@Moedervan2: wat een ontzettend nare en enge ervaring om te merken dat je meerdere keren zwanger bent geweest en dat het al zo heel vroeg is gestopt. Het klinkt inderdaad alsof het innestelen niet goed gaat. Heb je enig idee wat artsen hier mee doen? @Xon: Wat heftig van de polypen! Ik heb heel wat gemist. Maar dan nu twee eitjes! Toe maar! Je hebt er echt zin in. Ga jij nou elke keer naar het zh om de ovulatie te checken of is dit een nasleep/controle van de ingreep? Het lijkt mij wel fijn om te zien dat het voorspoedig loopt, daar. Mijn zus heeft een tweeling en voor de echo vermoedde ze al dat ze een tweeling zou krijgen omdat ze de ovulatie die maand aan twee kanten had gevoeld. Toen ik jong was had ik dat ook af en toe . Nu ovuleer ik alleen links . Gek, he, dat dat zo kan gaan? Ik wens je iig een flink ei, of zelfs twee. Als het maar uitkomt. @Justme: ik ben ook al uit mijn bh geploft. Dat is mijn kwaaltje: Instant exploding breasts upon pregnancy. Ik zweer het je, ze beginnen als een beetje op te zwellen als mijn man alleenmaar bij me in de buurt komt! Bij zwangerschap is het hek geheel van de dam. Gelukkig heb ik 75A, dus niemand merkt er wat van. Er kijkt hoogstens af en toe een collega met interesse naar mijn nieuwe decollete. @Jes4: ik kan mij helemaal voorstellen dat je je na een paar weken toch weer zorgen gaat maken. Maar je zit nu op 13 weken, dus het moet toch wel goed zitten. Je zou een pretecho kunnen overwegen, gewoon om je gerust te stellen. Wist je dat er een vk school is waar je gratis echo's kan laten maken? De vk's kunnen dan oefenen. Iets voor jou? Dus jij voel je ook niet thuis in het februari topic. Dat heb ik nou ook elke keer. Ik heb bij de zwangerschap van mijn zoontje geprobeerd meer te kletsen met zo'n clubje en ook weer bij een paar van mijn andere zwangerschappen (die helaas eindigden in mk), maar ik merk dat ik met hen toch minder gemeen heb dan hier. En met alle respect, het zijn vaak hele jonge meiden en daar heb ik toch iets minder mee. En van ruzies en afkatten ben ik al helemaal niet gediend, dus ik haak elke keer weer af. Wat betreft die 4 sterretjes van mij: ja, het waren er 4, in anderhalf jaar tijd. Elke keer was het voor week 7 voorbij en slechts 1x hebben we een hartslagje gezien. Twee keer is het spontaan gegaan en twee keer een curretage. De laatste keer heb ik het tot zo'n 14 weken bij mij gedragen. Ik vond het een nachtmerrie en ik heb er nog steeds verdriet van. Nu ga ik er maar ff over ophouden anders schrijf ik hier een heel epistel en ik merk dat nu al een behoorlijk stuk heb geklad. O, wat egoistisch! Maar ik lees ook met veel interesse jullie verhalen, hoor, dus hoop ik dat niemand aanstoot neemt aan mijn geklets.
@moedervan2: dank je wel!Ik vind het hier wel gezellig @Mees: ik snap dat je baalt,heeeeel erg baalt! Maar idd nog geen bloed,dus nog steeds kansen! Ik had 4 dagen na NOD getest,die was toen nog negatief.De dag erna was ie wel positief met een ander merk getest. Dus wie weet!!! Ik blijf duimen!!
Ja, meiden kan gewoon niet meer doen dan wachten. Als het niet zo mocht zijn, dan zal er een dezer dagen weer rood te zien zijn. En ik zal zo nu en dan (als het rood wegblijft) er nog eens een testje tegenaan gooien. Ik had deze maand ook dat rare gedoe met die steeds maar positieve ovu-testen gehad. Wie weet is mijn ei dus ook veel later gesprongen. Het kan nog alle kanten op, dus maar weer een nieuw doosje zw.testen inslaan. De maandverband ligt ook al klaar. Zo ben ik op alles voorbereid. Ik had net nog even gekeken of teveel urine bij de kv2v5 nog een oorzaak kon zijn (dat kan bij andere testen nl. wel eens een reden zijn voor mislukken). Ik vind het altijd zo'n gepiel met zo'n pipetje en het lijkt altijd net dat ik bij druppeltje 3 een soort van luchtbelletjes krijg en dan twijfel ik altijd of die druppel dan echt wel groot genoeg is om mee te tellen. Dus deze keer had ik dat weer en bij druppel 4 heb ik een keer goed hard in het pipetje geknepen en de laatste druppel was dus een iets meer dan grote druppel. Ik dacht dan zit er zeker genoeg in. Maar in de bijsluiter stond daar niets van, dus hij was gewoon negatief. @Dominique: goh, ik wist niet dat je het laatste vruchtje nog zo lang bij je hebt gedragen. Eigenlijk het moment dat je van ons 'afscheid' nam was inderdaad net nadat het weer misgegaan is. Ik heb me altijd afgevraagd hoe het daarna verder gelopen is en of de mk snel op gang was gekomen (daar ging ik wel vanuit nl.). Maar daar gaan we niet te lang bij stilstaan, want deze keer gaat het helemaal goedkomen en blijf je bij ons tot de bevalling!! PS. zie ik dat je nu toch voor een afspraak voor een echo hebt gebeld?
Dominique, ik heb elke maand een heel rideltje wat ik afloop. Op dag 4 of 5 begin ik met een uitgangsecho, van dag 5 tot en met 9 slik ik elke dag een hormoonpil. Op dag 10 is de eerste follikelmeting (echo binnendoor ), die heb ik meestal daarna nog 1 of 2 keer (om de dag net zo lang tot follikel groot genoeg is). Donor proberen te regelen (liefst twee keer). Als follikel 20 mm is, spuit pregnyl in mijn buik zetten, en dan als het mogelijk is twee keer een ZI poging. Dat doe ik nu voor de 7e keer! En bij elkaar is dit poging 13, pfffffff.
@Dank je Mees, voor je lieve woorden. Ik hoop dat ik bij jullie kan blijven, iig totdat jij een vette streep krijgt! Vanmorgen heb ik inderdaad gebeld en zonder probleem een afspraak gekregen. Ik vermoed dat er een aantekening bij mijn naam staat of zo, want sinds de 4e zwangerschap kom ik overal tussen.
nou even een beetje bijgelezen maar nog lang niet alles en dat is met jullie tiepmiepjes ook geen doen he, lol!!! Voel me weer helemaal welkom hoor en had gewoon even de kriebels toen ik jullie reaktie`s las...kom weer helemaal in een warm badje en was gewoon even vergeten hoe fijn ik het eigenlijk vind hier. Bedankt lieve dames.... Ik wil nu niet al te lang blijven want zou met de oudste film gaan kijken en zit nu alweer een half uur hier te lezen. Ricmar, gefeliciteerd meid en ik kan me heel goed voorstellen dat je blijft testen hoor helemaal om dat je hier zo word geconfronteerd met minder leuke verhalen maar het gaat ook net zo vaak goed en je moet er natuurlijk ook wel een beetje van kunnen genieten toch. Vind het iig super voor je.... justme, lees dat het met jou ook super gaat heb nog vaak aan je gedacht hoor de laatste paar weken. mijn mannetje heeft wel zo gebaald de vorige keer... heb ik eindelijk flinke borsten mocht hij er idd niet eens naar kijken, ze deden zowwwwn pijn!!! mees, nog niet getreurd het kan echt nog alle kanten op gaan wel balen dat je het steeds niet aan voelt komen want zo blijf je natuurlijk wel steeds stille hoop houden tot het je bezoek aan het toilet... Ik heb trouwens pas aan het eind van deze week de uitslag van mijn uitstrijkje(vorige week dinsdag al genomen) en volgende week woensdag kan ik al bij de gyn terecht. Het scheelde dat ze mij nog goed kende van de vorige keer en ze vroegen wel om een verwijsbrief maar de situatie uitgelegd en was geen probleem. Xon, Wat vervelend van die vriendin zeg het is wel zo dat je hoe ouder je word je steeds selectiever word met wie je nog wel om je heen wil hebben en wie niet maar dat je daar soms op zo`n rot manier achter moet komen is altijd wel erg vervelend. Tis dat wij zo`n klein huisje hebben maar anders was je meer dan welkom hoor, hahaha. Hebben eventueel nog wel een leuke caravan voor je ;P. Grapje natuurlijk. Hoop dat je moeder mee wil met je en dat je dan ergens deze week nog weg kan want nu is het mooi weer en volgende week kan dat maar zo weer over zijn. Dominique71 , Ik begreep dat jij eerder ook al hier was dus welkom heten hoeft dan niet maar leuk dat je er weer bent. weet even niet meer of jij of hope het nou vroeg of ik een idee heb hoe het kan dat het met de innesteling steeds misgaat maar dat zou ik echt niet weten. Het kan door meerdere factoren komen en hoop dat ze snel een antwoord voor me hebben. Ik heb ook al zitten denken hoor... heb ik te veel koffie gedronken of te vet gegeten, je gaat het toch een beetje bij jezelf zoeken. Tis afwachten.... ik heb nu vast wel weer iemand vergeten maar dit was al een heleboel dus mijn excusses.............
moeder van 2 boys testen?? ikke?? nee hoor ik ben al heel snel gestopt met testen.. zit dik op de roze wolk
huh, heb ik dat verkeerd gelezen dan...??? maar goed dat je op die roze wolk zit en vooral lekker blijven zitten dan. Ik ga nog even terug lezen want volgens mij las ik dat toch echt bij iemand dat ze bleef testen om maar zeker te zijn....
ach je banner en ik wist het ook wel... had gewoon even terug moeten lezen en op moeten schrijven. ik bedoelde maureen... Jullie moeten er maar aan wennen, ik ben de opper chaoot hier ben ik bang!
Jemig Xon, wat een werk!! Dat je nog tijd hebt voor een baan ernaast. Ik bewonder je! Maar dat deed ik al, want ik bewonder alle juffen in het lager onderwijs en vrouwen die er voor kiezen om alleen een kind te krijgen .
Jeetje, kom er net op de bank achter dat ik jou vergeten ben. Hoe gaat het met jou nu? Ben je weer helemaal opgeladen na je bezoekje aan hollandia... Bedankt dat je ook aan mij hebt gedacht tijdens mijn afwezigheid hier... Op de 1 of andere manier trok ik het gewoon niet om weer van me te laten horen. Had ook lichtelijk schuldgevoel over het afzeggen maar wou ook niet weer gelijk komen zeuren hier. Tis sinds ik hier ben nog maar weinig positief geweest over wat ik te melden had. de vakantie is tot 2 weken wel super geweest hoor... hebben lekker gewandeld en genoten van de natuur en de rust. Wonen hier naast een oud ijzerboer en die loopt halve dagen machines te testen en je hebt in de stad zowiezo meer leefgelluiden wat maakt dat je gelijk super slaapt als je zo afgelegen zit en het was er ook super donker s nachts dus je bent compleet uitgerust s morgens... zal nog wel even wat fototjes plaatsen.
Oh sneeuwmees, balen zeg!! Maar ik zou de moed nog niet helemaal verliezen inderdaad. Misschien is je NOD wel wat later en had je inderdaad een latere eisprong. We wachten samen met jou nog even af en blijven duimen! Moedervan2boys: ja ben wel weer een beetje opgeladen maar ik mis in het begin iedereen wel weer enorm en vooral mijn zusje. Maar ja het is niet anders. Heb ook weer meteen een hoop werk dus ben al niet meer zo ontspannen helaas. Nou ja, qua klagen kan ik er dus ook wat van! Maar is helemaal niet erg als je klaagt hoor. Ik luister graag en iedereen hier wel volgens mij. Ik ga zo maar eens gauw slapen. Welterusten allemaal en tot morgen!
ach ja en dat weet ik ook wel hoor en het is al vaker gezegt en van anderen vind ik het ook niet erg en zie ik het ook niet als zeuren maar als je het zelf doet voelt dat wel zo. En tja, als je van vakantie terug komt duurt het nagenieten nog net 24 uur en zit je al weer midden in de sleur van het normale leven... jammer is dat toch altijd! Als we camperen zeggen we ook altijd bij terug komst dat we de eerste tijd de t.v niet aan doen omdat dat dan zo goed was bevallen tijdens de vakantie en savonds zitten we er dan vaak al weer voor. En dat je je zus en familie daar mist is logisch toch... je laat dan toch iedere keer weer even alles achter en moet je weer afscheid nemen. Kan me voorstellen dat dat ook iedere keer weer even zwaar blijft.
Hoi dames, Eerste dag overleeft hahaha, gisteren en vandaag zijn meer trainingsdagen was dus gisteravond helemaal sufgelult en te moe om hier te komen kijken. Tja na 3 jaar thuis valt het niet mee om je een hele dag te concentreren, ach alles went zullen we maar denken..... Weer een hoop getypt hier, heb ook niet alles onthouden...moet zo ook weg dus heb niet veel tijd.. Mees, spannend hoor meid!! Een eerste nega-test hoeft ook nog niets te zeggen, maar helaas weten we ook allemaal uit ervaring dat ie zo rond NOD toch wel iets moet laten zien, toch blijf ik nog even heel hard aan je denken vandaag, knuffffffff Lyanna, jammer dat het heeft doorgezet meid, maar idd mischien met een beetje hulp toch snel zwanger, s6 knuffffffff Moedervan2, wat jammer dat je dit allemaal mee moet maken zeg, het valt niet mee, hoop dat ze erachter kunnen komen waar het aan ligt en dat je dan dmv wat hulp toch zwanger kunt worden, knuffffffff Xon, fijn dat je toch lekker naar CP gaat met je mams, gezellig toch?? Geniet er lekker van en ik hoop dat je eitjes lekker gaan groeien en ook jij eindelijk op de roze bank mag gaan zitten!! Als iemand het verdiend ben jij het wel!! Natuurlijk iedereen hoor, maar ik gun het je zooo, knuffffffff meid.. Maureen, alles goed met je?? Justme, gaat het al wat beter met de kwaaltjes?? Jeetje, gaat het al wat beter met het vasten?? Las dat klussen wel wat lastig gaat worden?? Ik hoop dat het toch gaat lukken, s6 meid.... EEhhhh dit was het wel zo'n beetje hahaha meer krijg ik niet uit die grijze massa hier geperst, ga maar eens aanstalten maken om te vertrekken anders kom ik nog te laat.. Tot vanaaf en iedereen een dike knuffff van mij.. Liefs Sillysa
@Syl: die instructiedagen lijken me heftig. Mijn man heeft ook bij een callcenter gewerkt en die eerste dagen vond hij ook zo heftig. Hij werkte bij online, een telefonie/internet-bedrijf, waar nogal eens wat mis ging. Hij kreeg dus voornamelijk erg boze klanten aan de lijn en werd nogal eens uitgescholden. Vaak niet tegen hem persoonlijk gericht, maar meer omdat die mensen vaak lang in de wachtlijn zitten en vaak verschillende mensen met verschillende beloftes aan de lijn hadden gehad. Vaak door echt naar die mensen te luisteren, kon hij ze vaak nog wel tot bedaren brengen. Mijn man droomde in die tijd ook heel heftig. Toen hij dat werk deed, praatte hij ook steevast in zijn slaap. Hij kon er toch slecht tegen dat mensen zo onaardig tegen je waren (terwijl je ook alleen maar je werk deed). Het gekke is dat hij heel vaak persoonlijke gesprekken met mensen had. Of dat hij (bij oudere) mensen iets langer aan de telefoon bleef. Officieel moest hij bijv. zeggen: u moet maar evenkijken of het groene stekkertje er wel goed in zit en of dat het gele stekkertje in het rode gaatje zit. En eigenlijk moest hij dan al het gesprek afsluiten en dus de mensen met een kluitje in het riet sturen (want een gesprek mocht maar max. 6 min. duren). Maar hij bleef dan even aan de lijn en luisterde even met de mensen mee terwijl ze alles naliepen. En ondertussen kreeg hij vaak hele persoonlijke verhalen van mensen. Daardoor was zijn klanttevredenheidsscore ook vrij hoog. Alleen liep hij vaak ertegen aan dat hij mensen met heel technische vragen niet kon helpen. Dat vond hij dan vervelend omdat je dan toch die mensen niet verder had kunnen helpen. Toch was hij doodongelukkig met dat werk en als hij 's avonds thuiskwam zei hij altijd: shit, weer geen ontslag gekregen. Na een paar maanden heeft hij zelf maar een gesprek aangevraagd en gezegd dat hij er mee wilde stoppen. Toen zei zijn baas dat ze hem zo lang aan hadden laten modderen, omdat hij van die hoge scores had, maar dat hun ook twijfelden aan zijn technische kennis. Zijn baas zei toen letterlijk. We hadden wel eens het idee dat de klanten bij jou nog niet verder geholpen waren, maar dat ze in ieder geval een goed gesprek hadden gehad. Ik hoop dus dat het bij jou succesvoller zal zijn. Jij lijkt me in ieder geval ook geen type die wel haar mannetje kan staan. Dus heb er alle vertrouwen in dat het bij jou helemaal goed gaat komen. Hier nog geen rood, de vraag is voor hoe lang. Natuurlijk hou ik ook hoop tot het rood zich aandient, maar ben realistisch genoeg dat een kruidvat test vaak al voor je NOD positief kan testen, dus dat er dan toch wel iets te zien had moeten zijn. En als die klachtjes daadwerkelijk zw.klachtjes zijn, dan moet er toch een zw.hormoon in je lijf zitten en dus zichtbaar zijn op een test. Dus ja, hoop houden, tegen beter weten in.
Goedemorgen meiden. Mees, k@t dat je gisteren een negatieve test had. Heb je vanochtend nog 1 gedaan met ochtendurine? Nog geen rood gespot? Blijf hard voor je duimen meid. Mv2boys, dikke knuff. Wat ongelofelijk kl@te dat het mis is gegaan, wel fijn dat je door gezet hebt en nu afspraak hebt. Sillys, dat was zeker wel even wennen om na 3 jaar weer aan het werk te gaan. Verder weet ik het even niet meer, dus bij deze iedereen maar even een dikke knuff. Hier na 2 dagen aardig wat buikpijn nu eindelijk wat minder geworden. Ook gisteren nog veel buiten geweest met zoontje, was natuurlijk mooi weer. Is vandaag wel weer anders, hier is het hartstikke bewolkt en heeft zelfs een beetje geregend. Zo om 11.30 moeten zoontje en ik bij de kapper zijn, dus nu even nog lekker bakkie koffie drinken.