wie nog meer 35+ deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door justme66, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maureen

Maureen Niet meer actief

Hallo dames,

@Jeetje: Hè wat jammer nou toch. Ik had toch ook nog hoop voor je vanochtend. Het klinkt alsof je het snel geaccepteerd hebt. Maarja het zal af en toe vast binnen komen. Hoop het niet. Lekker vanavond samen met je man bankhangen misschien? En chocola eten inderdaad ;). En ovutesten is geen gek idee denk ik. Ik was heel regelmatig al bijna 2 jaar. (Nu moet ik maar kijken hoe mijn cyclus is want ik lees bij jullie hier steeds dat die verandert of nog van slag is na een mk). Daardoor dacht ik ook wel te kunnen berekenen wanneer het beste moment was. Maar zonder man/vriend is dat toch lastiger. Met een donor moet je echt plannen. Daardoor dus ook ovutesten gaan gebruiken. En ik kwam erachter dat ik wel heel regelmatig ben maar dat mijn eisprong later was dan ik altijd dacht. Zo bleek bijvoorbeeld mijn luteale fase (tussen eisprong en ongi) 11 dagen te zijn. Korter dan ik dacht. En zoals bij velen hier toch nog eens verrast om wanneer eisprong ongeveer was. Dus ik denk dat het je wel goed zal doen om ze te gebruiken. Dikke knuffel hoor.

@Just: O wat naar nou ineens. En raar dat je ook niet weet waar 't door kwam. Goed dat je nog naar de huisarts bent gegaan. Lekker uitrusten en je laten verwennen. Knuffel.

@Xon: Oja ik was de fysio vergeten. Te jong zeg je? Hmm ;). Ach je doet niets verkeerd.

@Syll: Fijn dat je een leuke verjaardag gehad hebt. Al bijgekomen?

@Iedereen: Fijne avond.

Liefs

2. Maureen

Maureen Niet meer actief

@Guap: O wat spannend! Nog maar even. En lekker dat in huis alles bijna af is. Te schattig hoor Fabian; overtuigd van een zusje :D. Ja je avatar vind ik ook mooi. Geniet van je 19 dagen nog met je kindje in je buik. Straks hou je hem/haar (zegt Fabian ;)) vast. Heel leuk voor jullie.

Liefs.

3. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Maureen: ja, heb me er maar bij neergelegd dat het zo is, maar het kwam toch best wel even hard binnen later. Ik heb nu ook echt last van mijn buik en rug en mijn bovenbenen, heel anders dan ik gewend ben. En het gekke is dat er weinig bloed komt. Ik maak me er best wel een beetje druk om eigenlijk. Ik zou best willen dat het eens echt goed doorzette want het lijkt me soms niet echt goed dat ik zo weinig bloed. Als ik het niet zou verwisselen zou ik zo met één maandverband per dag kunnen doen!
    Ik denk dat we zeker deze maand eens ovutesten gaan gebruiken.
    Ben heel benieuwd of ik gelijk heb wat mijn eisprong betreft. Ik denk zelf dat hij op dag 15 of 16 is. Wie weet is het bij mij ook wel wat later. Bedankt voor je knuffel. Doet me goed.

Iedereen bedankt voor het meeleven trouwens!!

@Guap: wat schattig dat Fabian zo overtuigd is van een zusje! Wat is je eigen gevoel? Nou, succes met de laatste loodjes! En ben benieuwd naar de babykamer.

O, ja, sneeuwmees, grappig dat ik je op het idee voor zelfgemaakte pizza had gebracht. Die van mij was ook best goed gelukt! Ben wel benieuwd wat jij er precies op doet allemaal.

Nou dames, ik ga naar bed. Hopelijk voel ik me morgen wat beter. Heb net wel lekker met een kruik op de bank gezeten, dat heeft wel wat geholpen.

Slaap lekker allemaal!
    Liefs

4. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    NOD-WACHTBANKJE:
    11-10 Sneeuwmees 40 - ronde 5 :x na mk - 2e kind
    22-10 Sillysa 37 - ronde 14 - 3e kind
    29-10 Boudicca (BAM) 37 - ronde 5 d.m.v. IUi - 1e kind
    02-11 Xon (BAM) 38 - ronde 15 d.m.v. ZI - 1e kind
    07-11 JeetjeB 35 - ronde 4 na MK - 1e kind

??-?? Lyanna 36 - ronde 22- 2e kind (NOD hangt af van IUI1)

ZWANGER:
    28-10-2011Guapetona 37 - ronde 9 - 2e kind - Verrassing
    07-11-11 Barbeestenboel 39 -ronde 5 -2e kind (ZWANGER!!!) jongetje
    13-11-11 Almika 36 – ronde 3 - 2e kind (ZWANGER!!!) jongetje
    15-11-2011 Ricmar94 38 - ronde erg veel - 1e kind KI Verrassing
    23-11-2011 Salcia 40 - ronde 14 - 1e kind(ZWANGER!!!)meisje!
    13-12-2011 Sayen 35 -ronde 3 - 1e kind - meisje!
    13-01-2012 Niala 37 - ronde 5 - 3e kind (ZWANGER!!!)meisje!
    01-02-2012 Impie 36 - veel- 2e kind (ZWANGER!!!) verrassing
    15-02-2012 Jes4 38 - veel - 4e kind (ZWANGER!!!)
    28-03-2012, justme 36 - 14 - 1e kind (ZWANGER!!!)
    18-04-2012, Secondlife 36 - ronde 12 - 2e kind (ZWANGER!!!)
    06-06-2012, Hoop42 42 - ronde 2 na MK - 5e kind (ZWANGER!!!)

Ik heb mezelf even met vraagtekens op NOD lijst gezet, zodra ik weet wanneer ik mag testen na IUI zal ik datum aanpassen.

5. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zal nu zo even gaan reageren, maar ben ook tv aan het kijken en op de laptop. Dus ik weet niet wanneer en hoe laat ik het zo ga posten.

Voor diegene die het straks niet meer lezen en zo gaan slapen alvast welterusten en tot morgen.

6. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL

Hoop, fijn dat het met je moeder de goede kant op gaat, hebben ze al wat bedacht voor de pijn die ze nu heeft met minder morfine pleisters?
    Ik voel me na die lekkere huilbui gelukkig al een stuk beter met me en voel me niet zo down als afgelopen week.
    Jij ook bedankt voor de felicitatie voor onze trouwdag!!!
    Hoe is het nu met je verkoudheid? Hoop dat het al wat minder is, daar kun je je ook zo lamlendig door voelen.

Mees, jammer dat je de waarde niet hebt gehoord van de B12. Dit omdat vaak gezegd wordt dat het goed is terwijl iemand al een lage waarde heeft en symptomen van B12 tekort kan hebben. Als je het niet vergeet zou ik het gewoon volgende keer voor de zekerheid even nog vragen.
    Dank je wel nog voor de felicitatie, uitje is op het laatst nog veranderd. Wat we bedacht hadden zat al vol en zijn toen maar gaan winkelen en dagje is geëindigd met een etentje bij de McDonalds. Heerlijk om zoontje zo te zien genieten en helemaal happy zijn met zijn radiootje met Pump up the jam van Technotronic. :D
    Wat mooi dat de arts van CB zo tevreden is over jullie zoontje en nu ook pas weer over een jaartje terug mogen komen.
    Bijna NOD, ben druk aan het duimen!!!
    Hoe is je weekend verder verlopen als weekend-weduwe?
    Hoe is het nu met je "intiem" vrouwen probleem? Hoop dat het wat minder geworden is, maar wel dat dit een goed voorteken is en je gewoon zwanger bent.
    Knuffel ontvoeren gebeurt hier ook regelmatig als zoontje 's nachts slaapt en anders was ik ze nu ook wel eens een keertje als hij naar de psz is. Want ja...zonder pasja, pip, sesi en tiamo kan ie niet hoor!!!
    Heerlijk dat je weer even lekker je haartjes hebt kunnen verven en je grijze haartjes weer even verdwenen zijn.
    Heerlijk vandaag dus even gewandeld in het bos en je zoontje zien genieten van modderplassen, bladeren enz om even lekker tegenaan te schoppen.
    Werk ze morgen!!!

Boudicca, vrijdag ging dus alles goed bij het zkh. Succes morgen met de FM en ik hoop niet dat er 4 grote zijn en je een maand moet wachten.
    Vervelend dat je door de verbouwing in dec/jan geen IUI meer kan doen en ik ga dan ook heel hard duimen dat het deze ronde raak zal zijn.
    Ook jij bedankt voor de felicitatie!!!
    Heerlijk dat je gisteren een relaxed dagje hebt gehad en lekker van het zonnetje kon genieten achter glas.

Jeetje, fijn dat je je deadline vrijdag hebt gehaald. En natuurlijk duimen we ook voor jou, alleen jammer dat dat nu niet geluk heeft gebracht. Dikke knuff!!!
    Foto in negatief zie ik rechts toch een klein beetje witte verkleuring onder de T staan, maar was dus jammer genoeg vals alarm.
    Bedankt voor je felicitatie voor onze trouwdag!!!
    Je wilt beginnen met tempen, dan kan ik je zeker FertilityFriend aanraden, daar kan je heel veel invullen en bijhouden. Als je op mijn banner klikt kom je vanzelf op de site en kun je een account aanmaken als je wil.

Maureen, dank je voor de felicitaties voor onze trouwdag!!!
    We hadden dus wel wat leuks gevonden, vooral voor ons zoontje. Maar jammer genoeg was reserveren niet meer mogelijk. Dus zijn we met z'n 3tjes gaan winkelen en geëindigd met een etentje bij de McDondalds.
    Heb je gisteren nog je boodschappen droog thuis gekregen of heb je het in de stromende regen moeten doen?

Sill, nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag. Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad.
    Toch nog even geklust vandaag, nooit geschoten is altijd mis zeg ik maar. ;)

Just, hoe voel je je nu? Ik hoop dat je niet ziek bent geworden en dat je je wat beter voelt dan gisteren.
    Vervelend dat je het zo druk op je werk hebt en je draai nog moet vinden. Denk goed om jezelf en de kleine!!!
    Heb je nog weer last van de zij gehad? Zie dat je toch even langs HAP bent geweest, gelukkig urine schoon en dat het waarschijnlijk spierpijn is. Doe lekker rustig aan en hoop dat het snel beter gaat.

Almika, fijn dat je even laat weten dat het goed met je gaat en het heerlijk vind om nu met verlof te zijn. Doe lekker rustig aan, harde buiken is wel een teken dat je teveel doet. Maar nog een paar weekjes en dan heb je de kleine in je armen, dus geniet nog maar even lekker van je dikke buik en de bewegingen van de kleine.

Xon, knuff voor je ongi meid!!! Vervelend dat je zo'n heftige ongi hebt gehad nu met die pillen.
    Vervelend dat er zoveel hysterie is vanwege komend inspectiebezoek en de kinderboekenweek. En dan ook nog een stagiaire die ermee ophoudt en privé, zit je echt even niet mee. Hoop dat gauw de rust wat terugkeert voor je.
    Wel lekker dat je ondanks dat je je beroerd voelde met je vriendin uit het buitenland uit eten bent geweest. Fijn dat jullie het gezellig hebben gehad, maar vervelend dat je zo'n pijn had toen je naar huis moest.
    Succes met uitgangsecho morgen en 15e poging.
    Fijn dat je afgelopen nacht wat beter hebt geslapen en jammer van je heftige ongi nog. Ik was het trouwens afgelopen dagen ook gigantisch, moest echt om de 2 uur nieuwe tamp indoen. Want zat toen alweer tegen doorlekken aan, denk dat het nog nasleep hier is van HSG. Heb altijd wel zware ongi's maar nu wel extra erg.
    "Zeur" jij hier maar een eind weg hoor, je bent dan thuis wel alleen. Maar hier willen we graag er voor je zijn, ook al is het digi.

Jes, denk lekker om jezelf en de kleine. Als het niet lukt om hier te komen, jammer maar het is niet anders.
    Je bent alweer 22 weken, jeetje wat vliegen de weken snel voorbij.
    Fijn dat jullie nog even een weekendje weg gaan volgende maand, geniet er maar lekker van.

Guap, mooie foto hoor van je buik.
    Fijn dat nu alles bijna helemaal klaar is, mag ook wel want je bent al dik 37 weken.
    Ben benieuwd naar de foto's als alles er is en staat.
    Ben benieuwd of Fabian's voorspelling uit gaat komen en dat hij niet te teleurgesteld is dat als het anders blijkt te zijn.

7. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo, ik ben geloof ik weer helemaal bij.

Hier gisteren (nou ja.....intussen alweer eergisteren) een leuke dag gehad. Maar liep toch nog even anders omdat we geen tafeltje meer konden reserveren in het kabouterbos.
    Dus maar even lekker gewinkeld met z'n 3tjes en uiteindelijk geëindigd met een etentje bij de McDonalds.

Verder heb ik er nu al 2x Puregon spuiten opzitten en echt een makkie hoor. Was de 1e x ook zomaar klaar met de ampul erin en zo en de prik heb ik niks van gevoeld.
    Ik zit er dus nu ook sterk over na te denken om de Pregnyl ook zelf te doen en dan hoef ik er niet 40 km heen en 40 km voor terug te rijden naar de SEH.
    Ik heb nu soms al wat steekjes al in mijn buik, dus ik weet eigenlijk niet of het al zo snel kan dat Puregon al wat teweeg brengt. Wachten het verder maar gewoon even lekker af.
    Nu op naar donderdag voor de FM.

Morgenochtend ben ik weer hulpmoeder op de psz en ben ik er pas weer in de middag.

Welterusten en hoop dat jullie allemaal een goede nacht hebben.

Liefs.

8. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Goedemorgen dames!

Ik heb goed geslapen dus voel me al een stuk beter. Nog wel behoorlijk buikpijn maar dat zal morgen ook wel minder zijn. Kijk echt al wel weer voorruit naar de nieuwe ronde. Mijn man is altijd zo optimistisch ingesteld, dat helpt me ook wel!

@Lyanna: jij was nog laat op zeg, nachtbraker! En je ging vanmorgen helpen op de psz. Pfoe, nou knap dat je dat redt met zo weinig slaap! Leuk dat jullie er een gezellig uitje van hebben gemaakt en geëindigd bij de Mac, nou is altijd lekker een keertje en voor je zoontje helemaal een feest natuurlijk!
    Gelukkig dat het spuiten van de Puregon is meegevallen. Kun je misschien die pregnyl inderdaad ook wel zelf. Ik ga ook weer voor jou duimen hoor deze maand!
    Ik ga trouwens toch maar niet temperaturen heb ik besloten. Ik denk dat ik het niet consequent zou doen en dat ik mezelf er gek mee zou maken. En zoals iemand (Boudicca?) zei, kun je pas achteraf dan zien wanneer je eisprong was. Dus ga ik maar voor ovutestjes deze maand. Ben beneiwud hoe dat zal gaan.

Ik ga maar eens meteen aan het werk. Fijne dag allemaal! Tot later.

9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Goeiemorgen dames...

@jeetje: wat jammer nou,dat het toch doorgezet heeft!We hadden er allemaal z,n goed gevoel over!Fijn dat je ook weer verder kunt kijken meid.

@Guapatone: mooie foto van je buik hoor! Je bent alweer 37 weken!

@Lyanna: fijn dat jullie een leuke dag gehad hebben.Winkelen is altijd leuk en bij de mac eten is voor een kind ook een feest,ik vind het trouwens ook lekker:D

Hier vanmorgen weer een zieke hond.Ze stond te kotsen voor me neus:(.het rare is dat ik daar dus niet misselijk van word! Ik maak me dar echt zorgen om! Ik ben zwanger en word van zoiets niet misselijk! Maak ik me nu te druk of is het echt vreemd?
    Het gaat verder echt goed.

10. niala

niala Actief lid

3 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, jammer meid....
    Mees, we duimen!
    en Hoop, succes met de hond!

hier druk druk druk en moe moe moe, morgen 1e echo hier in Oman..... laat het weten als ik geweest ben :)

11. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @lyanna, fijn dat het spuiten goed ging! hopelijk kun je de pregnyl ook zelf zetten, scheelt een hoop tijd

@hoop, je reuk enzo kan alle kanten op wisselen nu he! waar je eerst goed tegen kon wordt je misselijk van en andersom.

@niala, veel plezier morgen bij je echo!

hier nog steeds wel wat last van de rug, maar wel minder dan gisteren. vind het nog steeds vreemd hoe ik er aan gekomen ben. zal de verkoudheid wel zijn waar ik last van heb. vandaag dagje vrij, mijn moeder is jarig. straks dus taart eten.

12. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @jeetje, mijn ongi was de laatste keren voor mijn zwangerschap ook heel kort. kan dus prima

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lyanna: jammer dat het uitje niet meer gereserveerd kon worden. Maar zo te horen heb je een goed alternatief gevonden. Mc Donalds met kinderen is altijd goed! Fijn ook dat het spuiten allemaal goed gaat, ik blijf jullie toch heel stoer vinden, want ik sch... in mijn broek van naalden.
    @Justme: fijn dat de pijn al minder is. Verkoudheid kan zeker op de spieren slaan. Mijn man loopt ook al 2 dagen met een stijve nek, zonder dat hij daarvoor een echte oorzaak kan bedenken. Gefeliciteerd met je moeder!
    @Guap: ben benieuwd of je zoontje voorspellende gaves heeft. Nog maar 2,5 week en dan weten we het ook. Ik vind het altijd leuk om voor anderen te 'voorspellen' wat ik denk dat het wordt. Kijk dan vaak naar de buik enzo. Ik heb op dit moment bij jou ook een licht voorgevoel naar een meisje toe. Fijn dat alles nu klaar is. Geeft toch wat meer rust zo op het laatst. Heb je verder je groot onderhoud weer gehad (kapper, pedicure e.d.)?
    @Jeetje: fijn dat je wat meer vooruit kan kijken. En een goed besluit van de ovu-testen. Mijn ongi is ook anders na de mk. Ik heb ook een of 2 wat heftigere dagen en dan soms een dag of 2 praktisch niets en dan weer een opleving naar het einde toe.
    Maar ik merk ook dat mijn ongi ook weer anders is na het verwijderen van het spiraaltje en bijv. ook weer anders is geworden na de geboorte van mijn zoontje. Ik heb wel eens begrepen dat een ongi minstens 1 of 2 dagen helder rood bloedverlies moet zijn. En hoe lang het totaal duurt en hoe de rest verloopt van de dagen is dan niet zo belangrijk.
    @Maureen: nou, meid, hoop dat jij er binnenkort ook weer voor kunt gaan. Ga je weer verder met dezelfde donor (ondanks wiebeltenen)?
    @Hoop: Justme heeft het net ook al aangegeven. Er zullen inderdaad dingen zijn waar je anders van gruwelt en die je nu lekker vindt en andersom. Wees blij dat je bij zo'n aanblik nog redelijk koel blijft en niet gelijk boven de pot hangt.

Nou, ik zal nu ongetwijfeld weer een paar vergeten zijn. Sorry, is niet persoonlijk. Zit hier nu op mijn werk en ben eigenlijk heel druk (maar kon het toch niet laten om even bij te lezen, omdat ik gisteren ook al vroeg de laptop had uitgezet).Moet straks ook nog naar de mondhygieniste voor tandsteen verwijderen. Een behandeling van een uur en de vorige keer was ook al niet al te prettig. Zit hier nu al met een steen in mijn maag alleen al bij het idee van die tandartsstoel.
    Verder geen bijzonderheden. Morgen mijn NOD. Ik voel niets bijzonders. Dus we zullen zien.

14. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Justme: ja dat herinner ik me nog dat je dat toen zei. Ik heb het ook al wel langer en ben toch zwanger geraakt dus op zich zal het inderdaad niet zoveel kwaad kunnen. Maar nu heb ik echt toch wat meer pijn en het gevoel dat het heftiger zou moeten zijn of zo maar dat is het dus niet. Hoewel ik vandaag wel een stuk meer bloed verlies. Mijn gyn zei dat 2 dagen bloedverlies gewoon wordt gezien als menstruatie en dat het pas bij 1 dag een beetje zorgwekkend wordt. Dus daar hou ik me maar aan vast.
    Maar soms maak ik me er stiekem toch een beetje zorgen om, zeker na de miskraam.

Lekker dat je een dagje vrij hebt! Gefeliciteerd met je moeder!
    En gelukkig dat het met je rug wat beter gaat.

@Hoop: denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor dat je niet misselijk werd toen je hond moest overgeven. Misschien komt de echte misselijkheid bij jou nu wat later of misschien krijg je er geen last van. Is allemaal mogelijk denk ik zonder dat het iets hoeft te zeggen, maar ik begrijp je wel hoor.
    Nog maar even en dan krijg je je eerste echo al meid!

Ik was nog maar even terug naar bed gegaan vanmorgen. Ik vond dat het wel mocht nu ik me niet zo lekker voel. En ik heb heerlijk nog even geslapen. Ga nu dus echt maar eens rustig aan het werk. Heb me voorgenomen te proberen niet meer zo te stressen!! (ahum...)

15. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hee sneeuwmees: ooh jee, naar de mondhygieniste, brrr! Sorry zo help ik je ook niet! Komt vast helemaal goed. Je moet maar zo denken, over een paar uur ben je daar ook weer vanaf! Dan heb je het gehad. (makkelijk praten hè van een afstandje) Maar ik heb nooit zo'n last van tandsteen verwijderen. Het is wel wat gevoelig maar verder niet. Of gaan ze nog meer doen? Nou sterkte in ieder geval!!

Verder dus nog geen kwaaltjes, ook niet van een naderende ongi? Ik heb er bij jou best een goed gevoel over eigenlijk op een of andere manier. We zullen zien. Ik duim natuurlijk!!

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: ja, zo denk ik ook maar. Ik heb ook nooit last gehad van tandsteenverwijderen en dat werd altijd gewoon bij de controles gedaan. Begin dit jaar had ik, volgens mijn tandarts, ineens zoveel tandsteen dat ik bij de mondhygiëniste dat moest laten verwijderen. En nu bij de laatste controle zag het er, volgens hem, weer niet uit.
    Het toeval wil wel, dat hij toevallig ook net een eigen praktijk is begonnen (zat eerst in een groepspraktijk) en dat hij ook toevallig 2 mondhygiënistes in dienst heeft. Ik denk misschien te negatief, maar vind het wel toevallig dat mijn gebit nu ineens heel slecht geworden is, net nu hij in een nieuw pand met wat personeel zit.
    Nou ja, ik laat het maar over me heen komen. Om een uur of 2 vanmiddag heb ik het hopelijk weer gehad, om vervolgens weer een half jaartje niet aan die man te hoeven denken.

En lief dat jullie allemaal zoveel goede hoop hebben voor deze maand. Ik hoop jullie natuurlijk graag positief te kunnen verblijden. Maar ik had gisteren weer een paar keer enorme pijnscheuten in mijn bekken en dat is toch meestal in aanloop naar een ongi. Maar goed, morgen weten we het 'officieel' of deze maand weer een verloren maand is. Ook ik hoop het niet, maar heb het helaas niet in de hand.

17. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Jeetje: lekker he...eventjes terug naar bed.Zeker als het druilerig weer is!

@Mees: ben erg benieuwd of jij deze maand op rose gaat! Wanneer ga je testen als je ongi niet komt?

@Just: wat kan je dan schrikken he,als je opeens pijn krijgt en zeker als je niet weet waar het vandaan komt.
    Hopenlijk is het snel weer over!

@Niala: ben benieuwd naar je echo!! Altijd spannend weer he.We hopen snel te horen hoe het was!

Ik ga maar proberen me niet te druk te maken! Ik zal mijn onzekerheid nog even vol zien te houden tot de echo en die schiet gelukkig al behoorlijk op.Ik ben ook al blij als ik de 6 weken voorbij ben,toen ging het de vorige keer mis.Maar toen bloede ik ook al vanaf 5 weken en 2 dagen en daar ben ik ook al voorbij.:)

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Zo weer terug van de tandarts. Bezoekje was niet zo prettig en ik ben nog een beetje in de war. Ik blijk enorm veel last te hebben van ontstoken tandvlees, en mede hierdoor heb ik zoveel tandsteen. Dat ontstoken tandvlees wordt zeer waarschijnlijk door een bacterie veroorzaakt. Ze begon al over foto's, op kweek zetten en antibiotica. Ik lag dus al gespannen op die stoel. Ik vroeg haar voorzichtig hoe het zat met een kinderwens. Ze verschoot toen ietwat van kleur. Ze zei dat als je zo'n ontsteking hebt wat door een bacterie veroorzaakt werd, dat dat niet handig was met een kinderwens. Als je zwanger bent, kan het een vroeggeboorte betekenen. En kreeg toen een hele uitleg hoe dat dan werkt met witte bloedcellen, legertjes in je lichaam e.d. Gelijk moest ik toen aan de miskraam denken. Misschien is dat toen ook wel de (mede-)oorzaak geweest. Ik zat toen wel met angst en beven omdat morgen mijn NOD is en de kans er is dat ik zwanger ben. Ze kan me in ieder geval niet verder behandelen met antibiotica e.d. als ik zwanger mocht blijken te zijn.
    Later wilde ze nog een foto maken, maar wilde dat ook niet doen omdat ik mogelijk zwanger kan zijn.
    Ik zei toen nog dat, stel dat ik deze maand niet zwanger blijk te zijn, zou het dan niet slim zijn om dan in ieder geval vast een antibiotica-kuur te doen (ik dacht, dan hebben we die bacterie vast te pakken). Ik was duidelijk een beetje in de war.
    Gelukkig draaide ze daarna wat bij en zei ze dat als ik zwanger mocht blijken, we er ook wel uit zouden komen. Ze zei dat ze dan mee ging helpen het tandvlees in toom te houden (met extra reinigingsbeurten) en dat dan direct na de bevalling er een actief actieplan opgesteld moest worden omdat door verandering van hormonen na een bevalling dit probleem ineens heel erg op kan vlammen.
    Kortom, een heel ingewikkeld verhaal en ben ook best in de war. Had op de terugweg ook ineens erge ongi-krampen en was ervan overtuigd ongi geworden te zijn. Dat is dan zo dubbel als je dat voelt. Aan de ene kant, misschien maar goed ook als ik deze maand nog niet zwanger ben, aan de andere kant ook een gevoel van teleurstelling, want ja, je wilt het zo graag.
    Net even naar de wc geweest, maar nog geen rood te bekennen. Voelt dus heel dubbel, want ik weet nu even niet waar ik blij mee moet zijn.

19. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Mees: wat een gedoe meid! je gaat naar de tandarts om even tandsteen weg te halen en dan krijg je zo,n heel verhaal over je heen.Dat verwacht je toch eigenlijk ook niet!Ik kan me goed voorstellen dat je ervan in de war bent...probeer het wat te relativeren: zoals ze zei: als je toch zwanger bent,dan komen jullie er ook wel uit..door je gebit/tandvlees wat meer te reinigen.

ben ook heel erg benieuwd of je ongi nu toch komt o dat jij misschien ook op rose mag!:)

Ga lekker even bijkomen op de bank meis,bakkie kofie/thee erbij en wat lekkers...of moet je nog werken?

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: nee, moest terug naar het werk. De mondhygiëniste zit er alleen maar op maandag en dat is altijd mijn werkdag. Ik was nu dus met heen en weer rijden en behandeling al bijna 2 uur van mijn werk weg. Dus voel me nu wel wat ongemakkelijk omdat ik zo lang van mijn werk ben weggeweest. :)
    Nou ja, het is afwachten. En inderdaad zal er ook nog wel een mogelijkheid zijn als ik wel zwanger blijk te zijn. Ik zal, denk ik, nit de enige zijn bij wie dat gebeurd. Volgens mij is er de eerste 7 wkn geen bloedband, dus volgens mij moet ik in overleg met een gyn. ook nog best antibiotica mogen gebruiken. Maar goed, liever niet natuurlijk. Maar ja, ik loop, zoals gewoonlijk weer eens, op de zaken vooruit.:) Misschien dat als ik morgen toch ongesteld word, ik er eens kritisch over na ga denken om een maandje over te slaan met (doelgericht) klussen om eerst het gebit op orde te krijgen. Maar dat zal wel met heel veel pijn in mijn hart zijn als ik daartoe moet besluiten.

Deel Deze Pagina