Ach ik weet dat het ook zo werkt. Mijn moeder draait ook weer bij. Maar door haar opmerkingen en 'het kan ook wel eens een keer niet gezond zijn', maak ik me nu wel extra druk. Vooral om de gezondheid van dit kindje. Alsof het mijn eigen schuld is wanneer het straks niet goed blijkt te zijn. Snap je? Vandaag gebeld of ik eerder bloed mocht prikken dan woensdag voor de combinatietest; bij onze jongste mocht dat gewoon. Nu moet dat op hetzelfde moment. Maar de echo is verzet naar dinsdag 10.30 uur; dus een dag minder stress. Elke dag is er een. Ik wil niet graag de uitslag krijgen wanneer we op vakantie zijn. Heb dat 2 jaar geleden met een andere medische aangelegenheid gehad; dat ik tijdens onze vakantie gebeld werd voor de uitslag. Geen bereik daar; kon buiten lopen ijsberen. Nee dat is helemaal niks. Een afwijkende uitslag drukt natuurlijk ook een stempel op onze vakantie....maar daar kan ik niets aan veranderen. Maar hopen dat alles goed is; die kans is nog steeds het grootst. Bedankt voor je verhaal; heel herkenbaar verder. Tactloos maar niet gevoelloos. Liefs
NOD-WACHTBANKJE: 04-08 Xon (BAM) 37 - d.m.v. ZI - 1e kind (hopelijk op deze datum op rood, zodat ronde 13 gestart kan worden) 07-08 (ongeveer) JeetjeB 35 - afwachten na MK - 1e kind 07-08 Sillysa 37 - ronde 11 - 3e kind 10-08 Secondlife 36-ronde 12- 2e kind 13-08 Lyanna 36-ronde 19- 2e kind 16-08 Sneeuwmees 39 - ronde 3 na mk - 2e kind ..-.. Maureen 39 - ronde 5 (d.w.z. via ZI) - 1e kind ..-.. Moedervan2boys 35 - ronde 2 - 3e kind ..-.. Pimmetje 38 - ronde 9 - 1e kind ..-.. Alice 37 - ronde 13 pffff - 1e kind ZWANGER: 28-10-2011Guapetona 37 - ronde 9 - 2e kind - Verrassing 07-11-11 Barbeestenboel 39-ronde 5-2e kind (ZWANGER!!!) 13-11-11 Almika 36 ronde 3 -2e kind (ZWANGER!!!) 15-11-2011 Ricmar94 38 - ronde erg veel - 1e kind KI Verrassing 23-11-2011 Salcia 40 - ronde 14 - 1e kind(ZWANGER!!!)meisje! 13-12-2011 Sayen 35 -ronde 3 -1e kind 13-01-2012 Niala 37 -ronde 5 - 3e kind (ZWANGER!!!)verrassing! 01-02-2012 Impie 36-veel -2e kind (ZWANGER!!!) verrassing 15-02-2012 Jes4 38-veel -4e kind (ZWANGER!!!) 28-3-2012, justme 36 - 14 - 1e kind (ZWANGER!!!) Dames in tegenstelling tot jullie wacht ik op het lijstje ongeduldig af of ik op die datum weer op rood mag gaan. Dat zou betekenen dat mijn cyclus gewoon weer op orde is na operatie en curretage. De ronde erna hoop ik natuurlijk geen rood meer aan te treffen!! Jeetje ben benieuwd hoe je er uit ziet 'mét' snor, hahahaha.
Moedervan2boys, das wel erg vervelend als je opvliegerig gevoel hebt, zo zweet en misselijk bent. Hoop met heel mijn hart dat het niks ernstigs is en dat het snel beter gaat. Anders echt je HA bellen en misschien ben je dan zo snel uit je zorgen weg. Wat jammer dat het zo gelopen is dat je geen contact meer met je familie hebt, maar soms is het niet anders. Ik weet er nml. ook alles van met ruzies en contactbreuken in familie. En hebben jullie de andere auto al zodat je weer wat je eigen gang kan gaan? Misschien dat je daar wat van opknapt! Jes4, dank je wel voor je welkom! Wat erg dat je moeder dan toch nog even komt klagen, denk je eerst dat alles wel wat meevalt en dan krijg je toch nog even wat voor je voeten gegooid. Maar denk aub maar zo, het is jou leven en jullie hebben ervoor gekozen. Of ze het er nou mee eens zijn of niet, dat is dan HUN probleem en niet de jouwe!!!! JeetjeB, fijn dat het wel aardig goed met je gaat en toch ook weer vooruit probeert te kijken. Dat doe ik hier ook hoor, die 2 vmk vind geestelijk minder zwaar dan de MA. Ik zal je het verhaal van de MA even pben, als je het leest weet je wel waarom ik het zo doe en mochten anderen het ook willen zeg het maar en krijgen ze ook een pb. PB is ondertussen verstuurd! Dus al 3 jaar in Istanbul, is op zich wel een hele stap geweest maar voor de liefde heb je alles over hè? Leuk ook je man via internet leren kennen, mijn man en ik ook via Relatieplanet. Lekker hoor dat je door je werk als freelancer kon verhuizen en voor je man was het ideaal. Leuk om jullie zo wat te leren "kennen". Ben benieuwd of je ondertussen al in NL bent, denk wel weer heel leuk om je vrienden en familie te zien hier. Xon, ook jij bedankt voor je welkom en ik ga zeker proberen gezellig mee te kletsen. Ik voel me hier nu al aardig op mijn gemak en dan zal mijn ei straks nog wel eens op jullie schoot geworpen worden. Je ei is geweest, ik begreep dat je een operatie hebt gehad en dat je daarom nu snel naar rood uitkijkt om dan weer verder te kunnen. Ik begrijp uit het lijstje dat je aan ZI doet en geloof met een donor, lijkt mij niet altijd makkelijk. Wil je BAM moeder worden? Sorry voor nieuwsgierigheid. Wil jullie graag zo snel mogelijk wat beter leren "kennen". En je reactie op het berichtje van Hoop42 kan ik me wel voorstellen hoor, dat dat best pijnlijk overkomt. Knuff! Maureen, bedankt voor je welkom! Ik ga zeker lekker meelezen, maar probeer nu toch zo snel mogelijk mee te reageren. Ik doe in ieder geval mijn best. Ja, hier al héél wat ups en downs gehad. Maar ik hoop zo dat het deze ronde nog lukt en we niet de MMM in moeten gaan. We gaan er in ieder geval voor! Ik las ook dat jij aan ZI doet met een donor (en alles zo mooi geregeld dat je nu bij hem kan komen en anders hij bij jou), dus eigenlijk zo'n beetje dezelfde situatie als Xon. Jullie zullen wel steun aan elkaar hebben denk ik! Respect voor jullie dat jullie deze weg bewandelen. Justme, gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap. Nog vrij pril, maar wel fijn dat je naar de vk kon vandaag. Hoe is dat gegaan? En ik zie 19 aug termijnecho, spannend allemaal!!! Hoop42, gefeliciteerd met je zwangerschap! Maar zoals je denk ik al aan de reacties hebt gezien is het toch voor de meesten onder ons wel een beetje pijnlijk hoe je hier je berichtje neerzet. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je dat nog niet allemaal kan weten, je bent vrij nieuw hier (net als ik trouwens). Ik hoop dat je begrijpt waarom de anderen zo reageren. Ricmar ken ik al van het temptopic en is alweer 24 wkn zwanger, je bent alweer over de helft! Daar merk ik ook dat je toch wat terughoudend bent ivm je zwangerschap om ons geen pijn ermee te doen. Maar jou situatie is anders, je hebt altijd mee gekletst en hebt zelf ook een hele lange weg moeten gaan! Sneeuwmees, het zou toch wel erg mooi zijn dat je het nog voor elkaar krijgt om er de 7e met de meeting bij te zijn. Hoop dat je een oplossing vind! Wat ongelofelijk k@t dat je zoveel werk hebt gehad voor het fotoalbum en dat zo'n programma dan vastloopt. Ik hoop dat het ondertussen wel gelukt is! Zo, denk dat het reageren op jullie wel zoveel mogelijk gelukt is. Ben er in ieder geval even voor gaan zitten. Hier ligt kleine nog lekker te slapen, ik ga zo eerst maar eens een lekker bakkie koffie zetten.
@Jeetje en Niala: al gearrriveerd in ons te koude kikkerlandje? Nog geen neiging gehad gelijk het zelfde vliegtuig weer terug te nemen naar de zon? Ik ben net terug van de voetreflex-mevrouw. Was errrugg ontspannend en viel bijna in slaap. Zit nu nog steeds te gapen en te geeuwen. Over een week of 3 moet (of mag) ik weer. Ze had het zelf over een keer of 5. Maar dat moet ik nog even zien, omdat het niet om de hoek is en met het rooster van man toch altijd een heel gegoochel is en lastig dingen vooruit te plannen. Moet ook al 3 maanden voor controle naar de tandarts. Nu mijn man zijn rooster binnen heeft voor de komende weken, kan ik binnenkort eens bellen voor een afspraak. Al staat zo'n afspraak niet bovenaan mijn prioriteitenlijstje, zoals jullie zullen begrijpen.
Lyanna dankje, mar ik blijf toch voorzichtig, het jubbelen kan ik wel in andere topics en ik wil juist in zwanger worden blijven kletsen om andere tips te kunnen geven of juist een hart onder de riem te steken. ik ben het bewijs dat de aan houder wint.... en tuurlijk er zijn altijd situaties waarin het gewoon nooit lukt, maar ook wij zijn blijven zoeken naar mogelijkheden maar om even te jubelen, vandaag de luxaflex opgehangen op de babykamer en samen met mannetje de intussen gekochte kleding voorraad etc doorgenomen. Meiden ik geniet elke dag en hoop dat ik nog even mag blijven genieten van onze drukke smurf in mijn buik
Ricmar, kan me heel goed voorstellen hoor dat je voorzichtig blijft. En je bent een heel goed bewijs na zoveel jaren waar we ons aan vast kunnen houden. En dat is ook zo fijn dat je er rekening mee houdt, ik lees wel eens anders. In een ander topic (niet in de onze hoor) is er nu ook 1 zwanger en die spamt het topic alleen maar onder alles wat met haar zwangerschap te maken heeft, terwijl ze het van een ander bijna niet kon hebben. Nu doet ze het zelf dubbel zo hard, terwijl daar ook nog een aantal zitten die nog graag zwanger zouden worden van hun 1e kindje of al lang bezig zijn voor een 2e of meerdere kindjes. Dat vind ik niet kunnen, zo 1 houdt geen rekening met een ander zijn gevoelens. Maar daarom vind ik het wel leuk om zo nu dan te lezen dat jullie met het babykamertje bezig zijn. Of je hele mooie buik, maar ik kan natuurlijk niet voor een ander spreken. Maar je begrijpt wel wat ik bedoel!
Sneeuwmees, kan me wel voorstellen dat het lekker is zo'n voetreflexmassage. Heb je nog de gaperitus?
Klinkt goed die voetreflex-mevrouw. Ik heb zelf overigens iets tegen voeten, brrr. Ik vind het rare dingen(vooral de tenen dan), en ik zie eigenlijk liever niet. Er zijn maar zo weinig mensen die mooie voeten hebben, er is meestal wel iets vies of raars met tenen. Sorry is echt mijn afwijking!! Ik kan me dan ook met geen mogelijkheid voorstellen dat je pedicure bent of idd zoiets als voetreflex doet (yegggghh), dat je dan aan iemand anders zijn voeten moet zitten,hihi. Ooit zou ik op een eerste afspraakje met een vriendje naar het strand gaan, en toen heb ik gevraagd of hij geen slippers aan wilde doen, maar dichte schoenen, want ik dacht anders knap ik meteen op hem af, hahahahaa. Hij vond het een erg raar verzoek, en heeft zich er niet aan gehouden, maar heb de hele avond verwoed geprobeerd niet naar zijn voeten te kijken, hahaha. Oh ja alleen babyvoetjes en van kleine kindjes die vind ik dan weer heel schattig, dan zijn ze nog een soort maagdelijk mooi en onbedorven. Sorry voor mijn spontane uiting van mijn afwijking !!! Ricmar, ik hoop dat je snapt dat mijn berichtje van gisteravond geen enkele betrekking heeft op jou en welke andere zwangere hier op het forum dan ook. Nogmaals ik ben blij voor iedereen, en vooral omdat we zo intens met elkaar meeleven. En ik kijk ook altijd naar je foto's/ echo's omdat ik je graag volg (en ook weet hoe lang jij er mee bezig bent geweest). Maar Hoop42 heeft op verschillende zwanger worden forums overal neergekwakt dat ze zo blij is zwanger te zijn, maar nergens praat ze echt mee. Sorry, daar zit ik echt niet op te wachten, ik heb echt geen zin in dat soort mensen. Niala en Jeetje? Veilig in Nederland aangekomen? Jullie klaagden over de warmte, maar denk dat je hier na twee dagen weer terug wilt. Wat een kl#%$te weer. Lyanna, ja twee weken geleden zijn er onder narcose poliepen weggehaald en hebben ze gecurreteerd. Afgelopen weekend eisprong gehad. Erg in dubio gestaan om tegen het advies van gyn toch een poging te doen, maar uiteindelijk ook voor herstel en rust van mijn lichaam gekozen. Er speelde nog wel wat meer, maar dat moet je dan nog maar even teruglezen. En ja, samen met Maureen (en sinds 3 dagen nog iemand waarvan ik nu even niet meer op de nickname kan komen, sorry ) proberen wij zwanger te raken d.m.v. ZI en een donor. En net als jij inmiddels al heel wat pogingen achter de rug. Meer onderzoeken/operaties dan dit kan ik nu niet meer doen.
xon rot weer waar dan?? Ik heb heerlijk genoten vandaag oke het is geen 25 graden maar ik heb geen regen gezien vandaag. en ik weet dat het bericht van gisteravond niet op mij was gericht, maar ik probeer juist aan te geven dat ik het normaal vind dat we in dit topic rekening met elkaar houden. daarom plaats ik fotos ook in mijn albums en kan iedereen die wil zelf kijken ipv dat ik ze hier spam. Maar kan ik met de nog niet zwangeren een afspraak maken? In nov als ik moet bevallen zijn jullie allemaal zwanger oke??
@Ricmar: we gaan ons best doen voor november. Deal! En ergste vermoeidheid en gegaap is hier voorbij. Nog wel hoofdpijn, maar dat kon ook ivm afvalstoffen die vrijkomen. Moet ook veel drinken. Ik ben zelf ook geen voetenmens, maar die massage was echt goddelijk! Ik had moeite om niet in slaap te vallen. Schijnt ook te kunnen helpen als je overtijd bent om dan de bevalling op te wekken. Er zijn bepaalde drukpunten die ze dan kunnen masseren om het dan een beetje op gang te helpen. Ik moest het ook aangeven als ik zwanger ben of denk te zijn. Dan slaat ze bepaalde punten over. @Xon: wat grappig om over die eerste date te lezen. Ik heb dat niet zozeer met voeten, maar ik kan wel echt door iets volledig op iemand afknappen. Dat was ook de grootste gok toen ik mijn man ging ontmoeten. We hadden via de mail en later via de telefoon al veel contact gehad en uren met elkaar gekletst (zonder uitgepraat te raken). Hij was in korte tijd een echt maatje geworden. Toen wilde hij me ontmoeten. Ik vond dat doodeng, bang dat ik door iets helemaal op hem af zou knappen en dan ook mijn maatje kwijt zou zijn. Gelukkig is het goedgekomen (zelfs op blote voeten). Maar goed dat je het zegt, ik zal de 7e dichte schoenen aantrekken. Wij zitten hier ook in de verkeerde provincie, helaas. Vanmorgen heel lang miezerig weer gehad. En nu weer koud en af en toe regen. Bah! Verwarming maar weer een graadje erbij omhoog gezet.:x We hebben vandaag ook een klein speeltoestel voor ons zoontje gekocht. Hoop dus maar dat het snel beter weer wordt, want steeds een glijbaan eerst droog te moeten maken, voordat hij kan glijden, kan ook de bedoeling niet zijn. Mijn man is nu voor een hypotheekgesprek naar de bank. Mijn rentevaste periode loopt binnenkort af. Ik heb de ballen verstand van dit soort dingen (en wil dat ook eigenlijk graag zo houden). Mijn man kan dat allemaal helemaal uitspitten en snapt het wel allemaal. Hij zou nu dus naar een bank gaan voor zo'n gesprek. Dat zijn weer de voordelen van een relatie hebben.
Xon, dank je wel voor je uitleg. Ik hoop dat het weghalen van de poliepen en de curettage een positieve invloed heeft en dat jij ook binnenkort een positieve test in handen hebt. Misschien dat de poliepen wel een innesteling hebben tegen gehouden. Maar ik denk 1 cyclus even rust dat dat niet verkeerd is, ook al heb je zelf natuurlijk het gevoel dat het een verloren maand is. Maar respect voor jou hoor, dat je dit allemaal alleen doorstaat. Verder probeer ik alles wel weer uit de verhalen die jullie vertellen te halen, mocht ik nog een grote vraag hebben hoor je het wel. Ricmar, diie afspraak van jou staat: In november gaan we hier allemaal zwanger zijn. Meiden, bedankt voor jullie openheid en hartelijke welkom. Ik voel me hier al aardig op mijn gemak.
Hi dames, Fijne avond allemaal? Hoop het maar. @Hoop42: Toch ook 'n welkom. Fijn dat je zwanger bent ook gezien je leeftijd. Ben altijd blij als ik succesverhalen hoor van mensen boven de 35. En in jou geval zelfs boven de 40 (begin januari word ik ook 40). Wat dat betreft pas je direct in ons clubje. Maar gezien enkele reacties hier snap je misschien wel dat je wel wat meer met ons mag delen. Kan me eigenlijk wel voorstellen dat je zo in blijde verwachting bent dat je het 't liefst aan iedereen zou willen vertellen. Ik weet niet of je misschien al die tijd al mee las zonder te reageren. Dat kan natuurlijk ook nog. Ik denk ook dat je niet weg hoeft te blijven nu als je gewoon lekker met ons meekletst. Van mij in ieder geval een welkom voor dat. @Sneeuwmees: Lijkt me heerlijk hoor zo'n voetreflexmassage of hoe het heet. En ook soms goed voor zwangeren? Ook voor het zwanger worden? Dat ze dan verschillende drukpunten daarvoor stimuleren ofzo? Ik las hier ook al over accupunctuur. Misschien moet ik ook eens wat meer doen als 't deze maand niet lukt. @Xon: Wat grappig van je voeten-issue hihi. Nou ik zal eraan denken de 7e ahum. Ik hoop natuurlijk dat het zulk mooi weer is dat ik slippers of open schoenen aan wil. Maar zal er toch aan denken @Ricmar: Nee joh je hoeft je voor ons echt niet in te houden hoor. Ik zelf vind het heerlijk om je berichtjes te lezen. En inderdaad had ik al het gevoel dat je je inhoudt. Is nergens voor nodig. Weet je hoe blij ik was te lezen dat 't raak was voor je toen. Eindelijk! En hoe ik je buikje bewonderd heb. Durf te zeggen dat het voor ons allemaal in dit clubje geldt. En dan ook nog via ZI. Nee je moet het met ons blijven delen hoor. Verplicht O en deal; in november ben ik zwanger. Hoe lang weet ik nog niet maar zwanger ben ik @Iedereen: Fijne avond gewenst allemaal. Liefs
Trouwens Xon: Ik vind het echt goed van je dat je hebt gekozen voor een maand rust voor je lichaam. Zoals je al las zou ik er wel voor zijn gegaan (denk ik). Gewoon omdat ik geen maand zou willen missen. Maar jouw keuze is veel verstandiger. En ik vind het echt goed van je dat je dat zo gedaan hebt hoor. Ik heb wel het gevoel dat je beloond wordt volgende maand... Oja trouwens, ben de leeftijden van de kids van de donor vergeten. De jongste is geloof ik 4 en ik dacht dat de oudste 9 is. Daartussenin zit er nog 1. Leuke kindjes hoor, want ik heb foto's gezien. En nee ik kan niemand vragen om mij te brengen en halen. Niet zonder uitleg hihi. Ach ik heb 't er voor over hoor. Zet gewoon lekker muziekje op terwijl ik in de bus zit.
Maureen, jij ook een fijne avond gewenst. Hier vandaag geen zon gezien, hele dag bewolkt en vandaag ook zo nu en dan zo'n miezer regentje.
@sneeuwmees, das balen! mag je weer helemaal overnieuw beginnen..... @xon, ik snap je hoor! bij een zwanger worden club moet je je niet aanmelden als je al zwanger bent. ik ben dus net zo'n bitch... @jes, thank, ben al onzeker genoeg.... vervelend hoor van je moeder, snapt ze het niet of is ze gewoon bot? en ik duim hard dat de combi test voor je goed is meid heb vandaag de intake gehad, wel raar hoor... realiseer me nog maar amper dat ik zwanger ben en dan al al die afspraken.... heb nog een afspraak bij de kliniek weten te regelen! dan doen ze vast wel een echo voor ons. is volgende week vrijdag! net terug van acupunctuur, hopelijk lekker slapen zo
Xon: ik ben ook volledig anti-voet. Tenminste als het die van mezelf betreft. Ik schaam me er echt diep voor. (uh onsmakelijk; kalknagels...) Nu heb ik gelnagels op mijn tenen en dat is al een enorme verbetering. De eerste keer bij de voetreflex vond ik ook zwaar voor schut; maar het is zo heerlijk. Ook al pedicure gedaan. Allemaal verbeteringen aan die lelijke dingen. Ik vind die van mij meiden ook nog mooi; ik denk dat boven de 16 pas echt het lelijke begint... Mijn echo (nekplooimeting) is een dag naar voren gezet; dinsdag (of had ik dat al gezegd); pfffff super spannend....
Justme: ze is gewoon tactloos. Eigenlijk altijd al geweest; toen we ons huwelijk aan kondigde vroeg ze of we 'moesten trouwen', ze heeft bij elke zwangerschap haar verwerkingsperiode nodig gehad...nooit direct enthousiast. Ze had het ook niet meer verwacht. Maar juist als je zelf zo onzeker bent, zijn dat soort opmerkingen moeilijk te verkroppen. Al past het wel in de lijn der verwachtingen. Maar zondag stuurde ze me een mooi sms-je waarin ze schreef dat ze weer naar dit nieuwe leven uitkeek, daar komt ze dan maandag met zoveel nare woorden op terug. Gesteund door 'haar' generatie..... Ik krijg een ketting van MVM; ben zelf geen kettingen mens, maar dacht dat is echt iets voor mijn moeder. Ik denk dat ik hem nu aan mijn schoonmoeder geef; die reageren tenminste wel enthousiast; terwijl zij ook bezorgd zijn, maar dat niet uiten. Weer een heel verhaal over mijn moeder......ach zal wel nooit veranderen. Het dieptepunt hadden we toen ik zwanger van de oudste was. Mijn vader leeft niet meer en ze had toen een nieuwe vriend. We hadden afgesproken dat ze naar mijn ingeruimde kamertje zou komen kijken waar ik zo trots op was; gewoon vergeten, omdat ze naar haar nieuwe vriend was.....Ik heb d'r buiten laten staan toen ze een andere dag wel kwam, zo boos ben ik geweest, zo teleurgesteld. Wat mis ik m'n vader toch op dit soort momenten. Sorry, heel ego, maar het zit echt diep. Hoop dat jullie me begrijpen...
vervelend zeg dat het allemaal zo moet gaan, terwijl het ook anders kan. ben blij voor je dat je schoonouders anders zijn. in het begin van een zwangerschap is iedereen volgens mij onzeker, waren ze vroeger toch ook?? dat zal toch niet veranderd zijn met de loop der tijd. hier kun je in ieder geval je verhaal kwijt meid! heb vandaag ook mamma creme gekocht, kan ik mijn buik straks mee insmeren! de boobs doe ik al met olie, wordt de huid hopelijk wat losser van.... ga zo heerlijk slapen, erg moe en dan wordt de onzekerheid alleen maar groter. zo van, ik voel wat, wat zal het zijn, ik voel niets oh jee...... hormonen :x:x:x wel blij dat ik volgende week al een echo krijg (ga er maar even vanuit dat ze dat wel even doen, maar dat denk ik wel hoor)