wie nog meer 35+ deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door justme66, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Oh Sil, we postten tegelijk! Jeee, wat rot om dit te lezen zeg!!! Ik schrik er echt van. Wat een naar bericht om te krijgen en met veel consequenties. Oh meid, ik wens je echt heel veel sterkte en geef je een dikke knuffel.

2. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Ja Jeetje het is ook schrikken meid, bedankt voor je knuffel, kan m goed gebruiken...

Liefs

3. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sill, meid wat een naar bericht. Ik zit hier gewoon met kippenvel op mijn armen.
    Ik kan me voorstellen datje nu heel erg emo bent en veel huilt. Je hebt nog zo'n grote kinderwens en dan deze uitslag die het even zo hard de grond in boort dat het waarschijnlijk niet meer kan.
    Ik hoop dat je de 23e (duurt voor mijn gevoel veel te lang) snel duidelijkheid krijgt hoe en wat verder.

Meid, weet verder even niet wat ik moet zeggen. Alleen dat ik het zo vreselijk voor je vindt en ik kan je nu ook alleen maar even een hele dikke knuff geven.
    En je komt hier maar wanneer je wil en gooi hier alles maar uit. We zijn er voor je!!!!!

4. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik vind de 23e ook nog zo lang duren. Nu zit je al die tijd maar af te wachten zonder dat er iets gebeurt of niet?
    Wat vreselijk oneerlijk dit zeg!! En heel beangstigend. Ik hoop dat er ergens nog een klein kansje bestaat dat ze je baarmoeder kunnen sparen.
    Had je vorige keer ook pap 4? En toen heb je dus chemo gehad? Er gaat zoveel op je af komen. Ik leef zo met je mee. Vind het echt heel erg verdrietig. Ik kan helaas verder niets voor je doen dan meeleven. We zijn er hier natuurlijk voor je als je er iets over kwijt wilt.
    Liefs!

5. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Kon ik je maar even knuffelen, ik vind het zo erg....

6. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    #4466 Xon, 29 nov 2011
    Laatst bewerkt: 29 nov 2011
    Dames, dit gaat een lang en erg ego verhaal worden, dus ik waarschuw jullie alvast.

Maar Syl, eerst wil ik even op jou reageren.
    Meid wat erg! Ik schrik er van.
    Ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen.
    Wat zul jij boos en verdrietig zijn.
    Meis, dikke dikke dikke knuffffffff, ik denk aan je hoor.

Voelt een beetje raar om nu mijn verhaal te vertellen, maar ik moet dit echt kwijt.
    Ik ben namelijk shocked!

Verslag van AMC:

Prima autorit gehad en lekker geparkeerd, geen boze taxichauffeurs.
    Ik me gemeld bij balie en ze zeiden dat ik deze keer een andere gyn had, een man! (ik heb toch op de een of andere manier liever een vrouw, maar ja!).
    Ik word al snel gehaald, zit daar toch een onwijs knappe blonde jonge vent! Oeiii, het zou verboden moeten worden dat zulke mannen gynaecologie kunnen praktiseren.

Maar goed, ik kwakte mijn vragenlijst op tafel.
    En hij zei ik ga je eerst even de uitslagen van je vorige bezoek geven.
    * Bloedgroep
    * goed afweermechanisme rode hond

Helaas moet ik je wel melden dat er sporen van chlamydia in je bloed zijn gevonden......
    WAT???????????????????????????
    Ik kijk hem aan of ik het wel goed gehoord heb, en zeg dat is echt onmogelijk.
    WAT??????????
    Ik, mijn brave ik, die nog nooit onveilige seks heb gehad (dat zei ik niet hoor, maar dat dacht ik wel :) ).
    SHOCK!!!
    Hij verteld dat het heel soms ook kan komen door een longaandoening of een oogontsteking.
    Maar ik heb dat ook nooit gehad.

Het zijn sporen, hij kon ook niet vertellen of het recent was of langer geleden.
    Daarom op dag 1 van mijn menstruatie (heeeeeeeel fijn) een nieuw uitstrijkje ( dat stond al in de planning natuurlijk).
    Daar stond die knappe blonde vent terwijl ik daar ontzettend ongemakkelijk lag te liggen, met honderduizend vragen in mijn hoofd.

Hij maakte zich er niet zo druk over, hij zei als het nu overtuigend uit je uitstrijkje komt dan krijg je anti-biotica, zo niet dan zijn het gewoon nog wat sporen.
    Tja lekker dan!
    Hij zei je hebt een HSG gehad, daar zag alles er prima uit, chlamydia kan namelijk een ontsteking aan je eileiders en eierstokken veroorzaken met als gevolg onvruchtbaarheid.
    Maar dat was dus niet het geval.

Daarna ging het gesprek verder over hoe nu verder.
    Ik kwam er al snel achter dat mijn eigen donor meenemen niet echt handig is.
    Hij zal zich dan zelf ook moeten laten inschrijven als patient, en dan gaat op zijn verzekering.
    Verder moet hij ook gesprekken voeren en op alles worden getest (logisch natuurlijk!), maar daar gaat nogal wat tijd over heen.

In mijn hoofd maakte ik dus op dat moment de keuze dat ik verder zou gaan met een onbekende donor.
    Toen moest ik nog de keus maken of ik dan het reguliere pad wilde volgen of meedoen aan het onderzoek.

De vorige keer had die gyn dat helemaal niet goed uitgelegd.
    Het onderzoek is extra, als het tijdens dat onderzoek niet lukt om zwanger te raken, dan heb je daarna nog weer alle resterende behandelingen die je zonder dat onderzoek ook zou hebben.
    Dat is dan voor mij geen lastige keus, alleen maar meer kans.

In dat onderzoek zitten drie mogelijkheden:
    - 6 behandelingen IUI (kans van 20% op een meerling)
    - gemanipuleerde IVF ( er wordt maar 1 follikel gestimuleerd en aangeprikt, bevrucht en teruggeplaatst, 1% kans op een meerling)
    - gewone IVF (zoveel mogelijk follikels kweken, aanprikken en bevruchten, maar telkens met maar 1 terugplaatsing waardoor kans op een meerling maar 1% is)

Mijn voorkeur was de tweede en evt de derde (als dat dan niet zou lukken, dan had ik daarna nog recht op 6 x IUI en gewone IVF).
    Omdat het een onderzoek is wordt er geloot.
    En dat gaat dus via de computer.
    Dat werd daar dus ter plekke gedaan.
    En zoals met alles wat betrekking heeft op zwanger worden, raad eens, ik word geloot voor IUI.
    Voor mij dus niets extra's, want na de IUI kan ik dan alleen nog de gewone IVF krijgen (net als de gewone route).

Eerst de SHOCK en daarna meteen weer een teleurstelling.
    Het lijkt wel alsof niets wat maar met zwanger worden te maken heeft een beetje positief mag uitpakken.

(ga maar even een nieuw berichtje maken met de rest)

7. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    xon kwam de chlamidia uit een test met bloed??
    want iets simpels als een luchtweg infectie(verkoudheid dus) kan dit al tot gevolg hebben, wij hebben ooit met een donor zo in de piepzak gezeten , maar was loos alarm...

8. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    #4468 Xon, 29 nov 2011
    Laatst bewerkt: 29 nov 2011
    Deel 2!

Volgende week vrijdag krijg ik de uitslag van dat uitstrijkje, en zou ik evt nog zelf een poging kunnen doen.
    Tenzij ik dus aan de anti-biotica moet.
    Deze maand beginnen kon sowieso niet.

Maar nu zit ik met een gewetensvraag, hoe kom ik aan die chlamydiasporen?

Ik heb zelf eigenlijk nooit een longprobleem of oogontsteking gehad.

Omdat ik niet meer aan de pil wilde, hebben mijn ex en ik eigenlijk altijd seks gehad met condoom.
    Alleen in het begin was ik nog aan de pil, maar dat is nu inmiddels 3 jaar geleden.
    En daar komt dus bij dat hij dat dan moet hebben meegenomen van zijn ex, of nog is vreemdgegaan.
    Het was een rare snuiter maar dat geloof ik gewoon niet, daar komt bij dat we eigenlijk altijd bij elkaar waren, en ik mijn beetje mensenkennis niet wil laten varen.

Dan blijft mijn donor dus over!!!!
    Maar toen we begonnen heb ik zijn papieren gezien van de kliniek gezien, en die waren prima.
    Mijn donor is erg gelovig en zegt dat hij geen vriendin meer heeft gehad sinds hij mijn donor is. Nu begrijp ik natuurlijk wel dat dit de grootste kansfactor is. Geen vriendin betekent niet automatisch geen seks, maar gezien zijn geloof kan ik me haast niet voorstellen dat hij ook maar enig risico zou nemen.
    Ik heb hem natuurlijk gebeld net, maar neemt de telefoon niet op, dus het lastige gesprek verplicht moeten uitstellen.

Ik denk dat jullie wel kunnen snappen dat het raast in mijn hoofd!!!!!!

In ieder geval ga ik niet aan de hormonen deze maand, mocht ik toch nog een poging doen deze maand dan doe ik dat op gevoel van ovulatietesten. Maar dan moet er volgende week wel uit de test komen dat ik geen chlamydia heb.
    En voelt het uberhaupt nog wel veilig genoeg om mijn donor te gebruiken!?

Als dat er wel uitkomt dan is er sowieso geen poging deze maand want dan ga ik aan de anti-biotica.

Wat overigens nog wel heel erg raar is, is dat er in mijn dossier (vanuit mijn eigen zh) ook al werd gepraat over een dubieuze uitslag van het uitstrijkje m.b.t. chlamydia.
    Dus ik zei dat ze hadden gezegd dat dat kwam omdat het uitstrijkje niet helemaal goed was gegaan (die assistente liet toen twee keer de eendenbek uit haar handen vallen e.d.), maar toen zei die knappe dokter, nee hier staat dat de uitslag is verkregen via bloedonderzoek.
    Dan is het toch heel vreemd dat ze me daar nooit iets over hebben verteld? Of zie ik dat nou verkeerd????

Het kan natuurlijk zijn dat ze het percentage sporen zo klein vonden dat ze het geen risico vonden, maar het blijft natuurlijk raar!

Nou sorry, sorry, sorry voor mijn lange verhaal!!!
    Maar ik moest dit echt even kwijt.
    Dit vertel ik echt alleen aan jullie, ik voel me er zo raar over, en het voelt echt als iets wat niet kan en niet bij mij hoort, en al zeker niemand anders hoeft te weten.

En oh ja, nu moet ik a.s. vrijdag weer er naar toe voor de uitleg van IUI. Als ik deze vrijdag niet kon, dan werd het maart :$ :(:(:()

9. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Silyssa meid wat schrikken. Ik weet eigenlijk niet goed wat te zeggen. Leef heel erg met je mee en ik snap dat je super emotioneel bent. Wat zul je veel vragen hebben en wat is de 24e dan nog ver weg. Heel veel sterkte de komende tijd meid en ik blijf hopen dat er toch lichtpuntjes voor je zullen zijn en je kinderwens misschien nog niet definitief over hoeft te zijn maar ziet er inderdaad niet erg positief uit. Hele dikke knuffel.

10. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mees Pregnyl moet gekoeld bewaard worden en dan is met de post niet handig omdat je dan algauw een dag verder bent voor het weer in een koelkast kan.
    Maar ik heb nog steeds goede hoop dat het zh maandag gewoon wel Pregnyl voor me blijkt te hebben

@Jeetje volgens mij kan het best dat je temperatuur niet heel hoog wordt na je eisprong. Bij mij is het ook niet elke maand heel duidelijk en op andere sites heb ik ook wel tempkaartjes gezien waarbij aan de temperatuur niet direct te zien was wanneer de eisprong was geweest. Daarbij moet je ook bedenken dat een site als ff waarschijnlijk toch uit gaat van gemiddelden. Als jij dan net buiten een gemiddeld modelletje valt is zo’n site gelijk een stuk minder betrouwbaar denk ik.

@Xon ik kan me voorstellen dat je even helemaal van de wereld was toen je dat van die Chlamydia hoorde:$. Jemig zeg, het zal je gezegd worden! Gelukkig heeft het voor jou geen nadelige gevolgen met betrekking tot je vruchtbaarheid. En tja geen extra behandeling, dus in die zin een kleinere kans maar toch wel 6 x een IUI en daarna de IVF (maar die is dan niet meer nodig, want je bent na de 1e X IUI gewoon hartstikke zwanger;).) Hoe lang moet je nog wachten voor je kunt gaan beginnen? Meteen deze cyclus al of moet er nog zoveel administratie of weet ik wat gebeuren dat het nog even gaat duren?

Ik kreeg vanmiddag in de apotheek de schrik van mijn leven. Had eerst nog een vergadering gehad op mijn werk dus ik was niet vroeg in de apotheek. Ben ik aan de beurt en doe ik mijn verhaal dat ik gisteren gebeld had en nu ja de hele bla die bla, zegt ze tegen mij: “Oh dat ligt nog niet klaar” Nou ik voelde het bloed gewoon uit mijn gezicht weg trekken. “Ja hoor” dacht ik al, “heb ik weer, te laat om terug te vliegen naar het ziekenhuis om naar de apotheek daar te gaan en nu dus geen Menopur voor vanavond” Maar toen zij ze “ga maar even zitten dan maak ik het nu klaar” Oef ik had het gewoon verkeerd begrepen! Wat een opluchting zeg, dus ik kan vanavond gewoon weer 'n spuitje zetten.

11. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Pfff jeetje Xon, dat is ook wat zeg!!! Ik kan me de schok helemaal voorstellen. Wat moet dat raar voelen zeg!! Ik begrijp ook echt niet dat ze je dat niet eerder hebben verteld.
    En dan ook nog de loting die eigenlijk het minst gunstig is, nou het zit echt niet mee meid!! En je moet dus gewoon maar kunnen vrijdag anders moet je wel heel lang wachten! Jemig, ze zetten je lekker onder druk daar!
    Kan me voorstellen dat het raast in je hoofd.
    Hopelijk valt het allemaal mee en zijn het echt alleen maar sporen en hoef je geen antibiotica. Maar het blijft gek hoe je er dan aan komt. Maar ik zag dat Ricmar ook ooit iets heeft meegemaakt met een donor wat loos alarm bleek.
    En pfoe hé, ik zou me heeeeel ongemakkelijk voelen met zo'n knappe dokter en dan een uitstrijkje moeten.
    Hopelijk krijg je je donor gauw te pakken en kun je het er even over hebben met hem.
    Dikke knuffel meid en laat alles even bezinken vanavond.

12. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Xon je hebt mijn vraag over wanneer beginnen al beantwoord in je deel 2. Had ik nog niet gelezen.
    Ik kan me voorstellen dat je vol met vragen zit. Jemig, is ook niet niks zeg. Lastig dat je donor de telefoon niet op nam. Maar als het wel bij hem vandaan komt zou hij dat dan geloven als je hem dit verhaal verteld. Ik bedoel, als hij niet weet dat hij het heeft zal hij je dan geloven en zich willen laten testen? Dan zou jij zekerheid hebben.

13. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Boudicca: is ook waar wat je zegt over dat tempen en FF. Ik moet denk ik ook meer afgaan op wat ik zelf voel en ik heb wel duidelijk van dat vruchtbare slijm gehad zeg maar en ook zo'n zeurderig gevoel in mijn buik wat ik dus meestal heb rond de eisprong, net als gevoelige tepels en zo. Het is allemaal geen garantie natuurlijk dat je ook daadwerkelijk een eisprong hebt, maar toch.
    Je stelt me in ieder geval al wat meer gerust ;)
    Pfoe hee ook schrikken zo bij de apotheek! Gelukkig dat ze het ter plekke konden klaarmaken, kan die spuit weer gezet worden vanavond! Echt wel petje af trouwens hoor daarvoor, ik zou het doodeng vinden, maar je doet natuurlijk alles wat nodig is voor het goede doel.

14. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    xon ik zou eerst de uitslag van het uitstrijkje afwachten zie dit stukje!!!

15. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook weer wat. Ik hang lekker op de bank voor de tv, laptoppie erbij, kortom, lekker lui als ik ineens bedenk dat het toch al veel warmer had moeten zijn in huis. Ik voelen, komt er koude lucht uit de roosters (ik heb hete lucht verwarming, is waardeloos maar zit nu eenmaal in het huis) Dus na die constatering maar eens even bij de ketel gekeken en blijkt de waakvlam uit te zijn:x Tja dan kan ik lang wachten tot het warm is in huis. Telefoon erbij om bij het licht van dat ding te zien hoe de kachel weer aan te krijgen. En nu komt ie….GEEN IDEE!!!! Staat keurig opgeschreven wat ik doen moet hoor, knop indrukken en gasvlam weer aansteken, knop 30 sec. ingedrukt houden etc.. Heel duidelijk maar er staat ÉÉN dingetje niet bij en dat is WAAR die waakvlam moet worden aangestoken. Ik heb geen idee waar ik die lucifers in moet duwen of bij moet houden. Dûzz, zit ik hier in een kil huis. Wil nog niet gelijk de monteur bellen want voor een waakvlam aansteken komen ze heus niet. Blijft over: mijn vader bellen. Nu weet ik gewoon dat die man meteen in de auto springt als ik hierover bel maar dat vind ik dan ook al weer zo wat. Heb dus nu besloten dat ik morgen even mijn vader bel en nu maar een plaidje pak. Zo koud is het gelukkig niet, dat scheelt dan weer.
    Ik heb ook altijd van die absurde dingen……:)

16. Maureen

Maureen Niet meer actief

@Sill: Ik vind het zo ontzettend erg voor je. Internet kan de afstand doen verkleinen maar nu voelt zo'n virtuele arm om je schouder toch wel ver weg vind ik. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik leef erg met je mee. Ook ik vind de 23ste wel nog erg lang duren. O meis wat erg nou weer. Ik hoop dat ze je baarmoeder kunnen sparen... Meid ik weet niet wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte gewenst. Ik kan me niet eens voorstellen hoe je je nu voelt; als ik eraan begin te denken blok ik het omdat alleen de gedachte eraan al moeilijk is. Laat staan hoe het voor jou is. Heel veel sterkte lieverd. En als je je ernaar voelt, hou ons dan op de hoogte.

Dikke knuffel.

Liefs

17. Maureen

Maureen Niet meer actief

Even verder lezen dames, er is veel geschreven zie ik maar schrok me rot van Sill's bericht. Ik kom zo reageren.

18. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Boudicca: moest stiekem een beetje lachen om je bericht, maar ooh wat herkenbaar!! Wat onhandig dat dat nergens staat waar je die vlam precies moet aansteken. Je zult zien dat het een fluitje van een cent is (dat was het bij ons toen ook, toen we geen warm water hadden weet je nog?) maar dat is het altijd als je het dan ziet. Nou lekker onder een plaid! En hopelijk is het morgen weer gemaakt!

19. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na mijn vorige berichtje toch maar weer een kijkje gaan nemen bij de verwarmingsketel. Ik kan het nooit zo goed hebben als ik zelf simpele klusjes in huis niet voor elkaar krijg. Het is toch te bespottelijk voor woorden dat ik mijn eigen kachel niet aan krijg:$. Dus maar weer op de knieën voor dat ding en toen zag ik ineens nòg een drukknop die ik eerder over het hoofd gezien had. De vonk ontsteker!!! Niks geen geklooi met aanstekers of lucifers. Gewoon twee knoppen waarmee het een fluitje van een cent is. Ha, ben ik even blij dat ik nog geen groot alarm geslagen had om hulptroepen in te roepen;). Er gaat niets boven de man die zichzelf redden kan (in dit geval dus vrouw) Waarschijnlijk is het rotding met de wind van de afgelopen dagen uitgewaaid. (gebeurd me met de geiser ook wel als de wind in een bepaalde hoek op het huis staat.) Achteraf is ie gisteren waarschijnlijk ook al uit geweest want toen ik de thermostaat gisteravond bij het naar bed gaan lager draaide vond ik het ook niet warm in huis maar toen ging ik toch naar bed dus geen aandacht meer aan besteed. Nou ja, ik weet nu in ieder geval hoe ik de ketel weer aan de praat krijg. Weer wat geleerd;).

20. Maureen

Maureen Niet meer actief

Hi dames,

@Xon: Jeetje wat is dit nou weer?! Gelukkig dus niet je vruchtbaarheid aangetast. Wat heteerste is waar ik aan denk als ik hiervan hoor. Nou ik hoop dat de test laat zien dat het alleen sporen zijn en je geen antibiotica hoeft te gebruiken. En hoop dat het hele traject dan al snel mag starten. Hoe snel gaat dat? Nouja, nu nog één poging met je donor als de uitslag goed is. En toch even een vervelend gesprek met hem voeren. Lastig. Knuffel meid. Even uit de shocktoestand komen. En hopelijk kan je gewoon nog een keer met je donor insemineren en dan gewoon maar zwanger zijn.

@Jeetje: Vervelend dat 't zo toch niet echt de duidelijkheid brengt die 't zou kunnen brengen, dat tempen. Maar goed, over een weekje ofzo heb je wel meer duidelijkheid. En hopelijk is dat roze duidelijkheid ;).

@Boudicca: Vanavond dus weer spuiten. Brrr. Alles voor het goede doel maar ik heb wel respect voor jullie hoor. En als we ons aan ons plan houden (zwanger het nieuwe jaar in) dan is het deze cyclus de laatste keer.;)

@Iedereen: Fijne avond allemaal. Ik denk aan jullie. Ik blijf nog ingelogd vanavond dus lees mee.

Liefs

Deel Deze Pagina