wie nog meer 35+ deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door justme66, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Boudicca, zou deze keer fijn zijn als het eens op tijd komt, toch?
    Hebben ze bij jou bij het intakegesprek IUI verteld dat de kans op een tweeling 10 a 20% is? En tussen de 5 en 8 % op een drieling. Ik vind dat best heel veel. Een tweeling vind ik echt al héél pittig alleen, maar een drieling, pfffff, dat kan gewoon eigenlijk niet! In dat kamertje waar ik zat hingen ook zóveel kaartjes met twee namen, ik kreeg het er spaans benauwd van.
    Die gyn zei ook dat het ook wel regelmatig voorkomt dat er door de hormonen overstimulatie is van follikels en dat je dan geen poging kunt doen. Volgens mij heb jij dat nog niet gehad, toch? Is daar wel iets tegen jou over verteld?

2. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Xon het enige dat ze mij verteld hebben is dat er een grote kans bestaat op overstimulatie en dat ze daarom extra follikelmetingen willen gaan doen (dag 3, 10 en evt. 12) om te controleren dat er beslist niet méér dan 2 rijpe eiblaasjes zijn. Zijn er wel meer dan doen ze die maand geen iui en passen ze de dosis hormonen aan en hopen dan dat het de maand daarop maar 1 of hooguit 2 goede follikels zijn. Ze zijn in mijn zh echt héél bang voor een meerlingen zwangerschap en zullen er zoveel mogelijk aan doen om dat te voorkomen. (persoonlijk vind ik dat jammer want ik wil best een tweeling, drie wordt wel wat veel maar tegen een tweeling heb ik geen enkel bezwaar. Druk wordt het toch en gillend gek wordt ik waarschijnlijk bij één ook van regelmatig :p)

3. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo, ik ga nu eerst even fitnessen, ben er met een uurtje of anderhalf wel weer, tot later ladies

4. Maureen

Maureen Niet meer actief

Hi dames,

@Hoop: Zo dat was schrikken zeg. Gelukkig is er dus
    "niets" aan de hand? En ik kan me zo goed voorstellen dat je van het ene in het andere gevoel valt; blijdschap en angst. Ik hoop dat de blijdschap toch de overhand heeft. Nou nog iets langer dan 7 weken? Die tellen we samen met je af.

@Mees: Nee ik krijg geen pillen, ze laten het nu maar zo en zeiden dat ik weer bloedverlies zou kunnen krijgen. Dat was jij toch die dat gisteren vroeg? Je zit dus op de wachtbank? Spannend.

@Xon: Zo! Dat is nog eens een leuke ontmoeting. En volgende week weer? :D Ja wat zou dat schrikken zijn zeg, een drieling. De nacht voor ik te horen kreeg dat 't vruchtje niet veel meer gegroeid was en geen hartslag enz. toen droomde ik dat je eerst 2 maar later toen we langer keken, 3 hartjes zag kloppen. Hihi. Toen dacht ik nog oeieoeioei. Dus kan me voorstellen hoe je daarover denkt. Dat is al zwaar als je met z'n tweeën ben. Hoe in hemelsnaam moet dat als Bammer. Maar goed. Het plan is je zo snel mogelijk zwanger te krijgen. Daar focussen we maar op. En 't kan al raak zijn voordat je verder dat traject ingaat. Het kan zelfs nu al raak zijn.

@Boudicca: Oké ja, dat je maar snel verder kan met de volgende ronde. De ronde waarin het raak is ;) Ik denk ook wel eens hoor dat ik met een tweeling 'meteen klaar' ben. En volgens mij zei jij het al eens eerder, dat je toch wel je leven en jezelf moet aanpassen. Ook bij één kind. Maar drie, oeioeioei. En interessant om te lezen hoe het eraan toegaat in 't ziekenhuis. Bij jou en bij Xon. Ik heb hier zoveel geleerd.

@Lyanna: O jij ook dus? Ze hadden de reden er niet bij verteld maar wel gezegd dat er iets aan te doen is maar liever niet als ik zwanger wil worden. Dus het zelfde advies. Vandaag zei ze ook nog eens dat als je zwanger wordt ermee, het niet in de weg zit.:( Ik geloof het allemaal want wat weet ik nou hihi. En ik weet niets van 't tempen maar wel spannend zo die verschillen. Wie weet...

Fijne avond dames,

Liefs.

5. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @mees, hopelijk vinden ze snel iets onschuldigs meid en voel je je snel weer fit

@sil, ff rust is altijd goed! is ook veel gebeurd afgelopen tijd voor je.

@xon, go girl! lekker flirten meid

hier weer thuis, heb me beetje te druk gemaakt afgelopen tijd en batterij is beetje leeg.... ff goed op mezelf letten en dan komt alles goed!

6. Maureen

Maureen Niet meer actief

@Just: Ja wel goed op jezelf letten hoor. Luister naar je lichaam. Rust maar lekker uit.

Liefs.

7. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hoi meiden,

Ik lees wel mee (en leef ook mee!), maar heb zo weinig puf om te reageren. Beetje TE druk op het moment. Hopelijk komt er snel verandering in. Slaap ook nog steeds niet goed. Mijn man hoort voor a.s maandag of hij is aangenomen, er was nog 1 andere kandidaat, dus de kans is best groot. We zullen zien!

Heel dikke knuf voor iedereen en tot morgen!

8. Maureen

Maureen Niet meer actief

@Jeetje: Oja daar vergat ik op te reageren; het sollicitatiegesprek van je man. Spannend zeg. Voor maandag weten jullie dus of er iets verandert in de situatie. Ik duim hoor. En ik wens je kracht om de drukke periode door te komen.

Liefs.

9. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Maureen, dat onderzoek waarbij ik kan kiezen, dat is niet alleen bedacht om zo snel mogelijk zwanger te zijn maar ook het verminderen van meerlingen.
    Maar dat onderzoek is een onderzoek, en ik ben dus eigenlijk een soort proefkonijn, dus degenen na mij, als het onderzoek is afgerond, hebben er profijt van!
    (niet dat dat erg is, maar zij zijn misschien geen Bam met een drieling :) ).

Jeetje spannend.
    Hoop voor je dat je man die baan krijgt, dat geeft denk ik op meerdere gebieden meer lucht.
    Duim, duim.

Jes, ik wil je even heel veel succes en sterkte wensen morgen!
    Ik denk aan je, ik weet hoe spannend het is.
    Hoop voor je dat je je net zo opgelucht kunt voelen als ik vorige week.

Het is zo raar, ik zou in principe ongesteld moeten worden.
    Maar door die pillen komt dat dus niet.
    Voel af en toe wel beetje onaangenaam gevoel in mijn buik. Ik maak me dan weer zorgen of dit gekunselde uitstellen van menstruatie of dat geen kwaad kan.
    Maar ja, anders zouden ze het me niet geven, denk ik.
    Denk niet dat ik zwanger ben, dan zou ik toch misschien iets van verschijnselen moeten merken.
    Die hoofdpijn gisteren was ook zeker geen goed teken!
    Nou ja, we wachten gewoon maar weer af he, veel anders valt er niet te doen!

10. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Hoi meiden,

Xon, hahaha nou weer ff lekker flirten met de fysio??? Hahaha leuk toch?? Neem het er lekker van, straks zit er nog een een of andere dokter naast je op de bank, niet verkeerd toch?? Hoop voor je dat het nu al raak is meid en je die beslissing helemaal niet meer hoeft te nemen, we duimen weer voor je x3 hahaha, nee hoor das veel te veel alleen, maar uuhh met die dokter erbij kan 3 misschien wel:p:p:p

Boudicca, fijn dat je bijna weer verder kan met de IUI, is toch altijd lang als je moet wachten he?? S6 meid hoop dat je maar snel ongi mag worden....(Raar om dat hier te zeggen hahaha).

Mees, misschien ben je wel een beetje overspannen ofzo?? Daar word je natuurlijk ook erg moe van he? Al die mensen die constant aan je lopen te trekken en als ik het goed begrijp heb je je MK helemaal nog niet verwerkt, misschien dan toch eens met iemand praten als je bloedonderzoeken goed blijken te zijn?? Kan enorm opluchten, s6 meid....

Lyanna, tja verstand van tempen heb ik niet maar toen ik in april zwanger was hebben wij hier maar 1x geklust omdat mijn man de griep had, dus dat zegt niets hoor, s6 met wachten...

Just, rust maar eens lekker uit idd. dat heb je hard nodig nu, knufffff

Hoop, wat een schrik zeg!! Jeetje, nou gelukkig was het niet heel ernstig hopen dat het niet nogeens gebeurd. En ja morfine word je erg raar ik kan het weten heb het 6 jaar geslikt voor mijn rug ben er nu sinds mijn MK in april gelukkig vanaf. En het is ook nog eens zo dat je met die kl*te pleisters heel snel overdoseert zonder dat je dat in de gaten hebt dus pas maar goed op hoor, knuffffffff

Maureen, gaat alles weer goed met je meid?? Heb je het een plekje kunnen geven?? Knufffff

Hier alles ff rustig op het moment, ben blij met de beslissing die we hebben genomen, tja die 2 maanden maken toch ook geen wereldverschil toch?? Ik kan wel alvast een afspraak maken voor in jan. want mijn gyn is altijd superbezet, vaak als ik langs moet moet ik zeker 3 of 4 maanden van te voren al bellen anders moet ik naar een andere, maar hij is de enige in ons ziekenhuis die zich bezig houdt met zwanger worden op andere manieren dan de normale. Misschien een mooi begin van een nieuw jaar.....

Liefs sillysa

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Justme: goed op je zelf passen, hoor! Ik zeg altijd een ander doet het niet. Weten al je collega's het nu en waren de reacties leuk?
    @Xon: jij maakt alle bezoekjes weer erg spannend. Eerst een leuke tietendokter en nu een fysio...! Ja, ik zou die M. ook even laten voor wat het is en inderdaad de volgende afspraak maar weer bij mij deze maken...hihihi... Ik hoop dat je kwaaltje maar lekker lang aan mag houden.
    @Maureen: goed teken dat je geen pillen meer hoeft. Hopelijk stopt het vloeien binnenkort. Heb je je vader al verteld dat het helaas misgegaan is?
    @Boudicca: zou mooi zijn als je snel ongi wordt en een cyclus van 30 is een stuk prettiger dan die 36-38 dagen die je eerst had. Hopelijk kun je gauw weer meedraaien op onze wachtbank.
    @Jeetje: wat spannend voor je man! Klinkt goed dat er nog maar 2 kandidaten zijn. We gaan voor jullie duimen, hoor! Hopelijk kun je dan snel ook wat rustiger aan doen.

Mijn man heeft weer nachtdienst. Ik ga zo even badderen met mijn zoontje. Hopelijk krijg ik hem op tijd het bed in, zodat ik nog even lekker kan bankhangen en zappen.

12. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou Syll, ga dan inderdaad maar vast die afspraak maken, afzeggen kan altijd wel weer ;).

Justme goed dat je jezelf in acht neemt en lekker even wat rustiger aan gaat doen.

Jeetje denk jij ook een beetje aan jezelf? Ik hoop heel erg voor jullie dat je man die baan kan krijgen. Dan is er voor jou ook wat minder druk om geld binnen te halen en kun je het wat rustiger aan doen. Het klinkt alsof je daar heel hard aan toe bent!

Mees geniet van een rustig zap avondje

Maureen ik zou ook maar gewoon geloven wat de gyn me vertelde. Zij hebben er per slot van rekening voor geleerd. Dan kunnen wij wel overal onze vraagtekens bij gaan zetten maar dat is vaak allemaal drukte over niks. Blij dat jij binnenkort ook gewoon weer mee kan duimen draaien op de wachtbank :)

Hier zoals gehoopt vandaag al ongesteld geworden Jippie! Inderdaad raar om dat hier zo fijn te vinden maar voor mij betekend dat dat ik weer verder kan met iui :) Morgen dus meteen maar bellen voor een afspraak waarvan ik verwacht dat ze die op vrijdag zullen zetten. Houdt wel in dat ik me dan waarschijnlijk dit weekend voor het eerst zelf moet prikken :). Heb die prikles gehad en vond het toen een fluitje van een cent maar toch krijg ik nu wel een beetje de kriebels als ik bedenk dat dit nu voor het “echie” is en zonder iemand erbij die even kan zeggen hoe het ook al weer moest :(. Gelukkig zit er een uitgebreide bijsluiter bij waar alles ook nog eens instaat. Zal dat morgen nog eens even door lezen en dan zal het vast wel meevallen.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boudicca: fijn dat je ongesteld geworden bent! Ja, het is het tegenovergestelde van wat we hier graag zien, maar het wordt weer tijd dat je mee gaat draaien! Je hebt nu zo lang aan de zijlijn toegekeken. Hoop voor je dat je vrijdag terecht kan. Zou er vrijdag niet ook nog iemand zijn die je het prikken nog een keer voor kan doen?
    @Syl: ik zou, als ik jou was, die afspraak ook maar gewoon maken. Soms kan alleen al het hebben staan van een afspraak ook al (geestelijk) rust geven. En wat Boudicca zegt, afzeggen kan altijd (vanwege een leuke reden dan). En je hebt gelijk dat ik een beetje op mezelf moet passen ivm overspannenheid. Ben daar zelf ook bang voor. Maar kan nu eenmaal moeilijk nee zeggen en voel dan die constante druk, omdat ik zoveel af moet hebben en iedereen te vriend wil houden. Dat terwijl het huishouden en mijn zoontje erbij, ook veel energie van me vragen. Soms kan een berg strijkwas, rommel en stof om me heen, me letterlijk een opgejaagd gevoel geven. Dus ja, ik moet een beetje uitkijken. En ik zet tegenwoordig ook mijn man wat meer aan huishoudelijke klusjes. Dat is lastig, want ik ben altijd een control freak, maar ik moet gewoon leren dingen loslaten en aan anderen over te laten.
    Gelukkig kan ik volgende week terecht bij de accupunctuur. Hoop dat dat me ook wat kan helpen.

14. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

wat is er weer veel afgebabbeld vanavond:)ben in het ziekenhuis geweest bij mijn moeder.Ben erg moe. ik zal morgen op alles reageren!

Welterusten allemaal!

15. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Dank je Xon: Moet zo gaan werken en dan vanmiddag om 14.40 is het zover. Vind het doodeng.....maar hopen dat het meevalt. Kom vanavond denk ik even verslag doen. Liefs

16. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Jes4: heel veel succes vanmiddag meid!:)
    Goed geslapen hier,wel weer kiespijn voor het slapen gaan en bij het wakker worden.
    Mijn moeder was nog erg verward en suf.Haar ogen stonden erg glazig.Volgens de verpleging kunnen de artsen niks vinden.Ik heb hun gezegd dat ik denk dat het door de morfine komt,want dat is in het verleden wel eens meer zo geweest.Dat kan zegt ze.Maar zeg ik: zo kan ze morgen niet naar huis,ze kan amper op haar benen staan!,, Ja mevrouw dan moet u zelf maar de neuroloog bellen!.Ik zeg: dat is prima.Hoe heet hij/zij en welk nummer kan ik bellen? DA WEET IK NIET!!!

Je zou die lui toch! Nu moet ik zo gaan bellen.Kijken of ik ,iemand, kan vinden die erover gaat.Zal wel een grote zoektocht worden.
    Ik zei nog tegen die verpleegkundige: dan zullen toch die morfine pleisters eraf moeten.In ieder geval 1!
    Want mijn moeder slikt daarbij ook nog eens behoorlijk wat slaaptabletten.
    Ik moest dat zelf maar gaan regelen.Waar is in vredesnaam nou nog een ziekenhuis voor?

Dus ik ga eerst even bellen(zal wel langer duren) en dan kom ik nog even terug hier.:)

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Jes: weet niet of je het nog leest, maar succes vandaag! Denk aan je.

@Hoop: jeetje mina zeg, wat een rare toestand in dat ziekenhuis!!! Ik hoop dat je de juiste personen kunt vinden maar daar hadden ze je wel even mee mogen helpen. Lijkt me best eng dat ze zoveel morfine krijgt en ook nog eens slaaptabletten gebruikt, dus zoek het maar even goed uit inderdaad.
    En jij nog steeds kiespijn, hè bah! Misschien toch ook maar even iets regelen voor jezelf? En hoe voel je je verder?

Ik ben weer druk aan het werk. Zit echt in de stress de laatste tijd, is gewoon niet gezond! Ons geld is nu gewoon echt helemaal op, zit met smart te wachten op mijn salaris. Ze betalen meestal keurig op tijd of zelfs vaak nog eerder maar deze maand dus niet :( En vorige maand waren ze wel héél vroeg, namelijk al op de 11e dus dan is de tijd daarna wel heeeeel lang om te overbruggen. Maar ja we gaan nog niet dood van de honger hoor dus ik mag eigenlijk niet klagen. Alleen krijg ik zo'n gevoel, ik werk me kapot en dan nog is het niet genoeg soms.

Ik neem straks even de tijd om fatsoenlijk bij te lezen en te reageren. Eerst even mijn deadline zien te halen...........

Fijne dag allemaal alvast!

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: wat een leip gedoe in dat ziekenhuis. Meestal willen ze juist dat je je er niet mee bemoeit. Maar in jullie geval, moet je dus zelf maar iedereen achter de broek aan zitten en vertellen wat ze doen moeten. En dan zelf die dokters gaan bellen. Belachelijk. Zij kunnen die dokter zo te pakken krijgen en als buitenstaander is dat een stuk lastiger. Heel veel sterkte ermee, lijkt me erg frustrerend.
    @Jes: heel veel succes vanmiddag. Hoop dat je een beetje afleiding kunt hebben vandaag dat je je niet te veel in je hoofd haalt. Ik denk aan je.
    @Jeetje: dat is vervelend als je geld begint te slinken en het nieuwe salaris is nog niet gestort. Dat maakt je inderdaad wat onrustig. Succes met je deadline vandaag en wie weet heeft je man volgende week die baan wel dat dit soort zorgen niet meer bestaan.

Vandaag een lekker dagje vrij. Zit eraan te denken wat ik kan gaan doen. Misschien dat ik even bij een vriendin op de koffie kan gaan. Moet eerst nog even vragen of ze thuis is. Lijkt me wel lekker er even tussenuit te gaan. Als ik thuis blijf, loop ik toch maar allerlei huishoudklusjes te doen of mijn werkmail te checken.

19. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    hello ladies,

spring hier weer in want teruglzen is echt te veel.......wat kunnen jullie klesten.

ben eindelijk weer bij na ruim week in 'griepmalaise' te hebben geleefd....

gister vk geweest niks bijgekomen......maar buik wel gegroeid, kortom afgevallen...:(:( maandag groeiecho howel ik nu wel mening ben dat beebje normaal groeit en geen 10 ponder wordt.
    vandaag en morgen werken en dan VERLOF..heerlijk

hoe is het hier?

20. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    :(:(

wat is er met jes?

Deel Deze Pagina