Zonet thuis gekomen en voor ik ga douchen en mijn bedje opzoek eerst even kijken hoe de echo van justme is gegaan. Fantastisch meid wat een goed nieuws! Heerlijk om te horen dat alles zo goed lijkt te zijn. Gefeliciteerd! Lyanne jij morgen succes met de HSG Voor de rest: morgenavond lees en reageer ik verder. Nu eerst slapen want ik moet morgen weer gewoon werken.
@justme.....ondanks wazig goed te zien..heerlijk weer zo'n goede echo. en zozie je maar weer dat elk zhuis andere periodes aanhoudt voor bepaalde testen ik was verder met de nekplooimeting. overigens staat er een echo van dubbelgevouwen bengel in mijn fotoalbum @sylis.....je hebt idd al eens verteld vanje dochter, en ik denk dat ze nu maar eens moet inzien dat ze ZELF verantwoordlijk is voor haar stommiteiten zeker nu ze zelf moederis. De streep eronder mag je nu best zetten. ze is 18, woont niet meer thuis, heeft een kind dus moet ze er zelf voor opdraaien(vind ik). somsmoet je hard zijn om in te laten zien en zoals mijn buuf wel eesn zegt als je als je kan n....k..n....dan ben je oud genoeg om te snappen dat je voor je acties zelf verantwoordlijk bent. Als ouders is dat moeilijk maar houd rekenig nmet geluk van de rest van gezin, een hoeft niet te verpesten, je hoeft haar ook niet te verbannen ofzo, maar zeker wel duidelijk te makendat nu ophoudt. en echt als je verandering wilt hierin begint het bij jou zo langje alles toe laat zal ze niet veranderen en inzien
@xon..jammer dat je niet gelooft in homepathie, je hebt hierin ook verschil, als je een geneesmideel hebt werkt het echt..... jaren tegen wratten gevochten, homeopathie gestart en nu zijn ze weg al weer jaren. enzo zijn er welmeer, fijne van homeopathieisdat meeste gebruikt mag worden tijdens zwschap. en...hebben we geen last van de katten dan wel van een 8 jarige die 20 keer uit bed komt, ik ben wat gesloopt nu ik ga nu opschieten anders kom ik te laat opschool
Goeiemorgen dames... @Boudicca: ik hoop dat je een fijne dag gehad hebt en jammer dat je vandaag werken moet! @Lyanna: heel veel succes vandaag met de HSG,laat je snel wat horen hoe het was?Ik hoop dat je je vandaag wat beter voelt. @Sillysa: ik had al eerder eens wat gelezen over jou toestand met je dochter.Ik heb het er nooit met je over gehad,maar ik kan je zo goed aanvoelen!Mijn dochter word bijna 18 en wij hebben hier alle hulpverlening in huis gehad voor haar die er maar te bedenken valt.Ze heeft ook op het punt gestaan om uit huis geplaatst te worden.Ze was altijd een hele lieve meid,tot haar 13de jaar. Na de scheiding van haar vader en mij is het verkeerd gegaan,maar ze heeft nooit geen hulp willen accepteren.De uithuisplaatsing is gelukkig niet doorgegaan.Maar je gaat door een hel,dat wil je niet weten.Jij weet dat dus wel!Gelukkig gaat het de laatste maanden wat beter met haar.Dat jij zo boos word over het feit dat jij moet gaan betalen voor haar,zelfs nu ze niet meer thuis woont,kan ik heeeeeeel goed begrijpen.Wat dit slaat echt helemaal nergens op!!Laten ze dt daar maar lekker zelf opknappen,je dochter en haar vriend! Hoe denkt jou man hierover dan,omdat je nu ook bonje met hem hebt.denkt hij er anders over? Ik vind dit heel erg moeilijk voor jou,want niet alles draait om je dochter,jij wilt ook graag je eigen leventje weer gaan leiden.je dochter moet het nu zelf kunnen toch. Veel sterkte ermee meis!! Hier vannacht goed geslapen.Volgens FF dus afgelopen dinsdag mijn eisprong gehad,wat ik ook vermoede.Dat is allemaal dus allemaal weer netjes op orde,nu nog zwanger worden en blijven!Hopenlijk is het op weg voor de innesteling..ik hoop het zo Ik heb er wel een goed gevoel over. Gisterenavond wel een moeilijke avond gehad.Moest heel de tijd huilen om mijn miskraam,dat ik nu 13 weken zwanger had geweest.Ik zit toch heel de tijd terug te rekenen.Wat ook in mijn hoofd blijft hangen is het feit dat ik niet misselijk was bij laatste zwangerschap.Bij alle anderen wel.Ik heb heel de tijd het gevoel gehad dat dat hetgene was dat het niet goed zat met het vruchtje.Maar ik hoor vaak dat dat er niks mee te maken heeft,maar toch.Tis een gevoel. Laat mij maar misselijk zijn als ik zwanger ben!!
@Just; hele mooie foto hoor! Het blijft een wonder @Almika: dat heb ik ook altijd gezegd: als je kan n**ken,dan kan je ook voor de verantwoordelijkheid dragen.En zo is het toch.Ze willen toch zelfstandig zijn? Maar het blijft wel moeilijk voor ons moeders zo en ook voor de rest van het gezin.
@Hoop: dat terugrekenen doe ik ook hoor, zo van ik zou nu al zoveel weken zijn. En ik zou al op de helft zijn zelfs! Onvoorstelbaar eigenlijk. Ik moet er niet te veel bij stilstaan, want dat vind ik wel heel moeilijk. Inderdaad zeggen ze dat je niet per se misselijk hoeft te zijn maar ik denk dat je zelf wel een beetje aanvoelt of het wel of niet goed zit (hoewel je het soms ook verkeerd kunt hebben natuurlijk) maar ik voelde ergens van binnen ook dat het niet goed zat al wilde ik dat niet toelaten dat gevoel. Hopelijk is je gevoel goed deze maand en is het hartstikke raak! Pff en moeilijk zo'n situatie met je dochter, gelukkig is het wel goed gekomen. @Sillysa: oh meid, ik leef zo met je mee. Kan me zo indenken dat het je kwaad maakt dat je nu alsnog kunt gaan betalen voor mevrouw terwijl ze zichzelf in de nesten heeft gewerkt. En dan lijdt je relatie en je zoon er ook nog onder. Vreselijk! Ik weet niet of je er wat aan kunt veranderen (de betaling) maar in ieder geval zou ik zeker proberen je nu op je relatie en je zoon te richten. Voor een buitenstaander is het makkelijk gezegd, ik weet het. Ik wens je heel veel sterkte met de situatie, want je zit eigenlijk tussen twee vuren en da's ontzettend lastig. Knuf meis! @Lyanna: veel succes vandaag nogmaals! @Maureen: hoop dat je nog meeleest en dat je het allemaal een beetje redt. Ik denk aan je meis! Ik ga maar eens verder om mijn deadline te halen. Fijne dag allemaal!
Hallo dames, Toch even 'n berichtje. Bedankt dat jullie aan me denken. Heel lief. Het gaat eigenlijk niet zo. Ik wil echt niet in 'n gat vallen maar ben bang dat het al bezig is. Ik ben trouwens wel thuis gebleven afgelopen week. Ik had me helemaal klaargemaakt en de tijd dat ik de deur uit moest zat ik met tas en jas op de bank. En ben zo blijven zitten. Ik moet nog van alles gaan mailen en uitleggen op school. Daar heb ik geen zin in. Het vervelende is dat ik weet dat er nog een periode aankomt waarin ik me zo down voel. Want als het vruchtje echt eruit is kan ik volgens mij pas beginnen met of juist dan het verwerken afronden. Daarvoor moet ik straks naar 't ziekenhuis voor een oriënterend gesprek. De verloskundige had aangeraden 2 weken nog te wachten om te kijken of het zelf op gang komt. Maar ben zo bang dat dat niet gebeurt dan. Dan kom ik steeds verder in de zwangerschap. Vind ik nog moeilijker. Maar curretage ben ik ook bang voor. Dus ik denk dat ik voor die pil ga. Al zou je ook daarna nog gecurreteerd kunnen worden heb ik hier gelezen. Ik wacht het gesprek af. Die pil zou je volgens mij direct mee kunnen krijgen. Ik voel me helaas echt klote. Het is ook zo onwerkelijk om wel met pijnlijke borsten op te staan of tijdens 't douchen te moeten denken 'oja dat is voor niets'. En die hormonen. En 't steeds opnieuw weer schrikken als je je realiseert wat er aan de hand is. Word er echt verdrietig van. Maar ik denk wel dat het goed is om niet te wachten tot m'n lichaam het afstoot. Al zou ik dat het liefst willen. Ben gewoon zo bang dat het nog lang duurt zoals ik zei. En 2 weken vind ik zelfs al lang. Maar denk wel dat ik na mijn beslissing nog even ergens doorheen moet. En dan wil ik ook weer vooruit kijken. Ik wil niet depressief worden. Wat ik lang geweest ben een paar keer (of 1 lange periode). Ik voel me wel alsof ik afglijd soms. Maar ga het niet toestaan. Ik ga gewoon of die pil of curretage krijgen en daarna wil ik gewoon zo snel mogelijk weer verder. Kijken wanneer ik een eisprong zal hebben als alles er uit is. En dan gewoon weer verder. Ik geloof ook dat het me gaat lukken. Ik wacht nog het daadwerkelijk bloedverliezen en vrucht verliezen af. Dan ben ik klaar. Ik heb wel gelezen wat jullie getypt hebben. Het meeste dan. @Dominique: Curretage is dus goed gegaan? Wat moeilijk is het toch allemaal. Ik hoop dat je het verwerkt en je aan je voornemen kan houden. Ik vind je sterk! En je hebt je gezin. Ik wens je alle kracht en geluk toe. @Justme: Ik heb gisteren nog aan je gedacht. En wat goed om te lezen dat jullie zo'n goede uitslag hadden. En de kleine heel beweeglijk met alles erop en eraan. Wat een wonder is het ook echt hè? Geniet ervan meid. @Syll: Wat verrot nou weer hoe het gaat. Daar kan je toch wel tegenin gaan tegen die beslissing? Waarbij je alles uitlegt en wat het nu met je gezin doet. Waarom zouden ze haar niet helpen? Volgens mij is dit iets wat ze voor de zekerheid gedaan moeten hebben, proberen de ouders hiertoe te bewegen, maar waar ze vast vaak een ontkennende reactie op krijgen. Volgens mij moeten ze dit doen voor ze een andere procedure kunnen volgen. Denk ik hoor. Dus laat maar horen dat je het er niet mee eens bent. Ooit moet je dochter toch zelfstandig worden. Je zou verwachten dat het nu gebeurt doordat ze sinds kort moeder is. Waarschijnlijk zal dat ook gebeuren. Het zal vast even duren maar daar weten ze alles van in dat huis. Ik wens je en je dochter, kleinzoon en je gezin veel sterkte. Ik zie jou al als moederkloek proberen alles in goede banen te leiden. Dat is teveel. @Xon: Toen ik begon te lezen las ik berichtjes waarin het plannen niet goed ging. Maar aan het eind las ik juist weer dat je het toch weer weet op te lossen met je donor. Wat een goed ook hè? Maar gelukkig dus gelukt. En dan zondag naar hem toe. Hoop dat dit de laatste keer regelen is met je donor. @dames die zich niet goed voelen: Wat vervelend om je zo te voelen zeg. Ik weet er helaas ook alles van. Zelf ben ik niet bekend met homeopathische middelen. Maar een vriendin van mij raadt het me ook aan. Vroeger wel eens 't één en ander geprobeerd wat betreft slapen. Maar dat had nooit effect op mij.Ik hoop dat jullie wat aan de tips hebben. En dat jullie je snel weer goed voelen. @Mees: Ik had de ochtend van je NOD nog ingelogd en gelezen dat het toch niet raak was. Balen meid. Nu zit je er al een paar dagen in (want dat was begin deze week denk ik) dus kan je vast weer verder kijken. Trouwens ook ik denk wel eens dat ze je daar op 't werk niet echt tof behandelen. Maar je werkt er al heel lang toch? Weet niet wat dan goed is. Maar vind 't maar negatieve energie als ik het zo hoor. Maarja je wilt vast ook niet weg daar. Nou ik hoop maar dat ze je niet 'lastigvallen'. @Preggies: Jullie beginnen het echt te merken hè dat je in je laatste termijn zit. Hoewel bij de één het al langer moeizaam gaat dan bij de ander. Vast lastig om te merken dat je steeds minder kan hebben. Maarja het is wel voor een goed doel. Binnen korte tijd heb je gewoon je hummeltje vast. Hoe mooi. Maar hoop dat 't toch draaglijker wordt voor jullie, dit laatste stukje. @Iedereen: Ik ben het nu misschien weer even vergeten maar ik lees af en toe mee. Iemand heeft vandaag een HSG behandeling? Heb ik dat goed? Lyanna? Sterkte ermee meid. Hoop dat het je ook meevalt zoals ik nu toch 'n paar keer gelezen heb hier bij de andere damens die het gehad hebben. Ehm wat nog meer..Moest nu wel veel lezen natuurlijk. Weet 't even niet meer. Maar ik wens alle zwangeren, wachtbankers en klussers veel geluk. Liefs
Maureen, voor jou even dikke knuff voor nu!!! Later reageer ik nog even uitgebreider op je berichtje. En ja, ik heb zo het HSG onderzoek, had je goed onthouden. Bedankt allemaal voor het succes wensen, ik ga nu douchen en man komt zo koffie drinken. Daarna gaan we om 10.45 die kant op. Dus tot vanmiddag allemaal, dan horen jullie hoe het gegaan is. Liefs.
Maureen dikke knuffel (slaat een arm om je heen).. Kies zelf wat je wilt voor beide mogelijkheden is wat te zeggen ik heb 2 keer een curretage gehad en bahalve dat ik geen "afscheid "heb kunnen nemen voelde het verder wel goed zo. Geen pijn geen confrontatie... Ik weet ook niet wat ik nu zou kiezen mocht ik er weer voor staan.. Lyanna veel succes met de HSG hopelijk doen ze het op de vrouw vriendelijke manier , dan is het in mijn ervaring goed te doen (heb 2 variaties meegemaakt).
@maureen, hele dikke knuf meid! volg je hart in de beslissing die je moet nemen, dat is het enige advies wat ik je kan geven.
@Maureen: veel sterkte straks bij het gesprek. Zoals de anderen zeggen, neem een beslissing waar jij je goed bij voelt. Als je pillen neemt, dan kun je altijd nog een curretage doen (dus het een hoeft het ander niet uit te sluiten). De vraag is alleen of je het aan zou kunnen (en willen) de miskraam bewuster mee te maken. Er wordt gezegd dat het voor het verwerkingsproces beter zou zijn, maar dat is (denk ik) ook voor iedereen anders. Dus wat je ook beslist, het is altijd goed! Een hele dikke knuffel en we zijn er voor je, hoor! Wel fijn om te horen dat je ondanks je verdriet wel weer voorzichtig vooruit denkt en dat je er weer voor wilt gaan, zodra het kan. Je bent een sterke vrouw, dus je komt er wel (en wij helpen je daarbij waar nodig de komende periode)! Veel liefs!! @Syl: jemig, meid. Er blijft jou ook weinig bespaard. Ik denk dat het voor jouzelf en voor je gezin wel belangrijk is dat je je grenzen aan gaat geven. Het is te gek voor woorden dat jij je rot moet werken om haar fratsen te blijven financieren. Bij volwassen worden (en als moeder) moet ze ook beseffen wat voor een consequenties haar acties hebben en daar zelf verantwoordelijkheid voor nemen. Ik denk dat dat je dat best kan afdwingen. Dat zegt overigens niet dat je minder van haar houdt, toch? Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op relatieproblemen en een zoon die straks ook weer diep in de problemen zit (wat ook weer zijn weerslag op jou en je relatie zal hebben). Dus ik zou ook moeite gaan doen dat ze zelf voor haar kosten gaat opdraaien (en anders zoeken die instanties maar naar een oplossing daarvoor). Heel veel sterkte en blijf vooral van je afpraten. Volgens mij ben jij iemand die zich sterk wil houden voor jezelf en voor anderen, maar ook jij hebt af en toe even een arm om je heen nodig! We zijn er ook voor jou, hoor! @Justme: ondanks dat het wat wazig is, zie ik ook een mini-mensje met een heerlijk dik buikje! Heerlijk na alle ellende hier, weer een mooi zwart/wit scherm met goed nieuws te zien! @Almika: heb even jouw dubbelgevouwen bengel gezien. Grappig, hoor! Die van mij lag in een onvolkomen stuit en zat dus op zijn kont toen met de benen omhoog. Toen hij pas geboren was (via ks) had hij de beentjes ook nog omhoog staan. Ligt jouw kereltje er al wel goed voor? @Jeetje: ook ik dacht er aan dat het niets ernstigs kon zijn omdat je het aan beide borsten voelt. En onregelmatigheden in je borsten kan ook door hormonen komen (rondom menstruatie e.d.). Maar goed, dat je het in de gaten blijft houden en als je iets niet vertrouwd, gewoon naar de huisarts gaan, daar zijn ze voor! Ik kijk dagelijks naar GTST. En als ik het gemist heb via internet terug. Die verhaallijn van Ricky die ineens 26 wkn zwanger blijkt te zijn, vind ik ook nergens op slaan. En dan ook nog eens terwijl ze aan de pil was en condooms gebruikt had, en dan er vervolgens 26 weken niets van merken. Ik had het logischer gevonden als ze dan bijv. hadden gezegd dat ze 10 wkn zwanger was (ipv al 26), dat had geloofwaardiger aangevoeld. Ben benieuwd hoe die verhaallijn gaat lopen, maar het voelt nu al heel vreemd. En zeker als je zelf zo middenin zwanger worden zit (en al maanden tevergeefs zoveel moeite doet om zwanger te raken), kan ik zulke verhaallijnen maar moeilijk aanzien. @Justme: nog een vraagje. Jij had ook accupunctuur gedaan. Wat voor een accupunctuur deden ze bij jou. Degene waar ik naar toe ga doet altijd oor-accupunctuur. Je krijgt dan van die naaldjes die een paar weken moeten blijven zitten. Daarnaast schrijft zij ook vaak van die energetische druppels voor. Ik zou op zich wel weer eens naar haar toe willen om alles weer een beetje beter in balans te krijgen, maar twijfel een beetje aan die druppels die ze evt. voorschrijft. Ik had haar eens gevraagd hoe het zat met kinderwens en misschien zwanger zijn en ze kon me er niet echt een geruststellend antwoord op geven of het kwaad kon. Daarom vroeg ik me af wat ze toen bij jou gedaan hebben.
@Jeetje: dus jij rekent ook ng heel de tijd terug hoever je nu geweest zou zijn.Moeilijk hoor.De ene keer kan je het best aan,maar sommige momenten helemaal niet.Ik hoop dat het deze maand voor jou ook RAAK mag zijn! @Maureen: wat heb jij het moeilijk!Je moet idd doen,waar je jezelf het beste bij voelt.In hoeverre je over ,best, kan spreken natuurlijk.Je gaat door een ontzettend diep dal,maar ik ben blij te lezen dat je toch ook verder probeert te kijken.Probeer niet weg te zakken in je verdriet,als je echt even niet meer trekt,probeer dan er even op uit te gaan,dat het eventjes,al is het maar heeeeeeeeel even ,je gedachten afleid. Heel veel sterkte meis,ben blij dat je even wat hebt laten horen! Knuff
Even kort, gaan nu zo zoontje halen. Alles zag er goed uit, eileiders open en volgende week donderdag uitslagen. bespreken en hoe verder. Ik heb er bijna niks van gevoeld en we mogen gewoon deze ronde proberen zwanger te raken. Tot later!!!
Even kort... Zit gewoon op mijn werk, dus stiekem. Maureen, wat naar toch dat je het zo rot voelt. Heel veel sterkte. Verder nog niets bijgelezen. Maar wilde even vertellen dat mijn kippenhok toch wel aardig haar best heeft gedaan. Kom net uit het zh en er zitten twee eitjes (een links en een rechts). De eens is 17 bij 17 mm en de andere 19 bij 20 mm. Allebei dus ongeveer groot genoeg om te springen. Vanavond dus pregnyl spuiten en mijn donor die langs komt. En dan springt zondagochtend mijn ei en dan ga ik zelf langs bij mijn donor. Dus timing is gelukkig weer behoorlijk goed. En oh ja, omdat ik zo vreselijk laat ben met mijn eisprong, zondag dag 19 (normaal 14), krijg ik usterogeen pilletjes. Dit zijn een soort hormoonpilletjes die je vlak voor het slapen inbrengt vlakbij je baarmoeder. Deze zorgen ervoor dat je menstruatie wordt uitgesteld waardoor een evt innesteling meer tijd krijgt. Die lieve fer.verpleegk zei woensdag al dat ze het aan de gyn from hell (nou ja zo zei zij het natuurlijk niet) zou vragen. Dus verwachtte vandaag een nee, want ze staat er gewoon niet achter wat ik doe, dus dacht al dat ik dat niet zou gaan krijgen. Maar ze was ziek, hahahahahahahahaha. Sorry, liet me even gaan, nee, 'hééééééél naar voor haar. En nu heeft die fert. vpk gewoon het receptje gegeven. Goed, ik ben even erg blij. Maar ga nu weer even verder met mijn werk, kids wachten!
@Xon: dat is goed nieuws zeg! Heel goede timing achteraf van je donor.Zo zie je maar: je hebt je zorgen gemaakt over het groeien van je eitjes en moet je nu zien!Geweldig dat je ook die pilletjes nog meegekregen hebt! We gaan weer duimen voor je!
@Xon: Het strenge toespreken van ons tot je eitjes heeft effect gehad. En inderdaad hele mooie timing! Ik denk dat die gyn from hell ook heel erg blij zal als jij zwanger zal raken. Die kan, volgens mij, af en toe je bloed wel drinken. Sneu voor haar, ahum, ahum.. dat ze ziek was, maar jij hebt lekker je receptje. Nu moeten we die zaadjes van je donor nog even streng toespreken! @Lyanna: goed nieuws! In feite staat er dan dus niets in de weg om zwanger te raken. Bij jou is alles goed en het zaad van je man was ook goed, toch? Hebben ze al aangegeven hoe ze nu verder zouden willen gaan? Hier mijn laatste middagje op het werk, volgende week een paar dagen vrij (t/m donderdag). Wil natuurlijk altijd weer veel te veel in zo'n laatste middag proppen (alsof ik 6 weken met vakantie ga). Hoop dus maar dat ik met een goed gevoel straks de deur uit kan stappen. Mijn man moet vanavond werken, dus voor mij een goede stok achter de deur om op tijd naar huis te moeten. Wilde tussen de middag ook nog een cadeautje voor ons zoontje zoeken. Hij wordt volgende week 2 en we weten eigenlijk niet echt iets om te kopen voor hem. Had gehoopt dat een rondje door de Intertoys inspiratie zou geven, maar helaas geen tijd voor gehad, nog. Hopelijk morgen een nieuwe ronde. Alleen gaat mijn autootje morgen weg (snik...snik...), dus wordt het ook weer een hectisch dagje. Mijn man heeft een andere auto gekocht, die hij morgen krijgt en dan wordt die van mij ingeruild en krijg ik zijn auto weer. Snappen jullie hem nog?