De kerstbomenfluisteraar???? Hoe verzint iemand het! Dat kun je toch niet serieus nemen? Moet iemand zijn met veel humor denk ik. Maar hoop jij zegt dat het bij jou klopt? Waanzinnig toeval denk ik, sorry. Persoonlijk heb ik niet zo veel met dat soort dingen. Dat ik pendels heb vind ik eigenlijk al te bizar voor woorden. Ricmar wat een leuk kerstmannetje hebben jullie! Jeetje ovu testen kun je het beste doen met de tweede urine van de dag. Als je voor twee keer per dag testen gaat, dan moet de laatste test volgens mijn zh liefst voor 20:00 s avonds zijn. Ik doe ze dan altijd zodra ik uit mijn werk kom. Je moet inderdaad het uur voorafgaand aan de test geen hele theepot leeg gedronken hebben maar je mag best iets gedronken hebben hoor. Je hoeft niet twee uur lang met en droge keel rond te lopen. Hier ook nog maar één weekje werken en bij ons vrijdag ook maar een halve dag. Errug lekker maar als het eerst maar donderdag geweest is. Dat wordt echt een gekkenhuis. s Morgens eerst met de hele school een kerstviering die mijn persoontje met nog 3 andere collegas georganiseerd heeft. Daarna een kerstlunch met de kids van mijn eigen groep en nog een andere. En als we dan goed en wel de lunch rommel opgeruimd hebben is er nog een gezellige middag voor ouders die dan het laatste uurtje van de dag in de klas komen voor een kopje koffie of thee met een hapje en die natuurlijk ook graag geëntertaint willen worden. Als het dus donderdag middag 15:00 uur is gaat bij mij de vlag uit. Die vrijdagochtend stelt in vergelijking daarmee daarna niet zoveel meer voor. Heb echt heel veel zin in de vakantie
@Hoop: gevonden! Alleen ziet mijn kerstboom er met flits niet mooi uit! En ik heb de verkeerde lens erop, dus het moet toch even tot morgen wachten. Ik vind het ook erg fout van mezelf, maar zie er de humor wel van in om het te proberen! @Boudicca: jij dus ook nog een heftig weekje. Hopelijk hangt donderdag snel de vlag uit (en 2e kerstdag ook). Nou, ga de strijkplank weer eens pakken! Had het vanmiddag klaar staan, maar toen liep het toch weer anders dan ik gepland had. Nu moet ik echt gaan strijken. We moeten morgen naar een verjaardag en kan mijn zoontje slechts in een rompertje mee laten gaan (omdat zijn moeder nog steeds niet heeft gestreken). Zet maar even lekker skyradio kerstmuziek erop en dan ben ik hopelijk zo een eind weg!
@ Sneeuwmees: daar ben ik intussen ook achter, dat mijn eisprong verschilt binnen mijn cyclus! Heb nl nu al wel een paar maanden getest om te zien hoe het zit. Kan verschillen van dag 11 tot zelfs dag 17/18 bij mij terwijl mijn cyclus regelmatig is: 28 / 29 dagen. Maf he...dan zijn die testen wel een uitkomst! Ik hoop voor jou dat het toch raak is! Ik voel al weer allerlei kwaaltjes die ik elke maand voel, geeft niet echt veel moed eerlijk gezegd. Maar mijn eisprong was pas gisteren dus het zegt nog niks...hoop ik.... wel opvallend: normaal doen mijn boobs zeer aan de buitenkant, zo richting de oksel, nu juist aan de binnenkant.
Hallo dames, @Sayen: Nog steeds met baby in buik? Lekker knus vindt ze t wel hè? Nouja, hoe voel je je zelf? @Just: Gelukkig alles goed. En het kamertje zo goed als af begrijp ik. Leuk hoor. Wat je zegt, voorlopig hoeft de kleine toch niet daar rond te rennen. @Sill: Ik hoop dat je gevoel het nu niet goed heeft. Ga voor je bidden dat je vrijdag relatief goed nieuws krijgt. Knuff. @Waxientje: Welkom! Zoals de anderen zeggen, leuk clubje en in t begin denk je misschien nog dat je niet zo vaak berichtjes zal plaatsen. Maar eh daar zijn we allemaal van terug gekomen als we dat al dachten. Vandaar ook binnenkort een deel 3. Hoop dat je meteen door kan schuiven naar t roze bankje. @Xon: Ik dacht t ook afgelopen dagen toevallig, dat deel 3 geopend moet worden binnenkort. Vraag me af of dat al gebeurd voor t nieuwe jaar. Als we roze bericht krijgen eind van de week ( en dat krijgen we) voorzie ik een stroom aan jubelende en ontroerde berichten. Moest meteen denken aan Just, die dit deel opende en zei misschien brengt t geluk. Dus ik vind dat jij de eer mag hebben om deel 3 te openen. En die pillen zou ik zelf denk ik niet innemen. @Hoop: De kerstbomenfluisteraar? Vroeger heette zo iemand de gek of nar van het dorp . Of in t andere geval entrepreneur. Want gratis is t vast ook niet. Nee leuk hoor... O edit: ik zie dat je t hier van de site hebt? Dacht dat ie ergens in de stad of in t dorp stond te fluisteren hahah Ach vermaak is 't wel kennelijk. @Jeetje: Ja ik denk ook dat het goed is dat je de ovutesten erbij gebruikt. En wat een verschil in prijs hè? Stond laatst ook in de apotheek en zag ook n pak ovutesten voor 15 euro. Tsss please. Nee dan maar lekker online bestellen hoor. En ach volgende maand hebje ze niet meer nodig. @Boud: (en Xon en Impie) wat een drukte zeg. Ja kan me voorstellen dat je dan naar die donderdagmiddag 15.00u toeleeft. Dan de vlag uit, nog even een halve dag vrijdag en dan positief testen en zp-feestje (sorry we laten je dan niet met rust) . @Ricmar: Aah wat een snoepje!! Je eerste Kerst als mama. Wonderlijk hè? Geef m maar n extra knuffel van mij. @Lyanna: Leuke bril als ik t zo zie. En voor jou ook aftellen hè tot je NOD? Spannend meis, ik verwacht van alle kanten roze. Vergeet ik iemand? Solly... Nou dames, hier niets te melden. Voel de ongi aankomen. Het rommelt al 'n paar dagen in mn buik. Dus verwacht het vandaag eigenlijk. Pfff vandaag vroeg iemand aan me of ik niet toevallig stiekem zwanger ben vanwege mijn emobuien. Ik antwoordde natuurlijk van niet. Maar ineens nu ik net type van die rommelende buik (alsof er lucht in je buik zit) moet ik weer terugdenken aan augustus. Toen had ik dat ook en had dat hier ook genoemd. Maarja al die maanden daarvoor had ik 't ook . Moet trouwens zeggen dat ik vrijdag tranen met tuiten heb zitten huilen weer. En gister was ik ook erg emo en geprikkeld. De hele afgelopen week eigenlijk. PMS I guess. Fijne zondag allemaal. Liefs.
de kerstboomfluisteraar!! hoe verzinnen ze het! maar hoe een kerstboom is versierd zegt uiteraard wel wat over jezelf. hier draait de was met spullen voor de baby! de kasten zijn nog niet helemaal klaar, maar kan alvast wel beginnen hiermee. kunnen we ook even goed zien wat we allemaal al hebben. nu nog een leuke lamp, niet een te lage anders lopen we er telkens tegenaan..... misschien een staande die te dimmen is ofzo, eens rondkijken op internet. verder niet veel doen vandaag, mijn rug, kont en knieen doen zeer..... ook harde buiken gehad, toch te druk geweest gisteren vrees is. maar goed, nu is het grootste gedeelte klaar!
@waxientje, welkom hier! zal me ook even kort voorstellen, ben na ruim een jaar zwanger van ons 1e kindje. heel spannend allemaal! tot nu toe gaat alles super, alleen door een aanrijding rugklachten. gaan niet over zolang ik zwanger ben, maar met therapie houden we het wel binnen de perken. @maureen, ongi zou enorm balen zijn meid! is je pms nu heftiger door je mk? @mees, wat had de fluisteraar te vertellen over jouw boom??
@Maureen: hè, geen ongi hier, hoor! Ik dacht dat jouw NOD ook rond kerst was, is het dan nog niet te vroeg? En huil maar lekker als je de behoefte hebt, is het geen PMS, dan kan het toch soms erg lekker zijn. @Xon: ik vind ook dat jij het 3e deel van ons moet openen en dan ook de eerste openingsmail net als Justme moet beginnen. Hopelijk brengt het geluk! Gaan wij eens kijken of het ook jou geluk gaat brengen, want bij Justme is dat geluk wel heel snel daarna gekomen. @Waxientje: ja, het is wat met die eisprongen van ons. Geen peil op te trekken. Omdat die van mij zo ontzettend vroeg was (ongi was amper weg), heb ik ook nog steeds het ongeloof dat dat hem toch nog niet was, dus ja, maar door blijven testen, maar de vraag is voor hoe lang. Baal er wel van, want had veel hoop voor deze maand. Ik moest door een antibioticakuur en tandartsbehandeling vorige maand overslaan en stond te trappelen om deze maand weer te beginnen. En dan heb ik zeer waarschijnlijk mijn ei bijna gemist. Nog net snel geklust, maar of dat voldoende was, vrees het ergste. @Justme: vandaag maar even lekker bijtanken en rustig aan doen. Het scheelt dat er nu een hele leuke reden was dat je een zere kont hebt. Is een wandlampje geen idee? Een staande lamp zou ook nog een idee zijn. En leuk, al die schattige kleine kleertjes voor het eerst wassen. Ik vond het nog erg onwennig om dat voor het eerst aan de waslijn te hangen en te strijken. Maar alles went! En de fluisteraar. Ik ben gisteren (muts die ik ben) druk geweest om de boom op de foto te krijgen, maar met avondlicht en flits ziet die boom er niet mooi uit. Vanmorgen dus gelijk bij het opstaan vollop foto's gemaakt en ik ga ze zo even doorsturen naar de bomenfluisteraar! Ik ben erg benieuwd wat ze ervan zegt, zodra ik meer weet, laat ik het je gelijk weten. Nou, ik ga toch nog maar eens proberen een ovutestje vol te plassen. Over een minuut of 20 komen er meestal een nichtje en neefje even langs en dan wil ik natuurlijk niet met een ovutest op het aanrecht zitten stressen.
ik ben het eens met mees dat Xon het volgende topic moet openen, ik hoop dat het net zoveel geluk brengt als bij mij!
Nou dames zonet dus toch ongi geworden.:x Wist het natuurlijk wel al dat de kans op ongi groter was dan roze nieuws vanwege vroege eisprong en het missen van m'n ei daardoor. Pfff toch baal ik. @Waxientje: Ik vergat nog in 't kort te vertellen over mezelf. Maar in 't lijstje staat 't allemaal eigenlijk al. Ben 39 (maar over minder dan 3 weken 40) en Bammer. Sinds januari dit jaar bezig (als Bammer). En helaas eind september een vmk gehad. @Just: Wat vervelend zeg harde buiken en pijn in je rug enzo. Nu maar uitrusten hoor vandaag. Wel leuk dat je kamer opschiet en je al 'babywasjes' draait. Trouwens ik dolde ook 'n beetje net over de kerstbomenfluisteraar. Bedoel echt niet dat mensen die iets aanvoelen ofzo niet sporen hoor. Ik geloof daar zelf ook wel in namelijk. Maar niet bij iedereen en niet bij alles en dus ook niet bij een kerstbomenfluisteraar (heerlijk woord). Maar wat jij zegt klopt dan ook weer wel; zij of hij kijkt natuurlijk naar hoe je de boom opmaakt en ik begrijp wel dat je daar iets van af kan lezen. Of iemand perfectionistisch is, wat rommeliger ofzo. Weet niet. Maarja ik ben dan ook geen kerstbomenfluisteraar
Ohh meiden, ik vulde net mijn temp in van vanmorgen en wat denken jullie.... krijg nu al een stippelkrui op FF!!! Op dag 8!! Het zal toch niet echt hè?? Dan zou ik wel een heeeeel lange luteae fase hebben want ik ben nog nooit eerder dan dag 28 ongesteld geworden. Maar ik voelde rond dag 8 dus inderdaad wel zo'n ovulatiepijn. Maar nee, ik kan het me toch niet voorstellen eigenlijk. Nu wilde ik dat ik die testen al binnen had zeg!! En we hebben dus pas dag 9 's avonds voor het eerst geklust.... @Maureen: het lijkt toch nog twee kanten op te kunnen! Hopelijk gaat het de goede, roze kant op! @Sneeuwmees: testje al gedaan?
Ja lijkt wel zo Just. En wat ook gemeen is; ben sindsdien ook steeds misselijk in de week van of vlak voor ongi. :x Dat vind ik zo gemeen. Dat wou ik voelen toen ik zwanger was, nu heeft het geen zin :x (en is misleidend)
Jij ook al een vroeg ei?! Mees ook al waarschijnlijk. Xon dacht het ook (al denk ik dat die gewoon op roze gaat), ik had het dus ook. En was er nou nog iemand? Wat een rare maand.
@Maureen: hè, meid, balen. Tranen waren dan toch helaas PMS. Een hele dikke knuffel, meid! @Jeetje: heb net een test gedaan en die was negatief. Maar ik vond het tweede streepje wel weer iets duidelijker/donkerder dan die van gisteren. En morgen is het dag 14. Dus ik blijf (al is het voor mijn eigen geruststelling) toch maar even doortesten. Wie weet komt er deze week nog wat. Ik zag gisteren op het zwangerforum dat er iemand was die ervaringen zocht met een kliniek in Istanbul (vruchtbaarheidskliniek). Ik moest gelijk aan jou denken. Niet dat je die kliniek moet kennen, maar blijkbaar zit er hier dus nog een Nederlandse meid op ZP die in Istanbul woont (misschien leuk om eens kennis mee te maken). Je weet nooit waar het goed voor is (als je dat zelf zou willen). Ze staat onder een topic over ervaringen met PESE of iets dergelijks. Moet je maar eens kijken als het je wat lijkt. Nou, de kerstboom is verzonden. Ben benieuwd wat er bij mij uitkomt. Ik had gisteren ook nog even stiekem bij de AH een jaarhoroscoop gelezen (ben daar verslaafd aan). Daar stond in dat er in de huiselijke sfeer veel zou gaan veranderen. Dat kon bijv. het verven van het huis zijn, verhuizen of verbouwen, maar ook bijv. een nieuw gezinslid erbij. Nou, laten we het maar op het laatste houden. Verder stond er in dat ik het werk meer ging loslaten. Omdat ik het allemaal makkelijker kan relativeren. Op zich is dat ook wel zo. Er is nu niet zo'n prettige sfeer op mijn werk. Jaren geleden toen mijn werk mijn alles was, zou ik daar nu al letterlijk ziek en over de zeik van zijn. Nu doet het me ook wel veel, maar kan wel om 6 uur de lamp uit doen en naar huis rijden met het idee dat er belangrijker zaken zijn dan werk. Vroeger zou ik al buikpijn hebben als ik 2 weken met vakantie zou gaan en hoe het dan met het werk moest. Nu kan ik stiekem al heel erg uitkijken na de 4 maanden zw.verlof die ik hopelijk dit jaar nog op kan gaan maken.
Goedemorgen meiden. Nog even snel, want zo douchen, eten en dan op naar een verjaardag. Kom vanavond nog wel even mee kletsen. Maureen, balen dat je alweer ongi bent. Dikke knuff!!! Jeetje, misschien al vroeg ei. Heb even kaartje bekeken, maar zou misschien gisteren ook nog wel kunnen zijn en FF twijfelt en vandaar nog dat stippelkruis. Misschien voor zekerheid vandaag nog 1xtje klussen. Ik was deze maand ook vroeg met mijn ei, had op CD9 FM en al positieve ovutest, toen op CD 10 IUI gehad. Heb vanochtend nog getest ivm Pregnyl, zie een heel vaag 2e streepje staan op Zwanger&Kids test. Denk dat het van de pregnyl komt, al heb ik wel gevoelige borsten/tepels en krampjes in mijn baarmoeder. Dus maar even afwachten, weet ook niet wat die Utrogestan allemaal doet. Maar het voelt wel anders dan vorige maand. Nou meiden, ga gauw er vandoor, tot vanavond!!!
@Lyanna: ja ik hou nog een slag om de arm hoor wat dat ei betreft! Kan me gewoon niet voorstellen dat hij zo vroeg zou zijn als ik altijd een cyclus heb van rond de 29, 30 dagen! We klussen nog wel even door - hoop ik! @Mees: ik zal eens kijken in dat topic!
Oh neeeeeee, Maureen !!! Ongesteld! Maar dat is ook wel een beetje snel of niet? OOOhh wat balen voor je. Dikke knuf! En Jeetje ik heb even je tempstaatje gekeken. Ik denk dat het klopt !! Vooral als je de keer ervoor kijkt waar je eisprong op dag 20 was. Aangezien hij daar erg laat was, zou het kunnen dat je lichaam het weer een beetje gelijk trekt. Dat heb ik gister ook hier verteld over die utrogestanpillen die mijn menstruatie uitstellen, maar waardoor ik wel op dag 10 al mijn eisprong had. Je lichaam trekt het zelf allemaal weer naar de goede tijd toe. Maar goed, wie weet heb ik het mis! Jongensssssssss, een kerstboomfluisteraar!!!!! Is diegene wel goed wijs, en jullie sturen daar een foto naartoe? hahahahahaha!!! Ik moet toegeven wie het verzonnen heeft heeft wel humor. Wat zou zo iemand nou zeggen over mij die als kersthater gewoon geen kerstboom heeft !! Ik vind het wel bijna een eer dat jullie mij de opening van 35+ deel 3 gunnen. Had er zelf helemaal niet over na gedacht wat voor effect het had op Just! Hihi. Nu is mijn NOD waarschijnlijk ergens woensdag, als ik deel 3 'mag' openen, zal dat dan wel vandaag of morgen moeten, anders zit ik in de volgende ronde (ook niet erg!). Dus roept u maar!!! Ricmar, wat een poepie in dat kleine kerstpakje! Lyanna, utrogestan is niet terug te vinden op een zwangerschapstest. Pregnyl kan nog wel tot een dag of 10 na de injectie zichtbaar zijn. Nou dames, ik heb nog niet iedereen antwoord gegeven, maar ik moet nog even de was in de driger doen, en stofzuigen voordat ik vanmiddag naar de bios ga. Ik ga naar New Years Eve, volgens mij een superleuke zwijmel vrouwenfilm, met een blik aan bekende mensen die meespelen. Als hij net zo leuk is als de voorstukjes doen geloven wordt het vast een leuke middag!
@xon, ik zou m maar meteen openen hier net lekker onder de douche vandaan, lekker lang in mijn pyjama rond gelopen. deel van de was zit in de droger en de rest hangt op het rekje. wat een kleine sokjes
@Xon: ja ik ben er bang voor, maar... ik heb gisteravond wel twee kleine glaasjes wijn op. Was echt alweer maaaaanden geleden en mijn man had een klein flesje gekregen laatst op zijn werk. Ik dacht, drink ik nu maar op en niet met oud en nieuw want nu ben ik zeker niet zwanger en dan misschien wel. Ik was ook laat naar bed gegaan en werd toch op dezelfde tijd wakker, dus wie weet heeft dat wat invloed gehad. Morgen maar even zien hoe mijn temp is. En anders, tjaaa dan zijn we waarschijnlijk te laat geweest. Nu krijg ik deze week die ovutesten. Als die niet positief worden weet ik natuurlijk ook meer misschien. Klinkt goed die film, veel plezier! @Justme: zooo schattig van die kleine sokjes!!
hallo hier ik ga toch weer poging wagen om jullie bij te houden. ik ben wel op zp,meer voor advies,mening bij rest van novmamas dus moet excuses aanbieden dat ik dan niet even langswaai....*zegt sorry* x slaapt nu heerlijk oudste is naar film met buuf, hubbie kijkt voetbal en ik hang dus op zp totdat alarm afgaat gister slecht nieuws over een vriend van ons, is overleden aan de gevolgen van ms(ergste vorm van ms)...getver de getver, 37 veel te jong,heb met hem in de klas gezeten.... @ricmar..leuke foto en kerstkaart...ik ga ook zo fotos maken voor kerstkaart maar moet eerst oudste terug zijn.... zal wel in album zetten vanavond vandaag is x alweer een maand....menn waar blijft de tijd. en erg stom ben ik nu onzekerder als bij de oudste,word af en toe gek van mijzelf.... sayen is uitgerkend toch of al bevallen?? ga zo teruglezen