half jaar verplichte time out na miskraam en in december weer zwanger mogen worden.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door noordbrabant1981, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hoi!

zijn er misschien meer meiden die na een miskraam een half jaar hebben moeten wachten met zwanger worden en er weer in december voor mogen gaan? ik heb ik januari 2011 een miskraam gehad en heb tot en met mei HCG in mijn lichaam gehad. ze weten niet wat ik heb gehad en hebben toen besloten dat ik een half jaar niet zwanger mocht worden. in december gaan mijn vriend en ik er weer voor!!!

2. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    helemaal niemand?

3. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Hoi noordbrabant1981,

Ik heb in augustus 2011 een miskraam gehad. Het bleek een partiële mola. Mij werd verteld dat mijn HCG moest normaliseren (<2 worden) en dat ik daarna nog een half jaar moest wachten.

Vanaf augustus elke week prikken en HCG controleren. Gelukkig was dat na acht weken weer goed! Toen moest ik elke maand bloed prikken (voor een half jaar) en als dat goed bleef, kreeg ik weer groen licht.

Nu heb ik zelf ook het één en ander opgezocht en ik vond op Oncoline dat het bij een partiële mola weer verantwoord is om zwanger te worden als het HCG genormaliseerd is. Dit heb ik dus (met een bang hart) voorgelegd aan mijn gynaecoloog. Zij zei dat ze deze website ook gebruiken voor de richtlijnen en dat ik gelijk had! Nu hoef ik dus niet meer maandelijks mijn HCG te laten controleren en kreeg ik gelijk groen licht! Dit alles is nu een weekje geleden.

Om er goed voorbereid aan te beginnen (vorige keer was ongepland, maar supergewenst!), gaan we weer proberen in januari!

Ik had van jou al een bericht gelezen geloof ik. Bij jou was het geen (partiële) mola hé? Gek dat ze dan geen oorzaak vinden waarom je HCG zo langzaam daalde.

Ik hoop dat we beide snel zwanger zijn! ;)

Groetjes

TSCM

4. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hey meis, ja heb dus hetzelfde als jou met dat bloedprikken. eerst elke week en daarna elke maand om te kijken of het op 0 blijft staan. morgen krijg ik de laatste uitslag!!! maar we gaan eerst lekker op vakantie en 12 december slik ik mijn laatste pil. heel raar want 12 december vorig jaar had ik de positieve test. misschien goed teken haha. bij mij was het geen mola. ik zelf dacht toen wel dat ik een partiële mola omdat ik een vrij rommelige echofoto had maar volgens mijn eigen ziekenhuis en het ziekenhuis in nijmegen is het geen mola geweest. toen dacht ik oke wat dan? maar ze weten het niet. heb ook een paar keer gevraagd in het ziekenhuis of het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap naast een gewone zwangerschap kon zijn. maar nee dat kon ook niet want hij had goed gekeken naar mijn eileiders enz. zelf zie ik op de eerste echo(niet van het ziekenhuis)iets zitten links. heb de foto in mijn album staan. ik heb altijd het gevoel gehad dat daar nog een vruchtje zou zitten maar ik heb ook weer geen klachten gehad van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. ben bij een paragnost geweest en die begon zomaar uit haar zelf te vertellen dat ze het gevoel had dat het 2 kindjes waren geweest. wil nu een afspraak met de gyn om die echofoto te laten zien en te vragen wat datgene links op de echo is. vind het ook supereng om het te vragen want mijn gyn vind het niet zo fijn heb ik gemerkt als je zelf mee denkt haha. maar als het dat is geweest is dat vruchtje door het lichaam zelf opgelost(vanishing twin syndrome)en dan heb je geen klachten of bloeding. weet anders echt niet wat het geweest kan zijn en dat vind ik het moeilijkste aan alles. ik weet dus ook niet of ik kans heb op herhaling. de gyn zegt van niet maar hoe kan hij dat weten als ze niet weten wat het is geweest. gelukkig daalde mijn hcg goed want als de waarde 3 weken gelijk zou blijven of zou stijgen zou ik methotrexaat krijgen. toen ze zeiden dat ik dat niet kreeg was ik opgelucht want dacht nu hoef ik geen 3 tot 6 maanden te wachten om weer te beginnen maar helaas werd dat zelfs een half jaar. ben nu alweer zenuwachtig voor een volgende zwangerschap, jij ook? pfff ben blij als het 2012 is en we dit rotjaar af hebben gesloten. knap van je dat je het tegen je gyn hebt durven zeggen van die site!!! een gyn vind het toch vaak stom dat je op internet gaan zitten zoeken enz, tenminste die van mij vond dat ik niet zoveel op internet moest kijken. hoop ook dat we snel weer zwanger zijn en dat alles dan goed gaat!!! liefs xxx!

5. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Hoi!

Mijn gynaecoloog is echt superfijn! Toen ze me het slechte nieuws moest vertellen was ze echt heel lief en meelevend. Dat vond ik wel fijn, want ik kon alleen maar huilen (ook mede door de hormonen denk/hoop ik).

En toen ik haar maandag vertelde dat ik had zitten snuffelen op het internet en niet goed begreep waarom ik zo veel verschillende dingen las (niet wachten, drie maanden wachten, zes maanden wachten, ...), reageerde ze ook weer heel begrijpend. Ze ging even naar de site die ik aanhaalde en las mee met me en toen zei ze: "Ja, je hebt gelijk! Dan mag je vanaf nu weer proberen en hoef je geen bloed meer te laten prikken. Heb ik ook weer wat geleerd." Dus dat was echt een hele fijne reactie...

Ik ben idd ook erg bang voor een volgende zwangerschap. In de eerste plaats ben ik bang om niet makkelijk zwanger te raken, maar ook dat ik mss aanleg heb om miskramen te krijgen ofzo... Ik hoop het echt niet. Maar ik mag wel met 6 weken een echo bij de gynaecoloog om te zien of het deze keer iig geen mola is.

Maar jouw verhaal is echt heel bizar! Ik zou echt gek worden denk ik. Het geeft me ergens toch rust te weten wat er precies aan de hand was...

Ik vind het wel leuk met een lotgenootje te praten. De behandeling die je hebt gehad is immers wel dezelfde als die van mij!

Liefs!

6. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    wat fijn dat je zo'n fijne gyn hebt. ik kreeg ook een hele fijne gyn toen ik binnen kwam. die dag was haar laatste dag voordat ze met zwangerschapsverlof ging. baalde heel erg dat ik een andere kreeg. een nieuwe die ook in nijmegen heeft gewerkt dus dan denk ik die zal dan wel goed zijn maar vind hem niet zo begripvol want heb bij hem ook heel veel tranen gelaten. denk dat een vrouw het toch iets meer snapt. als ik straks weer zwanger ben krijg ik ook vroeg een echo met 6/7 weken. waar jij bang voor bent ben ik ook bang voor. bang dat het nu ineens heel lang gaat duren of ik ook elke keer een miskraam krijg. er zijn ook echt mensen in mijn omgeving die zeiden stop toch gewoon met de pil zo erg zal dat niet zijn. maar heb ook echt een brief gekregen van het ziekenhuis dat ik de pil moest blijven slikken tot ik weer groen licht krijg. dacht vandaag de uitslag te krijgen maar zag op mijn brief dat ze morgen pas bellen. ik vind het ook fijn om met een lotgenootje te kletsen ook heb ik niet hetzelfde als jou gehad. zit de laatste tijd ook echt niet lekker in mijn vel omdat iedereen om mij heen maar zwanger word. en schoonzusje is nu ook 9 weken zwanger. gun het ze allemaal maar voel me dan zo ***. heb jij de volgende keer weer meer kans op een mola? dus jullie gaan er weer voor in januari? liefs xxx

7. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Oh meis, ik begrijp het volledig! Mijn schoonzusje is vorige week bevallen, een vriendin is uitgerekend wanneer ik ook uitgerekend zou zijn en twee collega's moeten bevallen in januari... Ik word er af en toe gek van!

Ik heb een licht verhoogde kans om weer een mola te krijgen. Vandaar die vroege echo zodat ze dat in een vroeg stadium kunnen uitsluiten.

Mijn zwangerschap was niet helemaal gepland (wel supergewenst!), maar mijn man heeft een beetje tijd nodig om aan het idee te wennen. Hij wil graag goed voorbereid zijn. Vandaar dat we niet gelijk beginnen... Ook dat vind ik heeeeeel moeilijk, maar goed, mss is het wel beter om echt goed voorbereid te beginnen.

Liefs!

8. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    Hey meiden,

Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Met het verschil dat het bij mij wel een mola was, maar daar hebben ze ook heel lang heel vaag over gedaan. Bij mij ging het HCG weer stijgen en dus heb ik methotrexaat kuren gehad. Ik moet een jaar wachten. In maart mogen wij er weer voor gaan. Ik durf nog niet, maar ben het wachten nu wel beu. Zeker omdat het nu allemaal een jaar geleden is dat ik zwanger was, slecht nieuws kreeg en het balletje is gaan rollen. Hopelijk wordt 2012 een beter jaar voor ons allemaal.

9. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    wat raar he? iedereen krijgt weer een andere behandeling. wat rot dat jij een jaar moet wachten!!! vond een half jaar al lang!!! hoezo hebben ze er bij jou heel lang vaag over gedaan? wisten ze het niet zeker? hopen dat 2012 ook een heel goed jaar wordt voor jou! het is je gegund!!! xxx

10. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    tja mannen haha. merk nu wel bij mijn schoonzusje(vriendin van broer van mijn vriend)dat mijn vriend het er ook wel moeilijk mee heeft. maar hij houd dat heel vaak voor zich zelf en laat dat allemaal niet merken waardoor ik ooit het idee heb dat het voor hem nog allemaal niet hoeft. maar op andere momenten merk ik dat ook wel weer dat ie het er moeilijk mee heeft. zou vandaag de uitslag krijgen maar had zijn telefoontje gemist. belde ook net om 6 uur dus kon niet meer terug bellen. morgen is hij er niet en nu belt ie donderdag terug maar hij heeft dus ook niet even op de voicemail de uitslag vermeld. brrr... nu ben ik weer bang dat het niet goed is. maar zou raar zijn als het nu ineens gestegen was of ik moet zwanger zijn maar dat kan niet. 2 weken terug nog test gedaan en ben ondertussen ook ongi geweest. ga ook even meteen vragen voor die second opinion. vind het wel eng om dat te vragen maar ja, als je zelf niks vraagt kom je ook niks te weten heb ik wel gemerkt in het ziekenhuis. laat het wel weten als ik meer weet!!! thanks voor jullie steun!!!xxx

11. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    joepie!!! vandaag gyn gebeld en uitslag was weer goed. mag nu weer stoppen met de pil en als ik weer zwanger ben mag ik vanaf dat ik 3 weken over tijd ben een afspraak maken in het ziekenhuis voor een echo. even morgen bellen voor een afspraak met de andere gyn en dan heb ik dat mooi geregeld voordat ik op vakantie ga. xxx

12. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Super!! Eindelijk weer een stapje verder! Zo voelde dat bij mij toch!

Nu kunnen we er echt weer voor gaan ;)

13. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hoi hoi!!! vandaag een heel goed gesprek gehad met een andere gyn. van haar had ik nooit een half jaar hoeven wachten met zwanger worden maar helaas kreeg ik na mijn miskraam een andere gyn omdat zij met verlof ging. hetgene op de echo wat ik aan zag als vruchtje was volgens haar bloedvaatjes. niks raars dus gelukkig en volgens haar heb ik een gewone zwangerschap gehad waarbij het hcg gewoon wat langzamer zakte. verder nog een echo gehad en baarmoeder en eileiders zagen er allemaal goed uit gelukkig! hoe is het met iedereen hier? hoop goed! liefs xxx.

14. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Hey Noordbrabant ik breek ff in om te zeggen dat ik t super fijn voor je vind dat t goed is nu en dat jullie er weer voor mogen gaan!! Heel veel succes meid. Ook de andere dames veel succes.
    En geniet van je vakantie meid.
    *Breekt weer uit*

15. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Super Noordbrabant!

Wij hebben intussen besloten er helemaal voor te gaan :) Had gelijk ovulatietesten gekocht, maar daar raak ik niet helemaal wijs uit... Ik heb sinds een dag of twee rekbaar slijm, maar de ovulatietest is negatief. Daar word ik dan gelijk onzeker van. Terwijl ik eigenlijk met mezelf had afgesproken om er niet te veel mee bezig te zijn. Maar dat lukt niet zo goed...

Liefs!

16. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    thanks lieverd!!! xxx

17. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hey meis, spannend dat je al begonnen bent! ik slik nog 2 weken de pil en dan gaan wij er weer voor. ik heb nu zelfs met de pil elke maand rond dag 13 het gevoel dat ik een eisprong heb. iedereen zei altijd dat niet kon maar heb dat aan de gyn gevraagd en die zegt dat dat wel kan alleen het baarmoederslijmvlies zorgt dan er nog voor dat je niet zwanger raakt. weet nu dus dat ik wel elke maand een eisprong heb. ik heb eerst ook elke maand ovu-testen gebruikt en ik voelde precies wanneer de pil uitgewerkt was en de maand daarna was ik zwanger. vind het ook super makkelijk dat ik dan precies weet na een positieve ovu-test wanneer ik ongesteld moet worden. ga ze zeker weer elke maand gebruiken. op welke dag ben je begonnen met de testen? zie dat je uitgaat van een cyclus van 36 dagen? xxx

18. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Ik ga uit van een cyclus van 35 dagen. Voor ik zwanger was, was mijn cyclus zo lang.

Ben begonnen met testen omdat ik eisprongtekenen voelde (lage rugpijn, slijm, beetje buikpijn). Dit heb ik altijd zo rond die periode (ook tijdens de nuvaring trouwens, alleen iets minder erg). Dag 15 dus.

Ik denk nu dat mijn eisprong nog niet geweest is, dus ik blijf vrolijk verder testen :) Ik vind het ook vooral fijn dat ik dan ongeveer weet wanneer ik ongesteld moet worden. Als ik niet ongesteld zou worden, wacht ik sowieso drie weken vanaf een positieve ovulatietest voor ik test. Wil de periode tot een echo zo kort mogelijk houden (en dat zou bij zes weken kunnen).

Spannend weer allemaal... Toen ik vorige keer zwanger werd, was ik er niet echt mee bezig omdat het nog niet echt de bedoeling was. Maar nu is het anders. En ik merk dat ik het echt heel lastig vind om er niet heel de tijd mee bezig te zijn. Hoop maar dat dat geen belemmering wordt.

Bij jou nog twee weekjes! Spannend! Doe je nog aan een ontpilperiode, of ga je er gelijk voor? Ik hoop dat je snel weer zwanger bent!!

19. Mylene85

Mylene85 Lid

14 nov 2011
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hai meiden,

Ik mag me ook melden bij jullie verhaal. Hoewel ik (godzijdank) nog geen jaar verder ben, maar ondertussen wel bijna 13 weken na de curettage ook nog steeds hcg in mijn bloed heb. Ik begrijp zo goed hoe jullie je voelen. En wat moet het heerlijk zijn om weer groen licht te krijgen!!! Ik mag nu eigenlijk ook niet zwanger worden. Maar daar heb ik een klein beetje geen boodschap aan. Het is geen mola, ze zien geen resten op de echo en ik ben al ongesteld geweest. Ik heb dus gewoon nog hcg in mijn bloed. Wat overigens een waarde van 12 heeft en als ik jullie goed begrijp, dat dus wel meevalt. En je mag dus best zwanger worden met hcg in je bloed begrijp ik?

Ik begrijp er helemaal niets van wat er met me gebeurt en net als jullie heb ik een gyn (als ik die al te spreken krijg) die niet meedenkt en nergens een antwoord op heeft. Om gek van te worden! Dat wachten is zo ongelooflijk frustrerend! Hoe zijn jullie al die maanden doorgekomen? Ik ben nu 13 weken verder en ik word af en toe zo ongelooflijk moedeloos en verdrietig dat ik niet meer weet waar ik het moet zoeken. Daarom is voor mij toch opnieuw zwanger proberen te worden het gevoel krijgen dat ik tenminste ergens mee bezig ben.

Nou als jullie nog tips hebben, graag! En ik duim voor jullie dat het heel snel raak mag zijn!

Liefs

20. noordbrabant1981

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hey meis, wat rot dat jij hetzelfde mee moet maken!!! bij jou weten ze dus ook niet hoe of wat net zoals bij mij toen. heel erg frustrerend ja! als je hcg heel laag is kun je inderdaad ongesteld worden. ik mocht een half jaar niet zwanger worden voor de zekerheid omdat ze niet wisten wat voor zwangerschap ik heb gehad. ben nu sinds eergister weer met de pil gestopt dus ik mag er eindelijk weer voor gaan! maar ja ben nu echt zo zenuwachtig, bang dat het weer fout gaat. maar gelukkig heb ik mijn oude gyn weer terug en die vond dat ik geen half jaar had hoeven wachten met wanger worden omdat het schijnbaar wel vaker voorkomt dat het zolang in het bloed blijft. ik weet eigenlijk ook niet hoe ik die weken(uh jaar bedoel ik) door ben gekomen. ziekenhuis in en uit en overal mensen die zwanger werden enz. laat ik het zo zeggen: ik heb echt een *** jaar gehad en ik hoop dat die ellende ook allemaal verdwenen is en niet meer terug komt in 2012!!! elke dag was ik er mee bezig en ben ik er nog steeds mee bezig. nu ben ik zenuwachtig voor het zwanger worden, bang dat het allemaal heel lang gaat duren. als ik weer zwanger ben ben ik bang dat het weer mis gaat en dat ik weer de hele dag alleen maar misselijk ben en moet overgeven en dus niet kan genieten van de zwangerschap. en na de bevalling moet ik weer elke week bloed laten prikken om te kijken of ik nu weer met hetzelfde probleem zit als afgelopen keer. ik ben er voorlopig nog wel even mee bezig hahaha. hoelang moet jij wachten met zwanger worden? ook een half jaar of mogen jullie verder als het hcg op 0 staat? en wanneer heb jij een miskraam gehad? xxx

Deel Deze Pagina