wie nog meer 35+ deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door justme66, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Syl: goed dat je toch gebeld hebt en morgen terecht kan. Ja, kan me voorstellen dat je er tegenop ziet als je dokter je zo makkelijk doorstuurt, maar liever zo als een arts die alles in eigen hand wil houden. Zeker voor het weekend is het toch fijn als je duidelijkheid krijgt, want zo kan je toch ook niet met een gerust hart het weekend in.
    @Hoop: goed dat je meedoet met mvm en weer een mooie test had. Dat van het boekje snap ik ook niet, wat is dat dan voor een boekje. Ik ken het nl. niet.
    @Jeetje: balen dat die kachel nog niet gemaakt is. Ik weet uit ervaring hoe koud een huis kan zijn als een kachel het niet doet, dus dat is niet prettig, zeker als het al dagen duurt. Hoop dat het snel opgelost is, want als twee ijspegels klussen is ook niet prettig.

Ben vanmiddag bij de tandarts geweest. Hij heeft 4 monstertjes van mijn tandvlees genomen en dat wordt opgestuurd. Over ongeveer een week word ik gebeld over de uitslag van de kweek. Heb hem nog gevraagd welk antibitioca (naam) ik waarschijnlijk zal krijgen. Hij zei dat het een combi zou zijn van 2 soorten (tenminste als dat op basis van de kweek ook echt nodig zou zijn, want dat was nog niet zeker).
    Ik had daar op internet ook al over gelezen. En van de ene had ik al opgezocht dat die zonder problemen tijdens een zw. gebruikt kon worden (en dus ook rondom de eisprong). Maar die andere kon ik niets over vinden. Heb vandaag een vraag gesteld (via de mail) aan onze apotheek. Die antwoordde ook dat die ene inderdaad een veilig antibioticum is, maar dat over die andere te weinig gegevens bekend zijn of het kwaad kan, omdat het niet op zwangere vrouwen was getest. Wel waren er geen aanwijsbare redenen uit proeven op dieren uitgekomen dat het kwaad kon. Nu weet ik dus nog niet of we deze maand alsnog kunnen klussen. Mijn vruchtbare dagen zullen waarschijnlijk vanaf zondag/maandag zijn met mijn eisprong rond woensdag. Als ik de uitslag krijg is het waarschijnlijk eind volgende week. Dus na de eisprong. Omdat ik geen duidelijkheid krijg over de schadelijkheid van dat ene antibioticum, vind ik het een te groot risico om deze maand te klussen. Aan de andere kant zal ik enorm balen als straks na de eisprong de uitslag van de kweek komt die zegt dat het niet nodig is antibiotica te gebruiken.

2. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Hoop, wat voor boek zou je krijgen dan?
    Wist helemaal niet dat je uberhaupt iets kreeg.
    Nou in ieder geval lekker dat je een mooie positieve test had.

Syl, dat klinkt niet zo lekker.
    Bah, misschien niet altijd even handig dat je dokter je snel doorstuurt, maar in dit geval gewoon maar lekker doen hoor.

Jeetje wat vervelend dat je je zo naar voelt.
    En dan ook nog steeds geen warm water, he dat is ook niet fijn.
    Nou ja je blijft in ieder geval wel lekker warm gezien je nu moet gaan klussen, gewoon lekker onder de wol kruipen onder het mom van wat is het koud, en dan meteen 'nuttige' dingen doen hahahahaha.

Ik heb nog niets van Guap gehoord, maar ze heeft vandaag ook nog niets gepost, hmmmmmm.
    Daar gaat zometeen onze pool!

Pfffff, ik heb last van hormonen.
    Ben gaan winkelen, want moest die te krappe 'ik voel me net een worst' jassen weer terug brengen naar de winkel.
    En het regende en regende, getverdemme.
    Ik nogmaals alle winkels langs, alsof er nog spontaan nieuwe jassen in de winkels komen.
    Uiteindelijk zag ik dus bij de mannen een leuke jas hangen, haha.
    Is dat raar?
    Vond het eigenlijk helemaal geen mannenjas, maar het is toch een beetje raar. Kom ik zometeen een man tegen met diezelfde jas.
    Ik heb hem wel gekocht, en zet even een foto in fotoalbum, kunnen jullie even je mening geven.
    En anders geef ik het op, en trek ik gewoon mijn oude jassen aan die ik nog had.

3. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Nou hij staat in mijn fotoalbum.
    Brand maar los wat of jullie vinden dat het kan.

Mees, als je een week moet wachten op de uitslag kun je dan niet gewoon klussen en als het nodig is de volgende maand aan de antibiotica?
    Als je dan wel zwanger blijkt te zijn, kan die ontsteking kwaad voor de baby? Want anders kun je daar ook mee wachten tot na de bevalling. Je hebt nu ten slotte er vast ook al een tijdje mee rond gelopen (zonder dat je het wist).
    Ik snap heel goed dat als het na de uitslag niet nodig blijkt te zijn je ongelovelijk baalt.
    Zei die tandarts nog iets over de rekening?

4. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Xon volgens mij kan die jas prima voor een vrouw. Ik zou haast zeggen vanwege de kleur eerder voor een vrouw dan voor een man. Maar wat belangrijker is..zit ie lekker? Als dat zo is zou ik em mooi houden en kom je een keer een vent tegen in dezelfde jas dan heeft hij gewoon een goede smaak haha!

5. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mees je loopt nu al een tijdje rond met die mogelijke ontsteking in je mond. Als je nu gewoon deze maand gaat klussen en wacht tot na het testen met het beginnen van de kuur. Is het niet raak dan start je hooguit 2 weken later met antibiotica en is het wel raak dan loop je gewoon nog wat langer rond met die ontsteking. Zolang het geen pijnlijke toestanden zijn en het met goede tandpasta en flossen en spoelen onder controle gehouden kan worden zie ik niet in waarom je nu een maand zou laten schieten. Bovendien maak je mij niet wijs dat geen enkele zwanger vrouw ooit aan zoiets geholpen is dus is er ook echt wel een antibiotica kuur die werkt en niet schadelijk is. Misschien werkt het dan minder snel als wat je tandarts in eerste instantie aanraad maar er bestaat vast wel zoiets.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: ik vind het helemaal geen typische mannenjas. Ik zie dat er in ieder geval niet aan af. Dus waarom niet. Ik denk dat hij jou heel leuk zal staan (en als hij nog lekker zit....).

Ja, ik word gek van dat klote-tandvlees. Ik had heel flink gezegd om dan in ieder geval een maand over te slaan en even alvast antibiotica te nemen. Zo'n bacterie kan nl. in je bloedbaan terecht komen en dat kan weer allerlei ongemak (vroeggeboortes en mogelijk een miskraam) veroorzaken. En zelfs wat Ricar had opgezocht het langer kan duren voor je zwanger raakt. Dus ik dacht als ik in ieder geval evt. die bacterie vast aanpak, dan kan ik in ieder geval met een geruster hart zwanger raken en dan tijdens en na de zwangerschap verder behandelen. Maar ja, dat zeg ik dan heel stoer en dan zie je die banner verder aftellen en begint het toch te kriebelen. Van stel dat die antibiotica nu geen kwaad zou kunnen of dat de periode van de cyclus misschien toch niet zo erg is om iets in te nemen. Dan zou ik toch een begin hebben gemaakt en toch ook geen verloren maand hebben.
    Over de rekening hebben we het niet gehad. Wel over de tandenborstel die ik gekocht had. Toen ik daar was werd me geadviseerd met een sonicare tandenborstel te gaan poetsen. Die kon ik dan goedkoper via de tandarts kopen en dan kreeg ik ook nog eens 20 euro van philips terug. Dus al met al een goede aanbieding en ik was zo onder de indruk dat ik natuurlijk alles aangreep om het probleem maar zo goed en snel mogelijk te behandelen. Dus je raadt het al, ik ben erin getrapt zo'n dure tandenborstel daar te kopen. Mijn man was al niet zo amused dat die vrouw me zo bang had gemaakt (en dat ik me natuurlijk ook nog eens zo'n duur apparaat aan had laten smeren).
    We wilden dus, zoals op de kortingsbon stond, via philips alles in orde maken om die 20 euro terug te laten storten. Toen bleek dat die actie maar tot 1 oktober liep en ik had op 10 oktober die tandenborstel gekocht. Mijn man had toen met de praktijk gebeld en gezegd dat die actie niet meer geldig was en dat hij, als dat klopte, de tandenborstel (nieuw en ongebruikt, hoor) terug zou brengen. Die assistente had toen heel raar gereageerd dat dat niet de bedoeling was en wij dat maar met Philips moesten regelen. Toen had mijn man haar toch heel netjes, maar heel duidelijk uitgelegd dat het niet ons probleem was, als zij iets verkochten met een actie en dat die actie dan niet meer geldig was en dat ZIJ dat dus maar even met Philips moesten gaan regelen.
    Blijkbaar is daar toch over gesproken, want hij begon er gelijk over hoe dat afgelopen was. Hij had er blijkbaar meer verkocht via de praktijk, en zat daar dus nogal over in.
    Over mijn rekening sprak hij dus niet, maar ik kon wel merken dat hij wel goed op de hoogte was van mijn situatie, dus er is wel over gesproken onderling. En eigenlijk stom, nu jij het zegt. Ik had me nl. wel voorgenomen om het er over te hebben, maar ik ben dat helemaal vergeten. Stom, had ik wel moeten doen.

7. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Grr, heel verhaal getypt, druk ik op een knopje, alles weg! Is de eerste keer dat me dat gebeurt. Echt irritant zeg,

@Xon: ik heb even gekeken naar je jas. Ik vind hem leuk hoor!! Helemaaal geen echte mannenjas. Ik denk als zo'n man jou ziet dat die dan misschien wel denkt dat hij een damesjas aanheeft hahaha. Dus ik zou hem lekker houden. De kleur is ook leuk.

Gelukkig was het hier vandaag wat warmer, lekker zonnig dus geen verwarming was niet erg. Maar om nou een koude douche te moeten nemen als je net lekker opgewarmd bent door het klussen, hmmmm. Maar ja, ik begin wel lichtelijk paniekerig te worden nu de echte klusdagen eraan komen. Dus we gaan er toch maar voor!
    Mijn man had nog gebeld naar dat bedrijf van de ketel, zeggen ze doodleuk, we komen a.s. dinsdag! Nou dat dacht ik dus niet, dat is nog 5 dagen!! Dus na veel aandringen hebben ze ons op een lijst met dringende gevallen gezet of zo. Zal mij benieuwe wanneer ze dan wel komen nu ;)

@Mees: oh wat lastig. En las net je toestand met die tantenborstel. Sjonge jonge zeg da's ook fraai! Maar ze hebben het nu dus wel opgelost? Op zich is zo'n tandenborstel wel goed, maar ook heel prijzig inderdaad. Ga je er nu nog wel een keer een aanschaffen of maar niet meer?
    Ik weet ook niet waar je verstandig aan doet, wel of niet ervoor gaan deze maand. Ik denk eigenlijk dat ik me niet zou laten tegenhouden, maar ik begrijp het wel.

@Sillysa: succes en sterkte morgen. Ben benieuwd wat eruit komt.

Nou, ik ga de pc maar eens echt afsluiten nu. See you all tomorrow! Benieuwd trouwens of we nog niet van Guap gaan horen!!

8. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    liefste meiden!

geen zorgen, de rust is weergekeerd! slaap alleen heel slecht sinds eergister, vandaar dat ik nu midden in de nacht vanaf mobiel post.

wees gerust. manlief is ook geinstrueerd, als het echte werk begint, horen jullie het zeker!

nou ik probeer nu maar weer verder te slapen.........

9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Goeiemorgen meiden...

ik ben gisterenavond wel even online geweest,maar kon de moed niet meer opbrengen om te reageren.Het gaat volgens mij niet goed hier,ik heb een menstruatie gevoel in mijn buik en verlies ook bruin.
    Het is geen bloed maar echt bruin.Het is een beetje slijm soms met wat velletjes lijkt wel.Ik voel me behoorlijk rot en heb een zwaar voorgevoel waar dit gaat eindigen.:(Als ik nu geen zeurend gevoel in mijn buik had gehad,dan was het anders geweest.Ik ga zometeen de gyneacoloog bellen,dan horen jullie wel of ik langs kan komen.

@Xon: ik vind het een hele leuke jas hoor! kan heel goed voor vrouwen.

@Guapatone: ik zaga je vroege berichtje en dacht eigenlijk dat je bevallen was,maar nog niet dus!:) Sterkte met de laatste loodjes!

@Mees: ik zou echt er voor zorgen dat je die tandenborstel terug kan geven...ik vind het een stelletje uitzuigers,die tandarts van jou.
    heb je nu al een second opinion gevraagd ergens,ik weet dat niet meer.

@Jeetje: ik zou ook op mijn poot staan wat jou verwarming betreft!Als je het heel de dag koud hebt dan voel je je gewoon ziek.

10. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Wat betreft het boek van mvm: Dit is de geboortegids,die krijg je ook maar dan als je vanaf 6 weken meedoet.Maar ik wilde eerst mijn echo afwachten,vandaar dat ik later begon.Maar nu kreeg ik het dus niet .Erg jammer,want schijnt een erg mooi boek te zijn.

11. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Hoop: oh meid, nee toch!! Ik hoop heel erg dat je voorgevoel niet juist is en dat er niks aan de hand is. Bruin is altijd oud bloed zeggen ze hè dus zolang het niet rood is... Maar begrijp je ongerustheid. Hopelijk mag je langskomen vandaag en kunnen ze je geruststellen.

12. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hier gisteren dus niet meer geklust :( Mijn man was een serie aan het kijken en die was pas om kwart over elf afgelopen en toen lagen we dus pas om half twaalf op bed en hadden we er geen puf meer voor (ook met de gedachte aan die koude douche....)
    Ik begin toch wel lichtelijk in paniek te raken zo! Hoop echt heel erg dat vandaag die ketel gemaakt wordt. Wil wel weer eens lekker warm kunnen douchen ook! Maar ook al is die ketel niet gemaakt vandaag, geklust zal er worden! (morgen toch weekend)
    Nou ja, sorry voor mijn geklaag!

@Guap: ik zag je naam en dacht ook, het is begonnen! Nou gelukkig dat manlief ook instructies heeft gekregen haha! Blijven we zeker weten op de hoogte. Succes!

13. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik hoop ook dat ik langs mag komen.Het zit me al niet lekker dat met de echo de zwangerschapsduur niet klopte.En nu dit.
    Ik voel me erg down,maar we zullen zien.Ik weet niet precies hoe laat ik het ziekenhuis al kan bellen? 8 uur of half 9?

14. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ja, ik kan het me echt voorstellen. Ik zou het gewoon proberen om 8 uur denk ik.

15. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik vind het niet normaal dat het zolang duurt voor ze die ketel komen maken..kan je vandaag zelf niet bellen of lukt dat je niet ivm de taal.
    Je kluskansen wel pakken hoor...je krijgt het vanzelf warm!:)

16. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik wou dat ik zelf kon bellen, maar ik krijg dat niet goed uitgelegd in het Turks helaas. Ik vind het vreselijk om zo afhankelijk te zijn, eigenlijk des te meer reden om die taal nu echt eens onder de knie te krijgen!
    Maar mijn man heeft gisteravond dus gebeld en ze zouden met spoed langskomen, maar ja, nog niets gehoord dus ik weet niet wat ze onder spoed verstaan hier, pfff!
    Ja, warm worden we wel van het klussen alleen die koude douche daarna hè! En sinds mijn man weer werkt, is ie 's avonds echt moe, valt meestal meteen als een blok in slaap. En bij mij hakt dat vroege opstaan er ook wel in. Maar ja als we een kindje willen, zullen we toch echt aan de bak moeten!
    We hebben wel een bad, dus mocht het vanavond nog niet gemaakt zijn dan warm ik gewoon water op in de waterkoker en doen we het zo maar. Hoe dan ook pak ik vanavond mijn kans!!

17. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Jeetje: groot gelijk meid!!:)

18. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Hoop: bijna 8 uur bij jou. Ga je het proberen?

19. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@ Jeetje: ik heb gebeld,moet om 2 uur in het ziekenhuis zijn voor een echo!

jullie horen van mij...hoop op goed nieuws!

20. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Hoop: oh gelukkig dat je snel terecht kunt! Ik denk aan je. En kijk uit naar je berichtje vanmiddag.

Deel Deze Pagina