@Xon: nu je het zegt. Zou Sayen ons snel gaan verrassen met mooi nieuws??? Als het zo is, hoop ik dat ze het nog even 2 uurtjes binnenboord houden, want dan heb ik weer de pool gewonnen. En het is altijd lastig zo'n topic. Gevoelsmatig zou ik ook zeggen geen abortus, omdat het zo definitief is en niet meer teruggedraaid kan worden. En ik het wonder eigenlijk te mooi vind om te beëindigen. In haar geval vind ik de termijn waarop zij het doet eigenlijk te laat. Maar goed, wat jij zegt is ook zeker waar. Waar ik me eigenlijk (inwendig) nog het meest boos om kan maken hoe het toch kan bestaan dat mensen (die het niet willen) toch zo makkelijk zwanger raken van een keer het bed in duiken. Hoe vaak ik niet lees, zwanger van een one night stand, zwanger van een keer een condoom dat scheurt of zoals nu, een kind nog die een keer sex heeft en hupsakee gelijk zwanger is. Terwijl als je ziet hoeveel moeite wij ervoor moeten doen (iedere maand weer plannen, hopen en jullie ook nog allerlei hormonen inspuiten) en dan nog na zoveel maanden gewoon niet zwanger raken. Soms vraag ik me wel eens af, hoe doen ze het? Ik zag ook al dat ons topic weer richting de 5000 gaat. Dus prima als jij ervoor zorgt dat we straks gewoon weer verder kunnen kletsen. @Lyanna: ik ben nu ook wel heel benieuwd naar jouw bril. Dus in januari verwachten we natuurlijk een foto.
Hahaha, tja Mees waarom die meisjes zomaar zwanger worden van een keertje seks! Oneerlijk he? Het verschil is minimaal 20 jaar ! Jonge sappige verse eicellen, hahaha, en niet van die bejaarde taaie zoals de onze, hahahaha. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het ook echt vreselijk dat iemand zoiets kan doen. En het is ook onvoorstelbaar dat tieners van tegenwoordig nog steeds zichzelf niet beschermen, niet alleen tegen ongewenste zwangerschap maar vooral ook nog eens tegen geslachtziektes.
@Xon: oh..het ligt aan onze taaie eitjes. Ik was al bang dat mijn man vegetarische zaadjes had. Ja, het gemak waarmee meiden en jongens toch met elkaar het bed in duiken. Laatst ook een topic. Zij gebruikte geen anticonceptie, vond het niet nodig tegen die man te zeggen waarmee ze een soort van one night stand had. Hij vroeg ook nergens naar of zij iets gebruikte of dat hij misschien iets moest gebruiken en hupakee, zwanger. Wat ben ik dan toch altijd netjes geweest. Ik zat even naar jouw banner te kijken. Telt die niet tot NOD, maar alleen van ovulatie tot ovulatie? Ik heb er ook een van mijnticker, dus dan zal die van mij over 3 dagen ook wel gelijk naar de volgende ovulatie gaan tellen. Maar ja, dat willen we natuurlijk helemaal niet weten, want wij gaan er toch iedere maand vanuit dat het de laatste maand was, waarin wij een eisprong hadden.
Lyanna's bril Dames, dit is mijn nieuwe bril en in januari ga ik er een foto van maken en laat ik het jullie zien.
Thnx meiden, hij lijkt wel iets donkerder op het plaatje. Het is in het echt iets lichter, een soort parelmoerglans erover heen.
@Lyanna: inderdaad een leuke bril en een lekker fris kleurtje! @Jeetje: nog gelukt met de ovutesten kopen? Ik zal er zo weer een gaan proberen. Al weet ik even niet wat ik verwachten moet. Vannacht weer rot geslapen. Als ik ging liggen kreeg ik kriebelhoest, dus voor de 3e nacht op rij weer half zittend geslapen (met als gevolg gebroken geslapen en 's morgens pijn in mijn rug). Vanmorgen vrij vroeg in de ochtend toch heel diep in slaap gevallen en om 9.45 uur wakker geschrokken. M'n zoontje sliep ook nog. Nu dus met koppijn opgestaan, dus het eerste paracetamolletje gaat er zo maar vast in. Het zonnetje schijnt, dus we gaan straks maar even de stad in. Er even tussenuit. Mijn man moet nu uitslapen omdat hij nachtdienst heeft, dus het wordt maar een kort dagje samen. M'n man had gisteren een tijdschrift waar volgens hem, een betere baan in stond. Hij vindt de diensten op dit moment veel te zwaar en te lang en hij wordt erg vaak in de weekenden ingedeeld, dus hij vindt dat we te weinig tijd samen hebben. Heb hem er toch maar even van overtuigd dat hij maar gewoon even moet blijven werken waar hij nu zit. Ze zitten nu in een overgangsfase en dat is gewoon voor iedereen even wat zwaarder en duurt even voordat alles weer op de rit is. Dan zal hopelijk de werkdruk bij hem ook weer minder worden. Bij mij op het werk is het nu ook heel onrustig. Het is niet zo dat ik ontslag zal krijgen, maar we draaien verlies, dus er moeten wel strenge maatregelen genomen worden. Dat houdt mij ook bezig. Ik kan het er nu even niet bij hebben als hij ook nog eens van baan gaat veranderen (met alle onrust e.d.) die dat met zich meebrengt. We hebben nu ook een prettig ritme voor ons zoontje en heb geen zin dat wiel weer opnieuw uit te moeten vinden.
Goedemorgen meiden Daar was ik weer. Ik ben aardig verkouden en met dat labiele internet van mij kon ik niet echt de energie opbrengen om daarmee aan het klooien te gaan zodat ik hier kon spieken:x. Dus even een weekje op bijna non-actief gestaan. Wel af en toe wat mee gelezen maar lang niet alles. Vandaag gaat het gelukkig wat beter. Maar mijn laptop (of mijn router) is zo goed als ter ziele geloof ik. Zorda ik op de laptop een pagina wil refreshen moet ik de router gaan resetten want dan is de verbinding weg. En dat rotding ligt achter een kast dus die ga ik niet steeds opzij schuiven om op dat knopje te drukken. Het gekke is dat mijn pc wel gewoon naar behoren functioneert dus kan het volgens mij niet aan mijn router liggen. Helaas moet ik dus nu om bij te lezen steeds naar boven lopen om even te kijken en dus kom ik hier toch minder vaak (zeker nu ik verkouden ben en nergens zin in heb) dan wanneer de laptop in de kamer staat en ik steeds even kan kijken of er al weer wat geschreven is. Toch vanmiddag er maar even op uit. Want van dat gehang op de bank word je ook niet echt vrolijk. Hier in de buurt schijnt een oranjerie te zitten die dit weekend een kerstmarkt organiseert. Dus maar eens even kijken wat dat is. Fijne dag allemaal.
@lyanne, mooie bril! @mees en boudicca, beterschap meiden! gaat enorm rond en het is blijkbaar iets waar niet goed vanaf te komen is.... @xon, tja dat meisje van 16, blijft lastig natuurlijk. maar ja, zo'n verhaal schopt hier uiteraard tegen een aantal schenen aan en dat vind ik niet zo handig. ook weet ik dat er soms verhalen hier gepost worden die niet waar blijken, voor aandacht ofzo...... dus ik reageer niet op dat soort verhalen. hier ook niet zo'n super nacht, neus zat weer aardig verstopt...... maar goed, toch nog wat uurtjes slaap gehad. zo de was ophangen, vloer dweilen in de baby kamer en aan het eind van de dag de spullen ophalen!! heel benieuwd hoe het allemaal staat!
@Boudicca: ik vroeg me gisteren al af, waar je was. Je werd gemist. Balen van de verkoudheid en ook nog eens een pc die niet naar behoren werkt. Kan me voorstellen dat je even niet de puf hebt om dat op te gaan lossen. Hopelijk is dat probleem wel snel verholpen want een pc zonder goede verbinding is erg frustrerend (en je ziet, we kunnen niet te lang zonder je). @Syl: jou mis ik ook al een paar dagen, ook geveld door de griep?? @Justme: oh, wat spannend. Vanmiddag kun je alvast een voorproefje nemen op hoe het er straks allemaal uit gaat. En misschien, net als ik, ook stilletjes alvast proberen in te denken hoe het eruit zou zien met jullie kindje erin. En dan als alles nog staat dan nog lekker tutten met kleine dingetjes. Heerlijke tijd is dat. Ben erg benieuwd hoe je het vindt staan. Hier weer een ovutest gedaan en die was weer lichter. Snap er niets van. Heb een bijna positieve test gehad op dag 9 en 10 en nu op dag 11 en 12 was hij weer lichter. Ik vroeg me af of er misschien andere redenen kunnen zijn die het HCG doen stijgen. Ik had toen wel een fikse griep, zou dat misschien een vals signaal kunnen geven met je hcg? Ik heb ook nog zitten denken of ik misschien iets anders aan bijv. medicijnen heb ingenomen, maar ook dat was niet het geval, alleen vitaminepillen. Ik test in ieder geval maar door (en we klussen ook maar om de dag even door) tot ik echt zeker weet dat er niets meer gaat komen. Balen, hoor! De eerste maand dat we er weer voor konden gaan en nu al onzekerheid dat ik ook misschien mijn ei gemist heb (of er geen zal krijgen). Daar gaan mijn 3 pendels (want ik had er gisteren weer een voor deze maand).
@Boudicca: beterschap! @Mees; ja da's balen! Ik weet niet of er iets anders invloed op kan hebben. Misschien had je gewoon echt een vroeg ei. We gaan zo weg, ook maar gelijk nog langs een apotheek voor ovutesten. Als ze niet te gek duur zijn koop ik ze maar denk ik. @Justme: da's minder met een verstopte neus slapen. Nou rustig aan! En leuk dat de babykamer straks ingericht is! Maakt het nog weer echter hè? Ik miste Sil ook al. Ik hoop dat het een beetje gaat allemaal. En Sayen: hoe is het daar, al nieuws?? Nou fijn weekend allemaal!
Hallo dames, ik zou het leuk vinden als ik hier ook mee mocht kletsen. Ben 38 jaar en manlief is 43. We hebben een dochter van februari 2009 en willen graag een broertje of zusje voor haar. We zijn deze ronde voor het eerst echt serieus samen bezig geweest. Ik denk ik dat ik vandaag mijn eisprong heb omdat ik gister een positieve ovulatietest had. Gisteravond geklust. De hele week om de dag trouwens... ben er nu wel beu van ha ha! Hoop dat mijn ovulatietest van vandaag weer gewoon negatief is en ik op het wachtbankje kan. Ik merk dat ik het erg spannend vind. We hebben het al wel eerder een tijdje geprobeerd, maar toen lukt het niet omdat er veel spanningen waren. Nu een half jaar pauze gehad en eerst twee maanden geprobeerd zonder manlief er echt in te mengen, ik wel ovutesten doen maar hij wilde het niet weten zeg maar. Dat is niet zo goed bevallen omdat dat voor mij wel erg spannend werd of ik hem aan de klus kon krijgen enzo. Dus nu echt samen er voor gegaan... ik heb dus deze maand voor het eerst sinds tijde ietsjepietje hoop dat het misschien gelukt is?
Hoop: Wat vies dat je honden op de bank en op hun kussen plassen! Wat doe je in zo'n geval? Dat moet toch af te leren zijn? O, ik lees dat het een gesteriliseerd teefje is, dan kan het natuurlijk dat ze er niks aan kan doen. Toen wij een nieuwe bank kochten hebben we de honden ook aangeleerd dat ze niet meer op de bank mochten, was eigenlijk zo geregeld. Mijn bank, niet van de honden. Ik heb ze maar een keer of 3 weg hoeven sturen, toen was het duidelijk. We hadden in het begin wel de kamerdeur dicht als we niet thuis waren, zodat ze ook niet stiekem op de bank konden. Die kan ik nu gerust open laten, ze weten dat ze niet op die bank mogen. Sneeuwmees: Wat lastig dat jullie het klussen zo moeten plannen, niet echt romantisch nee Topics over abortus en andere ellende ga ik niet lezen nu, kan ik niet goed tegen, zullen de hormonen wel zijn. Lyanna: Leuke bril! Waxientje: Welkom! Sorry dat ik jullie in spanning laat zitten! Maar nog niks veranderd hier, beeb heeft nog geen zin om naar buiten te komen.
Waxientje, welkom hier. Ik zal me ook even voorstellen, ben 36, getrouwd en een zoontje van mei 2009. Sinds vorig jaar maart zijn we bezig voor een 2e kindje, vorig jaar september een MA gehad en gecuretteerd met 7,5 wkn, maart en juli dit jaar een vmk. Nu sinds september in de MMM en ik heb nu vorige week donderdag 3e IUI gehad. Nu dus op het wachtbankje en verwacht mijn NOD ongeveer rond de 24. Is alleen even afwachten wanneer ongi komt, dit omdat ik Utrogestan gebruik om mijn LF te verlengen. Ik heb trouwens nu vandaag wel heel erg last van mijn (.)(.), maar ga er eerst maar vanuit dat dat ook van de Utrogestan komt.
Sayen, dus beebje nog lekker warm in mama's buik. Ik had eigenlijk beetje hoop omdat je gisteren niet had gereageerd en mijn voorspelling uit zou komen. Maar ik heb het weer niet goed. Doe lekker rustig aan meid. Boudicca, vervelend dat je zo verkouden bent en kan me voorstellen dat je dan ook geen puf hebt om iedere keer naar boven te lopen. Maar we missen je wel hoor!!! Knuff!!! Jeetje, hoop dat je niet al te dure ovutesten kan kopen. Jij ook een fijn weekend. Just, ook al verkouden. Wel lekker dat babykamer ingericht is.