@Boudicca: hè bah! Jij ook al wat rood gesignaleerd. Dat was niet de afspraak. Nou, inderdaad even lekker shoppen! Hopelijk blijft het bij die ene rode veeg (innesteling?). Dikke knuffel!
Jeetje, fijn dat het beter met je gaat. Ik heb het gisteren nog wel gelezen, maar niet meer op gereageerd door mijn mislukte IUI. Dus alsnog een knuff!!! Hier is het zeker balen dat poging mislukt is en ongi had ik ook nog niet verwacht. Dus kwam ook best wel even hard aan, temp was wel wat lager maar heb ik wel vaker gehad dat de dag erna weer gewoon hoger was. Morgen heb ik al afspraak met gyn., dus ben benieuwd hoe en wat en of we door mogen gaan met IUI. Boudicca, gisteravond had later al aardig wat rood. Maar sinds vanochtend staan de sluisdeuren helemaal open hoor. Heftig ongi en ook aardig wat last van mijn buik. Jij dus ook al 1e rood gespot, hoop dat het nog wat mee gaat vallen....maar meestal weten we wel genoeg. Knuff en verwen jezelf maar even!!! Hier vanochtend zkh gebeld en morgenochtend heb ik afspraak met mijn eigen gyn. Ass vond mijn ongi ook te vroeg en daarom heb ik met haar overlegd dat ik graag met gyn. wil spreken. Dus morgen kijken hoe en wat verder en waarschijnlijk ook wel een echo. Dus duim wel even voor me mee dat we wel gelijk door kunnen voor 2e IUI.
Mees, die waardes waar we het over hadden is de progesteron waarde. 7 dagen na je eisprong kun je hierop geprikt worden en aan de hand van die waarde kunnen ze zien of je een goede eisprong hebt gehad.
hi meiden, een hele dikke knuffel voor allen die het nodig hebben! ik zit hier een beetje in de omgekeerde wereld, raar hoor, ik gun het jullie ook zo ontzettend!!! hier vanochtend heerlijk uitgeslapen en geklust, in mijn geval om er iets uit te krijgen! sterkte meiden, een hart onder de riem voor jullie! x
Nou Boudicca, nee he???? Potverdomme jij ook al. En ook al zo vroeg!! Hier niet veel beter ik heb dan nog wel geen rood, maar zo een enorme knallende schele hoofdpijn (niet weg te krijgen met ibu) en bloedchagerijnig, dat kan niets anders betekenen dat mijn menstruatie alleen onderdrukt wordt door die hormoonpillen. Bah, bah en nog eens bahhhhhh. Guap, helpt dat klussen om bevalling op gang te krijgen? Lijkt me zo raar met zo een dikke buik , die zo lekker in de weg zit, nou ja moet je natuurlijk beetje creatief zijn, hahaha.
@Xon: jij houdt het rood buiten de deur, hoor! We hebben nu genoeg rood gehad de laatste dagen. @Guap: ben benieuwd of het klussen geholpen heeft. Straks heb je toch twee kindjes op dezelfde dag jarig! Ik moest er zelf eerlijk gezegd ook niet aan denken toen ik aan het einde van de zwangerschap had, maar hopelijk worden jullie inspanningen beloond.
Goeiemiddag meiden... ik heb idd weer uitgeslapen....schandalig he.Maar ik zie het nu als voor een goed doel.Ik merk dat als ik rustig aan doe,het niet zo rommelt beneden.Dus doe echt rustig aan. De ene keer is het enkel wat bruin,dan opeens weer een beetje rood.Tis allemaal erg weinig,heb wel menstruatie gevoel,maar toch nog steeds zere borsten en moe! Ik begrijp niks van mijn eigen lichaam.Ik vol me erg verward: ik ben zwanger,maar kan op dit moment niet blij zijn,want hoe lang duurt het nog? Vandaag ben ik oficieel 8 weken zwanger. Soms heb ik ook opeens weer hoop dat het toch nog goed zit. Aanstaande zaterdag vieren we de verjaardag van mijn dochter en vana mijn zoon die niet bij ons woont.Het word druk,ik zie er als een berg tegenop.Stel dat het dan verkeerd gaat op die dag en ik alleen maar kan huilen en mijn man ook? Ik geloof dat ik toch maar even een slag om de arm houd,of het wel door kan gaan.Ik zie het echt niet zitten eigenlijk. @Lyanna: fijn dat je morgen al terecht kan bij je gyn! @Ricmar:bedankt voor je hug! @Guapatona: hopenlijk werpt jullie ,geklus, vruchten af! @Xon: jij ook al een ongi-gevoel? Knuff meis....hopenlijk heb je het mis! @Boudicca: jij ook al op rood? Meis hele dikke knufff....ook voor jou weer een zware teleurstelling @Mees: volgende week zal ik weer om 7.50 uur posten hier,dan gaat mijn zoon weer naar school. @Jeetje: fijn dat je je wat beter voelt meis! geniet er maar van! Hopenlijk blijft het depri-achtige gevoel een tijd weg! Ik voel me down,van mijn eigen situatie,maar ook om jullie.Jullie teleurstellingen en verdriet doet mij ook pijn Sterkte allemaal!
Even een vraagje aan de Bammers onder ons. Een collega van mij heeft een dochter die lesbisch is. Zij willen binnenkort ook graag het traject in ivm een kinderwens. Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk? Waar begin je (moet je eerst naar de huisarts?) en worden al jullie behandelingen ook vergoed (follikelmetingen en inseminaties e.d.)? Zij willen nl. ook voor een donor via het zkh gaan, dus ik neem aan dat je dan eerst op een (lange) wachtlijst komt. Zo maar even wat vragen, maar mijn collega vroeg zich dat af.
Lyanna..het is natuurlijk je eerste iui, nu kunnen ze gaan bijstellen waarschijnlijk met testen, controles etc. BIj mij was de tweede raak toen, wel een mk helaas maar toch.
@Hoop: wat een onzekerheid, hè? Kan me voorstellen dat dat killing is. Kun je niet bellen of je morgen misschien al terecht kan bij de gyn? Een verjaardag met drukte en alle inkopen e.d. lijkt me ook geen prettig vooruitzicht. Nou, ik hoop dat je vrijdag toch nog goed nieuws krijgt dat je straks met een stralende glimlach met je visite kan doorbrengen. Een knuffel, meid! @Salcia: hoe is het met jou, meid? Verbouwing nu achter de rug?
Mees, even over die dochter van je collega. Zij hoeft niet langs de huisarts. Ze moet eerst even uitzoeken welke kliniek het handigste is. Als ze ook maar een beetje in de buurt van Amsterdam zou wonen, zou ik zeker voor het KID gaan. Ik heb namelijk niet langer dan 7 maanden ingeschreven hoeven staan voordat ik bericht kreeg, en dat is bij sommige andere klinieken wel anders. Je schijrft je bij hun gewoon in via de site, krijgt daar ook geen bevestiging van, maar je wordt op een gegeven moment gewoon uitgenodigd voor een intakegesprek. Hoop dat ze er iets aan heeft.
Voel me echt heel somber vandaag,we hebben de echo bij de echoscopist en niet bij de gyneacoloog.Ik probeer maar af te wachten tot vrijdag.Ik zag net dat we er om 11.40 uur moeten zijn en niet om 9.10 uur. Dat is wel weer jammer. Deze onzekerheid trek ik niet lang meer.
Hoop wat klote die spanning...kon je de klok maar vooruit draaien he....sterkte! Mees, ja verbouwing achter de rug, laatste schilderklusjes aan t doen zelf maar energieniveau daalt hard nu, vandaar ook minder hier actief nu alleen nog in november mama's, sorry daarvoor
Mees even voor jou collega, ik ben wèl eerst naar mijn huisarts geweest. Was achteraf niet nodig, maar ik had geen idee hoe ik op een wachtlijst terecht kon komen. De huisarts heeft toen een aanbevelingsbrief voor mij geschreven. Ik heb zelf uitgezocht voor welke kliniek ik als alleenstaande in aanmerking zou komen en die voor mij qua afstand te bereizen was. Daar heeft de ha toen de brief heen gestuurd. Een paar weken later kreeg ik telefoon van het ziekenhuis dat ik voor een gesprek langs kon komen. De wachtlijst tijd ging bij mij in vanaf de datum die op de brief van de huisarts stond. Na het intake gesprek kwam er nog een screening van het maatschappelijk werk en toen was het wachten op een geschikte donor. Deze wachtlijst verschilt per ziekenhuis en de ervaring heeft mij geleerd dat ziekenhuizen meer tijd zeggen dan ze daadwerkelijk nodig hebben, waarschijnlijk om zichzelf in te dekken en meer zekerheid te hebben dat het gaat lukken. Neemt niet weg dat het wel heel lang kan duren. Verzekeringstechnisch hoeft die dochter zich eerst nog niet al te druk te maken. De verzekering dekt de kosten van 9 IUI behandelingen. Mijn gyn vertelde mij dat zij er van de verzekeraar 3 zonder en 6 met hormoon behandeling mogen aanbieden. (in mijn geval wordt dat waarschijnlijk 4 zonder en 5 met, maar ik ben nu eenmaal een apart geval) Pas als er na 9 IUIs geen zwangerschap is wordt het spannend want dan wordt doorgaans de stap naar IVF genomen en daarvan worden er geloof ik maar 3 vergoed, maar daar heb ik me nog niet zo in verdiept. Wil me niet onnodig zorgen gaan maken.
Hier lijkt de rode brigade trouwens nog niet echt door te breken. Geen rood meer gezien na vanmorgen, wel een heel klein beetje bruin. Denk toch dat dit het begin van mijn ongi is. Heb er niet veel vertrouwen meer in.
Nou meis...zal ook best een zwangerschap kunnen zijn! En is het innestelingsbloed geweest! Tis toch vreemd dat je nu niks meer ziet....beter toch?!
Boudicca...blijven hopen nog hoor...kan vanalles zijn... Hoop, dank je!! foto is al weer verouderd, is nu echt helemaal klaar
@Boudicca en Xon: dank je voor jullie uitleg. Die dochter woont volgens mij in de buurt van Arnhem, dus het zal hier ergens in de buurt moeten zijn. Ik ben zelf toen ook in het ziekenhuis in Arnhem geweest en volgens mij deden die ook KID. Ben benieuwd hoe het hun vergaat. Zal ongetwijfeld via mijn collega straks ook nog wel de nodige ergernissen horen. @Hoop: waarom bel je niet gewoon even met het zkh. Misschien heeft de gyn of de echoscopist morgen ook nog wel een gaatje vrij. Deze onzekerheid is ook slopend. Dus ik denk dat het toch voor jou prettig zal zijn al er in ieder geval duidelijkheid zal komen (hoe moeilijk dat misschien ook is). Een dikke knuffel in ieder geval! @Salcia: wat een leuk en kleurrijk kamertje. Als ik al jullie fleurige en creatieve kamertjes zo zie, hebben wij het toch maar saai gehouden bij de geboorte van ons zoontje. Nog een maandje, meid, dan is dat kamertje gevuld met een (waarschijnlijk af en toe) krijsend dametje! Nog even volhouden, dus! @Boudicca: wat vreemd dat het rood weer ophoudt ineens. Ik zou zeggen, hou ze buiten de deur die rode duivels. Hier op het werk is de sfeer ook weer pet. Twee collega's vlogen elkaar vanmorgen 'figuurlijk' in de haren. Eentje is nu de hele dag al spoorloos en de andere zit nu te klagen bij onze baas. Wat een professionaliteit. Ik houd me lekker afzijdig, dan heb je het ook het makkelijkst!