wie nog meer 35+ deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door justme66, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jeetje ik heb voor je op de site van eci gekeken maar daar is het boek van Dominique niet meer leverbaar. Misschien kom je er nog achter door te snuffelen op www.boekwinkeltjes.nl. Je zou je zus ook de titel door kunnen geven en vragen of zij hier in NL af en toe op een of andere boekenmarkt eens wat wil rond snuffelen. 2e hands moet zo'n boek toch te vinden zijn. Of je moet de uitgever een email sturen. Misschien hebben ze iets vergelijkbaars voor je. Weet ik niet hoor, ik bedenk ook maar wat, maar ik kan me voorstellen dat je wel interesse in zo'n boek hebt.

2. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    #1322 JeetjeB, 20 aug 2011
    Laatst bewerkt: 20 aug 2011
    @Boudicca: dank je wel. Ik heb even snel gekeken en zag op de website van de uitgever dat het boek uitverkocht is. Er stond dat je het wel als pdf kunt krijgen bij hen als je €3,50 overmaakt en dan kun je het zelf afdrukken of zo lezen natuurlijk. Misschien dat ik dat wel doe. Het lijkt me zeker een interessant boek als ik zo de inhoud een beetje las.
    Hoe is het met jou vandaag, nog spierpijn? En je NOD komt nu echt dichtbij hè, spannend!

3. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje, ik kan op dit moment niet een boek vinden voor je.
    Maar ik zag eerder op de middag wel een boekhandel erbij staan die hem wel zou moeten hebben volgens internet.
    Ik wil maandagmiddag wel voor je bellen en als het er is boek achteruit willen laten leggen als dat mogelijk is.
    Volgende week of die week erna kom ik weer langs de plaats waar die boekhandel is en dan zou ik hem wel voor je willen ophalen en opsturen. Maar geef maar even aan als je niks vindt of je dat zou willen.

4. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje, €3.50 is altijd goedkoper. Want overal zoals je al gezien hebt is die €11.25, ik heb een 2e hands voor €6,00 en dan nog verzendkosten erbij.

5. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Lyanna: dank je wel voor het meedenken! Ja €3,50 is wel goedkoper alleen als je het dan gaat afdrukken kom je denk ik alsnog op dezelfde prijs uit misschien want dat moet ik dan ergens laten doen. Maar het is wel makkelijker denk ik, dus denk dat ik dat wel doe. Maar nogmaals bedankt!

6. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje, dat is goed hoor. Ik denk dat dat voor jou nu op dit moment wel de kortste klap is.

7. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou meiden, hele middag wat aan het neuzen geweest om dat boek te vinden voor Jeetje en nog niet aan reageren toe gekomen.
    Nu eerst maar eens eten met kleine en als manlief straks thuis komt (waarschijnlijk rond 7en) dan eindelijk tijd om er even rustig voor te gaan zitten.

8. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Allen, ik wil jullie ook bedanken voor de tips over het boek "Meertalig opgroeien". Het is inderdaad overal uitverkocht. Ik heb net de PDF besteld. Als ik het heb, zal ik jullie laten weten of het wat is.

Het leek mij wel de moeite waard, daar wij ook tweetalig opvoeden. Ik spreek Nederlands, maar mijn man spreekt vanaf de geboorte Frans met Fabian. We lopen echter regelmatig tegen issues aan, over dit onderwerp, niet in de laatste plaats omdat mijn man niet erg consequent is en ook niet erg communicatief. Fabian verstaat alles wel, maar spreekt eigenlijk alleen Nederlands terug. Hij is nu bijna 3 en ik vind dat het tijd is dat hij ook meer Frans gaat spreken. We zijn nu dus op zoek naar handvaten om dit proces te stimuleren.

Dus bedankt allen, en vooral Dominique!

9. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Waaaaaahhh, over half uurtje mijn eerste NMLK afspraak.
    Weten jullie wel waar ik laatst over vertelde, nieuwe mensen leren kennen. Zometeen ontmoet ik 20 nieuwe mensen!
    Om jullie te ontmoeten vond ik gewoon leuk, maar dit vind ik toch wel errrrrruuuugggg spannend. Geen idee hoe dat loopt als 20 mensen elkaar niet kennen.
    Ik laat het jullie morgen weten.

10. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wauw Xon, kan me voorstellen dat je het spannend vindt.
    Hoop dat je veel plezier hebt vanavond en een paar hele leuke nieuwe mensen leert kennen.

11. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @xon, jeetje dat klinkt bijna als speeddaten ;) hopelijk heb je een leuke avond gehad!

hier is het eten beetje te zwaar gevallen :( lekker rustig op de bank blijven zitten.

12. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    @Xon, wat is NMLK, nou?

Ondertussen zijn mijn borsten zo eeeeeeeeeenorm gevoelig geworden, dat ik omfiets zodat ik niet over bobbelig straatjes hoef. En ik ben ook uit mijn bh's gezwollen. Het voelt een beetje alsof er lava in mijn borsten zit, het brand gewoon!

Ik weet het, het klinkt wat dramatisch, maar echt, het is niet normaal meer. Omdat ik zo onzeker ben over het verloop van de zwangerschap wilde ik niet investeren, maar ik heb gisteren toch maar een lekkere zachte groeibh gekocht om in te slapen en twee leuke bh'tjes voor overdag.

Verder heb ik weinig last van symptomen. Ik ben wat moe, maar verder niets. Gek, he?

Herkent iemand dit?

Trouwens, ik heb nog een hele stomme vraag. Waarom mag je eigenlijk niet zwaar tillen als je zwanger bent? Ik til me nl. een breuk aan mijn zoontje als we aan het stunten zijn in de speeltuin ...

13. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    @Justme: ik zit ook lekker op de bank in mijn huispakkie en ga zo lekker een film kijken. Heeeeerlijk. Kopje thee erbij. Burgerlijk, he? :D Maar zo fijn.

14. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Jes: ik zal eens even kijken of ik een foto met lang haar en een foto met kort haar erop kan krijgen.:)
    Ik klus graag haha..mijn vriend is ook heel blij met me:Dmaar ik ook met hem:)

@Xon: ik heb dat idd wel meer gelezen dat de zaadkwaliteit achteruit gaat,maar ik was best snel zanger.Maar ik zal het toch nog eens aan mijn gyneacoloog vragen wat hij daarvan zegt.
    Straks krijg ik nog afkick verschijnselen als we moeten minderen!:D
    Wat geweldig dat je je eisprong voelde.En precies op het goede moment!Ik heb voor jou toch ook heeel goede hoop hoor Xon!
    Dit kan niet missen toch:)

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Dominique: het wordt inderdaad gezegd dat je beter niet te zwaar kan tillen, maar heb ook wel eens gehoord dat dat eigenlijk helemaal niet uitmaakt. Maar ik merk aan mezelf wel dat zodra ik wist dat ik zwanger was, ik automatisch toch voorzichtiger werd met zware dingen tillen. Ik zou bijna zeggen dat het fijn voor je is dat je zulke zere borsten hebt, maar weet uit ervaring dat dat helemaal geen prettig gevoel is. Er is in ieder geval geen twijfel dat je hartstikke zwanger bent.:p
    @Xon: wat goed van je en ook wat snel die ontmoeting. Hoe ga je 20 mensen tegelijk met elkaar kennis laten maken? Met zijn allen in de kroeg? Vind het hartstikke goed van je dat je dat gedaan hebt (en nu naar die afspraak gaat). Ben heel benieuwd hoe het allemaal gegaan is en of je leuke mensen hebt leren kennen. Je snapt het al, we willen een verslag!;)
    @Justme: lekker aan het uitbuiken op de bank?? Lekker, hoor! Begint er eigenlijk al een beetje een buikje te groeien?

Hier de nodige voorbereidingen getroffen. Zit constant met de buienradar in de aanslag. Zoals het er nu uitziet krijgen we morgen om een uur of 5/6 net een flinke bui over ons heen. En dat is net de tijd dat de meeste mensen verwacht worden. En ik kan ze echt niet allemaal in ons huis hebben. Nu dus al buikpijn! Waar ben ik aan begonnen.
    Vanmiddag moest ik nog even onverwachts naar mijn werk. Werd gebeld door een studente die net aangekomen was in het hotel. We hebben volgende week een excursieweek nl. Toen ze de rekening van het hotel wilde betalen, bleek dat het geld uit haar koffer was gestolen. Compleet in tranen, had amper geld om haar hotel te betalen en had nog 20 euro waarmee ze nog een hele week moest eten e.d. Dus moest even naar haar toe, polshoogte nemen, helpen bij de aangifte en haar met wat zakgeld weer op weg helpen voor de komende dagen. Lullig als je zo aan moet komen in een vreemd land.

16. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@ Mees: ik hoop dat je het morgen droog houd,want het is echt irritant als je alles naar binnen moet slepen en al die mensen in je huis moet proppen!

@ Jes: ik heb 2 foto,s in mijn prive-album gezet.Maar ik weet niet zeker of je die zien kan.

17. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    @Mees: succes vandaag!

18. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Sneeuwmees: gefeliciteerd meid en ik hoop dat het droog blijft daar vandaag!!
    Ik las je bericht en bedacht me dat ik eigenlijk niet precies weet wat je voor werk doet. Wat vervelend voor die studente! Gelukkig heb je een beetje kunnen helpen. Ik ben zelf ooit 4 maanden in Amerika geweestvoor mijn studie en kan me dus heel goed voorstellen hoe ze zich gevoeld moet hebben en hoe fijn het is als er dan iemand voor je is.

@Xon: hoe was het gisteren?? Ben héél benieuwd!

@Hoop: ik heb een vriendenverzoek gestuurd, ben nieuwsgierig naar je foto's ;)

Ik zit de afgelopen dagen weer van alles op te zoeken over eisprong, eisprong na miskraam, wanneer het beste klussen enz. Ben er weer heel erg mee bezig merk ik ;) Ik heb het idee dat mijn eisprong misschien wat vroeger is, ook omdat ik afgelopen keer toch al na 29 dagen ongesteld werd, terwijl ik in de maanden voor ik zwanger werd steeds cyclussen had van 30 of meer. Nu hebben we wel al geklust dus dat zit wel goed hopelijk. maar ja, rond de klustijd houdt het je toch bezig hè.

O ja @Guap: leuk dat je die pdf hebt besteld! Ik ben benieuuwd wat je ervan vindt. Ik hoor het graag! Ik hoop dat je er wat aan zult hebben. Het lijkt me trouwens een stuk lastiger om je kinderen meertalig op te voeden als je beiden één taal goed spreekt en die ook samen spreekt (NL in jullie geval) en als je ook in het land woont waar die taal wordt gesproken, want dan is het logisch dat je kind daar meer van oppikt.
    Ik zie wel bij een vriendin van mij die hier woont, ook NLs met drie kindjes, dat haar kindjes alles verstaan wat zij in het NLs zegt maar toch vaak in het Turks antwoorden. Maar zij spreekt wel veel Turks, ook met haar man en dus ook soms tegen de kindjes. Ik denk dan, dat zal ik niet doen, maar dat moeten we nog zien! (hoewel mijn Turks een stuk minder goed is)
    Pff, lang verhaal, sorry!

Fijne zondag allemaal! Liefs uit een zonnig Istanbul

19. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames

@Mees gefeliciteerd met je verjaardag!

@Xon hoe was het gisteravond? Wat hebben jullie gedaan en is het goed bevallen om 20 nieuwe mensen in een keer te ontmoeten?

Hier vanmorgen toch maar een testje gedaan en zoals ik al verwacht had bleef die omo-wit natuurlijk. Toch heb ik niet het idee dat ik vandaag of morgen al ongesteld ga worden. Denk dus dat mijn ei inderdaad wat later is geweest. Als er dinsdag nog niets aan de hand is zal ik nog eens testen, maar heb er niet zo’n goed gevoel meer over. Ik heb van die testen die je 4 dagen voor NOD al kunt doen. Ik dacht als mijn ei dan later is geweest kan ik toch misschien al wat zien. Nou niet dus. Bovendien zegt het feit dat ik nog geen ongi voel aankomen bij mij helemaal niets. Ik ben al veel vaker zonder vooraankondiging van het ene op het andere moment ongesteld geworden en vorige maand was ik maar liefst een week (!) later dan normaal. Zit dus niets anders op dan wachten, zucht.:(

20. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hè Boudicca, wat jammer! Maar als je ei misschien later was, test je natuurlijk pas later positief en ben je misschien nog te vroeg. Maar zo te lezen kun je er echt niets van zeggen. Succes met afwachten dus!

Deel Deze Pagina