@lyanna, fijn dat alles er goed uit zag! @xon, fijn dat de aanmoedegingen van de eitjes geholpen heeft!! ga nu de zwemmers aanmoedigen, go zwemmers go! @mees, bij mij zette ze voor de bevruchting naald een hand onder mijn navel en in de hand, voor de rest krijg ik ook naalden voor andere dingen dus weet niet zeker wat waar voor was...... in mijn oor niet voor de vruchtbaarheid maar wel voor andere dingen wel eens gehad. de naalden zitten ongeveer 20 min, dan luister is relaxed naar muziekje en dan gaan ze er weer uit. vandaag weer gehad, ook voor het slapen. en bij ongeveer 37 weken gaan we bezig voor de bevalling. hier met mijn vader plannen gemaakt om mijn oude wiegje om te bouwen tot een wiegje waar de kleine ik kan liggen (de veiligheidseisen zijn iets gewijzigd zeg maar....) erg leuk om daar over na te denken!
@Justme: misschien moet ik gewoon eens contact opnemen met haar en overleggen wat er mogelijk is. Merk dat mijn energiepeil nog steeds erg laag is en mijn spijsvertering wat van slag. Meestal werkt accupunctuur bij mij wel goed. En ik hoorde jouw ook over de vruchtbaarheid, dus als ze dat ook mee kan pakken, zou dat mooi zijn. Wat leuk dat jullie ook het oude wiegje weer gaan gebruiken. Heb ik ook gedaan. Ik werd in een babyzaak ook een beetje bang gemaakt dat dat afgekeurd zou gaan worden door de kraamzorg en dat zo'n oud bedje gevaarlijk zou zijn. Heb het toen met de vk besproken en die zei dat het bedje best dicht mocht zijn (wat in mijn geval was), maar dat het aan te raden was wel een nieuw matrasje erin te doen. Wat ik niet meer als logisch en hygiënisch vond. Kijk maar eens in mijn foto-album. Dat is het bedje waar ik nog ingeslapen heb (en mijn broer en zus), dus al ruim 45 jaar oud. En erg sixties-stijl. Het hemeltje had die 45 jaar niet overleefd, maar mijn moeder heeft een nieuw hemeltje laten maken van broderie-stof.
mijn vader gaat het wiegje aanpassen, ook meteen iets hoger maken. we zijn beide best lang dus dat is wel fijn. hij vindt het heel leuk om te doen, dus helemaal prima! hij heeft zelfs aangeboden om een commode te maken, als we niets kunnen vinden wat we leuk vinden. we gaan dus nu flink rondkijken en anders iets bedenken!
oh ja, en het hemeltje moet ook weer, als we de kleuren weten dan zoeken we een leuk stofje voor het hemeltje
Goedenavond allemaal De bruiloft gisteren was zeer geslaagd. Alles was perfect en zelfs het weer was fantastisch! Was kortom een superdag! Xon ik ben van nature geen jaloers persoon (geloof oprecht dat ik zelfs nog nooit ècht jaloers geweest ben) en het soort leven dat mijn zus heeft is zo niet iets voor mij, dat ik er absoluut niet tegenop zag naar haar bruiloft te gaan, omdat ik toevallig alleen ben. Bovendien ben ik niet echt toevallig alleen. Het is bij mij door de jaren heen toch wel een overtuigde manier van leven geworden. Na een aantal relaties met steeds wéér niet de ware ben ik er voor mijzelf wel uit dat ik (nu nog) niet echt geschikt ben voor een lange vaste relatie. Dat klinkt misschien wat dramatisch maar zo voel ik dat niet. Ook sluit ik een relatie in de toekomst beslist niet uit maar ik ben er ook zeker niet actief naar opzoek. Ben voor mijn gevoel gewoon niet klaar voor een langdurige relatie. Ik weet zeker dat dit allemaal gaat veranderen als ik mister right tegen kom, maar mocht die niet op mijn pad komen dan vind ik dat (zoals ik er nu over denk) ook prima. Een kinderwens daarentegen is toch wel even wat anders, bovendien kun je dat niet uitstellen en eventueel op je 60e nog doen. De meeste mensen die op de bruiloft aanwezig waren kennen mij ook wel en weten dat ik happy single ben (weten overigens niet van mijn kinderwens perikelen) en accepteren dat. Behalve één oom die al jaren plannen maakt om mij te koppelen. Hij heeft al een paar keer (van verschillende mensen, dus niet alleen van mijn persoontje) een terechtwijzing gehad maar is helaas nogal hard leers. En ik ben natuurlijk wel zo eigenwijs/koppig dat de vent waar hij mee aankomt van tevoren al geen schijn van kans maakt (de arme jongen) Dus het antwoord op jou vraag of ik tegen de bruiloft opzag is een heel duidelijk: nee, helemaal niet.
Lyanna, Jeetje meiden wat vervelend dat jullie je zo neerslachtig voelen. Weet ook niet zo goed wat je er aan zou kunnen doen om het te veranderen. Heb daar gelukkig zelf weinig ervaring mee. Probeer jullie rust te krijgen (en dan heb ik het niet alleen over voldoende slaap) en inderdaad zoals er al geschreven werd is het misschien niet verkeerd om te zorgen voor extra vitamines zodat de weerstand wat verhoogd wordt. Zet haalbare doelstellingen voor jezelf en beloon jezelf als het is gelukt. Denk in korte termijn dingen en niet aan over een jaar of half jaar. Dat houdt alles overzichtelijker. Als het in je hoofd allemaal niet lekker loopt heb je grote kans dat ook je lijf gaat protesteren en andersom denk ik ook. Probeer dus die balans te vinden en als dat lukt met vitamine preparaten dan moet je dat zeker doen maar het kan ook helpen om er met iemand over te praten en dat hoeft heus niet een of andere gestudeerde therapeut te zijn maar kan ook een vriendin of collega zijn (of wij). Is voor Jeetje allemaal wat lastiger omdat jij zo ver bij je familie vandaan zit (en snel aangewezen bent op de familie van je man en dus beperkte keus) maar misschien kun je skypen met iemand? Het kan bij jou trouwens ook nog wel te maken hebben met je verhuizing. Mijn oma zij vroeger al een opgeruimd huis geeft een opgeruimde geest en ik heb ervaren dat dit waar is. Heb jij jullie nieuwe huis na de verhuizing al weer helemaal op orde? Als je de hele dag peest om deadlines te halen en je zit daarna s avonds nog tussen dozen kan dat heel naargeestig zijn. Anyway ik roep ook maar wat hoor. Misschien denken jullie nu wel dûh, dat weten we al lang, ga maar een andere open deur in trappen! In ieder geval hoop ik dat het voor jullie van voorbijgaande aard is en dat jullie binnenkort weer kiplekker in jullie vel zitten.
Lieve sillysa wat naar dat het zo moet gaan met je dochter. Ik weet niet wat er allemaal gespeeld heeft (hoef je ook niet te vermelden hoor) maar zoals ik het bekijk, als buitenstaander, zou ik zeggen dat je voor een volwassen dochter niet per sé meer zou hoeven betalen. Zij staat op eigen (wiebel) benen en heeft daar waarschijnlijk (min of meer) bewust voor gekozen. Jij hebt een keuze te maken, zoals je het schrijft, tussen aan de ene kant je man en zoon en aan de andere kant je dochter en kleinzoon. Het klinkt misschien bikkel hard maar ik denk dat je voor je man en minderjarige zoon moet kiezen. Ik weet verder geen wettelijke bepalingen maar volgens mij kan niemand je verplichten om een meerderjarig uitwondend kind te onderhouden, tenzij dit kind ontoerekeningsvatbaar verklaard is of onder curatele staat en jij bewindvoerder bent. Hoe dan ook het blijft een kl@#e situatie en ik wens je er veel sterkte mee. @Mees het nee oefenen van sill is nog helemaal niet zulk gek advies. Ik heb dat ook echt moeten leren. Voorheen deed ik ook altijd wat iedereen aan mij vroeg en voelde me echt slecht als ik maar hintte naar nee. Het heeft mee een paar jaar gekost en ik ben er nog geen ster in, maar het gaat wel stukken beter. Je krijgt er echt meer adempauze door. Ook een heel belangrijke is leren delegeren. Als je dat een beetje in de vingers krijgt zul je merken dat mensen het helemaal niet erg vinden om iets voor je te doen wat je ze vraagt. Het ligt er heel erg aan hoe je het in kleed en wat je eigen opstelling is. Succes in ieder geval want zoals je het beschrijft is er nu niet veel lol te beleven op je werk.
Maureen ik ben blij dat we even wat van je horen. Goed dat je toch thuis gebleven bent en ik kan me best voorstellen dat je die twee weken wel heel lang vindt. Je elke dag zo vaak weer moeten realiseren dat het voor niets is, is afgrijselijk. Ik vind het heel dapper dat je al weer vooruit wilt kijken maar doe het niet te overhaast hoor. Probeer niet je eigen gevoelens van nu te overschreeuwen Het is ontzettend K#T maar je moet hier emotioneel echt doorheen. Ik ben er wel helmaal van overtuigd dat je het kunt! Hoop voor je dat het toch snel op gang komt zodat je niet nog een week hoeft te wachten op een gesprek. Sterkte de komende dagen.
@Lyanna fijn dat alles er goed uitzag bij de HSG en mooi dat jullie in ieder geval verder mogen oefenen deze ronde Was bij mij wel een domper dat mijn zh dat niet doet. @Xon fijn dat de timing toch weer ok lijkt te zijn en wat goed dat je die pillen krijgt. Geeft vast een rustig gevoel dat er nu meer tijd is voor een innesteling. Top! @Mees dat wordt dus ritueel afscheid nemen van je auto. Toch gek dat je zo verknocht kunt raken aan materiele zaken. Ik herken het wel een beetje. Als kind al was ik me altijd heel bewust van het laatste autoritje voor mijn ouders hem inruilden voor een andere. Ik weet nog een keer dat ik (heel stiekem) de auto een afscheidsklopje en een fluister toespraak heb gegeven (ik was weliswaar nog geen 8) blijkbaar gaan dat soort gevoelens nooit helemaal weg als je volwassen wordt haha!
Almika, zoals ik al uitlegde geloof ik wel in fytotherapie. Dat zijn pilletjes/drankjes waarin ze het plantje zelf stoppen. Dus bijvoorbeeld de blaadjes van een kruid/plant. Ik ben zelf bij de fabriek van Vogel geweest en heb ook gezien hoe ze de homeopatische middeltjes maken. Uit een plantje persen ze bijv. 1 druppeltje sap. Daar doen ze dan 1 druppeltje water bij. Die 2 druppeltjes daar gaan weer twee druppeltjes water bij, en dat schudden ze telkens. Zo wordt het oneindig verdund(soms wel zoveel duizendste verdunning) en ze zeggen dat door te schudden de energie van dat ene druppeltje genoeg is om vele liters geneeskrachtige vloeistof te maken. En dat geloof ik gewoon écht niet! Alleen wordt er altijd gepraat over homeopathie als 1 noemer, terwijl daar dus verschillen in zijn, en fytotherapie daar één van is. Maureen, luister naar jezelf, doe wat het beste voelt. Als ik jou zo hoor, denk ik ook dat die pil een goede optie is. Als ik er over na denk lijkt het mij ook vreselijk dat je nog zo zwanger rondloopt en dat je maar zit te wachten wanneer het vanzelf loslaat. Ik hoop dat, op welke manier dan ook, er snel iets gebeurt. Natuurlijk voel je je nu beroerd en ellendig. Maar ik weet dat je een sterke vrouw bent, en dat je er wel doorheen gaat komen, en dan waarschijnlijk nog sterker bent. Ik geef je een dikke knuf en wens je heel veel kracht. Lyanna wat fijn dat de HSg zo goed is gegaan. Altijd fijn om te weten dat alles goed is. Alhoewel het ook frustrerend is waarom het dan niet lukt (I know). Mees, lekker hoor even een poosje vrij. Geniet ervan, volgens mij ben jij ook zo een heerlijke perfectionist (net als ik) die er voor wil zorgen dat alles goed is geregeld. Boudicca, hihi, lekker veel berichtjes. Fijn dat je zo een leuke dag hebt gehad. Snap wel wat je zegt over happy single, ik dacht daar ook altijd zo over, maar sinds ik een relatie heb gehad waarin ik twee jaar heb samen gewoond en de zorg van een kindje had, is dat wel veranderd. Ik voel nu af en toe nog steeds dat gemis van gezellig samen dingen doen en naartoe gaan. Dus ik zie soms wel tegen dingen op. Syl, wat heb jij het zwaar. Hoop dat je ook goed voor jezelf zorgt, en dat je relatie er niet aan onder door gaat op deze manier. Veel sterkte meid. Dikke knuf. Dikke knuf voor iedereen die het nodig heeft. En heb nu even iets belangrijks te doen Liefsssssss
Haha sorry hoor voor al die berichtjes, proest! Maar als je een dag niet on-line bent wordt hier ook zoveel af gekakeld en ik wilde niet alles in een giga bericht stoppen. Dan begint iedereen van te voren al te zuchten van heb je háár weer (grapje hoor, geloof ik niet echt ,wil gewoon graag vip member worden) Xon wat zijn dat een nepperds zeg daar bij die drs A Vogel. Compleet geld uit de zak klopperij :x Ben zelf niet iemand die snel naar allerlei middeltjes grijpt maar geloof wel in het helende effect van kruiden. Maar als je een potje vloeistof koopt in de veronderstelling dat het werkzame kruiden zijn en het is geschud water, noem ik dat oplichterij. Meneer Vogel is vast drs in de oplichtkunde ipv drs in de helende kruideritus
@Boudicca: je bent lekker op dreef...hihihi... Je stijgt inderdaad snel op de ladder van ZP op deze manier! (en dat terwijl je in het begin zei liever mee te willen lezen, omdat je niet zo'n prater was. Maar blijf vooral zo doorgaan, want ik vermaak me prima met jouw belevenissen (en vooral kijk op het leven). Zo te horen heb je een hele leuke bruiloft gehad gisteren en ook af en toe last van die mensen die denken je te moeten koppelen. Ik had altijd van die collega's, die dat nodig vonden. Erg vermoeiend! En nee, zeggen is inderdaad niet mijn sterkste kant, maar moet wel zeggen dat ik, sinds ik een kind heb, wel beter heb geleerd nee te zeggen en beter kan delegeren (lees loslaten). Vroeger kon ik dat helemaal niet en wilde ik alles zelf doen. Nu ik een kindje heb, vind ik het eigenlijk ook wel prima om op het werk niet meer de algemene spin in het web te zijn. Ik heb nu een collega en kan het prima aanzien dat zij af en toe zit te zweten om een vergadering te plannen (wat altijd een crime is om meerder mensen bij elkaar te krijgen) of iets anders te moeten regelen voor onze afdeling. Vroeger zou ik dat heel moeilijk gevonden hebben om uit handen te geven, maar nu denk ik. Go your gang! Dus een kindje is voor mij echt een 'redding' geweest om dingen los te leren laten. Net zoals de sfeer op ons werk niet optimaal is. Een jaar of 3 geleden zou ik daar letterlijk ziek van geweest zijn. Nu baal ik ervan en vind het jammer dat het zo moet, maar kan ook prima om half 6 in mijn auto stappen en denken. Overmorgen weer een dag! En ja, mijn autootje. Bedacht me op weg naar huis van mijn werk, dat dat waarschijnlijk het laatste ritje in dit autootje zou zijn. Dan ga je toch even weemoedig terug denken. Deze auto had ik toen ook bewust gekocht met het oog op mijn kinderwens. Ik heb zoveel moeite moeten doen om dit model auto met 4-deurs te vinden. Deze auto is nl. meestal in 2-deurs uitvoering. Ik heb hem nu ruim 5 jaar gehad, waarvan dus alleen maar de laatste 2 jaar voor mijn zoontje. Dus na een liefdevolle aai over het stuur, toch maar uitgestapt. Morgen een nieuw tijdperk, want ik neem de auto van mijn man. Een heel verantwoorde, ruime en zuinige familie-auto. @Xon: zo druk bezig de hulptroepen weer naar binnen te loodsen? Hoop dat er deze keer dappere krijgers tussen zitten die dat eitje van je gaan aanvallen. En zondagmorgen het tweede leger er achteraan. Nou, dan moet het toch gaan lukken deze maand!! @Justme: wat lief dat je vader dat allemaal voor jullie wil gaan knutselen. En knap dat hij zo handig is. Mijn vader is timmerman, maar meer een timmerman van het grove werk ipv mooie meubeltjes maken. Mijn ouders waren helemaal ontroerd toen ik alleen maar zei dat ik overwoog dat bedje te willen gebruiken, maar dat ik het graag een keer wilde zien omdat ik niet wist hoe het er uit zag. Dat was niet tegen dovemans oren gezegd. Binnen no time was het van zolder, helemaal schoongemaakt en in elkaar gezet. Wat kunnen aanstaande opa's en oma's dan toch trots als een pauw zijn, hè?
Mees die uitspraak van mij in het begin was geloof ik iets genuanceerder. Ik heb dacht ik gezegd dat ik niet zo'n prater was als het over mijn eigen gevoelens ging, maar dat ik met gemak mijn omgeving de oren van het hoofd klets. En als ik dat niet zo gezegd heb dan zeker wel zo bedoeld haha. Ik moet er wel bij zeggen dat het feit dat alles hier zo lekker anoniem is voor mij prima werkt want ik merk dat ik veel makkelijker dingen over mijzelf vertel aan anderen dan in real live (of is dat life, die twee haal ik altijd door elkaar, mijn spelling is al vreselijk laat staan in het engels, maar goed dat ik in het zml werk. Die kinderen komen niet verder dan woorden van 3 letters, dat red ik nog net)
Zoooooo, eerste lading zwemmers is on the way en net spuitje pregnyl gezet dus poging 14 is gaande! Helaas klein ladinkje zwemmers Hij is nogal wisselend qua levering, haha. Vraag me dan altijd af, als het wat weinig is, of de rest dan ergens in mijn badkamer terecht is gekomen in plaats van het potje(gatverrrr), hahaha, sorry voor mijn nogal rare en misschien iets te realistische overpeinzing. Ik weet heus wel dat er maar eentje nodig is, maar toch helpt het vast als er iets meer productie is. Boudicca even rare vraag aan jou(als je geen antwoord wilt geven ook prima hoor ), zie jij wat er tijdens IUI ingaat aan hoeveelheid? Laten ze dat zien? Geen idee hoe dat gaat, en het staat mij natuurlijk ook te wachten. Nou ja, ik heb in ieder geval zondag ook nog een 2e ronde. Hihihi en live betekent dat iets live op tv is bv en life is bedoeld als leven. ach joh jij geeft toch les op s.o. hahaha, nee hoor dat is een grapje !!! Ik ben ook niet héél sterk in taal en overigens ook niet in rekenen, daarom maar groep 4 he, hahaha.
@Xon....whahahaha,ik lig het hier te bescheuren op de bank..echt! Ik zie het al helemaal voor me..jij op je knieen door de badkamer in de hoop dat je nog wat achter gebleven zaad vind om het zo snel mogelijk insemineren hahahaha Volgende keer maar even vragen aan hem of ie tussendoor niet wil rukken whahahahaHeerlijk dit..echt...in tijden niet zo gelachen!!!!! Ik ga proberen te slapen,als ik niet heel de tijd dat beeld van jou voor me zie in de badkamer haha Welterusten!!
Xon het wisselt heel erg per keer wat ze laten zien. De eerste keer zat ik zelf stikvol vragen en hebben ze me vrij uitgebreid alles laten zien. Toen bleek maar weer hoe laboratorium geprepareerd alles is. Het lijkt niet eens meer op sperma haha. Veel klinischer wordt het niet hoor tenzij je verder moet met ivf denk ik. Het was een of ander roze/paars helder goedje en het lijkt ook maar een ieniemienie beetje als het in zon pipetje zit. Het is natuurlijk ook maar heel weinig. Het zaad wordt bij iui gewassen en vervolgens in een of andere vloeistof gedaan/bewaard die volgens een van mijn behandelaars zo dicht mogelijk het baarmoederslijm evenaart. Per keer worden ongeveer 1 miljoen sperma cellen gebruikt meende ik. Soms iets meer soms iets minder. (Tenminste zoiets was het geloof ik, hebben ze wel verteld maar ik heb niet echt een hoofd voor getallen.) Maar als je het in zon spuitje ziet zitten lijkt het echt onvoorstelbaar dat dat genoeg zal zijn. Voordeel van iui is dan natuurlijk dat alleen de sterkste/snelste zwemmers gebruikt worden en dat het al in de baarmoeder wordt ingebracht zodat de afstand tot je ei een stuk kleiner is. Behandeling stelt echt niets voor: Eendenbek erin, slangetje erdoor pipetje erop, leegspuiten, slangetje en bekkie dr weer uit en dan laten ze me in mijn zh nog even liggen. Toen ik vroeg of dat nu werkelijk hielp vertelde ze mij doodleuk dat ze dat niet wist haha. Het schijnt nooit echt onderzocht te zijn bij iui maar onder het mom van het kan geen kwaad doen ze het toch maar. Hoe lang ik moet blijven liggen verschilt wel van de een bij de ander. Heb nu 4 keer iui gehad en natuurlijk alle vier keren door een ander . Geen pijl op te trekken dus. Ik heb ook nog niet besloten wie van hen nu het beste is. Dat weet ik zodra ik zwanger ben denk ik Maar alles wat je weten wilt gewoon vragen. Je hebt recht op antwoord. Ze rommelen met je lijf dus moeten ze maar vertellen wat ze doen. Bij mij is zelfs een keer aangeboden om een spiegel te pakken zodat ik mee kon kijken. Heel leuk en interessant hoor, maar toen ze dat zei, zat de eendenbek dr al in , dus heb toch maar van het aanbod afgezien. Ik heb nooit echt problemen met dat ding maar ze zijn nu ook weer niet zóó comfortabel dat je er vrolijk mee blijft liggen terwijl de behandelaar op de flutter gaat naar een spiegel! Oh ja, als je voor je iui naar t zh moet, dan moet je je ongeveer een kwartier voor tijd melden. Ze gaan dan het zaad klaarmaken (klaar terwijl u wacht ) maar de ervaring heeft mij geleerd dat (bij mijn zh in ieder geval) een kwartier een zéér ruim begrip is, dus neem een lees- of puzzelboek mee of zorg voor een leuk spelletje op je telefoon. Een keer was bij mij vergeten aan het lab door te geven dat ik kwam. Toen moest de hele handel nog ontdooit worden. Duurde een uur!! :x Dus waarschijnlijk ben je straks langer aan het wachten dan dat ze tijd nodig hebben om je te helpen. Maar joh, voor jou is dit allemaal overbodige info want jij gaat het niet nodig hebben. Dit wordt helemaal jou maand. Je timing is heel mooi en je krijgt pillen om een innesteling meer tijd te geven.Gaat dus gewoon lukken deze keer
@Xon: sorry, moest eigenlijk ook wel erg lachen. Zo'n teleurgestelde blik in het potje werpen, met zo'n blik: is dat nu alles? Een Haags bakje zullen we maar, zeggen! En dan al die andere dingen die je denkt. Nee, Xon, inderdaad maar niet te veel over nadenken. Die donor van jou kan gewoon uitstekend mikken, dus niet nadenken over rondvliegende spetters. Overigens moet je ook, zelfs al heb je een relatie, niet teveel over dat 'goedje' nadenken. En die miljoen zaadcelletjes zaten deze keer gewoon lekker compact op elkaar, joh! Je hoeft er maar een van te hebben (en het voordeel dat er dan ook niet zoveel terug kan lopen). Jakkes! @Boudicca: hoe jij het weer beschrijft, fantastisch! Kan me bijna letterlijk inbeelden hoe het eraan toe gaat. Ja, iets romantisch is er niet aan. Gewoon het rietje met een bepaald nummer op tijd laten ontdooien en naar binnen spuiten. En weer naar huis in de hoop dat het gepakt heeft. Maar goed, we moeten blij zijn dat het allemaal bestaat, want er zijn toch een heel stel vrouwen een gelukkige moeder van geworden. Vanaf wanneer mag jij er weer voor gaan? Vanmorgen voor het eerst sinds heel lange tijd alleen met mijn man de stad in geweest. We wilden voor een cadeautje gaan kijken voor ons zoontje die donderdag 2 wordt. Hij mocht met mijn ouders mee vanmorgen en hebben wij gelijk de kans waargenomen om even op pad te gaan. Het was wel erg prettig dat je even snel overal kon kijken zonder met een buggy overal tussen te manouvreren. Dus het voelde wel heel apart en bijzonder. Aan de andere kant ook weer vreemd, want je bent zo gewend dat hij er altijd bij is. Dus heel dubbel. Het gekke was ook dat we overal wel even stopten, bij een rek met winterjasjes voor ons zoontje, voor schoentjes voor hem hebben gekeken enz. We zeiden nog tegen elkaar dat we nu dan wel met zijn tweetjes waren, maar toch ongemerkt weer voor ons zoontje aan het kijken waren. Overigens helaas nog niet geslaagd voor hem, want wat ik zocht hadden ze niet bij de speelgoed winkel bij ons in de buurt. We moeten dus eind van de middag nog maar een keer op pad. Wel ben ik geslaagd voor een nieuwe broek. Ik moest er al lang eentje hebben, maar zei steeds maar tegen mezelf dat het zonde zou zijn, omdat ik natuurlijk verwachtte dat ik snel een zw.broek nodig zou hebben ipv een gewone. Nu dat toch allemaal iets langer op zich laat wachten, toch maar een 'gewone' broek gekocht.
Hoi meiden, Alles hier weer even rustig, nog niet in mijn kop maar dat duurt altijd even. Bedankt voor jullie antwoorden, en ja natuurlijk weet je het zelf ook wel maar je wilt het gewoon niet weten. Struisvogelpolitiek zullen we maar zeggen. Ze moet het ook zelf gaan doen en dat heb ik ook gezegd tegen die sociale dienst daar. Ik was zelf ook heel jong toen ik mijn 1e kind kreeg, noe ik kreeg ook geen hulp hoor moest ook gewoon aan het werk om mijn kind te onderhouden. Ik vind het alleen erg moeilijk om het tegen haar te zeggen, ben bang haar te kwetsen, heel stom eigenlijk zij doet noet anders, maarja....Het komt wel goed ik moet het echt gaan zeggen ook tegen haar anders leert ze het nooit een keer..... Xon, hahahaha wat een verhaal weer!! Idd zo'n teleurstellende blik in dat potje hahaha, gelukkig alles weer binnen nu en dan morgen nog weer??? Of was dit het en zit je nu op de w8bank?? S6 iig we gaan weer duimendraaien voor je deze maand.. Boudicca, om jou lig ik helemaal in een deuk hahaha, en nee het klinkt niet echt romantisch en ik zou het persoonlijk ook niet met een spiegeltje hoeven te bekijken hoor. Ik kan bijna je gezicht zien toen ze dat aan je vroegen hahahaha (het is dat ik niet weet hoe ie eruit ziet maar kan het me gewoon voorstellen) Mag jij deze maand ook alweer een poging wagen?? Justme, wat leuk dat je vader je eigen wiegje op gaat knappen, laat je m zien als ie af is??? Maureen, fijn even van je gehoord te hebben, meid heel heel veel sterkte met het nemen van de voor jou beste beslissing, dikke knuffff meid.. Lyanna, fijn dat de HSG goed was, nu nog even op de rest van de uitslagen wachten.... Mees, lekker dat je even rustig de stad in kon toch?? En dat toch kijken voor je kind en niet voor jezelf, heel herkenbaar hoor, kom regelmatig met iets voor mijn zoon thuis en dan niet met wat ik voor mezelf moest halen, maarja wat doe je eraan??? Weet je al wat je voor je zoontje wil gaan kopen dan? Ik vond zelf die leeftijd wel lastig, ook als ik een verjaardag heb van zo'n kleintje blijf ik het moeilijk vinden, met kleuterleeftijd toch wel weer wat makkelijker. Alvast een fijne verjaardag donderdag, of vieren jullie het later?? Allemaal een dikke knufffff ook die ik vergeten ben te noemen, liefs Sillysa
Hahaha, dames jullie maken het wel heel plastisch hahahaha. Toen jij mij zo door de badkamer zag kruipen Hoop, zag ik mezelf dat ook opeens doen hahaha. En toen moest ik er ook wel om lachen. Weet je, vragen of hij even een paar dagen 'niets' doet, dat durf ik gewoon echt niet te vragen. Hoe leuk, gezellig en ontspannen onze gesprekken soms ook zijn (gister ook weer), dat is toch net even een stap te ver. Het is idd een beetje teleurstellend als je het potje open draait en denkt !!! Maar goed, laten we hopen dat ie vandaag even gespaard heeft en morgen een beter gevuld potje aflevert, haha. Mees, lekker dat jullie even met z'n tweeen weg zijn geweest. Zoals ik al eerder heb gezegd , je bent niet alleen mama, dus plan af en toe gewoon lekker dit soort momentjes in. Lekker samen met je man, saampjes ergens lunchen/koffie drinken. En vandaag lekker een nieuwe broek gekocht. Ach, als je nu snel zwanger bent kun je hem daarna toch weer dragen? Een vrouw moet toch gewoon af en toen iets nieuws!! Boudicca, leuk om dat te lezen over IUI. Ik had in ieder geval niet gedacht dat het er roze/paars uit zou zien hahaha. Bij het wassen van zaad heb ik altijd een heel raar beeld in mijn hoofd. Al die zaadjes waarvan het koppie met een washandje gewassen wordt hahaha. Hoe zouden ze dat echt doen, hoe weten ze toch in godsnaam welke wel goed zijn en welke niet, en ik neem toch aan dat de goed en slechte door elkaar heen zitten. Alsof ze dan zeggen, ok, jij links, en jij rechts! Nou ja, het is in ieder geval ongelovelijk wat er allemaal mogelijk is. Even een gore vraag, we zijn toch al lekker bezig.... Als ze het in je baarmoeder brengen, loopt er dan alsnog wat uit? Ik neem aan dat je een roze/paars goedje wel herkent !! En nee, echt romatisch is het niet, maar goed dat insemineren met zaad van een man waar je niets mee hebt ook niet! Nou ja, we zien wel. Dames,ik heb jullie advies even nodig. Gisteren dus dat receptje gekregen voor die utrogestan pilletjes. Ik was er heel blij mee. Maar nu heb ik ze net bij de apo gehaald, en nu staat er op de bijsluiter, niet gebruiken bij bepaalde vormen van borstkanker. Jullie weten dat ik echt in mijn broek sch*t voor borstkanker omdat mijn moeder dat heeft gehad. En ik af en toe denk iets te voelen, maar dat dat weer verdwijnt en het hoogstwaarschijnlijk mijn eigen angst is. Die bolletjes kun je slikken en vaginaal inbrengen, en ik moet dat laatste. Als ik het google, kom ik die bijwerking niet meer tegen (alleen op het uitgedraaide printerblaadje van de apo). En er word soms gezegd dat de bijwerkingen minder zijn bij het vaginaal inbrengen dan het oraal innemen. Dat zou betekenen dat die pilletjes wat lokaler werken en niet door je hele lichaam gaan. Heeft een van jullie wel eens die pilletjes gebruikt? En gehoord van die bijwerking? En last gehad van veel andere bijwerkingen toen je het gebruikte? Pfff, voel me zo langzamerhand wel een hormoonbom, clomid, pregnyl en dan nu utrogestan. Een andere bijwerking is een onregelmatige menstruatie. Dat heb ik heel lang gehad en ben heel erg blij dat ik nu een vrij regelmatige heb zonder tussentijds bloedverlies. Morgen is het dag 19 als mijn ei springt, en ik word wel altijd rond dag 28 ongesteld(vorige maand dag 26). Een korte tijd over voor innesteling dus. En vandaar ook die pilletjes(die stellen je menstruatie uit). Ze zijn voor 14 dagen. Dat zou idd betekenen dat het ritme behoorlijk eruit is. Pffffff, nou ja, ik geloof dat jullie wel begrijpen dat ik nogal in dubio zit of ik ze wel of niet zal nemen. Help!