Hahahahaha, Mees. Klinkt goed zoals jij dat zegt. Ach, ervan genieten kan natuurlijk geen kwaad. Lyanna, wat betreft de NOD datum is voor mij lastig. Dit is dus pas dag 10 van mijn cyclus, en ik merk dus dat mijn cyclus het gewoon weer rechtzet als eisprong eerder/later valt. Maar vorige keer had ik die utrogestan gekregen vanwege mijn late eisprong, en ik had eigenlijk besloten het niet weer te nemen vanwege die heftige menstruatie. Maar nu zei ze dat het geen kwaad kan, ze het bij ivf altijd geven, mijn baarmoederslijmvlies nog wat dun was omdat eisprong zo vroeg is, en gewoon dat alles wat zou kunnen helpen is meegenomen. Maar omdat die pilletjes voor 14 dagen zijn en mijn eisprong zo vroeg, haal ik alsnog de 28 dagen niet. We zullen zien.
Boudicca, de maansteen is een steen die je kunt dragen om zwanger te worden en ook om te dragen tijdens een zwangerschap en bij het geven van borstvoeding. Het is dus echt een vrouwensteen. Ik heb er meerdere exemplaren van en vind hem ook nog erg mooi. Je hebt verschillende, maar ik heb de regenboogexemplaren. Ze zijn wit (soms ook wat bruinig) maar de regenboogexemplaren hebben dus zo een blauwige glans op bepaalde plekken. Je kunt ze ook weer opladen in de (volle) maan(dit was geloof ik gisteren trouwens). Ik heb het een hele tijd gedaan en gedragen, ik heb ze zelfs wel eens in een vers helder bergbeekje in Ierland afgespoeld (daar woont een vriendin) want dat is water direct uit de natuur. Tot grote hilariteit van mijn vriendin die mij over wiebelige bergkeitjes zag hobbelen om mijn maansteen in een beekje af te spoelen(maar ik moest en zou het doen!!!). Helaas, het heeft, zoals jullie duidelijk is, niet geholpen. Maar het blijven mooie stenen hoor, hahaha.
Nou zeg, is het bij jullie mooi weer, regent het hier weer pijpestelen! Maar ja dat mag ook wel een keer andersom zijn hè @Xon: ik heb inderdaad een digitale gekocht. Vanmorgen getempt maar het leek me niet echt te kloppen (of ik zag het verkeerd!) Er stond namelijk 35.4. Lijkt me wel erg laag, dat valt helemaal van die grafiek af op FF. Bedankt trouwens voor je uitnodiging, maar ik was er al eerder mee bezig geweest, in april en mei. Toen ik zwanger was heb ik er verder niets meer mee gedaan dus nu weer opnieuw beginnen. Toen tempte ik niet dus eigenlijk zei het weinig. Ik vond het alleen handig om te zien wanneer de meest vruchtbare dagen waren. Morgen temp ik maar even op een andere manier, lijkt me betrouwbaarder. Eens zien wat er dan uitkomt. Wat fijn dat je donor daar zelf mee kwam zeg!! Lief dat hij zo betrokken is bij je. En over dat onzeker zijn, ik denk ook dat veel meer mensen dan je denkt onzeker zijn maar zo niet overkomen. En soms moet je gewoon dingen doen die je eigenlijk niet goed durft om over een drempel heen te komen. Net als jij met die groep mensen. Echt goed dat je dat doet. En het is ook een proces waar je in zit denk ik. Ga je nu trouwens toch weer aan die pilletjes? @Hoop: sterkte vandaag! @Justme: succes met het vinden van die steen. ik heb ook wel iets met stenen. En sowieso vind ik ze mooi. Ik ga zo even aan het werk. Nog een zo'n aflevering van die serie waar ik er (ik heb geteld) toch al meer dan 30!! van heb gedaan! En daarna eindelijk wat anders, maar heb nog geen nieuw werk en da's ook wel eens prettig! Het komt vanzelf weer binnen, I'm sure! Fijne dag allemaal dames en tot later!
Mees, ik lees net dat je ook nog vraagt over me buurmeisje en nare berichtje heeft niet met haar te maken. Maar ze moet nog 1 chemokuur hebben, maar gelukkig zie ik haar regelmatig buiten en is ze ook erg vrolijk. Ze gaat gelukkig niet bij de pakken neerzitten en is niet de hele tijd doodziek van de kuren. Wel draagt ze zo'n mondkapje voor infecties/virussen. Maansteen heb ik toevallig donderdag ook gekocht en aan mijn bedelarmbandje bevestigd. Kan het niet aan mijn ketting doen, want daar heb ik een mooi medaillon aan hangen en dan gaan ze beide beschadigen. Maansteen van mij is wat cremekleurig met 3 witte strepen erin. Ben benieuwd en hoop dat die geluk gaat brengen.
@Xon: hoop dat die maanstenen goed opgeladen zijn vannacht, zodat de zaadjes goed hun werk kunnen doen. En een beetje positieve energie erbij van je fysio, wat door je aderen stroomt. Dan moet het helemaal goed gaan komen. Ik zou er zeker voor de volle 100% van genieten. Ik heb meestal model pot als fysio, dus als ik in jouw schoenen had gestaan, nou, dan had ik ook mijn oogjes lekker gesloten en genoten, hoor! @Lyanna: jij veel succes morgen bij de eerste IUI. Spannend, hoor! @Jeetje: ja, meid, jij mag nu ook wel een beetje regen hebben. De rollen zullen snel genoeg weer omgedraaid zijn en dan gaan wij weer klagen over het slechte weer. Spannend (lijkt me) dat je nu echt gaat tempen. Volgens mij kun je wel temps hebben van in de 35, maar laat een deskundig antwoord graag over aan onze experts die vaker met dit bijltje hebben gehakt. @Hoop: hoe gaat het met je? Hopelijk was de crematie niet al te heftig! @Boudicca: en weer bijgekomen van je zwerftocht door het ziekenhuis? Toch wel weer fijn om weer 'mee' te kunnen doen deze maand! Nou, een weekje of 2 wachten en dan weten we meer. Vanmorgen even boodschappen gedaan met mijn zoontje en moeder. Nu ligt meneer in bed, maar hij ligt al een half uur hele verhalen te vertellen (op zijn manier dan). En ik was zo blij dat hij er weer eens op tijd in lag. Alhoewel, het is wel grappig dat gekakel door de babyfoon. Je merkt dat hij nu ook hele verhalen probeert te vertellen als hij iets meegemaakt heeft. Eergisteren was hij even boven met mijn man, maar hij was erg onstuimig. Ik hoorde wel een bonk, maar dacht dat er iets hards op de grond was gevallen. Later kwam mijn man beneden en zei dat ons zoontje van het bed was gevallen. Toen zat later mijn zoontje naast me en toen zei hij: boven, op de bed, op de grond, hupakee, auw en wees naar zijn arm. Dat was dus achteraf een heel verkorte versie wat er gebeurd was.
Meiden, wilde gister reageren, maar voelde me erg moe. Nu veel last van harde buiken, en hoewel het nog niet door gaat zetten, denk ik, krijg ik wel heeeeeeeel erg de zenuwen. Net het hele huis aan kant gemaakt, zo van je weet maar nooit, het kan ten slotte nu elk moment gebeuren.... Ik lees jullie wel steeds trouwens, dus doe mijn best om iig op de hoogte te blijven. Dikke knuf!
Xon bedankt voor de uitleg over de maansteen. Ik heb zelf ook wat zitten struinen op het internet en niet alleen maansteen is goed als je zwanger wilt worden maar ook Carneool, Chrysopraas, Jade, Jaspis en Thuliet. Komende week ga ik toch maar eens even op zoek naar een leuke hanger of armband want je weet nooit waar het goed voor is! Mees wat enig om te merken dat je zoontje echt begint met dingen te vertellen. Ik weet nog hoe dat begon bij mijn neefje. Als je de verhalen die ze willen vertellen niet kent snap je er nog niets van maar als je weet wat ze proberen te vertellen dan is het prachtig om te zien hoe peuters hun taal uitproberen Guapetona logisch dat je in de zenuwen schiet. Je maakt het ook wel spannend met die harde buiken steeds. Wel fijn dat je het huis al helemaal aan kant hebt. Klinkt alsof je er wat dat betreft helemaal klaar voor bent. Sterkte!
@Guap: oehh wat spannend meid! Ik ben heel benieuwd wanneer het echt gaat beginnen! @Mees: lijkt me zo leuk als ze van die hele 'verhalen' beginnen te vertellen en dan zo'n lekker beknopte versie van wat er was gebeurd! Hij had zich hopelijk niet erg pijn gedaan? Ik las ergens dat gemiddeld je temp tussen 35,5 en 37 ligt, dus die van mij is wel erg laag maar het zou natuurlijk kunnen als je net wakker bent. We slapen ook nog onder een dun dekbed maar eigenlijk begint het daar iets te koud voor te worden, dus misschien dat dat ook meespeelt? Hoewel ik net nog eens mijn temp heb opgemeten en toen was ie 35,5! Die van mijn man ook even opgemeten maar die was 36,5, dus ik denk dat het niet aan de thermometer ligt. Op de een of andere manier houdt me dat dan bezig dat ie zo laag blijkt te zijn en daar word ik onrustig van. Niet echt prettig! Maar ja ik zie morgen wel weer, Aan de ene kant vind ik het fijn om er iets actiever mee bezig te zijn zeg maar, maar aan de andere kant ook weer niet. Beetje dubbel dus. Ik probeer het even en als ik het niks vind, kan ik misschien toch ovutesten doen. @Lyanna: wat goed om te horen dat het met je buurmeisje redelijk goed gaat. Heel veel succes morgen met de IUI! Ik ga even naar de winkel, van die zakjes halen om warme choco te maken!
Meis, lees gewoon lekker mee. Als je wil reageren reageer wanneer je wil en maak je niet druk als het niet kan of als je geen puf hebt. Concentreer jij je nu maar even lekker op jezelf en wat komen gaat. In ieder geval alvast heel veel succes mocht het wel gaan beginnen!!! Jeetje, is zeker fijn dat het aardig goed gaat met buurmeisje. En vooral als je ziet dat ze er zelf vrolijk onder moeilijke omstandigheden, doet ons ook weer goed. Dank je wel voor je succes wens. Ga nu weer even wat anders doen, denk maar even stofzuigen en hopen op snel nieuws te horen. Nu dubbel zenuwen hier en last van mijn buik. Denk dat de pregnyl lekker zijn werk aan het doen is hier. Tot laters meiden.
Agaat is een aardende, stabiliserende en beschermende steen. De steen bevordert innerlijke rust en een kalme en nuchtere houding. Het stimuleert spirituele en geestelijke groei door aan te zetten tot zelfreflectie en spoort aan even afstand te nemen en alles wat objectiever te bekijken. Het bevordert rationeel en logisch denken, concentratie, het analytisch vermogen en helpt daarom om praktische oplossingen te vinden voor problemen. Agaat beschermt het aura, geeft een veilig gevoel en brengt balans in lichaam, ziel en geest. Fysiek is agaat een goede steen om tijdens de zwangerschap te dragen (voor zowel moeder als kind) omdat het beschermend werkt, groei stimuleert en een gunstige werking op de baarmoeder heeft. Het heeft een positieve invloed op maag, blaas (bij bijvoorbeeld een blaasontsteking), darmen, huid, ogen, bloedvaten en stimuleert de stofwisseling.
de planning liep vandaag iets anders, we hebben de kamer die babykamer wordt leeg gehaald. er wordt binnenkort dubbel glas geplaatst. dan maar meteen alles eruit! nu nog een paar dozen met boeken op de gang..... ga even uitzoeken wat naar de kringloop kan, wat weg en wat ik wil bewaren. ook allemaal foto's van vakanties met ex vriendjes, wat moet je daar nou weer mee.....
Hallo dames, Ik had vanochtend al willen reageren maar heb 't bericht nooit verstuurd zie ik. En vlak voor ik naar buiten ging m'n laptop afgesloten. Nouja. @Xon: Wat is dat goed nieuws zeg van je donor! Wat is 't ook (leuk) vreemd gelopen. Dat je onverwachts nu al moest insemineren en dat het gelukt is de donor langs te krijgen. En dat er ineens tóch wel pregnyl aanwezig was. En dan nu een donor die zo betrokken en tof reageert. Wat een mooie samenloop en leuk gegeven om hiermee het ZI verhaal af te sluiten en deze ronde gewoon zwanger te zijn. En 26 tja... zelf zou ik ook als eerste reactie hebben dat het niet 'kan'. Zelfs als ik erover na zou denken hihi. Maar eigenlijk kan het toch? Zoals Mees zegt, sommigen zijn op hun 26ste echt al meer volwassen dan anderen van die leeftijd. Zie 't zelf om me heen ook. Enne Mariah Carey heeft een jongere man (en is op haar 41ste bevallen). Demi Moore. Halle Berry ook? Dat zijn toevallig een paar bekende mensen. Maar het gebeurt hoor. Ach alvast gewoon maar genieten van de sessies (hihi) kan toch ook? Nouja nu eerst maar aanschuiven op de wachtbank. Ik duim voor je dat het deze ronde nu eens echt raak is. Ik heb er alle vertrouwen in. @Boudicca: Ook jij weer IUI gehad. En natuurlijk weer aflevering in de 'ziekenhuissoap' (of comedy?). Zoals het er nu uitziet (Xon die ineens eerder 'aan de slag' moest) krijgen we straks 2 bammers dicht bij elkaar wat bevallingsdatum betreft O wat leuk!! Hihi. Merk dat ik helemaal blij ben van Xon's goede nieuws. Dat is toch leuk? Straks 2 bammers die aan het puffen zijn Nou meid ik duim ook voor jou. @Just: Ik hoop dat de steen z'n werk doet. Ik geloof wel dat zoiets natuurlijks kan werken maar heb toch geen weet van wat er zoal is. Maar bedankt voor dat stukje waarin beschreven wordt wat de steen doet. Als ik 't onthou ga ik eens kijken als ik zo'n winkeltje zie. Er zaten er 2 bij mij in de buurt maar die zijn ermee gestopt. Nouja voor jou hoop ik dat het goed werkt. @Lyanna: Wat spannend morgen IUI. En jij ook al pregnyl spuiten dus. Nouja hopelijk maar voor 1 ronde want het kan ook meteen raak zijn. Ik zal aan je denken morgen. En daarna schuif je aan op de wachtbank. Ook voor jou duim ik. Lekker zonnetje vandaag hè? En trouwens, ook ik voorzie een mooie roze herfst voor ons clubje. Fijne dag nog verders dames. Misschien tot straks. Liefs
Jeetje ik zie dat jij een nieuwe avatar hebt. Wil je hiermee vertellen dat jullie een beslissing genomen hebben over een vriendje voor jullie kat? Justme bedankt voor de info over de steen. Heb je er vandaag nog een gekocht? Ik denk dat ik komende week eens op strooptocht ga om te kijken of er voor mij ook zon mooie steen is. Ik denk dat ik in eerste instantie voor Maansteen of Carneool ga omdat ik nog niet zwanger ben (althans as far as I know) en mocht het dan deze ronde wel raak zijn dan kan ik altijd nog kijken of er ook een mooie agaat steen te vinden is. Ik heb zelf al wel Tijgeroog, Amethyst, Aquamarijn en Amber maar die hebben geen van alle iets van doen met zwanger worden geloof ik dus moet nog maar wat aan mijn verzameling toevoegen. Ik vind stenen vooral heel mooi en heb nooit zo stil gestaan bij hun betekenis of werking. Ben benieuwd of het ook wat uitmaakt wanneer ik ze nu ga dragen met een andere intentie. Maureen een mooie roze herfst lijkt me prachtig. Ik hoop dat jij ook mee gaat doen in dat geval!
ik zou dan ook met een maansteen beginnen, die kan tijdens de zwangerschap ook prima! ben helaas de stad niet meer in geweest, komt volgende week wel.
Jahaa natuurlijk. Ik bedoel het hele clubje. Herfst is tot 21 december hè? Ja dan kan ik nog mee met de herfstlichting . Zouden er nog nieuwe dames bij komen in ons clubje? Vast wel (tenzij ze denken hier niet meer tussen te komen met al dat gebep hihi). Nou dat ook zij dan maar kort hoeven plaatsnemen op het wachtbankje. Dan kunnen we t.z.t. onze wachtbank aanbieden op marktplaats . Of er een loungebank van maken waar we tussen het zogen en zorgen door bekaf op plaatsnemen Oja en genieten hè hoort er nog bij. Grappig dat onze teksten dan hoogstwaarschijnlijk níet de woorden 'ovulatietest' of 'inseminatie' zullen bevatten . Heet 'klussen' dan nog klussen? Maar wow ongelooflijk dat de eerste babies er al aan komen. Guap ik vergat nog op jou te reageren maarm oeh wat spannend zeg! Lekker dat je alles aan kant hebt en dat alles gereed is voor de kleine. Nu maar 'rustig' afwachten. We houden je in de gaten meid.
die wachtbank zetten we dan lekker in de tuin, tegen de tijd dat de meeste bevallen zijn is het zomer! of het wachten op de bevalling kan daar op plaatsvinden in de zon!
Hihi, ja die waxchtbank mag dan afgedankt worden of opgepimpt tot lekkere loungebank inderdaad! Ik hoop het zo dat iedereen op roze gaat deze herfst! @Boudicca: nee we hebben nog geen beslissing genomen. Dit is de kat die we al hebben. Geinig hè zo in de wasmand? Is al een tijdje geleden. We komen er niet echt uit of we het wel of niet zullen doen dus we schuiven het weer voor ons uit
Voor nu even snel voor diegene weten hoe en wat!!! Is goed verlopen en zijn aardig positief, verder natuurlijk afwachten.
Alvast iedereen ook bedankt voor het succes wensen voor morgen, ben benieuwd!!! Ik weet ook nog niet of ik wel mee ga naar de familiedag, zoontje was vandaag wat jengelig en moe. Niet helemaal happy zoals anders en dan blijf ik het liefst denk ik maar thuis.
Oeh de 3000ste post? Ik heb niet echt iets te melden maar zag 't ineens en wou 'm hebben. Nou hoop dat het geluk brengt hahaha. Oja Xon ik was mijn gelukspoppetje kwijt geraakt. Tijd geleden merkte ik het toen ik buiten mijn fietsslot openmaakte. Toen ben ik dus terug gegaan naar waar ik allemaal geweest was (2 winkels en de weg erheen) om te kijken of ie daar op de grond lag. Hihi. Zo'n klein poppetje, vind dat maar terug. Teleurgesteld naar huis gefietst. Was toen nog zwanger dus en wist nog niet dat het mis zou gaan (nog geen echo gehad toen). En ik wou zó graag mijn poppetje terug (de rest hing nog aan de sleutelhanger). Ik associeerde het met dat ik daar op onze meeting dus onwetend al zwanger aan tafel zat en 'n paar dagen later positief testte. Toen kwam ik thuis en wat zie ik in 't halletje op de gang liggen? Mijn gelukspoppetje! Zonder het roze touwtje waar 't aan zat maar was zo blij. En nu ben ik 'm dus alsnog kwijtgeraakt. Weet niet wanneer. Maar vond 't (ver gezocht) symbolisch voor dat ik ook de zwangerschap ben 'kwijtgeraakt'. Nouja. Hoe kom ik hier nou weer op? Oja geluk i.v.m. 3000ste post. Hihi overal iets achter willen zoeken Maar goed... Zijn jullie allemaal lekker aan het chillen of iets anders leuks doen? Ik hang op de bank en kijk tv en af en toe hier spieken. Fijne avond, Liefs