Ik heb toevallig van de week gebeld over 2011, want ik vond het ook al raar dat ik niks gehoord had. Nou is in dit geval geen nieuw, goed nieuws, want als ze je papieren niet compleet hebben, of ze hebben het niet ontvangen had je al wel wat gehoord. Degene die ik aan de telefoon had zei dat hij kon zien dat ze alles ontvangen hadden, maar hij kon nog niet zeggen wanneer ze er aan toe kwamen.... Ach, wat in het vat zit verzuurt niet. Als het goed is krijg ik ook terug... Ik zei ook nog dat ik het wel handig zou vinden als ze op toeslagen.nl in elk geval vermelden dat het ontvangen is, dus in je eigen omgeving waar je dus ook alles van 2012 kunt zien. Volgens hem kon dat niet omdat de aanvraag in 2011 nog via een programma op je computer ging. Je maakt mij niet wijs dat dat niet kan, want schijnbaar kunnen ze er wel in als ze het jaarsalaris aan moeten passen...
Ik heb hier vanochtend over gebeld. Kreeg verleden jaar 2009 en 2010 in 1x. Wilde toch graag weten wanneer 2011 zou komen. Ze kon zien dat alles ontvangen was. Verder kon ze nog niks vertellen, want de gegevens moesten nog gecontroleerd worden. Hoelang het zou gaan duren voordat ik bericht hierover kreeg kon ze niet zeggen. Carina
ik heb net die van 2009 binnen. En daar heb ik vlak voor kerst maar eens om gebeld, of ze alle gegevens wel hadden binnen hadden gekregen. Toevallig (???) waren ze er bijna klaar mee en vorige week ruim 1000 euro teruggekregen. Nu nog 2010 en 2011
Hier moeten we ook nog 2010 (weet ik niet zeker) en 2011 ontvangen... Laatst ook eens over gebeld en kreeg hetzelfde antwoord als hierboven, wel alles ontvangen maar konden nog niet zeggen wanneer we de brief (en geld) ontvangen... helaas.
Ik wacht ook nog op 2010 en 2011. Ik heb afgelopen zomer van alles op moeten sturen, maar daar nooit meer wat van gehoord... Dat was dacht ik van 2011. Alles loopt aardig door elkaar lijkt het.
Hier wacht ik ook nog op 2010, dus over 2011 heb ik nog niet eens nagedacht Meestal moeten we een bedrag bijbetalen, mijn man zijn inkomen is erg wisselend. Dus daar reken ik maar op. Ik ga alleen nooit meer iets wijzigen, ooit één keer gedaan en toen duurde het een half jaar voor de boel weer klopte en ik weer KOT ontving. Dus dan liever achteraf iets bijbetalen.
ik ken het, ik ga in een lopend jaar ook nooit meer iets wijzigen want het loopt dan meteen scheef..wacht het rustig af..pas alleen nog in in begin vh jaar nog iets aan
Hier ook halverwege iets gewijzigd maar dat ging goed volgens mij. Verder geen ervaring, het is het eerste jaar. Wat moet he opsturen dan?
Eind van het jaar krijg je jaar opgave van het kdv. Hierop staan de uren die afgenomen zijn, totaalbedrag wat het heeft gekost en uurprijs. Dit moet je opsturen als je hiervoor een aanvraag krijgt ( niet iedereen krijgt dit ze pikken er een paar uit) . Eventueel dit jaar ook Loonstrook ( ivm inkomsten) of bewijs van de werkuren van jou en partner. ( weet ik niet zeker maar goed ze moeten uren controleren) Hun beslissen dan had je er recht op, hoeveel uren en welk bedrag. Duurt vaak jaren voor je antwoord krijgt. Heb afgelopen jaar die van 2009 gehad
Ik ook liever niet, maar 2 jaar terug moest ik wel omdat Jelle van het kdv naar de bso ging. Dat verschil was mij te groot om het maar te laten. Maar ook een hoop gezeik, hoor. Eerst was het mijn eigen schuld want ik was te laat met doorgeven, dus ik moest terug betalen. Logisch, dus ook gedaan. Toen bleek dat ik daarvan toch nog wat terug kreeg, want ze waren vergeten de bso mee te nemen in de berekening voor de rest van het jaar.. Toen ik het geld terug had (ging voor hun doen erg vlot) kreeg ik een brief dat Jelle uitgeschreven was bij de BSO omdat het LKR nummer niet meer in gebruik was. Die brief kreeg ik in december... Was Catalpa vergeten door te geven dat ze per begin schooljaar (dus eind augustus al) een ander nummer hadden omdat ze verhuisd zijn naar een ander adres... Gelukkig heb ik dat kunnen opvangen door met terugwerkende kracht een wijziging door te geven en hoefde ik daarvan niets terug te betalen... Ik had Catalpa dus gebeld en gevraagd om het LKR nummer, dat gekregen en doorgegeven. Ik heb het zelfs op die brief van de BD geschreven, met de gedachte: Mij hebben ze niet meer... Vervolgens kreeg ik oktober vorig jaar (Bijna een jaar later dus!) een brief van de BD dat het LKR nummer niet klopte en dat ik van Jelle dus geen KOT meer kreeg. Ga ik op de website van Catalpa kijken: Hebben ze een heel ander nummer dan ik van hun door gekregen heb in december 2011... Wat ik van andere ouders begreep is dat hun ook die brief van de BD hadden gehad. Achteraf gezien heb ik begin 2012 nog wel een brief van Catalpa gehad met daarin het goede nummer, maar dat heb ik niet meer gecontroleerd, omdat ik het nieuwe nummer al doorgegeven had, dacht ik dus.... Maar goed, dat was dus Jelle, hopelijk gaat het nu goed. In mei is Jitte aan de beurt om van KDV naar BSO te gaan. En in februari gaat het KDV nog verhuizen dus ik zit er weer bovenop dit jaar...