wie nog meer 35+ deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door justme66, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedervan2boys

Moedervan2boys Actief lid

28 jun 2011
    190
    0
    0
    full time, stay at home moeder.
    overijsel
    ow ja dat met dat strijken dat heb ik juist altijd gewoon gedaan terwijl hij er bij was zodat de verleiding er snel af zou gaan en het snel duidelijk zou zijn dat hij dan niet daar bij mag. Als hij toch hem aan wou raken, want dat willen ze dan liet ik hem afkoelen tot dat het niet meer gevaarlijk was maar toch nog warm genoeg dat het indruk op hem zou maken en dat liet ik hem dan gewoon voelen. Ook met bekers met warm drinken en eten. Hij is daar wel heel voorzichtig mee nu. Maar das dan het lastige op de straat dat kun je niet laten ervaren en ook in de stad wil ik het liever niet ondervinden dat ik hem kwijt raak omdat meneer het op zijn lopen zet.

2. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen allemaal

even snel bij lezen voor ik er voor vandaag weer vandoor ga

Mees ik blijf het een bijzonder verhaal vinden van dat watje maar ach weg is weg en jij bent er vanaf.

Waarom ik nu (al) een HSG krijg als het deze keer niet is gelukt is? Standaard procedure van mijn zh. Na 3x iui in eigen cyclus ga je aan de hormoon behandeling maar vóór ze daaraan beginnen maken ze eerst een HSG om zeker te weten dat het niet aan verstopte eileiders o.i.d. ligt dat een zwangerschap uitblijft. Eigenlijk had ik dat nu allemaal al achter de rug moeten hebben (ben immers al met de 4e x bezig) maar zh had vergeten te melden dat ik de afgelopen keer op dag 1 had moeten bellen en dag 3 had moeten verschijnen. De vorige keren was dat steeds dag 10 dus had nu ook braaf een afspraak gemaakt voor dag 10. HSG moet in de eerste week en dus was ik te laat. "foutje".:x Ik zit nu dus extra hard te duimen dat er een positieve test komt maar ben heel bang van niet. Ik zie mezelf nog niet (zoals Xon) een spuit geven, maar als t moet dan moet t hoor! :$

Nou ik ga er zo vandoor. Ga met mijn paps een heel eind aan de wandel in de bossen. Hopelijk hebben we mooi weer. Zou in ieder geval droog blijven. Vorige week zijn we tot op ons vel nat geregend. Werkelijk een hoosbui gehad:x. Nu ja daar wordt zo'n wandeltocht memorabel van zullen we maar denken. Ben vanavond hopelijk moe maar voldaan weer terug om alles wat jullie vandaag kletsen bij te lezen.

Fijne dag allemaal.

3. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    *Zwaai even naar de meiden, hier wachtend op houten krukje op nieuwe bank.
    Tot laters meiden.*

4. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Boudicca, ik heb ook een HSG gehad.
    Het is geen fijn onderzoek, maar er gaan allerlei horrorverhalen op internet de ronde.
    Dat vind ik een beetje overdreven en daar zou ik niet teveel van lezen.
    Bij mij ligt mijn baarmoeder een beetje gekanteld waardoor het plaatsen van het vacuumpompje lastig en pijnlijker dan gemiddeld was (ik zal je verdere details besparen).
    Weet je, ik vond het een fijn idee om te weten of mijn eileiders open waren of niet. Je hebt dan niet het gevoel dat je voor niets bezig bent. En daar komt bij dat iedereen die die verhalen op internet rondbazuint even vergeet dat het niet te vergelijken is met een bevalling. En dat houd ik altijd maar voor ogen.
    HSG, Sis-echo, operatie, spuiten van hormonen allemaal niet leuk maar voor een goed doel (hopelijk ooit eens) ;) !!

Mees, in principe heb ik mijn donor vrijdag en zaterdagochtend geboekt, hahaha.
    Maar inmiddels ken ik hem een beetje, en ben ik altijd bang dat hij het vergeet, later komt of dan toch maar 1 keer kan. Dus het is altijd weer even afwachten. en hij is altijd zo moeilijk te bereiken, althans hij leest denk wel mijn berichtjes maar vergeet (of kan geen) op dat moment antwoord te geven.

Gister overigens eindelijk na drie keer mailen eindelijk een tweede datum voor mijn tweede afspraak bij de kliniek gekregen.
    Dinsdag 6 september. Ben benieuwd. Of eigenlijk hoop ik er niet naar toe te hoeven :p) !!

Lyanna hoop dat je vanmiddag zwaait vanaf je nieuwe bank!

Mees en moederv2, ik heb natuurlijk geen ervaring van een eigen kindje, maar ben natuurlijk wel juf van gemiddeld 25 a 30 kinderen. Heb ook aan de allerjongsten van net 4 lesgegeven en veel kindjes om mij heen gehad van vriendinnen, en natuurlijk het toen 3 jarige zoontje van mijn ex gedeeltelijk mee opgevoed.
    Kinderen kunnen en snappen veel meer dan je denkt, je mag echt wel wat van ze verwachten. Duidelijke afspraken maken hoe klein ze ook zijn en het allerbelangrijkste is het positief belonen als ze het goed doen. Complimentjes dan he, géén cadeautjes (hooguit een sticker bij extreem goed gedrag). Veer in de kont zeg maar, tot het belachelijke overdrevene aan toe. Kinderen gaan daarvoor. Een kinderhand is snel gevuld zeg maar, zijn vader en moeder zijn alles dus als mama blij is dat hij/zij iets goed heeft gedaan, denkt zo een kind jeeeeeeh mama is blij, dat doe ik nog eens! Het werkt, écht!

Oh ja en Mees, nogmaals ik heb echt makkelijk praten en kan het makkelijk zeggen en ik snap je heel goed, maar je zoontje moet bij hoge uitzondering echt wel eens bij anderen kunnen slapen.
    Vooral als dat mensen zijn die hij goed kent.
    Er zijn natuurlijk heel veel redenen om te bedenken dat het niet kan (slaapritueel, anderen belasten enz. ). Maar jij bent degene die het moeilijk vindt en er problemen mee heeft en je vergeet misschien dat je zoontje het wel geweldig vindt om bij opa en oma te slapen (en opa en oma het ook heel leuk vinden!).
    Gun jezelf ook af en toe eens een avondje zonder je zoontje lekker samen met je man, je bent niet alleen mama.
    Kinderen hebben en krijgen er vaak last van als ze teveel worden beschermd en uitsluitend worden opgevoed door de ouders (daarom zijn peuterspeelzalen ook zo goed, leren omgaan/ delen/ ruzie maken/ oplossen met andere kindjes, ik weet dat je dat ook lastig vindt maar ook hier geldt dat jij daar waarschijnlijk meer moeite mee hebt dan die lieve kleine kruimel van jou die het vast geweldig vindt ;)).
    Mees, ik hoop dat je het niet verkeerd opvat, het is van mijn kant écht alleen maar goed bedoelt en ik wil echt niet belerend of wijsneuzerig overkomen. Ik heb deze gesprekken vaak met ouders en dit is denk meer een stukje van mijn professionaliteit als leerkracht dan als toekomstig moeder ;).
    Als je het vervelend vind dat ik dit zo heb gezegd moet je het ook eerlijk zeggen hoor!

5. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0

6. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Boudicca: ook ik heb een HSG gehad, nu heb ik natuurlijk wel 3 kidneren gehad, maar ik vond het echt heel erg meevallen. Bij ons werken ze ook niet met een vacuum pompje maar met en ballonnetje wat ze opblazen in de baarmoederopening. Ik heb er echt geen pijn van gehad. Ook niet bij het inspuiten van het contrast; maar eileiders waren wel goed open; als ze dicht zitten kan het wel pijnlijk zijn. Dus niet te veel zorgen maken! Heb je er trouwens 1 gepland staan?

7. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    #1227 Xon, 18 aug 2011
    Laatst bewerkt: 18 aug 2011
    Gefeliciteerd met je man, Jes!
    Was de bonte avond nog leuk, wat voor optreden deden je meiden??

Die HSG met balonnetje schijnt idd geen pijn te doen.
    Maar nog niet ieder zh gebruikt die methode.
    Je zou verwachten dat ze bij een kliniek waar deze ingreep denk regelmatig gebeurt wel het balonnetje gebruiken.
    Maar dan nog, zou me er niet al te druk over maken.

Hmmm, lekker appeltaart.
    Kun je niet een stukje digitaal doorbliepen?
    En, ik zou idd dan ook geen vwp doen. Wel grappig dat je eerst afspraak maakt en dan toch weer afzegt, haha.
    En wat kan jou het schelen wat andere mensen denken, jij/jullie zijn er blij mee toch?

8. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Oh Jes, appeltaart, lekker!! Gefeliciteerd met je man! En kan me heel goed voorstellen dat je die vwp niet laat doen. Leuk dat je buikje al te zien is trouwens.

Boudicca: hoop dat je een lekkere en vooral droge wandeltocht hebt vandaag! En waarom denk je dat het niet raak is? Voorgevoel, klachtjes? Ik duim voor je hoor!

Lyanna: Hopelijk zit je inmiddels lekker comfortabel op je splinternieuwe bank!

Mees: wat een mysterie van dat watje :D Hoe is het vandaag, nog geen rare dingen meegemaakt? :p

Xon: hoop dat je donor gewoon vrijdag én zaterdag komt en je daarover niet in de stress hoeft te zitten!

Ik had gisteren een wat betere dag maar vandaag aan een stuk door honger en we moeten nog zo lang! Maar ik wil er niet over klagen want ik doe dit uit mezelf en heb in ieder geval over een aantal uur eten en drinken. Verder weinig nieuws hier. De klusdagen komen eraan. Eindelijk actie en daarna weer het lange afwachten.

Fijne dag vandaag allemaal! Tot later.

9. Moedervan2boys

Moedervan2boys Actief lid

28 jun 2011
    190
    0
    0
    full time, stay at home moeder.
    overijsel
    xon, wat jij zegt werkt idd hier thuis heel erg goed maar misschien moet ik het buiten nog even iets overdrevener doen ofzo. is moeilijk om tussen hem en auto`s te komen. Ga het gewoon proberen en keep you all posted ;)

Jes, heb ook niet helemaal terug gelezen maar vanaf dat ik terug ben heb ik weinig gehoor van je dus dacht maar eens even vragen hoe het met je is!? Ik heb bij de laatste ook spataderen gekregen en ben ook bang dat dat een volgende keer erger gaat worden. Denk dat leeftijd daarin ook een rol speelt. Mijn oma had al heel jong de benen gewoon bijna zwart van de aderen, bah... hoop niet dat dat ervelijk is????
    Wat leuk dat je je buikje begint te zien dat duurt bij mij altijd heeeel erg lang. Wat ik irri vond van me zelf is dat ik er gewoon ook echt niet vanaf kon blijven. Dat deel van mijn kleding was ook binnen een dag smoesterig vooral als ik wit droeg, hahahaha.

Gf met je man en maak er een leuke dag van! En natuurlijk even genieten van het kindloos zijn. klinkt misschien lullig maar bij ons gebeurd het niet vaak maar als ze weg zijn vind ik dat echt genieten. Na een paar dagen kan ik echt zoiets hebben van nu moeten ze maar weer eens terug komen maar ow wat heerlijk als je gewoon lekker met zn 2en bent. De jongste is trouwens nog niet langer als 1 nacht weg geweest daar moet ik maar eens even achter aan. lol

Jeetje, wat vreselijk dat je zo`n honger hebt meid en dan word er hier ook nog gepraat over lekkere HOLLANDSE appeltaart, leef(met een klein lachje) helemaal met je mee hoor!!!

Hier net de uitslag van mij uitstrijkje gehad en blijkbaar hadden ze me ook op soa`s getest, dit voelde een beetje beledigend moet ik eerlijk zeggen! Ik heb papje 2 en dit is, zo begreep ik, niet goed maar ook niet slecht en moet over een half jaar terug komen. Dit zou een eventuele zwangerschap iig niet in de weg moeten staan. Dat laatste is ook niet gevonden, wat mij niet verbaasde aangezien we 5 jaar, op werken na, dag en nacht samen zijn.....

nou de kleine op bed ik snel stofzuigen en zo weer terug!!!

10. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    @Xon: succes met je donor! Ik hoop dat hij gewoon 2x kan.

@Baudicca: spannend zo'n onderzoek. Ik zal voor je duimen dat het voorspoedig verloopt en dat je nergens last van hebt.

@Jes: mmmmm lekker, ping maar door die appeltaart. Ik krijg wel heel veel zin in appeltaart, misschien ga ik er ook eentje bakken ... Ik moet nog naar de winkel ...

@zwangeren meiden: ligt er bij iemand hier ook de darmen een beetje overhoop?

11. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bank staat in de kamer, volgende week nog even een servicemonteur ivm klein krasje in leder en als het goed is kunnen ze dat verhelpen.
    Maar vanaf vanavond kan deze dame weer heerlijk op de bank zitten, jeujjjj!!! :D

Ga nu verder kamer weer indelen, kleine slaapt. Daarna vanmiddag voor kleine man nog even een kom met 2 visjes kopen.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lyanna: fijn dat de bank er is. Jammer alleen van de beschadiging. Is dat tijdens het vervoeren gebeurd, of wisten jullie ervan toen je hem kocht?
    @Xon: ik neem je niks kwalijk, hoor. Ik stel ieders mening op prijs (en doe, als het kan daar ook echt wat mee). Een kind loslaten is nu eenmaal lastig, maar onontkoombaar. Dus overdag en losse uurtjes, ochtenden of middagen is hij al vaak bij mijn ouders en ga ik ook gerust een boodschap doen (of heb ik iets van het werk en passen zij op). Dat vertrouwen daarin moet ook gewoon groeien. Maar de avondslaap (en evt. logeren) vind ik dan weer een hele grote stap. Ik wil gewoon even de kleine kunnen knuffelen en even zeker weten dat alles goed is, als hij naar bed gaat. Zit tussen mijn oren, dat weet ik.
    En een ander ding is dat mijn man het leuk vond om ons zoontje aan mensen te laten zien, die hij al lang niet meer gezien heeft (en die op die bruiloft zullen zijn). Het zijn mensen die hij redelijk goed kent, maar ook weer niet zo goed, dat je bij elkaar op visite komt bijv. Dus op zich was dit een leuke gelegenheid, maar alleen lastig, omdat dat feest pas om half 9 's avonds begint en dan ook nog eens een uur terugrijden is.
    Dus nu maken we er maar gelijk een combi van de bruiloft en een leuk uitstapje. We gaan dus op ons gemak richting het hotel, pakken uit, gaan uit eten, daarna naar de bruiloft. Overnachten en (uitgebreid) ontbijten in het hotel en dan een dagje naar de Efteling. We hadden nog kaartjes met korting gekocht en de Efteling ligt daar op 5 min. rijden vandaan. Dus door een bruiloft, maken we er gelijk maar een reünie, uitje e.d. van.
    @Jes: verstandig om die punctie af te zeggen. Je kunt je helaas nooit helemaal indekken tegen alle risico's (hoe erg ik het ook begrijp dat je dat zou willen, zo ben ik zelf ook). En die onderzoeken zijn helaas ook niet helemaal veilig en hebben een verhoogde kans op een miskraam. Met zo'n score als jij hebt, is er (denk ik) ook helemaal geen urgente reden om nog een punctie te doen (denk ik). Je hebt ook nog een 20-wkn echo en mochten daar nu verontrustende dingen te zien zijn, kun je het alsnog doen. Maar ik zou echt proberen te genieten, een zwangerschap vliegt zo snel voorbij en het zou zonde zijn als je alleen maar steeds in de stress zit vanwege te verwachten uitslagen en stress van onderzoeken, toch?
    @Jeetje: jemig, nu al honger en je moet nog een paar uur wachten. Heftig, hoor! Gelukkig zijn de klusdagen weer in zicht, altijd weer een prettig vooruitzicht dat je er weer mee bezig kan gaan.

Vandaag geen gekke dingen meegemaakt, gelukkig. Gisteren even met mijn man een gesprek proberen aan te gaan over de verdeling van de huishoudelijke taken, omdat ik vond dat die de laatste tijd wat scheef gegroeid waren (richting mij dan). Viel even verkeerd bij hem, omdat hij zich aangevallen voelde dat ik blijkbaar vond dat hij niets deed. Dat was niet zo (heb ik hem proberen uit te leggen), maar blijkbaar leken we elkaar even niet te begrijpen. Blijkbaar is een tweede dag van een ongi ook niet het meest geschikte moment om over zoiets te beginnen. Ik vind dat soort gesprekken erg lastig en als je dan eindelijk een aanknopingspunt hebt en er op doorgaat en het pakt helemaal verkeerd uit, dan schiet ik helemaal vol.
    Dus ik was boven gaan douchen met een kutgevoel. Mijn man beneden met een schuldgevoel, omdat hij zich niet gerealiseerd had dat het voor mij hoog zat.
    Later op de avond toch maar (betere) afspraken gemaakt. En ik zag zelfs al wat lichte verbetering dat hij uit zichzelf al dingen had gedaan gisteren.
    Dus al met al is het toch niets voor niets geweest.

13. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Ik snap het ook helemaal hoor Mees,
    Het is ook echt heel lastig, en ik ben bang dat ik het zelf ook moeilijk zou vinden. In mijn situatie is er overigens geen keuze en zal ik wel wat vaker mijn kindje weg moeten brengen.
    Natuurlijk is het ook leuk om je zoontje aan anderen te laten zien en vooral ook dat je de dag erna lekker naar de efteling kan.
    Maar kon me ook zo goed voorstellen dat een nachtje samen met je man in een hotelletje en daarvoor een leuk en gezellig feest waar je samen zo lang kunt blijven als je wilt, ook heerlijk is en goed is voor je relatie.
    Ik heb zo ook af en toe een verzoek tot oppassen bij vriendinnen, maak er voor de kids dan altijd een feestje van, zij vinden het gezellig, ik vind het gezellig en paps en mams zijn er ff uit.
    Overigens van die huishoudelijke taken (héél herkenbaar, bij mijn ex was het overigens écht héél scheef ik dit na mijn werk eigenlijk nog alles, inclusief het verzorgen van zijn zoontje) dat moet bij mannen ook altijd even zakken. Ze zien het ook echt niet!!! Wij lopen ons daar ook al eerder aan te storen en denken daar in ons hoofd al overna. Tegen de tijd dat het er uit komt is het al niet zo aardig meer (vooral ook niet als je ook nog ongetseld bent, hahaah) en komt het voor hun uit het niets. Maaaaaaar dat trekt wel bij hoor. En bij jou ging hij al uit zichzelf aan de slag, heel goed.

14. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Pfoeiiii, donor weer geregeld.
    Hij komt in ieder geval morgen.
    En dan morgen even heel lief kijken voor zaterdag.
    Vanavond laat pregnyl erin, en dan is alles weer geregeld, jeeeeehhh!

15. Maureen

Maureen Niet meer actief

Hi dames,

Even ego:

Vandaag naar 't ziekenhuis gebeld. Zij zouden mij bellen zei de huisarts gister maar ik kon niet wachten. Dus kreeg de verloskunde afdeling aan de lijn. Een receptioniste of assistente. Hoe zeg je dat. Ten eerste klonk ze heel onvriendelijk. En ik zei dat ik niets voelde en wel wist dat ik moest wachten maar toch maar alvast een afspraak wou maken, zo vroeg mogelijk. Terwijl ik sprak onderbrak ze me en vroeg: mevrouw hoe kan u in hemelsnaam weten hoe ver u bent als u nog geen echo gehad hebt? En dat op 'n voor mij onvriendelijke toon. Ik zei dus 'Nou u hoeft niet zo onvriendelijk te reageren hoor. Waarop zij zei 'Nee dat is niet onvriendelijk maar ik wil gewoon duidelijkheid'. Van binnen dacht ik 'in hemelsnaam' als toevoeging slaat nergens op, om van de hardheid in haar stem maar te zwijgen maar heb het maar niet aangehaald. Toen zei ze 'Of rekent u vanaf de laatste keer dat u uw menstruatie had'. Dus ik zei 'Ehm ja en dat heb ik niet zelf verzonnen; ik dacht dat je altijd vanaf toen moest rekenen'. Toen vroeg ze wanneer dat was en toen ging ze zelf rekenen al tellende. Pfffffff.

Vervolgens maakte ze een afspraak voor 15 september, termijnecho. Dan ben ik 9 weken. Ze legde me op dezelfde toon nog uit dat eerder onnodig was omdat ik best ook minder ver kon zijn dan gedacht. En er dan misschien geen hartactiviteit is en dat ik me dan onnodig druk zou maken. Daar had ze natuurlijk wel gelijk in. Dus daar gaf ik haar ook gelijk in. Maar vriendelijkheid daar heeft ze geen kaas van gegeten. Ik vroeg ook nog of de gyn mij nou ook nog zou bellen. Ivm wat ik gister typte en wat de afspraak was. Ja dat kon wel zijn maar ZIJ had nu de afspraak gemaakt dus dat kon ik dan aan de gyn zeggen zei ze. Nou ik dacht bij mezelf 'ik spreek liever iemand anders dan jou'. Ze zei ook nog 'u hoeft zich geen zorgen te maken' (ik dacht hèhè eindelijk iets aardigs) en toen 'want als het in de aanleg al fout zit kan het ook nog mis gaan met 10 of 11 weken of later'.;)

Hoorde ook dat haar collega ook niet vriendelijk klonk naar haar toe. Toen ze even iets vroeg over waar ze afspraken kon zien staan enz. Toen dacht ik 'je trekt 't zeker aan dat mensen van je schrikken, of jullie zijn allemaal overwerkt':p

Maar goed tot 15 september kan ik toch niets anders dan wachten. Oja ze zei ook nog dat zwangerschapskwaaltjes toch pas na 7,8 weken beginnen. Alsof het een wet van perzen en meden is zoals zij het zei pffff. Ik snap dat het zo kán zijn. Maar er zijn hier genoeg dames die het al eerder gevoeld hebben. Never mind. Ik mag misschien wel blij zijn dat ik er nog niets van merk. Wie weet kijk ik nog eens verlangend naar deze periode erug :p En zodirekt ben ik druk bezig dus dan zal de tijd wel snel gaan.

Fijne avond dames. Ik kom misschien vanavond niet meer online. Voel me 'n beetje 'stil' zeg maar. Maar ik lees zo nog even wat jullie allemaal gezegd hebben.

Liefs

16. Maureen

Maureen Niet meer actief

@Xon: Oké de afspraak voor morgen staat dus in ieder geval. Nouja 1x kan genoeg zijn hè. Maar ik hoop voor jou ook 2x omdat jij het wilt.

@Secondlife: Morgen je termijnecho toch?

@Boudicca: Hopelijk is die hsg niet meer nodig ;)

@Dominique: Ja had ik in de week naar mijn NOD vooral. Daarna nog 'n paar dagen.

@Lyanna: Fijn je nieuwe bank.

@Iedereen: Sorry even vergeten wie wat zei.

Fijne avond.

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: wat fijn dat de donor in ieder geval voor morgen zeker is. En lief kijken, kan jij volgens mij heel goed. Dus ik denk dat hij ook overstag zal gaan voor de zaterdag. Lijkt me ook wel weer kriebels geven het idee hebben dat je er nu weer helemaal voor kunt gaan, of niet? En volgende week goed weer, dus je ziet, geen all inclusive, maar wel een zonvakantie voor de boeg!
    @Maureen: jemig, het lijkt wel besmettelijk dat mensen die op zulke afdelingen werken zo onaardig zijn. Ik heb ook wel eens zo'n assistente aan de lijn gehad toen ik wat vragen had ivm een mogelijke curretage. De vragen die ik had, had ze geen antwoord op en ze deed in ieder geval ook geen moeite om antwoorden op die vragen voor mij te gaan regelen. Ik heb toen het gesprek maar afgebroken en de volgende dag gewoon nog een keer gebeld. Toen had ik het tegenovergestelde van dat kreng en had ik een over-behulpzaam iemand aan de lijn. Alleen jammer dat je niet van tevoren weet wie er opneemt.
    En meid, probeer rustig te blijven en je niet van alles in je kop te halen. Je hoeft niet altijd iets te voelen en ik hoor inderdaad vaker dat veel vrouwen niets voelen en vanaf een week of 7 alsnog boven de pot hangen. Misschien verlang je nog wel eens terug naar deze klachtenvrije periode.
    En als je het gewoon echt niet trekt om zo lang te wachten dan moet je gewoon zelf een echo regelen. Toen ik twijfels had, en niet in het ziekenhuis langs mocht komen, heb ik bij een verloskundige in de buurt (die ook pretecho's maakt) zelf een echo laten maken (en betaald). Kostte me toen 25 euro, maar ik had duidelijkheid en dan maakte ons die 25 euro ook niet uit.
    En ik denk zelfs dat als je gewoon naar een verloskundige belt, en uitlegt dat je je zorgen maakt, je misschien ook met 7 weken al langs mag komen (en dat kost niets). Als je je voor jezelf maar heel goed inprent dat de kans dat er niets te zien is of geen hartje te horen is, aanwezig is en dat dat niet hoeft te betekenen dat het niet goed is. Dikke knuffel, meid! Je kan zo blij zijn dat je zwanger bent, maar het maakt je tegelijkertijd zo onzeker. Heel herkenbaar, hoor!

18. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond dames, daar was ik weer een aantal blaren rijker en morgen verga ik vast van de spierpijn maar het was toch wel een leuk dagje:D

@Xon en Jes, ik denk niet dat mijn zh een ballonnetje gebruikt bij de HSG want mij is aangeraden om de avond van te voren en een uur van te voren een pijnstiller te nemen. Nu heb ik zo mijn vraagtekens bij die van een avond van te voren en ik denk dat ik die zo wie zo heel eigenwijs niet neem. Wel heb ik ook al een recept voor een antibiotica want ze willen koste wat kost voorkomen dat ik door die HSG een infectie zou kunnen oplopen.
    Maar hij staat nog niet gepland hoor. Ik bel ze zodra ik ongesteld geworden ben (moet eigenlijk een formulier invullen en opsturen,maar ik bel ook maar even) en dan plannen ze me in voor hopelijk dezelfde week. Ze hebben per week maar 4 plaatsen (?) om dit te doen en het moet in de eerste week. Dus vol is niet alleen vol maar ook de dubbele pech van een weg gegooide maand :(. Daarom bel ik ook maar dan weten ze het net een dag eerder dan met het formulier over de post en misschien kan het secretariaat me dan meteen wel inplannen. Heb ik toch weer een dag gewonnen. Maar…..we hopen natuurlijk dat het allemaal niet nodig zal zijn en dat ik begin volgende week ergens kan melden dat ik op roze ben gegaan in plaats van op rood.
    Ik maak me er inderdaad niet al te druk over behalve dat ik het liefste heb dat het (als het dan toch moet gebeuren) nog in de vakantie kan.
    (moet ook 5 sept. weer beginnen) Ik moet toch twee keer na het zh want de dag na de hsg moet ik op controle omdat ze graag willen zien dat alle contrastvloeistof ook echt is verdwenen. Heb nogal een hekel aan vrij moeten vragen, bovendien weten, behalve mijn directeur en directe collega, ze op school niet waar ik mee bezig ben en dat wilde ik nog graag even zo houden. ;)

@Jes gefeliciteerd met je man!

@Jeetje het was een fijne wandeltocht maar wel héél lang. We zijn hopeloos verdwaald haha! Echt iets voor ons. ;) Maar gelukkig bleef het wel droog. Nu moe en stijf maar ja wat wil je ook na ruim 6 uur sjouwen!
    Ik prent mezelf vooral steeds in dat het niet raak is deze keer omdat de teleurstelling anders zo groot is. Maar ik heb stiekem wel goede hoop hoor.

@Moederv2 en Mees ik ben het helemaal met Xons visie over de peuter/kleuter aanpak eens maar ja ik zit dan óók in het onderwijs hè en dan kijken we er denk ik toch wat anders tegenaan. Bovendien hebben wij geen van beiden die ervaring met een eigen kind. Wanneer het om je eigen kruimel gaat dan gaat het denk ik toch allemaal wat anders.;)

@Dominique zou je eerst willen duimen dat de hele HSG niet nodig is, mag je bij het uitblijven van een positieve test verder duimen voor een easy onderzoek! :cool:

@Maureen wat had je een HORK aan de telefoon zeg. Invoelend vermogen: 0,0. Nu moet je nog bijna een maand (!) wachten. Kun je niet een verloskundigen praktijk in de buurt opbellen, het hele zaakje uitleggen en vragen of zij voor jou gemoedsrust bij ruim 7 weken al een echo willen maken. Dan moet er toch ook al hartactiviteit te zien zijn? Kun je daarna altijd nog weer terug naar de gyn. Of denk ik nu te simpel? :(

Zo dat is een hele lap tekst geworden zeg. Morgen niet alleen blaren op mijn voeten maar ook op mijn vingers haha.

19. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh Xon, succes met je donor morgen (en zaterdag). dat dit maar de laatste keer mag zijn dat je em nodig hebt;)

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boudicca: hier heeft het vanmiddag nog even geregend, moest toen nog aan jou denken en of jullie ook een pak regen over jullie heen hebben gehad. Zo te horen kun jij morgen geen stap meer verzetten. Wel leuk dat je zulke leuke wandeltochten met je vader doet. Ik vind dat ook wel eens leuk om iets te doen met een van mijn ouders. Je praat dan toch vaak wat anders dan anders.
    En kun je niet alvast een afspraak maken voor volgende week. Jouw NOD is vrij regelmatig, dus je kunt alvast ongeveer inschatten wanneer die afspraak het beste zou zijn. Afbellen kan dan altijd toch nog?
    Als je nu niet meer terecht kunt voor een HSG betekent dat dus dat ze dan deze maand niets doen. Want je had je max. van 3 inseminaties al gehad, toch?

Deel Deze Pagina