@Hoop: O nee hè. Wat zal jij ongerust zijn. Ik heb ook altijd gelezen dat bruin, oud bloed kan zijn. Ben wel blij dat je vanmiddag terecht kan bij de gyn. Dan gaan jullie rustig het weekend in. Heel veel sterkte gewenst meid. Nog even volhouden tot 14u en dan worden jullie hopelijk gerustgesteld. Dikke dikke knuffel. Liefs
Ik hoop het ook dat we gerustgesteld worden,maar kan helaas ook anders zijn.Ik probeer er maar niet aan te denken,want dan voel ik de paniek opkomen. Dank je wel voor je knuffel!
Goeiemorgen dames, Ik heb gisteravond nog wel gelezen maar niet meer gereageerd. @Just: Jij voelde je niet goed en/of bent verkouden? Beterschap. Goed dat je thuis uitrust. Dat heb je nu kennelijk gewoon nodig. Knuffel. @Syll: Hoe gaat het nu? Heb je nog steeds die pijnlijke krampen? Sterkte. Knuffel. @Jeetje: Dat is toch wat?! Wat verstaan zij dan onder spoed? Nou hoop dat ze 't snel fixen. En linksom of rechtsom wordt er geklust vanavond lees ik Jij voelde je ook niet lekker hè? Er was nog iemand. @Mees: Wat een gedoe op je werk. En inderdaad, bij jou komen 'uithuilen' as if. Was dat ook die manager die er eind van de middag snel tussenuit glipte toen je met hem wou praten? Nou ik hoop dat jij in ieder geval veilig bent. Maar wel erg voor je collega natuurlijk en ook vervelend dat jullie zo goed en leuk samenwerkten en dat 'dat nu ophoudt. Hoe gaat het met je zoontje? Heeft de verkoudheid doorgezet? Beterschap. @Guap: Nou was ik de vorige keer toch vergeten je foto's te checken. Ga ik zo doen. En 't is nu weer even rustig? Oké geniet daarvan. Ik merk dat als ik zo met jullie meeleef dat ik dan soms tijdens andere bezigheden 'n zenuwachtig gevoel heb van 'er was wat'. En dan denk ik 'oja guap bevalt bijna'. Hahaha. Ook met anderen heb ik dat hoor. En dat kan van alles zijn, IUI, test of wat dan ook. Toch grappig. Nou Guap doe rustig aan. En ik denk aan je. Knuffel Fijne (werk)dag dames, ik kom steeds af en toe lezen vanmiddag en vanavond. Liefs.
Och hoop ik leef met je mee meid. Wat naar dat je je nu zo'n zorgen maakt, maar dat zou ik ook doen in jou geval. Ik ga heel hard voor je duimen dat het vanmiddag allemaal goed blijkt te zijn. Sterkte nog de komende zenuw uren voor de echo.
Jeetje wat een ellende met die kachel van jullie. Als ze hem uiteindelijk komen fixen moet je zorgen dat je er op de neus bij staat. Als het dan ooit weer een keer gebeurd kun je het misschien zelf!
@Hoop: begrijp je ongerustheid en fijn dat je vandaag al langs kan komen. Niet dat ik doktertje wil spelen, maar ik heb wel eens vaker hier op het forum gelezen dat rond de periode waarin jij nu zit in de zwangerschap er nog oud (dus bruin) bloed uit kan komen. Maar je hebt gelijk dat je het na laat kijken. En die termijn zou ik echt niet te veel over in zitten, hoor (ik weet het, ik heb makkelijk praten). Het meten in die termijn is echt nog niet betrouwbaar genoeg dat ze dat met een nauwkeurigheid kunnen zeggen en je kunt een latere innesteling gehad hebben. Je hebt het vruchtje gezien, het zag er goed uit en je hebt het hartje zien knipperen. Heb vertrouwen, meid!!! Dikke knuffel! @Jeetje: you go girl! Zo mag ik het horen, die daadkracht...hihi... Wij merken zelf ook wel dat het klussen vaak lastig is. Je hebt allebei je werk, een kind rondlopen die je energie helemaal leegzuigt en als we dan eindelijk op bed liggen, kijken we elkaar ook wel eens aan, van moet het nu echt vanavond....pfff.... Herkenbaar dus. Maar het weekend is in zicht, dus hopelijk zijn jullie allebei wat meer uitgerust. Nu die kl... kachel nog. Ja, spoed in zulke landen is een relatief begrip. Denk dat wij daar als nuchtere Nederlanders een ander begrip bij hebben. Hoop dat het snel gemaakt is. @Guap: fijn van je te horen en dat alles nog goed gaat en dat de kleine uk nog hoog en droog zit. De kleine uk hoeft, als het kan, nog maar 11 dagen te blijven zitten (want dan heb ik de pool gewonnen). @Syl: hoe is het nu met jou? Succes straks bij de ha! Denk aan je, hoor! @Xon: gerustgesteld over je jas? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het meer een vrouwenjas vond dan een mannenjas, dus het verbaasde mij dat je zei dat het eigenlijk een mannenjas was. Hoop dat je er veel plezier van zult hebben. @Maureen: hoe is het nu met jou, meid? Voel je je al weer wat beter. Je was laatst wat duizelig e.d. Is dat minder? En ben je al weer voor de eerste keer ongi geweest ? Of is dat nog te vroeg? M'n zoontje is wel erg verkouden, maar heeft er (op slecht eten na) weinig last van. Het is ook nog eens zo'n rotleeftijd dat hij snuiten ook nog niet snapt. Dus ik zit dat de hele tijd voor te doen, maar het kwartje valt nog niet. Als baby heb je zo'n snot-zuigertje, erg handig. Maar als hij al zo beweeglijk is (en het is niet echt prettig voor zo'n kind om iets in je neus geduwd te krijgen) dan is dat lastig. @Boudicca: hoe is het met jou? Rustig aan het front, zonder komische taferelen in het zkh. Heb je er een beetje vertrouwen in deze maand? Hier weer een laatste dagje op het werk voor het weekend. Er zijn maar weinig collega's vandaag en je merkt dat iedereen een beetje last heeft van de ontwikkelingen die nu op de afdeling gaande zijn (en vooral het vermoeden van een dubbele agenda voor de toekomst van onze afdeling, waar wij nog geen weet van hebben). Lastig om dan gemotiveerd te blijven. Maar goed, bijna weekend en dan 2 dagen niet aan werk denken.
@mees, balen van je tandvlees meid! en al die mogelijke risico's, bah daar wil je helemaal niet over nadenken! en stom van die actie, als je iets verkoopt moet je duidelijk zijn als acties afgelopen zijn! @jeetje, tjonge nog een paar dagen zonder ketel!! hopelijk blijft het heel warm bij jullie....en inderdaad wel je kansen pakken hoor @hoop, ik blijf hoop houden hoor, maar wel sterkte met de onzekerheid. ik wacht ook met spanning af naar je bericht vanmiddag. @xon, absoluut geen mannen jas hoor, gewoon aandoen als ie lekker zit. das het belangrijkste aan een jas. hier vandaag wat meer energie. helaas niet super geslapen maar das onderhand wel normaal...... vandaag nog kalm aan en maandag weer werken. gewoon goed op mezelf blijven letten is denk ik de boodschap die mijn buik mij deze week stuurde.... tja dan moet ik daar maar naar luisteren he.
@Mees:Ik weet dat het allemaal kan met bruin bloed,maar tch maakt het je weer angstig.Maar goed,ik zal vanmiddag hopenlijk wat meer duidelijkheid hebben. @Just: ik heb ook nog hoop...echt wel...maar ben wel erg bang. Doe lekker rustig aan meis,je lichaam hebt dat nodig. Toen ik net naar de wc ging was er niks te zien,met plassen niet en met afvegen niet...dus ben weer even blij
@Justme: fijn dat je iets meer energie hebt. En ja, de komende maanden is de kleine uk in je buik de baas over wat je kan en mag doen! En die leert je nu al naar hem/haar te luisteren en fluit je keihard terug als je over de schreef gaat. Misschien eens een paar weken halve dagen werken of zo?
Dames even kort. Vandeweek is mijn kast praktisch uit elkaar gevallen dus nu vandaag op stel een sprong een nieuwe kopen maar dat betekent dat ik meteen alles uit de oude kast moet halen en ergens !!! moet laten (ik heb maar klein huisje). Dus ik hou het kort. Hoop, meid ik hoop dat dit gewoon een restje is wat er gewoon nog uit moest. Kan me zo goed voorstellen dat je je heel erg zorgen maakt. Hou vol, we denken aan je. Jeetje, you go girl!!! Vanavond aan de slag, en idd morgen is het toch weekend. Ik zou zelf na het 'klussen' niet in een bad gaan zitten eerlijk gezegd. Water is heel slecht voor zaad. Een druppel water kan ervoor zorgen dat zaadjes niet meer leven. Bij de douche komt water niet echt van onderen naar binnen (sorry voor de plastische uitleg), maar bij een bad natuurlijk wel. Het is niet heel fijn maar dan zou ik toch gewoon maar de wastafel met warm water uit de waterkoker vullen en je zelf met een washandje wassen. Het is voor een goed doel moet je maar denken!!! Kun je niet even bij je schoonfamilie gaan douchen morgen? Of je man gewoon nog een keer laten bellen naar dat bedrijf, en zeggen dat het écht spoed is omdat er een kind verwekt moet gaan worden hahahahaha. Guap, heel goed dat je je man ook hebt geinstrueerd. Die zal ook wel denken, die rare vrouwensamenzwering, moet ik dat ook nog gaan regelen? Hahahaha. Dames ik weet dat ik nog verder op niemand heb gereageerd, maar ga nu heel snel een kast uitruimen!! Hoop sterkte en houd ons op de hoogte.
@mees, ik kijk het even aan, volgende week werk ik maar 4 dagen. het nadeel van minder werken nu is dat ik dan ook 6 weken voor de bevalling moet stoppen. maar als het niet anders is...
@Xon; dat hoop ik ook meis! Dank je wel!! Succes met je kast! Dat is altijd behoorlijk wat werk om zo,n kast uit te ruimen en daarna weer in te ruimen.Maar het grote voordeel is dat je gelijk alles uit kan zoeken en dat het weer lekker overzichtelijk is! Ik hoop dat je een mooie kast vinden kan!!
@Justme: misschien dat het met een paar weken halve dagen al beter gaat. Ik merkte zelf toen ik zwanger was dat je in bepaalde periodes van de zwangerschap gewoon meer energie had dan in andere. Dus mijn werk ging ook een beetje met deze flow mee. Is het misschien ook mogelijk dat je wat ander werk kan doen, waar je minder stress van hebt? @Xon: veel succes met de kast weer! Hoop dat je snel een mooie nieuwe en stevige gevonden hebt. Maar het wordt dus weer een druk dagje voor je met een hoop gesjouw. Verbazingwekkend wat er allemaal in een kast zit, vind je ook niet? Heb net weer zitten googlen op dat ene antibioticum. Ik kwam op een site van het RIVM terecht waarin staat dat dat antibioticum wel eens tijdens een zwangerschap voorgeschreven wordt bij bepaalde infecties. En bij een vergelijking van twee antibitioca stond zelfs dat dan dit middel (wat ik misschien krijg) de voorkeur had boven het andere. En wie weet kan ik vast met het ene veilige middel beginnen en dan alsnog die andere later. Misschien dat ik mijn man dus toch maar lief ga aankijken de komende dagen. En anders wat Boudicca zegt, gewoon nu klussen en als het deze maand weer niet gelukt is, dan gewoon gelijk bij ongi beginnen met de kuur. Sorry, einde ego-bericht. Ik word ook moe van mezelf, hoor!
Mees alles is hier rustig hoor. Het voordeel van de wachtbank is dat je ook twee weken niet naar het ziekenhuis hoeft voor controles. Dus dat geeft rust! Haha, jammer voor jullie maar ik vind het best Ik ben vol goede moed. Heb gisteren nog samen met mijn schoonzusje jacht gemaakt op een maansteen en een mooie gevonden. Het is geen grote maar ik ben er erg mee in mijn sas. Volgens mij heb ik nu niets meer aan het toeval overgelaten om volgende week een positieve test te kunnen krijgen Wat ik wel elke dag nog doe is een ovulatietest. Ik wil namelijk weten tot hoelang die Pregnyl nog in mijn lijf blijft. Vanmorgen was de teststreep voor het eerst een stukje vager dan de controle streep dus ik denk dat het meeste nu wel weg is. Morgen verwacht ik duidelijk negatieve test zodat ik zeker weet dat de zw.test volgende week (als ie positief is) kleurt door mijn eigen HCG en niet door dat van de Pregnyl. Verder heb ik vanmorgen een pendel aangevraagd. Had ik op 29 augustus ook al eens gedaan bij iemand maar daar heb ik nooit meer iets van gehoord. Beetje vreemd want ik had wel op de goede tijd één gestuurd. Maar goed. Vanmorgen toch maar eens in de herkansing. Ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg en wat dat zal zijn. Net als de maansteen: Baadt het niet, schaden doet het ook vast niet
Oh mees, ik wordt niet moe van jou hoor, je probeert gewoon een weloverwogen beslissing te nemen. Daar is niets mis mee.
@mees, ik snap je onzekerheid goed hoor!! is lastig om als niet medisch iemand een keuze te maken. kan je ha je niet helpen met advies?
Mees, ik word ook niet moe van je hoor! Snap het heel goed dat je twijfelt en een goede beslissing wilt nemen. Het komt vast goed als ik het zo lees. Beterschap voor je zoontje! Xon: bedankt voor je uitleg Denk inderdaad dat ik dan maar niet meteen in bad ga zitten. Misschien nu even, ook om te relaxen en dan vanavond maar gewoon aan de wastafel. Succes met je kast uitruimen en een nieuwe vinden! Boudicca: hoop dat je eindelijk een pendel terugkrijgt en dat die zegt dat je nu al zwanger bent (en dan ook nog klopt natuurlijk!!) Ik heb er twee voor november en als ze daarmee dan bedoelen positieve test dan vind ik het goed! Nou, ik ga echt even ontspannen. Heb net mijn werk af dus heb het wel verdiend (deadline gehaald!) Tot later!