Mees, vergeet ik jou nog. Wat vreselijk vervelend dat je zo'n kriebelhoest hebt en vooral 's nacht is zo vervelend. Ik heb ergens gelezen dat saliethee ook goed voor kriebelhoest is, misschien zou je dat kunnen proberen.
NOD-WACHTBANK 25-12 Boudicca (BAM) 37-ronde 7 IUI-1e kind 25-12 Xon (BAM) 38-ronde 17 ZI-1e kind 26-12 Hoop4242-ronde 2 na 2e MK-5e kind 02-01 Sneeuwmees 40-ronde 7 na mk-2e kind ??-11 Maureen 39-ronde 1 na MK-1e kind ??-11 Lyanna 36-ronde 24 IUI3-2e kind 07-01 JeetjeB 35-ronde 6 na MK-1e kind ZWANGER 13-12-11 Sayen 35-ronde 3-1e kind-meid 13-01-12 Niala 37-ronde 5-3e kind-meid 01-02-12 Impie 36-veel-2e kind-verrassing 15-02-12 Jes4 38-veel-4e kind-verrassing 26-03-12 Justme36 -14-1e kind-? 18-04-12 Secondlife36-ronde 12-2e kind-? BEVALLEN 28-10-11 Ricmar 38- V.ince, 2880 gram 30-10-11 Guap 38- N.oam, 3710 gram 01-11-11 Barbeestenboel 40- B.er V.alentijn, 3860 gram 10-11-11 Salcia 40- N.oé J.annique R.oos, 2800 gram 18-11-11 Almika 37X.aavi, 4140 gram POOL Sayen, uitgerekend 13 december, meisje Boudicca:14 december Jeetje: 15 december Xon: 15 december Lyanna: 16 december Mees: 17 december Hoop42:18 december Guap: 18 december Almika: 21december Niala, uitgerekend 13 januari, meisje Ricmar: 31 december Lyanna: 07 januari Jeetje+Almika: 10 januari Jes 4: 12 januari Silysa: 14 januari Mees: 15 januari Xon: 16 januari Hoop42: 18 januari Boudicca: 20 januari UITSLAGEN POOL Ricmar: Uitgerekend: 15-11. Vince geboren op 28-10. Niemand had het goed Guap: Uitgerekend: 28-10. Noam geboren op 30-10. Niemand had het goed Bar: Uitgerekend: 7-11. Ber Valentijn geboren op 1-11. Niemand had het goed Almika: Uitgerekend: 13-11. Xaavi geboren op 18-11. Mees & Guap hadden het goed! Salcia: Uitgerekend: 23-11. Noé Jannique Roos geboren op 10-11. Niemand had het goed Zo mezelf van het lijstje afgehaald...........
Hoi dames, Ben er nog wel hoor en lees afentoe nog wel mee, maar weet even niet waar ik hjet over moet hebben. Hier natuurlijk nu geen testen en wachten op ei enz... En wat een gerommel hier met jullie eitjes deze maand hahaha zeker ook last van kerststress ofzo?? Maureen, jammer dat jij je ei gemist hebt deze maand meid, hopelijk volgende maand beter. Xon, ik hoop voor jou dat het een innesteling was zou toch mooi zijn?? Hoef je niet verder door die MM die we ziekenhuis noemen. Duim voor je..... Just, wat leuk meis kamer inrichten!! Heel veel plezier!! Maar dat komt vast wel goed... Hoe is het verder met iedereen op de wachtbank?? Al een idee waar het heengaat deze ronde?? Hier gisteravond kerstgala gehad van het werk, was supergezellie. Kan nu gewoon lekker mijn borreltje drinken zonder ergens over na te hoeven denken. Dus was aardig heen toen ik thuiskwam hahaha... Verder zit ik nu in spanning te wachten op het biopt van vrijdag, ik hoop zo dat het meevalt, toch zegt mijn gevoel weer wat anders en ja zoals gebleken liegt mijn gevoel bijna nooit, dus kan alleen maar wachten.... Mees, hopelijk gaat het jullie ook lukken deze maand, ik denk dat ei nog wel komt hoor, ik had toch ooit ook eens 2 posi testen in 1 maand?? Op dag 8 en dag 13 dus ja gewoon klussen hoor!! al is het maar voor de fun, dat helpt toch vaak het beste, s6 meid.... Hoop, mijn schoonouders leggen zilverfolie op de bank voor de honden in de nacht, nu durven ze er niet meer op te gaan, misschien een idee?? S6 het is niet nix zo'n plassende hond.. Jeetje, al ovutesten gehaald?? Wat raar dat dat allemaal zo duur moet zijn daar, jij ook vel s6 deze maand, knufffff Sayen, nou meid nog steeds in de wacht?? Tja wachten duurt lang maar als ze nog geen zin heeft blijft ze gewoon nog even lekker zitten, het gebeurt vast snel, alvast veel sterkte met de bevalling mocht het gebeuren als ik het niet lees, dikke knufffff Nou meiden dike knufff allemaal en ik kom zowiezo vrijdag even vertellen hoe het was en of ik al wat wijzer geworden ben, liefs allemaal, Silly
@Waxientje: welkom! Leuk als je mee wilt kletsen. Wees gewaarschuwd, we kletsen veel. Ik ben overigens 40, heb een zoontje van 2 en zijn na een mk in april weer aan de klus voor een brusje. Syl heeft net ons lijstje weer tevoorschijn getoverd. Daarop kun je zien wie er allemaal bij ons clubje horen en op welke 'bank' die persoon zich nu bevindt. Bovenaan de mensen op de NOD-wachtbank, dan een lijstje met de zwangeren onder ons en inmiddels ook al de meiden die bevallen zijn. Zoals je ook kunt zien poolen wij op bevaldatum (en geslacht) van de nog zwangere dames. @Syl: fijn dat je je weer meldt, al snap ik dat je even de kluts kwijt bent. Vrijdag inderdaad dat biopt. Hoor je gelijk dan al wat, of moet je weer weken in spanning zitten? We denken aan je en slepen je wel door deze onzekere tijd (en een borreltje op z'n tijd helpt ook...hihihi). @Sayen: de kleine nog hoog en droog. Jammer (voor mij), want ik had vandaag voorspeld. Nou ja, je hebt nog een uurtje of 6 om mij te laten winnen. Al ananasharten geprobeerd. Overigens schijnt klussen ook te helpen. @Lyanna: saliethee, dat ken ik niet als middeltje tegen de kriebelhoest. Heb van die tabletjes gekocht voor vastzittende hoest, die beginnen nu z'n werk te doen (behalve nog even 's nachts niet als ik warm word en plat ga liggen). Bar had die ook geslikt en was toen zwanger geraakt. Dus nu probeer ik twee vliegen in een klap te slaan. Van mijn kriebelhoest af en zwanger! @Jeetje: succes met testen kopen. Kan je man niet gewoon op de achtergrond aanwezig zijn, voor het geval je er niet uit mocht komen. En ja, misschien deze maand een keer dan maar een keer wat duurdere testen kopen (misschien is het ook gelijk de laatste keer dat je ze nodig had). Hier weer terug van de stad. Moet eigenlijk gaan strijken en boodschappen doen, maar wilde toch even bij jullie komen spieken. Ik gok er inderdaad maar op dat er nog een echte eisprong gaat komen. Een mens moet toch wat te hopen houden, toch? Ga de strijkplank eens uitklappen, maar kom later vast nog een keer terug.
Meiden ik ben niet echt ziek hoor. Alleen behoorlijk last van mijn keel en een verstopte neus, hierdoor slaap ik super slecht en dus ben ik erg moe. Maar heb me deze week niet ziek hoeven melden ofzo. Dus het valt nog wel mee Alleen vooral gebrek aan energie, maar afleiding doet veel want ik was vanmiddag op een kerstmarkt en dat was echt heel gezellig. Ik ben in tegenstelling tot sommige anderen hier wel gek op kerst en kan erg genieten van het sfeertje dat dan overal hangt. Mees een ovu test meet niet je hoeveelheid hcg. Dat maak je pas aan als je ong. 1 ½ a 2 weken zwanger bent en dan elke dag steeds wat meer, zodat na een week of 2 een zw. test het kan meten. Een ovu test meet je LH hormoon dat je lichaam aanmaakt om een eisprong te krijgen. Dit hormoon is eigenlijk altijd wel in geringe mate aanwezig maar rond je eisprong dus meer. Het kan schommelingen vertonen vandaar dat een streepje de ene dag wat lichter kan zijn dan de andere dag en daarna toch wel weer donkerder. Een piek kan ook heel kort zijn. Ik moet van mijn zh daarom ook altijd s morgens èn s avonds een test doen zodat ze zeker weten dat hij niet gemist wordt. Maar een piek is een piek en als de streepjes even donker zijn (of bijna) dan is ie positief. Als ik jou verhaal zo lees dan ben ik bang dat je ei geweest is maar dat hoeft niet per sé.. Kwam een eisprong maar elke maand op dezelfde dag hè, zou een stuk makkelijker zijn, kun je gewoon tellen. Sorry als bovenstaande wat betweterig klinkt. Zo is het niet bedoeld hoor! Just wat lekker dat je vandaag de meubels in het kamertje gaat zetten. Ik ben heel benieuwd hoe het lijkt. Sayen je maakt het inderdaad spannend .! Waxientje welkom. Zo te horen hebben jullie alles volgens het boekje gedaan deze maand dus de kans dat het raak is lijkt me redelijk! We duimen met je mee hoor. Gisteren eisprong denk je hmm ..voor het einde van het jaar weet je of je zwanger 2012 in gaat! Via het NOD lijstje kun je al veel van ons te weten komen. Leeftijd, hoeveelste kind, hoe lang bezig. Bekijk dat eens dan weet je denk ik vrij snel de belangrijkste dingen van ieder van ons. Ik ben zelf een Bammer van 37 en nu in afwachting van NOD in ronde 7. (maar zoals ik al zei, dat kun je dus gewoon uit het lijstje halen hihi) Sill ik zal vrijdag aan je denken. Sterkte, hoe lang moet je dan op de uitslag wachten? Ik hoop niet dat je de kerstdagen in spanning hoeft door te brengen.
@Boudicca: ik vind het fijn dat je even meedenkt, dus voel je nooit betweterig. Stom, ja, ik bedoelde natuurlijk LH. Ik had het over HCG en vond dat al zo raar klinken . Dus weer wat geleerd. Ik had woensdag en donderdag bijna twee gelijke streepjes en we hebben donderdagmiddag geklust. Er is dan misschien dus nog een heeeel kleine kans dat het op tijd was. Wil mijn 3 pendelaars voor deze maand natuurlijk ook niet teleurstellen. Ik houd zelf ook wel van kerst, maar als ik eerlijk ben, meer de aanloop ernaar toe, dan de twee dagen zelf. Dus kerstmarkten, intratuinen die helemaal in kerstsfeer zijn, en de hele dag skyradio, vind ik dus ook heerlijk. Hier alleen wat familiestrubbelingen gehad vorig jaar en vorig jaar heb ik 2e kerstdag grotendeels in het ziekenhuis doorgebracht omdat mijn vader erg benauwd was en later een longontsteking bleek te hebben (en dus in het ziekenhuis moest blijven). Kortom, na de klote kerst van vorig jaar, ben ik dus dit jaar iets minder enthousiast over de kerst zelf. Maar goed, voor enkelen van ons wordt het dus wel een heel spannend kerstweekend volgende week. Met een beetje roze van jullie kom ik de kerst wel door.
Waxientje welkom! Klets lekker mee. Syl, ha daar ben je gelukkig weer, had je al gemist. Wel een schrale troost dat je nu aan de borrel kon, maar goed je hebt wel een leuke avond gehad. Weet je heel toevallig ken ik nog een andere Bammer, die een aantal maanden geleden pap2 had (dat is wel minder dan wat jij hebt natuurlijk). Dat is onder plaatselijke verdoving verwijderd. Eindelijk na drie maanden kon ze voor haar eerste IUI gaan. Nu is ze 5 pogingen verder en is het weer terug . Zij moet ook a.s. vrijdag weer terugkomen. Ze baalt enorm. Ik vind het ook zo K*T voor jullie, en dat zo vlak voor kerst (ook al heb ik niets met kerst). Ik denk in ieder geval aan je! En ik houd goede moed (ik kan soms meer moed houden voor een ander da voor mezelf haha). Sayen, girlie girlie zit lekker veilig in mams haar buik !! Misschien moet je haar eens goed toespreken, dat je nu toch wel erg benieuwd bent, haha. Mijn pooldatum is al verlopen !!! Weer niet goed, ik ga maar geen oudejaarslot kopen denk niet dat dat veel zin heeft. Ben nog nooit ook maar een beetje in de buurt gekomen. Boud, houd vol, nog een week!!! En dan lekker vrij. Ik had deze week ook van die kids waarvan je dan bijna hoopt dat ze even een paar dagen ziek thuis blijven, ahhaha, is dat erg dat ik dat zeg???? Maar die ouders denken alleen maar, jij gaat maar mooi naar school over een week heb ik je al twee weken lang thuis. Stuiterend. Ik roep de hele dag, jongens denk aan de kerstsfeer! Lief zijn voor elkaar en rust! De rustige kerstliedjes, het donker in de klas met alleen de kerstboom aan dat hielp andere jaren wel, maar nu breken ze ook zonder licht de tent af als ik nu met veel gebulder tot de orde roep. Afijn, nog 1111111111111111111 week! Waarvan de laatste dag lekker een halve is, maar de enerlaatste dag ook kerstdiner met kids en verplichtte kerstborrel met hulpouders is. Wilde vanmiddag lekker aan een nieuw boek beginnen met lezen, maar ben als een blok in slaap gevallen, hahaha. Lyanna, ik ben vandaag ook nog even langs H.A. gefietst. Had vorige week toen ik mijn maandlenzen ophaalde ook een leuke bril gezien. Ook metallic blauw, alleen dan dichte pootjes. Maar ik vergeet altijd dat een bril (soms) vergoed wordt. Ik draag bijna altijd lenzen en die worden niet vergoed. Maar het is natuurlijk zonde als je een gratis bril kunt krijgen dat je dat niet doet. Maar net als bij jou, konden ze verzekering technisch niets doen meer in dit jaar. Dus ik ga even mijn verzekering bellen of ik komend jaar nog iets terug krijg. Wordt die van jou helemaal vergoed??? Mees, wat een gedoe met die ovutesten! Had je vandaag ook geen positieve test. Nou ja je hebt van de week toch geklust? Die zaadjes hebben hun weg wel gevonden hoor. En zoals je al zei, je kunt je pendelaars toch niet teleurstellen??? Jeetje heb jij al inmiddels ovutesten kunnen vinden? En heb je dat gevoel nog gehad? Hoe is het met je temperatuur? Bij mij verder weinig te melden. Ik twijfel een beetje. Ik heb nog steeds hoge temp, dat is ook niet zo gek op dag 7. Maar nu heb ik nog 6 utrogestan pillen over, zal ik komende 6 dagen nog zo een pilletje gebruiken? Of zal ik t deze maand maar even helemaal zonder hormonen op zijn beloop laten? Ik heb zelf het idee dat die pilletjes ervoor hebben gezorgd dat mijn ei nu al drie maanden zo ontzettend snel springt, omdat het mijn cyclus een beetje uitgesteld heeft. Dus voordat ik me komende maand weer vol hormonen voor de IUI prop is het dan misschien wel een goed idee om deze maand niets te gebruiken. Kom vanavond wel weer een keertje langs!
@Xon: moest lachen toen ik las dat sommige kinderen beter ziek thuis hadden kunnen blijven. En dan gelijk erachteraan of dat erg is dat je dat zegt. Nee, hoor, meid. Je lucht je hart maar hier. Had vanmorgen een licht streepje op de ovutest, net als gisteren. Woensdag en donderdag waren de streepjes ongeveer even donker. Ik hoef ook nog maar een week te werken. Had het gevoel dat het nog langer duurde tot kerst, maar schrok ervan dat dat volgend weekend al is. Wij nemen altijd standaard allemaal de dagen tussen kerst en nieuwjaar vrij, dus kijk er wel naar uit om even echt vrij te zijn. A.s. maandag hebben we ook een kerstdiner van het werk. Had dus liever mijn griep aankomende maandag gehad ipv afgelopen maandag. Heb er zo geen zin in. Er moeten twee mensen bij ons weg en verder is de situatie op onze afdeling ook nog best onzeker. Heb dus geen zin om 'gezellig' te zitten doen en misschien ook nog een leuke pep-speech te krijgen dat het er misschien niet zo rooskleurig uitziet, maar dat er ook mooie kansen en uitdagingen liggen voor het nieuwe jaar en dat ze er vertrouwen in hebben dat wij daar iets moois van gaan maken. Bla, bla, bla... Heb a.s. maandag ook nog eens 's middags mijn functioneringsgesprek, dus een lekkere timing. Ik heb zo'n baas die zelfs zo'n gesprek tot een demotiverend dieptepunt kan brengen en dan moet ik ook nog gezellig met hem aan tafel. Dus persoonlijk zou ik het niet erg vinden als mijn griep nog even in alle hevigheid terugkomt. En of je die pilletjes moet gebruiken. Lastig. Äls ik jouw verhalen wel eens las over dat je ongesteld moet worden niet wist wanneer je dat kon verwachten e.d. zou ik het zelf misschien niet gedaan hebben. Gewoon om je lichaam even 'leeg' te hebben, voordat je weer aan het nieuwe avontuur begint.
@Waxientje: welkom!...erg gezellig clubje hier! De honden blijven nu redelijk van de bank af, ze staan wel zielig te kijken,maar daar heb ik lak aan.Ze hebben hun eigen plekje en ze heeft gelukkig niet meer geplast,dus hoop dat het zo blijft.Anders kunnen we altijd nog zilverfolie op de bank leggen. @Sillysa: ik hoop dat het allemaal meevalt vrijdag!Moeilijke tijd voor jullie meis!Veel sterkte! Verder niet veel te vertellen hier. O ja,je kan je kerstboom showen hier bij de kerstboomfluisteraar Daar kan ze aan zien wat voor persoon je bent.Ik heb dat gedaan,ze had het allemaal nog goed ook!
dag dames, hier moe maar voldaan op de bank. de grote kast en de commode staan!! kamertje is wel vol..... maar ja de kleine hoeft er ook niet in rond te rennen, in ieder geval voorlopig niet. wiegje komt ook snel deze kant op, op hemeltje na dan. daar moet ik nog stof voor gaan halen. maar dat komt nog wel! nu eerst lekker relaxen
Hi meiden, @Waxientje: welkom! Ik zal ook even iets over mezelf vertellen. Ik ben 35, woon in Istanbul met mijn (Turkse) man van 38 en kat en 2 vogels. We zijn bezig voor ons eerste kindje, nu in ronde 6 na een miskraam in juli dit jaar helaas. Succes op het wachtbankje! Klinkt in ieder geval hoopvol voor deze maand hoor! Heb je er bij je eerste kindje lang over gedaan om zwanger te raken trouwens? Ik herken het dat je je man een beetje moet overhalen om aan de klus te gaan af en toe Hoop ook dat het hier deze maand weer gaat lukken. @Sil: goed om even van je te horen! Ik hoop heel erg dat je gevoel toch niet juist is hoor meid! Ik denk aan je, veel sterkte aankomende vrijdag. Knuff!! Nou, ik heb ein-de-lijk ovutesten besteld! Mijn man toch overgehaald om ze op internet te bestellen want het scheelt echt veeeeel! We hebben in verschillende apotheken gevraagd maar ze zijn overal rond de 40-50 lira voor 5 testjes!! (15-20 euro ongeveer) En op internet vond ik dus 20 ovutesten + 2 zwangerschapstesten + gratis verzenden voor 22 lira!! Nu wel even afwachten wanneer ik ze dan krijg, maar vandaag is pas cyclusdag 10 dus het zou in principe op tijd moeten zijn zelfs als ik ze pas dinsdag of woensdag krijg. Wel meteen een vraag: kun je ze nu wel of niet meteen 's morgens vroeg doen of wat is de beste tijd? @Xon: heb dat gevoel niet meer zo erg gehad eigenlijk, wel vreemd! Mijn temp schommelt nog rond de 36,6. Ben benieuwd waar dat heengaat deze maand! Denk dat ik als ik jou was die pilletjes misschien niet zou nemen. Is jouw lf normaal zo kort dan zonder die pillen? Nou, ik ga nog even bankhangen. Fijne avond allemaal!
Leuk dat je je even voorstelt JeetjeB! Bij mijn eerste dochter heeft het wel bijna 2 jaar geduurd...maaar..de eerste anderhalf jaar hebben we ons nergens in verdiept. Daarna hoorde ik over ovulatietesten en de derde maand dat we die gebruikten was ik zwanger. We hebben van onszelf niet zo'n enorm hoog libido zeg maar, dus we moeten het wel een beetje timen. Kan je zeggen: nog nooit zovaak sex gehad in 1 week als afgelopen week, ha ha, heb wel voor een maand genoeg gehad! Alleen te vroeg begonnen, het was nogal onduidelijk eerst met die testen. Maar er zit denk ik wel een kans in hoor deze maand. (dus even voor jou: met ovulatietesten heb je echt wel meer kans op succes dus!)
@Hoop: een kerstbomenfluisteraar..?? Lachen, hoor! Waar kan ik die vinden? @Jeetje: mooi dat de testen besteld zijn. Bij die van het kruidvat staat dat je niet de allereerste ochtendurine moet doen, want dan zou die vals positief kunnen aangeven. Verder maakt de tijd volgens mij niet zoveel uit, maar is het wel handig een paar dagen achter elkaar op dezelfde tijd te testen. En het risico bestaat dat als je het later op de dag doet je veel gedronken hebt en daardoor de test misschien iets minder geconcentreerd is. @Waxientje: nou, hopelijk heb je ook gelijk genoeg geklust voor de hele maand. Mijn man en ik hadden toen we voor het eerste kindje gingen klussen eerst ook geklust met van die calculators via internet (nooit wetend dat je eisprong per maand kan verschillen). De eerste maand was het dus niet raak (kwam ook omdat mijn man en ik toen nog niet samenwoonden en hij met wisselende roosters zat en dus letterlijk op en neer moest rijden voor mijn evt. eisprong). De tweede maand heb ik van die ovutesten gekocht en toen had ik al een positieve test op dag 11 (dus veel eerder dan die calculators aangaven). En toen was het gelijk raak. We zijn nu helaas vele rondes verder (ondanks de ovutesten), en ondanks dat ik ze af en toe wel kan vervloeken omdat ze zo onduidelijk kunnen zijn, zou ik ze toch niet willen missen iedere maand. Zo kwam ik er nu achter dat ik waarschijnlijk mijn ei al had op dag 9. De vorige maand ben ik wat aan het kwakkelen geweest met mijn gezondheid, vandaar dat mijn hoofd niet naar klussen stond. En eigenlijk wilden we dus pas later in de week aan de klus gaan. Bij toeval dus maar even een ovutest gedaan ivm wat zeurende buikpijn en toen was die al bijna positief. Het zal waarschijnlijk wel niet gelukt zijn deze maand, maar we hopen het natuurlijk wel. @Justme: fijn dat alles staat. Nou ja, op het wiegje dan. Ja, zo'n kamertje vult toch snel, hè. Maar inderdaad, de eerste tijd slaapt zo'n kindje alleen maar en heb je de commode nodig, verder dus geen echte speelruimte. Om die reden hebben wij toen de meubels los gekocht en geen heel slaapkamermeubel. We hadden alleen maar een commode en een bedje in de kamer staan met het badje erbij en dat was al vol genoeg.
@Hoop: zal eens gaan kijken! Ben benieuwd! @Ricmar: inderdaad erg schattig! Jullie kerst kan zeker niet meer stuk dit jaar!