Hai,ik krijg volgende week ook een groei echo,dat heb ik bij mijn eerste 2 kindertjes nooit gehad???Ben wel erg nieuwsgierig hoor leuk!!! Voor de rest wordt het lopen naar schiool nu wel erg zwaar,die laatste 3 weken maar met de fiets!!!
hai hai ik wil inderdaad wel eens weten hoe het met de laatste loodjes gaat? Ik heb ook een echo gehad maar ze lag afgelopen maandag nog overdwars en toen ik dinsdag naar de gyn moest lag ze prima naar beneden nouja dus laat ze me mooi voor joker naar de gyn gaan.. maargoed hopelijk blijft ze nu goed liggen en draait ze niet meer ik ben dan ook blij met een normale bevalling zonder met al die dokters met blauwe pakken ben er zo allergie,s voor. voor de rest was wel mijn ijzer gehalte wat laag en heb daar tabletjes voor gekregen en ben veel moe, nog 6 weekjes als ze niet weer eens later komt en lopen en vooral dat wachten in de rij bij de winkel pfff kan ik ook niet meer moet dan gewoon gaan zitten.
ik krijg 29 juni ook nog een laatste echo omdat mijn vk niet goed kan voelen hoe de kleine ligt. Best wel spannend hoor, maar ook erg leuk kan ik de kleine weer live zien ! Gisteravond heb ik een kleine bloeding gehad, ging naar de wc en zag op het wc papier bloed en niet gepaard met slijm! Kreeg daarna ook harde buiken en soort mes steken midden onder bij me buik, het was geen bandenpijn dat voelde echt anders. De harde buiken en steken gingen niet met regelmaat, maar de vk kwam toch even een kijkje nemen. De hartslag van de kleine was goed en ze voelde of ik ontsluiting had, jeetje wat doet dat pijn zeg! Vannacht toen ik op bed ging, was de baby super druk, drukker dan normaal. Maar nu gaat het gelukkig wel weer goed Ik merk wel dat ik steeds vaker dingen niet meer kan doen. Mijn schoenen aandoen is er oa 1 van, lang leve slippers en een lekker weertje!
Pepje, wat eng zeg. Wat kon het bloedverlies geweest zijn? Hier spelen de hormonen op. Zo weinig last van gehad nog en nu..... Arme man! Morgen is ons meisje jarig. Alles is bijna klaar en ben stiekem best een beetje zenuwachtig. Vorig jaar had ik nu net m'n ruggenprik gehad en kon ik wat bijkomen. Toen is ze alsnog 8 uur later pas geboren via een ks. Wat gaat zo'n jaar dan toch snel... Fijne avond nog meiden!
ja dat gaat heel snel maar mag je naar een kz wel weer gelijk zwanger worden? ik heb veel last van harde buiken ze ligt nu goed vast gyn met de inwendige echo kijken omdat ze overdwars zou liggen maar mevrouw was weer naar benden gekeert.
Fijn dat ze weer goed ligt. Tsja, niemand die mij kan verbieden zwanger te worden toch? Ze raden aan om ongeveer een jaar te wachten, bij ons was het iets sneller dan gepland, maar nooit wat gehoord van de gyn.
oke maar dacht dat zo,n wond tijd nodig had op te genezen als je een kz heb gehad? vandaar. Maar hoe ervaar jij het met een kleine?
Pepje; wat schrikken zeg!! Hoe voel je je nu? Stephanie; gefeliciteerd met je meisje! Een hele fijne dag vandaag! En inderdaad niemand kan je verbieden zwanger te raken maar mij is ook geadviseerd 1 jaar te wachten. Nou dat is wel gelukt want vrijdag is Louise 3 jaar geworden Echt niet normaal hoe snel het voorbij is gevlogen! Wij hebben gisteren Louise's feestje gehad. Was erg leuk maar ook erg druk dus ik was blij toen alles was opgeruimd en de dame moe maar voldaan in bed lag! Strakjes papa wakker maken met ontbijt op bed en cadeautjes!
Ja ben wel behoorlijk geschrokken, de vk zei dat het gewoon een klein adertje was dat gesprongen was bij mijn baarmoedermond. Heb vannacht wel weer menstruatie achtige pijn gehad, maar zette gelukkig niet door. Over 9 dagen heb ik een echo in het ziekenhuis, dezelfde ziekenhuis waar ik ook ga bevallen. Droom nu ook bijna elke nacht dat mijn vliezen breken en droom over de bevalling. Grrrrr, hormonen!
pepje, bloedverlies dat is schrikken! gelukkig geen ontsluiting... Stephanie, van harte met de kleine meid, hele fijne dag vandaag! Heb zelf een vreemde nacht achter de rug, werd rond 5 uur wakker, plassen, maar had daarna kramp onder in de buik die steeds ophield en terug kwam, schrok me rot! loop ik eerste te roepen van ooooh t mag van mij wel komen, nu had ik echt zoiets van t zal toch niet waar zijn, even wachten nog hoor! Ben rond 7 uur weer in slaap gevallen, en ben net wakker wat voor mij een uitzondering is, en alle kramp is weg, snap er niets van, ik gooi het maar op oefen weeen of zo. Vanavond komen mijn ouders op bezoek, die blijven 2 nachtjes omdat ze zover weg wonen, mijn moeder wilde perse komen om te poetsen! ik moet eerlijk zeggen dat ik het toch wel fijn vindt hoor...lekker even alles doorgewerkt! lang leve moeders!
Ja de krampen zijn inderdaad niet leuk essie! En een lange nacht is ook niet leuk! Hoop voor je dat je deze nacht wat beter kunt slapen en geen krampen meer krijgt in je onderbuik!
essie: Had je voorweeen? en zijn ze nu weg? nog ff wachten he met bevallen. wanneer ben je precies uitgerekend? Hier gaat alles nog zn gangetje. heb zelf wel het gevoel dat het eerder gaat komen dan 40 weken, maar kan er natuurlijk ook gewoon naast zitten. Maar mijn buik is zo gevoelig en doet vaak zeer. had ik bij de eerste twee helemaal niet. Lichamelijk voel ik me nog prima, bekken doet nu wel wat meer zeer, maar dat lijkt me ook niet raar. weet iemand hoe het zit als je bij de gyn loopt en bevalt in het ziekenhuis, als je dan meteen weer naar huis mag wie komt de controles dan doen thuis? (ik heb niet bij de VK gelopen)
ik heb 2 bevallingen in het ziekenhuis gedaan 1x s,nachts bleef gewoon de nacht in En dat was ook wel heel erg lekker hoor, kom je ff tot rust bij sylvie had ik te veel bloed verloren dus moest ook in het ziekenhuis blijven, maar voor 11.00 s,ochtends komt de arts langs dat je naar huis mag tot die tijd moet je wachten. 11.00 gewoon naar huis.
Femail32, toevallig heb ik die zelfde vraag ook gesteld in het ziekenhuis, heb bij 2 ziekenhuizen namelijk een rondleiding gekregen. Wat die vrouw me vertelde, als je overdag bent bevallen en het is allemaal goed gegaan, kun je na 3 uur al weer weg. En als je ´s nachts bent bevallen, blijf je voor die nacht in het ziekenhuis, maar ´s ochtends moet je echt weg! Maar wie je helpt voor na de bevalling als je weer thuis bent is toch gewoon de kraamzorg?
Hoi meiden! Hoe gaat het met iedereen? Komt allemaal steeds dichterbij he... Nu we de eerste verjaardag van Esmee gehad hebben ga ik er ook meer mee bezig. Van de week maar eens beginnen aan de babywas. Ook het bed mag van mij omhoog. Kom er zo lastig in en uit nu. @babydreame, ja je kan beter even wachten na een ks. Maar bij ons was het al eerder raak dan gepland en dan doe je er niks aan he.. Ik voel me nu trouwens veel beter dan vorig jaar en het valt me erg mee met een kleintje. @manuela, bedankt voor je felicitatie! Jij ook nog gefeliciteerd. Ben benieuwd hoe je dochter straks reageert als de baby er is. @pepje, ja die hormonsters.... Hoe is het nu? Nog pijn of bloedverlies gehad? @Essie, wat lief van je moeder! Heerlijk toch, weer een fris huisje? Hoe is het nu? Waren het geen indalingsweeën? @femail, ik heb hetzelfde als jij! Heb dan een ks gehad, maar anders mag je naar huis wanneer alles goed is. Dezelfde dag misschien nog. De kraamhulp komt dan en er wordt gezorgd dat de vk in je buurt op de hoogte wordt gebracht en die komt dan langs. Zo ging het bij mij iig. Hoefde niks te doen, alles werd geregeld. Ik heb beneden de boel weer schoon en alle speelgoed uitgezocht. Maar weer een extra la vrijgemaakt voor al het speelgoed! Heb trouwens voor de liefhebbers alle verjaardagsfoto's op esmee d'r site staan. (zie link onder banner)
femail: ik weet niet of het voorweeen waren, ik herken dit ook niet van mijn eerste zwangerschap hoor, 2e is toch heel anders, en tis alweer 13 jaar geleden! mischien zoals stephanie zegt indalingsweeen, moet donderdag weer naar vk, die zal het wel weten. Stephanie, leuke verjaardag gehad?, en ga jij je bed al omhoog zetten? ik twijfel nog wanneer naar de thuiszorgwinkel te gaan, net als wanneer ik de box moet neerzetten, ik bedoel ze liggen toch niet meteen na de geboorte al in de box? of heb ik het nu mis? Enne zijn je hormonen alweer wat gekalmeert? wel lastig , die hormomenen slingeren je van links naar rechts! Nou ik ga weer gauw moedertje helpen! heerlijk zo...
Ik ben 27 juli uitgeteld, mijn banner loopt een paar dagen voor...enne doe maar rustig aan met je bekken....
De box staat bij ons nog gewoon, hij gaat alleen weer op de babystand. Bij Esmee stond ie al vrij snel. Kun je vast wennen aan het ruimtegebrek en als je de baby al hebt heb je daar niet zo zin meer in. Ik zet het bed op bierkratjes. Net zo makkelijk! En het is zo fijn in en uit bed gaan. Vandaar dat ik het deze week ga doen.
Nee, heb gelukkig geen bloedverlies meer gehad, wel wat steekjes in me onderbuik! Het valt me op dat het grotendeels toch ´s nachts is Oh en trouwens, hoe cm is jullie buik nu? Die van mij is 30/31 cm, vraag me af of dat wel goed is voor 34 weekjes zwangerschap.
Geen idee joh! Meet je dat zelf? En hoe meet je dat dan? Denk je dat je een kleine of een grote buik hebt?