Hoop, wat een leuk nieuws zeg, gefeliciteerd!! En wat grappig dat jullie allebei op dezelfde dag jarig zijn. Een mooie datum dus. Fijn dat je kinderen er ook blij mee zijn!
Ooooooh Hoop! Wat leuk voor jullie. Eindelijk weer wat goed nieuws, en wat heerlijk dat het dan echt je man wordt. Nou van harte meid. Hier even moed aan het verzamelen voor een laatste hectisch dagje voor het weekend. Gisteravond om half 11 thuis, pffff. Vandaag dan naar het zh en uitleg over IUI. Ik weet het niet Boudicca of ze 1 of 2 keer per maand doen, dat hoop ik vandaag te horen. Maar ik heb het wel eens gehoord dat ze dat doen. Zou de kansen wel meer vergroten. Inmiddels nog steeds niet met donor gesproken, zelf geen tijd meer gehad om hem te bellen en hij heeft ook niet teruggebeld. Wordt klusje voor het weekend. Zal vandaag niet veel meer te weten komen over uitstrijkje want dat moet natuurlijk even op kweek staan. Als ik het er over heb, krijg ik echt een brok in mijn keel, ik vind het zo moeilijk om over te hebben, het is zo iets raars wat niet bij mij past. Alsof ik ooit, zonder dat ik het wist een onverklaarbaar risico heb genomen. Stel je voor dat het echt van mijn donor is, dan mag ik gewoon nog blij zijn dat het chlamydia is en niets anders (if you know what I mean!)!!! Nou dames, zoals jullie merken houdt het me nogal bezig! Oh ja welkom Ploon, ik heb ook geen ervaring, dus kan je helaas ook niet helpen.
Hoi Ploon, Ik heb een aantal jaar geleden een hysteroscopie gehad en deze had geen invloed op mijn cyclus; er is tijdens de hysteroscopie niets gedaan. Dus ik kan me voorstellen als er wel iets gedaan wordt dat dit anders is. Maar je cyclus blijft hormoon gestuurd en volgens mij heeft de miskraam dan meer invloed op je cyclus dan de curretage op zich...
@Jeetje: dank je wel! Apart he,precies op dezelfde dag jarig en nog hetzelfde jaar ook. @Xon: ook jij bedankt voor je felicitaties! Ik kan je goed begrijpen hoor meis,dat je zo zit met dat Chlamidiagedoe.Dat is iets waar je jezelf altijd goed voor beschermd hebt en dan zou je het op een manier krijgen waar je het helemaal niet van verwacht.Logisch dat je volschiet bij de gedachte.Ik hoop dat het alsnog meevalt. Dikke knuff.
Hoop: wat een geweldig nieuws dat jullie gaan trouwen. 14 mei; lijkt mee een mooie datum met meestal erg mooi weer. Wie weet moet je je jurk wel op de groei kopen!!! Geniet van alle voorbereidingen.
@Jes4: dank je wel! Het is dan idd vaak mooi weer,hopenlijk mag dat volgend jaar ook zo zijn..en ook hopenlijk met een groeiende buik!
@Hoop: inderdaad fantastisch nieuws! Van harte gefeliciteerd!! Zijn jullie allebei op dezelfde dag jarig (en geboren?). Succes met het regelen van alles! En....wie weet wel zwanger trouwen (en dat op onze leeftijd).
@Mees: Dank je wel!! We zijn echt allebei op 14 mei 1969 geboren! We weten alleen niet wie er ouder is...ik niet denk Ik ga toch mijn geboortekaartje nog eens opzoeken! Ik hoop dat ik zwanger mag trouwen!
@Xon: veel succes vandaag! Hoop dat evt. vragen die je nog mocht hebben, beantwoord worden. En hopelijk krijg je ook 2 inseminaties per maand. Ik bedoelde met navragen over dat uitstrijkje meer dat je met hen overlegd, hoe het kan, dat je nooit geen enkel risico op dat gebied hebt genomen en dat je toch die sporen blijkbaar hebt. Misschien hebben ze daar wel een logische verklaring voor, waardoor jij dat rare gevoel kwijtraakt. En de donor inderdaad maar even laten wachten tot het weekend. Je zou het misschien een beetje tussen neus en lippen door kunnen zeggen (en vooral op jezelf blijven betrekken) dat ze die sporen hebben aangetroffen en dat je geen flauw idee hebt hoe je daar nu weer aan komt omdat je met je ex geen enkel risico hebt genomen. En je donor hier verder ook niet in noemen (als mogelijke 'bron'). Misschien dat hij dan zelf zegt dat er een reden zou kunnen zijn dat het toch via hem komt (of juist niet). Dan heb je het toch uitgesproken, zonder met de vinger naar hem te wijzen. Nou, dat zijn zorgen voor later. Heel veel succes vandaag!
Damessss, even snel, zit nu met een klas lezende kids en happend aan een broodje want kom net binnengesjeest. Jullie zullen het niet geloven maar ze hadden (na 4 dagen!!!!) de uitslag van het uitstrijkje al!!! En het was helemaal goed!!!!! Jullie hebben geen idee hoe blij ik ben en hoe ongelukkig ik me heb gevoeld de laatste paar dagen. Het kon gewoonweg niet!! Nou ja alles kan natuurlijk, maar dan zou mijn inzicht en vertrouwen in mensen wel een enorme deuk hebben opgelopen. Verder weer twee gesprekken gehad. Van alles gehoord over IUI, het spuiten van puregon en pregnyl (wat ik natuurlijk al wist), en nu na dat goede nieuws toch gelukkig wel een beetje voorzichtig enthousiast over de nieuwe dingen die komen gaan. Boudicca ik schrok me overigens wel het rambam van de kosten. 391 euro eigen bijdrage voor 3 keer IUI. Moet jij ook zoveel betalen? Ze zeiden daar dat je misschien wel iets terug krijgt van de verzekering, heb jij dat al geprobeerd? Best wel een dure aangelegenheid, toch? Nou meiden, ik ga me snel weer bezig houden met mijn lieve stuiterballetjes. Tot later!
Hallo allemaal, hier een berichtje van wel een enthousiaste meelezer hoor! Maar niet zo'n trouwe berichtdame! Maar Sill.. ik schrok wel van je berichtje en wil je veel sterkte wensen. Hoop dat je sneller terecht kunt, want elke dag wachten lijkt me een enorme opgave. @Xon: wauw, begint er op te lijken met die iui! Het is ons twee maal goed bevallen. Beide in de eerste keer raak! Ga voor je duimen. En... goed nieuws van je uitstrijkje! Verder alle bevallen dames: van harte gefeliciteerd en wat een schatjes! @Hoop: jij ook goede vooruitzichten met je huwelijk! Wordt vast een geluksjaar voor jullie (met dikke buik!). Alle anderen... sorry: ik lees echt mee en weet alles van jullie hoor! Hier verder alles prima. Nu weekend en dan nog drie weekjes werken tot de kerst. Zit alleen in de Sintcommissie en in de Kerst... dus genoeg te doen. De zolder is bijna klaar! De schilder is bezig, voor de kerst komt de vloerbedekking en dan kan de kleine man naar zolder en kan ik eindelijk beginnen om de babywasjes te draaien! groetjes van mij (en nogmaals... sorry voor het nooit reageren!)
Xon ik wist!!!! snap ook niet waarom ze chlamydia niet direct testen door een uitstrijkje, voorkomt zoveel onnodige stress.. Maar je kan verder en desnoods deze maand nog met je eigen donor een poging wagen?
@Xon: wat een goed nieuws! Ik denk dat er niet alleen stuiterende kindjes vanmiddag in de klas zitten, maar ook een stuiterende juf voor de klas staat! Krijg je dus 1x IUI per keer? En dat bedrag is inderdaad erg hoog. Maar je schreef dat dat een eigen bijdrage was, dus blijkbaar is dat dan echt het bedrag wat je zelf nog bij moet betalen, bovenop de werkelijke kosten die een verzekering betaalt. Maar goed, we gaan ervan uit dat je met 391 euro gewoon klaar en hartstikke zwanger bent! Wanneer kan je beginnen? Nog een keer met je eigen donor en dan ....????
@Impie: zo te horen heb je nog een drukke tijd voor de boeg (naast alle drukte die je al gehad hebt). Jij zit ook in het onderwijs, toch? Dus ook jij net als Xon en Boudicca stuiterballen om in toom te houden op het moment. Nou, lees mee, reageer wanneer je tijd hebt en je je goed genoeg voelt. Als je maar niet vergeet te reageren als je weeën krijgt of bevallen bent! Hier een beetje een lange lunch gehad. Mijn man komt vaak op vrijdag even met mijn zoontje langs zodat ik in de pauze van mijn werk met hun een broodje in de stad ga eten. Alleen was hier nu een of andere conferentie bij mijn kantoor in de buurt, dus de hele parkeerplaats vol met auto's. Ons zoontje kent inmiddels vele automerken uit zijn hoofd en ging dus ook nu alle auto's af om te zeggen welk merk het was (en vragen wat voor een merk als hij het niet wist). Een tijdrovend klusje als er dus zoveel auto's staan. Verder lagen er in de winkelstraat van het centrum allemaal mooie plassen, dus ook die moesten allemaal een voor een benut worden. Nou ja, vanavond maar even wat langer door, om het voor mijn gevoel toch een beetje te compenseren. Vanmorgen nog even de tandarts gebeld. Heb vandaag en morgenvroeg mijn laatste antibiotica. Maar de kant die ze net behandeld heeft is nog enorm pijnlijk. Heb ik bij de andere behandelingen niet gehad. Ik kan daar bijna niet poetsen en warm drinken, een hard broodje eten enzo is erg gevoelig. Daarom had ik even gebeld of ik misschien langer met die pillen door moest gaan (want dan moest ik ze nog erbij halen), maar ze zei dat het waarschijnlijk kwam doordat de mondweerstand wat lager is (door die antibiotica en die behandeling e.d.) dat daardoor alles heel gevoelig was. Ik moest gaan spoelen met fysiologisch zout. Ik zei haar dat ik met ander mondwater spoelde (wat ze me eerder voorgeschreven had). Maar dat spul bleek blijkbaar juist nu veel te agressief en konden de klachten alleen maar verergeren (wat dus ook waarschijnlijk gebeurd is). Ja, weet ik veel. Dus ik moest het nu maar even met rust laten, zachtjes poetsen en dus spoelen. Langer antibiotica slikken was volgens haar echt niet nodig.
@Xon wat een goed nieuws over je uistrijkje! Jeah, steek de vlag maar uit meid, heerlijk om zo het weekend in te kunnen! Helaas ben ik een enorme nul bij alles wat met geldzaken of getallen te maken heeft. Het interesseert met gewoon echt totaal niet. Zolang ik elke maand zonder al te gekke kronkels rond kan komen vind ik alles best. (Dat wordt nog een puntje van aanpassing als er een kleine is) Dus je vraag over hoeveel ik moest betalen kan ik alleen maar bij benadering vertellen. Ik betaal dat soort dingen en daarna ben ik het ook meteen weer vergeten. Volgens mij was het rond de 550 euro maar dat is (dacht ik) voor het hele IUI traject. Verder moet ik jaarlijks ongeveer 10 % van dat bedrag betalen als soort van administratie kosten voor de duur van de tijd dat de donor voor mij gereserveerd blijft. Dus wil ik (als er een nr 1 is) na verloop van tijd een nr 2 van dezelfde donor dan betaal ik tot die tijd jaarlijks een bedrag maar dat is niet zoveel. Verder heb ik niet eens geprobéérd om iets terug te krijgen van de verzekering maar dat is echt mijn ding. In dat soort zaken ben ik gewoon heel laks en onwetend en niet geïnteresseerd. Dus bij dit soort vragen heb je totaal niets aan mij. Bovenstaande is zoals ik het nog in mijn hoofd heb zitten maar het kan best eigenlijk heel anders in elkaar steken. Zodra het over getallen gaat ben ik bijzonder snel de weg kwijt. @Mees lastig dat je nog steeds zon last van je tanden hebt. Hopelijk gaat het met een paar dagen juist niet spoelen een stuk beter. Wel vreemd dat de tandarts niet even gemeld heeft dat je nu beter niet kon spoelen met spul dat ze zelf nota bene aangeraden heeft. Hoe gaat het met de kat? Zie je al verbetering? @Impie leuk om te horen dat je in ieder geval nog wel steeds mee leest. Lekker blijven doen en zoals al eerder gezegd, niet vergeten te melden wanneer het moment suprême voor jullie is aangebroken! Hier weer een hectisch dagje achter de rug en dus blij dat het weekend is. Dit jaar voor het eerst geen Sinterklaas viering met de familie voor mij. Ik mis het toch wel moet ik zeggen, ik vind die voorbereidingen altijd zo leuk en gezellig, maar goed het is mede door mijn eigen koppigheid dat ik dit jaar t feestje moet missen. (Zou met zus, zwager en neefje maar na de laatste aanvaring met zwager weiger ik schijnheilig gezellig te gaan doen. Hij heeft nog geen excuses aangeboden, en gaat dat denk ik ook never nooit niet doen.) Ik ga morgen wel de kat op het spek binden want zij gaan nu naar mijn ouders en ik ben van plan daar wel even binnen te wippen, want ik heb mijn neefje al 1 ½ maand niet gezien en vind dat wel erg lang. (Sill ik voel met je mee dat jij je kleine muis zo moet missen, ik vind die paar weken zonder mijn neefje al veel te lang) Ik ben dus benieuwd hoe het morgen gaat .
Oh dames, ik ben zo blij !!! Helaas kwam het niet meer goed vanmiddag, en waren die kinderen zo gek als een deur. Ze moesten het liedje en toneelstukje oefenen wat maandag op het podium wordt gedaan, en de klas moest verbouwd worden (tafels aan de kant, stoelen in de kring enz.). Dus gekte ten top. Kan niet wachten tot het maandagmiddag is, hahaha. Ik heb net mijn donor gesproken. En het erge is dat hij heel erg teleurgesteld is !!! Ik ben ZO blij dat ik hem dinsdag niet te pakken heb gekregen en hem naar die chlamydia zou hebben gevraagd. Toen ik vertelde dat het helaas niet zou gaan lukken om hem als donor mee te nemen naar het zh, werd hij helemaal stil en zei dat hij dat heel vervelend en teleurstellend vond, dat hij me zo graag had willen helpen. Poeheeeee, ik kreeg helemaal kippenvel en een brok in mijn keel, dat iemand bereid is om zoveel voor iemand anders te doen. Volgens mij zou hij alsnog bereid zijn om zich in te laten schrijven als patient en zijn verzekering aan te spreken, maar hij zou zich ook moeten laten registreren bij de donorregistratie en omdat hij ooit al eerder heeft gedoneerd bij een spermabank kan dat niet meer. Verder heb ik er zelf een rustiger idee bij dat wanneer het nodig is ik terecht kan in het zh en niet afhankelijk ben of hij die dag/maand wel of niet kan (het zh is op elke dag van de week en zelfs elke feestdag bereikbaar en bereid om IUI te doen). Maar dat heb ik hem natuurlijk niet gezegd. En ook het feit dat we misschien niet met elkaar matchen. Hoe moeilijk ik het ook vind dat ik geen kindje van 'mijn' donor zal krijgen, misschien is het nu dan toch de tijd voor nieuwe stappen. Ik ga overigens volgende week nog wel een allerlaatste poging wagen, poging 17!!! Niet dat ik het nog veel kans geef, maar als ik de kans laat gaan is het zeker een no go! Mees, nog ff en dan ben je van die antibiotica af, lekker hoor, nieuwe ronden nieuwe kansen. Laten we hopen dat ik idd maar eenmalig die bijdrage moet betalen, alhoewel dat geld me uiteindelijk niet zoveel interesseert en ik (net als jullie) ik er ik weet niet wat voor over zouden hebben om zwanger te raken. Maar ik ben wel goed aanvullend verzekerd, dus ik ga zeker wel proberen een gedeelte daarvan terug te krijgen. Ze zei niet perse dat het een eigen bijdrage was, en dat sommigen er nog wel wat van terug kregen. Boudicca even als juf tot juf, dat salaris van ons is niet écht om naar huis te schrijven, dus je lijkt wel gek als je het niet probeert. Zonde meid, kun je veel beter aan je toekomstige zoon/dochter besteden. Impie, leuk om weer iets van je te horen. Zometeen lekker babykleertjes wassen en je opmaken voor een nieuw leventje. Komt nu wel lekker dichtbij he? Maar eerst nog even sint en kerst overleven op school Hoop thanks voor je lieve pbtje. Ben je al een beetje aan het idee gewend dat je zometeen je man ook daadwerkelijk echt je man mag noemen hahaha. En hoe krijg je dat nu voor elkaar om op dezelfde dag jarig te zijn en dan ook nog op die dag gaan trouwen, super zeg! Nou meiden ik ga met een fijn gevoel het weekend in, en nu even lekker de voice kijken...
Hoi meiden, Xon wat een goed nieuws meid!! Nu gauw aan de IUI en gauw zwanger!! Wel jammer voor jou idd dat het niet mogelijk is met je eigen donor maar misschien ook wel beter, ik hoop het heel erg voor je!! Hoop, gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!! Mooie dag ook en idd hopelijk met een buikje!! Impie, voor jou is het ook al bijna weer zover!! Gaar echt snel allemaal hoor, ik kan me de 1e berichtjes van iedereen nog zo goed herinneren, jemig....... Bedankt ook voor je medeleven. Ik weet even niet meer wie het vroeg maar ik heb geen zin om nog eens naar een andere dokter te gaan ik heb de laatste jaren al zoveel meegemaakt aan operaties en rommel dat ik nu maar gewoon even wacht, als er iets uit het biopt komt kan ik dat altijd nog wel doen... Mees, kl*te zeg dat je er nog zo'n last van hebt en ik heb het wel vaker gehoord over mondwater omdat deze helaas ook de goede bacterien doden, dus kan me voorstellen dat ze zegt het liever even niet te gebruiken, s6 nog even ermee.. Boudi, wel jammer dat je sinterklaasfeest er toch een beetje een domper van krijgt, ik hoop dat het toch gauw weer goedkomt tussen jullie al is het maar voor de kleine... Wie al sinterklaas gaat vieren heel veel plezier en wie het vna het weekend nog gaat doen ook natuurlijk, Liefs Silly
@hoop, gefeliciteerd meid! super datum om te trouwen! @xon, fijn dat je uitstrijkje goed was! @mees, vervelend dat je nog niet van de pijn aan je gebit af bent, hopelijk komt dat nu snel. misschien dat je die zakjes van oral b kunt gebruiken. hier even een off day..... alles doet zeer, moe, en niets wat ik eet of drink geeft me voldoening. ik weet dat ik niet mag klagen nu ik zwanger ben, maar af en toe pffffff kon mijn lief het maar van 1 dagje overnemen....
Xon ik wéét dat ik een dief van mijn eigen portemonnee ben maar ik begin al te zuchten bij het idee alleen al dat ik daarvoor weer dingen moet gaan uitzoeken die me totaal niet interesseren. Daar staat mijn hoofd gewoon doorgaans ècht niet naar. Dan denk ik al snel dat ik zonder dat geld op zak net zo gelukkig ben als met dat beetje extra en dan laat ik het er weer bij. Ik vind geld gewoon echt niet belangrijk, het is fijn om te hebben maar met iets minder voel ik me net zo blij.
Sill ik denk dat ik uiteindelijk wel degene ga zijn die de eerste stap naar verzoening gaat zetten maar voorlopig ben ik daar nog niet aan toe. Ben nog steeds veel te boos over wat hij me allemaal naar mijn hoofd geslingerd heeft en er ook van overtuigd dat ik niets gedaan heb om dat te verdienen. Helaas is hij nogal van de schuld bij een ander leggen en heeft hij in eerdere situaties ook nog nooit excuses aangeboden dus ik ga er nu ook niet vanuit dat deze keer anders zal zijn. Ik ben er alleen voor mezelf gewoon even klaar mee om weer te gaan doen of alles koek en ei is. Hij moet toch ooit eens van iemand een seintje krijgen dat het niet helemaal normaal is zoals hij doet. Maar zoals ik al eens eerder genoemd heb. Voor mijn neefje wil ik er op zijn verjaardag gewoon wel even heen en dat is in januari. Ik laat ze dus nog even in hun sop gaar koken en dan tegen die tijd zal ik wel weer met de hand over mijn hart strijken. Ik ben alleen niet van plan om bij mijn ouders of andere familie weg te blijven alleen omdat zij komen. Dus ga ik er wel gewoon heen als het zo uitkomt maar ik hoef hun even niet bij mij thuis en kom voorlopig ook even niet bij hun over de vloer. Dat moet met de verjaardag van mijn zus en hemzelf, kerst en oud en nieuw en nu met sinterklaas toch genoeg duidelijk maken hoe ik erover denk. Dan beginnen we in januari wel weer met frisse tegenzin aan herstel van de relatie