wie nog meer 35+ deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door justme66, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Sneeuwmees, ja ik wilde eigenlijk dus lekker echt vakantie hebben vandaar dat ik zo zit te stressen om alles af te krijgen. Maar het is niet echt leuk meer en voor mijn man ook niet echt leuk zo, dus heb me er maar bij neergelegd dat het niet anders is. Gelukkig is het maar 1 opdracht en heb ik daarna alle tijd om bij te komen!
    We hebben eigenlijk wel al een keer wat 'actie' ondernomen (jeetje hoe zeg ik dat fatsoenlijk? hihi), maar dat was met condoom. Het deed wel een beetje pijn dus misschien komt het ook wel daardoor inderdaad. Het leek allemaal nog heel gevoelig.
    Maar klussen kan dus geen kwaad in principe? Waarschijnlijk niet.

Ben je op je werk trouwens?

Ik ga zo ook maar eens wat maken om te eten. En misschien straks toch nog even naar de kapper hier, het scheelt gewoon zoveel geld en ik ben altijd zo tevreden hier. In NL lijken de kappers minder goed te begrijpen wat ik wil en dan heb ik daar niet eens een taalbarrière! Hier doen ze ook je wenkbrauwen epileren en 'snor' bijwerken (echt waar, zo vragen ze dat gewoon hoor! Moet je snor er ook af? Waaaat, dacht ik de eerste keer, heb ik echt zo'n snor?? :$) Dat is wel lekker.

Nou, tot later maar weer!

2. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Ik ben er wel hoor. Heb gisteren alleen al zoveel verteld.... was even aan het zoeken op buikpijn, dat blijft toch op en af gaan bij mij. Van die menstruatie achtige buikpijn. Schijnt de groei van de baarmoeder te zijn; maar maakt me wel onzeker.

Jeetje: dat van die snor; hilarisch.....Ik heb het pas gezien bij BNN op reis, daar werd ook iemand volledig onder handen genomen in Turkije; kunnen ze hier nog wat van leren!

De aanslag in Noorwegen heeft bij ons trouwens ook een behoorlijke schok teweeg gebracht; zijn jullie daar ook zo van onder de indruk?
    Waar gaat dat heen denk ik wel eens; in welke wereld laten wij onze kinderen opgroeien. (of ben ik nu heel zwaar op de hand; ach geef gewoon mijn hormonen de schuld)

Oudste wist vandaag alweer tegen oma te vertellen dat ik vandaag 10 weken en 5 dagen ben; ongelooflijk hoe die mee leeft. Maar ze denkt wel dat het goed zal gaan met deze baby.....(gelukkig maar).

Spannend allemaal; mijn man heeft het vandaag ook op zijn werk verteld; stom dat je dan bang bent dat je mensen moet teleurstellen als het misgaat....

Oke genoeg gezeur...
    Echt jammer dat ik niet bij de meeting kan zijn.... Jullie kunnen natuurlijk ook naar Drenthe komen.

3. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hee Jes, gezellig dat je even komt kletsen. En ja, dat hele gebeuren in Noorwegen vind ik ook echt schokkend hoor! eerst kreeg ik hier uit het nieuws ook niet helemaal mee waarom hij nou juist die jongeren had vermoord, maar toen heb ik maar even wat NLs nieuws gekeken op internet en snapte ik het wat beter (of ja, begreep ik de context zeg maar want snappen, nee nog steeds niet!)

Wat een wijze oudste dochter hebben jullie! Leuk zeg. En wat leuk dat ze zo meeleeft!

Die buikpijn lijkt me toch wel een goed teken op zich. Dan is er in ieder geval iets aan het gebeuren daar in je buik. Ik had dat in het begin ook erg maar toen eigenlijk op een gegeven moment niet meer. Ik stond er niet bij stil eigenlijk maar denk nu dat het wel een teken was misschien. Het is zo lastig te zeggen hè. Maar niet te veel zorgen maken hoor! Ik denk ook dat het helemaal goed zal gaan met deze baby! Hoe voel je je verder eigenlijk? Beginnen je broeken al strak te zitten? En niet misselijk?

Erg jammer dat je niet bij de date kunt zijn. Allemaal naar Drenthe vind ik geen slecht idee :p :D

4. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ja dat van die snor... Je kunt bij een kapper echt je hele lijf laten doen! Nou dat doe ik niet hoor maar wenkbrauwen laten epileren vind ik wel fijn soms. Al moest ik heel erg wennen aan dat draadje waarmee ze dat doen, heeeeel pijnlijk! Maar het resultaat is wel goed, Ik kan zelf mijn wenkbrauwen niet meer zo goed epileren sinds ik aan mijn ogen ben geopereerd. Ben benieuwd wat het gaat worden met mijn haar, maar alles is zo'n beetje beter dan hoe het nu is (is ook alweer ruim een half jaar geleden dat ik het heb laten knippen!)

Nou, nu ga ik maar weer eens aan het werk. Heb een serie over een brandweerploeg in een Amerikaanse stad. Niet zo leuk als je zou denken, eigenlijk nogal een vervelende serie! Maar nog anderhalve aflevering te gaan en dan mag ik na mijn vakantie verder met wat anders.

Oké, nu echt genoeg gerateld ;)

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: jammer dat je toch nog zo moet stressen op het laatste moment. Ik herken dat altijd van mijn werk, dat ik altijd geneigd ben om zoveel in het voren te werken en alles maar 'dicht te timmeren' voor het geval dat, terwijl ik dan maar een weekje weg ga. Steevast zat ik de avond voor mijn vakantie nog later op mijn werk omdat ik voor mijn gevoel nog van alles moest.
    Ik ben nu ook op mijn werk, maar heb dan steevst altijd ZP als tabblad open staan, om zo nu en dan even op te kijken.
    Ik vond het eerste 'actiemoment' :) ook niet echt prettig, was bij mij ook nog erg gevoelig. Zelfs na mijn keizersnee was het in het begin niet prettig en dan te bedenken dat mijn zoontje dus niet via de natuurlijke weg (dus daar van onderen) ter wereld is gekomen.
    Ik hoor ook altijd goede verhalen van de Turkse kappers. Heb zelfs wel eens gezien dat ze dat met een brandende veter deden. Heel knap. Echte kunstenaars. Een kennis van mij gaat ieder jaar naar Turkije op vakantie en laat zich, samen met zijn zwager, steevast tracteren op een echte kappersbeurt.
    @Jes: ik zou ook bijna blij zijn met buikpijn. Ik heb dat ook niet gevoeld, dus had graag een beetje meer van jouw kwaaltjes gehad willen hebben. Meid, heb vertrouwen in je lijf en in je plakbeeb. Ik zie dat je ook al bijna 11 weken bent, dus ik neem aan dat je binnenkort ook weer een echo zult hebben.
    En inderdaad heel leuk, dat je dochtertje zo lief is en met je meeleeft. Dat is het voordeel van zwanger worden met wat oudere kinderen. Toen ik zwanger was, gebruikte mijn zoontje me voornamelijk als klimtoestel en ook gebeurde het nog wel eens dat ik onbedoeld een voet in mijn buik kreeg. Natuurlijk kan dat geen kwaad, maar voor je gevoel is dat natuurlijk niet prettig. Hij wordt nu bijna 2, dus ik heb goede hoop dat als ik ooit weer zwanger mocht raken, hij er dan wat meer begrip voor heeft.

6. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, ik ben vrij nieuw hier op zp en lees zo nu en dan al eens met jullie mee. Het lijkt mij hier wel een vrij gezellig en hecht clubje en wil als jullie het goed vinden met jullie gaan mee kletsen.

Ik zal mij eerst eens voorstellen: ik ben 36, getrouwd en een zoontje van 2. We zijn ondertussen al in ronde 19 beland (vanaf maart '10), sept een MA en in maart en vorige ronde een vmk gehad. Begin dit jaar is cyclus gevolgd door gyn, leek allemaal goed bij mij. Ik heb wel cycli gemiddeld van 24 dgn en een lf van tussen de 9-11, dus redelijk kort. Wel 2 myomen, advies nog even proberen. Maar manlief en ik hebben afgesproken als deze ronde weer niet lukt om dan een afspraak te maken bij zkh en dan de MMM in te gaan.

Ik zal proberen rustig het reageren op te pakken en er zo wat tussen te proberen te komen. Zal eerst nog wel wat lastig zijn, maar ga mijn best doen.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lyanna: van harte welkom!;) Leuk dat je onze topic gevonden hebt. Vervelend dat jullie al zo lang bezig zijn. Lijkt me (geestelijk) erg zwaar. Ik hoop dat het niet nodig is een afspraak te maken en dat je deze ronde zwanger bent, maar mocht dat niet zo zijn, dan is een afspraak in het ziekenhuis, misschien helemaal niet zo gek! Wie weet met een klein beetje hulp van buitenaf dat het allemaal goed komt! Succes er mee!

8. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, dank je wel. Ja, is zeker vervelend dat we al zo'n lange tijd bezig zijn. Maar ben wel blij dat we de knoop doorgehakt hebben en dit de laatste ronde is. Al hoewel we natuurlijk hopen dat het niet nodig is en we toch nog zwanger mogen raken deze maand.

9. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maar eigenlijk ben ik wel blij dat ik mij vorige maand hier heb aangemeld, las al zolang als gast mee. En nu kan ik mijn verhaal hier ook gewoon eens lekker kwijt, voelt vaak wel als een opluchting.
    Ik klets in nog 2 topics mee, doet me gewoon goed dat er hier mensen zijn die me begrijpen wat ik voel!

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lyana: hier zijn inderdaad heel veel schouders om op uit te huilen. Heel veel benen om je (als het nodig mocht zijn) een schop onder je kont te geven. Kortom, een fijne, warme club meiden! Dus wees welkom!

11. Moedervan2boys

Moedervan2boys Actief lid

28 jun 2011
    190
    0
    0
    full time, stay at home moeder.
    overijsel
    goede middag dames, heel even snel een berichtje van mij. zijn nu een paar dagen hier maar ik wilde gisteren al weer naar huis. Wat een *K* weer!!! Gelukkig was het vanmorgen even lekker en konden we naar buiten en de vooruitzichten zijn goed. Mees, zit maar een half uurtje rijden van mijn eigen woonplaats.

Ongi al weer op komst, altans zo lijkt het. Vanmorgen licht bruin verlies en pijn in mijn buik en lichtelijk in mijn rug. Dat zou betekenen dat ik nu rond een 20 dagen cyclus zit en dat vind ik behoorlijk zorgenlijk. Weet niet of er hier dames zijn die van een regelmatige cyclus van 28/29 dagen ineens naar rond de 20 zijn gegaan maar mijn haren gaan er echt van overeind staan en ik loop behoorlijk kranky rondhier terwijl we het gezellig moeten hebben . Kan nog maar aan 1 ding denken...overgang, overgang........!!!

Heb mijn man zelfs al gevraagt hoe hij erover denkt mocht het zo zijn!?

Zou willen dat ik even wat gezelligs had te melden maar voel me gewoon helemaal niet gezellig...grrrrrr

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Moedervan2boys: heb je ook nachtelijke zweetpartijen, opvliegers e.d.? En weet je hoe oud je moeder in de overgang kwam. Vaak is dat ook erfelijk bepaald en kun je een beetje inschatten wanneer jij 'aan de beurt' bent. Niet zo negatief denken, hoor! Zonde om daar je vakantie door te laten beïnvloeden. Er zal heus een logische verklaring voor zijn, dus anders na je vakantie maar even langs de ha. Mijn cyclus was ook altijd heel regelmatig (28 dgn), maar is ook een paar keer 23-25 dgn geweest. Uiteindelijk is het weer zo richting de 28 dgn gegaan (en ook zo gebleven).

13. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, dank je wel voor het hartelijke welkom!

Moedervan2boys, het is zeker slecht weer de laatste dagen. Zijn jullie nu op vakantie?
    Ik heb altijd cyclus van 22-26 dgn, maar gemiddeld 24 en een lf van 9-11 dgn en dus ook redelijk kort.
    Ik denk dat als het de 1e x is dat je je dan nog niet gelijk zorgen hoeft te maken, want kan natuurlijk zo volgende keren weer gewoon zijn.
    Heb je toevallig ook getempt of ovulatietesten gebruikt zodat je weet of je wel of niet een eisprong hebt gehad?
    Ik ben hier net in dit topic, dus hoop niet dat je het erg vind dat ik gelijk op je berichtje reageer.

14. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hoi Lyanna, welkom hier! Jeetje jullie hebben al heel wat voor jullie kezen gehad en je geduld wordt behoorlijk op de proef gesteld zeg! Hopelijk is het toch weer snel raak en mag het dan gewoon goed gaan!
    Klets gezellig mee, je komt er vanzelf in. ik klets hier eigenlijk ook nog niet zo lang mee en in het begin wilde ik alles gaan teruglezen maar dat was echt geen doen dus ben ik er zo maar ingerold en het voelt echt wel vertrouwd al. Iedereen leeft hier zo met je mee, heel erg fijn!

15. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hee moedervan2boys, daar vanaf je vakantieadres! Niet gelijk in de stress schieten hoor, misschien is het wel onschuldig (ook al begrijp ik je gedachtengang heel goed!) Maar inderdaad zoals sneeuwmees vraagt, heb je meer klachten en was je moeder vroeg in de overgang?
    Toen mijn menstruatie ineens zo kort werd dacht ik ook wel gelijk, o, jee als ik maar niet in de overgang ben! Maar dat is dus niet zo.
    En anders inderdaad even naar een arts als je het niet vertrouwt.
    Maar nu gewoon proberen te genieten van je vakantie hoor!

16. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @sneeuwmees: we lijken wel een beetje op elkaar volgens mij. Stelleltje stesskippen die we zijn ;)
    :D

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: inderdaad! Alleen de volgende gelijkenis moeten wel twee roze streepjes zijn, vind je ook niet? Ben wel heel benieuwd naar je aan het worden. Ik zag ook dat een van je verblijfplaatsen (als je in NL bent) ook best dichtbij mij is. Zo zie je maar hoe we via dit forum, via Istanbul communiceren en waarschijnlijk al vaker toch heel dichtbij elkaar geweest zijn, zonder dat van elkaar te weten.

18. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank je wel!!! We hebben zeker al wat mee gemaakt en het geduld raakt hier wel zo'n beetje op hoor! Maar gek is toch dat je je toch wel weer snel oplaad voor de volgende ronde. Moet ook wel hier, vooral als ik een cyclus van 22 dagen heb is het zo weer voorbij natuurlijk en heb ik niet zoveel tijd om te sikkeneuren. Maar ik word er wel eens moedeloos van hoor, maar nog 1x en dan afspraak maken. Geeft wel wat opluchting.
    Alles teruglezen is best wel veel, dus ik hoop door zoveel mogelijk te proberen mee te kletsen als het lukt er hier mooi tussen te rollen. En zo hier iedereen een beetje beter leer kennen.

Hoe gaat het met jou? Ik zie dat je net 2 weken een MK hebt gehad.

19. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje, ik zie dat je in Istanbul woont, woon je er al lang? Hoe ben je daar terecht gekomen?

20. Moedervan2boys

Moedervan2boys Actief lid

28 jun 2011
    190
    0
    0
    full time, stay at home moeder.
    overijsel
    hey mees, lyanna.... idd opvliegerig gevoel/vreselijk geiiriteerd gevoel, zeiknat s morgens precies zo als na een bevalling en misselijk vandaar eigenlijk dat ik vorige maand ook dacht dat het al raak was. voelde me net als nu compleet uit mijn doen. Over mijn moeder kan ik weinig zeggen, buiten het feit om dat ik het haar niet kan vragen vanwege contactbreuk heeft ze ook na mijn zusje de baarmoeder laten verwijderen dus toen ging ze ook al in de overgang. Heb met heel die kant van de familie geen contact dus dat word lastig. misschien is het maar een tijdelijke hormoon wisseling en ik zal deze maand de ovulatie testen maar weer proberen. Heb vorige maand idd geen vruchtbaar slijm gehad maar dat zegt niet altijd dat je geen ei hebt had. ik meende hem wel gevoeld te hebben.

Mijn man werkt nu gewoon tot halverwege de week en ben dus alleen met de kids en tot morgen ook zonder eigen vervoer... misschien maakt me dat wel extra neerslachtig. Vanavond kunnen we onze andere auto bij de garage halen en dan ben ik iig niet meer zo opgesloten hier en mijn zusje komt hier met de kids slapen dus dat is ook wel een leuk vooruit zicht. Weetje wat.... ik kom vandaag maar gewoon niet meer online en morgen ben ik vast weer een heel stuk positiever.

dikke kuzzzz

Deel Deze Pagina