@Mees: dat is ook heel mooi,die vlinder aan je muur!Wij hebben onze vlindertjes begraven in de tuin,in een klein mooi doosje.We hebben er een stenen vlinder opgezet en wat viooltjes eromheen. Zo hebben we toch een beetje het gevoel dat onze vlindertjes nog bij ons zijn. @Boudicca: dank je wel! Zo voelt het ook.
Wat mooi Hoop en Mees! Wij hebben eigenlijk niets bijzonders en mijn man praat er ook helemaal nooit over. Net of het nooit geweest is of bestaan heeft. Soms wel vreemd vind ik en voor mij af en toe wel moeilijk. Misschien kan ik ook iets vinden voor mezelf om dit vlindertje toch te herdenken. En in mijn hart zal het er toch altijd zijn hoor. Nu ik dit zo las net van jullie en typ doet het me echt wel meer dan ik meestal besef.
Jullie zullen wel denken, is ze er nu nog? Ze zit al twee keer aan te kondigen om weg te gaan Ik zit te wachten op mijn man. Die ging pasfoto's laten maken, want hij gaat een nieuw paspoort kopen. Meteen voor tien jaar!! Het scheelt namelijk weinig qua prijs of je er een voor 1 jaar of voor 10 jaar koopt. Ik moest eigenlijk ook werken, maar kan me weer niet concentreren. Dat komt morgen vast wel, dan komt de deadline dichterbij (maandag)
@mees, 16 and pregnant, tja das soms (meestal eigenlijk) heel sneu. je vraagt je soms af wat er van die kindjes moet komen...... de ouders zijn nog kinderen. blij dat ik op die leeftijd nog 'jong' was en hopelijk kan ik mijn kind verstandig opvoeden. (duim duim) @hoop, laat je emoties lekker komen meid! opkroppen heeft geen zin. dikke knuf @xon, flink balen meid! knuffie. en je niet schuldig voelen dat je baalt meid, das een hele natuurlijke reactie. je wilt het graag. @ricmar, wat een snoepie!!!! echt iets om trots op te zijn! @jeetje, leuk een nieuwe aanwinst in huis! en wat eens mooi beestje. went vast snel hier vandaag een auto gekocht!!! erg blij mee. als het goed is krijgen we m over een week. hij moet nog een beurt krijgen enzo dus even afwachten wanneer de heren in de garage tijd hebben. dat hoor ik maandag. het is uiteindelijk een 207 SW outdooor geworden, een hele luxe versie.... moet nog wennen dat ie zo groot is, maar denk dat we er heel blij van worden als de kleine er is. verder weer harde buik gehad, dit keer 's nachts. zo ff aan de vk's hier vragen of dat erg is en wat ik er aan kan doen. oh ja, voelde de kleine vannacht ook!! was heel apart. mijn lief denkt dat hij de kleine kan horen bewegen als hij aan mijn buik luisterd, maar geen idee of dat kan. zal eens op google zoeken.
Meiden, deze heb ik aan mijn armband hangen voor mijn vlindertjes. Ook heb ik een moeder/kind medaillon aan mijn ketting met een geboortesteentjes erin. Dit is de hanger aan mijn armband: Dit is mijn moeder/kind medaillon: Loving Family, Moeder Geboortesteen Medaillon - MamaKado: alles mooi voor moeders
Ricmar, wat een prachtige wolk van een zoon! Heerlijk genieten nu! Na al die jaren, wat zullen jullie blij zijn! Zijn jullie al thuis, of moeten jullie nog even in het ZH blijven? Nou, ik hoop en bid dat alles goed gaat voor jullie en met Vince (hele mooie 2e 'geknutselde naam' trouwens!). En kom maar gauw nog meer foto's spammen hoor!
@ Hoop, wat een naar en vreselijk bericht! Eerst die hoop dat het misschien toch nog goed zat, en dan toch die bevestiging van je bangste vermoedens! Ik wens jou en je man heel veel sterkte toe! DIKKE knuffel!
Laatste bericht van mij voor vandaag denk ik, want ik ben snotverkouden en reteberoerd.... Hoop dus eigenlijk dat ik vanavond nog even niet hoef te puffen! Heb het erg benauwd en kan niet door mijn neus ademhalen... blèh. Ben ook erg geschrokken van het bericht van Lara en Ravi*. Woensdagavond had ik het er nog met mijn man over, dat zoiets echt mijn grootste angst is, dat je na 9 maanden zwangerschap afscheid moet nemen van je kindje! Afschuwelijk gewoon. Hierdoor ook ff geen zin in teveel kletsen, want ben gewoon mijn woorden een beetje kwijt, en maak mij gelijk meer zorgen om mijn eigen beebje... zit continue te porren of íe het nogwel doet.... Zoiets heeft een vriend van mij ook ooit meegemaakt, met zijn vrouw (beebje overleden in de baarmoeder in de 42e week), en dat ben ik nooit vergeten, daarom vindt ik het ook eng om nu "overtijd te gaan". Anyway, later ladies! X
Jusmte gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe auto. Ik hoop dat je er heel veel plezier aan mag beleven. Geeft denk ik wel een lekker rustig gevoel dat dit nu voor elkaar is. Guap ik heb de hoop opgegeven dat ik, wat jou bevalling betreft, gelijk krijg , dus doe het maar gewoon lekker rustig aan en verwen jezelf nog even met die nare verkoudheid. Zou mooi zijn als je daar eerst weer een beetje bovenop zou zijn zodat je meer energie hebt voor je bevalling. Beterschap en dat je over een paar daagjes ook maar, net als Ricmar, zo'n mooi kindje in je armen mag hebben
@Jeetje: het is nooit te laat om voor jezelf nog een herinneringsplekje (of iets anders) te creëren als je daar behoefte aan hebt. Dat is bij mij ook niet direct gebeurd, alleen merkte ik van na een paar maanden, van de zomer dat ik er toch ook veel mee bezig was en toch iets tastbaars wilde hebben. Sommige mensen planten symbolisch een boompje of begraven het vruchtje. Het klinkt misschien crue, maar ik heb het toen doorgespoeld. Ik was enigszins in paniek, was in een vakantiehuisje en wist ook niet wat nu precies het vruchtje moet zijn geweest. Vandaar dat bij mij later die behoefte op kwam om toch iets ter herinnering te doen. Ik heb ook naar sieraden zitten kijken, maar kon niet gelijk iets vinden. Toen ik in een tuincentrum vlinders zag, heb ik er eentje gekocht en opgehangen. Dus als jij daar nu toch ook behoefte aan hebt, kun je altijd nog iets doen/kopen. En ook als je die behoefte niet hebt, is het ook goed. Iedereen verwerkt dat op haar eigen manier. @Guap: zo verkouden, dat klinkt niet best. Je wilt ook letterlijk je babytje kunnen knuffelen en ruiken en dat gaat nu niet goed, begrijp ik. Nou flink stomen en je warmhouden en hopelijk ben je snel topfit voor de bevalling. Ga je overigens voor een thuisbevalling of ga je naar het zkh?
@Justme: moest eerst even googlen of ik het juiste model voor me had. Dat had ik inderdaad. Het is zeker een hele mooie auto en ik heb dat merk ook altijd met heel veel plezier gereden. En zeker ook voldoende ruimte wat ook niet onbelangrijk is als je straks met een kleine zit. Denk dus dat jullie daar heel veel plezier van zullen gaan hebben. Goed dat die kogel nu door de kerk is. Weer een punt van je actielijstje die je af kan strepen. En over het luisteren aan je buik. Ik heb wel eens gelezen dat je het met een wc-rolletje zou moeten kunnen horen. Mijn man is het niet gelukt, maar dat was niet verwonderlijk, aangezien ik een fors postuur heb. Maar ik zou het eens proberen, misschien dat het bij jou wel lukt.
Hoop: wij hebben ons ukje ook begraven in onze tuin, er staat een jong boompje op wat het heel moeilijk had toen we het plantte; maar het boompje komt er doorheen en wij ook; we zien het als onze levensboom. Zo zie je maar; ieder zijn symbool. Dat van die vlinders aan de muur of in de tuin vind ik ook erg mooi, de hangers van Lyanna ook! Jeetje; zo'n hangertje kan je natuurlijk altijd voor jezelf doen. Ik had ook nog een mooie door met de testen, de echo en de kaartjes die ik heb gekregen. Iets tastbaars is wel fijn. Is mijn persoonlije mening. Maar kan me voorstellen dat dat bij jullie anders is. Toevallig hadden we het vandaag op het werk over de rituele wassing na gemeenschap; gek, nooit eerder echt geweten en nu hoor ik het 2x in een week. Mees: als het goed is staat de (buik)foto in mijn album. (schrik niet) Ravi* ook nog zo'n mooie naam, hoe oneerlijk, tja dat is nu ook echt mijn grootste angst. Net terug van de zwemles, weer lekker gegeten en nu even wat tijd over. Dus tijd voor zp.... Xon; ben nog vergeten te reageren op jouw bericht van je eigen donor bij de IUI. Kan me heel goed voorstellen dat je dit moeilijk vindt te verkroppen, als je had gezegd dat het je vriend was mocht het wel....maar deze keer geeft misschien de mislukte IUI ook wel een beetje het gevoel dat het goed is om het anders te proberen....ik weet het niet hoor, maar dat kan ik me zo voorstellen. Nou ga nog ff lezen. Liefs
Jes, wat een mooie buik! Het blijft een raar idee dat daar een iniminimensje in kan zitten. Jes, ik heb nog geen IUI gedaan hoor. Alle 15 rondes waren gewoon d.m.v zelfinseminatie. Maar het voelt gewoon nu ook zwaar omdat ik weet dat ik er niet onderuit kan om naar het AMC te moeten, aan dat idee moet ik echt even gaan wennen. Jeetje, heb je nog antwoord gekregen over het poesje? Het is wel een schatje zo op de foto. Alleen is ze wel echt geposeerd op de foto gezet. Ik vraag me dan ook altijd af waarom doen mensen het beestje weer weg? Als iemand allergisch is, kan ik me voorstellen dat je zegt dat het een heel lief diertje is maar dat het daarom weg moet, maar dan zouden ze het er toch wel bij zetten. Of misschien omdat ze niet samen kan met een ander dier, haha, sorry !! Alle andere redenen zijn waarschijnlijk minder leuk. En als je daar behoefte aan hebt zou ik zeker ook iets maken/kopen wat jou herrinnert aan je vlindertje. En dat je man het er niet/nauwelijks meer over heeft dat is best lastig, maar denk dat het voor veel mannen zo is. Zij zijn er natuurlijk nog nauwelijks bij betrokken geweest, hebben niets gevoeld, geen last van hormonen gehad en er was uiterlijk nog niets zichtbaar. En misschien zijn turkse mannen nog wel iets geslotener dan nederlandse mannen (al was mijn ex ook net een oester)? En als je denkt dat je man het niet begrijpt koop of maak je toch iets kleins voor jezelf? Hier inmiddels wel weer wat minder verdrietig. Hele dag pijn in mijn kop, gewoon omdat ik dan jank en me te druk maak. Dus net voor mezelf maar lekker sushi gemaakt. Dat had ik nog nooit eerder gedaan, ik ga dat altijd lekker eten in een restaurant, maar het is wonderlijk goed gelukt. Ik zet dat soort dingen altijd op twitter/facebook, voor wie het leuk vindt kan me ook toevoegen (sommigen heb ik al). Als je niet mijn 'echte' naam hebt stuur dan even een pbtje. En oh ja, daar zet ik trouwens helemaal niets op over zwanger worden, aangezien ouders van mijn school daar ook wel eens kijken. Maar het is wel makkelijker met foto's van elkaar bekijken. Voor later op de avond ook nog iets lekkers gehaald, pffff al die teleurstelling is niet goed voor de lijn. Hoop hoe is het nu met je?
Xon: ja, nu je het zegt had ik dat eigenlijk wel kunnen weten. Ik haal het een beetje door elkaar. Nu snap ik dat de stap ook een stuk groter is. Lekker die sushi; lekker jezelf verwennen meid. Ik hoop zo voor je dat je wens snel in vervulling mag gaan. Geef je verdriet de ruimte. Liefs
Hoi meiden, Weer veel getypt hier.. Ricmar, wat een wolk van een zoon zeg!! geniet er lekker van meid, een dikke knuffel... Hoop, toch fijn dat je goed hebt geslapen vannacht, het is ook een kl*te gevoel als je 's morgens wakker wordt en je krijgt dan weer die klap in je gezicht. Ik hoop voor jullie dat je het een plekje kunt geven en weer aan de toekomst kunt denken. Eeerst maar even lekker de tijd voor jezelf nemen en je lekker laten verwennen, veel sterkte meid.. Justme, fijn dat je geslaagd bent voor een andere auto. En dat grote went wel hoor en wat je zegt straks past mooi alles erin voor de kleine.. Jeetje, wat een leuke kat zeg!! Hahaha eigenwijs ding, ik hou van katten ik heb zelf 2 van die lekkere eigenwijsen hier rondlopen En je vlindertje een plekje geven is nooit te laat ook ik had pas na een 2 maanden ofzo het gevoel dat ik het nog niet echt had afgesloten voor mezelf, ik heb het dan gedaan door kaarsjes te branden en eraan te denken. ieder doet het in zijn eigen tijd en eigen manier. En ja mijn man praat er ook niet over hoor, die is ook zo nuchter, dus ja.....Veel s6 meid.. Xon, meid wat kl*te weer!! Bah, en hele dikke knuffel voor jou meid. Ik had op 1 of andere manier het gevoel dat jij het zou zijn deze maand, ik weet niet waarom..helaas. Ik hoop echt dat het met de IUI gauw gaat lukken hoor... Guape, nou ik hoop dan ook voor jou dat het niet vandaag moet gebeuren als je zo verkouden bent, maar kan me ook voorstellen dat je toch wel graag wilt dat ie er eens uitkomt hoor, s6 meid.. Mees, fijn dat je lekker hebt kunnen uitslapen vandaag, altijd lekker als de kliene een keertje niet zo vroeg wakker is. En ach meid, het werdt me gisteren gewoon even teveel allemaal ik denk dat er daar meer last van hadden. En ook ik heb gewoon last van de zoveel niet gelukte pogingen, 15 maar liefst pfffff.. Nu dan in dec. naar de gyn. voor behandelprogramma, kijken wat we gaan doen. Dan ook nogeens 11 nov dat kl*te uitstrijkje waar ik niet echt op zit te wachten. Maar komt wel weer goed hoor meis, lief dat je altijd voor iedereen klaarstaat, je bent echt een schat!! Nou hier bericht gekregen dat dochter niet kwam, alweer een domper, want ze heeft een nieuwe vriend in zwolle ofzoiets en ja die gaat natuurlijk voor!!! Nou ja misschien een andere keer dan maar, ik had me er zo op verheugd mijn kleine muis even lekker vast te pakken...Verder ook nog steeds geen ei gespot weet nie waar ie blijft, zal wel weer komen omdat mijn cyclus zo raar doet. We klussen maar gewoon wat voor de fun en we zien het wel. iedereen een dikke knuff ook op wie ik niet heb gereageert, het was ook wat veel. Liefs Sillysa
Sill da's ook wat dat je dochter nu toch niet komt. Heel sneu voor je. Ik had het zo fijn voor je gevonden als je haar weer even had kunnen zien en even had kunnen knuffelen met je kleine muis. Ik hoop dat een volgende keer niet al te lang op zich laat wachten meid.
He bah Syl, kan me voorstellen dat je op de kleine had verheugd na zo een lange tijd. Ik snap nooit hoe iemand zo snel aan een nieuwe vriend komt. Nu zit ze in zo een opvanghuis, heeft een kleine waar ze nu nog waarschijnlijk dag en nacht voor moet zorgen, hoe en waar vist ze dan weer zo een nieuwe vent vandaan? En dan ook eentje die het dus waarschijnlijk niet uitmaakt dat daar nog zo een wurm bij hoort. Pfff ze zou haar tijd beter kunnen besteden aan de kleine en haar mams !! En jij ook al 15 pogingen, wat een tijd he? Hoop dat het voor jou nu ook snel gaat lukken.
@Jes: wat een mooie buik. En zo te zien heb je ook alleen een buik. Toen ik zwanger was, had ik als eerste de kilo's op de bovenbenen en heupen zitten (en die zijn er ook niet meer vanaf gegaan). Erg frustrerend. Zo te zien blijft jou dat bespaard. Erg mooi! @Xon: kan me al die teleurstellingen (met bijbehorend verdriet) goed voorstellen, incl. de angst voor de volgende stap. Maar als ik al zie wat jij allemaal al hebt doorstaan, dan weet ik dat je het AMC ook aan gaat kunnen. De eerste kennismaking is gewoon zwaar klote geweest en je was al zo gespannen vooraf. Dus logisch dat dat AMC voor jou zo'n schrikbeeld is. Ik geloof dat Boudicca het een keer voorgesteld had, gewoon eens op een vrije dag er weer heen rijden. Geen tijdsdruk, gewoon op je gemak parkeren. Kopje koffie drinken en weer terug rijden. Je zult zien dat het er dan al minder hectisch en eng uit ziet (ook de keer erna). Xon, ik moet nog steeds een facebook account aanmaken. Ik loop nog wat achter met al deze ontwikkelingen , maar ik beloof je dat ik het binnenkort ga goedmaken. @Syl: ach, wat k*t dat je dochter heeft afgezegd.:x Jemig, dat had ik niet verwacht. En wat vind ik dat sneu. Had ze de muis niet even bij jou achter kunnen laten, zodat zij alleen naar die nieuwe vriend kon gaan. Weet je nu wanneer je haar en muis wel gaat zien? En ja, logisch dat je je klote voelt. Iedere maand een teleurstelling en het stapelt zich uiteindelijk allemaal op. Ik heb nog maar 6 teleurstellingen moeten doorstaan, maar ook ik word er al wat cynischer in. Nu ook, we hebben geklust. Of het ideaal is geweest, weet ik niet. Ik had een positieve test en we hebben ons best gedaan. Mijn man had die hele week ongunstige diensten en normaal zou ik me in allerlei bochten gewrongen hebben, om toch vooral al die dagen goed te benutten. Maar nu had ik daar even geen zin in. Eerst had je nog wel eens zo'n gezonde spanning van oh, zou het deze maand dan raak zijn als je geklust had. En nu denk, ach, we wachten weer af, en waarom zou het nu wel raak zijn. Hier weer terug van mijn moeder's verjaardag. Was vanmorgen ook al even met mijn zoontje geweest om bloemen te brengen. Het was maar goed dat ik ze de hele terugweg zelf had vastgehouden, anders had mijn moeder alleen nog een bosje met stelen gehad. Vlak voor de voordeur had ik ze pas aan mijn zoontje gegeven. Hij liep bij mijn moeder naar binnen enthousiast 'boemen', 'boemen' roepend. Hoe hij ze overhandigt heb, weet ik niet, maar het boeket heeft het doorstaan. Vanavond nog even met mijn man en zoontje teruggeweest. Ons zoontje loopt nog een beetje te stuiteren, dus die moet nog een beetje kalmeren. Mijn man moet morgen weer werken, dus ik moet weer een leuke dagbesteding gaan zoeken. De meeste strijkwas is al weer gedaan en alle hokken van de beestjes zijn al weer schoongemaakt. Kortom, een lazy sunday (als het goed is).