@Hoop: zat tussen de middag even met mijn laptop op de bank en toen zat ik net jouw berichtje te lezen dat het toch allemaal wel wat meer rood, slijm en buikpijn is. Had je toen al even willen antwoorden, maar ik moest van mijn man de laptop uitzetten omdat we anders te laat bij de tandarts zouden komen. Nu dan alsnog herkansing. Hoe graag ik je ook hoop wil laten houden, klinkt het niet echt goed allemaal. Snap dus goed dat je overstuur ben, al hoop ik nog steeds dat je ons positief gaat verrassen morgen bij de echo. Een hele dikke knuffel, meid! @Guap: wat mij betreft mogen de data die voorbij zijn, inderdaad verwijderd. Zo houden we het lijstje overzichtelijk. Dat is ook de reden dat ik wel eens iemand verwijderd had, die nooit meer iets had laten horen. Dus mijn zegen heb je. En morgen, de eerste ZP-er die de uitgerekende datum gaat halen. Bijzonder, hoor. En zo te lezen belooft het een drukke week te worden volgende week, met waarschijnlijk 3 van ons clubje die dan op het punt van bevallen staan. Spannend, hoor! @Xon: gisteren naar de fysio geweest, hoe kon ik dat nu vergeten. Heb je het nog over de bios gehad, dat jullie er allebei tegelijk waren? Succes nog even met vergaderen. Nou, hier net terug van de tandarts. Kom daar vanavond nog wel even verder op terug, want ik moet nu hoognodig weer naar mijn werk toe. Dus tot later allemaal!!
@Mees: ik miste je vandaag al!Fijn dat je me toch nog even schrijft!We zijn zo blij als het echo tijd is Ben erg benieuwd wat de tandarts zei
Hoop, jemg, het klinkt allemaal idd niet echt hoopvol moet ook ik zeggen, ik zou graag wat anders zeggen, maarja. Ik hoop voor jullie dat we natuurlijk ongelijk hebben meid, een hele dikke knuffel en veel s6 morgen!! Mees, hoe was het vandaag bij de tandarts?? Is het meegevallen of??? Guape, Ricmar en Bar jemig nu echt nog maar heel even!! Alle ogen zijn nu ook op jullie gericht!! Heel veel s6 dames.. Almika, hoe is het bij jou?? Al even niet gezien hier, of stiekem ook al aan het bevallen??? Xon, hoe gaat het bij jou?? Alles goed? Hier niet zoveel, ben op ei aan het wachten maar nog niet gespot ga straks nog even kijken. Al dagen een verschikkelijke koppijn volges mij hangt er een 1 of ander virusje in de lucht ofzo. Dus werken was ook niet echt prettig met al dat lawaai om je heen daar, maar we overleven het wel. Liefs ikke
@Hoop: hoe is het nu met je? Nou, vanmiddag naar de tandarts geweest. Hij gaf wel toe dat er iets moest gebeuren, maar de metingen die mijn eigen mondhygiëniste gedaan had waren dieper dan hij zelf aan gaf. Ze meten de pockets (ruimtes) tussen de tanden. Ook stond er op de begroting 24 elementen (wat dat ook mag zijn) begroot à 495 euro. Hij zei dat hij hooguit op 10-12 elementen kwam. Dus dat zou al een verschil in onkosten van bijna 250 euro betekenen. Ook bij andere posten op de begroting keek hij wat bedenkelijk en schudde hij zijn hoofd. Ik vroeg hem naar zijn mening over de antibiotica. Hij was daar niet afwijzend tegenover (en ook niet als je bezig bent met een kinderwens). Maar hij zei dat antibitioca alleen gebruikt moest worden als er met de behandeling begonnen was. Ik zei hem dat ik van plan was om dat alvast in het voren te nemen, maar hij zei dat dat geen enkele zin had. Dat had mijn tandarts dus ook wel kunnen zeggen voordat die kweek afgenomen werd. Want hij vond het juist wel een goed idee om daar vast mee te beginnen. Hij heeft mijn gebit ook nog even nagekeken en zag al gelijk een gaatje en nog een ander plekje op een tand waarvan hij ook dacht dat daar iets mee aan de hand was met de vulling. En dan te bedenken dat ik een kleine maand geleden op half jaarlijkse controle ben geweest. Hij raadt me aan dat ik naar een zelfstandige mondhygiëniste ga en het daar laat behandelen. Maar ja, als ik dat zou doen, dan gaat zo'n mondhygiëniste natuurlijk voor haar/hemzelf ook weer alle onderzoeken overnieuw doen en ben ik weer 149 euro voor zo'n onderzoek kwijt. Bovendien is het zo dat als ik naar een andere mondhygiëniste ga, ik het natuurlijk helemaal verbruid heb bij mijn eigen tandarts en ik ook daar een andere voor moet vinden. Kortom, ik ben erg in de war. Mijn man zegt dat ik die mondhygiëniste moet bellen en moet zeggen dat ik een 2nd opinion heb gehad en die een heel andere berekening heeft dan zij heeft gemaakt. Maar ik ben niet zo'n held en ik vind dat soort gesprekken heel moeilijk. Maar ja, als ik me klakkeloos laat behandelen, dan voelt het ook niet prettig, want dan heb je het idee dat je afgezet bent. Bleeghhh!!
@Mees: kan je niet gewon bij de tandarts van je man blijven? Lijkt mij een prettiger iemand als ik het zo van jou hoor. Het blijft hier een beetje hetzelde,zolang ik me rustig hou,valt het bloedverlies mee.Hoop dat het snel morgen is.
Oh Syl, jij ook zo een enorme koppijn. Ik had gisteren echt zo een hoofdpijn dat ik er bijna scheel van keek, maar ja ik denk dat dat komt van de komende menstruatie. Grappig trouwens twee rondes terug liepen we helemaal gelijk, maar jouw rondes zijn korter en mijne door de hormonen langer, en nu ben jij alweer toe aan je eisprong. Mees, wat een gedoe bij je tandarts. En het is echt te ver om bij die tandarts van je man te gaan? Nu ben ik niet op mijn mondje gevallen, maar ik denk idd ook als je met die second opinion rekening naar jouw eigen tandarts zou gaan, dat ze zeggen nou dan laat je het toch lekker daar doen. Daar kan ik me namelijk ook iets bij voorstellen. Ik vind het ook vreemd dat ze vorige maand een gaatje hebben laten zitten. Getverdemme, wat een vervelende beslissing. En helemaal een nieuwe tandarts bij jou in de buurt? Als je naar een nieuwe tandarts gaat, kan die jouw laatste gegevens en foto's opvragen waardoor nieuwe misschien niet nodig zijn. Hier net onverwacht even met mams tapas gaan eten in de stad. Was wel even gezellig na vandaag. Er was grote ellende tijdens de vergadering. Ik kan/durf hier niet teveel uit te wijden over het probleem, maar op dit moment zijn er eigenlijk een tweetal kampen, en dat is eigenlijk echt vreselijk. Ik heb er zo een naar gevoel van in mijn buik. Dit is niet nieuw hoor, maar meestal redelijk leefbaar, maar nu is er iets voorgevallen wat zo heftig is, bah!
Goedenavond dames, @Hoop: O meid wat moeilijk voor je. Ik hoopte zo erg niet te lezen dat 't erger geworden was. Hele dikke knuffel voor jullie. Morgenochtend denk ik aan jullie. En nu ook. Liefs. @Mees: Toch goed die second opinion dus. Alleen weet je nu niet wat te doen. Even een nachtje over slapen. Of twee (oja weekend ertussen) dan kom je wel tot de juiste keuze. @Jeetje: Je voelde je wel beter hè? Vandaag ook? En ja ik ben echt aangekomen joh. Ik wil vanaf aankomende maandag 's ochtends gaan joggen en dan 's avonds yoga thuis. Ik ben in januari jarig en wil nu in de aankomende 2 maanden iets afvallen. Binnen 2 maanden tijd gewoon 2 maten groter pfff. Maar m'n zusje zei vandaag 'je moet wel je lichaam rust gunnen'. Dat is ook weer waar. Maar bij jou en Mees was het dus ook zo. Snel hè gaat dat? @Preggies: Jullie maken het wel spannend hoor zo saampjes. Ik voel de spanning helemaal als ik eraan denk. En ik denk er dus verspreid over de dag een aantal keer aan. Nou we houden jullie in de gaten. Blije spanning. @Iedereen: Fijne avond. (Ik ga even expeditie robinson kijken. Tot straks misschien). Liefs
Hè mees, nu zit je helemaal in dubio! Lastig hoor. De tandarts van je man klinkt inderdaad goed, maar ik begrijp dat dat geen optie is? Ik zou zelf niet meer door die mondhygiëniste ggeholpen willen worden, ook als het dus echt zoveel scheelt. Maar je moet wel wat natuurlijk. Misschien inderdaad een helemaal nieuwe tandarts ook. Nou, ik wens je succes met beslissen! En ik zou ook echt niet durven bellen hoor! @Hoop: meis ik denk aan je! Gelukkig is het bijna morgen en weet je eindelijk waar je aan toe bent en je man ook. Ik kijk uit naar je berichtje morgen hoor! Hopelijk kun je een beetje slapen. Dikke knuffel nog een keer! @Maureen: ja, ik voel me weer een stuk beter, vrolijker. Heel apart hoe dat nu weer gewoon zomaar is omgeslagen. Ik ben niet heel veel aangekomen, maar ik merk het wel. Ik denk maar maximaal 3 kilo, maar ik heb zoveel moeite gedaan de afgelopen jaren om af te vallen dat ik het nu wel heel jammer vind. Dus ik ben ook al bezig met meer bewegen en minder snoepen! Hopelijk helpt het een beetje. Het gaat jou vast lukken hoor om wat af te vallen! @Xon: hè bah wat vervelend zeg dat er zoiets speelt op je werk! Sterkte ermee. En die fysio van jou die klinkt nog steeds goed Ik word een beetje zenuwachtig van dat getemp! Ik hoop maar dat mijn ei al is geweest want mijn man zei net al dat ie te moe is om te klussen. Maar we hebben eergisteren nog wel geklust, dus hopelijk was dat toch genoeg dan. Ik heb zelf wel sterk het idee dat mijn ei al is geweest, denk op dag 16 of 17 en dat zou ook wel kloppen met mijn cyclus. Nou, alle dames die bijna gaan bevallen, succes met de aller, allerlaatste loodjes! Ben zo benieuwd wie hier als eerste met nieuws komt! Ik moet nog even aan het werk en dan maar eens op tijd naar bed, dus tot morgen!
O trouwens: Ik had vandaag nog gebeld om te vragen of het normaal was dat ik zo heftig vloei enzo en hoe het nou zat met die vleesbomen. Maar ik kan pas dinsdagmiddag bellen en anders naar de huisarts. Die kan altijd bellen. Nou ik hou het gewoon vol en zie volgende week wel wat er gebeurt. Wat ze zeggen. Ik had toen ze zeiden dat er een grote vleesboom zat (bij de eerste echo toen) wel gevraagd of het complicaties bij een zwangerschap kon opleveren. Maar het kon gewoon samen zeiden ze. Alleen die laatste gyn had het over een moeilijk te lezen baarmoeder met vleesbomen. Dus vraag me af of het verhaal dan hetzelfde blijft. Nouja ik hoor het volgende week wel.
@Xon: hoop niet dat Almika nog steeds plat ligt, want dat zou wel sneu zijn. Of toch aan het bevallen. Ik denk dat we de komende weken wel vaker verrast gaan worden met onverwacht baby-nieuws. @Hoop: de tandarts van mijn man zit in Den Bosch en dat is ca. 45 min rijden van ons vandaan. Omdat het een goede vriend van mijn man is en hij tevreden over hem is, rijdt mijn man gewoon 2 keer per jaar op en neer. Ik ben zelf geen held op de weg en zeker niet om ergens de weg te moeten vinden (kan gerust 3 keer naar het zelfde adres en 3 keer verkeerd rijden), dus ik vind dat wel een nadeel. Ik heb die tandarts gevraagd hoeveel behandelingen hij hiermee bezig zou zijn, maar hij zei gelijk dat hij dit soort dingen niet doet en ook doorverwijst naar een mondhygiëniste, dus dat is niet echt een optie daardoor. Ik ben 3 jaar geleden een keer bij een weekenddienst van een tandarts geweest, omdat ik zo'n pijn had en mijn eigen tandarts me ook niet wilde helpen (had netjes voor het weekend gebeld, maar kreeg door dat ik maar veel paracetamol moest nemen en maandag terug moest komen). Toen dus bij een weekenddienst terecht gekomen. Een hartstikke leuke (jonge en goed uitziende) tandarts die net voor zichzelf begonnen was. Heeft me fantastisch geholpen toen. Alleen ik zou mijn god niet meer weten hoe die beste man heet en hij zit niet meer in zijn oude praktijk. Hij had die praktijk overgenomen van een oudere tandarts en mocht die praktijkruimte nog gebruiken. Er is nu wel een groepspraktijk in de buurt en vermoedt dat hij daar bij in zit, maar ik weet echt geen naam meer. Daar zit ik nu hard aan te denken om (als ik hem gevonden heb) naar over te stappen. Heb net ook een mondhygiëniste praktijk hier in de buurt gevonden en zit er aan te denken om eens gewoon vrijblijvend mijn situatie aan hun uit te leggen. Maar dat betekent weer een hoop gedoe, weer nieuwe mensen, nieuwe afspraken, geregel en de puf ontbreekt me ook op dit moment daarvoor. Dus ik neem Maureen's raad maar even ter harte en laat het even 1 of 2 dagen rusten. @Maureen: extra kilootjes ook hier herkenbaar. Er zitten 6-8 (wisselt heel erg per keer) kilo bij en ik krijg het er niet meer van af. Ik wil steeds weer even Sonja Bakkeren (heeft me toen goed geholpen), maar sinds ik getrouwd ben en een kind heb is dat een stuk lastiger. Mijn man kookt 3 keer per week als ik werk en vaak moet hij ook nog eens gelijk weg ivm zijn nachtdienst. Dan is het niet handig om allerlei soorten eten e.d. te koken voor iedereen. En steeds stel ik het ook maar weer uit om te gaan beginnen. Ik wil sporten, ik wil minder eten en eigenlijk van alles komt niets terecht.
@Mees: zou mooi zijn als je die tandarts kon vinden! Ik vind het heel fijn als je je prettig voelt bij een tandarts,zeker als je er zo bang voor bent! Ik zou het idd maar even een paar dagen laten rusten. Met mijn kiespijn gaat het wonder boven wonder geweldig!!
Maureen, herkenbaar! Ik heb dan wel geen zwangerschapshormonen, maar de hormonen die ik prik en gebruik zorgen ook voor de extra kilo's. Nou ja, jullie weten vorige week nog mijn gebaal van winterjassen. Uiteindelijk heb ik idd die jas gehouden, alleen heeft mijn moeder hem een klein beetje verbouwd haha. En nu lijkt het helemaal niet meer op een mannenjas, dus dat is goed gekomen.
@Hoop: ik zat toevallig vanmiddag nog te denken om je te vragen hoe het nu met je kiespijn was. Fijn dat dat hoofdstuk nu echt afgesloten is. Ik ben zo'n angsthaas voor de tandarts, dus bij mij is het inderdaad belangrijk me op mijn gemak te voelen bij zo iemand. @Xon: wat lief dat je moeder die jas een beetje verbouwd heeft. En vooral handig dat ze dat ook kan. Dus nu helemaal happy met je jas? Mooi zo! Ik heb gelukkig een hele handige buurvrouw die erg handig is met de naaimachine. Dus broeken korter maken, blouses namaken. Ze kan alles en niet van een winkel te onderscheiden. Dus erg handig! Mijn zoontje is nu weer een denkbeeldig telefoongesprek aan het voeren. Grappig hoe zo'n mannnetje je gedrag toch ongemerkt imiteert. Helaas nu ook erg opletten met mijn (niet al te nette) stopwoordjes als er iets mis gaat. Die worden ook feilloos zonder een letter over te slaan herhaald. Zo word ik misschien ook nog wat beter gemanierd op oude leeftijd.
@Maureen: hoop dat je volgende week dinsdag wel de antwoorden krijgt die je zoekt. Ik ga er maar vanuit omdat ze er zelf niet heel actief op doorgegaan zijn, het ook geen kwaad kan. Maar ik zou het ook even willen navragen. Dus zeker even bellen. @Jeetje: jij nu nog aan het werk? Spannend, hè, die eerste keer tempen. Je zult zien dat je er steeds handiger in wordt. Al hoop ik dat dat niet meer nodig zal zijn na deze maand. Fijn te lezen dat je je weer wat beter voelt. @Syl: wat lees ik, jij al weer bijna aan de klus? Hoe is het nu met jouw afscheiding? Weer gestopt? Bijna weekend en dus bijna je kleine muis weer in je armen sluiten. @Xon: bij jou dus ook wat gerommel op je werk. Zonde van de energie, maar ja, je doet er zo weinig aan. Hopelijk is de rust snel weer teruggekeerd.
@Xon: Wat vervelend die situatie op je werk. Ik had net 1 bericht van jou overgeslagen terwijl ik aan het typen was. Hoop dat het niet lang gaat duren en opgelost wordt. Toch naar dat je er nog zo mee rondloopt. Wel leuk dat je met je moeder nog tapas bent gaan doen (ja dat zeg ik zo ja hihi 'tapas doen'). @Mees: Wat grappig, ik dacht gisteravond dus aan Sonja Bakker en dat ik daar toen een aantal jaar geleden zoveel over hoorde. Maar je hebt er dus wel goede ervaringen mee? Heb jij haar eerste boek? Daar hoorde ik toen zoveel over. Misschien moet ik eens kijken. Maar weet je, eigenlijk eet ik niet teveel en ook best goed denk ik. Ook tijdens de zwangerschap, had ik niet meer gegeten dan normaal. Ik lette alleen wel op dat ik al het nodige binnen kreeg. Maar ik had toen juist geen honger. En daarna is 't niet veel veranderd hoewel ik wel weer meer eet maar toch normaal. Dus vraag me af of sonja bakker of ander dieet dan wel zin heeft voor mij. Maar ben wel nieuwsgierig. Ik kij wel of het me lukt om te gaan joggen en dan vooral om het vol te houden (die dag zelf en de dagen erna ). Ik wil maandag beginnen. En inderdaad hoop ik dinsdag antwoorden te krijgen. Het blijft toch aan me knagen. @Jeetje: Werkse nog. En gelukkig voel je je weer beter. @Xon en Syll: Ik had ook verschrikkelijke hoofdpijn. Kon nauwelijks naar de advil grijpen omdat ik niet omhoog kwam leek wel. Normaal niet tijdens ongi.