Xon ik heb inmiddels wel lamme vingers van het duimen, ben benieuwd hoe het met je is en of het duimen heeft geholpen!
@xon, das een goeie tip meid! ga gelijk kijken of ze hier ook zitten (vast niet....) en naar de kapper is altijd heerlijk! ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag, komt vast helemaal goed! @jeetje, meid das ook wat! hopelijk komen jullie er uit. sterkte hoor. @sil, jij ook sterkte meid! is ook niet niets wat er afgelopen tijd allemaal gebeurd is. en nog steeds gaande is.... regeltjes, je wordt er soms gek van! @lyanna, jij ook al in de lappenmand, ook een dikke knuf hoor ik moet even wat kwijt dames, ik vind het heel fijn dat we hier gewoon allemaal ons verhaal kwijt kunnen zonder gedoe! klinkt misschien wat raar, maar op een ander forum is dat niet zo en daar ben ik ook weg nu. dat gezeik wordt je wel een keer zat zeg maar. ventileren prima, maar alles op jezelf betrekken, dat houdt een keer op. dus fijn dat het hier fijn is! en mijn auto is total loss....... straks of morgen hoor ik hoeveel ik er nog voor krijg. al druk op zoek naar een andere, zaterdag ofzo maar ff wat proefritjes maken. eerst ff langs de baby zaak en dan autootjes rijden! vanmiddag weer naar huis gegaan, rug enzo toch nog erg stijf en pijnlijk. morgen is er weer een dag!
Het is goed!!!!! Eindelijk eens goed nieuws zonder allerlei bijkomstigheden en bijzonderheden. Er moest alleen toch wel een mammografie gemaakt worden. Ze hebben het nagevraagd en zij waren ervan overtuigd dat de straling eigenlijk niet schadelijk is. Vond het toch wel een eng idee, maar ze verzekerden het me echt. En ik wilde wel héééééééél graag van mijn onzekerheid af. Dus toch maar gedaan. Uit de mammografie kwamen geen bijzonderheden, dat was alvast 1 opluchting. En toen mocht die echo uiteindelijk ook, al was het maar voor mijn eigen geruststelling. Ze ging de dokter even halen. De deur gaat open stapt daar toch een soort mengeling van Mc Dreamy en Mc Steamy binnen!!! En gelukkig ook bij echo was niets bijzonders te zien. Pfffffffff opluchting 2. En als bonus dat er weer eens een (knappe) man aan mijn borsten heeft gezeten, hahahahahahahahahahahahahahahaha Hij vroeg nog of ik nog een knappe intelligente jonge arts als donor zocht? Nee, hoor, hahahahahahaha. Hij wenste me wel veel succes met zwanger worden. OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHHHHHHHHH! Jullie hebben geen idee hoe blij en opgelucht ík ben. Dit sluimert al maanden door mijn gedachten heen, zo van zometeen ben ik zwanger en heb ik borstkanker. En als ik dan dood ga, wie moet er dan voor mijn kindje zorgen. Hoe egoistisch dan van mij om een kind te willen. Maar daar hoef ik NU niet meer over na te denken. Jeeeeeehhhhhh. Sorry voor dit belachelijke lange happyegoverhaal!!!
Eerst even alleen reactie Xon, vanavond meer!!! Xon, YEAHHHHHHHHHHHHHHHHH meid. Ben zo blij voor je dat je goed nieuws hebt gekregen. Nu hoef je je daar even geen zorgen over te maken. Knuff!!! Tot vanavond meiden, nu zo eerst met eten aan de gang.
Oh en ik vergeet nog iets. Xon, zulke happyegoverhalen mogen hier wel vaker komen hoor, soms kunnen me ze niet lang genoeg zijn.
Xon gefeliciteerd met deze mooie uitslag! Ben heel blij voor je, en wie weet meid nu deze stress weg is ben je misschien weel hééél snel zwanger!
justme balen van je auto maar hopelijk vind je zaterdag snel een goede vervanger. Veel plezier met test rijden alvast
Xon, joehoeeeeeeeeeee ik ben zo blij voor je dat het goed nieuws was!!! Kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt hoor. Ik zit er ook wel eens over te denken om het maar te laten onderzoeken, dan ben je tenminste (voor een tijdje) van die onzekerheid af. En dan ook nog een knappe dokter die aan je borsten zit, kan niet beter Ik ga even naar de markt en koken. Kom ik vanavond wel even spieken en schrijven nog. En justme: balen dat je auto toch total loss is! Succes met de testritjes en rustig aan nog hoor meid! Ik vind het trouwens ook fijn dat het hier zo fijn is en je alles aan elkaar kwijt kunt
xon wat fijn een goede uitslag en ook nog knappe artsen gezien, jou dag kan niet meer stuk haha en een rontgen foto oke liever niet tijdens een eventuele zwangerschap, maar weten jullie wel hoeveel straling je oploopt bij een reis in en vliegtuig??
@Xon: wat fantastisch nieuws! En nog een knappe dokter ook! Ik geloof dat ik ook maar eens wat preventief onderzoek laat doen.... Had je niet kunnen zeggen dat je wel nog een leuke echtgenoot zocht (ipv een donor). Dan heb je altijd je eigen borstendokter binnen handbereik als je je weer onzeker mocht voelen. @Syl: net wat Hoop zegt, inderdaad heel dubbel. Soms zijn ze ineens volwassen als ze 18 zijn en als het de staat goed uitkomt, toch een andere keer ineens pas met 21. Hoop dat Guap je nog wat tips kan geven. Er moet toch een manier zijn om eronder uit te komen. En dan haar reactie. Ja, dan zou je ze liefdevol de nek omdraaien. Heel veel sterkte, meid en we blijven meedenken, hoor! @Justme: goh, wat sneu je auto totall loss. Het leuke is wel dat je op zoek mag naar een ander autootje. Een leuk vooruitzicht heb je a.s. zaterdag met babyspulletjes kijken en kijken voor een andere auto. Vervelend dat je nog last van je rug hebt. Gelukkig is het bijna weekend voor je, dus kun je weer een beetje bijtanken en je spieren rust gunnen. En ook ik ben erg blij met jullie. Merk ook dat ik overdag echt heel sterk aan iemand denk als iemand van ons iets spannends staat te gebeuren (een NOD, echo of een spannend onderzoek). Iedereen laat elkaar in haar eigen waarde en we zijn respectvol (maar toch eerlijk) tegen elkaar. Fijn te horen dat meer van jullie dat zo voelen. @Lyanna: beterschap, het is zo wisselend weer, dat het niet gek is dat je verkouden wordt. Hopelijk voel je je snel weer beter. @Jeetje: en is het nog gelukt met je deadline? @Hoop: wat raar dat het zo werkt hier in Nederland. Een collega van mij had het ook. Haar zoon was autistisch en werd daarom van de een naar de andere school gestuurd (waar hij natuurlijk steeds tegen problemen aanliep omdat hij niet naar een 'normale' school kon). Uiteindelijk wisten ze ook niet wat ze met hem aanmoesten en heeft hij ook lang thuis gelopen (terwijl regelmaat en structuur voor een autist nu net zo goed zijn). Dus lullig als je graag naar school wilt, maar dat dat tegengehouden wordt. Hoe is het nu met je kies/wang? Hier weer thuis van de Efteling. We hebben prima weer gehad, zonnig en zelfs lekker warm. We hebben beide avonden met een vriendin van mijn man afgesproken en weer even lekker bijgekletst. We wilden ook nog naar zijn oude buren gaan (niet oud qua leeftijd, maar ex-buren), maar die hebben een zoontje die 2 maanden jonger is dan ons zoontje, alleen gaat die 's avonds al heel vroeg naar bed. Dus die hadden we maar niet gebeld of we langs konden komen, omdat we dachten dat dat niet handig zou zijn ivm hun zoontje's bedtijd. Heel toevallig kwamen we die buurvrouw met haar zoontje vandaag tegen in de Efteling (zij hebben een abonnement). Dus toen hebben onze zoontjes nog even met elkaar kunnen spelen en hebben we nog wat attracties even samen met haar gedaan. Dus dat was echt een toevalstreffer. Mijn man dus ook weer helemaal happy dat hij iedereen weer even gezien heeft. Op de terugweg nog langs zijn vader op, dus al met al nuttige dagen gehad. Wel zijn we een beetje gaar, want echt optimaal hebben we niet geslapen met ons zoontje tussen ons in. Onvoorstelbaar wat zo'n kind beweegt in zijn slaap. Dan had je weer een voet in je gezicht, dan lag hij weer overdwars tussen ons in. Dus vanavond gaat meneer lekker op tijd naar bed (en in zijn eigen bedje). En pa en ma hebben het rijk weer alleen in bed. De klusperiode staat er weer aan te komen en daar kunnen we die deugniet niet bij gebruiken.
Hoop heeft het gesprek van je zoon op zijn school opgeleverd dat hij er nu wel heen mag? Ik vindt het maar vreemd dat een school een leerling weigert op basis van één schorsing op een andere school vanwege een ruzie. Moet trouwens wel een heftige ruzie zijn geweest als daar een schorsing op volgt. Hopelijk zijn die problemen nu voorbij en kan hij binnenkort weer gewoon lessen volgen.
@Xon: wat een geweldig goed nieuws!!!Wat zal jij opgelucht zijn! Ik moest erg lachen hoe je dat allemaal beschrijft,met die dokter hahaha,zie het al voor me. @Boudicca: het was een goed gesprek volgens mijn zoon.Hij heeft dingen uitgelegd,wat de ruzie betreft.Het ging eigenlijk om een simpele ruzie zoals meer toen 13 jarigen hebben.Een jongen schold mijn zoon zijn vriend uit voor smerige neger en dat pikte mijn zoon niet.Hij heeft hem toen een klap verkocht.Er waren meerdere personen die het gezien hadden en die tegen mij zeiden: het stelde echt niks voor.Maar wat deed die jongen nou: die ging naar zijn pa en ma en toen kwam die pa even de boel regelen.Hij bedreigde mijn zoon,duwde hem en zei dat hij em op zou wachten bij school enz.Bleek later dat die man aangifte had gedaan!!Toen hebben wij ook aangifte tegen hem gedaan voor bedreiging.Mijn zoon heeft daarvoor die schorsing gekregen en taakstraf.Wat die man gekregen heeft weten we niet.En dat allemaal om een ruzietje om niks.Dat hadden wij toch vroeger op school ook wel eens?Maar wij losten dat zelf op.Degene die de taakstraf leide bevestigde ook dat de mensen tegenwoordig erg snel aangifte deden van alles.Onder andere ook voor sneeuwballen gooien.Dat is toch een lachertje.Maar wij zitten er mooi mee.Ze gaan nu het weer bespreken of hij toch naar die school mag.Wie weet hoe lang dat duren gaat! @Mees: het gaat een stuk beter vanavond met mijn kies,ben ik echt blij omFijn dat je het zo goed naar je zin hebt gehad!Het was erg lekker weer nog he.Je man ook weer helemaal in zijn nopjes @Jeetje: en lekker over de markt geslenterd en nog leuke dingen gekocht? @Just: zoek maar een leuk wagentje uit...misschien een iets grotere voor als de kleine er is?
Jemig hoop wat een gezeur over niks. Mensen hebben kennelijk tegenwoordig niets beters te doen dan anderen het leven zuur maken :x Laat die man een hobby zoeken of zijn eigen kind beter opvoeden en leren dat discriminatie zóóó van de vorige eeuw is Goed dat je zoon voor zijn vriend opkwam al had hij misschien beter een of ander verbaal antwoord kunnen geven in plaats van te antwoorden met lichaamstaal Hopelijk duurt het nu allemaal niet meer zo lang voor je zoon weer gewoon naar school kan.
Triest he..ik snap de mensen tegenwoordig ook niet meer.Ik laat de kids zulk soort dingen eerst zelf oplossen. Ik ga lekker mijn bedje in. Welterusten allemaal!
Sillysa: Zoek inderdaad juridische hulp. En ik mag aannemen dat jij je inkomen voor je eigen vaste lasten nodig hebt. De wet WIj is wel degelijk voor jongeren vanaf 18 jaar. Ik heb ook nog even gegoogled voor je. Toch nog misschien bij een andere advocaat/juridisch adviseur informeren, want volgens mij klopt het echt niet dat jij verplicht bent in haar onderhoud te voorzien. De Wet WIJ Wet investering in jongeren | SZwerk, ontslag en uitkeringen " Aanvaardt de jongere het werkleeraanbod en is het inkomen ontoereikend, dan bestaat in beginsel recht op een inkomensvoorziening." ; " De gemeente is verplicht een werkleeraanbod en eventueel een inkomensvoorziening aan te bieden." ; " Het werkleeraanbod moet zijn geaccepteerd door de jongere. Weigert de jongere deze dan bestaat er geen recht op een inkomensvoorziening." Oftewel als jou dochter het werk-leeraanbod weigert, dan heeft zij geen recht op een uitkering. Als zij het aanbod accepteert, is er in beginsel wel recht op een uitkering van de gemeente. http://docs.minszw.nl/pdf/34/2008/34_2008_3_12455.pdf Artikel 3 Gelijkstelling niet-gehuwden met gehuwden: b. uit hun relatie een kind is geboren of erkenning heeft plaatsgevonden van een kind van de een door de ander; HOOFDSTUK 2 OPDRACHT GEMEENTEBESTUUR Artikel 11 Opdracht college 1. Het college is verantwoordelijk voor het doen van een werkleeraanbod. 2. Het college is verantwoordelijk voor het verstrekken van een inkomensvoorziening. 4. Aan een jongere die alleenstaande ouder is en die de volledige zorg heeft voor een te zijnen laste komend kind tot vijf jaar, doet het college desgevraagd een werkleeraanbod dat gericht is op scholing of een opleiding die de toegang tot de arbeidsmarkt bevordert, tenzij naar het oordeel van het college een dergelijke scholing of opleiding de krachten of bekwaamheden van die jongere te boven gaat. Indien het college tot dat oordeel is gekomen, biedt het college een andere voorziening gericht op arbeidsinschakeling aan. 4. Aan een jongere die alleenstaande ouder is en die de volledige zorg heeft voor een te zijnen laste komend kind tot vijf jaar, doet het college desgevraagd een werkleeraanbod dat gericht is op scholing of een opleiding die de toegang tot de arbeidsmarkt bevordert, tenzij naar het oordeel van het college een dergelijke scholing of opleiding de krachten of bekwaamheden van die jongere te boven gaat. Indien het college tot dat oordeel is gekomen, biedt het college een andere voorziening gericht op arbeidsinschakeling aan. HOOFDSTUK 4 RECHT OP INKOMENSVOORZIENING Artikel 24 Recht op inkomensvoorziening 1. De jongere van 18 jaar of ouder, die een aanvraag als bedoeld in artikel 14 heeft ingediend, heeft recht op een inkomensvoorziening indien: 7 a. hij geen in aanmerking te nemen vermogen heeft, en b. zijn in aanmerking te nemen inkomen lager is dan de op hem van toepassing zijnde norm, bedoeld in de artikelen 26 tot en met 29. 2. De inkomensvoorziening wordt toegekend vanaf de dag waarop het recht is ontstaan, te rekenen vanaf de datum van de aanvraag, bedoeld in artikel 14. 3. Artikel 13, tweede tot en met vierde lid, is van overeenkomstige toepassing. 4. Indien en zolang er gegronde redenen zijn om aan te nemen dat de jongere zonder hulp niet in staat is tot een verantwoorde besteding van zijn bestaansmiddelen, kan het college: a. aan de inkomensvoorziening de verplichting verbinden dat de jongere eraan meewerkt dat het college in naam van de jongere noodzakelijke betalingen uit de toegekende inkomensvoorziening verricht; b. de inkomensvoorziening in natura verstrekken. Artikel 27 Norm alleenstaande ouder Voor een jongere die alleenstaande ouder is, is de norm per kalendermaand: a. indien hij zich in de leeftijdscategorie van 18 jaar tot en met 20 jaar bevindt: 474,68; Artikel 30 Verhoging norm alleenstaande (ouder) 1. Het college verhoogt de norm, bedoeld in de artikelen 26 en 27 met een toeslag voor zover de jongere hogere algemeen noodzakelijke kosten van het bestaan heeft dan waarin de norm voorziet, als gevolg van het niet of niet geheel kunnen delen van deze kosten met een ander. 2. De toeslag bedraagt ten hoogste 254,67 per kalendermaand. Artikel 41 Geen recht op inkomensvoorziening 1. Geen recht op de inkomensvoorziening bestaat: a. indien de jongere het werkleeraanbod heeft geweigerd; b. voor zover de jongere of zijn gezin een beroep kan doen op een naar zijn aard en doel als passend en toereikend aan te merken voorziening buiten deze wet, ter verwerving van middelen of ter bekostiging van specifieke uitgaven; c. voor zover uit houding en gedragingen van de jongere ondubbelzinnig blijkt dat deze de verplichtingen, bedoeld in hoofdstuk 5, niet wil nakomen; d. indien de jongere wegens werkstaking of uitsluiting niet deelneemt aan de arbeid, voor zover diens gebrek aan middelen daarvan het gevolg is; e. indien de jongere per kalenderjaar langer dan dertien weken verblijf houdt buiten Nederland, dan wel een aaneengesloten periode van langer dan vier weken verblijf houdt buiten Nederland; f. indien het werkleeraanbod op grond van artikel 21 is ingetrokken; g. indien de jongere rechtens zijn vrijheid is ontnomen; h. indien de jongere zijn militaire of vervangende dienstplicht vervult; i. gedurende de periode dat het recht op een werkleeraanbod is opgeschort. Succes Meid!
Hoop, wat vervelend dat je je zo lamlendig voelt van de kiestrekkerij. Ik hoop dat het snel wat opknapt. Knuff!!! Vervelend dat het zo lastig is voor je zoon om op dezelfde school te komen en dat om zo'n akkefietje. Ik vind (ook al is de straf als ik het zo hoor veel te zwaar) dat als hij gewoon zijn werkstraf heeft gedaan en verder er nog nooit problemen zijn geweest dat hij gewoon naar school moet kunnen. Je kunt toch niet zomaar iemand weigeren, je moet zo iemand ook weer een kans geven. Vooral na zoiets lichts, hij is geen zwaar crimineel. Maar ja, wie ben ik!!! Jeetje, had je je deadline gehaald? Just, gelukkig is het maar een auto en niet jij die in grote kreukels ligt. Al is het wel verschrikkelijk balen als je zoiets overkomt en je ook nog wel een paar dagen last van je spieren zal hebben. Knuff!!! Ik vind het hier ook heel erg fijn hoe we hier met elkaar omgaan, gewoon lekker alles met elkaar delen. Door dik en dun en er virtueel voor elkaar zijn, doet mij ook erg goed. Heb ook een tijdje ergens anders mee gekletst en daar heb ik afscheid genomen. Daar waren ook een paar die alles op zichzelf betrokken, terwijl we verder dezelfde wens hadden...Een kindje. En of het dan nr 1, 2, 3 of meer is maakt niet uit!!! Sil, het houdt een keertje op hè? Kan me voorstellen dat je je zo voelt, is niet niks wat je allemaal mee maakt en hebt gemaakt de laatste tijd. En dan ook misschien nog beslag leggen op je loon voor onderhoudt van je dochter? Man oh man, niet best dat het allemaal zo moet terwijl je dochter doet alsof er niks aan de hand is. Meid, hou je taai, denk aan jezelf en een dikke knuff!!! En lucht je hart hier gewoon, wij zijn wel een "lezend oor" en proberen je zoveel mogelijk te steunen. Mees, alweer lekker thuis van de Efteling. Dagen vliegen ook zo voorbij, kijk maar naar je zoon. Heerlijk om er zo even tussenuit te zijn, maar vaak ben ik ook wel weer blij als we thuis zijn. Je wordt er toch op een bepaalde manier weer moe van, maar kan wel weer een tijdje teren op de leuke herinneringen. Gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje en een leuke en gezellige dag gewenst. Xon, nog een keertje JEEEHHHHH. Ben zo blij dat alles goed is!!! Guap, ook alweer bijna 35 weken. Geniet jij ook nog maar even van je buikje, voordat je het weet ligt die kleine op je buik!!! Sorry als ik voor nu nog een paar heb vergeten, heb alleen even op vandaag....uhhhh gisteren gereageerd. Ik probeer morgen zo snel mogelijk wat te laten horen, maar ik kan niks beloven. Ik moet namelijk om 14.15 bij gyn. zijn, maar om 16.30 hebben wij een receptie (16.15 vertrek) naar de feesttent in mijn geboortedorp. Wij zijn uitgenodigd met nog zo'n 450 vrijwilligers en hebben om 18.30 een buffet. Daarna is er nog hele avond feest, alleen weet ik niet hoelang ik blijf. Zoontje gaat met man weer naar huis na zkh, zodat die 's avonds mooi op tijd op bed kan. Vrijdag moet ie weer naar de psz, dan kan ik alles klaarmaken voor een nachtje naar mijn moeder en haar man en volgende dag doen wij met de optocht mee. En nu ga ik gauw slapen, ik lag nu nog even lekker met de laptop op schoot en wilde gewoon nog even op jullie reageren. Welterusten en kom nog wel even langs voordat ik naar de gyn. ga.
Goeiemorgen allemaal.. @Lyanna: ik vind het ook zwaar overdreven om mijn zoon van school te weigeren.Maar ik ben al blij dat hij een net gesprek gevoerd heeft.Hij is 14 jaar,maar lijkt wel 16/17.Hij is een rustige jongen.Daarom vind ik het helemaal bizar.Maar ben blij dat hij zichzelf mocht laten zien op school,want hoe kunnen ze iets beoordelen terwij ze nog geeneens kennis gemaakt hadden met hem.Dus ik heb goede hoop.Nu dus afwachten. Jij was nog laat wakker trouwens! Spannend hoor dat je vanmiddag naar de gyneacoloog kan.We hopen hier snel wat te horen!Veel succes vanmiddag! Hier gaat het met kleine stapjes beter.Heb nog wel pijn,maar tis houdbaar.Wel slik ik nog wel paracetamol af en toe,maar dat kon geen kwaad zeiden ze.Mijn gezicht is nog wel wat dik,maar dat zal ook wel slinken.Vandaag maar eens kijken of ik een plekje bij de kapper kan regelen,mijn moeder is zaterdag jarig en ik wil dan toch wel weer een beetje voor de dag kunnen komen.Kort haar is wel makkelijk,maar je moet het wel bijhouden.Daar moet ik wel erg aan wennen!