wie nog meer 35+ deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door justme66, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    ohhhhhhhhhh, spannend Ricmar! Misschien haal je me nog in!

2. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ricmar, hoe gaat het met prikken? Vind je het meevallen?Succes ermee!!! Dus waarschijnlijk nog 1 weekje, komt wel dichtbij zo, geniet nog maar even van het getrappel.

Hoop, nog steeds spannend!!! Kan me voorstellen dat je je erg zorgen maakt ivm de echo van vorige week. Ik hoop ook dat het bruinverlies niks heeft te betekenen en je over een paar dagen alsnog een goede echo krijgt. Ik duim in ieder geval héél hard voor je!!!

Sillysa, fijn dat het bloeden is gestopt. Maakte me wel zorgen om je!!!

Boudicca en Xon, hoe gaat het met jullie? Hebben jullie al kwaaltjes of voelen jullie al iets?

Voor diegene die ik nu niet genoemd heb, sorry!!! Maar ik deed dit even uit het hoofd. Knuff voor jullie!!!

3. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    prikken valt me mee hoor je voelt die naaldjes niet eens en ik denk maar zo het is voor een goed doel en ws maar voor 1 week

4. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    #3364 Lyanna, 24 okt 2011
    Laatst bewerkt: 24 okt 2011
    Als het goed is is het dezelfde soort pen en naaldjes die ik ook gebruikt heb voor de puregon ( en niet pregnyl wat ik voor aanpassing schreef). En ook ik voelde eigenlijk niks van de naaldjes en het instellen is ook makkelijk.
    Fijn dat het je meevalt en je bv niet een prik en/of naaldfobie of zo hebt. En net wat je zegt, waarschijnlijk nog maar 1 weekje.

5. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    voor de pregnyl had ik zelf hele lange naalden en losse ampullen dit is idd een kant en klare spuit met eenheden

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ricmar: jemig, ga jij ons eerste ZP-babytje op de wereld zetten? Wat leuk! Of allebei op 1 november, want dan heb ik tenminste de pool bij Guap gewonnen. Ik heb een geplande keizersnee gehad en inderdaad is het een raar idee dat je gewoon de dagen kan aftellen tot je weet dat je je kindje gaat krijgen. Aan de andere kant geeft het ook weer rust. Rustig spulletjes voor de ziekenhuistas klaarleggen, de laatste spulletjes kopen. En zo'n datum prikken is inderdaad wat minder romantisch. Ik was 28 september uitgerekend, maar het echobureau had als uitgerekende datum 22 sept. berekend. Op de een of andere manier bleef die 22e in ons hoofd hangen. Toen moesten we een afspraak maken en dan ga je naar zoals wij zeggen, een soort van boekingskantoortje (net of je een excursie gaat boeken) en toen stelde zij voor 25 sept. Dan ga je onderhandelen. Oh, is er 22 sept. geen gaatje vrij. Gelukkig kon dat. We hadden het ook al een beetje gepland. 22 sept. viel op een dinsdag en dan was ik voor het weekend weer thuis en dat was weer handig(er) voor de visite van mijn man's kant die uit Brabant kwam en door de weeks moest werken.
    En bij ons wisten alleen wat close vrienden en ouders en zus de bevaldatum. Voor de rest wilden we toch een soort van verrassingseffect houden. Ook om mij niet nog zenuwachtiger te maken. Dat is aardig gelukt. Veel succes met de laatste loodjes.
    @Boudicca: ja, de knoop is doorgehakt. We gaan er deze maand gewoon voor. Ook omdat ik even klaar ben met die tandarts van mij. Kreeg dit weekend deen rekening van 221 euro voor de behandeling van laatst. Ze had een paradontaal onderzoek gedaan van bijna 150 euro. Boven de 150 euro moeten ze er eerst een begroting van maken. En deze behandeling kostte toevallig net geen 150, maar 149,82. Daarnaast ben ik ook boos, want er stond ook tandsteen verwijderen uitgebreid à 46 euro. Nou, dat was echt nog geen 2 min. werk.
    Die trut heeft me een begroting gestuurd wat dat hele geintje ging kosten. Bij mijn weten heb ik daar nog geen toestemming voor gegeven om met iets te beginnen. Op die begroting stond ook dat paradontale onderzoek vermeldt. Maar ik vind het dus onbeschoft om alvast met die behandeling te starten, zonder dat ik het wist. Naar die bijna 200 euro kan ik fluiten, want dat vergoedt mijn verzekering niet.
    De tandarts zei bij mijn controle alleen dat het met mijn tandvlees niet goed was en dat ik een afspraak moest maken bij de mondhygiëniste om te reinigen. Achteraf heeft ze dus 2 min. gereinigd en een half uur ongevraagd 'paradontaal onderzoek' gedaan. Dus mede daarom heb ik zoiets, ik kies nu even voor mezelf en die tandarts kan wel even barsten.
    @Xon: fijn dat je een lekker rustig eerste dagje na de vakantie hebt gehad. Vraag is hoe lang het duurt. We gaan al weer richting Sinterklaas en zodra die man in het land is gearriveerd, schijnen ze ook weer onrustiger te worden. Dus geniet nog maar even van de rust.
    @Justme: balen dat het met de rug nog niet wil. Heb je niet zo'n bekkenbal waar je op kan zitten. Schijnt ook de rugspieren wat te verstevigen. En daarnaast is het ook gewoon erg lekker erop te zitten.

7. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mees ik zou serieus op zoek gaan naar een andere tandarts. Dit is toch belachelijk :$. Dat kan ook heus wel anders. Ben trouwens ook heel benieuwd naar die second opinion die je donderdag krijgt. (was toch donderdag?)
    Haha je opmerking over dat kinderen drukker worden tegen sinterklaas klopt niet helemaal bij mij op school. Dan zijn ze altijd al helemaal gek. We hebben hier ook altijd al sintmaarten dus de gekte gaat eigenlijk al beginnen zodra we gaan starten met lampionnen maken. Dat is dus ergens in de loop van volgende week!:) Vanaf dat moment is het een groot druk gekkenhuis tot aan de kerstvakantie. Altijd wel heel gezellig maar als het dan uiteindelijk kerstvakantie is ben ik kapot!

8. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sorry, schreef Pregnyl maar bedoelde natuurlijk de Puregon. :)

Pregnyl moest ook met lange naalden en had ik ook meer moeite mee. :D

9. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Just, hoop dat het snel beter gaat met je rug. Knuff!!!

Mees, wat een ***tandarts zeg!!! Dit is toch niet normaal meer, kan me heel goed voorstellen dat je nu lekker voor jezelf kiest en lekker er deze maand ervoor gaat. En zo deze maand niet verloren laat gaan en hopelijk met een positief resultaat.

10. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Xon: ik kan er wel tegen als je er anders over denkt als ik.Ik ben ook een enorme dierenliefhebber,ook al heb ik die katten zo vaak verwenst:D Ik roep wel vaker: vanavond eten we kattensoep!
    maar wat deze hond aangaat heb ik enorm mijn twijfels.Ik doe mijn honden niet zomaar weg.Franse bulldoggen staan bekend als zeer eigenwijze beesten.Ik heb eerder een franse bulldog gehad,die had ook nukken,maar daar kon ik ook echt nog van genieten.Met deze hond ben ik hele dagen bezig en het word steeds erger.Ik ben heel consequent naar haar en corrigeer haar ook de hele dag door.Als ik haar bestraf,dan probeert ze soms naar me te bijten.Dat vind ik niet kunnen.Het is precies wat Boudicca zegt: de veiligheid van je gezin staat voorop.Ik weet ook nog niet zeker wat we zullen doen,maar ik krijg wel iedere dag meer twijfels.

@Ricmar: wat spannend meis! Het zal dus niet lang meer duren!:)

@Guapatona:de slijmprop verliezen is een teken dat je baarmoedermond aan het ,verweken,is.Het zal dus niet lang meer duren.Erg spannend! Ben benieuwd van wie jullie 2 de eerste zal zijn!!:)

@Lyanna: meis wat spannend dat je je af en toe misselijk voelt!Zal het de eerste IUI al RAAK zijn? Ik hoop het zo voor jullie!

@Mees: goed zo! laat die tandarts maar ff barsten! Dat is toch niet normaal!

@Just: fijn om te lezen wat je gyn zegt! Dat geeft me zeker weer hoop!
    Lastig dat je nog last van je rug hebt,hopenlijk gaat dat snel beter!

@Sillysa: jou buik weer een beetje rustig nu?geen bloed en pijn meer?

Hier vanavond toch even geschrokken.ik moest voor de grote boodschap naar de wc,zie ik met afvegen toch wat rood bloed.Niet veel,maar zag het wel.Ik dacht gelijk: Dit was het,het is over:(
    Toch verder weinig meer gezien vanavond,enkel nog wat bruinig.

het valt me wel zwaar,want (hoe stout van me),ik heb ook mijn behoeftes....en aangezien we iedere dag klusten en het nu even op een heeeeel laag pitje staat,heb ik het toch wel erg moeilijk;)
    Erg he:D

Is dat gek:p

11. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Guap, vrijdag weet ik ws meer, hoop voor je dat je nog voor me aan bent hoor...

maar eind volgende week zie ik me niet halen, gezien het protocol...
    vind het wel spannend.. maar zal wel zien hoe deze week gaat...

12. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lyanna natúúrlijk voel ik van alles. Dat had ik tot nu toe iedere keer bij elke IUI, en iedere keer voelt het verdorie ook weer anders dus ik wacht maar rustig komend weekend af. Ik ga ervan uit dat het meeste dat ik voel zijn herkomst heeft van tussen mijn oren en niet ergens van onder uit mijn buik:).

13. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Wanneer kan jij testen Boudicca?

14. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoop volgens de gyn kan ik vrijdag al testen maar ik wil eigenlijk wachten tot zaterdag.

15. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dat is dus aftellen! Ben erg benieuwd meis1 Ik ga hard duimen voor je! ook voor Lyanna!:)

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boudicca: het wordt spannend voor je. Nog maar bijna 4 daagjes wachten. Hoop het zo voor je, meid!
    En donderdag heb ik inderdaad de second opinion. Brrr... doe het nu al in mijn broek van het idee dat ik weer zo'n man in wit pak met mondkapje moet zien.
    @Lyanna: jij ook testen dit weekend? Een van jullie moet toch zeker op roze (het liefst natuurlijk allebei).
    @Hoop: het gebeurd wel vaker dat je wat rood kan verliezen bij de grote boodschap. Er kan dan door de druk een adertje gesprongen zijn. Weet je zeker dat het van voren kwam, zeg maar, of kan het rood ook van achteren komen. Een aambeitje kan ook een rode veeg geven, hè?
    En ja, dat je behoefte hebt is toch normaal. Ik zou alleen even wachten tot vrijdag en het dan even met je gyn overleggen. Als het bruinverlies veroorzaakt wordt omdat je baarmoeder iets open staat, dan weet ik niet of het verstandig is te klussen. Of evt. iets van condooms gebruiken. Misschien is het ook wel prettig om even wat ontspannends te doen in deze onrustige tijd voor jullie.

17. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoop, is zeker wel even spannend hier!!! Alleen weet ik dus niet zeker of dit nu van de pregnyl kan komen (is natuurlijk hcg). Daarom doe ik in ieder geval ook even wat testjes om te kijken of de pregnyl uit mijn lichaam is of niet. En dit is natuurlijk 1e keer dat ik het heb gebruikt, dus ja....kan denk ik van alles zijn.;)

Kan me voorstellen dat je wel even schrikt dat je wat rood bloed had met afvegen, hoop dat het een adertje is geweest. Meid, blijf héél hard voor je duimen hoor. Dit is zo killing, die wachtdagen en onzekerheid.
    Hahaha, ook wel weer grappig dat je het moeilijk hebt omdat jullie niet klussen. Hadden we dat hier maar wat meer, maar ja....das weer een ander verhaal. ;)

Boudicca, vervelend hè? Al die kwaaltjes en dat lichaam die ons lekker voor de gek kan houden. Ik las dat jij zaterdag gaat testen, als ik nog niet ongi ben ga ik zaterdag/zondag ook testen.
    Morgenochtend doe ik ook een test ivm pregnyl, mocht die negatief zijn weet ik zeker dat het uit lichaam is.

Mees, ik ga ook in het weekend testen. Zondag is 2 weken na IUI, dus ga een poging wagen. Ook al zegt het zkh. dat we na 3 weken mogen testen. Als mijn lichaam niet van slag raakt van de hormonen dan ben ik denk ik donderdag/vrijdag/zaterdag wel ongi. We wachten rustig af dit keer.

18. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Hoop, ik snap je natuurlijk wel als het hondje vals is, maar ben gewoon wat gefrustreerd over het feit dat mensen zo snel hun dier weg kunnen doen en zelf geen pogingen ondernemen om er iets aan te veranderen.
    Bah schrikken joh, dat rood.
    Ik herken het wel. tegen de tijd dat ik ongesteld moet worden vind ik het altijd rot als ik voor de grote boodschap moet omdat ik weet dat daardoor het eerste rood te voorschijn komt.
    Het schijnt dat je baarmoederslijmvlies dan zo dik en rijp is dat er makkelijk even wat loskomt.
    Aangezien jij zwanger bent en jouw baarmoederslijmvlies natuurlijk ook heel dik is kan dat natuurlijk best de oorzaak zijn.
    Bij mij gaat het rood dan ook gewoon weer weg voor een dag of twee dagen, net zo lang tot mijn ongesteldheid echt doorbreekt.
    Het slijmvlies is dan gewoon wat gevoelig.
    Hou vol, ik duim voor je hoor.

Guap en Ricmar gaan voor een nek aan nek race!

Lyanna, pregnyl is zeker na 7 a 10 dagen uit je lichaam.
    Het is echt zonde om daar je ovutesten aan te besteden.
    Pregnyl heeft namelijk een afbraakwaarde van 50%.
    Als je pegnyl 5000 hebt dan is de hoeveelheid de dag na je injectie 2500, de dag erna 1250, 625,312,156,78,37,16,8,4,2,0.
    En die laatste waardes zijn echt te verwaarlozen en niet met een test op te sporen. Dit heeft mijn gyn verteld.
    Ik voel allerlei zw symptomen, onwijs zere borsten, beetje misselijk, moodswings enz.
    Maar dat komt bij mij echt van die hormoonpillen die ik gebruik.
    Best wel fijn eigenlijk omdat ik zeker weet dat ze daar vandaan komen en me niet druk hoef te maken of het wel of niet zwkwaaltjes zijn.
    Ik geloof er helaas niet meer zo in om op deze manier zwanger te worden. Ik weet dat een positieve houding beter is, maar ik vraag me af of mijn lichaam gewoon niet in staat is om zwanger te worden. 15 pogingen (inclusief alle hormonen en follikelmetingen) en daarvoor nog een aantal keren met mijn ex, nooit, geen enkele keer zwanger geweest, alle onderzoeken gehad, misschien ben ik wel zo iemand waar door onverklaarbare redenen geen zwangerschap ontstaat.
    Vandaag word ik hopelijk teruggebeld door die leuke fert. verpleegkundige, even overleggen over IUI in mijn eigen zh.
    Ik geef niet op, maar vind het wel moeilijk om hoop te houden eerlijk gezegd.

19. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Oh ja Jeetje, bij jou is het land zeker in rep en roer door die aardbeving. Is zeker veel in het nieuws? Hier is het al vaak op tv.
    Gelukkig is het bijna aan de andere kant van waar jij woont, maar je hebt wel eens aangegeven dat je er bang voor bent en dit soort dingen maakt dat natuurlijk niet beter.
    Ben je lekker aan de klus geslagen nu je weer een douche hebt ;) !!

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: kan me voorstellen dat het moeilijk is de moed erin te houden. Ik word ook per maand steeds cynischer. Zo van, waarom zou het deze maand dan wel lukken. Aan de ene kant ook wel eens handig omdat je daardoor jezelf ook wat meer beschermd dat je de klap van een ongi weer makkelijker kan plaatsen. Maar het blijft frustrerend. Hoop dat die leuke verpleegkundige er vandaag weer is en dat je weer even 'goede zaken' met haar kan doen.:) Kan dat IUI ook in je eigen zkh?
    Bedankt ook voor de uitleg van de grote boodschap en het rood. Ik heb het wel eens aan mijn ha gevraagd, maar die keek me een beetje vreemd aan. Die uitleg van je gyn klinkt inderdaad heel aannemelijk. Ik ben zelfs daardoor een beetje bang om naar de wc te gaan als ik ongi moet worden. Maar ja, kan het slechts 9 maanden op gaan houden.
    @Hoop: hoe is het met jou, vandaag? Hopelijk is het bij dat ene veegje gebleven.
    @Jeetje: ik heb je gemist gisteren. Ik snap dat jullie blij zijn met de warme douche, maar om nu gelijk 24 uur te gaan klussen. :D Nog leuke uitstapjes met je internationale meiden-clubje in de planning?

Hier vanmorgen redelijk 'uit' kunnen slapen. M'n zoontje was om 8.20 uur wakker. Beter dan de 6.30 uur van gisteren.
    Alleen lijkt hij vanmorgen een andere taal te spreken, want hij wil van alles en ik snap echt niet wat hij bedoelt. Lastig is dat en vooral voor hem frustrerend omdat hij nu steeds meer gaat praten en daarmee ook denkt dat we alles maar begrijpen wat hij uitkraamt.
    Net kwam hij met een ansichtkaart naar me toe. Ik snap niet hoe hij daaraan komt. Het was een kaart van een nichtje die ons een kaartje had gestuurd dat ze het zo leuk vond dat ze een neefje/nichtje erbij ging krijgen (kaartje voor mijn vorige zw., die misgegaan is). Dat hakte er dus even in op de vroege morgen!
    Ga zo even een ovu-test doen. Had er gisterenmorgen een gedaan, maar die was nog zo vaag. Meestal heb ik 2 dgn ervoor al wel een donkerdere test. Ik heb soms (de laatste maanden) wel eens het idee dat ik geen goede eisprong heb. Gisteren was de test zo vaag, maar gisterenavond had ik wel wat buikpijn (leek zo'n eisprongpijn). Kan natuurlijk ook ergens anders door zijn en dat je zo gefocust ben op eisprong en andere pijntjes. Maar ik heb het idee dat dat ei van mij zo snel springt, dat ik hem met een ovu-test niet te pakken krijg. Nou ja, zullen wel weer de gebruikelijke onzekerheidjes zijn zo rondom de eisprong en dat gedoe met testen.

Deel Deze Pagina