@Mees: zou jij van van de zwangerenlijst willen halen? Wat moet ik nou neerzetten bij mij?.....een vraagteken met ? ronde na 2de miskraam?
@Hoop: ik zou het zeker even aangeven bij de gyn, of dat een tweede vruchtje kon zijn. Lijkt me toch prettig om het toch te weten, zeker ook voor je verdere verwerking. Zag het er dan ook uit als nog een vruchtje?
@Hoop: heb het lijstje aangepast. Ik heb je nu weer met ... bij de NOD gezet. Als je het anders wilt, moet je het maar aangeven, dan pas ik het nog even aan. Sterkte!
Hoop; ik heb het natuurlijk niet gezien en ben ook geen arts. Maar het feit dat op je eerste echo een groter kindje te zien was dan op je 2e echo zou dit kunnen verklaren, op je 3e echo was het ook weer goed gegroeid.......Bij mij was er een heel duidelijk verschil tussen de stolsels en het weefsel. Ik heb het afgespoeld en daarmee werd de structuur heel duidelijk. Het weefsel werd ook lichtrose. Ik schrijf weefsel omdat bij mij vooral het vruchtzakje zichtbaar was; echt een placenta met vliezen maar dan in het klein. Ben je toen je de 1e keer iets verloor ook het vruchtzakje verloren...anders zou dit ook het vruchtzakje kunnen zijn geweest. Je kunt het zoals mees schrijft voorleggen aan de gyn; maar deze zal dat waarschijnlijk vragen of je het kan laten zien...
Even snel spieken, maar nog geen foto van onze Noam. Ben wel erg nieuwsgierig! @Hoop: veel sterkte bij het telefoontje naar de gyn toe. Je zal wel snel langs moeten komen voor een echo. Dat vond ik altijd het moeilijkst dat je naar een leeg, zwart scherm moest gaan zitten staren (of in de wachtkamer daar te moeten wachten). Een dikke knuffel in ieder geval weer. @Bar: dank je voor de tip van de stekker. Zal het eens even gaan opschrijven (kan altijd van pas komen), alhoewel er vannacht niets geks meer gebeurd is. Wel had ik nu mijn waterdichte molton die ik voor de bevalling van mijn zoontje had gekocht vannacht over de kussens van de bank gedaan, voor het geval dat. Zo komt die ook nog van pas. We hebben gisteren wat vaker even wat geknuffeld met de kat en vannacht kwam hij ineens weer bij me in bed liggen. Denk dus dat hij het idee heeft dat zijn signaal goed opgepikt is. Jij maakt ook het nodige mee met je huisdieren zo op het laatst, zeg. Niet echt smakelijk. Zoals je misschien gezien hebt is het lijstje aangepast en daarmee officieel nu ook alle ogen op jouw gericht als eerstvolgende zp-er van ons clubje die gaat bevallen. Houd je ons op de hoogte zodra er ontwikkelingen zijn (evt. via sms naar Xon)? Hier weer een nieuwe werkweek begonnen. Niet echt veel zin. Er staat van alles te gebeuren op onze afdeling. Vorige week is er met onze bazen en 2 collega's een strategiesessie geweest. Vind het wel beangstigend dat 2 collega's 'onze toekomst' moeten gaan bepalen, terwijl ze zelf een blauwe maandag in dienst zijn. En allebei ook een tijdelijk contract hebben en een hypotheek die betaald moet worden. Dus logischer wijs voor hun eigen hachie gaan. We zullen zien. Vroeger zou ik daar echt slapeloze nachten van hebben, maar sinds ik een kind heb, weet ik dat er belangrijkere zaken zijn dan werk. Ik vind het nog wel vervelend, maar bemoei me er veel minder mee dan vroeger. Kost alleen maar energie en heb geleerd dat als ze eenmaal een koers uitgevaardigd hebben in hun hoofd, je kan protesteren wat je wilt, maar ze het toch uitvoeren. Zonde dus van de energie (kan ik beter in het maken van een tweede kindje steken...)
lieve meiden, allemaal superbedankt voor jullie duimen en kaarsjes, èn felicitaties! even nu kort va. mobiel. heb weinig geslapen, maar Noam doet het super! zal proberen vanavond of morgen mijn verhaal te doen en een paar foto's te plaatsen. dikke knuffels allemaal!
@Guap: graag gedaan! Alvast een hele dikke knuffel terug! Nu maar even lekker een beetje proberen uit te rusten!
@Jes4: bij mijn vorige miskraam hebben we het vruchtje incl vruchtzakje opgevangen.We hebben het begraven,gisteren de andere twee vruchtjes. Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt bij de gyn.We moeten er as donderdag om 15.45 uur zijn.Dan ben ik hopenlijk uitgebloed.Ik bloed nu nog behoorlijk vind ik. Ik ken mijn lichaam behoorlijk goed en wist gelijk al dat ze ernaast zaten wat betreft de duur van mijn zwangerschap.Toen idd de tweede echo weinig te zien was en dat ik ook zelf het hartje nog moest ontdekken omdat hun dat niet konden voelden we ons best wanhopig. Het klopte gewon niet.En dan opeens een mooie echo,maar helaas klopte het hartje niet meer We hopen dat we donderdag ook even de tijd krijgen om te praten,want ik moet op de behandelunit komen.Ik ben ertussen gezet.We zitten vol vragen. Jij hebt al een mooie buik hoor! Ik heb je foto,s gezien!Je hebt binnenkort weer een echo toch? @Guapatona: fijn wat van je te horen! En geweldig dat de kleine het zo goed doet.Hopenlijk kan jij wat beter slapen,maar het hoort er een beetje bij.we zijn heel benieuwd naar de foto,s! @Ricmar: hoe is het daar met jullie? Ook heerlijk aan het genieten? @Mees: al die veranderingen vallen niet mee op je werk meis...het maakt je onrustig en onzeker.Kan me voorstellen dat je je er niet lekker bij voelt. Hier gaat het aardig.het ene moment voel ik me best goed en voel ik dat het leven weer doorgaat.Het andere moment voel ik me in een diepe put zakken.Maar dat zal wel even zo blijven denk ik. Mijn man loopt al een tijdje rond met het idee om voor zichzelf te beginnen.Hij is leidinggevende DTA (asbestverwijdering) en er is genoeg werk.Hij kan zichzelf dan verhuren via zijn eigen baas.We hebben besloten om de stap te wagen.Hij gaat dan een stuk meer verdienen. We gaan ons huis proberen te verkopen en een groter huis huren.De wijk waar we nu wonen bevalt ons totaal niet en mijn man wil voorlopig niet meer de druk van een koophuis hebben.Zo kunnen we wat reserves opbouwen en hopenlijk verkopen we ons huis ook snel(daar rekenen we niet op). We vinden het allemaal best spannend en zo hebben we ook gelijk wat afleiding.Ik kan nu overdag op zoek naar een mooi huurhuis,we hebben hier nagevraagd hoe dat werkt.je kan via de makelaar huizen huren die behoorlijk hoge huur hebben,waar dus heel weinig op gereageerd word.Dus we zijn erg benieuwd.Voorzichtig kijken we dus vooruit(ook zien we in gedachte toch nog een gevuld babykamertje de hoop is er nog steeds dat het goed komt.
kwam spieken voor fotos....helaas! is al aardig lap leesstof getikt, lees vanavond door.krijg zo visite van vriendin met dochterjte van 3mnd
pffffff, wat is er weer veel gebeurd in een week! Xon sterkte en Hoop , wat een nare gebeurtenis weer, mooi dat je je vlindertje een plekje hebt gegeven in de tuin en ik wens je veel sterkte... en al 2 baby's geboren???/ Ricmar en guap? Van harte hoor dames! Ik probeer zo veel mogelijk mee te lezen maar 50 pagina's per week (!!!) is erg veel! hier erg moe, moet tussen de middag echt even liggen, last van druk op mijn kruis/baarmoeder ( naar beneden zeg maar) en voel echt dat ik het rustig aan moet doen en op tijd naar bed. De airo kan nu 's nachts uit en dat scheelt wel. Nu weer eten koken want het kinderspul heeft honger iedereen de groetjes!
@Hoop: wat spannend dat je man voor zichzelf wil gaan beginnen. Dat is toch een hele stap, zeker in deze tijd. Zo te horen is de markt op dit gebied, dus wel goed, dat vergemakkelijkt zo'n beslissing aanzienlijk. En wie weet, dan nog verhuizen. Een drukke tijd voor jullie dus. Succes met het zoeken van een nieuwe woning. Lijkt me een hele klus, omdat jij ook nog kinderen thuis hebt wonen die ook mee moeten verhuizen. Willen ze dat wel? Of verwacht je nog tegenstand op dit gebied? @Niala: de airco kan 's nachts uit... jemig, ik ben jaloers. Het is hier redelijk zacht voor de tijd van het jaar, maar hier heeft de verwarming de laatste maanden (zelfs in de zomer) ook wel de nodige uurtjes al weer gedraaid. Is de kleine misschien al aan het indalen? Is misschien wat vroeg, maar de pijn en het drukked gevoel dat je beschrijft, lijkt erg op indalingsweeën. Nou, rustig doen, kan zeker geen kwaad. Als dat tenminste lukt met je drukke gezin.
De kinderen hebben er geen moeite mee als we maar in dezelfde plaats blijven en ze naar hun eigen school ook kunnen.Dat is wel makkelijk.
@Niala: dank je wel! Je moet idd echt je rust nemen hoor,je lichaam geeft dat vanzelf aan en heel wijs dat je daar naar luistert
Hoop dat zijn hele veranderingen die jullie van plan zijn door te voeren. Ik hoop dat het inderdaad helpt om de draad weer een beetje op te pakken met al die afleiding die dit gaat brengen. Schrijf de vragen die je nu hebt voor je gyn op een briefje. Op het moment dat je daar bent kan het heel goed zijn dat je dingen vergeet, als je dan later weer thuis bent denk je dat en dat had ik ook nog willen vragen en dan is het weer te laat. Tenminste dat heb ik vaak . Niala wat ben jij al weer ver zeg! Doe inderdaad maar lekker rustig aan en luister goed naar je lichaam. Ik weet dat we veel schrijven maar halen we echt 50 paginas per week? Jemig zeg dat is wel heel veel. Geen wonder dat je het niet kunt bijbenen.
@Boudicca: dat is een goed idee,ik zal dat idd doen.Ik ben ook nogal vergeetachtig en vaak als je in gesprek raakt ben je alles zo weer kwijt.
Hallo dames, Hier vandaag een lange cursusdag BHV. Op mijn werk ben ik BHv-er en moet ik elk jaar op herhaling. Vandaag zowaar nuttig en interessant (dat is niet elke keer het geval) maar wel behoorlijk intensief. Helaas vandaag ook beginnende tekenen van een komende menstruatie, rugpijn, hoofdpijn, moe en klein beetje bruinverlies. Het zal woensdag wel doorzetten. Nog steeds niets van donor gehoord !!! Hoop wat spannend om een eigen bedrijfje te starten en ook nog eens op zoek naar een nieuw huis. Hoe is het trouwens met de hond? En Mees, nog last van piesenden/poepende katten? En Jeetje, je man al over kunnen halen om de poes te gaan bekijken? Goed genoeg dierenvragen. Guap, fijn dat het zo goed gaat. Ik moet wel zeggen dat ik erg benieuwd ben naar de foto's. Ben je zelf al een beetje van de supersnelle bevalling bij gekomen of is het nog wat onwerkelijk? Niala wel een beetje rustig aan doen hoor. Dat de airco niet meer aanhoeft betekent dat dat het nu 30 graden is in plaats van 42? haha En Ricmar, lig je nog in het ziekenhuis? Hoe is het met de kleine Vince? Wij willen best nog nieuwe foto's zien hoor !!!