Ja volgens hun zelf is het een bewuste keuze, maar ze kan eigenlijk nergens echt enthousiast over zijn. Ook niet als we haar bijvoorbeeld een cadeau geven, of wanneer we hun dochtertje een cadeautje geven met bijvoorbeeld een verjaardag. Ook nooit dankjewel, meer zo'n reactie van 'o,ja.....'. Wel herkenbaar onze moeders dus. Als het naar verloop van tijd dan maar goed komt. Goed van je dat je er gewoon voor gaat.
Goeiemiddag meiden....ik heb gewoon heel erg uitgeslapen Schandalig he. Ik was er om 6 uur uit voor mijn man,ben om half 7 teruggegaan naar bed.Om half 9 riep mijn jongste zoon of ik er ALSJEBLIEFT even uit wilde komen want de franse bulldog had weer in de kamer gepoept!!! en geplast!! Ik weet me niet goed raad meer met dat beest.Gisterenavond toch behoorlijk laat haar uitgelaten,had ze netjes gepoept.Vanmorgen vroeg even de achterdeur naar de tuin opengedaan zodat ze even een plasje kon doen in de tuin.En nu dit.Het was gewoon harde ontlasting.Het lag op 4 plekken in het huis.Als dit zo doorgaat,dan denk ik er hard over om haar terug te doen naar haar oude baasjes. Verder is hier alles nog steeds hetzelfde,klein beetje bruinverlies,geen buikpijn,zere borsten en een dikke buik. Soms voel ik me heel rustig,soms voel ik me erg zenuwachtig en verdrietig. Ik ben heel blij met jullie steun meiden! @Xon: wat heerlijk dat je zo,n opgeruimde kast hebt nu. Ik zit al maanden hier tegen een overvolle kast aan te hikken en er ligt ook nog kleding naast mijn kast omdat het er gewoon niet meer inpast.Wij hebben hier boven eigenlijk te weinig ruimte...Tis allemaal te klein.Als de zwangerschap toch goed mag blijven verlopen,moeten we toch aan verbouwen of verhuizen gaan denken. Dus ik snap dat je helemaal blij bent met je nieuwe,opgeruimde kast!! @Mees: wat leuk dat je die beesten rond je huis hebt.Ik heb altijd konijnen gefokt.Ook voornamelijk hangoortjes,omdat ze zo vreselijk lief zijn.Ik heb nu geen konijnen meer,maar als ik er weer eentje zie zitten dan neem ik em het liefste weer mee @Niala: tis idd erg spannend allemaal,vind het heel fijn dat jullie allemaal zo meeleven.Hoe is het met jou? @Maureen: wat leuk dat je wat nieuwe kleren gekocht hebt,tis dan wel niet je oude maat,maar wat Xon zegt: die hormonen doen ook heel wat met je lijf.En tis voor het goede doel.Als kleding weer goed past(en niet alles eruit puilt) dan ziet het er zowiezo weer netjes uit en voel je je er ook beter bij. Geniet dus lekker van je nieuwe kleren! @Jes4: vervelend als je een schoonzus hebt,die zo is.Ik kan daar ook erg slecht tegen.Mensen die alles beter weten,die alles mooier hebben,waar alles vlekkeloos verloopt zoals ze zegen....nee,daar loop ik met een grote boog omheen.Alleen als het familie is dan word het wat moeilijker! Leuk dat jullie eerder aan het kamertje gaan beginnen,misschien wel beter voor jezelf..zodra het klaar is kan je rust gaan nemen. Werk je nu nog zoveel uren? @Jeetje,Sillysa,Boudicca en iedereen die ik vergeten ben: dank je wel dat jullie allemaal zo meeleven met ons.Het steunt mijn man en mij enorm. Ik ga maar eens even wat doen,als ik lanag geslapen heb,dan kom ik moeilijk op gang,maar zal toch even de bende van het weekend op moeten ruimen! Ik lees jullie tussendoor wel!
Ik krijg net een berichtje binnen van een vrouw die ook 42 jaar is.En net zover zwanger als ik.Zij heeft net de echo gehad en bij haar is het precies hetzelfde als bij mij.Minder ver en zwakke hartslag.Zij moet ook terug over een week.Bij haar is verteld dat als er over een week geen groei is,het einde verhaal is.En als er wel groei is,dat het een kleine baby word. Ik krijg er kippevel van...dat het bij haar precies hetzelfde is als bij mij. Zou het dan toch de leeftijd zijn? Zou ik te oud zijn? Voel me nog best jong!
@Hoop: ik maakte me al zorgen om geen berichtje van je om 7.50 uur te zien. Gelukkig is alles goed en heb je lekker uitgeslapen! Gelijk heb je. De chaos van je hond was dan ineens wel weer heel ontnuchterend, niet? Mijn zus heeft het ook met een hond gehad, maar dat was een boerderij-hond die altijd op het erf liep. Dat beest was hartstikke lief, maar snapte ook niet dat je poepen toch echt buiten deed. Ze heeft hem uiteindelijk ook weg moeten doen. Zou dit ook de reden zijn geweest dat de oude eigenaar het hondje weg deed? Vaak zeggen ze dat ze allergisch ervoor zijn, maar blijkt er een andere reden te zijn. Heb je geen bench waar je haar 's nachts in kunt doen. Ze zeggen wel eens dat ze hun eigen plekje/mand niet bevuilen. Fijn dat het bruinverlies meevalt (en zeker niet erger wordt met rood e.d.). Ik blijf er daarom nog steeds vertrouwen in houden voor a.s. vrijdag! Veel sterkte nog met de rotzooi opruimen.
@Hoop: het is nu eenmaal zo dat we met onze leeftijd meer kans hebben dat het mis kan gaan. Maar dat je nu te oud bent, dat geloof ik zeker niet. Er zijn ook genoeg voorbeelden waar het wel goed bij gaat (en die soms nog wel ouder zijn dan jij en ik). Dus nog even de moed erin houden, hoor!
Dank je wel Mees!...ik voel me ook nog niet oud We gaan de hond vanavond ook in de bench doen...het lijkt wel of het gedrag van haar steeds vreemder word. Ik heb nog steeds niks in huis gedaan,heb nog wat rondgeneusd hier op zp....nu ga ik echt!
Nou meiden, hier nog geen Beebje! Verder gister superleuke verjaardag gehad met F. Hij is trouwens pas woensdag 26e jarig. Bedankt voor alle felicitaties! Ja ik wilde destijds bijna een maand overslaan met klussen, ivm het risico dat dit beebje zo dicht op de verjaardag van F. zou komen, maarja dat konden we niet en achteraf toch maargoed ook, want stel je voor als het dan weer maanden daarna ook niet gelukt was.... Zelf hoop ik ook iets later te bevallen ivm verjaardagen, maar ik heb het niet voor het zeggen.... Al sinds vrijdag geen harde buiken ed gehad, maar wel veel slijmpropverlies sinds gister. Morgen weer naar de VK, wrs met inwendig onderzoek, dan hoor ik of ik al wat ontsluiting heb. Ik heb wat foto's in mijn album gezet, ook één van mijn projectje vogelhuislampje, die nu eindelijk af is, ben er best heel tevreden over. Lekker om weer eens wat creatiefs gedaan te hebben... Nou meiden, verder weinig puf, vanaf 4 uur weer wakker gelegen tot 7:30, toen 1 uurtje heerlijk geslapen, en om 8:30 toch eruit om manlief te assisteren, want zoonlief wilde niet naar de crëche, hij wou dat opa en oma vandaag weer zouden komen spelen! Tjaaaa, hij is ook zo verwend gisteren! Ga nu dus ff pitten, later! @ Hoop, ook ik blijf voor je duimen hoor! @ Xon, ik kan me voorstellen dat die NLMK een hele goede beslissing was, als ik er ooit eerder van had gehoord, zou ik dat ook gedaan hebben en heel leuk hebben gevonden! @ Mees, jij ook aan het bakken met je zoontje? WIj hebben gister ook samen muffins gebakken en versierd, F. vindt taartjes bakken helemaal te gek! Iedereen dikke knuffel en fijne dag!
@Guap: wat schattig gemaakt dat lampje. En leuk dat je zo creatief bent. Ik houd ook van leuke accessoires op het babykamertje, maar ben absoluut zelf niet creatief. Dus dit soort uitspattingen hoef je bij mij niet te verwachten. Ook fijn dat je de verjaardag vast gevierd hebt. Je loopt immers op alledag, dus je weet maar nooit. En zo heeft je zoontje toch even een dag in de spotlight gestaan ivm zijn feestje. En herkenbaar dat je toch in je achterhoofd nadenkt over de maand waarin je misschien gaat bevallen. Zo begonnen wij ook enthousiast eind vorig jaar, in de hoop dat ik weer in dezelfde periode als mijn zoontje zwanger mocht zijn. Ik vond het heerlijk om in de zomermaanden zwanger te zijn en te bevallen in de nazomer. Dat heeft niet zo mogen zijn, maar het najaar zit er weer aan te komen, dus wie weet in 2012 een herkansing. Ben benieuwd wat de vk zegt. Een slijmprop betekent niet dat je gelijk gaat bevallen, maar blijkbaar 'werkt' het toch allemaal in je buik. Spannend. Nou, nog maar 9 dagen volhouden ivm mijn pooldatum!
@Hoop geen verandering betekend in jou geval ook geen verslechtering van de situatie. Die hond van jullie daar zou ik inderdaad nog maar eens goed over na denken. Zeker als zijn gedrag ook steeds vreemder wordt. Je hebt straks wel een kleintje (ga ik gewoon nog maar van uit) en honden die niet helemaal te vertrouwen zijn met kleine kinderen is niet zon beste combinatie. @Guap wat een enig lampje. Leuk dat je zo creatief bent. Ik wilde dat ik dat wat meer had. De wil is er bij mij altijd wel maar ik ben niet zo handig. Ik begin vaak vol enthousiasme met een leuk idee en kom dan tot de ontdekking dat het mij niet zo mooi lukt als ik in mijn hoofd had en raak dan weer gefrustreerd. Eigenlijk moet ik gewoon werken volgens een voorbeeld en een stappenplan want zo uit de losse pols wat creeren is een recept voor mislukking bij mij. @Jes fijn dat je moeder nu toch blij is met jullie zwangerschap en zelfs wil helpen. Jammer dat het gedrag van je schoonzus niet veranderd is. Ik kan me zó goed voorstellen dat je dat heel irritant vind. Ik zou er ook niets mee kunnen. Wat vervelend kunnen zulke mensen zijn. @Mees goed dat je besloten hebt er deze maand toch voor te gaan. Je zult zien en beleven dat het nu nog raak is ook. Dan weet je zeker dat dit een goede beslissing is geweest.
Hoi meiden, Hoop, gelukkig alles nog hetzelfde bij jou, we gaan er gewoon voor dat je vrijdag een mooie echo te zien krijgt meid!! En die hond, jemig ik zou daar niet tegen kunnen hoor als ie alles maar in huis zou doen, ik heb mijn hond ervoor weg moeten doen, hij was echt ontzettend lief en deed het dan ook niet als ik thuis was maar al ging ik maar een kwartiertje de deur uit voor een boodschapje ofzo had ie alles onder gepoept en gesloopt. Tja toen ik dus moest gaan werken ( is al jaren geleden hoor) moest ie wel weg helaas. Die kon dus gewoon niet alleen zijn en wat Mees ook al zei misschien deed ie dat bij de vorige baasjes ook wel, s6 met alles... Guape, fijn dat je zoontje een leuke verjaardag heeft gehad en lekker verwend is. En euuhh volgens mij ga jij morgen bevallen hahaha, maar ook wel handig toch kun je de verjaardagen tegelijk vieren en ben je er in 1 keer vanaf, toppie geregeld!! S6 morgen bij de VK. Jes, wat een naar mens die schoonzus van jou als ik dat zo allemaal lees, ik zou er ook niet veel energie meer insteken zeg. Bah bah, kan niet tegen mensen die nooit tevreden zijn. En ja het is helaas familie dus echt uit de weg gaan kun je het ook niet... Mees, heel veel s6 met het klussen meid deze maand, we gaan weer voor je duimen straks, nee niet terwijl je aan het klussen bent hoor hahahaha. Had even een binnenpretje van in de zomer weet je nog?? Dat jullie aan ons moesten denken in bed omdat het zo heet was in onze klusperiode?? Hahaha... Nou dames fine avond nog allemaal een dikke knufff van mij....
@jes, wel erg ondankbaar van je schoonzus. zou haar inderdaad ook geen kleertjes meer geven @mees, niet geschoten is zekers mis! gewoon een poging doen meid @hoop, das niet leuk wakker worden zeg. balen dat ie niet zindelijk is. en volgens mijn gyn heb je na hartactie net zoveel kans dat alles goed gaat dan een 20 jarige @xon, heerlijk zo'n opgeruimde kast! mag je m heerlijk vullen met nieuwe dingen @guap, wordt spannend bij jou. wie gaat de poll winnen....? hier net een hoop kleren gepast die ik gekregen heb, paste prima! deze dame heeft al een aardige garderobe voor de winter! rug gaat helaas nog niet super, kalm aan dan breekt het lijntje niet. morgen maar ff aan de fysio vragen wat de beste houding voor me is achter een buro.
meiden ik denk dat ik nog ca 1 week van het getrappel mag genieten. ben begonnen met insuline en protocol schrijft dan voor met 38 week inleiden
Mmm Ricmar dat zou betekenen dat je 8/11 (mijn datum voor je bevalling) niet gaat halen. Jammer dat het niet zonder insuline kan maar als dit beter is, is het fijn dat je die mogelijkheid hebt om zo een beetje orde in je suikerspiegel te krijgen. Dit betekend dan natuurlijk ook dat je schoonzus er bij kan zijn als de kleine geboren wordt. Dat is voor jullie wel heel mooi. Lijkt me hel apart dat je een afspraak met het ziekenhuis moet gaan maken voor je bevalling en zo als het ware al weet wanneer de kleine gaat komen. Succes nog met dat laatste stukje zwangerschap en daarna heerlijk genieten van dat kleintje waar je dan eindelijk kennis mee mag gaan maken.
ik hoop dat ik zelf wat inspraak heb en dat ik mag gaan voor 1 nov, maar moet dan kijken of ik maandag al zal beginnen, het is de eerste dus zal wel een tijdje duren en ik ben natuurlijk al bijna een half etmaal kwijt als ik me maandag meld om 9 uur, dus grote kans dat 1 nov dan gehaald kan worden haha
Pfff, dat was een lange dag werken. Zo intensief, wel gezellig met de kids ze waren ook zo lief. Is meestal de eerste dag na de vakantie. Guap, klinkt alsof er toch wel al iets gaande is. Spannend. Als de beeb nou op dezelfde dag als F wordt geboren kun je ook weer het feestje tegelijk geven hahaha. Meteen alle familie, alle bende maar 1 keer het is alleen niet zo leuk voor de kids, of misschien juist wel hoor. Nou ben benieuwd. En wat een leuk lampje, ben zelf ook erg creatief dus ik houd wel van dit soort dingen. Hoop, in tegenstelling tot de andere dames hier ben ik erg tegen het terugbrengen van het hondje. Ik vind dat als je kiest voor een beest dan zorg je daar ook voor, ondanks de 'tegens'. Ik zie zo vaak bij mij op school dat kinderen een of ander beest krijgen en als na drie weken blijkt dat het toch niet zo lekker gaat of het beest gedraagt zich anders dan verwacht, doen ze het gewoon weer weg. Ik vind dat echt heel erg. Ik heb zelf een redelijk apart heftig exemplaar kat, kotst gemiddeld 5 keer in de week op van alles, en haalt behoorlijk uit naar andere mensen, maar écht nooit overwogen om haar weg te doen. En als ik zo de verhalen over jouw hondje aanhoor, denk ik echt dat ie wat opvoeding nodig heeft. Ik denk echt dat je met hem op cursus moet. Hij moet leren waar hij zijn behoefte kan doen en wat hij wel en niet mag. Toen ik vroeger bij mijn ouders een hondje kreeg, gingen wij om beurten twee keer per nacht er uit om hem uit te laten. En als hij toch iets binnen deed, duwden we hem met de neus erin en benadrukten dat met woorden zoals foei of stout. Als jouw hondje bij zijn vorige baas niet heeft geleerd hoe dat hoort moet je daar snel mee beginnen. Zoek anders eens op google hoe je die probleempjes zou kunnen aanpakken. Sorry Hoop, ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik dit tegen je zeg, maar ik ben een enorme dierenliefhebber, en ik vind dat als je bewust kiest voor een beest je er moeite voor moet doen en zorg voor moet dragen. Jes, klinkt gezellig die schoonzus van jou. Niets van aantrekken hoor. Nou Mees, uiteindelijk toch voor de klus gekozen. Snap het heel goed hoor. Dat andere komt later wel. Nou dames, fijne avond.
Ohhh, Ricmar het wordt nu toch wel serieus. Vind je het spannend? Je klinkt zo koelbloedig of zoals kweetniet van meneer kaktus altijd zei boelkloedig.
Xon ik ben het helemaal met je eens wat betreft de verantwoordelijkheid die je hebt ten opzichte van een dier. Als je voor een beest kiest dan moet je daar ook voor gaan. Ik ben zelf 14 jaar geleefd door mijn katten en dat was lang niet altijd makkelijk. Maar ik vond ook dat ik ze niet weg kon doen omdat ze alles eronder scheten of zo hard miauwden s nachts dat de buren er soms wakker van werden (ècht gebeurd hoor en mij miauwden ze bijna elke nacht wakker) maar als het gedràg van het beest niet te vertrouwen is in de zin dat hij kinderen kan gaan bijten dan is het bij mij wel einde oefening. Mensen staan toch echt een stapje hoger dan dieren en zeker kinderen moet je er wel tegen kunnen beschermen. Als er een risico is van vals gedrag leer je dat als leek niet zo één, twee, drie af. Dan heb je ook niets aan een cursus maar moet het beestje ècht intern bij een Cesar figuur voor een tijd. Omdat Hoop vertelde dat het gedrag van het bulletje ook vreemd wordt denk ik dat er meer aan de knikker is dan alleen maar niet weten waar hij zijn behoefte hoort te doen. Dat is inderdaad op te lossen door die neus erin en verbaal duidelijk te bestraffen. Haha nu hebben wij hier al een hele discussie over de hond van Hoop
Lieve meiden. Sorry dat ik jullie de afgelopen week zo verwaarloosd heb , maar heb het zo druk gehad. 3 ochtenden op de psz, 2x verjaardag vieren, 2x naar de boerderij en vandaag met zoontje naar de bank voor de spaarweek en even winkelen. Morgenochtend nog even naar de HA ass voor mijn shotje B12 en de bloeddruk en dan hebben we even rust. Maar 's avonds was ik dus gewoon te moe om nog maar even er rustig ervoor te gaan zitten en te reageren, maar wil vanaf nu toch weer lekker mee gaan kletsen. Hier zit ik nu op 8 dagen na IUI, afgelopen week al regelmatig eens een licht gevoel van misselijkheid. Ook regelmatig heb ik wel wat steekjes/krampjes onderin, maar weet nog niet wat ik ervan moet denken. Vanochtend had ik mijn nieuwe zwangerschapstesten binnen gekregen en vanmiddag even getest ivm pregnyl. Was niet erg geconcentreerde urine, maar geen 2e streepje te zien. Morgenochtend wil ik ook met ochtendurine testen en kijken of er nog pregnyl in lichaam zit. Voor het weekend had ik met een andere test wel een licht 2e streepje. Nou meiden, vanaf nu ga ik dus weer mee reageren. Ik val dan maar vanaf nu in, want om nu nog van zoveel dagen te doen is toch wel een beetje veel. Liefs.