mees, dus toch....! Echt shit voor je er zijn gewoon geen andere woorden voor. Ik weet hoe je je voelt en is echt om moedeloos van te worden. Ik heb vandaag de zwangerschapvitamine, omega 3 en teunisbloem olie in huis gehaald en ga hopen dat dat ook maar iets voor me doet. Ben jij ook al aan al die middeltjes? Heb dat nooit bij de andere 2 gedaan ook al ging dat ook zo moeizaam maar voel nu ook dat de tijd begint te dringen al ben ik nog geen 40.
Hi dames, @Mees: Hè nee . Wat een teleurstelling. En moeilijk om de knop dan weer om te zetten en naar de volgende ronde te kijken. Meestal kan dat pas na een paar dagen vanaf je ongesteld wordt. Nu inderdaad maar even lekker tegen je man aankruipen en jezelf (laten) verwennen. En je kleine knuffelen natuurlijk. Dikke knuffel hoor. @Moederv2boys: Erg moeilijk voor je. Eerst de blijdschap en dan het verdriet. En dat al een paar keer. Gelukkig ga je nu hulp krijgen. Sterkte nogmaals. @Jeetje: Moeilijk concentreren zeker? Petje af hoor. @Syll: Ja zal best even zwaar zijn. Ineens omschakelen en weer werken. En dan ook nog instructiedagen enzo. Pfff. Maar 't zal je uiteindelijk vast een goed gevoel geven. Maar nu zal je vooral eerst moe zijn. Met mij gaat het wel hoor. Alleen vandaag al fietsende voelde ik iets lopen. Ik kreeg de schrik van m'n leven. Ik had vandaag namelijk na 4 dagen weer voor 't eerst lichtelijk pijn wat leek op menstruatiepijn maar dan de lichte versie. Het liefst was ik ergens naar binnen gegaan waar ik naar de wc kon en meteen checken. En verder fietsende voelde ik het weer. Nou ik was zó bang. Toch mezelf rustig gehouden. Wat ik al erg goed vond. Eerst nog naar de slager gegaan waar ik toch langs kwam. En toen doorgefietst naar huis. Er was gelukkig niets aan de hand. Toch nog lekker weer geworden. Het begon grijs maar later in de middag werd het ineens weer lekker zonnig hier. Mmm. Fijne avond dames
@mees, balen meid! dikke knuf @syl, wennen he zo'n 1e dag! maar wel leuk he @lyanne, fijn dat je bank snel komt @maureen, heel herkenbaar!!! die ongi achtige pijntjes blijven nog wel even hoor. ik heb een vraagje aan de dames die regelmatig een follikel meting hebben gehad. op welke dat moet er een dominante follikel aanwezig zijn? dwz groter dan 1 cm? ik dacht al redelijk vroeg in de cyclus maar kan me uiteraard vergissen. hier verder alles ok, boobs erg zeer...... met de misselijkheid gaat het wel als ik maar erg regelmatig eet. heb dus altijd wat bij me! darmen zijn nu helaas ff opstandig, das minder. lekker op de bank met wat druiven, dan komt het vast allemaal goed!
Mees...wat shit zeg meis, knuffel! MAureen, dat had ik ook hoor, is afscheiding, leek steeds net of ik in mijn broek plaste...dat doe ik nu overigens regelmatig als ik hoest, nies etc. haha
Lyanne, ik begrijp dat jij ook ongi bent geworden....balen joh...heb je al een afspraak gemaakt met gyn? Heb nog niet alles gelezen, was best veel na 4 dagen en kan het ook niet allemaal onthouden, sorry, ga mijn best doen.
@Mees, tjee wat een domper zeg dat rood. Had ik toch eigenlijk niet verwacht. Nu maar weer proberen om de blik vooruit te richten naar september, succes @Lyanna lekker hoor zo'n nieuwe bank. Komt ie deze week, weet even niet meer of je dat er ook bij gezet had. @Justme een dominante follikel is meestal niet vóór de 10e dag te zien. Pas rond die dag zijn ze meestal zo rond 1 cm. (althans bij mij) Vanaf +/- dag 13 schijnen ze gemiddeld 2 mm per dag te groeien. @Maureen wat een schrik zeg. Ik geloof dat ik helemaal in paniek zou raken. Knap dat je eerst nog rustig je boodschap hebt gedaan. Gelukkig was er niets aan de hand en schijnt dit normaal te zijn. Maar toch lijkt me dat steeds weer schrikken
Maureen, das dan weer even schrikken en geloof ook niet dat ik zo lang had kunnen wachten met kijken. Maar gelukkig dus niks ernstigs. De teleurstelling heeft al weer een beetje plaats gemaakt voor nieuwe hoop! de afspraak volgende week met de gyn en de teunisbloemolie geven mij die hoop weer en heb er nu al zoveel positiefs over gelezen dat ik mij ook weer helemaal posief voel. Nieuwe ronde nieuwe kansen en flink wat ovu testen in huis gehaald. kinderen zijn een duur grapje, zelfs al voor ze er zijn... ben nu maar even op marktplaats gaan snuffelen en heb zo een boel in kunnen slaan.
@moedervan2 ik ben geen expert in al die huis middeltjes maar ik meen eens iets gelezen te hebben dat je teunisbloem niet moet nemen na je eisprong. Kijk dat dus nog even goed na voor je eraan begint!
zeg jeetje, wat voor werk doe je eigenlijk dat je dat gewoon thuis kan doen? En vasten, thuis werken zou voor mij geen goede combi zijn, ben gek op eten en heb er echt een handje van langs de kasten te gaan zo gauw als ik even niks te doen heb... te veel verleiding en als het niet mag dan heb ik dat nog veel erger.
okej boudicca bedankt voor de tip meende ook al zoiets gelezen te hebben maar al een tijdje geleden dus wist dat niet meer zo zeker... zal het nog eens goed door lezen allemaal.
Justme, het wisselt erg wanneer je een dominant follikel kunt hebben, dat ligt namelijk ook aan het moment van je eisprong. Gister was het voor mij cyclusdag 10 en ik had een follikel van 9 bij 13 mm en een van 13 bij 13mm. Dit is onder invloed bij mij van hormonen (zonder hormonen groeit mijn follikel veel minder snel), maar sommigen hebben al op dag 12 een eisprong en hebben dan ook veel eerder een groter follikel. En wat bouddica ook al zei een follikel groeit ongeveer 2 mm per dag, dus op die manier kun je uitrekenen hoe lang het ongeveer duurt tot wanneer hij groot genoeg is om te knappen (20 mm) (ook al groeien mijne zonder pregnyl gestaag door tot soms wel 28/30 mm). Maarre waarom wil je dat eigenlijk weten, dat heb jij helemaal niet meer nodig natuurlijk Maureen, pfff snap dat t ff schrikken was, en dan ga je eerst nog naar de slager, hahahaha. Ik heb afgelopen voorjaar tijdens de voorjaarsbeurs wel drie keer gedacht iets te voelen lopen, elke keer in de rij staan en dan uiteindelijk niets! Dat kwam de dag erna, haha. Tja je gedachten kunnen een hoop met je doen. Mees alweer beetje over het ergste balen heen?? Knuffff
@Maureen: die eerste weken zul je inderdaad van dit soort rare dingen meemaken. Er gebeurd zoveel in je lijf. Bij mijn zwangerschap had ik ook steeds het idee dat ik in mijn broek geplast had. Heel raar allemaal. Morgen naar de huisarts, hè? @Justme: zag dat jij deze week al je termijnecho hebt. Spannend, of niet? Sorry, heb deze mail met een paar onderbrekingen getypt. Ben even de kluts kwijt op wie ik nu nog moest reageren. Moet dus eerst weer even bijlezen.
Maureen, das even schrikken zeg! Ik heb op dit moment hetzelfde. Ook wat meer afscheiding. Ik schrik me ook af en toe een hoedje en snel dan naar de wv om te kijken of het nog allemaal goed is. Maar gelukkig...alleen maar wittige afscheiding. En dat is ook heel normaal tijdens je zwangerschap. Maar toch, dat gevoel hè. Ik had vorige week ook een paar dagen heel erg last van ongi pijn. Nu al een paar dagen niet. Dus zal er ook wel bij horen. Kan echt niet wachten tot het 1 september is. Tjonge wat duurt dat lang zeg! Xon, wat flink ben jij geweest zeg! Ik moet morgen weer aan de slag in huis. *zucht* Nog niet echt zin in. Mv2boys, wat een teleurstelling meis. Wat kan moeder natuur toch gemeen zijn zeg. Je eerst zoveel geluk geven en het dan keihard weer afpakken. Heel sterkte meisje en zet 'em op. Het lukt echt wel een keer! Dikke knuffel voor jou. Justme, bijna je echo! Spannend meid! Wou dat ik al zover was. Boudicca, hoe is het met jou meid? Mees, hoe is het meis? Even lekker uithuilen hoor. Snap heel goed dat de teleurstelling heel groot is. Lekker tegen je mannetje aankruipen vanavond. Dikke knuffel. Hier verder alles goed hoor. Wel moe en wat misselijk af en toe. Maar dat vind ik eigenlijk alleen maar HEERLIJK! Dat zegt mij even weer dat het nog goed zit. Lekker 2 dagen vrij nu. Vrijdag nog even werken en dan zondag op naar Disneyland! Dikke kus voor iedereen. Sorry, als ik je vergeten ben. Liefs, S.
Oké bedankt dames. Wel schrikken. Dus dat blijft? Dan zal ik vaak naar de wc rennen . Ja ik sta er ook van te kijken dat ik niet in paniek raakte. Maar zat er tegenaan hoor. Moest al bijna huilen. Was nog ver van huis toen. En toen 'sprak' ik weer tegen mijn toekomstige kind (of kinderen) en praatte m'n angst weg. Ik zei dat ik zooo graag samen wil zijn en dat zij/hij welkom is/zijn en dat we het leuk gaan hebben samen en ik van haar/hem/ze hou. Tja Beetje psychisch misschien maar af en toe zeg ik dat en andere dingen de afgelopen dagen. Ben ook zo blij. Maar kan 't nog niet vasthouden. Soms vergeet ik dat 't zo is hihi. En soms denk ik 'ja eerst maar eens even kijken of 't woensdag nog zo is en zoja over een paar weken of alles wel goed zit. En zo ja, over nog meer weken of ik die 12 weken grens haal en zo ja enz. Maar dat zullen alle zwangere vrouwen wel hebben. Zeker vrouwen zoals wij die er zo mee bezig zijn. Misschien als je jonger bent dat je minder zwaar denkt ofzo. Fijne avond dames (denk trouwens niet dat het een tweeling wordt hoor. Want ergens gelezen dat de HCG waardes dan sneller stijgen. En bij was dat nog niet zo. Maar ik weet 't nog niet hè)
@Xon: ja, vind het toch nog steeds zwaar klote natuurlijk. Had er goede hoop op en het leek allemaal zo mooi, zo vlak voor mijn verjaardag. Dan gaat de fantasie al weer makkelijk met je op de loop. Tel daar nog wat hoopvolle klachtjes bij op. Ja, dan donder je weer hard van de bijna roze wolk af als het niet zo is. Ondanks dat ik uit zelfbescherming steeds tegen mezelf gezegd had dat ik waarschijnlijk gewoon ongesteld zou gaan worden (en dus ook maar voldoende maandverband in huis had gehaald). Maar goed, we zijn weer terug bij af voor deze ronde. Snap niet meer wat we nog anders moeten en kunnen doen om wel zwanger te kunnen raken. We hebben alle soorten van klussen al geprobeerd (om de dag, rondom de eisprong wat vaker, iedere dag klussen). Het enige positieve is dat mijn cyclus deze maand 28 dgn was (wat normaal was voor mij voor mijn mk) en dat ik nu nog even kan proberen wat kilootjes kwijt te raken.
Haha, Maureen! Zooooooooo herkenbaar die dingen die jij opnoemd. Als ik op mijn werk naar de wc ga, fluister ik zacht: Geen roze, geen roze, geen roze. En als het dan goed is praat ik ook even tegen de kleine rijstkorrel. Goed vasthouden aan mama hoor! Ik wil je niet weer kwijtraken.
Lieve Mees, ik vind het zo *piep* voor je meid. Zo waardeloos hoe je lichaam je voor de gek houdt. Wat wij deden was, rond dag 13 beginnen met ovutesten en dan op de dag dat ie positief was of bijna positief, klussen en dan nog 2 of 3 dagen erna. Maar dat hebben jullie waarschijnlijk ook al lang geprobeerd. Wou dat ik je even een echte knuffel kon geven meid. Dan maar een megadigiknuff. Komt ie... Liefs, S.
@Secondlife: dank je. Ja, we klusten altijd om de dag tot ik een positieve test had en dan 3 dagen achter elkaar. Deze keer ook nog wat langer doorgegaan. Maar goed, ik word een dagje ouder en als je hoort het percentage per maand dat je nog maar kans maakt om zwanger te raken, dan mag ik nog niet klagen dat we pas naar ronde 4 gaan. Misschien ben ik wel te ongeduldig omdat ik het te graag wil. Maar ja, hoe kan je dat loslaten als je er zo middenin zit. @Maureen: inderdaad heel herkenbaar hoe je je voelt. Hoe klein het ukkie ook is, je hebt echt het idee dat je het met alles wilt beschermen en bij je houden. Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook wat af gegoogled. Steekje hier, pijntje daar, afscheiding! Door al dat gegoogle ben ik toen min of meer op zwangerschapspagina belandt. Ook maar goed dat de wc's op mijn werk geen camera hebben hangen. Ik heb daar al wat schietgebedjes uitgesproken.
@Secondlife: Gelukkig, dan ben ik toch nog normaal. En inderdaad rijstkorrel hahaha. @Mees: Moeilijk hè. Ook van mij een mega knuffel hoor. Edit: Ach goss Mees. Zie 't zo voor me. Hoop dat je dat snel weer mag doen. Liefs
Ach wat schattig Maureen, hoe je dat zegt. Herkenbaar hoor. Ik praat (of eerder denk) zo wel eens tegen hij /zij die er nog niet is, dan zeg ik 'kies mij nou eens uit als je mama, het is misschien niet de meest ideale situatie maar met z'n tweeen gaat het ons ook lukken en je bent zo welkom en ik hou nu al van je' maar ja, tot nu toe is er nog niet eentje geweest die het met me aandurfde (bij jou gelukkig wel). Nou ukkepukkie van Maureen blijf maar goed zitten want weet zeker dat ze goed voor je gaat zorgen. Overigens moeten alle andere ukkepukkies vooral ook blijven zitten natuurlijk! Mees, nog dubbeldikijsje met slagroom gescoord tegen de ellende? Knuf!