@Jeetje:leuk dat jullie samen lekker aan het strand geweest zijn! Klopt het dat je gevoel wat beter is nu,naar je man toe?Alles word toch ook weer anders nu je man werkt.je zit niet heel de daga op elkaars lip. En nu: wachten op je test morgen Meid,ik ben zo benieuwd!! @Xon: wat vervelend om te horen dat je zo ontzettend veel last gehad hebt van je ongi,ik had al zo,n vermoeden.Voornamelijk omdat je die pilletjes zo lang hebt moeten slikken.Ik hoop dat het nu wat beter met je gaat. @Mees:hoe het komt weet ik niet,maar voor jou heb ik toch ook goede hoop.Je hebt nu al verschillende dingen gemerkt die ook heel goed op zwangerschap kunnen duiden.Wie weet! Ik hoop het zo voor jullie! @Jes4: Ik kan me goed voorstellen dat je het allemaal niet bij kan benen. je hebt een druk leventje.Een man,drie kids,je werk, je huishouden en je bent zwanger.Laat af en toe nog wat van je horen! Dat zou ik leuk vinden!! Geniet van je uitje samen met je man..en kom heerlijk tot rust. Geniet ook lekker van je kleintje in je buik! Ik ben een beetje lui.vandaag wel even weggeweest,boodschappen gedaan..even de stad ingeweest.Mijn mannetje heeft gekookt en ik lekker op de bank met de laptop. Ik ben nog steeds niet misselijk,af en toe wel veel spuug in mijn mond.Borsten doen nog steeds pijn(gelukkkig) en heb een buik zo dik zou dat komen omdat het mijn vijfde kind is(zesde zwangerschap)? Als het zo doorgaat..kunnen ze me straks met 5 maanden rollen
@Jes: Begrijp ik wel hoor dat je moe bent en niet alles bij kan lezen en houden. En vervelend dat je je minder mobiel voelt. Maar wat heerlijk dat je je kindje voelt bewegen. En over borstvoeding als je medicijnen gebruikt weet ik niet veel. *knip* (Ik gaf je hier advies maar het was toch niet speciaal voor zwangere vrouwen die medicijnen gebruiken. Specifiekere groep). Nou ik wens je wijsheid hierin. En geniet van je zwangerschap. Liefs. @Mees: Geloof je er zelf niet meer in? Ik blijf toch hopen hoor. Jij ook natuurlijk. Hoop dat de pijn sowieso weg blijft. @Jeetje: Ja morgen hangen we virtueel aan je lippen. Of aan je vingers hihi. Wat lekker dat jullie naar de kust zijn geweest. @Xon: Oja nog antwoord op je vraag: ik hou me aan het advies om eerst een menstruatie af te wachten en er daarna pas voor te gaan. Ben bang dat het dan misschien toch niet goed zou blijven gaan mocht 't meteen raak zijn. Nee ik wacht rustig af.
@Jes: begrijpelijk dat je ons tempo niet bij kan houden. Je hebt je werk en je kinderen en dan ook nog eens het huishouden. En dan nog een zwangerschap die je opslokt. Leuk dat je nog een weekendje weg gaat met je man. Het is een hectische tijd voor jullie geweest (en er komt een nog veel hectischer tijd aan), dus goed dat je even tijd voor elkaar maakt. Gent moet erg leuk zijn, dus hoor graag een verslag hoe het is geweest. @Maureen: ja, natuurlijk houd ik hoop zo lang er geen rood is. Maar je hebt wel eens maanden dat je echt denkt, dat het raak zou kunnen zijn. Dat gevoel heb ik nu niet zo sterk. Maar natuurlijk laat ik me graag verrassen. @Hoop: jij ook al verwend door je vriend die lekker voor je gekookt heeft. Wees blij dat je nog lekker kan eten en niet misselijk bent. Het kan maar zo omslaan en dan zal je nog terug verlangen naar de tijd dat je niet misselijk was. En ik heb ook wel een beetje een luie zaterdag gehad. Heb eigenlijk niets gedaan, behalve 2 keer boodschappen doen. Nou ja, morgen is er weer een dag en dan moet ik echt de strijkwas onder handen gaan nemen. De berg begint te groeien en blijft me smekend aankijken.
@Mees: lekker he...zo,n daagje niks doen! En die strijk...tja,dat ligt er hier ook nog.Maandag zie ik dat wel!!
Goedemorgen! Nou, net getest en... hij is negatief!! Maar ook nog geen bloed dus... De test was wel weer héél vreemd. Het duurde weer heel lang voor hij ging doorlopen en de controlestreep ziet er zelfs vaag uit. Maar verder zie ik er echt niets op Ik heb hem net ook weer naast die testen uit mei gehouden en die zijn echt heel anders. Groter sowieso. Misschien toch maar een tripje naar dat winkelcentrum dan vandaag. Maar ja, misschien ben ik gewoon niet zwanger of is het nog te vroeg. Het gekke is dat toen ik in mei testte op dag 32 het meteen een enorme knaltest was. Maar ik weet wel dat het niet bij iedere zwangerschap hetzelfde hoeft te zijn. Dat wordt weer een heeeeele lange dag zo. Ik zag net in mijn agenda dat ik in februari van dit jaar op dag 32 ongesteld werd en in december vorig jaar op dag 33! Maar gemiddeld genomen is het 30 dagen. Nou, ik hou jullie (en mezelf) dus nog langer in spanning helaas. Dit is trouwens de test
Goeiemorgen dames... @Jeetje: dat is een enorme teleurstelling!Maar misschien is het idd te vroeg.Ik teste deze zwanagerschap al 1 dag voor NOD positief.Maar de vorige zwangerschap teste ik pas 5 dagen na NOD positief! Dus er is zeker nog hoop meis! Maar snap dat het heeeeeeeel spannend is allemaal.
@Hoop: ja was wel behoorlijk teleurgesteld! Ik had op zijn minst een licht streepje verwacht te zien. Maar ik ben toch nog een beetje hoopvol omdat er geen bloed in aantocht lijkt. En ik moest inderdaad denken aan jou, dat je de vorige keer zo laat positief testte en nu al zo vroeg. Maar het gekke was, de eerste maand na mijn miskraam kwam het bloed zonder aanloopje ineens patsboem heel onverwacht, dus dat kan ook nog. Vorige maand kwam het ook zo patsboem zonder eerst roze of bruin zeg maar. Maar ik voel me wel anders eigenlijk, mijn borsten voelen anders, het gevoel in mijn buik is anders. Nou ja, afwachten maar en proberen te werken, pffff. Hoe is het met jou? Nog verkouden? Je hebt trouwens wel gelijk dat mijn gevoel naar mijn man toe weer beter is. Het scheelt toch wel dat hij nu werkt inderdaad. Nou fijne dag!
He bah Jeetje! Een negatieve test. Wat een spanning is dat toch he? Ik weet het nog van vorige week, ik had er ook helemaal niet lekker door geslapen. Maar goed, er is nog geen bloed. Wat betreft die testen, ik denk niet dat je andere testen nodig hebt. Dat staafje wat er in zit, reageert gewoon op HCG dus denk niet dat dat uitmaakt. De ene test zal misschien iets ander materiaal bevatten als de ander, waardoor het misschien wat langer duurt voordat het erin trekt. Maar ik snap je wel hoor dat je die andere ook wilt proberen. Hier vannacht wel beter geslapen. Maar nog steeds behoorlijk ongesteld. Gisteravond voelde ik me gewoon letterlijk een beetje ziek maar ook zo ellendig, warm/koud/moe en voelde me gewoon zo ellendig en alleen, bah. Toen ik van de week ongesteld werd ben ik er door de drukte eigenlijk zo aan voorbij gegaan dat t weer mislukt was, maar dat kwam gisteravond even lekker binnen. Zag een nieuwe foto van mijn ex, hij zag er zo goed uit. Hij had een soort metamorfose ondergaan en weet gewoon dat hij dan een nieuwe vriendin heeft,want zelf zou hij dat nooit doen. Of anders gezegd hij zou niet weten hoe hij dat moet doen. Ik voelde me gewoon K*T en alleen. Ik mis soms zo erg iemand om me heen. Als ik niet bezig was om BAM te worden was ik allang wat meer op zoek gegaan naar een leuk iemand maar ja, dat gaat niet echt samen (vooral ook niet in mijn hoofd). Sorry voor dit zeurverhaal zo op de vroege ochtend. Ik weet dat als zometeen mijn menstruatie weer voorbij is ik me wel weer beter voel.
@Xon: ik heb met je te doen meis.Je hebt ook heel wat te verduren! Logisch dat je je alleen voelt en zeker als je je zo belabberd voelt door je ongi!Als je dan ook nog een nieuwe foto ziet van je ex waar ie er goed uit ziet....tja,dan komt dat niet fijn aan! Hopenlijk voel je je vandaag wat beter.Knufff
@Jeetje: speciaal even voor jou komen spieken, maar helaas nog geen nieuws. Net wat Hoop zegt, het kan nog te vroeg zijn. Want er is ook geen bloed, dus dat is toch ook hoopvol. Waren dit nu die testen die je de vorige keer ook gebruikt had? Nou, nog even moed houden, hoor! Anders morgen of overmorgen nog maar een keer testen. Hier al vroeg wakker. Mijn man moest werken en had zijn wekkerradio gezet en die ging enorm hard af. Ik schrok net als hem ervan wakker, maar dacht gelijk. Oh, ik kan nog lekker blijven liggen. Tot m'n zoontje ook begon te huilen (die was ook wakker geschrokken). En helaas werkt het bij hem dan niet meer om hem nog te laten slapen. Dus ik zat al vroeg op de zondagmorgen met een slaperige kop beneden met m'n zoontje. Met dank aan mijn man.:x Was daardoor wel lekker vroeg om te kijken of Jeetje al nieuws had.
@Xon: Ik heb inderdaad ook belabberd geslapen in spanning om die test. En ik weet natuurlijk ergens wel dat die testen allemaal hetzelfde werken, maar ja... We vonden eht alleen zo gek dat die controlestreep er zo vaak/wazig/incompleet uitziet of zo. Ach ja, er zit niets anders op dan afwachten maar. Wat rot dat je je zo voelt! Ik begrijp het wel hoor. En logisch dat het nu even binnenkomt allemaal, dat het weer niet raak is. En dan geconfronteerd worden met een gelukkige ex... Helemaal niet wat je wilt zien! Ik snap wel dat je je soms knap alleen kunt voelen hoor, hoeveel voordelen er ook zitten aan alleen zijn soms. Nou meid, weet verder niet hoe ik je kan opbeuren, behalve door je een dikke knuffel te geven!
@Mees: ooh da's ook lekker zeg op de zondagmorgen! Pff ik zou echt gigantisch uit mijn humeur zijn dan. Maar ja lekker rustig aan doen maar! Nee, dit zijn niet die testen. Deze test lijkt meer op de test die ik in de supermarkt had gekocht. Maar ja zoals Xon zegt, het principe is hetzelfde natuurlijk. Maar die testen die ik in mei gebruikte zijn groter en dus duidelijker of zo. Nu zat ik net wel te denken dat die apotheek niet open is waarschijnlijk op zondag, alhoewel die wel in het winkelcentrum zit... Straks eens aan mijn man vragen. Mijn man vond de test er ook wel vreemd uitzien. En hij zei, als je morgen nog niet ongesteld bent en de test is nog vaag dan laten we gewoon bloed prikken. Daar doen ze hier niet moeilijk over want je kunt gewoon naar een ziekenhuis gaan en dat vragen en betalen.
@Xon: ach, meid. Ik wou dat ik wat voor je kon doen. Je gevoelens en gedachtes zijn zo herkenbaar en voor mij ook nog maar een paar jaar geleden dat ik me regelmatig zo voelde. Kun je niet gewoon lekker op relatieplanet rondsnuffelen (je hoeft er niets mee te doen), maar gewoon lekker alleen maar leuke mannen bekijken om je op te vrolijken. Deed ik nl. ook wel eens op zo'n moment dat ik me kut voelde (of op een regenachtige dag). Beetje profielen lezen (die vaak ook nog erg lachverwekkend zijn). Dan kan die iets te goed uitziende ex misschien een beetje naar de achtergrond verdreven worden (en jou dag weer wat opgevrolijkt worden). @Jeetje: alle testen werken helaas hetzelfde. Maar ik dacht dat jij bij een bepaald soort een soort van bijgeloof had. Vandaar dat ik het vroeg. En soms heb je testen die wat gevoeliger zijn (bijv. Kruidvat), maar hoe dan ook, er moeten wel altijd 2 streepjes komen om positief te zijn. Dus als het wit of vaag blijft is het gewoon een enorme teleurstelling. Zeker als jij wel het gevoel hebt dat het raak zou kunnen zijn. Moed erin houden, hoor!
@Sneeuwmees: eigenlijk heb ik ondanks dat er nog geen bloed is, nu toch niet meer zo'n goed gevoel erover. De moed zakt me eigenlijk echt toch wel in de schoenen. Ik kon me ergens ook niet voorstellen na die vage testen van donderdag en vrijdag dat er nu ineens een duidelijk positieve test zou komen. Maar wie weet, toch te vroeg. Maar zit stiekem toch te balen en maar te voelen wat ik allemaal voel. Heb wel een beetje het gevoel nog steeds dat het ieder moment kan doorbreken. En jij, hoe voel je je?
@Jeetje wat jammer meid en nu dat verschrikkelijke wachten tot je een andere test kunt gaan kopen en gebruiken of tot je wel ongi wordt. Ik ken het, waardeloos... maar zolang die ongi wegblijft ook zo spannend! Ook al waren die testen van jou negatief, ik ben toch vol goede moed voor jou want zoals je alles beschrijft lijkt het toch een beetje in de richting van zwanger te gaan voor mijn gevoel! @Xon wat K.. dat je je zo voelt. Hopelijk is je ongi snel achter de rug en kun je je blik weer naar voren richten meid. Ik snap dat een foto van je ex zien daar niet echt bij helpt, dingen kunnen soms zo oneerlijk voelen. Sterkte deze dagen, dit gevoel gaat ook weer over hoor! @Mees balen van het vroege wakker worden maar zo heb je lekker meer aan je dag moet je maar denken. Ik heb vandaag heerlijk uitgeslapen. Ben eigenlijk nog maar net wakker. Ga zo even fitnessen en dan koffie drinken bij paps en mams en denk dat ik daar ook maar blijf eten. Wel zo gezellig. Kom vanavond wel weer even kijken hoe t met iedereen is....
@Boudicca: Fitnessen? Zooo klinkt fanatiek! Nee hoor, heel goed dat je dat doet zeg! En lekker bij je paps en mams koffie drinken, gezellig. Ik had er zelf inderdaad ook een goed gevoel over, door de dingen die ik voel en doordat ik toch overtijd ben, maar ja, nu ga ik toch weer twijfelen. Helemaal met in mijn achterhoofd dat ik dus wel ooit eerder een iets langere cyclus heb gehad en die negatieve test. Zenuwslopend dit! Ik heb nog wel een test maar het lijkt me geen zin te hebben om die vandaag of zelfs morgen te doen. Misschien wacht ik nu maar af tot dinsdag.
@Jeetje: het blijft lastig, vooral als je je wel min of meer zwanger voelt. Ik had het twee maanden geleden ook. Ik dacht, ik test, en dat is gewoon nog even de officiële bevestiging dat ik zwanger ben, want ik wist het zelf al bijna zeker (door alle kwaaltjes). Toen bleef die test ook wit. Het was net of ik een klap in m'n gezicht kreeg op dat moment. Nu voel ik eigenlijk niets (of ik blokkeer het uit zelfbescherming). Natuurlijk ben ik wel eens misselijk, maar dat ben ik de afgelopen maanden ook geweest en toen betende het ook niets. En ja, je voelt wel eens een pijntje, krampje of wat dan ook, maar ja, ook die pijntjes heb ik vaker gevoeld. Ik merk dus aan mezelf dat ik mijn nadere NOD een beetje 'verdring' om straks niet zo teleurgesteld te worden. Qua energie voel ik me wel steeds beter, dus daar ben ik wel blij mee. @Boudicca: lekker fanatiek om te fitnessen op de zondagmorgen. Ik zit er aan te denken om even met mijn zoontje naar het bos te gaan. Even lekker met zijn laarsjes aan, flink door de bladeren rennen. En dan hebben de katten hier ook even rust.
Goeiemorgen dames, @Jeetje: Hè balen meid. Ik kan me zo voorstellen dat je niet goed geslapen hebt hiervoor en dan toch teleurgesteld worden. Maar dit zijn dus ook weer andere testen dan waar je eergister een vaag streepje/schaduw op had? Nou ik hoop dat je over 'n paar dagen toch een positieve test hebt. Want ondanks dat je jezelf heus wel probeert in te dekken ben je al zo ver dat je zelfs eigenlijk een streepje verwacht, door die test van eergister. Dus ik weet hoe pijnlijk de teleurstelling kan zijn. Nog even wachten dan maar. En dan na een baaldag of 2, weer vooruit kijken naar de volgende ronde (als de rode loper echt uitgerold is). Wel goed dat het tussen je man en jou beter gaat. Dat is in ieder geval positief. Dikke knuffel en ik blijf toch nog even door duimen. @Xon: Wat naar zeg dat je nog zo heftig ongi bent. Heftiger dan anders dus zo te lezen en door de pillen veroorzaakt denk je. Nou dat dit voorlopig (9 maanden ) je laatste ongi is. Het is mooi geweest nu. En dat stukje over je alleen voelen op zulke momenten en dan ook nog eens een foto van je ex zien die er goed uitziet, heel herkenbaar hoor. Misschien wel een idee van Mees? Ook voor jou een dikke knuffel. @Mees: Lekker vroeg met de kleine beneden zitten op de zondag. Ja ja ik zal ooit nog eens terugdenken aan mijn jaren alleen hihi. Maar wat gezellig met je zoontje naar 't bos. En ik begrijp dat je je NOD min of meer verdringt. Maar overmorgen weet je of 't raak is. Het klinkt best wel hoopvol vind ik hoor. Fijne dag gewenst. @Boudicca: Zo zeg, fitness op de zondagochtend. Was ik maar zo stoer hihi, kan 't wel gebruiken. Nou fijne zondag straks bij je ouders en daarna. Fijne zondag allemaal. Liefs
jeetje, wat een teleurstelling! ben ook speciaal vroeg ingelogd, om te kijken naar jou nieuws! Helaas nog even geduld, voor je meer duidelijkheid hebt. Xon, ik geef je een hele dikke knuffel dwars door het beeldscherm heen! ik begrijp je helemaal. voordat ik mijn man ontmoette, heb ik ook het bamschap overwogen, maar door werk en studie uitgesteld. zoeken naar een partner midden in het proces waar jij nu inzit, kan psychisch niet echt samen gaan, denk ik ook. maar je zal je zeker weer wat beter voelen, als je ongi over is. sneeuwmees, dat heb ik ook altijd, als die kleine boef eenmaal wakker is, krijg ik hem niet meer terug in bed! balen, als je je verheugd had op uitslapen! gaan jullie nog wat leuks doen vandaag? ik heb eigenlijk geen idee wat tye doen met dit wisselvallige weer....