ik ga jullie donderdag de uitslag geven! de meningen in de familie zijn ook wat verdeeld, maar de meerderheid denkt een jongen. ben heel benieuwd!
Hoe zou het met salcia zijn???? Ben zo benieuwd. Ben net terug van de bios, en dacht meteen maar even kijken of er al nieuws is. Overigens eerst nadat ik een vreselijke bloedneus heb gestelpt, is het van onderen weer weg komt het alsnog uit je neus!!!! haha. Kwam denk door de overgaan warme bios en meteen op mijn fiets door de kou! Al fietsend probeerde ik mijn neus dicht te knijpen, en ondertussen zat ik heel hard na te denken of ik misschien een zakdoekje/servetje in mijn tas had, maar kwam tot de conclusie dat dat niet het geval was dus dat ik beter zo hard mogelijk door kon fietsen met 1 hand, het zal er wel heel raar hebben uitgezien. Pff alles zat onder, mijn handen en kleren, maar goed nu alles weer gestopt, hoop dat het zo blijft. Mees, alweer beetje over het eerste rotgevoel heen? Bahhhh, wat een ellende toch weer he elke maand. En ja, morgen eerst naar het zh voor een follikelmeting, ben benieuwd of het deze maand weer zo snel gaat of dat ik nog een klein weekje moet wachten. En daarna weer naar 'lovely healing hands' !!!! Hij moest eens weten!!!!Broehaa Jeetje, ik denk idd net als wat Boudicca zegt, gebruik je tempen alleen om te kijken of je iets van een verhoging hebt gehad. Het lijkt bij mij per maand ook te verschillen. Deze maand begon al vrij hoog, waarschijnlijk door het uur tijdsverschil, dus dan start hij al hoger. Dus idd hecht er niet al te veel waarde aan.
Hallo dames, Had nog bijgelezen maar niet gereageerd. Toch weer veel te lezen gehad en zal vast vergeten ergens op te reageren maar dan kom ik daar nog wel op terug. @Salcia: Spannend!!! O wat lijkt me dat een raar gevoel dat je zit te wachten tot het gaat beginnen. Wat leuk nou toch! Eindelijk je meisje in je armen straks. Dat de bevalling en alles eromheen maar voorspoedig mag verlopen. @Just: Nog gefeliciteerd met de 20 weken. Wat lijkt dat toch weer snel gegaan. En donderdag weer de kleine zien en horen of jullie een zoon of een dochter krijgen. Ik dacht de hele tijd een meisje maar ineens nu vanavond zie ik ook wel een jongen voor me. En ik ga dus voor een jongen. @Jeetje: Hè balen meid. Wat een teleurstelling elke keer hè? En herkenbare en normale reacties hoor die je hebt. Ik denk zelf dat een maand overslaan niet goed aan zal voelen als het niet moet. Maar dat zeg ik sprekende vanuit mijn eigen ervaring. Sterkte meid. Hoop dat je kiest voor wat het beste voelt voor jou. Knuffel. @Mees: Ook jij op rood. Hè verdorie. Ja natuurlijk wel goed dat je nu je tandvleesprobleem kan aanpakken. Maar het zou toch samen kunnen gaan? Legde je dat niet uit? Dat ze dan eventueel op andere antibiotica enz overstappen? Nou ook jou wens ik wijsheid, dat je erachter mag staan, welke keuze je dan ook maakt. Knuffel. @Syll: Wat heftig allemaal zeg. Ik vond het sowieso al heftig maar heb nooit geweten dat zo'n dubbel onaangename verassing hebt gehad toen. Goed dat jullie er veel over praten. Wat goed dat je de liefde hebt gevonden in je huidige man. En ik geloof in de bekroning op jullie liefde in de vorm van een kindje. Lees net dat je 'n naderende ongi bespeurt. Maar hoop dat je het mis hebt. En anders heb je dus wel ook binnenkort een afspraak met de gyn toch? Maar zolang er geen rood is, is deze ronde nog niet voorbij. Knuffel. @Xon: Wat goed dat je afspraken gemaakt hebt met het AMC. Weet je al wanneer je ongeveer de eerste IUI kan krijgen? Inderdaad even los van wat je donor beslist. En ze zouden het in je eigen ziekenhuis toch ook nog navragen? Nou heb je wel (binnenkorrt) duidelijkheid en dat is ook wel goed. Zet hem op meid. Zwanger het nieuwe jaar in gaan . Nou ik ben het even kwijt, wat ik nog tegen wie wil zeggen... Ik kijk zo nog even het lijstje erop na om te kijken wat de volgende NOD's zijn. En wat mezelf betreft: Ik heb helaas helaas deze ronde toch voorbij laten gaan. Ik dacht vrijdag nog dat ik deze ronde over zou slaan. Maar zaterdagnacht begon ik ineens toch te twijfelen. En zondagavond laat toch nog m'n donor gesmst. Maar hij zat maandag moeilijk. En ik zou nog eerst weer een test doen. Zondag had ik veel thee gedronken en dacht daarom maandag pas te testen. Toen bleek maandag dat ik dus helaas mijn ei al gemist had. Heb toen m'n donor maar gesmst dat er geen streepje te zien was (heel licht bleek later) en dat hij dus niets hoefde te forceren om toch met mij af te kunnen spreken. We zouden dan snel even tussen 18 en 19u afspreken maar heb dat dus afgezegd in dat smsje. Nou daarna zat ik er dus heel erg mee. Dacht echt vooraf dat ik 't wel aan zou kunnen omdat er gewoon 'n soort aarzeling of angst zat. En dat ik daarom wel kon accepteren dat ik een maand mis. Maar nee hoor dat blijkt niet zo te zijn Vind het zo jammer dat ik deze maand oversla. En denk ook steeds aan dat ze zeggen dat je na je mk vruchtbaarder bent. Pfff. Maarja niets aan te doen. Volgende ronde beter. Maar degenen die twijfelen over wel of niet overslaan (behalve als het om een medische of andere reden moet natuurlijk) zou ik aanraden om er toch maar voor te gaan. Want dit is zo'n k.u.. gevoel. Ineens lijkt het er ook allemaal uit te komen bij mij. Vandaag al 'n paar keer gehuild. Maar nu gaat het al weer. Nou fijne avond dames. Spannend voor Salcia! Ik hou het hier in de gaten. Liefs.
Maureen het klinkt misschien gek wat ik nu ga zeggen maar het kon ook wel eens juist heel goed zijn dat je deze maand je ei gemist hebt. Je schrijft dat je nu ineens veel moet huilen.. Ik meen me te herinneren dat je na je mk heel moeilijk kon huilen en min of meer als een zombie door bent gegaan. Misschien is deze maand overslaan wel net die trigger geweest die er nodig was om de hele boel er nu ineens uit te gooien. Ik zou als ik jou was niet te lang bij de pakken neer gaan zitten meid maar deze maand eens lekker gebruiken om jezelf te verwennen en er dan volgende maand weer helemaal 100 % voor te gaan. Dikke knuffel voor jou.
We zijn net thuis en ik kwam ook nog even snel kijken of er nieuws was over Salcia, maar nog niks zie ik! Eventjes over dat temperaturen, ik heb zelf dus helemaal niet het idee dat ik me er te veel aan vastklamp of er gestrest van word. Ik wil er puur mee zien hoe mijn cyclus is, precies wat jullie ook zeggen. Eerlijk gezegd snap ik dus niet helemaal waar dit idee vandaan komt? Omdat ik hier een aantal keer heb gezegd hoe hoog of laag mijn temperatuur was? Ik heb ook gezien op FF hoeveel verschil er in temp kan zitten bij mensen die wel of niet zwanger zijn en dat het lang niet altijd iets zegt. Sorry als dit bot overkomt, zo is het helemaal niet bedoeld, maar het verbaasde me gewoon een beetje. @Maureen: ah meis, dat is echt balen dat je je nu zo rot voelt dat je deze maand hebt gemist. Is het echt zeker dat je te laat bent? Dikke knuffel en hopelijk lukt het volgende maand gewoon wel. @Justme: ik denk toch ook een jongetje voor jullie! Ben heel benieuwd. @Xon: ja dat zei ik ook tegen mijn man dat hij toch alvast had kunnen afspreken voor dit weekend of zo, maar ja Goed dat je een afspraak hebt gemaakt. Veel plezier morgen
Misschien dat we daarom dachten dat je te veel bezig was met temperaturen. Het zijn min of meer je eigen woorden We bedoelen het goed meid en hebben het beste met je voor. Als jij vindt dat het allemaal ok is moet je er lekker mee door gaan. Vooral doen waar je jezelf het prettigste bij voelt.
Quote van Salcia om 21:53 uit ander topic: Om 19.10 heb ik ook nog een smsje van haar gekregen, ze had toen nog steeds geen weeën.
Ik zal zo nog even proberen om te reageren, maar hou het dan even kort en krachtig. Voor diegene die nu nog even lezen en straks niet meer alvast welterusten en tot morgen.
@Boudicca: ik weet dat jullie het beste met me voor hebben maar ik begreep het niet helemaal. Nu zie ik wat je bedoelt maar met dat gestreste bedoelde ik niet het temperaturen. Dat geeft me eigenlijk juist wel wat meer rust en controle. Het gestreste zit meer in al het lezen en erover praten en eraan denken. Maar ja, hoe verander je dat? Door hier niet meer te komen misschien, maar dat wil ik dus niet! En eraan denken doe je toch wel. Dus tja, een maandje overslaan heeft denk ik ook niet zoveel nut wat dat betreft al dacht ik dus dat ik er dan minder aan zou gaan denken .Maar als de klustijd dan nadert denk je er toch aan want je weet het gewoon! Het enige is dat ik er dus wel tegenop zie om in de heetste maand hoogzwanger te zijn. Ook heb ik nog een andere reden om niet graag in die tijd te willen bevallen (eind juli/begin augustus) maar dat vertel ik hier liever niet omdat het nogal gevoelig ligt. In ieder geval, lief dat je nog even reageert en sorry als ik het verkeerd oppakte!
@Lyanna: fijn dat je even een update hebt over Salcia. Jeetje helemaal geen weeën? Bij de een gaat het zo snel en bij de ander gebeurt er niets! Ik hoop maar voor haar dat het nu toch snel gaat doorzetten!. Jij ook welterusten en de rest ook natuurlijk! Ik duik er ook in. Tot morgen!
@Boudicca: Ja dat heb je goed onthouden zeg. Wat lief. Misschien is het wel zoals je zegt en had ik deze maand (onbewust) toch nodig. Ik ga niet bij de pakken neerzitten. Zal wel weer moeilijk zijn op eerste dag ongi maar daarna kan ik er weer voor gaan. Thanks voor je knuffel.
@Maureen: balen dat je je ei gemist hebt. Kan me voorstellen dat als je er net dacht geestelijk klaar voor te zijn en ervoor te gaan dat het dan lullig is dat je hem toch gemist had. Nou, net wat Boudicca zegt, het is misschien nu toch weer even goed geweest voor je verdere verwerking. Nou, volgende ronde ben je er weer bij, hoor! Dikke knuffel!! En ik heb overleg gehad met mijn tandarts. Mijn voorstel was te behandelen in de eerste twee weken van de eisprong (incl. antibiotica), maar zij zei letterlijk, dat ze (mensen met deze kwaal) aanraadt om te stoppen met roken en in mijn geval me even wil adviseren even te stoppen met voor een kindje gaan. Ze vindt het nu even de voorkeur verdienen om nu even 'gas' te geven en het probleem nu echt even aan te pakken. (Ik ben dan toch zo iemand die blijft googlen en meedenken om toch alles tegelijk te kunnen, maar dat is nu blijkbaar even niet verstandig). Ik probeer nu dus die behandelingen maar langer te laten duren, ipv iedere week een korte, om de totaaltijd dat ik er mee bezig ben, wat te verkorten (hopelijk), dus vanaf december wil ik zeker weer mee draaien, hoor! @Jeetje: ik denk dat het lastig is, als je kinderwens zo groot is, er minder mee bezig te zijn. Ook ik herken dat zelf ook (en zou soms ook wel eens willen dat ik het even uit kon zetten), maar ik hoor continue mijn eierstokken rammelen bij alles wat ik doe. Het lijkt in al mijn vezels te zitten. Fijn dat het temperaturen je houvast geeft. Ik heb dat zelfs wel eens gedacht voor mezelf om een maand geen ovu-testen te gebruiken (vaak heb ik daar wel eens stress van als het streepje maar niet donkerder lijkt te worden, uitrekenen wanneer je denkt dat het streepje toch positief gaat worden en wanneer je dan moet klussen). Maar om het dan maar niet te weten wanneer je eisprong valt, zou voor mij (denk ik) juist toch weer meer stress geven. Ik denk dat het belangrijk is dat jij en je man er iedere maand toch nog maar lol in houden om voor een kindje te klussen en dat het geen sleur wordt. Op zich valt het bij ons niet altijd mee omdat je vaak ook moe bent, maar mijn man en ik kunnen altijd rond de eisprong er nog wel de lol van inzien. Al is het wel zo dat het vertrouwen als ik op de wachtbank zit wel minder wordt, met iedere maand dat het weer niet lukt. @Salcia: zoals je ziet, heb je een hoop volgers hier, die allemaal erg benieuwd zijn hoe het met je gaat. Morgen dus echo en ctg (en zeer waarschijnlijk je meisje toch in je armen). Succes, meid. Nou, ik ben even kwijt wat ik allemaal gelezen heb. Was verzonken in een boek dat ik uit wilde lezen en was natuurlijk weer eens in slaap gevallen. Nu toch nog even spieken naar Salcia en ga zometeen toch maar naar bed (met hopelijk de kans nog even die laatste hoofdstukken uit te lezen). Welterusten allemaal!
meiden, meld mezelf even....nog niks geen weeen helaas...wel golven rugpijn en bovenbenen, om 11 uur naar gynaecoloog...
Salcia succes straks bij de gyn. Ik hoop voor je dat het nu allemaal niet al te lang meer gaat duren. Heb je vannacht wel een beetje kunnen slapen?
nee slecht geslapen elke keer half uurtje , 3 kwartier... last van bovenbenen en rug steeds waar ik wakker van werd... zit nu al vanaf kwart voor 7 in woonkamer... sorry meiden...lees niet echt bij nog....
Jeetje excuses zijn toch helemaal niet nodig. Jij hebt gewoon iets opgeschreven met een andere intentie dan ik het gelezen had. Zoiets heet miscommunicatie. Dan is het alleen maar goed als alles even duidelijk gemaakt wordt. Ik begrijp dat je liefst niet in de heetste maand hoogzwanger wilt zijn en je andere reden om nu even niet zwanger te raken zal ongetwijfeld ook een heel goede zijn. Dat is iets dat zullen jij en je man samen moeten beslissen. Ik hoop voor je dat jullie tot een bevredigend besluit kunnen komen waar je geen spijt van hoeft te hebben. En over dat er steeds aan denken. Volgens mij doet iedereen dat die bewust zwanger probeert te raken en dit clubje zou ik ook niet meer willen missen hoor. Veel te fijn om hier alles neer te kunnen schrijven bij meiden die in een vergelijkbare situatie zitten.
Meisje; die pijn in rug en benen die komt en gaat; dat zijn weeen!! Zeker als je daar ook steeds wakker van wordt. Spannend vandaag!! Ik hoop dat er iets concreets wordt gedaan; snap dat je zo niet wil blijven lopen! Ik duim voor je!!
@Salcia: dit lijken mij ook weeën, hoor, meid. En geen excuses dat je niet alles gaat bijlezen. Logisch, want jij hebt hele andere dingen aan je hoofd vandaag. Nou, veel succes bij de gyn. Zo te horen zit er schot in, dus vandaag moet het toch echt gaan gebeuren. Sterkte en een knuffel!! @Boudicca: jij ook weer succes in het zkh. Stilletjes hoop ik natuurlijk dat niet alles vlekkeloos gaat (want dan kunnen wij weer smakelijk lachen vanavond). @Xon: jij weer veel plezier bij de fysio straks! Toevallig weer een stevige aanval van hoofdpijn...? @Jeetje: herkenbaar dat je een beetje probeert te plannen en hoopt dat je zwanger raakt op een moment dat het voor jullie het beste uitkomt. Ik had ook gehoopt vorig jaar december zwanger te raken, zodat het kleintje in dezelfde maand geboren zou worden als ons zoontje. Nog naïef denkend, dat het ons ook wel gelijk zou lukken. En zie nu. We zijn een jaar verder en ik sta (ondanks noeste arbeid van onze kant iedere maand) nu nog steeds met lege handen. Dus ondanks onze goede bedoelingen, laten die kleine ukkies zich blijkbaar niet plannen.