Xon jammer dat je tekenen van ongi krijgt, maar aan de andere kant, je was er zelf al zeker van dat het deze keer niet raak zou zijn. Dus misschien ook maar goed dat het snel begint. Kun je ook sneller weer verder voor de volgende poging. Ik hoop wel voor je dat het deze keer wat minder heftig zal zijn dan de vorige keer dat je die pillen had gebruikt. Wat goed dat je BHV-er bent. Dat is iets dat voor mij niet is weggelegd. Waar het precies vandaan komt en waarom ik het heb weet ik niet, maar vaak als ik bloed zie krijg ik de nijging om flauw te vallen. Razend irritant als er een leerling met een heftige bloedneus of schaafplek is en ik moet een ander vragen om te helpen, omdat ik suizende oren krijg en sterretjes begin te zien. Het zal wel tussen de oren zitten want ik heb het gelukkig niet altijd maar lastig is het wel. Dat was ook vooral de reden waarom ik zo tegen mezelf spuiten opzag. Ik had al visioenen van elke avond flauwtes maar gelukkig valt dat mee. Tja ik ben geloof ik een beetje apart.
@Xon:met de hond gaat het gelukkig weer wat beter! Ik hoop dat het ook zo blijft! Jammer hoor dat je toch idd ongi lijkt te worden,je vermoede het al,maar als het dan toch echt door lijkt te zetten is het toch weer slikken. Vreemd dat je nog niks gehoord hebt van je donor.
@jes....mooie buik hoor ienieminibuikje. weten jullie het geslacht? ik schat in een knul. heb de echo gezien en ik dacht dat zo voor justme...denk ik een meisje @niala....airco kan nu uit....ben jaloers hoewel hoogzwanger in de hitte ook niet mijn voorkeur heeft. neem ook echt je rust hoor zeker met diehitte. je hbt al 2kids maar ben evenkwijt of meiden, knullen,of knul en meid is. @hoop.....je hebt ee nleuk project voor de boeg, is wel de nodige afleiding om mk een plekje te kunnen geven @mees...al wat wijzer geworden op je werk??? meiden....ik heb vreet buien niet gewoon,net bij bakjekoffie een stuk of 12 speculaasjes naar binnen gewerkt laten wehopen dat voortekenen zijn
Xon...ik lees dat het bij jou ook weer op rood gaat waarschijnlijk, wat k... en niks van donor gehoord ook nog.... Hoop...dat is wel fijn, beetje afleiding denk ik en even met andere dingen bezig zijn....en natuurlijk lekker over babykamer blijven nadenken en dat die gevuld wordt...zonder hoop geen leven hoor!! (maar daar doe je met je naam toch ook eer aan!)
@Xon: nee, geen poep of pies meer gezien. Heb mijn waterdichte molton matrashoes over de bank gelegd, just to be sure! Wat goed dat je BHV-er bent. Ik heb het ook een jaar of 2/3 gedaan, maar die herhalingstrainingen werd ik hoorndol van. Al die neprollenspelen alsof er een aanslag was geweest of wat dan ook. Ja, sorry, ik ben daar normaal al geen ster in, laat staan met zoiets. Dus ik ben er mee gestopt. En balen van je ongi, ook al wist je het, ik denk dat je toch een onder voorbehoud houdt tot je echt weer de eerste tekenen ziet. @Hoop: succes bij de gyn. Een briefje maken is zeker een idee. Je krijgt die gyn maar even te zien en je moet zoveel mogelijk informatie voor jezelf proberen te krijgen. @Almika: jij hebt gelukkig een geldig excuus om lekker 12 speculaasjes op te eten. Dus geniet nog maar even van die onbedwingbare vreetbuien. Op het werk niet veel wijzer geworden. We mogen volgend jaar nog gewoon ons werk doen of er niets aan de hand is, maar we moeten wel naar nieuwe mogelijkheden gaan zoeken. Wij hebben veel klanten uit de overheid, maar ivm de kredietcrisis wordt daar erg bezuinigd. Dus daardoor minder klanten en dus minder omzet. Nu dus kijken of er andere partijen zijn waar we mee kunnen werken. Dus eigenlijk niets nieuws. Snap niet dat ze daar van 14.00-22.00 uur met 4 man over hebben moeten brainstormen, want hierover hebben we het al zo vaak gehad op de afdeling. We zullen zien, misschien zijn er meer dingen besproken als die ze nu loslaten.
Guape, man en zoontje, gelfeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje Noam!! Geniet er lekker van meid, fijn dat alles goed gaat met jullie!! Dikke knufff...
Zo nou kom even een dag niet en hup de volgende baby is er alweer!! leuk hoor!! Was ook nog lekker snel las ik, super... Hoop, jemig meid, hopelijk voel je je snel weer wat beter, een extra knuffel meid!! Almika, jij ook nog maar heel even, spannend weer hoor!! Hoop voor jou dat het ook snel en voorspoedig mag gaan.. Xon, jammer weer meid, nu op naar de IUI?? Sterkte meid... Verder niet zoveel gelezen eigenlijk was alweer vol van het nieuws van Guape. Zo leuk!! En ja dochter heeft haar vriendje opgeduikeld via een datingsite, en nou heb ik daar niets op tegen hoor, maar heb wel zoiets van, zou je niet even wachten tot je uit de shit bent ofzo?? Maarja ze doet toch wat ze wil(altijd ook al gedaan dus ja). Ik vind het alleen erg jammer dat ik ze niet even heb kunnen zien. Verder alles rustig hier, heb vandaag pas ei zo te voelen, dus we lassen nog maar een extra klusavondje in echt errug!! hahaha... Zal weer elke dag komen lezen want anders is het niet te doen hoor, hahaha kletskouzen!!! Liefs Sillysa
Ik ben over de rooie...ik huil tranen met tuiten. Ik lees net zo,n zelfde verhaal als van mij. Eerste echo 3 weken teruggezet in tijd..het zou veel te klein zijn.Die vrouw(thea) een rotweek gehad met haar man en vreesde het ergste en nu een echo gehad..blijkt een tweeling te zijn!! Nu weet ik het zeker: na zondag toen ik het tweede vruchtje verloor en nu ik dit lees....zo,n zelfde verhaal en bij mij konden ze het niet goed zien....toen dachten we al dat er misschien een kleiner vruchtje was.....dit doet zo,n pijn.Ik wist het al,maar na haar verhaal...... nooit,nooit nooit ga ik nog langs mijn eigen gevoel heen!!! Sorry meiden
Nou meiden, komt 'ie!!! De bevalling ging heel snel. Het verhaal: vanaf 8 uur had ik milde menstruatieachtige krampjes, vanaf 10:15 ben ik gaan timen, en kwamen de krampen eerst rond de 20 minuten, maar dat ging binnen 1,5 uur naar om de 8/9 minuten. Rond 11:30 begon het als weeën te voelen, en rond 12:30 kwamen ze om de 5/6 minuten, maar dat ging nog tijdens het telefoongesprek met de VK om 13:15 over in om de 4 en toen om de 3 minuten! Ik kon nauwelijks op adem komen tussen de weeën door, en begon te roepen dat het wel heel erg snel ging allemaal. De VK heeft ons dus meteen naar het ziekenhuis gestuurd. Dat was onze keuze om daar te bevallen, en ik had mij verheugd op een badbevalling of ruggenprik, maar van beide is niks terecht gekomen. Rond 14 uur liep ik tussen 2 weeën door onze drie trappen af, en beneden in het portiek ving ik weer 2 weeën op, terwijl een vriend van ons met de auto voorreed. Tijdens deze 2e wee, ik op handen en knieën, beneden in het portiek dus, braken mijn vliezen! Ik schrok, en dacht nog om een schone broek aan te gaan trekken, maar de weeën kwamen zo snel achter elkaar, dat ik dacht, gewoon maar gaan met die banaan, wegwezen! Dus op de achterbank op handen en knieën gekropen, naar het zh gesjeesd, en daar op de stoep weer op handen en knieën gezakt, om weer 2 weeën op te vangen terwijl manlief een rolstoel haalde. Tijdens de 2e wee daar op de stoep voelde ik persdrang!!! Help, dacht ik, dat zal mij toch niet gebeuren dat ik hier op de stoep mijn kind ter wereld ga brengen!!! Ik blokte het meteen in mijn hoofd en begon de persdrang weg te puffen, terwijl we naar de poli sjeesde. Eenmaal daar, bleek dat hij in het vruchtwater had gepoept. Ik klom weer op handen en knieën op het bed, ving weer 2 weeën op en toen moest de VK mijn ontsluiting checken, dus ik op mijn rug liggen, en jawel ik had volledige ontsluiting! Dus persen maar zei ze! Binnen 4 x persen lag hij op mijn borst, we waren nog geen 10 minuten binnen!!!! Het had maar een haar gescheeld of hij was op 4 andere plekken ter wereld gekomen, thuis, in het portiek, in de auto of op de stoep van het ziekenhuis! Vanaf de eerste echte weeën was het dus een bevalling van 3 uur! Volgens de Vk een record, althans zij had dit nog nooit meegemaakt. Pfff, nou ik ook niet! Met Fabian duurde het vanaf de eerste echte wee 16 uur, en daarvan heb ik bijna 1,5 liggen persen! Wat een verschil, wat een schrik! Mijn man was ook helemaal beduusd! Nou voor nu laat ik het even hierbij, ik heb nog nauwelijks geslapen, hoewel Noam het prima doet! Wel trusten allemaal, voor nu! en bedankt xon, ik vond je helemaal niet opdringerig trouwens! eerder zeer meelevend! Dank!
Ooooooooooohhhhh wat is hij schattig! Wat een poepie onze(sorry maar zo voelt het een beetje, haha) tweede z.p. baby. Tjemig Guap, wat een verhaal die bevalling. Geen vervelende dingen(hechtingen e.d.) over gehouden aan de snelle bevalling? Dat hoor je vaak bij een snelle bevalling. Nou gelukkig geen portiekbevalling haha. Geniet je er nu vol op van? Hoop, meid ga jezelf niet teveel pijnigen met verhalen van anderen. Ik snap dat je op zoek bent naar herkenning, maar probeer je eigen verdriet te verwerken. En ik denk dat op je gevoel vertrouwen heel belangrijk is, daar ben ik ook wel over uit. Hier net even contact gehad met donor, hij vond het ook K*t en hij zei laten we morgen even bellen en een plan maken. Huh????? Vinden jullie dat niet lief en schattig???? Blijkbaar is er nog iets te onderhandelen met hem en geeft ie nog niet op. Nu lekker slapen, enorme rugpijn en al een lichte buipijn !!
@Guap: smelt....smelt.... wat een scheetje. Een een flinke jongen ook, nog zo te zien. En jemig, wat een verhaal, zeg. Het zal je toch gebeuren dat het in de auto of waar dan ook was gebeurd. Je leest het wel eens in de krant of zo, maar dat dat bijna in ons clubje, met 'onze' zp-baby was gebeurd, onvoorstelbaar. Nou, kans om tegen de bevalling op te zien, had je in ieder geval niet. Nou, geniet van al het moois! Hoe vindt Fabian zijn broertje? Heeft hij het je vergeven dat het een broertje is geworden? @Xon: goh, zo laat die donor niets horen en zo ineens zo'n bericht. Inderdaad, hij wil blijkbaar actief meedenken hoe nu verder. Nou, ben benieuwd, of hij zelf nog ideeën heeft. Toch wel lief, toch? Dan is het niet zo maar iemand die klakkeloos zaad dumpt, maar toch iemand die echt het beste met je voorheeft en je echt wil helpen. Succes met het telefoongesprek. Hoop echt dat het wat voor je oplevert. @Hoop: ach, meid. Ik sluit me bij Xon aan. Ik snap dat je herkenning zoekt, maar het enige wat je nu bereikt is dat je je zo overstuur zit te maken. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Probeer een beetje tot rust te komen, probeer het een plekje te geven, hoe moeilijk ook. En probeer bij de gyn donderdag je vermoedens op tafel te leggen. Als ik op sommige topics hier kom, houd ik het ook niet droog namelijk. Dikke knuffel, meid.
guap.....ook al zo'n schatje en vind ook echt een jongenskoppie. en zo lekkere toet om in teknijpen.....geniet ervan en wat vindt je andere bengel? wisten jullei wel het gesclaht al? @hoop...ik herhaal xon:Hoop, meid ga jezelf niet teveel pijnigen met verhalen van anderen. Ik snap dat je op zoek bent naar herkenning, maar probeer je eigen verdriet te verwerken. En ik denk dat op je gevoel vertrouwen heel belangrijk is, daar ben ik ook wel over uit. @mees...weinig nieuws dus op werk maar heb jij nu al wel kunnen aangeven dat je gek wordt van de manier waarop ze met je omgaan ik moet om 1100 fysio en dan vk dus ga wat doen totlater
Oohhh Guap: wat een prachtig ventje....vind ik altijd zo'n mooie kindjes voortbrengen wanneer 2 huidskleuren samen komen....Ben er maar supertrots op. En wat een verhaal van je bevalling. Heb je niet gigantische naweeen gehad na zo'n turbo bevalling? Rust maar lekker uit en vooral genieten. Oja; als je het leuk vind om een kaartje te ontvangen; stuur dan je adres even in en pb... Hoop: ik ben het met Xon eens. Probeer je niet nog meer te pijnigen. Je wist dit eigenlijk zelf al. Waarschijnlijk kan de gynaecoloog dit niet bevestigen omdat hij/zij het niet gezien heeft. Hou je aan je eigen gevoel vast. Dat is waarschijnlijk het enige ware... Oh Syll: als ik jou zo hoor, vrees ik wel een beetje voor de puberjaren van onze meiden. Lostalen zeggen ze dan, jaja.... Almika: wij weten wat het wordt; de rest nog niet. Al vind ik dat wel lastig want onze middelste dochter wil het zo graag weten. Is nu ook opstandig vanwege alle veranderingen. Maar krijgt ook een hoogslaper en vindt dat ook super spannend. Dus eerst afwachten of dat de meeste opstandigheid wegneemt en anders gaan we het vertellen. Sal: Thanks voor de complimenten. Liefs
Wauw Guap wat een verhaal!!! Het is net een film inderdaad, zie het zo voor me! En wat een verschil met je eerste bevalling dan zeg. En ooooohhh wat een schatje!!! Echt een moppie om te zien en ik vind ook dat hij echt een jongenskoppie heeft. Fijn dat het goed gaat allemaal. Lekker bijkomen van die ultrasnelle bevalling en genieten van jullie nieuwe aanwinst! Ik was ook benieuwd hoe je andere zoontje het nu vindt dat het toch geen zusje is? @Almika: bij jou nog rustig dus? Succes bij de fysio! @Xon: je hebt toch wel een schat van een donor, al reageert ie soms wat traag Fijn dat ie even wil overleggen om een plan te maken! En je ongi begint nu echt te naderen zo te horen. Hè bah! Hopelijk is het deze keer een stuk minder pijnlijk. @Hoop: oh meis, inderdaad voortaan gewoon op je gevoel vertrouwen dat is het beste hoor! Maar ik denk niet dat het wat zou hebben uitgemaakt uiteindelijk wat betreft de afloop of wel? Sorry als dat hard klinkt zo bedoel ik het niet! Maar ik begrijp wel dat je ervan overstuur bent en dat het moeilijk is. Ik zou ook even andere verhalen laten voor wat ze zijn. Voor je gevoel weet je nu hoe het zit en je verandert er niets mee door jezelf er steeds mee te blijven confronteren. Ik hoop dat een volgende zwangerschap gewoon helemaal goed mag gaan en blijf op je gevoel vertrouwen. Dikke knuffel! @Niala: goed om weer van je te horen! Je schiet echt al op nu hè? Rustig aan doen hoor! Ik was laat op, eerst wel vroeg wakker maar geen zin om op te staan om zes uur. Morgen pas weer een deadline dus het kon wel even. Het zonnetje schijnt hier dus ik ga eerst lekker een frisse neus halen. Tot later meiden! Fijne dag.
@Almika: succes bij de vk en de fysio. Het is inmiddels november, dus de maand waarin jouw kereltje geboren gaat worden. Hebben jullie nog wat van Lara gehoord, hoe het nu met haar (en haar gezin) gaat? Blijf nog steeds aan haar denken, ondanks dat ik haar niet ken. @Hoop: hoe is het nu met je? Weer een beetje bijgekomen? Ik hoop dat je mijn bemoeienis niet kwaad opvat, maar het is goed bedoeld. Ik vind het gewoon zo sneu dat je je zo verdrietig maakt. Hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt. Het is vandaag 1 november. Had vanmorgen wel even een nare bijsmaak toen ze zeiden dat het vandaag dinsdag 1 november was. Ik was oorspronkelijk 5 november uitgerekend als mijn zwangerschap goed gegaan was. Omdat ik waarschijnlijk weer een keizersnee zou hebben gehad, zouden ze het kindje in de 39e week halen. Mijn man en ik hadden in het voorjaar dus al wel eens zitten brainstormen wat een mooie dag zou zijn en wij hadden voor ons zelf bepaald, dat als we zelf weer een dag moesten kiezen, we voor deze dag zouden gaan (1-11-11). Vonden we wel mooi en net als bij mijn zoontje, dinsdag de ks en dan vrijdags, voor het weekend weer naar huis. Het leek zo ideaal. En nu gaat dat dus niet door en sta ik nog steeds met lege handen omdat ik ook nog steeds niet zwanger ben. Nou ja, maar niet te lang bij stilstaan. Ga zo even lekker naar de intratuin met mijn zoontje. Er even tussenuit. De kat had gisterenavond weer boven op de overloop gepoept en ergens geplast, alleen heb ik nog niet kunnen ontdekken waar. Daar moet ik vanmiddag nog naar op zoek. Heb vannacht ook beneden op de bank geslapen. Allereerst omdat ik best wel weer ontdaan was, omdat hij het weer geflikt had om in huis te poepen en te piesen en ook omdat mijn man weer een heel bos aan het omzagen was. En zo heb ik een nachtje bij die betreffende kat doorgebracht (in de hoop dat hij uiteindelijk gaat snappen dat ik echt nog steeds stapeldol op hem ben). Heb alleen slecht geslapen. Nou ja, gelukkig heb ik een rustig dagje voor de boeg.
Oh Guap wat een poepie! Goed gedaan meid! En ook zo supersnel. Wauw zeg! Kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken. Maar je hebt het gehad meid! Nu kan het grote genieten beginnen. Heerlijk! Liefs, S.
Hi lieve meiden, Bedankt voor al jullie lieve reacties! Noam doet het supergoed. En ik heb iets meer kunnen rusten, maar ben ook tegelijk heel moe aan het worden. De naweeën vallen mee, ik neem gewoon om de 6 uur 2 paracetamol, als het vervelend voelt, en ik leg een warme kruik in mijn rug. Wonder boven wonder ben ik er zonder "kleerscheuren" van afgekomen, en ik vloei weinig, dus het herstel gaat ook zeer voorspoedig. Fabian heeft alleen toen hij binnenkwam in het ziekenhuis gevraagd naar zijn zusje, daarna heeft hij snel geaccepteerd dat het een broertje is, en hij vind de naam ook mooi, en roept nu steeds waar is mijn broer? mag ik mijn broertje een kusje geven? Hij is heel lief, maar we moeten wel opletten, afentoe, wat te hardhandig. Hij wil dan met Noam spelen, en duwt hem autootjes in de hand enzo... En ook raakt hij afentoe van streek als hij wat weinig aandacht krijgt, gaat hij ineens heel hard huilen, wat wij niet van hem gewend zijn. Vandaag is hij lekker naar de crèche kan hij zich daar even uitleven, en trakteren. morgen komt oma weer logeren, dan komt hij geen aandacht tekort, en kunnen wij een beetje rusten.
Guap: die Mittendorf-Williams methode heeft wel gelijk gehad!!! Bij mij is dat 13 februari; de verjaardag van mijn nichtje.....dus liever geen gelijk in mijn geval.