wie nog meer 35+ deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door justme66, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: je hoeft je nooit te schamen of te verontschuldigen dat je ons daarmee lastig valt, want dat is niet zo. Je moet gewoon je gevoelens blijven uiten en ik denk dat iedereen hier begrip voor heeft. Reken er maar op dat als ik zwanger mocht raken, ik jullie ook tot vervelens toe met al mijn onzekerheden ga lastig vallen. Dus wees voorbereid.
    Lekker met de hond uit, even die negatieve, bange gedachtes uit laten waaien en bedenk maar dat je over 24 uur alles (incl. tandarts) weer achter de rug hebt. ;)

2. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mees: ik hoop dat je snel zwanger bent,dan kan ik jou weer moed inpraten meis!!Ik ga nu maar even naar buiten..spreek jullie later wel weer....dank je wel voor jullie opbeurende woorden!:)

Voel me toch wel wat beter nu:)

3. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Precies, net wat Mees zegt, pas maar op als wij straks ook zwanger zijn! Ik denk dat ik hier dan ook regelmatig met mijn onzekerheden te vinden zal zijn! Heel erg begrijpelijk hoor en het klinkt positief dat je aan je hele lijf voelt dat je zwanger bent!
    Nou lekker even uitwaaien is een goed idee! En inderdaad morgenmiddag weet je al waar je aan toe bent.

Ik ga even met mijn kop onder de koude kraan om mijn haar te wassen. Er is geen heet water en ik heb geen idee hoe ik dat gereset krijg! Brrrrrrrrrrr en ik had het al niet warm... Daarna maar een kop warme choco! (net of ik hier in het hoge Noorden zit of zo :D)

4. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Jeetje: geen heet water?....brrr niet fijn om dan je haar te wassen.Hoe komt het dat je geen warm water hebt?

5. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Hoop: geen idee! Ik zette net de douche aan en het duurde wel heel lang vond ik. Dus keek op de combiketel en er knippert iets wat niet helemaal zo hoort geloof ik. Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het niet gereset. Mijn man gevraagd maar die zei, we kijken er vanavond wel naar. Maar ik kan echt de straat niet op zo want mijn haar is vet! Dus even de tanden op elkaar ben ik bang....
    Maar ik ga even zoeken op internet of ik er iets over kan vinden. Naam van de ketel en dan die code die ik zie. Ben benieuwd.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: koud water is wel heel koud, hoor! Heb het ook wel eens geprobeerd om te douchen toen de ketel uitgevallen is. Heb het niet lang volgehouden. Brrr... Kun je niet wat koud water met de waterkoker/ketel koken en het dan mengen met wat koud water en dan je haren wassen?

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Heb net de mondhygieniste teruggebeld, zoals we afgesproken hadden. Ik vertelde haar dat ik dus niet zwanger ben en dat ik mijn verzekering erop nagekeken heb en dat ik dus momenteel niets vergoed krijg, met mijn huidige pakket. En dat ik dat per 1 januari pas kan laten omzetten en dat, wat mij betreft, de behandeling dan per januari kon beginnen. Nou, toen kwam er zo'n aarzelende zucht. Ze moest even naar mijn 'situatie' kijken, want ja, om met mijn 'situatie' te wachten tot januari, ja, dat was niet verstandig. En dan ook nog met een kinderwens....
    En ja, ze kon natuurlijk niet beslissen over mijn portemonnee en ja, als de portemonnee het probleem is.
    Echt zo'n ondertoontje, zo van, ja, dat het wel heel onverstandig was, om met mijn situatie het geld belangrijker te vinden (of om het er niet voor over te hebben).
    Ja, ben ik dan onredelijk als ik mag kiezen tussen 900 euro betalen of 300 euro (en dat ik dan met 2 maandjes wachten 600 euro kan uitsparen). Sorry, ik heb nu eenmaal geen boom achterin de tuin staan of het op mijn rug groeien.

Heb nu dus weer een kutgevoel, want ze heeft weer behoorlijk op mijn gevoel zitten inpraten. Niet met zoveel woorden, maar tussen de regels wel een duidelijke ondertoon dat ik toch wel heel onverantwoord bezig was (en dan natuurlijk ook nog met misschien over een tijdje een kindje op komst). Alsof ik door dit nu niet te doen, dan mijn ongeboren kindje daarmee al schade zou berokkenen. Bah! Zulke gesprekken moet ik ook niet voeren als ik ongesteld ben.:x

8. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
  9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ricmar: dank je wel! Dat wist ik niet dat er zelfs een verband tussen zat. Nou, ik floste er al op los sinds vorige week, maar weet nu helemaal waar ik het voor doe.
    Ik wil (denk ik) in ieder geval een kweek laten maken om te zien of er een bacterie zit en welke en dan zo nodig daarvoor antibiotica nemen. Dan zou dit wel een verloren maand zijn, maar dan is in ieder geval de evt. bacterie er niet meer en is het een kwestie van goed blijven reinigen. Nogmaals hartstikke bedankt!

10. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: hè bah dat zo iemand je dan zo'n rotgevoel kan aanpraten hè? Ik weet niet hoor, maar ik krijg het idee dat ze toch lichtelijk overdrijft! Ik zou net als jij ook liever twee maanden wachten als ik daarmee 600 euro kon besparen. Dat vind ik echt helemaal niet gek. Het is ook weer niet of je haar advies helemaal opzij schuift. Je neemt het echt wel ter harte hoor ik zo aan je.
    Verstandig om eens te laten kijken of er een bacterie zit denk ik.

Ik heb inderdaad wat water opgewarmd in de waterkoker en ben eerst maar even met koud water begonnen en heb het toen afgewisseld met het warme water. Voordeeltje van koud water is wel dat je haar er mooi door gaat glanzen!

11. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    graag gedaan had het toevallig laatst ergens gelezen, en dacht er nu met jou verhaal weer aan..

12. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mees als mijn tandarts op zo’n manier met mij zou praten zou dat voor mij een reden zijn om gewoon een ander op te zoeken. Ik kan zo slecht tegen zulk geneuzel van mensen die geld als water verdienen en dan ook nog willen beslissen over de portemonnee van anderen:$. Heel irritant!

@Hoop wat een K..dag had jij vandaag. Ik kan me zo goed voorstellen hoe je daar op die school van je zoon gezeten hebt. Fijn dat hij weer naar school kan maar bah wat rot dat je je daar dubbel moest verbijten. Gelukkig heb je geen bloed verloren en morgen mogen jullie jullie kleine ukje voor het eerst bewonderen. Komt vast helemaal goed want je hebt voldoende kwaaltjes lijkt mij :)
    Daarna nog even naar de tandarts en dan is zowel je lijf als je "mind" weer helemaal topfit en zit je deze zwangerschap fluitend uit;).

@Jeetje haren wassen met koud water. Brr, ik hoop dat je nog op het internet hebt kunnen vinden hoe jullie ketel weer aan de praat te krijgen is.

Hier vanmiddag op pad geweest om een maansteen te scoren. Er zit hier in de buurt een esoterische (schrijf je dat zo?) winkel waar ik heen wilde. Ik had op het internet al gezien dat ze daar wel mooie stenen hadden. Kom ik daar, is ie op maandag de hele dag gesloten :x. Nou lekker dan! Ik ben toen maar naar de tuinen gegaan. Daar staat zo’n rek met kleine hangertjes van edelstenen. Heb daar nu dus een klein maansteentje en een kleine carneool gekocht. De maansteen meteen maar omgehangen. Nu maar duimen dat het effect heeft. Als ik weer eens in de buurt van die andere winkel ben kan ik altijd nog even binnen stappen om te kijken of daar nog een mooi (en wat groter) exemplaar is.

13. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Hoop wat fijn dat je zoon weer naar school mag.
    Hij moet even op zijn tanden bijten en dan kan hij naar de school die hij graag wil.
    wie weet valt de achterstand nog mee, en kunnen ze hem wat helpen en ondersteunen om wat hij gemist heeft in te halen, dan laat hij zich meteen van zijn goede kant zien.
    Maar daar moet hij natuurlijk wel zelf voor open staan en niet nu al denken dat het een verloren jaar is want dan gaat het zeker niet lukken.
    Oh meis, ik hoop morgen op een mooie echo voor je en een tandarts die je van je pijn af kan helpen want het klinkt wel héél beroerd.

Mees nu zou ik zeker een second opinion doen bij die tandarts van je man.
    Wie is zij dat ze mag oordelen over zoveel geld!
    Het is geen brood wat je bij de bakker haalt!!!
    Ik wist het ook van die tandontsteking, ik heb zelf een verstandskies die redelijk onder het tandvlees ligt, ik probeer het daar heel goed te poetsen en schoon te houden, maar soms komt er toch wel eens iets tussen waardoor hij een paar dagen ontstoken is. Ik spoel dan weer een paar dagen en dan is het weer over.
    Hoop het niet maar misschien heeft dat ook wel effect op zwanger worden. Maar ja ga net vooraf zomaar kiezen laten trekken omdat hij twee/drie keer per jaar opspeelt.

Niala, wat ga jij ook opeens weer hard zeg!
    Voor je het weet moeten we nog een pooltje maken.
    Dames, zat Almika ook niet rond dezelfde datum als Guap en Ricmar?
    Trouwens lang niets gehoord van Impie.
    Hoop dat alles goed met haar is.

He bah, jeetje, je haren wassen met koud water.
    Nou ja, het is gelukt.
    Hoe warm is het nu bij jou? Ik moest daar aan denken omdat jij het over warme chocolademelk had. Dat klinkt toch alsof het bij jullie ook koud is.
    Hier vanochtend wakker geworden met het gevoel dat ik hachee wilde eten vanavond.
    Normaal maakt mijn moeder dat en krijg ik van haar een schaaltje, maar ik dacht heb nu vakantie dus moet het zelf maar eens proberen.
    Was alleen even vergeten dat het vlees twee uur moet sudderen :) !!
    Maar goed denk dat het over een uur wel klaar is.
    Ik maak meteen voor drie maaltijden, vries ik er twee in, kan ik nog twee keer genieten (hopenlijk is het te eten, hahaha).
    Vandaag geprobeerd zh te bellen en een afspraak te maken met de leuke fert. verplk. maar ze heeft deze week helaas vrij. Daarom maar meteen besloten om de afspraak die ik volgende week in het AMC had af te zeggen, en dat even op een laag pitje te zetten gezien mijn donor nu misschien wel IUI in mijn eigen zh kan doen.
    Het geeft me eigenlijk zo een fijn gevoel.

14. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Oh ja, Boudicca, zo een mansteentje bij de tuinen is idd meestal erg klein.
    Bij van die tingeltangelwinkeltjes zijn ze vaak groter en hebben ze veel meer keus.
    Omdat we het er van de week al over hadden heb ik hem momenteel ook weer aan.

15. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Xon ik heb em ook om maar ’t is echt wel een heel klein steentje dus zal ik in de loop van deze of volgende week toch wel overstag gaan voor een groter exemplaar bij die ene winkel die vandaag gesloten was. Voor mijn gevoel zal een grotere vast meer nut hebben dan zo’n kleintje. Maakt misschien wel niets uit, maar toch… Baat het niet, schaden doet het ook vast niet en we moeten de kans op slagen van alle kanten zo goed mogelijk stimuleren niet waar :p!
    En hachee mmm lekker. Ik ben zelf gek op hete bliksem maar vind het schillen van al die appels en aardappels vaak te veel werk. Mijn moeder maakt dan meestal, heel lief, ook wat voor mij klaar als zij het kookt.

Ik eet vanavond een ovenschotel met spruitjes. Normaal lust ik geen spruiten maar in deze ovenschotel wel. Had de magnetron oven keurig voorverwarmd, heb ik een veel te grote ovenschaal gepakt die niet past :$. Nu zit ik dus te wachten tot de gewone oven voorverwarmd is maar die gebruik ik erg weinig want dat duurt altijd zóóó lang.

16. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dûh, soms ben ik ook zo’n muts :D. Zit ik hier te wachten tot die oven is voorverwarmd en me op te vreten dat het zo lang duurt, blijkt de stroom in de keuken uit gevallen te zijn :$. Tja dan kun je lang wachten natuurlijk. Nou ja probleem is gefikst en eten staat in de oven. Dan maar niet voorverwarmd ik wil onderhand ook wel een keer eten :). Ik laat het er wel 5 minuten langer in staan.

17. impie

impie Actief lid

30 dec 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    ja, ik ben er nog, probeer ook steeds wel mee te lezen!
    Maar om aan te sluiten en mee te schrijven, dat valt niet mee.
    Maar ik lees echt mee hoor! (en leef dus ook echt mee!)
    Hier gaat alles verder prima. Nu even een weekje vakantie en dat is heeeerlijk!
    Dan nog het laatste stukje van 9 weken en dan met verlof, dus het gaat snel.
    Bij jullie gaat het ook allemaal gewoon door lees ik.
    De weddenschappen op bevaldata zijn leuk!
    Ben benieuwd of het klopt!
    Groetjes allemaal en ik blijf jullie volgen hoor!

18. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé dames ik heb het lijstje nog weer even opgezocht en Almika heeft als uitgerekende datum 13 november. Dus officieel nog vóór Ricmar. Nu weten we al dat het een jongen zal zijn, maar we kunnen allicht nog raden wanneer ze gaat bevallen. Ik zeg dat dit op 6 november gaat gebeuren.

19. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Ha Impie, ooohhh jij gaat al net zo hard als Niala.
    Wel lekker dat het allemaal goed gaat.
    Als je niet zwanger bent, lijkt elke maand zo lang te duren, maar als je van alle zwangeren leest hoe ver ze alweer zijn, dan gaat de tijd opeens heel snel.
    Boudicca op welke blz had jij het lijstje gevonden?
    Het is wel weer fijn om hem even naar voren te halen.
    Als jij de blz noemt, dan kopieer ik hem wel ;) !!
    Waren je spruitjes nog lekker?
    Mijn hachee was echt super lekker, goed gelukt voor een eerste keer.

Guap is officieel uitgerekend op 28 oktober.

*Mees denkt 1 november van een meisje
    *Maureen denkt 24 oktober van een jongen

*Boudicca denkt 29 oktober van een meisje
    *Jeetje denkt 31 oktober van een meisje
    *Ricmar denkt 2 november van een zoon
    *Xon denkt 4 november van een meisje
    *justme denkt 29 oktober en een jongen
    * Guapetona denkt 27 oktober van een meisje, of een jongen (hihi)
    * Hoop denkt 26 oktober van een meisje
    * Niala denkt 24 oktober van een meisje

Almika is officieel uitgerekend op 13 november en het wordt een jongen dus daar hoeven we niet meer op te gokken;).

Boudicca denkt 6 november
    Xon denkt 2 november

Ricmar is officieel uitgerekend op 15 november

*Xon denkt 17 november een zoon
    *Jeetje denkt 11 november een zoon
    *Maureen denkt 11 november een meisje
    *Boudicca denkt 8 november een zoon
    *Mees denkt 9 november een zoon
    *justme denkt 21 november en een meisje
    * Guapetona denkt 4 november van een meisje

*Hoop denkt 18 november een jongen
    * Niala denkt 1 nov van een zoon