@jes, gefeliciteerd met je man. heerlijk appeltaart!!! dat zou ik nu ook wel lusten @dominique, mijn darmen zijn ook aan de hobbel hoor..... @xon, het duimen gaat door hoor @maureen, wat een verhaal zeg, vreselijke tante zeg! enne, voor de 7 a 8 weken kun je van alles voelen hoor!! hoeft uiteraard niet maar kan wel. nog een vraagje over follikels, bij dag 14 zou er toch zeker wel iets meer dan 1 cm moeten zijn?? dat was bij dat dinnetje van mij dus niet het geval..... vrees nu een beetje dat haar eitjes niet/niet goed rijpen. hier verder alles goed, erg moe. morgen heerlijk vrij dus het is al weekend voor mij! morgen weer een echo, heel benieuwd hoe groot het nu is.
Ik zie net dat ik de hele dag online heb gestaan!? Vanavond word het m niet want krijg zo visite. Zal morgen nog even bijlezen en misschien later op de avond. Denk laat t even weten voor wie mij dus steeds heeft zien staan maar dat ik dan niet antwoord of reageer.... Denk weer voor anderen maar zo ben ik nou eenmaal.
@Justme: heel veel succes morgen! Volgens mij moet de kleine uk van jou nu rond de 2 cm zijn. Onvoorstelbaar dat daar dan al van alles op en aan zit, hè? Nou, meid, ik wens jullie weer een mooie echo toe! @Jes: was je nog vergeten te feliciteren met je man! Sorry! Hoop dat de appeltaart lekker was. @Moedervan2boys: veel plezier met je visite. We zien je morgen wel weer verschijnen!
@mees, ja zo klein en alles is er in principe al! gewoon onvoorstelbaar! heb heel veel zin in de echo, veel minder zenuwen dan bij de vorige. nu lekker nieuwsgierig.
@Boudicca: maar natuurlijk duim ik voor je dat je het hele onderzoek niet hoeft te ondergaan! Ik dacht dat je er al aan vast zat! Duim duim duim... @Xon: go ei go! Zwem zwemmers zwem! @Maureen: er zijn wel meer vrouwen die niets voelen, hoor! Wat betref die echo: vorig jaar zat ik met hetzelfde euvel en ik heb toen ook een pretecho laten maken. Ik heb het daar aan de vriendelijke mevrouw uitgelegd en zij is aan de slag gegaan. Zij vond het heel normaal. Ik geloof dat ik er 45 euro aan kwijt was toen. Het is ff een bedrag, maar ik kreeg er nergens een echo uitgewurmd en ik hield het niet langer. Ik was toen 6.5 weken, trouwens. @zwangeren: dank voor de antwoorden op mijn vraag over de darmen. Ik kreeg het vanmorgen al weer helemaal benauwd. Ik zag het als een voorteken van een mk. Blijkbaar hoeft dat niet zo te zijn. Ik ben er echt door gerustgesteld! Wat fijn is het toch weer dat ik met jullie kan kletsen!
Hoi meiden, Had eerder vanaaf al een heel stuk getypt op allemaal gereageerd, onweer en zware regen en poef alles uit en weg Hier is ovutest mooi posi, dus nog ff klussen hopen dat het gaat lukken deze maand...Verder alles rustig hier, geniet van mijn nieuwe collega's hahaha das echt een leuk groepje bijelkaar, echt lachen. Mees, wat doe je toch weer allemaal???? Watjes in je oor? Hahaha, grappig weer hoor. Gaat het weer een beetje met je meid?? Hopelijk volgende poging beter, dikke knuffffff. En ja nog wel even gesproken met dochter, alles gaat goed met ze en ik hoor maandag meer over het overplaatsen, mis ze nog steeds hoor. Alles ook weer goedgekomen met manlief?? Xon, zet m op he meis?!? Go eggies, go eggiessss!! Hahaha gelijk een elftal in 1 keer, zou wel wat zijn 2 of 3 ineens poeh hey!! Dit wordt m! Dat moet gewoon, knuff Moedervan2, je vroeg me geloof ik over mama-vitamines?? Die slik ik nu niet hoor, alleen de tarwekiemolie verder niets, hoe gaat het met jou? Jeetje, wat lastig als je je zo zwak voelt zeg, wel knap van je dat je het volhoudt hoor!! En jij ook veel s6 met klussen deze maand meis, knufff Justme, alles goed met je? Slaap je alweer wat beter? Jij veel plezier morgen bij de echo. Lyanna, zonde dat je nieuwe bank direct al een beschadeging heeft, hopelijk kunnen ze er iets aan doen voor je, s6 Boudicca, lekker gewandeld vandaag?? Het was idd niet echt heel erg lekker weer, veel s6 met de HSG meid, lijkt me geen pretje... Maureen en Second hoe gaat het met onze prille preggies?? Al van de kwaaltjes?? En maureen je moet gewoon een afspraak maken hoor bij een gyn of verlos. Die huisarts van jou weet niet wat ie zegt zeg, dat zou die van mij echt nooit zo zeggen hoor... Allemaal een dikke knufff van mij, Sillysa Ga zo aan de klus hahahaha.....
Nou ja zeg, Maureen! Tis toch niet te geloven wat een stom mens zeg. Ik heb natuurlijk een hork van een gyn en dat is echt niet leuk. Hoop dat het eenmalig was, en misschien was ze gewoon wel vreselijk ongesteld ( en misschien wil ze ook wel zwanger worden, wie weet, ik verzin ook maar wat). Maar goed, ik snap dat je graag eerder voor een echo zou gaan, maar aan de andere kant snap ik ook wel dat ze wat langer wachten. Boudicca, sorry maar jij hebt ook al zo een muts. Hoe kan een pijnstiller van de avond ervoor de dag erna nog werken??? Heel goed, wees maar eigenwijs, want dat slaat nergens op. Ik had vooraf ook helemaal geen pijnstiller genomen, maar goed dat zou je wel kunnen doen natuurlijk. Meid, maak je niet te druk. Het is geen pretje maar het is ook zo weer voorbij. Ik hoefde overigens helemaal niet terug te komen om te kijken of de vloeistof er uit was gelopen, en ook geen anti- biotica hoeven slikken(raar hoor dat je preventief anti-biotica moet slikken, zo goed is dat spul niet voor je). Verder was het bij mij op dag tien en heb ik nog op dag 14 een poging gedaan (ook al dacht ik wel dat die waarschijnlijk niet zou lukken door al dat gerommel). Nou ja, maak je niet te druk in ieder geval. Syl, wat leuk dat je een stel leuke collega's om je heen hebt. Ik vind dat toch altijd wel belangrijk op je werk hoor. Dus je dochter wordt bijna over geplaatst, nu naar dat huis voor jonge moeders??? Justme, op dag 14 moet een follikel idd wel groter zijn dan 1 cm. Tenzij ze een heel lange cyclus heeft. Maar als ik dat zo hoor, denk ik ook dat haar follikels niet goed groeien. Ik neem aan dat als ze weet hoe groot ze zijn, al wel in de mmm zit? Waarschijnlijk zal ze ook wel clomid(of iets dergelijks) krijgen om de groei te stimuleren. Hier net de pregnyl gespoten. Het gekke is dat dat naaldje in je buik steken eigenlijk helemaal geen pijn doet, alleen die vloeistof die je er langzaam in spuit dat is best een vervelend gevoel. Nou ja, morgenochtend donor voor de deur. In principe, als je pregnyl spuit duurt het 36 a 40 uur voordat je een eisprong hebt, dat zou dan zaterdagochtend zijn. De zaadjes van morgen moeten alvast even weggetje zoeken en die van zaterdag moeten dan maar het werk doen, hahaha. We wachten maar weer af!
Oh ja just me, succes morgen. Ik ben erg benieuwd. En Dominique wij vinden het ook erg gezellig dat je weer zo lekker zwanger zit te zijn bij ons !!!
Goedemorgen dames! Ben alweer vroeg op om te werken maar eerst even bijgelezen. We waren gistermiddag weggeweest naar de film en daarna eten. Was wel leuk om er even uit te zijn maar nu dus stress om de deadline te halen. As usual! @Maureen: jeetje mina, wat een vervelend mens had je aan de lijn zeg! Ik zou echt niet zo rustig kunnen blijven als jij denk ik En wat een vraag, vanaf wanneer je dan rekent dat je zwanger zou zijn!! Ik hoop dat je voor je eigen geruststelling ergens anders iets eerder terecht kan als je dat wilt. Ik kan me je onzekerheid heel goed voorstellen. Succes ermee, meid en niet al te veel zorgen proberen te maken hoor! @Xon: succes vandaag en hopelijk ook morgen! Hopelijk wordt het een mooie verjaardag voor jou dit jaar met roze nieuws! @Justme: succes en plezier vandaag bij je echo! Ben heel benieuwd. @Sillysa: leuk dat je leuke collega's hebt en het zo te horen naar je zin hebt. Fijn dat met je dochter en kleinzoon alles goed is. Enne... klus ze jij ook hè @Sneeuwmees: heeeeel herkenbaar wat jij schreef over die scheefgegroeide verhouding en dat gesprek. Zo gaat dat hier namelijk precies hetzelfde. Helaas houdt mijn man zijn nieuwe schoonmaakgedrag nooit lang vol en moet ik hem er een keer in de zoveel tijd toch weer aan herinneren óf alles zelf doen óf hem dingen in de hand duwen (stofzuiger, dweil...) Gelukkig heb je er later nog even beter over kunnen praten. En klinkt leuk dat uitje zo hoor naar die bruiloft en de efteling! @Boudicca: o, jee, hopelijk valt het mee met de spierpijn! Wel leuk dat je dit soort dingen doet met je vader zeg. Ik wou dat ik ook zo'n band had met mijn vader. En succes met het afwachten wat het gaat worden deze maand. Kan me voorstellen dat je jezelf een beetje wilt indekken tegen een teleurstelling hoor. Maar hopelijk zijn die vervelende onderzoeken gewoon niet meer nodig! @Moedervan2boys: ik had je niet online gezien hoor, maar als dat wel zo was geweest had ik het echt niet raar of stom gevonden dat je niets schreef! Ik sta geloof ik zelf ook vaak online want dan heb ik de pagina openstaan om af en toe te kijken maar dan reageer ik soms ook een hele tijd niet als ik er dan geen tijd voor heb. Ik moest trouwens een beetje lachen om je verhaal over je kleine man die alle auto's wil aanraken en benoemen! Maar kan me voorstellen dat je je handen er vol aan hebt! Denk dat ik nu nog een hoop meiden ben vergeten, sorry! Ik hoop dat het goed gaat met iedereen. Fijne dag allemaal en tot later... *gaat nu als een speer die deadline eens WEL zien te halen!*
Ik kreeg hetzelfde voorgeschreven. Ook een kort kuurtje, maar wel alleen een uur voor de ingreep een pijnstiller. Dus dat zegt niks over de manier waarop de ingreep verloopt. Je kan de rontgenafdeling ook gewoon bellen met de vraag wat ze gebruiken. Ik heb trouwens ook niet terug gemoeten ter controle van de contrast; maar nogmaals bij mij is het misschien anders omdat via die weg al 3 kinderen zijn gekomen.
Jeetje: het is natuurlijk niet de bedoeling om jou het water in de mond te doen lopen met mijn verhalen; had er even niet bij stil gestaan... Maureen: dat gaat nergens over die reactie van die vrouw van het ziekenhuis. Bij mij zijn ze overigens erg aardig en bereid mee te werken. Ik vind het ook lastig een vk te bellen waneer je onder controle staat bij een gyn. Bij 7 weken kunnen ze het al heel goed zien hoor! Maar wat je wel kan doen is zo'n echografisch centrum bellen. Waar ik ben geweest kon het al vanaf 6 weken zwangerschap. Dat kost dan wel wat, maar je bent wel gerust gesteld. En anders gewoon terug bellen en zeggen dat je erover na hebt gedacht en er toch op staat bij 7 weken een afspraak te hebben. Gewoon je niet af laten schepen. Dominique: wat had de onrust veroorzaakt; heb ik ff gemist? Xon: succes weer de komende dagen, fijn dat het weer geregeld is! Moedervan2: maakt niks uit hoor, ik had jou ook gemist, maar toen zag ik dat berichtje dat je op vakantie was geweest. Zo hebben wij elkaar 2 weken misgelopen. Justme: succes met de echo! Sneeuwmees: ik heb niet zoveel moeite met het achter laten van mijn meiden, maar logeren is ook niet mijn favoriete onderdeel. Ben zelf nogal heimwee gevoelig. Kan me ook voorstellen dat als hij nog uit bed komt dat je er dan liever zelf bent. Bij ons komen ze eigenlijk nooit uit bed; dus dat maakt het ook gemakkelijker en ze zijn natuurlijk ook ouder. En heerlijk toch zo'n nachtje hotel en ook nog efteling er achter aan! Raar verhaal trouwens van dat watje; zou er ook niet gerust op zijn. Oh ja; de meiden hebben op de bonte avond circus acts gedaan. Nu alleen nog deze ochtend. Maar goed dat het is afgelopen, want ze zijn kapot. Steunkousen helpen goed trouwens. En gisteren werd ik 20 weken geschat ; maar mijn buik is ook al behoorlijk gegroeid.... Tot snel weer. Liefs
Hi dames, @Justme: Succes vandaag bij je termijnecho. Wat leuk. Nu hoor je hoe ver je 'precies' bent toch? Wat heb je de vorige keer dan gezien of gehoord? Nou dat je maar helemaal blij en verliefd terug mag komen. @Xon: Vandaag is de dag! Goed van je, alweer pregnyl gespoten. Nou dat dit de laatste keer mag zijn hoor. Het is gewoon raak deze ronde. Zet hem op. Of nouja de zwemmers dan. Ik zal voor je duimen. @Syll: Leuk dat je 't leuk hebt op je werk. En toch af en toe nog contact met je dochter zo te horen. Hoop dat ze het goed heeft in dat huis waar ze naar overgeplaatst wordt. @Dominique: Ja ik denk dat het er dus gewoon bij hoort inderdaad. Ik moet zeggen dat ik altijd al last heb van m'n darmen dus dat ik 't niet aan de zwangerschap gelinkt had. Behalve in die week van mn NOD dat was wel duidelijk anders. Dus is normaal. Hoe slaap jij? In het begin kon ik dus niet slapen. Maar sinds zaterdag of zondag slaap ik juist erg vroeg en kan ik zo doorslapen 's ochtends. Sleep me er dan toch maar uit. Omdat ik binnenkort weer begin met werken enzo en dan niet hieraan gewend wil zijn. Dus ik ga vroeg naar bed. @Iedereen: Ja bedankt dat jullie me ideeën geven om alsnog zelf eerder een echo te laten maken. Ik wist niet of dat mocht of kon. Toch denk ik dat ik zal proberen het vol te houden. Want ik ken mezelf, als er geen hartactiviteit te zien is dan word ik erg bang. Maar ik weet in ieder geval dat ik dus wel alsnog zelf een echo kan laten maken voor die 9 weken als ik 't niet uithou. Fijne dag dames
Geeft niks hoor! Enne... ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar je buikje! Heb net trouwens even op je profiel gespiekt en wat een mooie meiden heb je zeg!
@Jes: Ik was al begonnen met m'n bericht te typen maar even naar de keuken gelopen enz. en je dus misgelopen. Maar ook jij bedankt. En jij kon dus met 7 weken wel hartactiviteit zien? Of eerder zelfs? Ja ik ga én terugbellen in de hoop een ander aan de lijn te krijgen. En ik ga toch maar op zoek naar welke verloskundige of echocentrum ik wil gaan als ik tóch niet kan wachten. Ook nog gefeliciteerd met je man. Was ik vergeten gister. En de meiden weer bijna thuis. Lekker. Geniet van je zwangerschap.
@Jes: leuk toch, dat ze je verder zwanger schatten? Ik ben van mezelf grof gebouwd en dan merk je dat mensen het toen wel vermoedden, maar het niet durven vragen omdat ze bang zijn dat ze je dan beledigen als het niet zo is. Dat vond ik best lullig dat ik bij ruim 5 maanden zwangerschap soms nog zelf moest zeggen dat ik zwanger was. Gelukkig heb ik vanaf 7 maanden een enorme inhaalslag gemaakt dat niemand er meer omheen kon. @Maureen: hoop dat het lukt vol te houden tot de 9 wkn echo. Maar je weet nu dat je gewoon zelf actie moet (en kan) ondernemen als je het toch eerder wil. Ik was ook onder controle bij de gyn en mocht toen niet langskomen voor een echo. Toen heb ik (met een beetje lood in mijn schoenen, dat wel) mijn oude vk-praktijk gebeld en het verhaal uitgelegd. Dat ik me zorgen maakte, maar onder controle was bij de gyn ivm antistoffen. Ze deed helemaal niet moeilijk of raar daarover en ging echt heel veel moeite doen om voor mij op die praktijk een echo te regelen. Dus vaak denk je dat je iets niet kan maken, maar daar moet je soms ook maar een beetje schijt aan hebben. Niet lullig bedoeld, maar jij bent ook nog eens alleen zwanger. Als ik mijn twijfels had, kon mij man me nog wel eens een draai (figuurlijk dan) om mijn oren geven dat ik niet zo onzeker moest zijn en er even over praten, maar ik weet als geen ander als het maar in je kop blijft spoken, dan wil je gewoon geruststelling. Overigens zijn wij er natuurlijk hier ook nog met alle liefde en plezier om jou die draai om de oren te geven. @Xon: zo spuitje zit er weer in! Blijft toch een raar idee, lijkt me, maar ik weet ook dat het went. Mijn opa was suikerpatiënt en vroeger (30 jaar geleden) waren die spuiten ook niet zo geavanceerd als nu. Maar hij spoot zichzelf altijd in zijn bovenbeen. Als ik dat zag, dan zat ik ook met kippenvel erbij, maar hij verblikte of verbloosde niet meer. @Jeetje: lekker naar de film geweest? Ga je dan naar een Turkse film of worden die ondertiteld of zo? Mag je wel 'uitgaan' en naar een film tijdens de ramadan. Ik had wel eens begrepen dat het ook de bedoeling was om die gehele periode een beetje sober te leven. Nou, ga mijn koffie eens opdrinken. Mijn auto is voor APK weg, dus heb al een hele ochtendwandeling erop zitten van garage naar het werk. Nu met angst en beven naar mijn telefoon aan het staren. Heb mijn nummer achtergelaten voor het geval dat, maar had al wel tegen die man gezegd dat ik natuurlijk hoopte niets meer te horen van hem vandaag. Vrees het ergste!
Goedemorgen meiden. Hier vanochtend temp van 36.48 en ongi is al helemaal weer over. Jes, nog gefeliciteerd met je man en hoe smaakte de appeltaart? Verder gaan we zoon en ik zo weg, even bij mijn moeder in de winkel kijken. Die heeft wat winterjasjes voor kleine achteruit gelegd en kunnen we dus even passen. Verder de rest van de dag naar hun toe (moeder hoeft alleen maar vanochtend te werken) en vanavond eten we ook nog mee. We zijn denk ik zo rond 20.30 weer thuis en dan kom ik onder HGT even reageren. Misschien vandaag tussendoor nog even op tablet, maar dat zien jullie dan wel. Een hele fijne dag iedereen. Liefs.
@Sneeuwmees: nee, het was een Amerikaanse film met Turkse ondertitels, iets van Three Bosses, weet nu de titel niet meer precies. We gaan ook wel eens naar een turkse film (zonder ondertitels natuurlijk helaas!) maar dat moet ik echt niet doen als ik moe ben en hongerr heb want dan volg ik er niks van! Maar volgens mij heb je wel gelijk hoor dat je eigenlijk zo sober mogelijk hoort te doen in de ramadan, alleen lukt het deze ramadan van geen kanten om er echt goed mee bezig te zijn (ik dan, want mijn man die vast altijd alleen maar en doet eigenlijk verder niets, niet bidden, lezen in de Koran etc. dus waarom hij eigenlijk vast? ik denk voornamelijk uit gewoonte!) Ik wil wel meer doen maar het lukt me op de een of andere manier niet dit jaar. Vorig jaar heb ik bijvoorbeeld wel echt de hele ramadan vijf keer per dag gebeden en stukken uit de koran gelezen. Nou ja, ik heb nog meer dan een week. Nou... hopelijk hoor je niks van de garage! Werk ze!
De echo van 7 weken staat in mijn album. Was echt al een frummeltje te zien. Zelfs het hartje via de echo gehoord. Gewoon op je strepen gaan staan! (al moet ik wel eerlijkheidshalve bekennen dat de tijd tussen de eerste en 2e echo; meestal bij 12 weken, dan weer lang is. Wij hebben bij 10 weken een extra echo bij zo'n centrum laten doen)