wie nog meer 35+ deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door justme66, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    nee ladies nog niet aan het bevallen.

het heerst op moment erg, verkouden zere keel, ik ben ook al voor 2ekeer verkouden en dan hebje al opgezette slijmvliezen... dus ik snurk......ik ben dan ook verhuisd naar kamer bengel en die slaapt op mijn plekje.niemand er last van.

lyan.....ik ga duimen voorjemeid dat raakis. hoe is verder met je? ondanks verkouden weer beetje uit dipheid

@mees...heb jij al met je baas gesproken?of isnog steeds hetzelfde

ga bengel eens ui douche halen. we gaan zosamen shoppen nou ja...in hoeverre dat gaat...

tot later

2. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    MEIDEN DIT MOET IK DELEN

*** BUDDYNIEUWS ***komtvanforum novembermama's
    Ricmar stuurde me net dat ze zo voor keizersnede moet. Ze weet zelf nog niet heel veel meer. Het komt doordat haar navelstreng niet goed meer werkte, hier kwamen ze achter na CTG en controle. Als ik meer weet horen jullie het! (Ze is momenteel 37wk en 3 dagen..)
    *** Einde Buddynieuws ***

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Almika: dank voor je buddy nieuws. Dus Ricmar wordt als eerste mama van ons zp-clubje. Spannend....!

4. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oeh spannend voor Ricmar, de 1e van ons clubje gaat bevallen!!!
    Krijg gewoon kippevel en zelfs traantjes, ben ook zo'n emomuts op dit moment.

Almika, dank je wel!!! Gelukkig gaat het hier met mijn dip wel aardig goed en tuurlijk is het balen. Maar ik kan er ook al niks meer aan veranderen.

Ik weet wel dat de 1e IUI in mijn situatie héél veel rust heeft gebracht en niet de druk heeft gegeven die ik afgelopen maanden had met het op de natuurlijke manier proberen zwanger te worden. Iedere keer weer van nu moet het is geestelijk voor mij heel zwaar na meer dan 20 rondes en nu is gewoon de druk van de ketel. Dus dat scheelt allemaal al zoveel en ik kan het ook gelukkig nu wel wat loslaten. Dus al met al blij dat we de stap door hebben gezet om voor IUI te gaan. Nu alleen nog hopen op een positief resultaat, maar dat zal vast wel een keertje goed gaan komen.

5. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, jij ook bedankt. Hopelijk gaan we nu met de rest allemaal op roze voor het eind van het jaar en dan wordt het gewoon een complete babyboom voor ons clubje.

6. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    lyana.....goed om tehoren dat je rust hebt, vrede met de iui....laat dit een geschenk zijn om opdezewijze zw teraken. ik ga duimen heel hard

een aantalmeiden hebben buddy's op novembermama'sforum dit komt van buddy van ricmar niet van mij

ik ga weg tot later

7. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Oooh wat spannend voor Ricmar! Hoop dat alles goed gaat. Ik kreeg er ook kippenvel van toen ik het las!

8. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Almika, dank je wel meid!!!

Buddy is inderdaad wel handig, zo kan diegene die zwanger is via zijn buddy laten weten aan de rest hier hoe het gaat.

Ik hou novembermama's ook in de gaten, kijken of er nieuws van Ricmar is/komt.

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ben ook erg benieuwd naar Ricmar. Hoop wel dat ze een ruggenprik krijgt en alles toch nog bewust kan meemaken. Als het nl. een spoedks wordt, dan word je (begreep ik) helemaal onder narcose gebracht. En dat zou ik jammer voor haar vinden, het is zo'n bijzonder moment de geboorte van je kindje.

10. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mees, ik hoop ook dat ze een ruggenprik kan krijgen. Want echt....das zo'n mooi moment!!! Dat je zo kort na de geboorte toch gelijk je kleine even kort bij je kan hebben.

Toen ik bevallen ben van zoon heb ik het op de natuurlijke manier tot 8 cm gehaald en ik had al een ruggenprik ivm hele zware weeën. Maar omdat het hartje reageerde op mijn weeën en bij 8 cm zo goed als weg viel met spoed een keizersnede. Er werd mij verteld als ik teveel pijn had ik alsnog onder narcose gebracht zou worden. Maar gelukkig heb ik het met de ruggenprik kunnen redden, wel met heel veel pijn en extra pijnstilling. Maar dat ben ik gelukkig snel vergeten na zo'n mooi wondertje in mijn armen te hebben.

11. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Krijg net volgende 2 smsjes van Hoop:

We zijn kapot, het zag er zo mooi uit, het was nog gegroeit, maar het hartje klopte niet meer. We zijn zo verdrietig. XXX.

We moeten afwachten, ik bloed al dus zij verwacht dat het wel uit zichzelf los komt. XXX

Lieve hoop, had het ook al in sms gezegd. Wat een verschrikkelijk bericht om te krijgen, alweer mis!!! Ook al had je zelf al niet zoveel vertrouwen meer, de klap komt toch altijd hard aan. Het is toch jullie kindje, hoe klein het ook is. Heel veel sterkte en kracht om dit te verwerken. Hele dikke knuff!!!

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: och, lieve Hoop, heel veel sterkte voor jou en je man! Ondanks dat je er al rekening mee had gehouden, komt het toch hard aan. Neem de tijd om het (weer) een plekje te geven. Een dikke knuffel en ik denk aan jullie. Veel liefs!

13. Maureen

Maureen Niet meer actief

@Hoop: Ach meis toch. Wat ontzettend erg dat je toch je angst bevestigd hebt gezien. Wat pijnlijk om dit 2x zo kort na elkaar mee te moeten maken. Heb de hele ochtend aan je gedacht. Ik wens je heel veel sterkte, jullie allebei. Ik denk aan je.

Dikke knuffel.

14. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kun je zien hè, hoeveel verdriet en geluk dichtbij elkaar liggen.

15. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
  16. Maureen

Maureen Niet meer actief

Hallo dames,

Het is een rollercoaster aan emoties hier. Het berichtje van Hoop via Lyanna komt net op 't moment dat ik een bericht wou plaatsen. Maar daarvoor dus bijgelezen en ik zag dat het er nog om ging spannen wie er als eerst zou bevallen. Maar nu net ook al breaking news (buddy news maar ik vind 'm breaking hihi) over Ricmar. Al die emoties die achter elkaar ingezet worden. Ben zo blij voor Ricmar en moest 'n traantje wegpinken omdat het me zo ontroert. Ze heeft zo lang gewacht en houdt straks haar kind in haar armen.
    En toch de verdrietige gevoelens om Hoop. We leven zo met elkaar mee.

Ik ben vanmiddag vrij. Moet wel zo weg. Maar o o o zodra ik thuis ben staat zp open bij mij hoor. Dit is een te spannende tijd.

@Just: Wat ben je al ver "ineens". O wat prachtig dat je je kindje gaat voelen. En lekker 4 dagen vrij. Succes met de auto kopen straks.

@Almika: Oké jij was dus niet aan het bevallen hihi. Wel erg pijnlijk van je rug en dat op dit moment. Nou we houden je in de gaten meid. En sterkte en beterschap voor wat je rug betreft. Ben je nu ook verkouden zei je? Of zei je dat je dat geweest bent? Beterschap anders.
    O en dat is wel wat, wat je daar zegt over sonja bakker; dat het om de combi gaat. Nu ben ik wel heel nieuwsgierig. Vraag me wel af of ik lust wat ze voorschrijft maar wil nu graag afvallen (of juist aankomen omdat ik zwanger ben hè ahum). Dus ga toch dat boek eens zoeken in de bieb of misschien 2e hands.

@Lyanna: Gelukkig is alles dus goed ondanks dat je zo vroeg je eisprong had. En ook goed dat jullie door kunnen met de 2e IUI. Wat is dat snel gegaan. Maar ik heb wel goede hoop voor deze ronde.

@Mees: Dat heb ik me vaak afgevraagd dit jaar, hoe dat zal gaan als je een keizersnee krijgt. Hoe snel daarna je je kind kan vasthouden. Maarja als alles maar goed gaat, dat is natuurlijk het belangrijkste. Toch dacht ik hieraan. Maar je kan dus ook met een ruggenprik een keizersnee krijgen begrijp ik nu.

Nou dames. Tot later vanmiddag.

Liefs

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Lieve Hoop, ik lees net het bericht van Lyanna met je smsjes. Wat verschrikkelijk dat het toch echt mis is! Ik wens jullie heel erg veel sterkte! Dikke knuffel!

18. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ricmar, ik moet je ook even van Hoop heel veel succes en sterkte wensen met de keizersnee!!!

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Maureen: ook ik zit hier als een zombie. De spanning of er bij Ricmar al wat geboren is (en dus steeds spieken) en dan nu het verdrietige bericht van Hoop. Het hakt er toch behoorlijk in en ondanks dat we elkaar niet echt persoonlijk kennen (al weten jullie meer van mij dan mijn vriendinnen soms van me weten), ben je toch met elkaar in gedachten bezig. Heb dus ook weinig productieve uren erop zitten op mijn werk.
    Bij een keizersnee krijg je, als dat mogelijk is, inderdaad een ruggeprik. Je maakt daardoor (zij het achter een schermpje) alles mee. Je man zit naast je bij je hoofd. Een verpleegkundige staat klaar en maakt de foto's tijdens de ks.
    Direct na de geboorte kreeg ik mijn zoontje even snel boven het scherm te zien en daarna werd hij gelijk meegenomen voor alle controles en de navelstreng doorknippen. Mijn man was daar wel bij. Maar ik lag nog gestrekt op de operatietafel.
    Daarna heb ik mijn zoontje in doeken gewikkeld even kunnen zien, maar omdat je in zo'n spreidstand ligt (ook met je armen) is er van lekker knuffelen of vasthouden geen sprake.
    Na een bevalling is het voor baby'tjes erg belangrijk voor de binding om bij de moeder op de borst te liggen. Dat kan dus niet bij de moeder zelf. Daarom wordt bij een ks het 'bonding' gedeelte met de vader gedaan. Bij ons ziekenhuis noemen ze dat 'buidelen'. Dan krijgt de vader na de geboorte het kindje een tijdlang op de borst. De ks zelf was zo gebeurd. Ons zoontje was er met een min. of 20. Alleen het hele hechtproces vond ik erg lang duren. Al die lagen moeten natuurlijk een voor een gehecht worden en duurde dus (denk ik) zo'n 3 kwartier. Daarna moest ik nog naar de uitslaapkamer. Nou, dat vond ik verschrikkelijk om daar hyper (omdat je net moeder geworden bent en nieuwsgierig naar je kindje bent) ook nog eens een tijdlang te wachten.
    Ik denk (kort samengevat) dat ik 1,5 uur na de geboorte mijn zoontje voor het eerst heb kunnen vasthouden.

20. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    #3560 Lyanna, 28 okt 2011
    Laatst bewerkt: 28 okt 2011
    Mees, hier had ik zoontje binnen het uur bij mij op de IC aan de borst. Toen hij net geboren was hebben ze linkerarm even los gemaakt zodat ik hem op de operatietafel nog even naast mijn gezicht kon aanraken en kusjes geven. (foto even in privé album gezet) Zo'n mooi moment en manlief is toen met de kraamverpleegkundige naar afdeling gegaan om zoontje aan te kleden/wegen enz en op de arm te nemen.

Deel Deze Pagina