wie nog meer 35+ deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door justme66, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maureen

Maureen Niet meer actief

Hi dames,

Eindelijk vandaag hier 'n redelijke dag gehad wat het weer betreft.

@Xon: Yes! Dat is goed nieuws zeg. Wow. Hoe het ook mag lopen, dit heb je achter de hand. Dat geeft rust. Maar ik hoop natuurlijk dat het de volgende ronde gewoon raak is na je ingreep van afgelopen maand.

@Jes: Leuk zulke leuke reacties. Geniet van je zwangerschap. En blijf maar alles opschrijven hier hoor. Wij genieten via jou (en de andere zwangeren) ook mee.

@Sneeuwmees: Oké dus 't is aan te raden voetreflex ehm dinges, en accupunctuur dus ook. Hoor ik Justme ook al 'n tijdje over. En zie 't resultaat :p

@Iedereen: Fijne avond dames.

Liefs

2. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @jes, fijn dat er zo gereageerd werd

@maureen, acupunctuur is absoluut aan te raden!!

ik ga lekker mijn bedje in,even relaxen voor het slapen gaan en dan fijn de oogjes dicht

3. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mooie buik al hoor voor 24 weken, geniet er maar lekker van!! Voor je het weet is buik weer weg en heb je een pracht van een baby in je handen.

4. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt hoor, ik doe geloof ik al aardig mee. Ik probeer al zoveel mogelijk mee te kletsen, des te sneller zit ik er tussen.

Het is ook echt vervelend k@tweer, ik begrijp dat je op vakantie bent? Ik geloof wel dat het aankomende dagen wat beter weer wordt, dus lekker nog even van genieten.

We zien je vanzelf wel weer verschijnen!!!

5. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, vervelend dat er een kat ontsnapt was en stiekem zich verstopt had in de woonkamer. Gelukkig dat je niks kon vinden.
    Dat is vast erg schrikken geweest dat je zoontje in de vijver bij de buren is gevallen en kan me voorstellen dat je dat nu wilt voorkomen. Dan de kippen maar even voeren als hij ligt te slapen.
    Ik moest ook wel even lachen om je storings gevalletje. Gelukkig dat het snel is opgelost en groot gelijk dat je de volgende keer eerst even de stekkers naloopt.

6. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Xon, fijn dat de gyn from hell vandaag meeviel en je er met een positief gevoel vandaan kwam.
    Bij MissEtam heb ik bij zwangerschap van J ook al mijn kleding gekocht en ook voor een prikkie. Hier bij ons zit eigenlijk zeg maar zo'n outlet winkel, dus bijna alles kun je krijgen voor weinig geld.
    Maar ik hoop dat die broek je geluk gaat brengen.

7. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Welkom terug in NL en kan me voorstellen dat het wel eens weer lekker is in ons koude kikkerlandje. Vooral als het daar altijd zo warm is.
    We kletsen hier zeker wat af, daarom probeer ik ook maar zoveel mogelijk mee te reageren. Kan ik het makkelijker bijhouden en zal ik er ook wel eerder tussen zitten.

Heb je je werk nog af kunnen krijgen vandaag?

Jij ook een fijne avond en tot morgen.

8. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn dat je wat beter hebt geslapen, maar erge moeheid is ook een zwangerschapskwaaltje hoor!!!
    Toen ik zwanger was van J en ook bij de MA was ik echt doodmoe, kon de hele dag wel slapen. Maar na een week of 10-12 was het weer voorbij en voelde ik mij beter.

9. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn dat het afdelingshoofd zo goed reageerde bij je gesprek, is altijd toch even afwachten maar vaak valt de reactie wel mee.
    Ook heerlijk om zulke leuke reacties van je collegae te krijgen, doet een mens goed.

Dan maar een 2e zwangerschapsdagboek, maar zo'n mooi gebaar. Je kan ze natuurlijk ook alle 2 bijhouden en dan zou je 1 daarvan bv aan je kind later kunnen geven als hij/zij dat leuk zou vinden.

Nu op naar een goede combinatietest, ik duim in ieder geval voor je!!!

Je schrijft hier maar lekker een eind weg hoor, ik geniet ervan en hou me vast aan al jullie zwangerschapsverhalen. Ik hoop dat ik dat ook nog 1x mag meemaken.

10. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier hebben we vandaag ook heerlijk genoten van het mooie weer, J heeft lekker buiten gespeeld in zijn net weer gevulde zandbak. Hij had in een jaar tijd al heel wat zand eruit geschept, maar nu kan hij met zo'n 100 kg wel weer even vooruit. :D

Jij ook een fijne avond.

11. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, sorry voor al mijn berichtjes achter elkaar. Maar zo vond ik het het makkelijkst om te reageren tijdens het film kijken en hoop dat ik niemand vergeten ben.

Morgen overdag zal ik denk ik niet veel online zijn, eind van de ochtend boodschappen doen en 's middags naar mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder is jarig en daar dus even een bakkie koffie drinken met J.
    Ik heb vanmiddag met J een boekenlegger voor haar gemaakt. J. heeft heerlijk zitten verven en vanavond heb ik die nog even geplastificeerd.
    Zondag houdt ze echt haar verjaardag en komen mijn 2 zwagers, schoonzus en de 2 meisjes ook.

12. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Dames, even een vraagje..
    Ik moet op het vervolggesprek een formulier meenemen die ik vooraf in moet vullen.
    De eerste vraag die er op staat is de vraag of ik getest ben op CMV en of dat positief of negatief is.
    Het is een virus wat veel mensen bij zich dragen en heel gevaarlijk kan zijn voor zwangere vrouwen, vooral in de eerste 3 maanden als het vruchtje zich aan het ontwikkelen is.
    Maar dat laat toch geen mens uit zichzelf testen? Weten jullie dat of je dat bij je draagt?

13. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet zo niet of ik het bij me draag Xon, maar denk dat ik het niet heb.
    Ik kan als ik het niet vergeet wel even uitzoeken of ik er op geprikt ben bij de zwangerschap van J. Zal morgen wel even kijken of ik de papieren van de vk/zkh kan vinden en even doorlezen.

En misschien dat er hier nog anderen zijn die het weten en hopelijk dat zij je er ook verder mee kan helpen.

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: wat een goed nieuws van de kliniek! Ben echt heel erg blij voor je.:D Zomaar ineens een hele schone baarmoeder en 2 ijzers in het vuur om die baarmoeder te vullen. Nou, dat kan niet misgaan.
    Ik heb overigens nog nooit gehoord van CMV? Kan me niet voorstellen dat dat ooit aan mij gevraagd is of dat ik daarop geprikt zou zijn.
    Toen ik voor KID wilde gaan, moest ik wel gelijk ook bloed laten prikken of ik evt. geslachtsziektes had (gehad). Dat zou de kans op een zwangerschap verminderen en dat wilden ze van tevoren weten. Maar volgens mij kwam daar geen CMV in voor bij het bloedprikken. Ook een beetje een rare vraag, want niemand laat zich zomaar testen op zoiets vaags, toch?
    @Jeetje: welkom in Holland! En wat lief, je hebt wat zonneschijn voor ons meegebracht.:) Kwam vandaag gewoon een beetje bij met die heerlijke temperatuur vergeleken met de afgelopen dagen. Veel plezier weer hier met het weerzien van je familie en vrienden! Geniet ervan, meid!
    @Lyanna: je bent inderdaad lekker op dreef. En begint ons al aardig te kennen.;) We willen ook graag een zandbak voor ons zoontje, maar zien ook al op dat er dan meer zand naast ligt dan erin. Gisteren hebben we een speeltoestel gekocht, dus de volgende stap zal dan een zandbak worden.
    @Maureen: zag aan je banner dat jij al weer bijna naar je donor mag. Hopelijk is het voor het laatst! En ja, accupunctuur, voetreflex e.d. is zeker aan te raden. Heerlijk ontspannen en ik geloof er echt in dat als al je energie in je lijf beter stroomt, dat dat overal goed voor is. Dus ook een kinderwens. Ik zou eigenlijk 5 weken achter elkaar moeten (1 x pwk), maar ze gaat nu net met vakantie voor 2 weken. De eerstvolgende keer dat ik dan weer moet is net een paar dagen na mijn NOD. Dus veel zal het niet uithalen voor mijn kinderwens deze maand. Maar goed, we zullen zien!:p
    @Jes: wat lief hoe je collega's reageerden. Kan me voorstellen dat het nog wat onwennig voelde om het hardop te zeggen dat je zwanger bent, maar je ziet nu hoeveel leuke reacties je krijgt. Dat moet toch ook bijzonder zijn. Toen ik het mijn baas vertelde, barstte ik in tranen uit. Ik vond het zo eng, om het voor het eerst tegen een 'buitenstaander' te vertellen. En ik vond ook dat ik mijn baas en het werk echt met een groot probleem opzadelde door zwanger te zijn. Mijn baas was helemaal overrompeld en had zo erg met me te doen. De tweede keer kon ik het met droge ogen vertellen, gelukkig!
    Enne...vooral veel blijven kletsen. Het is voor ons allemaal HET doel, dus we hopen je, over niet al te lange tijd, allemaal gezelschap te houden met ons zwangerschapsgeleuter.:p

15. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Xon, ik heb pagina gevonden met veel informatie over CMV. Als ik het lees kan je er niet zoveel aan doen, maar lees maar eens.
    Ook is het risico niet al te groot (minder dan 1%) in zwangerschap, ook denk ik aan de hand hiervan dus niet geprikt te zijn op CMV.
    Maar waarom jij dan wel erop geprikt moet worden weet ik niet, zou ik in ieder geval later nog wel even vragen waarom.

Dit is de link: Cytomegalie zwangerschap (Infectieziektebestrijding)

16. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje, je hebt als het goed is pb en nogmaals sorry. ;)

17. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Dank je wel Lyanna, heb de site idd even bekeken en had gisteren zelf ook al even gegoogled.
    Maar ik vroeg me vooral af of jullie daar al eens over gehoord hadden.
    Heb net even het ziekenhuis gebeld om te vragen of ik er al eens op geprikt ben en of dat positief of negatief is.
    Je schijnt er een grotere kans op te hebben als je vaak met kinderen werkt, nou ja dat is in mijn geval natuurlijk zo. Vieze (snot) handjes, hoesten, niezen (zonder hand voor de mond), sommige die niet hun handen wassen na het naar de wc gaan enz. enz. Die kids zijn wandelende bacteriebommen!!
    Als je het cmv virus bij je hebt moet je vooral voorkomen dat je dat krijgt als je zwanger bent, en dan vooral in de eerste drie maanden. Als ik het zo lees lijken de symptomen op een gewone griep.
    Impie (tijd niets van je gehoord trouwens, waar ben je?) ook wel handig voor jou dus om te weten. En er zijn hier nog een of twee die met kinderen werken, toch?

18. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Xon, graag gedaan hoor!
    We zijn ervoor om elkaar te helpen.

Goed dat je even zkh hebt gebeld. Hygiëne is gewoon erg belangrijk.
    Ik heb heel veel met kinderen gewerkt en ons zoontje gaat natuurlijk ook naar de psz en daar ben ik ook regelmatig hulpmoeder. Dus dit is altijd even fijn om te weten!

Nu ga ik eerst even douchen en dan even boodschappen doen. Daarna verjaardag vieren van schoonmoeders, dus tot vanavond meiden.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: ja, ik heb er ook nog nooit van gehoord. Ik was ook wel even blij om te lezen. Mijn tweede baantje is een schoonmaakbaantje op een instelling voor geestelijk gehandicapten. Dus daar kom je ook van alles tegen. Ik zal het nu ook wat beter in de gaten houden.

20. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Hoi meiden,
    Heb jullie erg verwaarloosd laatste tijd, zit ff in een dipje qua energie niveau.
    ga proberen straks eens terug te lezen.
    Over de meeting, ik denk niet dat ik het red, komt een timmerman dat weekendd hier verbouwen en wil ik graag bij zijn en weet niet hoe laat hij klaar is die zondag, balen!

Vast paar dingen onthouden:
    Lyanna, welkom!! ik ben 40 en zwanger van eerste kindje..ben hier ook gekomen terwijl ik al zwanger was, maar komt omdat meiden van ander topic hierheen gegaan waren.

Xon: wat fijn dat alles aan het lopen is nu met kliniek etc! sprak gisteren vriendin die ook gaat inschrijven voor KID, wachttijd voor intake is 8 maanden. Zij heeft echter heel veel vragen, weet jij een goede site waar veel info over kosten etc opstaat?

De rest volgt.....

Deel Deze Pagina