wie nog meer 35+ deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door justme66, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ben eigen baas, run een knaagdierencentrum(asiel) en daarbij geven we mensen met een handicap een zinvolle dagbesteding, maar ik doe het de laatste weken al rustig aan, heb mijn mensen om me heen...

2. Maureen

Maureen Niet meer actief

Hallo dames,

@Xon: Wat leuk dat je gezellig naar de kroeg was. Leuk idee hoor die site. Maar wat naar nou weer dat pregnyl op is en je de vervanging moet betalen. En is dat inderdaad elke maand €52,-? Jeetje zeg wat een ontwikkeling... Ik had ook toen bij de intake van moeders voor moeders begrepen dat er door de crisis ook minder pregnyl is. Omdat moeders als ze dus al zwanger raken (want ook uitstel door crisis) vaker en langer werken en dan dus op 't werk niet de urine kunnen opvangen. Daardoor was het dus al minder. Had er nooit aan gedacht voor ze dat vertelde. Ik wist eigenlijk eerst ook niet dat pregnyl gemaakt werd van de hcg uit urine verzameld door mvm. Het schijnt dat wij het ook naar de USA exporteren want ze kennen dit niet overal (volgens mij ergens in scandinavisch gebied doen ze het ook, of was 't nou alleen in Nederland:( . Ze legde ook uit dat het in de koudere gebieden (dus geen Zuid Europa) het gunstigst is urine te verzamelen ivm met de temperatuur en (behoud) urine ofzo). Echt heel interessant vond ik dat om dat allemaal te horen. Maar toen zag ik ook ineens in hoe kostbaar het is. Ik wou gewoon meedoen aan mvm om andere vrouwen te helpen. En nu komt het zo dichtbij dat jij geen pregnyl meer kan krijgen. Ik hoop écht dat je deze ronde zwanger raakt. Dan ben je mooi van al dat geregel en nu dus zelfs kosten, af. En natuurlijk gun ik het je van harte. Je hebt alles gedaan voor je wens. Dit komt er ook nog eens bij. Het mag nu wel eens jouw tijd zijn hoor.

@Ricmar: Nog even en dan verlof. Heerlijk voor je. En o o o wat spannend nou toch allemaal. Ik weet nog zo dat je het goede nieuws postte. Zo van 'dames ik ben zwanger!'. Haha. Ik weet het van alle zwangere dames uit ons clubje nog :D Geniet van je laatste stukje zwanger zijn.

@Mees: Wat een gedoe op je werk en emotioneel dus ook zo te lezen. Hoop dat 't schrijven gewoon snel lukt. En tja ik blijf nog hoop houden tot 't tegendeel bewezen is. Even bijkomen met 'n kopje thee ofzo voor je aan de slag gaat met je (thuis)werk.

Ik voel me heel raar en zwak vandaag. Alsof ik heel lang niet gegeten heb ofzo. Een soort zwakte en zuigende leegte van binnenuit. En niets helpt. Ook licht in m'n hoofd. Maarja trekt wel weer weg hoop ik.

Fijne dag dames,

Liefs.

3. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Maureen: kan het zijn dat je toch nog last hebt van je miskraam? Niet alles was uit je baarmoeder toch? Als je je zo blijft voelen,neem dan even contact op met het ziekenhuis.

4. Maureen

Maureen Niet meer actief

Geen idee. Ik dacht vanochtend wel even aan dat ik nog wel wil vragen hoe het zit met dat laatste beetje 'rommel' (zoals zij het noemde) dat er niet uit was. Zij zei toen dat ik weer bloedverlies kon krijgen maar dat is niet meer gebeurd na 't toen gestopt was. Ja 'n heel klein beetje bruin. Als ik erover na ga denken word ik er wel onrustig van. Maar aan de andere kant herinner ik me er aan dat het zelf op gang is gekomen en dat het nu allemaal op de natuurlijke manier verloopt. Denk dat het wel goed komt. Maar als ik me nog zo blijf voelen vanavond dan bel ik morgen naar de verloskundige of huisarts ja. Ben niet zo snel met aan de bel trekken. Maar zal 't even aankijken en 't zonodig toch doen. Liefs.

5. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Maureen: dat zou ik ook doen! Er is misschien niks aan de hand,maar dan kan je het toch beter even navragen toch.
    Sterkte ermee meis...hoop dat je je straks wat beter voelt!:)

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ricmar: succes met de laatste dagen werken. Lijkt me lastig als eigen baas, om alles helemaal los te laten. Maar het scheelt denk ik al wel, dat alles mag, maar niets meer moet.
    @Maureen: ik weet niet hoe heftig jouw bloedverlies tijdens de mk was. Ik voelde me de weken erna ook zo slap als een vaatdoek, licht in het hoofd, moe, zwart voor de ogen bij het opstaan e.d. dat ik toen gevraagd heb of ik bloedarmoede kon hebben. Je kunt dan je hb-waarde laten prikken (kan ook al met een prikje in de vinger binnen een paar minuten bepaald worden). Toen bleek dat mijn hb-waarde 6.7 was, dus te laag. Dat veroorzaakte al die vervelende klachtjes. Dus, als ik jou was, zou ik dat ook eens na laten kijken. Je weet nooit. En het lijkt me op zich niet dat er nog teveel rommel in je baarmoeder zit. Volgens mij lost je lichaam dat toch op, dat je dan door blijft vloeien. Maar goed, ik ben geen arts of vk, dus bij twijfel kun je het toch altijd nog een keer navragen of na laten kijken. Dan ben je gerustgesteld.
    @Xon: goh, ik wist ook niet dat dat middel pregnyl door van urine gemaakt wordt van mvm. Ik heb er bij mijn vorige zw. toen ook helemaal niet bij stilgestaan om aan mvm mee te doen. Maar bij een volgende zw. zal ik er zeker bij stil staan. Niet meer voor jou (want dan ben je allang zwanger), maar voor anderen in jouw situatie.
    @Hoop: ik hoopte dat je helemaal verlost was van je kiespijn, omdat ik je er niet meer over hoorde. Ging ervan uit dat het dan toch napijn was en dus over gegaan was. Balen dat dat nog niet zo is. Heel veel sterkte en ik denk dat je er binnenkort toch een keer aan moet geloven.

Nou, net terug met mijn man en zoontje van een boswandeling. Het miezert de hele tijd, maar toen we daar liepen was het droog. M'n zoontje had weer de tijd van zijn leven om met regenlaarzen door enorme modderplassen te stampen. Ook lekker om even uit te waaien. Nu dus nog even mijn werkmail checken, natuurlijk ZP spieken en over een uurtje weer naar mijn schoonmaakbaantje.
    Nog geen ongi, maar dacht net al wel wat te bespeuren bij het afvegen. Mijn bange vermoeden dat het deze maand niet gelukt is, komt dan zo wel heel dichtbij.

7. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Hoi hoi,

Ricmar, nog even meid!! Jeetje wat gaat dat hard zeg, geniet maar lekker van je verlof zometeen, je hebt het verdiend!!

Xon, zo dat is nogal wat 52€ zeg!! En kl*te dat dat niet vergoed wordt, moet je dat 1malig p/m gebruiken of vaker?? Het is natuurlijk wel voor een heeeelll goed doel. En wat leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad gisteravond, volgens mij is het wel een leuk clubje bijelkaar....

Mees, kwam natuurlijk even spieken of jij al getest had, maar je hebt er weinig hoop in lees ik net. Nou blijf toch nog even voor je duimen zolang het nog niet echt is doorgezet.

Maureen, tja meid voor jou geldt natuurlijk hetzelfde als voor Jeetje als je het niet vertrouwd toch even er naar laten kijken kan geen kwaad toch?? Hier trouwens alles even lekker rustig op het moment...

Hier weer braaf op de w8bank:):) al verwacht ik er weer niet veel van, ja dat krijg je he als je al zolang bezig bent en er gebeurd maar nix. Dus we zien het wel.
    Verder nog niets gehoord over die kl*te uitkering van mijn dochter zal nog wel even duren voor ze alles hebben uitgezocht.

Dames nog een fijne middag ik ga even lekker opdrogen en opwarmen met een lekker bakkie thee en kom vanaaf wel even weer kijken, liefs sillysa

8. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Ha dames,

Tja die pregnyl.
    Het had geloof ik niet zo zeer met schaarste te maken (of ook), maar ook iets met het proces.
    En het schijnt dat alle pregnyl die er wordt gemaakt eerst naar het buitenland gaat ( hoe belachelijk!!!!). Dat was wat Maureen ook al zei.
    Mogelijk zou het eind oktober pas weer geleverd kunnen worden, mogelijk he? Het is gelukkig maar 1 keer per maand maar toch!
    Jammer ricmar, ik zou bijna zeggen stuur het op, maar het moet natuurlijk koel blijven.
    Als ik het bij je zou halen ben ik denk ik ook veel geld kwijt aan benzinekosten, dus dat heeft idd geen zin :( !!
    Jeetje wat ben je idd opeens al ver, nog even en dan is het zover. Spannend zeg!

Ik bel trouwens net mijn zorgverzekering en volgens hun wordt het gewoon vergoed die vervangende pregnyl.
    Dat zou wel heel fijn zijn, ik kan die 52 euro wel aan iets beters besteden. Maar goed, eerst maar even afwachten als ik in de apotheek sta!

Lastig Maureen, ik hoop dat je je gewoon alleen even een dagje wat minder voelt. Moet je nu nog op controle komen of was dit het en moet je verder gewoon afwachten?

9. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond iedereen

Hier een koud klam dagje achter de rug. Het uitstapje met de klas was naar een pretpark. Gewonnen bij een tekenwedstrijd :cool:. Heel erg leuk maar we hadden het weer helaas niet voor het uitkiezen. Gevolg…erg nat! Gelukkig hadden de kinderen hier eigenlijk geen last van. Die spelen wel. Volwassenen hebben daar dan toch wel duidelijk meer last van :(.
    Nu dus met een kop warme chocolademelk op de bank, mmmm

@Xon wat belachelijk dat de pregnyl eerst naar het buitenland gaat. En hier maar zeuren over de vergrijzing, maar hulpmiddelen om dat tegen te gaan sluizen we door naar andere landen! Zotheid ten top :x.
    Gelukkig krijg je het alternatief volgens jou verzekering wel gewoon vergoed.

Maureen kun je niet gewoon last hebben van een beginnende verkoudheid? Ik hoop voor jou dat het zoiets simpels is!

Mees lekker zelf gaan “dokteren” met dat gebit van jou. En die tandpasta, Parodontax, smaakt wel anders maar als je eenmaal aan de smaak gewend bent is ie niet echt vies hoor (vind ik)

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Hé meiden, even tussendoor in de reclame van GTST. Ben nog niet ongesteld geworden (wel steeds het idee dat het zo is). Net een test gedaan, maar die was negatief. Verwacht dus straks of morgen alsnog ongi te worden. Baal er wel van want ik was de laatste paar maanden netjes 28 dgn precies en dat is dus vandaag. Dus dat zou betekenen dat mijn cyclus waarschijnlijk nu dus weer langer is. Balen, dus! Ik dacht ik breng jullie toch even op de hoogte van de 'tussenstand'. Dus helaas, geen positieve test om te melden.

11. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mees: wat jammer zeg! Wat zal je teleurgesteld zijn!Hopenlijk zet je ongi dan toch snel door!

12. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gatver mees dat is dubbel balen. Èn een negatieve test èn het besef dat je cyclus waarschijnlijk langer duurt dan normaal. Vervelend meid.

13. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @xon, das raar dat pregnyl niet meer te krijgen is. is het van de markt of ff op?

@ricmar, jeetje al weer 35 weken! gaat snel zeg

@mees, balen van je ongi. dikke knuf

@hoop, balen dat je kiespijn erger is geworden. sterkte meid

@maureen, niet ziek worden he! gaat behoorlijk rond

hier weer lekker thuis! vandaag geen sporten voor mij, rug speelt beetje op. morgen maar even langs de ha. misschien naar de fysio ofzo, vraag me af of het door mijn aanrijding kan komen, dat er toch ff iets niet helemaal ok is in mijn rug. even het zekeren voor het onzekere! had vandaag mijn winterjas binnen, hij is leuk! vraag me af of hij waterdicht is, ga m maar even wassen met van dat spul (weet niet hoe het heet, maar maakt kleding weer waterdicht) baadt het niet schaadt het niet!

14. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik kwam speciaal nog even snel kijken voor jou mees.
    Wat ontzettend balen!! Hoop ook maar dat het dan snel komt, dan blijft je cyclus nog een beetje op schema. Ik begrijp je teleurstelling zo goed!
    Nou meid, dikke knuffel!

15. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Mees, wat een teleurstelling weer meid, we weten helaas hoe je je voelt iig een heeellleee dikke knuffellll

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ja, het is balen en zo'n omo-witte test is gewoon nooit leuk. Dus ja, nu weet ik nog niets. Geen ongi, maar ook geen positieve test.
    Had vanavond bij het werk echt het idee dat ik ongi was geworden en liep eigenlijk al tijdens het werk te balen. Toen kwam ik ook nog iemand tegen die (volgens mij) net zwanger is. We waren 2 jaar geleden met 3 meiden tegelijk zwanger. Ik en een van die meiden waren 2 weken na elkaar uitgerekend in september en die andere meid in december.
    Die meid die in december was bevallen is inmiddels al weer bevallen van een tweede. Toen ik hoorde dat zij zwanger was, deed me dat wel even wat, maar omdat wij vrij snel daarna ook voor een tweede zouden gaan, dacht ik nog. Ach, waarschijnlijk ben ik ook vrij snel zwanger van de tweede. Dat was ook zo, alleen het mocht niet blijven zitten.
    En nu vanavond zag ik die andere meid weer lopen met ook een beginnend buikje. Ja, dat stak me nu dus wel behoorlijk.
    Ben dan ook wel weer boos op mezelf omdat het belachelijk is dat ik jaloers ben op iemand die zwanger is (terwijl ik het toch iedereen van harte gun). Alleen omdat ik zelf zo in spanning zat vanwege mijn NOD-dag en er van overtuigd was dat ik ongi was geworden, kwam het even iets harder binnen.

17. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    He baahhhhhhhhhhh!!!
    Mees, durfde vanmiddag al niet zo goed erover te beginnen, maar getverdemme een omowitte test (eigenlijk ook al een stomme uitdrukking!).
    En dan ook nog die zwangere op je werk, nou ik snap het wel hoor, je mag best jaloers zijn dat is een hele mensenlijke eigenschap.
    Ik weet nog dat ik vorig jaar tegen een collega van mij vertelde dat ik over een maand zou beginnen met ZI.
    Ze vond het super, maar twee maanden later was zij zwanger en heeft nu een kindje en ik na 14 pogingen nog niet.
    Het steekt en toch gun ik het haar.
    Het kan beide, niets mis mee!
    Knuffffff, ik snap het zó goed.

18. Maureen

Maureen Niet meer actief

Hi dames,

Laat, maar toch nog even een reactie. Iedereen ligt nu vast al in bed.

@Mees: Hè wat jammer nou zeg. Ik hoop dat je de teleurstelling snel te boven bent. En dat het dan maar snel door mag zetten zodat je cyclus niet veel langer blijkt. Dikke knuffel hoor.

@Just: Oja dat zou natuurlijk ook nog kunnen, dat je toch nog wat overgehouden hebt aan die aanrijding. Ja misschien maar naar de huisarts en fysio. Hoop dat je niet teveel last meer hebt. Liefs

@Xon: Nee ik ben al uit dat traject denk ik. Ik mocht toen nog wel bellen en dat zeiden ze de laatste keer ook wel. Maar de nacontrole had ik al gehad en dat was 't. O wat goed dat het misschien toch vergoed wordt door je verzekering. En hopelijk hebben ze in november weer pregnyl maar dan voor de andere vrouwen omdat jij dan al zwanger moet zijn ;)

Boudicca: Ik hoop het niet dat ik ziek word. Voelde me later op de avond na een douche ook wel beter dan daarvoor. En dat was vast een klam dagje uit. Het voelde al lekker alleen al om te lezen dat je met warme choco op de bank zat.

Oké ik ga ook maar naar bed. Jullie lezen dit vast morgen pas dus fijne dag gewenst :p (en anders welterusten voor zo).

Liefs

19. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, goedenavond.

Ik kom nu alleen even Mees dikke knuff geven!!!

Ik zit nu nog Lord of the rings te kijken. Kom morgen weer even uitgebreid reageren.

Welterusten iedereen!!!

20. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Goeiemorgen allemaal..

hier weer een slechte nacht gehad.Zodra ik ga liggen word de kiespijn ondraaglijk.Zolang ik loop of zit is het nog houdbaar.Ik wil de tandarts bellen,maar ik loop moed te verzamelen.De reis ernaar toe is ook een drama.Ik moet met de bus en ben zeker ruim 2 uur onderweg.Ik blijf het ook vreselijk eng vinden of een foto kwaad kan voor de zwangerschap.De ene zegt van wel, de ander zegt van niet.
    Ik voel me echt een beetje wanhopig.Weet echt niet wat ik moet doen.Dit kan zo ook niet doorgaan,want ik ga echt kapot van de pijn.Het trekt ook helemaal door naar mijn slaap en hoofd.
    Sorry voor dit ego bericht,maar zit er echt even doorheen.Ik slaap ook praktisch niet,terwijl ik juist zo moe ben door mijn zwangerschap.Ik ga zometeen de gyneacoloog mar even bellen denk ik,of een foto kwaad kan,van mijn kiezen.

Deel Deze Pagina