ik was het oa die acupunctuur aanraadt. gewoon mee beginnen en de rest van de onderzoeken gewoon door laten gaan. ik bewandel ook meestal beide wegen.
@ Ha, justme! Ik ga het zeker onderzoeken, maar op dit moment durf ik nog niet alleen de deur uit. Dus lastig is het wel om afspraken buiten de deur te maken... @ Mother van 2 boys, dankje voor de douchetip. Ik vraag mijn man inderdaad nu steeds om mij in de gaten te houden. Het enige 'voordeel' is dat ik het vaak wel voel aankomen, en dus op tijd ga liggen, zoals vanochtend. Ik had ookal een klapstoel besteld bij mijn moeder om bij de Ikea te halen, maar die waren helaas uitverkocht. Ik denk dat ik morgen mijn man maar stuur om er één bij de Leenbakker ofzo te halen. Help! ik zie net dat ik nog maar 100 dagen te gaan heb, tot mijn bevaldatum, wow scary, aftellen dus vanaf nu.... my gosh wat gaat dit snel zeg.
Nog niks bijgelezen: maar zie mijn album (als je al vriendjes bent en anders ff pb-en): een hele mooie echo. Precies goed gegroeid; mijn 10 weken klopte precies. Mooie hartslag van 167 per minuut (ook weer gehoord). Dus alle stres van die stomme mvm test was idd voor niks.....wanneer leer ik het nou eens een keer. Jeetje: ik besef dat dit voor jou wel hard moet zijn, weet dat ik dat niet vergeet! Liefs van mij, nu bijlezen.
Maureen: ach meid; wat snap ik goed dat je verdrietig wordt van al die kindjes om je heen. Natuurlijk wil jij dat ook. En dat gaat ook gebeuren ook!! Geloof me; onze kansen waren zo klein deze zwangerschap; als het ons lukt; lukt het jou ook! Sneeuwmees; het bah, toch weer ongesteld. Alweer alle moed bij elkaar geraapt voor de volgende cyclus? Ik vond dat altijd weer even een lastig moment. Weer opnieuw beginnen. Oh; ik lees per bladzijde terwijl ik dit schrijf; zie dat je je behoorlijk klote voelt. Oh die biologische klok...konden we die maar stil zetten. En dan al die jonge klagende zwangeren...om gek van te worden. Als ik jouw onderschrift weer lees, kan ik toch ook weer een beetje bezorgd worden, 11,5 week. Jee; dat kan mij dus ook nog gewoon overkomen. Waren jouw echo's voor die tijd ook gewoon goed? Xon: wat een heerlijke beschrijving van het afscheid van groep 8. Ik was door een moeder van groep 8 gevraagd ook 'gezellig' even naar het uitzwaaien van groep 8 te komen. Nou nooit meer (tenminste niet zolang het mijn meiden niet betreft); ik heb daar gewoon mee staan te janken. Weet nog zo goed hoe verdrietig ik me toen voelde; na die geweldige weken kamp, musical en andere leuken dingen. Je lijkt me een super juf. Ook jouw beschrijving van waarom zij wel....Ik weet nog toen mijn vader stierf; overal zag ik vaders met dochters, toen ik maar niet zwanger wilde raken overal dikke buiken; ik weet het, ik mag mezelf al heel gelukkig prijzen. Besef ook wat dat voor jullie betekent. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop en wens dat het jullie ook snel overkomt! Ik snap dat je gevoel er niet aan wil geloven die maand overslaan; maar als ik heel eerlijk ben denk ik wel dat het een stuk beter voor je is..Of ben ik dan te eerlijk? Jeetje: Wat grappig die Ikea, zou ik ook niet verwachten. Maar is natuurlijk alles behalve nederlands...Ik vind het ook heel jammer dat ik niet mee kan. Utrecht is erg gezellig; zie jullie al zitten op een terrasje aan het water. Guap: dat klinkt echt heel heftig; buiten bewustzijn. Jij moet helemaal niet meer aan werken denken en heel veel rusten!! Justme: spannend!!!!! Duimerdeduimduim! Nou voor wie ik niet persoonlijk heb geschreven: een dikke knuffel. Niala en Jeetje: komen jullie in december weer naar nederland; we kunnen maar vast wat plannen.... Liefs van mij!
We zijn net thuis en ik wilde toch nog even snel hier kijken voor ik ga slapen. Jes: wat fijn om te horen dat je echo helemaal goed was! Tuurlijk denk ik wel een beetje, was het bij mij ook maar zo geweest, maar ik ben heel blij voor je hoor! Niet piekeren meer nu! Waarschijnlijk kom ik eind van het jaar ook nog een keertje naar NL dus misschien kunnen we dan nog een date doen. Guapetone: wat vervelend en eng zeg die flauwtes en dan ook nog echt buiten bewustzijn raken. Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen. Doe rustig aan en pas op jezelf hè! Nog 100 dagen, dat klinkt inderdaad ineens niet lang meer dan hè? Justme: klinkt heeeel hoopgevend meid!! Ik duik zo meteen mijn bedje in. Slaap lekker allemaal!
Jes4: YESYESYES!!!!! wat een goed nieuws breng je ons!!!! Super, gefeliciteerd meid, en nou niet meer piekeren, hoor! En ook niet meer testen, die HCG wordt alleen maar minder nu, heeft dus helemaal geen zin. Trouwens ik heb ook wel eens gelezen over een vrouw, die de hele zwangerschap door negatieve testen had, en toch echt bevallen is van een kind!!! hahaha
@Jes: fantastisch nieuws! En wederom een mooie echo! Zo zie je maar dat je voor niets druk gemaakt hebt (alleen is dat geklets achteraf). Herken het wel, hoor. Ben ook zo'n enorme stresskip. En zit over mijn banner maar niet teveel in. Het ging mis bij 11,5 wkn, maar het vruchtje was al met 8,5 wkn gestopt. Dat stadium ben jij allang voorbij! Dus nu genieten, hoor!!!!
Jeeeeeeehhhh Jes, wat lekker!!! Zo stresskippie nu maar echt lekker gaan genieten. En nee hoor je bent niet te eerlijk, ik weet ook wel dat het beter is !! Guap, je bent ook een mug??? Alleen geexporteerd, haha? Ik heb zelf bijna 5 jaar salsagedanst, en kwam daar ook wel eens, alleen zelf lessen gevolgd bij de concurrent (laat ik het maar beetje abstract houden, vanwege evt. herkenning van ouders e.d.). Maar vanwege slechte danspartners ermee gestopt. Grappig zeg! Ik ga ook lekker slapen dames, truste.
@Xon: vervelend, hè, moeders die zo streng voor ons zijn. Verstandelijk heeft ze natuurlijk gelijk, maar ja, gevoelsmatig kan ik me je k..gevoel helemaal voorstellen. Mag ik even advocaat van de duivel spelen? Is het gewoon beter om het niet te doen, of is er ook een risico waarom je het niet zou moeten doen? Ik ben misschien van het iets te simpele principe dat als je lichaam er nog niet aan toe zou zijn, het ergste dat kan gebeuren dat je niet zwanger raakt. En een inseminatie is niet echt een ingreep (natuurlijk is het spannend met donor regelen en de spanning van een NOD), maar als ik zie dat je er ook heel verdrietig van wordt om een maand over te slaan, weet ik niet wat ik zou kiezen. Toch de gok en je in ieder geval blij maken dat je het geprobeerd hebt en het risico niet zwanger te zijn (met evt. teleurstelling) of je depri voelen omdat je het niet gedaan hebt. Ja, handig, hè, zo'n advies van mij waar je helemaal weer niets mee kan, hè! Het is al laat, misschien moet ik de dingen ook niet ingewikkelder maken. Wat je ook besluit, ik begrijp beide keuzes! Als je het niet zou doen, zou ik in ieder geval een lekkere last minute naar de zon boeken, om er even helemaal uit te zijn. Ik zou zo en zo deze zomervakantie het er nog maar even van nemen, want volgend jaar zomer kan er maar zo heeeeel anders voor je uitzien!
Jes, fijn dat je een mooie echo had meid! Jeetje, hier is ook een IKEA, wij gaan vandaag nog ff om de laatste gordijnrails te halen voor het nieuwe huis, as zondag beginnen de verhuizers met inpakken, wij gaan in een hotel en maandagnacht vliegen we naar NL!
Oh wast heerlijk jullie reacties!! Nu het nog niemand weet is het zo fijn alvast wat enthousiaste reacties te krijgen. We denken dat er ook best wat mensen zijn die moeten wennen aan het idee; vooral onze ouders. Maar ach; ze zullen toch vast wel een keer blij voor ons worden. Zondag vertellen we het de meiden; en dan is het hek van de dam, want zij zullen het echt niet voor zich houden. Jeetje: Wat een lieverd ben je toch, maar het blijft rot voor je! Had het je zo anders gegund. Wie weet, helpt dit echt weer aan het zwanger worden! Ik ga werken, liefs voor allemaal!
goedemorgen dames, Niala, Wij hebben eigenlijk nog niet echt gesproken maar hoe zit het met jou en het buitenland eigenlijk. Is veel te ver terug lezen om dat uit te vinden zonder te vragen. Xon, Ik zou ook niet weten wat ik zou doen in jou geval. Tis natuurlijk wel zo dat niet geschoten altijd mis is maar ik denk ook dat je je beter kunt voelen dan de toestand van je lichaam... Zo zijn wij gisteren naar de musical van de oudste geweest en we zijn beide hartstikke verkouden. Echt zo erg dat we overdag niet tot nauwlijks functioneerden. Toch is het ons gelukt om in redelijke toestand de avond door te komen... Wat ik daar mee wil zeggen is dat je mind over body soms gewoon sterker is en dat je dan niet meer in contact staat met je lijf. Kan je vertellen dat we vandaag ons beide behoorlijk shit voelen. Aan de andere kant dus,... anders hadden we deze belangrijke avond moeten missen. Eigenlijk wou ik het open laten om over na te denken maar eigenlijk zeg ik dus ook, gewoon doen!!! hahahaha... Het eitje heeft toch een paar weken nodig om van je lichaam te gaan snoepen en dat ben je vast al genoeg hersteld. Als ik dit straks terug lees denk ik vast, wat kan ik een boelshit schrijven...hihihi Jes, Wou gaan gluren bij je foto`s maar moet denk ik idd eerst een vriendenverzoek doen en die moet je al binnen hebben. Er stond nu dat je ze verwijderd zou hebben. Mees, Hoe gaat hij nu na je teleurstelling? Ben je alweer een beetje postitief ingesteld om voor de volgende ronde te gaan. Ik zit hier nu ook een beetje in spanning want als ik mijn nod zou hebben zoals ik die de vorige maand had(22 dagen) Dan zit het er weer aan te komen. Voel al weer 2 dagen een licht drukkend gevoel precies waar de knoop van je broek komt, iets onder de navel... Dat voelde ik de gehele vorige zwangerschap ook daar maar goed, vorige maand ook dus kan wel weer helemaal niks zijn. Ben benieuwd wanneer hier nu mijn nod komt. Ben geen geduldig mens en hou ook van regelmaat met alles. Heb ook gelezen dat als ik een cyclus had gehad van 21 dagen ik zelfs helemaal geen ei zou kunnen hebben en dat het ook de overgang zou kunnen zijn. We wachten af.....
@Niala: wat grappig om te zien dat we (als je in Nederland zou zijn) dicht bij mij woont. En het gaat nu allemaal wel heel snel. Lijkt me nog erg hectische dagen voor je. Maar goed, je moet maar denken dat je over een week lekker weer bij je familie bent en weer even kunt bijtanken van de afgelopen week. Ik hoop dat er bij de data ook een geschikte dag voor jou zit, waarschijnlijk zullen we ook misschien, zonder dat we het van elkaar weten, straks bij elkaar in de trein zitten. Het lijkt wel een blind date. @Jeetje: hoe is het nu, bloedverlies helemaal over? Jij ook je spullen al gepakt voor je vakantie naar Nederland? Wat klinkt dat raar, op vakantie naar je eigen vaderland? En meid, we gaan er gewoon weer voor zodat wij ook weer snel een mooie echo zullen hebben. @Justme: hoe is het met je? Blijf nog steeds nieuwsgierig, hoor!! @Moedervan2boys: goh, wat een korte cyclus heb je. Altijd al gehad? Voordeel is wel dat jij iedere maand in ieder geval een week korter dan ons in spanning hoeft te zitten tot je NOD. Hier is de grootste teleurstelling wel weer voorbij. Alleen wordt het per maand wel weer moeilijker om dat vertrouwen te hervinden. Zo van, waarom zou het dan volgende maand wel lukken. Maar goed, we gaan er hoe dan ook gewoon weer voor. Als ik mijn zoontje zo blij zie worden van andere kinderen, dan gun ik hem gewoon een brusje. En ons zoontje is zo leuk, daar wil ik er wel twee van...hihihi... Laatst was ik bij een vriendin (die even oud is en ook net een mk heeft gehad). Zij had voor zichzelf wel echt een 'einddatum' in gedachten en ze vroeg hoe ik erover dacht. Ik moet zeggen dat ik daar zelfs helemaal niet over nagedacht heb om met onze kinderwens te stoppen en van die vraag zelfs een beetje schrok. Hoop dat ik dus nooit voor die keuze hoef komen te staan. Heb net naar de voetreflex gebeld. Kan volgende week dinsdag terecht. Het is vooral ontspannend bedoeld en om je lichaam weer in balans te krijgen. Dat werd bedoeld dat het ook positief kon werken voor een kinderwens, dat als je beter in je vel zat en alles beter in balans is, de ervaring is dat dat ook een positieve invloed kan hebben op een kinderwens. Omdat ik volgens mij hormonaal nog een beetje aan het fladderen ben na mijn mk, kan het nooit geen kwaad (denk ik). Ik vind het de moeite waard om te proberen. Al is het alleen maar om je even lekker een uurtje te kunnen ontspannen. Hou jullie op de hoogte!
Mees, nee nee dat is pas sinds vorige maand en heb ook nog nooit zo`n korte cyclus gehad!? Dat laatste wat ik schreef is natuurlijk weer iets wat ik via google heb gevonden en dat moet ik gewoon naast me neerleggen maar is toch vreemd. Normaal is mijn cyclus gewoon 29 dagen. Zoals ik al zei tis gewoon afwachten.... Wij hebben trouwens ook wel een soort van met einddatum omdat ik ook het verschil tussen de kleintjes niet zo heel groot wil hebben en ook omdat ik niet tot mijn 40ste wil doorgaan met proberen. Dat zou betekenen dat ik nog 4,5 jaar zou moeten aanmodderen en vind één jaar (+/-) wel lang genoeg. Maar wie weet denk ik er tegen die tijd weer heel anders over. Wie weet breng jij er straks wel een nieuw ritueel in hier omdat je deze maand dan ineens wel zwanger bent omdat je naar die voetreflexgebeuren gaat...hihihi
@ Jes4, heb net pas je echo gezien, ziet er supermooi uit, gaaf hoor! veel plezier zondag met het vertellen aan je meiden. @ Justme, what's up? Nou, ik heb net met de teammanager gesproken en al mijn werk en mail wordt doorgezet naar een vaste vervanger. Wel zo handig voor mijn klanten. Nu kan ik het werk dus echt even afsluiten. Hoef pas weer te bellen als ik me beter ga voelen, wat betekent dat ik eerst meerdere dagen stabiel moet zijn. Dat is nog steeds niet het geval. Vanmorgen was het weer raak. Ik heb nu wel een ander probleem, en dat is dat dit thuiszitten wellicht niet zo goed is voor mijn relatie. Manlief zit namelijk zonder werk, en ik wordt soms gek van de ongeorganiseerde manier van zijn papa-verantwoordelijkheden & opvoeden. Daar krijgen we dan ruzie over, heel irritant. Hij legt ook graag de schuld bij een ander, zoals te laat komen op de creche, dat komt volgens hem omdat mijn zoon te langzaam eet. In mijn optiek komt het echter omdat mijn man te laat opstaat.... Zoals vanochtend, hij zou met mijn zoontje naar de bib gaan, maar veel zin had manlief niet, dus mijn zoontje werd strontvervelend, omdat hij zich verveelde en ik stond op het punt een moord te begaan (bij wijze van natuurlijk). Uiteindelijk zijn ze pas op 13 uur vertrokken, het tijdstip waarop mijn zoontje normaal naar bed gaat. Handig, noooooooooooooooooooooooooooooottttttttt!!!!! Oh, my god. En hij neemt ook niks van mij aan hé, zegt wel altijd dat ik gelijk heb, maar doet er geen flikker mee. Ondertussen heb ik het gevoel, dat alle steken die hij laat vallen in de opvoeding, dat ik die weer met veel pijn en moeite moet repareren... Iemand tips hoe ik mijn man kan helpen, zonder dat hij het gevoel heeft dat ik hem de les lees?
@jes, fijn dat je echo goed was hier geen ongi te zien.... net testje gekocht dus ga morgen maar eens testen als er tot die tijd niets veranderd. we zullen zien! ps, ik behoud graag op het forum mijn anonimiteit.....ik hoop dat jullie daar rekening mee houden.