Haha hier nog zo één ook altijd zo geweest. Nu vooral na vorige jaar toen ik zwanger was haha Ik wil wel dit jaar een kleurtje op doen (als het lukt).
Ja hoor hier ook Vriend lief grapt wel eens voor de gein dat ik licht geef in het donker zo wit ben ik Ben ook wel eens vergeleken met een film karakter genaamd powder
Ik word ook nooit bruin haha. Smeer me ook altijd in anders word ik lekker rood. Ben ik samen met m'n vriend op vakantie geweest, hij is deels indo. Krijg ik altijd zijn jullie samen geweest, nou niet te zien aan je hoor..... Ach vroeger was het het schoonheidsideaal, werd bruin worden gezien als dat je arbeider was haha.
Ik ben ook zo'n bleekscheetje. Heb ik op de middelbare school veel voordeel van gehad joh: gewoon een dagje geen make-up en dan werd ik vanzelf naar huis gestuurd door een leraar. M'n moeder weer kwaad, haha. Helaas heb ik in die puberleeftijd ook wel een aantal keer de fout gemaakt flink te verbanden in de hoop daarna bruin te worden. Ik hoop maar dat het me geen nare gevolgen gaat opleveren op de lange termijn. Tegenwoordig smeer ik me goed in. Vroegah wilde ik wel aan het modebeeld voldoen en bruin worden en baalde ik dat het niet lukte. Nu trek ik me er niks meer van aan. Het is toch idioot om iemands huidskleur als mode te zien en te willen veranderen. Je moet eens tegen (bijv.) een Afro-Amerikaan zeggen dat zijn huid te bruin is en dat ie daar eens wat aan moet doen. Dan is het kot te klein! En terecht, overigens. Beetje raar dat het dan wel normaal wordt gevonden als mensen een negatieve opmerking maken over mijn huidskleur. Ik reageer er meestal niet op of soms maak ik er onaardige opmerking terug.
Bekend ja. Kom maar hier wonen TS, een lelieblanke huid wordt hier just als prachtig gezien. Ikzelf heb dat bruin(rood) bakken ook nooit zo begrepen, grote kans op huidkanker en tegen de tijd dat je 45 bent zie je eruit als 80. Kortom, lekker zoveel mogelijk uit de zon blijven, je zult er later blij om zijn!
Waarschijnlijk heeft het met onze woonplaatsen te maken. Jij woont in Azie en ik heb jaren in Egypte gewoond. Dan ben je blij als je uit de zon bent.
Speciaal voor jullie de witste beentjes van allemaal!! Bekijk bijlage 398320 Bekijk bijlage 398321 Voor mezelf zit ik er niet zo heel erg meer mee,maar ik draag dus nooit een jurkje zonder panty of legging,word zo niet goed van al die opmerkingen. Iemand vroeg me zelf eens of ik een witte panty aan had....zucht..
Hoe vaak ik niet de vraag krijg " ben je ziek " ( draag dan vaak zelfs foundation ) of " moet je niet wat vaker de zon opzoeken " Als ik in de zon ga smeer ik minimaal factor 30 en 50 omdat ik dus wel erg snel verbrand. Gister nog heel mijn schouders en het was niet eens echt warm . Kun je je voorstellen hoe het is met wel mooi weer. Bruin worden doe ik niet en als ik denk van he ik heb een tintje is het voor andere nog bleek Ik vind een bruine huid mooi en het ziet er ook gezond uit maar het hoeft niet van mijn als het niet uit zich zelf gebeurd. Ga geen hoger risico lopen op huidkanker ( dat 1 op de 5 Nederlanders krijgt) omdat ik een bruin huidje wil en dus onbeschermd en uren bakken in de zon zou moeten liggen met bruinende olie etc. Eventueel bij een feestje bruinspray bij de salon. Mijn kinderen hebben trouwens Turksbloed. Zoon wordt zeer snel bruin en heeft nu al mooie tint. Dochter is net mijn . Witter kan niet Door bruinen van de zon wordt je vroeg oud , rimpelig en de kans op huidkanker wordt aanzienlijk hoger. Dit enkel voor een kleurtje. Nee heb dat er niet voor over
Tja, in andere landen is het weer mode om zo bleek mogelijk te zijn/blijven. Zo hebben ze in Japan zonnebrandcrème factor 85 (!!) uit angst bruin(er) te worden...
Hier ook! Met mijn rossige haar word ik niet bruin. Wel rood en daarna weer wit. Kreeg vorig jaar rond deze tijd ook steeds te horen dat ik zo bleek was. Nu mix ik wat zelfbruiner door mijn dagcreme voordat ik het op doe. Geen idee of het al werkt maar ik probeer maar wat. Kreeg thuis soms de bijnaam Casper (het spookje).
Ja, dat is toch ook bizar. Want dan houd je de vorming van vitamine D ook volledig tegen. Lijkt me ook weer niet gezond. Dat kleding aan mode onderhevig is, kan ik nog snappen. Je kleren kies je zelf. Maar dat je lijf 'modegevoelig' is... Dat snap ik niet. Ik zal eerlijk zijn: ik vind het vaak wel 'mooier' om een lijf te zien dat er gezond uit ziet. Dus niet veel te mager of veel te zwaar. Maar dat is ook iets wat je voor je eigen gezondheid doet. Bruin worden, je haren verven, je borsten vergroten e.d. heeft niks te maken met je lijf 'beter' of gezonder maken. Integendeel zelfs: bruin worden (met name als je dat doet door eerst te verbranden) os ronduit ongezond. En crèmes om de huid bleker te maken (zoals sommige andere dames noemen) lijken me ook niet echt gezond. Waarom gaan we er toch steeds weer met zijn allen 'akkoord' met schoonheidsidealen waarvan duidelijk is dat we onze eigen gezondheid ermee schaden? En nog erger: niet alleen leggen we het onszelf vaak op, maar vaak proberen we het ook aan anderen op te leggen. Ik heb al serieus vaak dat advies gehad hoor "Je moet je gewoon even laten verbranden, dan word je vanzelf bruin." Het is toch te idioot voor woorden dat je iemand een advies geeft waarvan je weet dat de kans vrij groot is dat het die persoon kanker gaat opleveren.
Ha ha.. O daar hoor ik dus Ik ben ook wit...en blijf dat ook. Ten eerste vind ik dat zelf mooi en ten tweede vind ik het veel gezonder voor mijn huid. Dus wel netjes in de zon ( want dat is gezond) alleen wel op de goede tijden en altijd ingesmeert.
Ik zie het al bij mijn vriendinnen die begin dertig zijn, laat staan de 40+ers. Je kan precies zien wie er graag zoveel mogelijk in de zon hangen, verschrikkelijk oude huid en nu al veel rimpels. Later komen daar ook nog van die lelijke pigmentvlekken bij, om over huidkanker nog maar niet te spreken natuurlijk.
Nee, maar ik kom er graag. Maar het zo blank mogelijk willen blijven/worden is volgens mij iets van alle Aziaten.
Nog even wat info van het net geplukt: Wanneer je een lekker bruin kleurtje hebt ben je gezonder. Fabel: Een zongebruinde huid wordt vaak gezien als een teken van gezondheid, omdat het zou betekenen dat je veel in de gezonde buitenlucht bent geweest. Vooral vroeger betekende een bleke huidskleur vaak dat iemand ziek was of bijvoorbeeld bloedarmoede had. Het bruinen van de huid is een beschermingsreactie tegen door UV-licht veroorzaakte beschadiging en dus wanneer een huid heel bruin is betekent dat dat er schade aan cellen of DNA is opgetreden. Een zongebruinde huid is dus in feite een zonbeschadigde huid en is dat gezonde kleurtje dus -in elk geval voor de huid zelf niet echt gezond.
Hier nog zo'n bleekscheet! Heel wat opmerkingen gehad in het verleden. Ik ben er een tijd ook nog heeeel dun bij geweest zo rond me 19 a 20e ( terwijl ik veel at), weet je hoe vaak aan mij gevraagd is of ik anorexia had?? Dochter is ook al zo licht van huidskleur. Manlief niet, die zit 5 minuten in de zon en is al gekleurd. Nou als ik 5 minuten in de zon zit, heb ik knallende hoofdpijn en er verkleurd niks. Gelukkig nu ik ouder ben en iets voller, heb ik al jaren geen opmerking meer gehad. Ja ik ben bleek en het interesseert me niks!