@Maureen: ik vind het zowiezo al heel knap dat je buiten gaat lopen.Ik ben zowiezo geen sportmens,maar als ik iets wel leuk vind,dan is het op de loopband lopen.In de winter lijkt het me helemaal moeilijk om jezelf ertoe te zetten. Ik ben behoorlijk ongi,gelukkig is het nu aan het minderen.Ik ben wel heel blij dat mijn lichaam toch weer netjes functioneert.Ik heb nu 31 dagen gerekend,maar dat is puur omdat je niet precies bij een miskraam weet wanneer je moet gaan tellen.Daar komt natuurlijk nog bij dat ik 2 vruchtjes verloren ben en daar zat twee dagen tussen.Dus is moeilijk rekenen.Dus al met al is het heel erg netjes,alleen wat rommelig door het tussentijdse bruinverlies. Maar mijn eisprong heb ik heel goed kunnen waarnemen en dat is ook fijn. Wij gaan gewoon lekker door met klussen (ik baal altijd van die ongidagen) Ik hoop voor jou ook dat je zwanger het nieuwe jaar in mag gaan meis! @Jes4: Je hebt het maar druk meid! Hoelang blijf je nog werken? @Mees: nog 3 dagen aan de antibiotica?Of 2? Je zal wel blij zijn als het achter de rug is.Dan kan je weer lekker aan de kus en aan de klus! @Sillysa: Ik vind het dapper van je dat je gewoon de dagelijkse dingen probeert te doen! Het lijkt me zo moeilijk als je in jou situatie zit,het lijkt me zo ontzettend zwaar! Heel veel sterkte! Dikke knuff! @Jeetje: wanneer zou je nu ongi moeten worden,als je toch je eisprong al gehad hebt? Hier gisteren naar de kapper geweest,et is iets te kort voor mijn gevoel,maar misschien wel beter want het was nog maar 2,5 week geleden dat ik daar geweest was.En nu was het alweer nodig.Dus maar iets korter gedaan.Moet wel ff wennen. Ongi word weer minder,zal morgen of zaterdag wel over zijn.
@Hoop: mooi dat je cyclus toch enigszins normaal is en ik denk dat je nu gewoon moet rekenen weer vanaf de eerste dag dat je helderrood bloed had. Ik denk dat ik er maar vanuit ga dat ik mijn NOD pas volgende week donderdag heb (als ik uitga van dag 20 eisprong en dat lijkt me het meest waarschijnlijk) Maar we zullen zien volgende week. Vandaag was mijn temp weer hoog dus nu geloof ik wel echt dat ik een eisprong heb gehad al was de temp de eerste twee dagen erna nog niet zo hoog. Nou, succes weer deze ronde meid! En ik moet ook zo nodig naar de kapper! Ik durf alleen niet goed, ben bang dat ik door miscommunicatie een heel ander kapsel krijg dan ik wil Maar ja moet misschien toch maar eens de stap wagen! Een korter kapsel vraagt wel meer onderhoud hè! @Mees: hoe was het bij de dierenarts?? @Syl: wat vervelend dat je toch niet eerder kunt komen en wat dubbel die afspraak op 8 december. Misschien wel goed om te gaan om je vragen te kunnen stellen maar het zal ook wel gek voelen. Ik hoop dat je de tijd een beetje doorkomt met veel afleiding. @Xon: hoe is het nu met je??
@Hoop: ik moet vandaag en morgen nog die antibiotica slikken. En dan houd ik er van een nog een pilletje over voor zaterdagmorgen (dat komt omdat ik maandag pas halverwege de dag moest beginnen). Dan hoop ik er vanaf te zijn. Ik heb nog geen last gehad van bijwerkingen, ook (nog) niet van de onderkant, zullen we maar zeggen. Vroeg me af of ik niet alvast preventief af en toe die zalf daar mag smeren of dat ik echt moet wachten tot ik evt. last krijg. @Syl: weer aan het werk vandaag? Knap dat je dat toch kunt, al is vaak een vast ritme ook wel prettig. Nog een knuffel van mij, hoor! Want ik vind het zo klote voor je en heb zo veel bewondering hoe je je er toch weer doorheen slaat en staande houdt! @Jes: inderdaad van mij ook veel bewondering voor alles wat je doet. Je kunt zo langzamerhand wel de weekjes af gaan tellen. Is alles nu helemaal klaar thuis? @Jeetje: de kat lijkt een luchtweginfectie te hebben aan de bovenste luchtwegen. Het is nog niet duidelijk of dat komt omdat er iets vastzit in het keeltje wat hij blijft proberen op te hoesten (en wat dus is gaan irriteren) of dat het gewoon een ontsteking/infectie is. Als ze in het keeltje wil gaan kijken, moet hij een roesje krijgen. Dus dat is best een gedoe. Vandaar eerst maar een antibiotica-kuur gekregen met ontstekingsremmer. Die ontstekingsremmer moet ik een paar dagen ingeven met een soort van spuitje. Ook heb ik pasta gekregen voor haarballen. Ze vroeg of hij die ook overgaf. Daar had hij wel eens last van, maar toen ze het zei bedacht ik me dat ik dat al een tijd niet meer gezien had. Terwijl hij natuurlijk wel onlangs natuurlijk zijn wintervacht heeft gehad. Dus het kan ook zijn dat er een haarbal in zijn keel vastzit. Daarom heb ik van die pasta gekregen die ik in de bek moet spuiten. Dat maakt dan die haarbal los en dan kan hij dat gewoon uitpoepen. Kortom, nog een paar daagjes afwachten en 'vechten' om die rotzooi in zijn bek te krijgen. Als het maandag niet over is, dan moet ik alsnog bellen om een afspraak te maken om onder een roesje verder te kijken. Ben dus benieuwd! Mijn zoontje en ik zitten nog in pyama. Misschien dat ik zo even met hem naar de stad ga om in ieder geval vast een sinterklaascadeautje voor mijn man te kopen. We hebben afgesproken dat we iets kleins voor elkaar kopen en ik weet niet wanneer ik het anders zou moeten doen. Probeerde net ook de huisarts te bellen. Ik was gisteren bij mijn osteopaat voor mijn bekkenklachten. Ze vindt het heel langzaam toch wel vooruit gaan. Maar ik heb een hele erge beperking in mijn rechterheup. Ik kan me niet voorstellen dat ik dat vroeger ook al had, voordat ik zwanger raakte en voordat ik die bekkenklachten kreeg. Ze wil nu toch graag dat ik een keer een foto van mijn bekken en heup laat maken. Om gewoon eens te kijken wat er nu precies te zien is aan die heup. En afhankelijk daarvan kunnen we dan ook een beter behandelplan maken (evt. met een orthopeet). Dus maar even bellen om te overleggen. Misschien ook beter om eens te kijken wat er te zien is. Ook ivm met hopelijk nog een zwangerschap en de belasting die dat ook weer met zich meebrengt. En een foto maken kan nu nog even, want als ik evt. zwanger mocht raken doe ik dat liever niet van mijn buik/heupstreek. Nou, ik denk dat ik dit jaar mijn zorgverzekering wel aardig benut heb.
@Jeetje:Lijkt me best lastig als je de taal nog niet zo goed spreekt.Dan zou ik ook doodsbang zijn dat ze mijn haar zouden verzieken! Kort haar moet je idd veel meer aandacht aan besteden,maar is wel weer makkelijker met wassen enz. @Mees: ik heb ook een bekkenprobleem.Soms gaat het best goed,maar soms kan ik opeens creperen van de pijn.Vooral als ik een poosje achter elkaar gestaan of gelopen heb.Misschien wel goed om even een foto te laten maken,nu je zeker weet dat je niet zwanger bent. Jij hebt je zorgeverzekering goed benut
Sillysa: Wat erg dat je weer pap4 hebt! Ik schrik er van, weet niet goed wat ik moet zeggen... Bekijk bijlage 202954 Xon: Wat een verhaal zeg Ricmar: Wat een schatje die Vince! Ik dacht dat ik jullie wel bij zou kunnen houden nu ik verlof heb, maar het lijkt wel alsof ik nog minder tijd heb dan normaal
@Hoop: moet volgende week woensdag pas naar de ha voor het aanvragen van die foto. Ze is nu weer ziek. Heb ik meestal, als ik bel, dan is ze of vrij, of is er geen plek en nu dus weer ziek. Ze zal dan ook nog wel even nakijken hoe erg die beperking is en dan kan ik een foto laten maken. Maar goed, dat is het toch nog ruim voor de klusperiode weer kan beginnen. Mijn bekkenprobleem is na de geboorte van mijn zoontje gekomen, vandaar dat eerst niet het verband met mijn bekken werd gelegd. Het is redelijk onder controle, maar heb tijdens mijn eisprong en in de aanloop naar mijn menstruatie een paar beroerde dagen. Bij mij zit de pijn in mijn lies met uitstraling naar mijn bovenbeen. Volgens de osteopaat komt het, omdat je rond die periodes in je cyclus, meer vocht vasthoudt en daar reageren de banden en het bekken op. Dus min of meer hormoongerelateerd en daardoor zal ik daar waarschijnlijk niet meer vanaf komen. Ja, en die heup. Zij had het over dat het bijv. ook slijtage kon zijn. Nou, daar moet ik allemaal nog maar niet aan denken. Maar goed, misschien wel goed dat er even naar gekeken wordt. Die osteopaat wordt maar ten dele vergoed, en ik kan er wel steeds geld heen blijven brengen, maar het zou fijn zijn als het dan uiteindelijk ook helpt. Dus volgende week zal ik wel die foto moeten laten maken en dan wel horen hoe het eruit ziet. @Sayen: geniet nog maar even van alles wat je nu nog kan doen. Als je net een kleine hebt dan heb je het druk genoeg, dus besteed nu nog maar even lekker tijd aan jezelf. Voel je je verder goed? Nou, nog maar een week of 2, wat gaat het hard. Zoals je misschien al gezien hebt, zijn we al aardig aan het gokken geslagen wanneer je gaat bevallen. Vanmorgen even met mijn zoontje naar de stad geweest en gelukkig wat kunnen kopen voor mijn man. Het is niet echt bijzonder, maar goed, het is ook meer voor de aardigheid. Een geruststelling, dat dat vast in huis is. Wil voor mijn zoontje nog wel wat kleins erbij kopen, maar dat kan ik nog wel morgen of zaterdag tussendoor doen als mijn man thuis is. Nu de puinhoop opruimen, die mijn zoontje heeft achtergelaten.
Wat een drukte op mijn werk!! Stuiterend zijn ze. En dan krijgt er ook nog een ADHD-er vandaag een zusje (ik denk dat moeder wordt ingeleid). Dus jullie kunnen je vast wel voorstellen hoe dat kind vandaag in deklas was (denk aan 10 stuiterballen bij elkaar). Vandaag ook nog een vergadering vanavond en helaas niet voor 11 uur thuis (wat een dag!), kan niet wachten tot het morgen weekend is. Morgen weer naar AMC, voor intakegesprek IUI. Denk eigenlijk dat ik alles wel weet, maar snap wel dat ze het nog willen uitleggen. Ben erg benieuwd of je per poging 1 of 2 keer moet komen (Boudicca jij 1 keer toch?). Ik krijg pas volgende week vrijdag de uitslag van het uitstrijkje. Dat ik geen bal met dat onderzoek opschiet daar heb ik mij inmiddels wel redelijk bij neer kunnen leggen, maar die sporen van Chlamydia, ik word er helemaal wiebelig van als ik daar aan denk. Ik vind het zo ontzettend onvoorstelbaar!!!!! Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij. Sorry dat ik er bij jullie ook zo over door blijf zeuren. syl trek jij het een beetje? Wat vervelend dat je niet eerder kan. En dat is idd wel een dubbel om dan naar die andere afspraak te gaan. Mees ik heb dit jaar mijn zorgverzekering ook uitermate intensief gebruikt hahaha. Overigens al die jaren daarvoor helemaal niets, dus had nog wat van ze tegoed. Ik hoop maar dat het nu goed komt met de kat, en dat ie niet onder narcose moet, vind ik altijd zo zielig! Een mens kun je tenminste nog uitleggen het hoe en wat, maar dieren niet. Goed dames ik heb lang niet iedereen beantwoord en 'beschreven ' maar ik moet nu echt weer door, moet nog heel wat doen voordat om half 8 de vergadering begint. Denk niet dat ik er vanavond nog ben (misschien alleen even lees op mijn telefoon).
@maureen, iedereen reageert af en toe wat meer en af en toe wat minder. gaat ook veel in ieders leven om verschillende redenen om. doen waar je je goed bij voelt meid! @syl, vervelend dat je moet wachten voor je echt weet waar je aan toe bent. fijn dat je een beetje kunt slapen met een pilletje, rust is goed voor de mens @mees, vervelend van je kat, hopelijk helpen de medicijnen. misschien inderdaad maar meteen een foto laten maken, kan nu inderdaad veilig (helaas). heb je dat maar weer gehad en kan er hopelijk een goed behandelplan opgesteld worden @hoop, kort koppie staat vast prima! @sayen, schiet lekker op bij jou! geniet van je verlof hier vanmiddag ziek gemeld, de rug speelt weer op. tja, is niet anders. dit betekent waarschijnlijk dat ik 6 weken voor mijn datum met verlof moet. als dat zo is, moet ik maar even met de arbo arts overleggen over gedeeltelijk ziek melden. heb nu aantal vakantie dagen ingepland om wat rust te krijgen, maar als het anders kan doe ik dat liever en hou ik die dagen om wat langer verlof te nemen.
Heb nooit eerder meegelezen op dit forum. Ben ook 35+ (37 om precies te zijn) en heb 2 curretages ondergaan het afgelopen jaar. Vandaag ben ik door de gyn gebeld dat ik 12 dec een hysteroscopie krijg omdat mijn baarmoederslijmvlies te dun is en niet mooi is opgebouwd (het was maar 4 mm in het 2e deel van mijn cyclus). Dit is dan ook de reden waarschijnlijk dat ik nu niet zwanger wordt. Ze denkt dat ik verklevingen heb door de curretages (nov 10 en mei 11). Ben blij dat ze iets gaan doen. Maar ben bang dat het nu toch wel weer maanden kan gaan duren voordat me er maar aan kunnen denken zwanger te zijn/worden. Ik ben nu heel benieuwd of je daarna gewoon weer (snel) ongesteld wordt of dat dit net zo lang duurt als na een curretage (bij mij 57 dagen). Wat zijn jouw ervaringen? Ik weet niet of de ingreep net zo heftig is als een curretage. Wil jij me misschien jouw ervaringen vertellen? Dank je wel.
Ploon welkom helaas kan ik je geen antwoord geven mbt de hystroscopie (heb gelukkig geen ervaring). Lees dat je een pittig jaar achter de rug hebt, en zijn helaas hier meer meiden bij wie het allemaal niet zo makkelijk en vanzelf gaat. Zelf ben ik er 1 van, maar nu gelukkig eindelijk moeder. Stel gerust je vragen en als we antwoord voor je hebben krijg je dat zeker van ons..
Ricmar; gefeliciteerd met je zoon! Ik kan me je naam nog herinneren van andere forums, waar ik toen op mee schreef toen ik de 2e keer zwanger wilde worden/werd. Ik zou nl. 10 december uitgerekend zijn. Fijn te horen dat het goed met je gaat. Dank je wel voor je snelle reactie. En ik zal wachten op andere reacties. Geniet van je zoon!!!
Goedenavond meiden Hier een druk dagje werken achter de rug. Ben net pas thuis dus heb nu maar even een pizza in de oven liggen. Om nu nog de keuken in te moeten om een hele maaltijd in elkaar te flansen heb ik geen zin meer in. Ondertussen kan ik dus mooi even bij lezen. @Xon ik krijg inderdaad maar 1 IUI per cyclus. Is er bij jou sprake van meerdere keren? Zou fantastisch zijn want dat vergroot natuurlijk je kansen! Bij mij zijn de kids ook giga druk! Gisteren vloog er bij mijn duo collega zowaar een tafel door de lucht. En hebben kinderen elkaar lopen bespugen. Dus vandaag iedereen maar weer eens fiks de wacht aan gezegd want daar was ik niet zo van gecharmeerd:x. Ze mogen dan een erg laag IQ hebben en verder nog allerlei andere stoornissen, dan nog mogen ze best normaal proberen te doen. Vandaag alle 5 december cadeautjes voor de klas ingepakt. Blij dat dat klaar is. Nu nog bedenken wat we maandag allemaal nog gaan doen rondom het Sint bezoek. @Sill ik tel met je mee de dagen af naar 23 december! @Mees ik hoop dat het voor je kat maandag geen roesje hoeft te worden maar dit weekend en misschien zelf morgen al klaar is. Lekker dat je voor je man al een cadeautje hebt gevonden. Voor je zoontje is het vast makkelijker om wat te zoeken. @Jeetje als ik jou was zou ik inderdaad ovu testen gaan proberen. Die geven van te voren aan wanneer je eisprong is. Bij temperaturen is het altijd achteraf dat je ziet wanneer je je ei had en dan heb je er niets meer aan! @Ploon welkom bij de club! Helaas voor jou heb ik ook geen antwoord op je vragen maar zoals Ricmar ook al zei, stel gerust je vragen want zodra we wel een antwoord weten zullen we dat geven.
@Mees: och arm beestje, hopelijk lukt het met die pasta enz. en hoeft hij geen roesje. Is altijd weer een gedoe hè en een gevecht met een kat maar hopelijk helpt het. Die van ons geeft trouwens ook bijna niet over, dus ik vraag me wel eens af waar al dat haar blijft. Maar hij lijkt er toch geen last van te hebben dus het zal wel goed zijn. @Ploon: welkom hier! Wat vervelend zeg dat je zo'n hysteroscopie moet ondergaan en dat je al twee keer een curretage hebt gehad. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb wel een missed abortion gehad maar heb toen cytotec genomen en dat ging gelukkig goed. Ik hoop dat het meevalt, ik weet echt niet precies hoe dat in zijn werking gaat. Gaan ze dan kijken of er verklevingen zijn en die weghalen? Ik hoop voor je dat alles goed gaat en dat je ongesteldheid daarna niet te lang op zich laat wachten. @Boudicca: lekker, pizza! En wat een drukke tijd voor jullie als leerkrachten dit zeg! Xon ook al zo megadruk. Jullie zijn wel toe aan een beetje vakantie. Ik ga denk ik wel ovutesten doen inderdaad, ik wil het gewoon wel een keer proberen. Hopelijk is het niet nodig maar anders is het wel fijn om een beetje vantevoren een idee te hebben wanneer je eisprong eraan komt ipv achteraf. @Justme: sterkte met de rug meis!! Nou, fijne avond allemaal!
@Ploon: welkom bij de club! Een kennis van mij heeft verklevingen gekregen nadat ze 2 iets te grondige curretages had gehad (bij haar was na de bevalling een stuk placenta blijven zitten). Bij haar wat het het syndroom van Asherman en zij is ervoor behandeld door dr. Emanuel in Hoofddorp. Schijnt de expert te zijn voor vrouwen met dit syndroom. Ik weet niet of het bij jou ook dit syndroom is. Mocht dat zo zijn, dan zou je eens kunnen overwegen ook daar een afspraak te maken. Hij schijnt mensen uit het hele land te behandelen. Bij haar is een soort van stant geplaatst om alles open te houden en later is dat weer weggehaald. Zij kunnen er inmiddels weer voor gaan om aan een kindje te werken. Overigens is zij ook ruim een jaar niet ongesteld geweest na de bevalling. Maar zij had dan ook wel heel ernstige verklevingen. @Justme: balen dat je misschien eerder met verlof moet dan je van plan was. Kun je niet gewoon ziekgemeld worden hiervoor (of gedeeltelijk ziek gemeld, zodat je minder uren per dag werkt). En dat dat dan overgaat in het echte verlof. Misschien eens overleggen met je vk. @Xon: oh, ik voel met je mee. Een ADHD-er en dan ook nog eens x 10. Heb nu al medelijden met die ouders, want het zal pittig worden met een klein kindje en zo'n stuiterend zoontje. Heel veel succes morgen bij het AMC. Misschien dat je dan toch nog eens over dat uitstrijkje kunt hebben en of zij evt. verklaringen hebben hoe je aan die chlamydia-sporen kan komen. @Jeetje: ja, die kat van mij verhaart altijd heel erg (heeft een heel dikke vacht altijd) en hij likt zich veel schoon, dus vandaar dat hij wel eens haar uitspuugt. Ik ga zo eens een poging wagen om hem dat spul in de bek te geven. @Boudicca: pizza zal inmiddels wel op zijn! Jij dus ook al van die stuiterballen in de klas! Nou, even doorbijten en je hebt straks 2 weken vakantie. Zullen jij en Xon hard aan toe zijn.
Hoi meiden, Mees, wat zielig voor je kat, hopelijk is ie gauw weerr beter en hoeft ie geen roesje. Kuurtje klaar?? Nou op naar de volgende ronde meid!! Boudi en Xon heel veel s6 met al die drukke kindjes in de klas, kan me er iets bij voorstellen hoor, mijn dochter heeft ook ADHD en dat is er maar 1 dus laatstaan een stuk of 15!! Nog even volhouden dames... Jeetje, al een beetje door je werk heen?? En ja ovutesten zijn zo gek nog niet hoor, heel makkelijk en duidelijk, s6 meid.... Ploon, welkom hier, heb ook helaas geen ervaring met die onderzoeken maar misschien iemand anders hier wel, s6.... Just, veel s6 met je rug meid, meer rust gaat hopelijk een beetje helpen, knuffffff Jes, nee bij de meeste vrouwen verdwijnt het virus vanzelf weer hoor, maar niet bij iedereen en helaas behoor ik tot die groep. Gewoon pech....... Hoop, staat je vast goed je korte koppie, en jij ook weer s6 meid met de volgende ronde.. Maureen, tja tis idd logisch dat je niet staat te springen om te hardlopen, het is ook zo somber en donker buiten. Misschien binnen wat oefeningen doen?? S6 meid... Nou hier nog steeds niet echt mezelf, maarja ik moet ook niet teveel van mezelf verwachten. Ik doe mijn best..... Liefs Silly
@Syl: logisch dat je niet helemaal jezelf bent. Het is ook allemaal niet niks. Is het geen idee eens een second opinion bij een academisch ziekenhuis te vragen. Twee weten meer dan een, toch? Kun je er wel makkelijk met je man (of vriendinnen) over praten. Want dat lijkt me wel belangrijk. Natuurlijk heb je ons ook nog altijd, hè?
@Ploon: welkom hier!Ik kan je ook geen antwoord geven.Gezellig dat je met ons mee komt babbelen.! Meiden...ik kan jullie wel een heel leuk nieuwtje vertellen: Mijn mannetje en ik gaan trouwen Volgend jaar op 14 mei! Waarom 14 mei zullen jullie denken? Omdat: ik op 14 mei 1969 geboren ben,mijn mannetje op 14 mei 1969 geboren is en wij daarom 14 mei een hele mooie datum vinden om te trouwen! Ik noemde mijn mannetje altijd al: mijn man.Ik vind: vriend zo raar klinken op onze leeftijd Maar volgend jaar dus ECHT mijn MAN.Ben erg blijNu nog een beebje,denk dat het tijd is voor de KLUS(ongi bijna over) 10 Januari 2012 gaan we in ondertrouw!
Hoop VAN HARTE GEFELICITEERD! Dat is inderdaad goed nieuws en dat konden we wel gebruiken na dat rot nieuws voor Sill, dat rare nieuws voor Xon en al dat rood van de afgelopen weken. Wat fijn voor jullie. Wat vinden je kinderen ervan?
@Ricmar:dank je wel hoor!! @Boudicca; Dank je wel!De kinderen zijn er ook erg blij om! Ze waren erg uitgelaten daardoor vanavond!