wie nog meer 35+ deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door justme66, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een nieuwe handtekening omdat ik de vorige toch wel erg kil en winter-achtig over vond komen. Deze is wat vrolijker en warmer.

2. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Nou nou Xon, wat is dat nou weer allemaal zeg??? Vreemd hoor, hopelijk kun je je donor nog spreken vanaaf en anders wat Ricmar al zei even wachten op de uitslag omdat het dus ook ergens anders van kan komen.
    Dan ook nog weer eens pech bij de loting, het zit je ook niet mee, nou meid ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en snel voor de 1e behandeling kunt gaan, knuffffffff

Boudi, fijn dat ze toch nog wel even een spuitje voor je konden klaarmaken, kun jij ook door naar de volgende ronde. En prettig ok dat je verwarming het weer doet, een koud huis is ook maar nix. En euuhh leuke vrolijke banner hoor!!

Jeetje, tja tis wat raar allemaal met dat getemp he?? Dat is waarschijnlijk ook de rede dat ik gewoon voor ovutesten heb gekozen...

Lieve meiden bedankt allemaal voor jullie knuffels en bemoedigende woorden, heel lief......
    En ja de 23e is helaas nog erg ver weg, ik ga ook bellen of het niet eerder kan want dat duurt mij veel te lang ik weet liever waar ik aan toe ben. Ik weet ook niet waarom dat zo lang moet duren hoor en dan ook nog ff een dag voor kerstavond nou joepie, zo'n biopt doet best zeer en daar heb je ook wel even last van, ik hou jullie wel op de hoogte.

Liefs silly

3. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ah Boudicca, mooi zo!!

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Syl: lieve Syl. Wat moet en kan ik zeggen. Ik sluit me graag aan bij alle meiden hier boven me. Kan me voorstellen dat je enorm verdrietig en boos bent. Ik had dit echt niet verwacht, terwijl jij zelf daar toch rekening mee hield. Kun je niet nog eens bellen of het echt niet eerder kan dan die 23e. Net wat jij zegt, een enorme klote timing zo net voor kerst. Dat die mutsen dat daar niet begrijpen. Ook van mij nog een hele dikke knuffel erbij (naast alle knuffels die mijn voorgangers je al gegeven hebben). We zijn er voor je, hè!! Dus als je wilt praten, klagen, spuien of wat dan ook. DOEN! Nou, nog een hele extra dikke knuffel erbij!
    @Xon: jemig, wat een verhaal ook bij jou, zeg. Ik zou ook niet rusten voor ik zou weten hoe je aan zoiets kan komen. Al begreep ik van Ricmar dat er dus ook andere oorzaken kunnen zijn. Zo'n donor moet altijd aantonen dat hij getest is en dus gezond, maar hoe vaak moet zo'n donor zich eigenlijk laten testen (jaarlijks?). Zal best lastig zijn om hem ernaar te vragen. En dan neemt hij, net als je je ervoor opgeladen bent, de telefoon niet op.
    En dan ook hoe zo'n loting gaat. Even kijken op de computer of je een winnend lotnummer hebt.
    Nou, ook voor jou een dikke knuffel. Probeer het even te laten bezinken, al zal het lastig zijn.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boudicca: wat een leuke banner. Veel leuker dan die standaarddingen hier op ZP. En je eigen waakvlam weer een de praat gekregen! Ja, ja, van alleen wonen, word je inderdaad ook handig en technisch!
    Fijn dat je je recept weer in huis hebt, je kunt weer vooruit!
    @Jeetje: waarom probeer je (als je niet zwanger mocht zijn) de volgende maand niet eens een keer ovulatietesten? Dan heb je misschien een beetje voor jezelf een indicatie wanneer je eisprong ongeveer is. Ik zou ook gek worden als een temperatuur niet lijkt te doen wat je zou verwachten.

6. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Ik heb stiekem even jouw tickersite gepikt Boudicca! Elke keer dezelfde tickers!En vond die van jou erg leuk.
    Haha, grappig dat verhaal van die waakvlam, good for you, 'WIJ' zelfstandige vrouwen hebben geen mannen nodig :) !!!
    Dat gevoel geeft het he???

Syl, pfoeiii, ik zou ook lekker bellen naar het zh dat je eerder wil.
    Dat ze dat soort dingen toch ook niet snappen he?
    Ik verbaas me daar steeds opnieuw over.
    Dat is hetzelfde als dat ze vanmiddag zeiden ja de uitslag van het uitstrijkje bellen we door na 14 dagen, toen ik een beetje sputterde dat het dan te laat is voor mijn eisprong toen zeiden ze maar meestal hebben we het wel na 10 dagen! Dan bellen we dan wel.
    Alsof mensen vrijwillig langer zouden willen wachten op de uitslag!
    Huh??? Snap jij het snap ik het??

Hier besloten om donor niet te confronteren met chlamydia.
    Wel met het feit dat hij niet mijn donor gaat zijn in het ziekenhuis. Mocht er volgende week blijken dat er niets aan de hand is, dan wil ik toch gewoon nog een poging doen.
    En ondanks dat ik hem nergens van beschuldig, kan ik me voorstellen dat er misschien toch iets verandert in onze verstandhouding.
    En voor zo een laatste keer zou dat jammer zijn.
    Mocht het wel zo zijn, dan kan ik hem de uitslag vertellen en geen poging doen en hem adviseren zich te laten testen.

Mees, mijn donor heeft voordat hij begon als mijn donor gedoneerd bij de spermabank.
    Daar doen ze natuurlijk testen, die heeft hij mij laten zien.
    Voor de rest mogen donoren natuurlijk doen wat ze willen, dus wel of niet testen.
    Het is dan je eigen risico.
    Mijn donor heeft zich daarna denk ik niet meer laten testen, ik heb daar eerlijk gezegd ook niet meer om gevraagd.
    Het is ook een stukje vertrouwen.
    Hij neemt zijn taak als donor serieus, en misschien een beetje naief, maar ik ga er van uit dat hij geen risico's neemt.
    Ik denk zelfs dat hij zo gelovig is dat hij geen seks heeft buiten een echte stabiele relatie.
    Maar goed, eerst maar even afwachten dus.
    Ik blijf het raar vinden.

7. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Xon het "fixen" van kleine klusjes in huis geeft inderdaad precies dat gevoel van "mannen, who needs them?" Haha

Ik begrijp waarom je je donor nog even niets over het chlamydia verhaal vertelt. Als de uitslagen nu inderdaad laten zien dat het niets zorgelijks is heb je nog steeds een goede verstandhouding met hem, en toont de uitslag aan dat er wel iets zou zijn dan kun je hem altijd nog op de hoogte stellen. Misschien dus wel de meest veilige keuze die je nu gemaakt hebt.

Ze zijn inderdaad veel leuker deze banners, alleen wel jammer dat ze niet aftellen naar je NOD. Vind ik toch leuker dan naar je ovulatie. Maar "allee ge kunt nie alles hebben".

8. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: ja dat ben ik ook zeker van plan! Of ik ga het allemaal even loslaten voor een maandje, dat kan ook nog want hier word ik niet vrolijker van.
    Hoe gaat het met de pillen innemen? Ben je nu trouwens helemaal klaar met die tandartsbehandelingen zelf of moest je nu nog een keer in de stoel? Even edit: las net nog een keer je verhaal van gisteren en zag dat het nu klaar is! Mooi zo!

Nou meiden, ik ga zo lekker naar bed. Het was weer een lange dag in mijn eentje (met lief poezenbeest en vogeltjes dat wel) Manlief is weer laat thuis. Soms kan ik op zulke dagen zo naar NL verlangen en heb ik zo'n heimwee naar mijn zusje en mijn vader. Nou ja morgen weer een nieuwe dag. Slaap lekker allemaal!

9. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Boudicca: gaat die ticker na de ovulatie niet aftellen naar je NOD?

@Xon: begrijpelijk dat je je donor niet gaat confronteren. Hopelijk is het allemaal in orde en kun je toch nog gewoon een poging doen!

@Maureen: was nog vergeten te reageren zag ik. Ik zou eigenlijk een weekje vrij nemen inderdaad, maar ik ben schijnbaar zo'n workaholic of zo (en ik kan moeilijk nee zeggen) dat ik toch weer ja heb gezegd tegen een heleboel werk, dus ik zit gebakken tot in het nieuwe jaar. Maar gelukkig is het een korter programma van 22 minuten (en daar dan een stuk of 30 afleveringen van ;))
    Hoop het wel iets rustiger aan te kunnen doen dus. Maar ik denk ook wel een beetje zo van als ik nu zwanger zou raken is het wel fijn dat ik nu een beetje extra kan sparen zodat ik dan voor en na de bevalling ook echt helemaal vrij kan zijn. Dat is wel eens lastig hoor als je voor jezelf werkt.
    Hoe is het met jou eigenlijk? Eisprong al in aantocht?

Nou, nu ben ik dus echt weg :cool: Tot morgen weer!

10. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje ik heb geen idee of de ticker na ovulatie verder telt tot NOD. Dat wacht ik dan wel even af.

11. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    even spammen
    onze trots 1 dag en 1 maand oud...

12. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    wel alles gelezen, maar na een gezellig avondje reageer ik even kort

@sil, heel veel sterkte meid!!!! hopelijk beginnen ze snel met behandelen en ben je er snel weer vanaf. hele dikke knuf

@xon, voor jou ook meid! heel raar allemaal. maar je kan die chlamydia ook al een hele tijd geleden opgelopen hebben he. maar voor de zekerheid toch maar je donor vragen om zich te laten testen.

voor alle andere dames, ook voor jullie knufs!

13. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Jeetje mina, Sillysa! wat een slecht nieuws!!! Ik wens jou en je man en familie veel sterkte toe de komende tijd. Hopelijk valt de behandeling je niet te zwaar, maar misschien vind je het zelf nog wel het ergst dat je een kindje moet vergeten... Maar ik vind dat je gezondheid vóór alles gaat, dus ik bid voor je dat je snel weer gezond mag worden!

14. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Sill ik realiseer me nu dat mijn foto's niet zo taktvol zijn.
    sorry,,,,

15. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Wow, Ricmar, wat een verschil al hé, hij heeft echt al een heel 'volwassen' gezichtje gekregen, zeg!

Hoe ervaar je het, nu je eindelijk na al die jaren je eigen kindje hebt, en je moeder bent geworden? Ben je al gewend aan het idee dat je moeder bent? Ik weet nog met Fabian dat ik me dat dan ineens realiseerde als ik met de kinderwagen liep ofzo, van ja dit is echt, ik ben nu echt moeder, voor de rest van mijn leven... zo bizar vond ik dat eigenlijk. Ik hoop dat het je niet tegenvalt, want die eerste weken, en maanden zelfs, zijn erg zwaar. Gelukkig wordt het alleen maar makkelijker en leuker naarmate ze ouder worden :D.

16. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Ricmar, wat een schat!! En wat groeit ie hard zeg!! Mooi hoor meis...

Guape, bedankt meid voor je lieve woorden..

Mees, ook jij een dikke knuffel, dankjewel.

Xon, tja idd met soms een beetje aandringen wil het ineens wel sneller, ik weet ook niet wat dat is hoor, lullo's zijn het!! Ik denk dat ze het zo doen omdat het niet de 1e keer is ofzo weet ik veel. Ik hoor het morgen wel.

Maureen, Jeetje, Just en iedereen heel erg bedankt, ben erg blij met jullie allemaal!!

17. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Ricmar, dat geeft toch niets meid?? Ik vind het geweldig om lekkere kleine ukkies te zien, ik ben erg blij voor iedereen en gun het ook iedereen. Ik heb altijd nog mijn lekkere kleine muis ( kleinzoon) daar kan ik ook van genieten, als ik ma afentoe eens kan zien.

Liefs Sil

18. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik ben gister voor het eerst alleen op pad geweest in het dorp, uiteraard met v.
    denk dat ik een grijns had van oor tot oor.
    we genieten dus en niks is zwaar (zelfs de reflux niet)

19. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Interessant artikel wat ik toevallig tegenkwam! Bammers & IUI-ers: blijven liggen dus, 15 minuten met de benen opgetrokken (haha, dat deed ik trouwens ook dus wie weet het heeft het ons ook geholpen ;)).

Vrouwen die na kunstmatige inseminatie gedurende een kwartier op hun rug blijven liggen, hebben 50 procent meer kans om zwanger te worden dan vrouwen die gelijk na de behandeling opstaan. Dat blijkt uit onderzoek onder vierhonderd vrouwen die een zogeheten IUI-procedure ondergingen; daarbij wordt sperma met behulp van een injectiespuit direct in de baarmoeder gebracht. De resultaten van de studie, geleid door gynaecologe-in-opleiding Inge Custers van het Centrum voor Voortplantingsgeneeskunde van het Academisch Medisch Centrum (AMC), werden onlangs gepubliceerd door het toonaangevende British Medical Journal (BMJ).
    Intra-Uterine Inseminatie (IUI) is wereldwijd een van de meest gebruikte vruchtbaarheidsmethoden, in Nederland zou het gaan om een kleine dertigduizend behandelingen per jaar.
    In een even simpel als doeltreffend onderzoek werd onderzocht hoe het succespercentage van deze behandeling verhoogd kan worden. Bijna 400 paren, waarvan de vrouw vruchtbaarheidsproblemen had, werden uitgenodigd om mee te doen aan de studie. De helft van de vrouwen werd gevraagd om na de inseminatieprocedure gedurende 15 minuten te blijven liggen met opgetrokken benen. De andere helft van de vrouwen werd toegestaan gelijk na de procedure op te staan.
    De resultaten laten zien dat de kans op zwangerschap bij de ‘liggers’ anderhalf keer zo groot was. Van hen werd 27 procent zwanger na de IUI-procedure, de vrouwen die meteen opstonden bleven steken op een 18 procent.
    De onderzoekers tasten nog in het duister wat de oorzaak van het verschil is, maar raden aan dat alle vrouwen die IUI ondergaan voortaan een kwartier zouden moeten blijven liggen. Hoofdonderzoeker Inge Custers: ‘Hoewel het op korte termijn tijdrovend is en de rustperiode een druk legt op de toch al drukbezette praktijkruimten, zal het op de lange duur zeker voordelig zijn. Hoe groter het succes bij de eerste keer, hoe minder vaak paren immers hoeven terug te komen voor een vervolgpoging.’

In een begeleidend commentaar bij het artikel in het British Medical Journal, wordt daarnaast gesteld dat als de studieresultaten overeind blijven, minder paren een beroep hoeven te doen op ingrijpende en kostbare procedures als IVF.

20. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Ricmar, ik ben blij dat jullie er zo vreselijk van genieten, dat kan natuurlijk ook niet anders als je er zolang naar verlangd hebt! Ik vond het overigens ook helemaal niet zwaar in het moment zelf, pas na een jaar, toen ik bijna tegen een burn-out aanzat, keek erop terug en realiseerde ik me dat het best een zwaar, lees: intensief, jaar was geweest. Ach, het wordt vanzelf steeds makkelijker, behalve het opvoeden dan, haha;)

Deel Deze Pagina