wie nog meer 35+ deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door justme66, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: hoef je je niet voor te schamen dat je verdriet hebt omdat het weer niet gelukt is deze maand. Dat zullen we allemaal hier maar al te goed begrijpen. Ja, mannen zijn nu eenmaal nuchterder. Die van mij vroeg gisteren wanneer ik eigenlijk ongesteld moest worden (terwijl die data bij mij vanaf dag 1 al gelijk in mijn geheugen gegrift staan). Dat vind ik ook wel eens jammer, dat ik daardoor ook minder makkelijk over evt. kwaaltjes praat (komt waarschijnlijk ook omdat ik hier met jullie wel zoveel over praat). Ik weet dat hij het doet, omdat we al zo lang bezig zijn en er niet te veel de nadruk op wil leggen, omdat hij weet hoe verdrietig ik iedere maand ben als ik toch weer het eerste rood gesignaleerd heb. Maar goed, daarom ben ik extra blij dat ik jullie heb.
    @Hoop: ik zou, als ik jou, was de dag dat je (echt) bloedverlies hebt gekregen aanhouden, al is zo'n eerste maand na een mk altijd een beetje koffiedik kijken en zal het waarschijnlijk ietsjes langer duren dat je weer ongesteld wordt.
    Mijn cyclus was altijd 28 dgn en na de mk zat er 30 dgn tussen, dus die eerste dag klopt wel een beetje (denk ik) als eerste dag waar vandaan je moet tellen.

2. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Jeetje...wat balen meis..en daar mag je zeker heel verdrietig om zijn hoor!!

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Heb net de tandarts gebeld ivm uitslag van mijn kweek. Er blijken dus behoorlijk wat bacterieën aangetroffen te zijn. Van sommige een behoorlijke hoge dosis. Dat zit dus niet alleen in mijn tandvlees, maar blijkbaar dus ook in mijn lichaam. Streng geadviseerd (door de microbioloog van het lab) wordt dus om toch die combi-antibiotica te gaan innemen en de behandeling te gaan starten.
    Ook werd een stresshormoon aangetroffen (of hoe je dat ook noemt), en ook stress is een grote veroorzaker van dit probleem (blijkbaar ook van de vag.klachten die ik nu heb). Dat is natuurlijk niet met een antibiotica aan te pakken en is iets wat ik zelf moet doen (weet alleen niet hoe en het gekke is dat ik me niet gestresst voel).
    Ik heb nu uitgelegd dat ik mogelijk zwanger kan zijn en morgen of overmorgen daar duidelijkheid over heb. Ik heb nu een principe afspraak gemaakt volgende week maandag (die mondhygiëniste is er maar een dag per week) en dan te starten met de behandeling en de antibiotica. Gezien de zwaarte van de antibiotica, moet ik dan misschien alsnog de volgende maand overslaan met onze kinderwens, maar dat zien we dan wel weer (mijn huisarts zei dat het alleen tot aan de eisprong gebruikt moest worden en liever daarna niet meer).
    We hebben in ieder geval afgesproken om tot aan de eisprong, dus dat is 2 keer een wat intensievere behandeling te gaan doen (incl. antibiotica) en dan van eisprong tot aan NOD even niets meer. Of in ieder geval dan te overleggen.
    Ik heb er toch maar voor gekozen bij deze mondhygiëniste te blijven, ondanks de ervaringen die ik heb. Reden is dat ik nu al kosten voor al het vooronderzoek kwijt ben (en dat niet vergoed krijg) en als ik naar een ander ga, het weer langer duurt voor je weer een afspraak hebt en zij waarschijnlijk weer dat zelfde onderzoek over gaan doen. Dan ben ik zo en zo al 300 euro kwijt, met het doen van dubbelop onderzoeken.
    Die mondhygiëniste deed er verder wat laconiek over dat ze het, als ik zwanger bleek te zijn, met rust zou laten tot aan het tweede trimester.
    Maar ik ben best geschrokken dat er blijkbaar zo'n hoge concentratie bacteriën in mijn lijf zitten. Dat voelt raar en eng, ook.
    Hoe tegenstrijdig het ook klinkt, hoop ik bijna dat ik deze maand alsjeblieft maar niet zwanger mag zijn. Want volgens mij kan dat nooit goed gaan als het wel zo mocht zijn.
    Heb nu dus een barstende koppijn. Nou ja, maar even een paracetamolletje erin gooien en maar weer gaan met die banaan.

4. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mees: ik kan me voorstellen dat je best geschrokken bent.Als je zwanger wilt worden,is het best moeilijk als je wat mankeert.Daar sta je nooit bij stil eigenlijk.Ik denk dat het wel goed is om met die antibiotica te starten als je dus ongi word.Dan ben je rond je eisprong er wel weer vanaf lijkt me zo.

Ik heb een slecht gebit en heb ook wel eens gedacht of dat de boosdoener is van mijn miskramen.

Kop op meis,ik snap dat je ontdaan bent.Hou er rekening mee,dat als je je kuur krijgt,dat je ook meer last gaat krijgen van je onderkantje...je weerstand zakt enorm van antibiotica en ik kreeg altijd gelijk creme voor schimmelinfectie mee als ik een kuur kreeg.
    Hou het in de gaten.Knuff

5. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond meiden.

Jeetje wat jammer dat je op rood bent gegaan, en daar mag je best even teleurgesteld over zijn hoor. Hoop dat je in de loop van de dag weer om hebt kunnen schakelen naar de volgende poging. Dikke knuffel meid.

Mees dat is ook wat dat je zoveel bacteriën blijkt te hebben. Ik snap dat je nu wat gemengde gevoelens hebt over zwanger raken deze keer. Nou het is bijna woensdag, dan weet je het. Ik hoop toch nog steeds dat het wel zo is hoor. Als je zwanger blijkt te zijn dan is er vast wel iets op te vinden. Komt tijd komt raad meid ook met zoiets in combinatie met een zwangerschap.

6. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen voor dag en dauw opgestaan om maar op tijd in het ziekenhuis te zijn. Het is zo lullig om te laat te komen als je weet dat iemand voor jou speciaal eerder komt zodat je lekker vroeg geholpen kunt worden….Was ze zelf te laat!!! Niet veel gelukkig, maar het was toch al bijna half 8 en dan te bedenken dat ik dus juist vroeg vertrokken was om zeker te weten dat ik genoeg speling zou hebben als het druk mocht zijn op de weg...
    Dus eerst in de parkeergarage al 10 minuten naar de autoradio zitten luisteren voor ik überhaupt uitstapte, daarna naar de betreffende afdeling geslenterd om daar vervolgens nog eens 10 minuten voor een gesloten deur te moeten wachten. BALEN!!! Maar goed ik houd het maar op een samenloop van omstandigheden dat ze laat was. Het is vast geen opzet geweest.
    Ben ik eindelijk aan de beurt moeten eerst de beugels nog “even” goed afgesteld worden. Ik dus al klaar en uit de kleren op die tafel, benen omhoog. Zijn de beugels te laag…, te wijd…, te hoog…, niet hoog genoeg…, niet even hoog, enz…
    Fijn hoor dat zo’n schoonmaak ploeg de boel goed reinigt en alles goed uit elkaar draait maar iets minder charmant als je daar in je blote gat ligt en als paskonijn wordt gebruikt :$.Maar goed, een mens moet alles een keer meegemaakt hebben nietwaar ;).
    Toen ze dan eindelijk toe was aan de echo bleek er slecht één follikel te zitten die goed aan het groeien was (15 mm). Goed nieuws dus, helaas was dit exemplaar nog niet zo groot als ik gehoopt had dus, jawel, woensdag wéér komen. Loop ik even later naar de balie om een afspraak te maken roept de balie medewerkster me vanuit de andere kant van de wachtkamer toe dat ik nog geen nieuwe afspraak kan maken want de computers zijn nog niet opgestart :( Ik heb dus maar geantwoord dat ik later wel even zou bellen. Toen dus naar school, daar gebeld voor een nieuwe afspraak. “Oh mevrouw bent u ongesteld geworden?” (waarom die telefonistes dat altijd precies moeten weten is me een raadsel, ik bel heus niet voor een afspraak om samen een borrel te gaan drinken), maar goed ik dus gezegd dat ik daar vanmorgen al geweest was maar dat een herhaal afspraak nog niet kon omdat de computers nog niet aan stonden. Zegt ze “Goh wat slordig, dat is toch het eerste wat je hoort te doen” Nou ja dat kon ik natuurlijk alleen maar met haar eens zijn. Gelukkig dat woensdag mijn vrije dag is, dus ik heb lekker laat een afspraak gemaakt. Hoef er pas om half elf te zijn.
    De gyn wil wel graag dat ik morgen en woensdag ochtend een ovu test doe. Nu ik dit allemaal opschrijf realiseer ik me dat we het er niet over gehad hebben wat te doen als de test morgen positief is. Moet ik dan meteen ’s avonds al pregnyl spuiten? Mocht ie morgen positief zijn dan meteen maar even bellen en vragen of de gyn me hierover terug kan bellen, want dat weet de telefoniste natuurlijk ook niet :x. Ach we wachten wel weer af, ik ga er niet vanuit dat ie morgen positief is.

7. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @mees, niet ziek worden meid! en balen van je antibiotica kuur meid. niet leuk dat je daardoor een ronde over moet slaan. is er geen kuur die wel veilig is?

@xon, erg he als je merkt dat je ouder wordt....;) ken het maar al te goed!

@jeetje, balen meid en daar mag je best verdrietig over zijn hoor

@boudicca, wat weer een gedoe met het zk zeg! wie weet mag je er nog eens een enquete over invullen....

hier weer druk dagje gehad, zal blij zijn als de werkweek om is.... weekend was te kort om bij te komen! kan ook niet wachten tot het donderdag is, dan zien we onze kleine weer!! en weten we of we naar een jongens of meisjes naam moeten zoeken....
    ga morgen maar een salade eten op het werk, krijg 's avonds soms niet genoeg groente binnen.... heb dan niet meer zo'n zin. dus overdag maar af en toe wat vitamientjes bij eten.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Justme: ik zie dat je vandaag officieel 20 wkn zwanger bent. Gefeliciteerd met deze mijlpaal. En ook ik ben erg benieuwd naar jullie echo a.s. donderdag. Spannend, hoor als ze op zoek gaan naar het geslacht (lijkt mij).
    @Boudicca: toch weer geen vlekkeloos bezoekje aan het zkh dus. Sorry, moest toch wel weer lachen. Maar snap dat het knap frustrerend kan zijn. Fijn dat je woensdag in ieder geval aan niemand verantwoording hoeft af te leggen.

En ik laat het idd maar even over me heen komen. Ik ga er nog steeds vanuit dat ik gewoon ongi word. En mocht dat niet zo zijn, dan ben ik van plan de uitslagen van de kweek op te vragen en eens met een gyn te gaan overleggen. Misschien is er wel een alternatief ipv dat antibioticum wat wel gebruikt kan worden.
    Ook heb ik op een site van het RIVM gelezen wat over allerlei antibiotica ging. Toen werd dit middel zelfs verkozen boven een ander antibioticum om te gebruiken tijdens een zwangerschap.
    Maar ik ga ervan uit dat er inderdaad ook dan wel een oplossing komt. Maar je zult begrijpen dat voor mij die leuke spanning die een NOD met zich meebrengt, enigszins in mineurstemming is nu.
    We zullen zien.
    Heb nog steeds barstende koppijn. Nog steeds geen paracetamol ingenomen. Veel te veel zitten praten (lees roddelen) over de situatie op ons werk. Lekker om even je hart te luchten, maar aan de andere kant maakt het me ook extra onrustig en voel me nu ook wat opgejaagd. Nou, maar even een beetje bankhangen vanavond en op tijd naar bed.

9. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Hoi hoi,

Jeetje, wat jammer meid weer op rood, een hele dikke knuffel en geniet lekker van je chocola..

Mees, jemig tis ook wat zeg, kan me voorstellen dat je dan schrikt hoor, maar voor je gezondheid denk ik dan wel beter om toch die kuur gewoon te nemen dan weet je zeker dat het daar iig niet meer aan kan liggen. En ja mocht je nu zwanger zijn dan is er echt wel antibiotica die je wel mag gebruiken hoor, alleen denk ik dat deze voor een secifieke bacterie is. S6 meid...

Boudicca, het is ook wat in dat ZH van jou he?? Kan me voorstellen dat je dan echt een proefkonijn voelt ja, jemig.. Nou hopelijk snel op naar een posi test en een mooi rijp ei...

Lyanna, jij ook s6 morgen met je IUI en dat de ongi nu maar wat langer weg mag blijven, of liever helemaal natuurlijk....

Justme, feli meid met je 20 weken!! Nu nog een mooie echo donderdag, super....

Nou hier voel ik de ongi alweer komen ppffff, echt alweer veel te vroeg nog nix gespot hoor maar ik weet het gewoon. Helaas pindakaas, hopelijk gaat het gesprek 8 dec wat opleveren bij de gyn. Vrijdag moet ik ook voor een uitstijkje, toch wel spannend nu het dichterbij komt, maar komt vast goed...

Allemaal een dikke knuffffffff,

Sillysa

10. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Lyanna, succes morgen meid!!! ga weer keihard duimen!

11. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, dank jullie wel. Hoop dat deze keer de IUI ons geluk gaat brengen en de ongi langer weg blijft.

Ik kom morgenmiddag (als zoonlief nog even wil slapen) uitgebreid reageren. Ik ga nu slapen, morgenochtend 9.30 potje inleveren en 10.30 de IUI.
    Dan nog even sinterklaasinkopen doen, dus zullen pas rond het middageten weer thuis zijn.

Jeetje, *(__($%#%#$^, weer op rood. Dikke knuff meid!!!

Mees, toch veel bacteriën. Kan me voorstellen dat je er hoofdpijn van krijgt met deze uitslag. Voor nu ook even een knuff!!!

Fijne nacht allemaal!!! Knuff!!!

12. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Jeetje: wat ontzettend balen zeg.....weer op rood. Snap dat je je klote voelt.

Mees: ook niet echt fijne berichten. Hoe kom je aan die bacterieen. Heb je al eens een tandepasta voor verminderde mondweerstand gebruikt? Hoop toch dat je binnenkort positief test.

Syll: je voelt het ook weer aankomen.....maar je kan zwanger zijn hetzelfde voelen aankomen...als je begrijpt wat ik bedoel. Hetgeen je in beide situaties voelt komt nogal veel overeen. Dus wie weet.

Justme: gefeliciteerd met je mijlpaal. Succes donderdag bij de 20 weken echo.

Boudicca: je moet collumniste worden; weet zeker dat er een hoop mensen zullen mee lezen!! Wat kan jij dat goed verwoorden. Niet dat je er blij van wordt, maar wel grappig om te lezen.

Xon: lekker feestje gehad lees ik. Leuk.

Wij zondag speciaal naar Ikea Breda speciaal voor 3 wandspotjes(rose voor onze meiden), vlak voor vertrek nog voorraad gechecked, 70 km gereden, op!!!!!!:x:x:x:x (zo voelde ik me echt!!) Maar goed, manlief gisteren in zijn pauze naar Eindhoven gereden en de lampjes zijn binnen. Als het goed is komen ze zo de hoogslaper leveren, zaterdag daan we dan alles gereed maken voor de meiden. Vindt mama zelf ook wel spannend.

Mees: jij vond het dapper dat we er een weekendje tussenuit gaan; geloof me.... de eerste keer dat we dat deden zag ik overal bugaboo's. Hoorde ik overal kinderen, dacht zelfs in ons hotel onze kinderen te horen (geluiden van andere gasten). Maar het went. Het gaat steeds beter. Ook omdat je weet dat je kinderen je niet echt missen; ze hebben het zo leuk bij oma en bij opa en oma. En voor onze relatie is het altijd weer een enorme opkikker. We gaan maar een nachtje; vrijdag ochtend tot zaterdag avond. Wel jammer dat ons oudste meisje voor het eerst met de majorette de intocht van de sint mag begeleiden en wij daar niet bij zijn. We doen het nu eigenlijk ieder jaar wel een keer. In mei zijn de meiden mee geweest naar Amsterdam. Ook super. Maar quality-time voor ons tweetjes; daar worden ook onze meiden beter van. Niet dat ik me wil goedpraten ofzo...maar dat wat jij voelt had ik ook. Loslaten heet dat he.....oh zo moeilijk.

Xon: 7 kilo valt ook wel mee. T'is alleen dat ik in de zwangerschap zoveel minder kan snoepen. Terwijl ik normaal elke avond aan de chips kan zitten. En ook wel iedere dag een grote koek neem. Nu dus niks van dat alles. Maar de eerste 16 weken misselijkheid hebben me veel doen eten, welliswaar gezond, maar wel teveel. Dus nu al even stabiel.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Syl: hè, bah! Jij ook al weer een ongi in aantocht. Hoop dat de gyn daar een oplossing voor heeft. Dikke knuffel en hoop toch dat je gevoel het misheeft en het rood even wegblijft.

Hier toch (zoals eigenlijk verwacht) vanmorgen op rood gegaan. Was gisteren zo moe (en die enorme moeheid betekent meestal dat ik op rood ga). Dus dat was ook zo toen ik vanmorgen wakker werd. Daar was geen twijfel over mogelijk.
    Dus ja, toch even traantjes, toch even die ontlading van weer een maand toch die hoop hebben. Aan de andere kant ook bijna een gevoel van opluchting. Zo van, dan hoef ik niet over allerlei ingewikkelde antibiotica in te zitten (of evt. nog meer spanning te hebben omdat die tandvlees-kwaal van mij ook een mk tot gevolg kan hebben). En ik heb nu eenmaal qua leeftijd al zoveel meer kans erop.
    Dus mijn man zegt dat ik het probleem nu maar even heel goed aan moet pakken. Hij vindt me al langer niet mezelf. Dus hij vindt het verstandig nu even door te zetten bij de tandarts. De antibiotica te nemen en vooral ook even rust te pakken. Hij zei, misschien als je nu even doorzet, dat het zwanger worden straks ook makkelijker gaat. We zitten nu natuurlijk ook al een half jaar te klooien, zonder resultaat. En wie weet is dat al langer omdat ik me niet topfit voel. Je lichaam stelt dan blijkbaar toch andere prioriteiten dan het zwanger raken.
    We zullen zien, dus ondanks de teleurstelling (van nu op rood en evt. dus toch maar een maandje overslaan), ook een bepaalde 'zin' om nu even het probleem echt aan te gaan pakken. Ik loop er al een week of 6 mee in mijn hoofd en dagelijks aan te piekeren. Nou, we gaan het lijstje maar eens opzoeken.
    Dus Jeetje, here I come!

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    NOD-WACHTBANK
    25-11 Boudicca (BAM) 37-ronde 6 IUI-1e kind
    ??-11 Sillysa 38-ronde 15-3e kind
    ??-11 Lyanna 36-ronde 23 IUI2-2e kind
    30-11 Xon (BAM) 38-ronde 16 ZI-1e kind
    ??-11 Hoop42 42-ronde 1 na 2e MK-5e kind
    ??-11 Maureen 39-ronde 1 na MK-1e kind
    06-12 JeetjeB 35-ronde 5 na MK-1e kind
    06-12 Sneeuwmees 40-ronde 7 na mk-2e kind (wrsch. slaan we deze ronde over)

ZWANGER
    13-11-11 Almika 37–ronde 3-2e kind-zoon
    23-11-11 Salcia 40-ronde 14-1e kind-meid
    13-12-11 Sayen 35-ronde 3-1e kind-meid
    13-01-12 Niala 37-ronde 5-3e kind-meid
    01-02-12 Impie 36-veel-2e kind-verrassing
    15-02-12 Jes4 38-veel-4e kind-verrassing
    26-03-12 Justme 36 -14-1e kind-?
    18-04-12 Secondlife 36-ronde 12-2e kind-?

BEVALLEN
    28-10-11 Ricmar 38- Vince, 2880 gram
    30-10-11 Guap 38- Noam, 3710 gram
    01-11-11 Barbeestenboel 40- Ber Valentijn, 3860 gram

Ricmar, uitgerekend 15 november, verrassing
    Yeaahhhh! Onze eerste 35+ baby, een jongetje.
    Vince geboren op 28 oktober!
    Helaas had niemand van ons het goed.

Guap, uitgerekend 28 oktober, verrassing
    Noam geboren op 30 oktober!
    Helaas had niemand van ons het goed.

Barbeestenboel, uitgerekend 7 november, zoon
    Ber Valentijn, geboren op 1 november
    Helaas had niemand van ons het goed

Almika, uitgerekend 13 november, zoon
    Ricmar: 8 november
    Jes4: 9 november
    Salcia: 10 november
    Sillysa & Lyanna: 11 november
    Niala: 14 november
    Jeetje: 15 november
    Hoop: 16 november
    Impie: 17 november
    Mees & Guap: 18 november
    almika: 19 november

Salcia, uitgerekend 23 november,meisje
    Salcia: 20 november
    Jes4: 21 november
    Lyanna: 22 november
    Maureen: 23 november
    JeetjeB: 24 november
    Almika: 25 november
    Xon: 26 november
    Hoop: 27 november
    Boudicca: 28 november
    Mees: 30 november

15. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    #3995 almika, 8 nov 2011
    Laatst bewerkt: 8 nov 2011
    @boud...whuhaha:D lag weer dubbel je kan echt leuk schrijven. iswelweer beetje jammer dat niet hard genoeg is gegroeid...opnaarv woesndag waar je iig relaxt naar toekunt ivmvrijedag.

@lyan.....en en?? iui gehad. sintshoppen gelukt? onze bengel gelooft er niet meer in, sinds dit jaar hoor!!!maar zei van de week mam.....krijg ik nu helemaal geen één kado voor sint.......nee zeiden wij maar van weekend mag hij toch schoen zetten....als verrassing

@xon....heel herkenbaar:D:p,nachtje op stap week bijkomen is meestal bij mij,daarom ga ik tegenwoordig maar naar de festivals overdag....

@mees...stresshormoon gevonden;)...sorry meid maar ik vind niet zo raar. je werk bezorgt jou heel veel stress, irritaties en kopzorgen...dus vind echt niet raar.wel minder is al die bacterieen en dat nu even slecht uitkomt.mocht je zw zijn..waar we hard voor duimen, kun je even verplaatsen maar als niet zo is,zou ik toch maar je lijf weer stabiel in bnalans proberen te krijgen, als je in balans bent heeft dit ook betere werking op je hormonen en vruchtbaarheid. tijdens de kuur supplementen nemen en efamol.....dan blijf je meer op peil qua weerstand

@jeetje...is gewoon k....u.....t..... elke keer weer. idd maar jezelf verwennen en dan met frisse moed weer aan de klus.

@justme.....spannend dodag,ga je ons ook vertellen?

@syl....een ongi op komst lees ik maar geen bloed geeft moed. hoe is het verder met je. las van je overledenman, wist je het dat hij dat deed.zal een ontzettende kloteperiode(sorry)geweest zijn.en logisch dat je op sterfte en verjaardag dan moeilijk is. hoe is met je dcohter en de situatie, nieuwe vriend las ik, eigenlijk dus nog niet volwassen dat ze daar aan begint met kleintje. was jij nou ook die zhuis moet ivm zw worden?

mannen...tja blijven rare exemplaren.....zo koelbloedig en emotieloos ze zijn als je weer ongi bent geworden zo ook staan ze niet bijstil als je zw bent, je niks meer kan en hulpbehoevend aan het worden ben. is voor de meeste pas echt als beebje er ook is...

hier dus nog niks geen gerommel
    vk komt vrijdag 11 11 11 als ik genoeg verstreken en verweekt ben strippen.....helaas werkte bij oudste ook niet maar je weet nooit voor nu.....

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Almika: bij jou alles nog rustig, al schiet je uitgerekende datum al wel op. En binnenkort de eerste strippoging! Spannend, lijkt me dat. Bij mijn zoontje had ik zo'n ticker op mijn laptop en toen die echt dichtbij de datum van de keizersnee kwam, vloog het me ook een beetje naar de strot van de zenuwen.
    En ja, die stress is zeker van het werk. Het gekke is dat als ik me gestresst voel, ik me vaak dan echt opgefokt voel (hartkloppingen, slecht slapen, maagklachten) en het gekke is dat ik dat dus helemaal niet heb op het moment.
    Dus ja, nu dus toch op rood en dus ook tijd om even aan mezelf te werken. Een zwangerschap is ook topsport, dus als je al niet fit daaraan begint, dan beloofd dat ook niet veel goeds. En ik heb nog een kleine tijger hier rondlopen van 2, dus ook niet eerlijk naar hem toe, als zijn moeder niet fit is.
    Dus ik weet dat het nu even verstandig is, al voelt het tegenstrijdig, omdat het biologische klokje hard tikt en hijgt in je nek en je wilt zo graag een kindje. Maar goed, het is even niet anders.
    @Jes: jemig, meid, wat zullen jullie boos geweest zijn toen je dat hele eind gereden had voor jan met de korte achternaam. Hadden ze er een verklaring voor, waarom die voorraad niet klopte? Gelukkig heb je ze nu alsnog, al heeft het wat voeten in aarde gehad.
    En ja, dat loslaten is vreselijk. En ik weet dat het ook echt iets van mezelf is, want mijn zoontje vindt het allemaal prima bij mijn ouders. Maar ik zie altijd overal beren op de weg, zie dingen voor me die fout kunnen gaan. En dan kan mij zo'n misselijk gevoel bekruipen waarbij mijn maag bijna omdraait. Het zal wel over gaan, voordat hij naar de kleuterschool moet...hihihi..
    En hoe ik aan die bacterie kom, geen flauw idee. Vergeet het ook steeds te vragen. Ik weet wel dat iedereen bacteriën bij zich draagt (in de mond), maar als de verhouding dan mis is, dat er teveel van de slechte zijn, dan krijg je problemen. Volgende week inderdaad maar eens vragen.

17. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    @jes...hoe oud zijn jullie meiden?had aleens gevraagd wellicht heb je ook geantwoord maar weet nietmeer. have fun van het weekend

loslaten...daar heb ik echt HEEL VEEL moeite mee. laat hem steeds wat losser maar ik ben een en al in paniek. hij kan zichzelf niet zo goed beschermen en let niet goed op. als hij buiten staat is hij ook de afspraak weer vergeten. dan daarbij dat ik niemand vertrouw die buiten is,gebeuren gekke dingen. maar ik doe steeds wel stukje losser. die paniek is gekomen nadat we hem keer zijn kwijtgeraakt in legoland denemarken...heb trauma aan over gehouden ook bij psycholoog gelopen...helaas nog niet helemaal goed maar al stuk beter. dus nu met 2e......heb veel angst.......maar wekomen er wel weer....

18. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Almika:
    Onze meiden zijn nu 8, bijna 7 en 5.
    Ik ben ook heel bang voor mijn kinderen, vind het ook doodeng als ze bijvoorbeeld (nu alleen nog de oudste) alleen ergens naartoe gaan. Je weet nooit wat voor mensen je tegen komt en wat voor situaties. Maar ik weet dat mijn moeder en mijn schoonouders ze minstens zo goed beschermen. Ook zo voorzichtig zijn. Dus dat helpt.

Mees: Weet je; als jullie er behoefte aan hebben moet je het gewoon eens doen!! Zal je zien dat die stressfactor ook afneemt. De eerste dag of halve dag kan je nergens anders aan denken en kunnen jullie waarschijnlijk ook nergens anders over praten. Maar het levert oh, zo veel op.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jes: wij zitten nog in de kinderschoenen wat loslaten betreft. We zijn een paar keer met zijn tweetjes naar de film geweest. En laatst een keer was mijn zoontje bij mijn ouders en ze wilden ergens met hem naar toe. Toen hadden wij ook het rijk alleen en zijn we met zijn tweetjes naar de stad geweest. Hebben ook samen een terrasje gepakt (wat meestal niet samen lukt, omdat de een drinkt of eet en de andere achter de kleine man aan gaat, die het na 5 min. al zat is). Wat wel typisch was, dat het even heel lekker was om op te schieten zonder steeds schichtig om je heen te kijken waar de kleine nu weer is. Maar dat we bij iedere winkel wel iets zagen wat wel leuk voor hem zou zijn (jasjes, schoentjes, speelgoed). Dus ja, loslaten....:)

20. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Ach mees: je moet maar zo denken, als hij 18 is gaat het vast beter;). Ik weet nog dat onze oudste 3 weken oud was en ik koffie zou gaan drinken bij vriendinnen, manlief was thuis. "Ik denk dat ik maar thuis blijf" was mijn idee. Niks ervan zei mijn man, je gaat gewoon en als het hier niet gaat dan bel ik gewoon!! En het ging voorstreffelijk. Grote en kleine succesjes helpen bij het loslaten. Maar ik kan me je gevoel heel goed voorstellen hoor. En waarom zou je loslaten als jullie allebei je goed voelen hierbij! Komt vanzelf een tijd dat het wel lukt.

Deel Deze Pagina