Nou ik ben vanmiddag op intake geweest bij de klinisch verloskundige. Weer een liggingsecho gehad en de baby wordt geschat op 2500 gram, maar met voelen dacht de vk dat hij iets groter/zwaarder is. Kindje doet het helemaal perfect en alles is in orde. Niks staat (nu althans) een vaginale bevalling in de weg dus daar gaan we voor! Vind het erg spannend!! En nu al kiezen voor een ruggeprik? Ik heb aangegeven dat ik dat op het moment zelf besluit. Ze houden me goed in de gaten tijdens de bevalling en als het niet gaat krijg ik alsnog een ks maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.
Spannend hoor! Fijn dat je het zo mag proberen. En dat je weet dat ze je extra in de gaten houden voor als het toch niet blijkt te gaan. Afwachten tot de eerste weeën zich aandienen dus....
staphanie: is het nog gelukt met je babywas? het kon vandaag wel heerlijk buiten hangen... Mijn moeder is vanavond weer naar huis gegaan, mij achterlatend met een blinkend huis, heel fijn, ze gelooft niet dat ik de 27e juli ben uitgeteld, veeel eerder zegt ze, nou ze zitten er allemaal langs zei ze. Ik hoop het...toch fijn mams zo even over de vloer te hebben, lekker vertrouwd.
Heerlijk je huisje weer fris! Mijn moeder komt binnenkort ook nog een dagje poetsen. Vorig jaar ook zo gedaan, was echt fijn. Babywas mee begonnen, maar heb meer dan ik dacht! Dus nu 2 wasjes gedaan, morgen weer verder. Heb het gewoon op zolder gehangen met alle ramen tegen elkaar open. Ook lekker fris. Oh ja, en eindelijk de cosi hoes eraf gekregen en gewassen. Morgen alles van de wandelwagen maar even doen. Nu ga ik beginnen aan de enveloppen schrijven. Heb ineens de kolder in de kop geloof ik.
Hoi Dames ! Sorry voor mijn late reactie! Kreeg op een 1 of andere manier geen mailtjes meer van nieuwe reacties in deze topic!! Maar hoe je je buik kunt opmeten, bij mij gebeurd het standaard bij elke verloskundige bezoek, hebben jullie dat niet dan? Je kunt je buik opmeten door met een meetlint vanaf je schaambotje tot waar je baarmoeder ofzo komt en dan kijken hoeveel cm het is Ik heb woensdag mijn echo gehad, had de afspraak eerst 29 juni staan maar de verloskundige wou dat ik eerder heen ging naar aanleiding van de bloeding wat ik heb gehad. Gelukkig was alles goed de beebje was precies op lengte en bewoog goed, heb ook genoeg vruchtwater en de moederkoek alles was prima in orde !8) Het schijnt gewoon een kleine bloeding te zijn geweest bij de baarmoedermond en de gyn vertelde me dat het heel normaal was omdat wij als zwangere dames meer bloed hebben in de zwangerschap en dat er wel eens een bloedvaatje kon knappen dan en het dan meer en sneller ging bloeden dan normaal Sinds gisteren heb ik wel het gevoel dat ik op knappen sta ofzo Steeds het gevoel van opeens heel nodig moeten plassen maar het voelen als steken en dat je bijna in je broek plast maar dan gaat het weer weg, heel erg maf! Zal het een voorteken zijn?
Fijn dat alles goed was! En dat gevoel herken ik wel. Alleen weet ik dat het de baby is die dan lekker beweegt daar beneden en dan komt je blaas in de verdrukking.
Essie/Stephanie; wat heerlijk dat jullie moeders nog even komen poetsen zeg... dat zie ik hier helaas niet gebeuren jammer genoeg. Pepje; Bij ons wordt dat dus nooit gedaan, het opmeten van je buik. Net zoals wegen. Zo wij zijn net thuis van een zeer geslaagde bbq avond. Morgen een surprise babyshower voor een vriendin die in augustus is uitgerekend en ik ben erg benieuwd hoe ze het vindt! Verder klap ik bijna uit elkaar van het vocht, het is echt nog 3 keer zo erg als op de foto die ik een tijdje terug heb gepost en is al zo zodra ik uit bed kom... nou ja, nog een paar weken bikkelen...
Hallo allemaal, Mag ik me hier aansluiten.. over 10 minuten ben ik 35 weken, en begin nu toch ook wel af te tellen. Nog hooguit 7 weekjes tegaan.. Ben heel erg benieuwd met welke termijn ik ga bevallen, met mn zoon bevallen bij 39 weken. Opzich verloopt mijn zwangerschap prima, Maar heb helaas sinds 20 weken zwangerschap als bekkeninstabiliteit, en het word steeds zwaarder. ow ja, ben trouwens uitgerekend op 1 augustus. Liefs kiss
Hoi Kiss87, Wat leuk dat je 1 augustus bent uitgerekend! Ik ben 2 augustus uitgerekend! Welkom in deze topic @Manuela79 Pssssht, ik heb gehoord dat het komende week of de week daarop nog warmer gaat worden dan wat het tot nu toe is geweest! Lijkt me niet echt fijn met de vocht wat je vast houdt !
Ja ik heb wel erg veel last van de warmte, wordt steeds hartstikke misselijk erdoor ! Bah bah! En hoe zit het met jouw? Ook last van de warmte? Heb straks om 12:10 afspraak bij verloskundige weer Weer even hartje kunnen horen kloppen is altijd fijn !
met die warmte zit ik lekker binnen hoor, deuren tegen elkaar open. gister was ik op de camping en daar had ik het wel ff zwaar. pas niet meer in mijn badpak en om nu nog een te kopen vind ik zonde, dus heb gewoon een shirtje zonder mouwen en een fietsbroekje aan gedaan en daarmee in het zwembad geplonst het was anders niet uit te houden. ik ben dan moe en geiiriteerd. vanmiddag moet ik weer naar de gyn. over twee weken gaan we op vakantie, hopelijk blijft het kindje nog ff zitten.
Ik ben inmiddels gek aan het worden van de hitte. VRESELIJK!!! Maaaar begint ineens hard te waaien hier. Snel alles tegen elkaar open.
Nou, hier waait het niet hoor.. Maar het is nu buiten wel lekker! Opzich gaat het nog best goed, geen tot weinig last van vocht. Ik douche wel veel vaker, steeds korte koude douches, heel fijn! Maar dit hou ik nog wel een weekje vol, ben benieuwd hoe het weer volgende week is. Liefs
Vanaf zaterdag ietsjes minder geloof ik. Hier de waaier naar beneden gehaald. Zó lekker! Vanaf nu blijf ik binnen! Waaier aan, beentjes hoog en alleen in de ochtend en avond naar buiten. (zul je zien, vind ik zielig voor m'n dochter. Zit ik toch weer bij het zwembadje achter in de tuin hahaha)
Hallo Ladies, Ben 26 juli uitgerekend en ga zo maar eens de babykamer uitsoppen..... We krijgen een meisje .....vind het zo spannend, als ik er alleen aandenk dat we straks zo´n klein mensje in ons armen hebben liggen word ik al helemaal week...... Heb de echo´s nog bekeken van 6/7 weken... ongeloofelijk hoe het kan groeien, dit is toch wel het meest bijzondere wat je kan mee maken, had niet verwacht dat ik dit allemaal zo intens zou beleven zeg... voorheen dacht ik o daar heb je weer zo´n zwangere zonder na te denken eigenlijk.....maar nu is het wel heel bijzonder. Ik kan aan de ene kant niet wachten maar aan de andere kant zit het ook nog wel even goed in mijn buik, zo lekker dichtbij heerlijk..... Van de warmte heb ik geen last gelukkig heb alleen een blaasontsteking... wel vaker gehad maar nooit zo.... had zoveel pijn dacht dat ik aan het bevallen was (voor zover ik die pijn kan inschatten). Nou heel veel succes he meiden .... de laatste loodjes.... even doorbijten .... straks mis je al dat getrappel in je buik .... liefs
Meiden wat balen dat jullie zo'n last hebben van de warmte zeg! Ik gelukkig niet, behalve het vocht maar verder kan ik er redelijk goed tegen. Femail; hoe was het bij de gyn gisteren? En over 2 weken nog op vakantie?? Jeetje zeg, dat zou ik echt niet meer zien zitten. Waar gaan jullie heen? WvD; welkom hier! Het klopt wat je zegt hoor, zwanger zijn is zooo gewoon maar als het jezelf betreft zooo bijzonder en gelukkig maar! Geniet er nog maar even lekker van!!
Hoi meiden, Kom ook nog maar eens even om het hoekje kijken, begint nu echt spannend te worden. Besefte me vanmorgen dat het nu nog precies vier weken is tot de uitgerekende datum. Erg veel last van de warmte, slecht slapen en nog wat kleine ongemakken (voor/indalings weeen?). Donderdag moet ik aan de CTG om te kijken of de kleine het nog naar zijn zin heeft, ook dat vind ik erg spannend. x
Tis inderdaad erg warm, was hier gisteren 35 gr. ben maar binnen gebleven. Voel me sinds een dag of 2 niet echt fijn meer, ontzettend last van de onderrug, net boven de billen, en ik weet niet wat mijn bovenbenen hebben, net of ik een marathon heb gelopen, tesamen met de nodige irritaties, maakt dat ik zeg laat maar komen nu! Ik vraag mij af of dit gevoel met het indalen te maken heeft, vorige week zei de vk het hoofdje is wel gedaald maar zit nog niet helemaal vast, herkennen jullie dit?? ik heb geen flauw idee. Vannacht ook maar het zeiltje in bed gelgd, ik kreeg zo de kriebels ik dacht dadelijk mijn matras verknoeit, maar oh oh wat een plak bedoening, ga maar snel zon hoeslaken halen vandaag! Nou dames houdt jullie rustig met het warme weer!!
bezoekje bij de gyn was prima, kindje is ingedaald. bloeddruk was prima. en het hartje klopte ook goed. kortom geen problemen hier. ook geen vocht. wel snel geirriteerd . we gaan twee weekjes naar Drenthe daar hebben we een stacaravan. gaan we nu elk weekend al heen. gyn vond het prima. ach binnen twee uur ben ik weer thuis en anders zit daar ook een ziekenhuis in de buurt. ga dr van uit dat het niet binnen twee uur komt, gezien mijn andere zwangerschappen 36 uur en 12 uur duurde.