sneeuwmees het is de laatste tijd rustig, wel eind van de dag moe maar ga na het eten elke dag even liggen op de bank, en dat werkt.
Mees, nog net op de valreep, maar van harte gefeliciteerd met je zoontje. Klinkt alsof hij een fijne dag heeft gehad. Maureen, wat ben ik blij om weer iets van je te lezen. Heb veel aan je gedacht. Vervelend dat de natuurlijke manier zo een pijn deed (letterlijk maar natuurlijk ook figuurlijk), maar het was dan voor zover mogelijk dan wel de 'beste' manier. Vind het heel fijn om te lezen dat je in ieder geval denkt wel weer zwanger te worden, en dus vooruit en in de toekomst kijkt. Good for you! dikke knuf meid. En ja, dat was in mijn grote fantasie dat die dokter mc dreamy vroeg of ik nog een knappe intelligente mooie arts als donor zocht, hihi. Ricmar, buikje?????? Je mag het nu gerust over buik hebben, hahahaha. Geniet er nog maar even van. Syl, Hoop, Lyanna, Secondlife, Jeetje, boudicca, Justme, ik heb alles van jullie gelezen, maar ik ga even niet op iedereen reageren (sorry). Heb de afgelopen dagen het erg druk gehad. Ik kom net thuis van twee uur, als een huilende weerwolf, rondlopend door een zeer donker bos. Groep 8 was op kamp en we deden met 20 collega's het dierengeluidenspel in een pikdonker bos vol spinnen en andere beesten(brr). Maar het was geweldig, de kinderen de stuipen op het lijf gejaagd, overal dierengeluiden vanuit de bosjes, hihi, als ik kind was geweest had ik het zelf ook best spannend gevonden. Mijn bezoekje aan het zh gisteren heeft op verschillende manieren indruk gemaakt. Ik ben zo intens blij dat het niets is, maar het heeft me ook doen realiseren dat ik er de afgelopen maanden zo mee bezig ben geweest, dat ik het gewoon bijna niet kan geloven. Af en toe doen mijn borsten pijn, en dan krijg ik dat bezorgde gevoel van de afgelopen maanden over me, meteen gevolgd door het blije gevoel dat het goed is! Maar het lijkt wel zo onwerkelijk, dat ik het af en toe bewust tegen mezelf moet zeggen. Bizar hoe dingen in je hoofd kunnen zitten! Nou ik ga lekker slapen, truste allemaal.
hallo meiden: ik heb ook alles gelezen en zal morgen uitgebreid reageren.Ik ga nu lekker mijn bedje in Sleep well!!!
Voor wie wil weten hoe ik als weerwolf door het donkere bos liep, zie mijn fotoalbum (voor de angsthazen die slecht slapen, die kunnen beter overdag kijken hahaha)
Goedenacht meiden, alweer wat een latertje voor mij. Ik zou even uitgebreid verslag uitbrengen, maar moet even wachten tot morgenochtend als zoonlief naar psz is. Ik ben nu moe van het feest, dus ik kruip lekker in mijn bedje. Maar even in het kort, we mogen beginnen met IUI. CD1 bellen voor afspraak echo op CD 10. CD5 beginnen met Puregon spuiten. CD10 echo. Verder is het dan afwachten tot wanneer Puregon spuiten moet en dan kijken wanneer de Pregnylspuit en de IUI plaats gaat vinden. Welterusten meiden.......al denk ik wel dat de meesten alweer op 1 oor liggen.
Goeiemorgen meiden! lekker geslapen vannacht,kon maar moeilijk wakker worden! Bijna weekend en nog paar daagjes tot mijn NOD.Het egint weer spannend te worden.Sinds gisterenavond begin ik zere borsten te krijgen.Niet heel erg,maar de zijkant voelt wat pijnlijk.Normaal krijg ik zere borsten na mijn eisprong,dus goed teken zou je denken toch?!Maar sinds mijn miskraam is mijn lichaam ook wat verandert,dus maar par dagen afwachten.heb gisteren nog wel 2v5 testjes gekocht bij kruidvat.Ik heb nog 2 clearblue digitaal liggen,maar die andere reageren iets sneller toch? Gistern naar de kapper geweest waar ook Xon geweest is: brain wash?!Inderdaad een stuk goedkoper.Ged geknipt en geblondeeerd,maar het was te geel gebleven,hebben ze er een spoeling overheen gedaan,maar nu vind ik het eerder grijs!!:xEn DAT is nou net niet de bedoeling.Dus ik zit te twijfelen of ik terugga.Of dat het met wassen er wel uitslijt? @Lyanna: ben erg blij voor jullie dat jullie zo snel al kunnen starten!Ben erg benieuwd naar je complete verhaal @Xon: ik heb even je foto bekeken,maar ik snap dat de kinderen bang van je waren!Wat fijn om te horen dat het je zo opgelucht heeft het borstonderzoek.Wie weet,nu deze spanning van je af gevallen is,ben je zo zwanger! @Sillysa: Ja,met kids is het altijd wat.Of ze nou klein zijn of groot,dat maakt niet uit.Er is altijd wel wat te regelen of op te lossen.Maar tis ook erg leuk! @Jeetje: als het zo druk is op de markt,dan vind ik het ook niet geweldig.Maar normaal ga ik graag naar de marktMaar waar jij woont is de markt denk ik anders als in Nederland of niet?Is het niet grotendeels eten? Wat fijn dat je toch nog geklust hebt,het brengt jullie misschien weer wat dichter bij elkaar @Maureen: wat fijn dat de natuur toch nog zelf zijn gang is gegaan.Wel heel dapper van je,dat je het allemaal alleen gedaan hebt. Ik heb soms echt met je te doen,maar vind je o zo dapper!Fijn dat je weer vooruit durft te kijken!Dat geeft je weer hoop voor de toekomst. @Dominique: Hoe is het met jou meid? Ik heb mezelf gisteren maar eens verwendIk heb een lekkere dikke fleece badjas gekocht,voor de donkere koude wintermaanden!Een tuniek(zo,n lange tot over je kont)met gesmokte zijkant.Erg leuk!Nu nog nieuwe laarzen,denk dat ik dat zometeen maar eens ga doen.Even kijken wat er hier te koop is.Wat een heerlijkheid die winkels zo dichtbij,dat ben ik totaal niet gewend! Ik heb zeker 22 jaar in een boerengat gewoond en nu kan ik lopend de stad in Alles binnen handbereik! Het word ook nog eens geweldig mooi weer,dus wat wil een mens nog meer Zaterdag is mijn mams jarig,die word 70,dus gaan we een poos heen.Zondag motorrit met de club op de maasvlakte!Ik heb er zin in! Fijne dag allemaal!
Mijn temperatuur blijft trouwens stijgen,zou dat wat betekenen?Ik zal proberen mijn grafiek van FF erop te krijgen.Ik weet niet of het lukt. http://www.fertilityfriend.com/ttc/index.php
@Hoop: o, jee, grijs ipv blond? Ik denk wel dat het met wassen misschien beter wordt, maar misschien dat je toch terug kunt gaan om te zien wat ze ervan zeggen en of er eventueel iets aan gedaan kan worden. En het klinkt hoopvol, zere borsten en stijgende temp! Geen idee hoe je dat hier erop meot zetten van FF trouwens. Maar ik weet ook dat je lichaam na een mk raar kan doen, kijk maar naar mij met die rare zere borsten de hele tijd al. Maar goed, ik heb wel goede hoop voor je als ik het zo hoor. Nog even afwachten. Ik duim voor je! @Xon: oooeh ja ik zou ook bang van je worden zo hoor!! hahaha. Kan me trouwens voorstellen dat je aan de ene kant zo opgelucht bent dat het goed is met je borsten maar het aan de andere kant nog amper durft te geloven. Komt wel goed denk ik, dat heeft ook een beetje tijd nodig, omdat je er toch (onbewust) zoveel mee bezig bent geweest. @Mees: klinkt als een heel geslaagde verjaardag van je zoontje! Ik kon het me helemaal voorstellen hoe hij binnenkwam met alle versieringen en het cadeau en dan toch maar met zijn autootjes gaan spelen in eerste instantie! Wel leuk als ze het iets bewuster gaan meemaken. En jij vandaag dus nog een dagje werken en dan alweer lekker weekend! Werk ze! Ik ben ook aan het werk, dus hou het maar even kort (nou ja...) Praten hebben we nog steeds niet echt gedaan, tenminste niet over de echt belangrijke dingen, maar meestal is het dus zo, als ik me weer wat beter in mijn vel voel, dan laat ik het er ook weer even bij zitten. Moet ik niet doen, dat weet ik, maar ik zie er best wel tegenop om dingen echt op tafel te leggen en dat je er dan ook echt iets mee moet zeg maar. En ik weet dat er dingen moeten veranderen, want bepaalde patronen blijven terugkomen. Naar NL gaan zou ik nog steeds het liefst willen, maar ik denk niet dat nu de juiste tijd is. En ik zie natuurlijk allerlei bezwaren, ook om bijv. voor 3 maanden te gaan. Financieel bijv. En ook praktisch. Zie ons namelijk niet drie maanden bij mijn vader intrekken of bij mijn zusje. Ze wonen te klein en je voelt je toch constant 'op bezoek;. Dat heb ik al als ik alleen ga (bij mijn zusje minder maar die woont erg klein) En er zal iemand voor onze kat en vogels moeten zorgen. Nou ja, allemaal dingen die wel op te lossen zijn, maar toch. En om echt voorgoed naar NL te gaan samen is gewoon niet eenvoudig. Dat is een heel proces omdat mijn man niet zomaar in NL kan komen wonen natuurlijk. Ik zal hem naar NL moeten halen en moet daarvoor of genoeg verdienen als freelancer (meer dan ik nu doe) of ander werk zoeken met een vast contract en een bepaald salaris (weet even niet hoeveel precies) Dan moet ik een huis zien te vinden en dat zal dan ook particulier worden want bij een woningbouwstichting kom ik natuurlijk nergens voor in aanmerking. Mijn man moet een cursus NLs doen en een inburgeringscursus hier in Turkije voor hij een verblijfsvergunning kan aanvragen en dan dus de verblijfsvergunning op zich. Kost heel veel geld en duurt vaak maanden voor je een beslissing krijgt. Maar ja, als je echt naar NL wilt, dan heb je dat er allemaal natuurlijk voor over. En ik weet dat ik dat er wel op een gegeven moment voor over zal hebben. Mijn man zegt altijd dat hij best in NL zou willen wonen MAAR dat hij dan wel een goede baan wil hebben daar. En ja, die vind je natuurlijk niet meteen, helemaal niet als je de taal nog niet goed beheerst. Ik denk wel dat hij snel NLs zou leren maar dan is het nog afwachten natuurlijk wat voor baan hij kan vinden. Of hij moet inderdaad weer als freelancer gaan werken, maar dat wil hij liever niet. Dat is nu dus ook een beetje het punt met werk zoeken. Hij is zo gebrand op een bepaald soort werk en als ie dat niet kan vinden, dan maar niets of zo. Pfff....nou sorry, is het nog een heeeeeel verhaal geworden! Ik ga maar eens gauw verder want mijn deadline komt er weer aan. Fijne dag dames en tot later!
Thnx jeetje, wij zijn ook erg blij. Heeft nog wat voeten in aarde gehad, maar dat zal ik nu zo even gaan typen.
Maureen: wat fijn dat je lichaam het zelf heeft opgelost! Ik herken je gevoelens zo goed, de leegte, het gemis, hoe het had kunnen gaan.....maar je klinkt optimistisch en wil alweer vooruit kijken. Ik hoop dat je cyclus snel weer normaal is en je daarna ook snel weer een positieve test in handen hebt!!! Je schijnt na een miskraam verhoogd vruchtbaar te zijn...Sterkte met alles. Mees: gefeliciteerd met je mannetje!! Heeft hij en jullie een fijne dag gehad? Voor ons was het gisteren D-day...ofwel de 20 weken echo. Alles wat ze kunnen beoordelen was goedgekeurd; zo opgelucht. Ik voelde de avond ervoor echt een been of iets dergelijks; vanaf de buitenkant zeg maar, echt iets hards. Ik dacht dat dat helemaal nog niet kon zo vroeg.....maar ja mijn buik schijnt zo opgerekt te zijn dat die geen weerstand meer geeft en dit heel goed mogelijk is (ik was al bang dat mijn vruchtwater aan het afnemen was). We weten nu ook wat 'het' is maar houden het nog geheim, onze middelste dochter wilde het zo ontzettend graag weten en ik zou er bijna voor zwichten; maar manlief houdt voet bij stuk. Gisteren lekker wezen eten en geshopt voor zijn/haar eerste pakje... Vandaag hoogslaper bestellen en onderstel bugaboo ophalen. En dan zijn we er eigenlijk al zo goed als klaar voor; maat dat kleintje moet nog lekker 20 weekjes blijven zitten.
Nou, hierbij mijn verhaal. Gisteren had ik dus om 14.15 een afspraak en ze leek niet uit te zijn gelopen. Even later in beeld dat er ±20 wachttijd was omdat ze was weg geroepen ivm een spoedgeval. Die 20 minuten werden dus 45, we werden rond 15.00 opgeroepen. Nu waren haar eerste vragen: Vertel maar even je verhaal en waarom kom je bij mij? Ik vertelde dat de ass. gezegd had dat ik deze week voor uitslag moest komen, omdat het anders nog veel later werd. Toen vertelde zei: Normaal is het gewoon beter dat je bij dezelfde terug komt, want die weet je hele verhaal al en nu moet je nog 1x alles vertellen. Maar goed, zij alle uitslagen bij langs en in het dossier lezen. Alles zag er goed uit, dus wilde zij het advies gaan geven om toch nog weer een tijd te wachten en zelf te proberen. :x Dit door alle goede uitslagen had het volgens haar geen toegevoegde waarde om IUI te gaan doen. Maar de moed zakte me dus alweer in de schoenen en de tranen in de ogen. Dus ik nog een keertje alles uitgelegd van waarom en hoe en wat. Daarna stelde ze voor om met mijn eigen gyn. te overleggen en kijken wat die ervan vond. Ja hallo, daar zit ik al helemaal niet op te wachten. :x Ten eerste duurt het nog langer, ten tweede moet je terug komen en je zit er zelf niet bij om je mening te kunnen geven. Na lang overleggen is nu gelukkig toch besloten om volgende cyclus met IUI te beginnen. Maar wordt er na die 1e IUI besproken of we verder gaan met IUI of dat we het anders gaan doen. Maar al met al, zat ik dus even later bij de ass. voor prikles. We waren pas om 15.55 klaar en toen snel even een bakkie koffie en toen als een speer naar mijn moeder. Daar kwam ik om 16.35 aan en tussen 16.30-17.00 moesten we in de tent aanwezig zijn. Dus snel weer in de auto gestapt en we waren zo nog net op tijd binnen. Ik moet dus nu op CD1 bellen voor een afspraak op CD10 voor de FM. Vanaf dag 5 moet ik beginnen met Puregon te spuiten en dan is het afwachten wanneer de spuit Pregnyl gezet kan worden 24-36 uur voor de IUI. Dus gelukkig al met al wel blij met deze stap (ook al is het dus nog even afwachten hoe het na IUI1 gaat).
@Jes: spannend dat jullie al weten wat het gaat worden. Maar lastig lijkt me om nu nog 20 wkn je mond dicht te houden. Ik weet hoe volhardend kinderen kunnen zijn, dus ik wens jullie veel sterkte en hoop dat het geheim mag blijven tot aan de bevalling. @Lyanna: ik wist niet dat je met IUI ook allerlei spuiten moest krijgen. Misschien te simpel gedacht, maar ik dacht dat je alleen het zaad in je baarmoeder gebracht kreeg. Is het toch weer heftiger dan ik dacht. Maar goed, ik zou het er ook voor over hebben om zwanger te worden. Dus hopelijk wordt jullie inzet beloond. @Jeetje: ik ben zelf ook geen held om dingen bespreekbaar te maken. Meestal moet bij mij de emmer eerst overlopen en dan kan ik ineens in huilen uitbarsten en komt alles er wel uit. En dat terwijl mijn man de rust en prater zelve is, en het juist fijn vindt te weten wat er in mijn hoofd omgaat. Waarschijnlijk de aard van het beestje. Snap dat ik makkelijk denk dat je een paar maanden naar NL zou kunnen gaan, maar besef ook de problemen waar je tegenaan loopt. Het meest ideaal voor jullie beiden zou zijn dat je bijv. een half jaar in NL en een half jaar in Turkije zou wonen (bijv. de hete zomermaanden hier en de winter daar). Dan heb je allebei een half jaar je eigen cultuur om je heen en is het voor beiden makkelijk vol te houden (denk ik). Maar ja, hoe zou je dat kunnen regelen (ook met jullie huisdieren e.d.)? Het mooiste zou zijn dat je bijv. een chaletje hier zou hebben, waar je dan een paar maanden per jaar kan verblijven. Maar begrijp ook dat dat financieel niet haalbaar is. Bij familie in huis gaan zou ik ook niet snel doen, dat werkt toch niet echt, want iedereen heeft behoefte aan een eigen plek en privacy. Hop dat er nog een oplossing komt in de toekomst, zodat jullie weer helemaal happy zullen zijn. Succes met werken vandaag! @Xon: ik was natuurlijk ook nieuwsgierig. Je kent me inmiddels en ondanks dat je ons al voorbereid had, schrok ik toch ook wel. Hoop dat de kindertjes vannacht nog hebben kunnen slapen...hihihi... @Hoop: ook ik zou even teruggaan naar de kapper. Dan weten ze het in ieder geval dat je niet helemaal tevreden was. Ik heb een lastige pony en daar zit een kruin in (waardoor het lastig knippen is). Ik ben toen ook een keer teruggegaan omdat, toen ik thuiskwam, en mijn haar gewassen had die pony gewoon schots en scheef was. Die hebben ze toen ook bijgeknipt. En ook heb ik, toen ik daar wel eens zat, ook mensen terug zien komen die nog even iets wilden laten zien, wat volgens hun niet helemaal goed gegaan is. Daar deden ze niet moeilijk over. Dus als je toch de stad in gaat, zou ik even langs gaan.
Mees: Ik vraag me ook af of we dat gaan volhouden; bij de eerste 3 is het wel gelukt, achter toen waren er geen volhardende kinderen aanwezig. Van mij mogen ze het eigenlijk wel weten, maar dat weet ook iedereen het, want de jongste bazuint het zo overal rond. Lyanna: Goed dat je voor jezelf bent opgekomen. En IUI verdubbeld de kansen en met clomid worden ze 3 x zo groot; maar ik begrijp dat jij alleen de medicijnen voor eicelrijping gaat spuiten? Fijn dat jullie deze stap zetten (misschien wel niet eens nodig....wie weet)
Mees en Jes, thnx meiden. Mees, je hebt verschillende manieren voor IUI hoor. Ik hoor ook wel dat sommigen eerst gewoon in eigen cyclus IUI krijgen en alleen 24-36 uur van tevoren de pregnylinjectie krijgen. Jes, volgens deze gyn maakte het de kans voor ons niet groter met IUI of op de gewone manier. Maar ik heb ook zoiets van dat je kansen wel vergroot worden, kun je zien hoeveel verschillende meningen er tussen gyn. weer zijn. Maar nu las ik doordat ik Puregon en Pregnyl krijg, wordt je LF ook langer en dat betekent dat je grotere kans hebt op een betere innesteling. En aangezien mijn LF 9/10 dagen is krijg ik dus gestimuleerde IUI.
Volgens mijn gyn had IUI alleen zin als een samenlevingstest slecht of twijfelachtig was. Had vele IUI's gehad , maar ben zwanger geworden van vers zaad.
Bij ons gaf de gyn aan dat het omdat het ook om bewerkt zaad gaat en het direct op het juiste moment op de goede plaats wordt gesproten; dus eigenlijk alle omstandigheden ideaal zijn...de kans echt 2 x zo groot is. Maar ja, iedere arts heeft zo zijn eigen ideeen. En wij hadden wel slecht zaad...