Ik ben eerlijk gezegd wel verbaasd hoe graag sommige moeders fulltime time willen werken. Ik werk zelf 2 volle dagen en ik vind dat meer dan genoeg. De kindern zijn 2 jaar,9 jaar en 11 jaar. Kinderen hebben je nog zo hard nodig vind ik en geen opa/oma, opvang kan dit compenseren. Sommige vragen aan mij of ik meer wil gaan werken wanneer de jongste naar school gaat maar geen haar op mijn hoofd die daar over denkt. De oudste gaat op dat moment naar het voortgezet onderwijs en ook al is die dan al 12 jaar dan nog zal die zijn moeder hard nodig hebben. Ik vond het vroeger heerlijk als mijn moeder thuis was wanneer ik thuis kwam uit school. Als de jongste straks eens een jaartje of 18 is dan plak ik er misschien een dagje bij maar voorlopig ben ik in de eerste plaats hun moeder en gaat hun welzijn boven alles. Kwesties als financiële noodzaak vind ik wat anders maar ik kan soms gewoon niet helemaal rijmen waarom het buiten de deur zijn nu zoveel meer prioriteit heeft.
Ik vind het dan net weer belangrijk dat mijn dochter op veel verschillende plekken 'thuis' is, en verschillende opvoeders in haar leven heeft waar ze allemaal verschillende dingen van kan leren. Meningen verschillen nu eenmaal.
Volgens mij is Nederland 1 van de weinige landen waar parttime werken eerder de norm dan de uitzondering is. Ik heb lang genoeg thuisgezeten na m'n bevalling omdat ik werkzoekende was maar nu ik een leuke baan gevonden heb ben ik een veel leukere moeder. Ik werk 4 dagen en mijn man nu nog 5. Hij werkt in de horeca en we hebben dus maar 2 dagen opvang nodig. We hopen dat hij binnen kort 4 dagen kan gaan werken (met dezelfde uren). Ik werd helemaal gek van het thuiszitten, prima als het je ding is maar ga anderen er niet op afvallen als zei daar anders over denken!