Hi dames, @Justme: O wat machtig toch zeg!! Wat fijn een goede echo. En het blijft een wonder hè. Wist niet dat je al zoveel kon zien. Is het inwendig of uitwendig gedaan? O edit ik lees net dat je zegt inwendige echo. Nou ik ben blij voor jullie. Heel mooi. @Xon: Aah je hebt 't er weer op zitten. Maar morgen ook nog dus lees ik. Nou goed hoor. Deze ronde is 't gewoon raak hoor. Zit al helemaal te denken wat ik deze keer anders gedaan heb dan de andere keren... Breng jij het meteen in? Of laat je het eerst vervloeien? Dat heb ik wel eens gelezen maar heb 't nu meteen ingebracht. Echt meteen na ik 't overhandigd kreeg. Raar hè. Zat niet veel tijd tussen want was in de ruimte vlak naast me. Er zaten nog geen eens 2 minuten tussen denk ik. Ik ging meteen aan de slag en had de spuiten al in mn hand toen ik het kreeg en de kussen lag al klaar enz. Hij zei nog bíj 't overhandigen: 'misschien moet je even wachten'. Maar ik heb 't direct opgezogen en in 't spuitje vervloeide het vanzelf 'n beetje maar direct ingebracht, supersnel. Ieulg wat raar toch eigenlijk als je eraan denkt... Maar via de natuurlijke weg laat je 't ook niet eerst vervloeien. Hoe zeg je dat hihi. Dat gebeurt daarbinnen dan wel, had ik vooraf bedacht. De andere keren nam ik nog eerst afscheid van donor enzo en ik had dus gelezen op lichaamstemperatuur houden en laten vervloeien. Het was nu wel raak zonder vervloeien En over hoe je donor er uit ziet. Die van mij is best wel 'n beetje sullig vind ik maar wel normaal uiterlijk. Hoewel....toevallig de laatste keer zag ik zijn voeten. Die had ik eerder nooit gezien. En toen zag ik dat hij rare tenen had. Zijn grote teen en die ernaast zijn normaal maar dan komt er een stuk ruimte en dan de 3 anderen waar steeds ook ietsjes meer ruimte tussen zat dan de grote teen en die ernaast. Werd er onpasselijk van!! En dacht nog 'hierna ga ik naar de huisarts en me inschrijven bij 'n kliniek en hij hoeft niet mee'. Ondanks dat hij dus aanbood wel ook daar mijn donor te blijven, toen ik het vertelde. Dan zou ik wel nog insemineren tot ik daar terecht kon maar dacht serieus dat ik 't hierna niet meer zou kunnen. Toen moest ik nog insemineren hè. En ik dacht nog 'zal je net zien'. En ja hoor, 't was raak. Echt iets voor mij. Maarja dat weet je bij 'n onbekende donor ook niet natuurlijk, hoe z'n voeten er uit zien En dat doet er weinig toe. En ik heb niet eens wat jij zei Xon, dat je naar mensen hun tenen kijkt hahah. Mijn voeten en tenen zijn symmetrisch of van grote teen naar kleine teen in lengte aflopend zeg maar. dus hopelijk heft 't één het ander 'n beetje op straks bij mijn kind Hier ineens sinds afgelopen nacht 'n pijnlijke knie. Ik voelde het terwijl ik me omdraaide in bed ineens. Doet echt pijn. Fietsen deed net pijn. En ik woon op 3 hoog dus voelde 't ook tijdens trappen lopen. Voor ik naar buiten ging voelde ik 't wel licht bij 't opstaan van de bank. Maar nu na 't buiten zijn voel ik het zelfs als ik zit. Weet niet waar 't vandaan komt. Had ook geen hakken aan de laatste tijd maar platte schoenen...Nouja. O en tijdens 't fietsen voelde ik toch wel mijn borsten als ik over 'n klinkertje heen fietste ofzo Ik zei gister nog dat ik bijna niets meer voelde. Oja en best vaak moe/slaperig. Terwijl ik normaal gesproken echt geen goede slaper ben. Nu tel ik echt af tot minstens na 21.30u omdat ik het anders echt te vroeg vind en niet om 5.00u ofzo weer wakker wil liggen. Maar dat gebeurt niet want ik kan 's ochtends zo nog doorslapen als ik wil. Ach ja. Ik probeer "rustig" af te wachten tot 15 september. Dan is het daarna ook nog maar 'n korte periode tot ik 12 weken ben en weer 'n echo kan krijgen (is dat met 14 weken?) Fijne avond dames en alvast een fijn weekend. Liefs
@xon, nu je het zo zegt..... daar lijkt het inderdaad wel op! maar das gewoon de baarmoederwand die wat dichterbij ligt en voor de foto op een tunneltje lijkt. de echo is genomen vanuit de baarmoeder mond, dus die kan zo niet op de echo verschijnen.
Dames ik had na ons uitje een keer zitten struinen over het forum. En zag toen dat 'n groepje van 't forum ook in Utrecht had afgesproken. Maar dan wel al zwanger. Omdat er daar in de Dom een schilderij van de beschermheilige voor zwangere vrouwen hangt. En toen hadden ze er net als ons 'n leuke middag aan vastgeplakt. In de middeleeuwen al schenen zwangere vrouwen daar naar toe te gaan voor 'n mooi en gezond kindje (ik had gegoogled). Ik vond het echt interessant en bedacht me dat we de volgende keer weer in Utrecht afspreken maar dan groter groepje én allemaal zwanger natuurlijk!! Dan kunnen we dat ook eens doen misschien. Ik hou wel van kunst en dat soort dingen. Zonder dat je gelovig hoeft te zijn is het toch interessant lijkt me. Voor mij is het dan altijd machtig te bedenken dat eeuwen geleden er ook zwangere vrouwen daar heen gingen. Al waren zij dan wel gelovig neem ik aan. Ik hou daar altijd van. Maar ik hou van geschiedenis en cultuur en kunst. Niet iedereen natuurlijk. Maar Utrecht bleek voor ons sowieso het handigst omdat we uit alle uithoeken van het land komen. Dus de volgende keer wil ik er wel heen en wie wil gaat dan lekker mee. Het gaat dan dus niet om het gelovige aspect maar het culturele historisch aspect. Maar wie wel gelooft vindt het misschien ook wel daarom interessant. Ach. Ik ga weer even zoeken waar het stond. Als ik het goed onthouden heb was het Margaretha. Kijken of de zoekfunctie bovenaan de pagina me kan helpen.
Nou ik lees net een gruwelijke overlevering van die beschermheilige Margareta . Niets waar ik wat aan heb. Maar ik heb er alleen uitgepikt dat zwangere vrouwen daar vroeger heen gingen. Op wikipedia staat het heel summier. Maar via google nog meer linkjes aangeklikt. Ach ben er al weer klaar mee voor vanavond. Maar herinnerde me het ineens vandaag. Ben ook nooit in de Dom geweest. Wil ik wel eens een keer doen. Dus dan heb ik mooi een gelegenheid. Fijne avond dames
whahaha, wat een grappig verhaal van die tenen maureen! Zo zie je maar dat het daarom in de natuur zo werkt dat je normaal gesproken een kind neemt bij wie je denkt, that`s the one. Al moet ik zeggen dat ik van te voren wel heb gedacht dat hij bijv. niet de oren moest krijgen van mijn man maar die heeft hij dus toch! En die kleine is dus echt een minime van mijn man met alles. Dat betekend dus dat hij behoorlijk sterke genen heeft en heb bijv. ook wel al gedacht of het dan wel een knap meisje zou kunnen worden. Ach ja en zo hebben we dus allemaal wel iets he..... Maar dat tenen verhaal is wel super!!! Xon, volgens mij is het dus nu gewoon alleen maar heeeeel belangrijk dat ie goede zwemmertjes heeft en iets wat uit je geboren word is op voorhand al perfect toch??? Jeetje, Tja een klets tante dat is al vaker gezegt maar leuk dat je daar dan nog even gezellig aan toe voegt. Ben wel erg druk hoor in gezelsschap(vaak ook door zenuwen) maar geloof wel dat meestal mensen het wel leuk vinden mij erbij te hebben. En wat betreft het ontmoeten van Thymo, wie weet!?!? Misschien hebben we in de toekomst echt een daggie met z`n allen met onze babytjes en aanhang. Vind jou ook altijd weer erg grappig en lees je verhalen altijd graag....
@Maureen: hilarisch dat verhaal van die tenen! Nou ja, al had hij wiebeltenen. Jij krijgt toch maar mooi een kindje! En ondanks dat mijn man en ik normale tenen hebben, heeft ons zoontje heel gek dat zijn tweede teentje korter is dan de tenen die erna komen. Dus al heb je een man met de perfecte tenen, dat kan dus ook nog! Maar onthoudt maar, al heeft je kindje hamertenen, je zult er vanaf de eerste minuut van houden, hoor! En mochten we in Utrecht zijn, ik ga graag met jou de dom in om dat schilderij te bekijken. @Moedervan2boys: bedankt voor de tip over jullie auto! Ben eigenlijk, nu ik zo'n lage rekening had, toch wel weer heel blij met mijn autootje. Dus hij mag nog even blijven. @Justme: bedankt voor het opsturen. Zie ze wel verschijnen. Bedacht me net dat ik volgens mij de verkeerde naam boven de mail had geschreven. Haastige spoed, hè?
hahaha, nou die auto had ik niet aan je verkocht hoor was maar gein.... Tis wel een mooie auto maar heeft ons al bijna net zo veel gekost aan onderdelen als dat de auto ons aan aanschaf heeft gekost. maakt dat de auto wel hele maal top is nu(op het lekken na dus). We hebben al een nieuwe maar volgens mij rust er gewoon een vloek op die rot bmw want zoals ik al zei, t kreng wil maar niet verkocht worden!!!
@maureen, leuk idee om daar een keer heen te gaan! als we een leuk groepje zwangeren hebben gaan we dat zeker doen. @mees, geeft niet hoor, de envelop staat al klaar
Getverdegetverdemme Maureen! Ik heb net gegeten begin jij over die tenen, en dat met mijn tenenfobie, yakkkk!!! Nou dat worden dus geen sandaaltjes voor dat kindje van jou, hahahahahahahahahahahahahahahahaha. En weet je ondanks de tenen, jij hoeft lekker niet meer naar die kliniek, en dat is toch ook wel heel fijn denk ik. Wat betreft dat vervloeien, daar verschillen de verhalen ook over. Maar ja, als mijn donor 'klaar' is, moet ie denk heel even afkoelen , hoor hem altijd even zijn handen wassen enz. Dus het duurt altijd even voordat ik me naar het potje kan snellen en het in mijn zak kan stoppen om het op temperatuur te houden. Dan werk ik mijn donor de deur uit en dan pas kan ik er verder mee. Ik heb dat wel eens gevraagd in het zh en ook bij een zi-expert op een internetsite die met zaad werkt in het laboratorium. Er mag een uur tussen zitten, want donoren mogen bv ook thuis hun ding doen als het maar binnen een uur in het ziekenhuis is. Ze moeten het dan wel op lichaamstemp houden. En die zi-expert zei zelfs dat ook al houd je het niet warm, als je het dan weer verwarmt dan worden de zaadcellen weer beweeglijker. Mijn donor zei ook, dat toen hij donor was bij de donorbank het potje gewoon werd neergezet, en er helemaal geen haast werd gemaakt om er iets mee te doen. Nou ja, hij heeft meerdere kids verwekt, en ze wilden hem bij de bank graag hebben vanwege zijn goede en meer dan gemiddeld aantal zwemmers, dus aan hem zal het niet liggen hahaha. En ik wil ook wel naar de Dom naar de heilige Margareta. Wel of niet zwanger, kan vast geen kwaad om haar een bezoekje te brengen.
dan zijn we nu al met 3, nog een ronde wachten en dan gaan er vast een paar op roze en is het groepje nog groter! baal trouwens een beetje dat ik dit jaar niet naar de 9 maanden beurs ben geweest..... volgend jaar weet ik niet of ik dat dan nog wel trek..... maar proberen doe ik het wel! net een pakket van felicitas aangevraagd, kijken wat er allemaal in zit.
Goedenavond ladys @Justme wat geweldig die echo. Heel bijzonder, gefeliciteerd hoor met zon prachtige foto van jullie ukje @Maureen dat je donor debiele tenen heeft wil nog niet zeggen dat je kindje die ook zal krijgen, jou genen zitten er ook in, en jou tenen zijn normaal, dus kan nog alle kanten op. En ach, er zijn tegenwoordig zulke schattige babyslofjes dat die voetjes in geval van nood gewoon verstopt kunnen worden (proest). Misschien kan een bezoek aan de heilige Margaretha in Utrecht er wel voor zorgen dat je kindje normale tenen krijgt. Lijkt me wel interessant zon schilderij met een verhaal. Jij hebt nu al van alles opgezocht op t net dus kun jij mooi voor gids spelen. @Sneeuwmees fijn dat die APK zo is meegevallen. Ik laat meestal mijn auto keuren tegelijk met de jaarlijkse beurt. Dan is de APK gratis. Maar ja er hoeft maar iets aan zon vehikel te mankeren en je betaald je inderdaad scheel. Het grote nadeel van een auto. Voor de rest zou ik em niet willen missen, dan maar een paar eurotjes ertegen aan. @Sillysa wat prettig dat je leuke collegas hebt. Zo belangrijk om plezier in je werk te hebben en daarbij helpen leuke collegas enorm. Fijn dat het goed gaat met je dochter en haar zoontje. Hopelijk komt ze tot rust en kan ze eens goed nadenken over wat er de laatste tijd in haar leventje allemaal gebeurd is en de boel op een rijtje zetten. @Jeetje ik vind je dapper hoor. Nog een paar weken volhouden. Tot wanneer duurt de Ramadan? 30 of 31 augustus of tot 1 september? Ik weet het niet precies eigenlijk. @lyanna, leuke dag gehad bij je moeder en hoe bevalt de bank. Is de monteur nu al geweest? Je had het geloof ik wel ergens geschreven maar ik weet het niet meer. Als hij al wel is geweest hoop ik dat alles (onzichtbaar) is gerepareerd en dat je er verder geen gezeur meer mee hebt. Dat kan zo vervelend zijn. Heb je iets nieuws en wil je ervan genieten en dan kan dan weer niet. @Xon fijn dat je donor morgen ook nog komt . Hopelijk de laatste keer. Ik duim voor je. Zo dat is weer een hele lap tekst. Hier vandaag een dag met inderdaad nogal wat spierpijn, was natuurlijk ook wel te verwachten. Wel lastig want ik mocht op mijn neefje van 2 passen. Dat is altijd weer een feest maar voor hem is het natuurlijk wel zo leuk om ook met zijn tante te kunnen spelen. Dus toch steeds maar weer in de bocht. Maar 't is een schat van een ondeugd en ik heb het er graag voor over.
@Justme: ik ga ook mee naar Margarita (zwanger of niet) en wie weet waar het goed voor is, dus we zitten al op 4. Ik ben zelf naar de 9-maanden beurs geweest toen ik 6 wkn zwanger was, maar het voelde voor mij nog zo onwerkelijk en had geen idee waar ik kijken moest. Bij mij zag je nog helemaal niets en voelde me toen ook wel een beetje ongemakkelijk tussen al die vrouwen die al een enorme toeter hadden. Ik had er dus hoge verwachtingen van, maar door de drukte en omdat ik er als een zombie rondliep, heb ik er weinig van kunnen genieten. @Xon: wat leerzaam, toch weer, hoe dat met zaad in z'n werk gaat. Je staat er niet bij stil, maar er komt voor jullie toch een hoop bij kijken.
@Xon: ik heb normaal ook niet zo,n lef met mijn haar.Heb het al 20 jaar lang gehad,maar heb een paar maanden ermee rond gelopen om eens wat anders te doen,heb de stoute schoenen aangetrokken en het resultaat is erg leuk moet ik zeggen. FF is idd wel goed kijken en lezen.Ik weet nog steeds niet hoe ik een banner maak,of kan dat niet als je geen betaald lid bent? @Mees: wij temperaturen eigenlijk enkel om te zien of mijn cuclus weer normaal was na mijn miskraam..als ik eerlijk ben klussen wij praktisch elke dagook toen we nog niet voor een zwangerschap gingen.Dus ja..geen ontsnappen aan haha
Justme, ik was dit jaar op de huishoudbeurs en liep langs de 9 maandenbeurs. Heb er alleen maar een beetje naar gekeken, en naar al die dikke buiken. Ik had echt never nooit daar als niet zwangere gaan rondlopen. Dus als ik jou was, zou ik bij de 9 maandenbeurs in 2012 zo een vouw krukje meenemen, gewoon overal gaan zitten en dan je slag slaan !
Hello, Justme, wat een mooie echo!! Super he? Zo'n minimensje?? Lekker genieten nu dus!! Moedervan2, ik weet niet waar je dat gelezen hebt van een donor maar die heb ik niet hoor hahaha, ja mijn man, maar verder niets. Maureen, Whahahaha rare tenen!! Das toch wel het minst erge dat het kindje kan mankeren?? Wel lachen hoor!! Ik heb zelf ook last van een voetenfobie maar heb er bij mijn kids nooit aan gedacht hoe hun tenen eruit zouden kunnen zien, hahahaha..... En euuhh goed idee die heilige Margeretha, je weet nooit waar het goed voor is.... Xon, fijn dat ie morgen nog een keer komt, hopen dat de zwemmers nu extra goed hun best doen dan..... Mees, gelukkig viel het dus allemaal mee met de auto, dat scheelt weer en kun je weer een jaartje rustig vooruit... Liefs Sillysa
@Hoop42: iedere dag klussen...pfff... waar halen jullie de energie vandaan. Wordt al moe als ik eraan denk! En gedurfd, hoor, ineens iets heel anders met je haar. Bij mij houdt het bij af en toe een ander kleurtje (lees kleuraccent) wel op. En een banner kun je altijd maken, hoor. Hoef je geen betaald lid voor te zijn (ben ik ook niet). Je moet even naar 'banners' gaan boven in de balk van de site. En dan stel je er een samen, die je dan in je handtekening van je eigen profiel plakt. Is, als je het voor het eerst doet, misschien even puzzelen (zo lijkt het), maar is echt niet moeilijk. Probeer het maar eens. Wij als helpdesk zijn nog wel even bereikbaar. @Syl: ja, was echt een meevaller van die auto. Zat de hele dag al angstvallig naar mijn telefoon te kijken wanneer ze zouden bellen. Mag ook wel eens een voordeeltje hebben met een auto. Heb in het verleden vaker het tegenovergestelde gehad. Jullie al uitgeklust?
Goh, zie net dat ik gepromoveerd ben tot VIP member (ivm meer dan 1000 berichten). Ja, je, zo klim je nog eens omhoog op de ladder van ZP.
Als ik ooit een kindje mag krijgen, gaat het zo gauw het kan lopen op aerobic/ streetdance/ hiphop of weet ik wat, hahaha! Dit n.a.v. HGT, wat super die kids 'Get ready' (overigens die andere dansgroep ook geweldig zeg!). Ben zelf zo ontzettend gek op dansen. Ik heb een goed ritmegevoel en weet van mijn donor dat hij ook erg muzikaal is (ook al zegt dat niet alles over kunnen dansen ), dus dat zou toch goed moeten komen. Pffffff en kan merken dat op dit moment de hormonen door mijn lijf heen gieren want ik zit overal met tranen in mijn ogen of het nou van blijdschap of verdriet of van iets grappigs is.
Ik zeg 'taart'! Mees, als je promoveert trakteer je op taart , hahaha. Hoop, ik zou geen banner maken bij FF, maar gewoon via deze site. Gewoon een beetje kijken en frutten. En mees, jij mag er dan geen puf meer voor hebben, hihi, maar als je klust door middel van een plastic spuitje, kan ik best jaloers worden van deze mededeling !!
Hey sill, heb ik nu al 2 keer iets fout bij je! Schaam me dood... probeer zo veel mogelijk te onthouden en maak af en toe zelfs aantekeningen omdat ik het anders echt niet meer weet. Maar hoe ik dan daar bij kom? Heb al terug zitten lezen maar kom het niet tegen. Ben ook al behoorlijk moe aan het worden dus misschien morgen nog eens. Vind het soms ook behoorlijk pittig om het allemaal nog te volgen hoor en helemaal als er dan meer mensen bij komen(niet lullig bedoeld hoor) Ik moet echt een beetje gezichten bij verhalen zien om het in mijn hoofd kloppend te houden. Zoals ik laatst ook al zei en wat jullie hier waarschijnlijk ook wel op kunnen maken aan mij, ik ben behoorlijk chaotisch. En heb ook om die reden een hecht maar niet al te groot vriendinnen groepje. Meer zou voor mij gewoon niet te doen zijn.... dus dames, ik doe mijn best hier maar als ik dingen door elkaar haal dan is dat zeker niet uit des interesse.