@Maureen: je kan zeker die eerste weken nog wel dat ongi-gevoel houden. Er gebeurd enorm veel in je buik en er wordt 'met enig geweld' ruimte gemaakt. Dus dat gaat gepaard met steekjes en krampjes. En die vermoeidheid zal nog wel even aanblijven. Mijn ervaring was dat als je bezig bleef, het wel ging, maar dan min of meer instortte als je thuis was. Dus het werken zal wel gaan, maar als je thuis bent, zal je wel helemaal totall loss zijn.
@Jeetje balen dat je steeds te laat bent begonnen met vasten maar het lijkt me dat de intentie waarmee je het doet belangrijker is dan dat je precies al de regeltjes volgt en jullie intentie om je aan de ramadan te houden lijkt me wel goed. Je hoeft je er dus geen zorgen over te maken dat je te laat begonnen bent lijkt mij! Wat ik me afvroeg hè,hoe doen Moslims in de Scandinavische landen dit eigenlijk deze maand? Daar schijnt de zon bijna 24 uur in de zomer! Het lijkt me toch dat er voor hun uitzonderingen moeten zijn maar wie bedenkt die dan want de Koran lijkt me daar niet in te voorzien. Toen die werd geschreven zaten de moslim volgelingen toch voornamelijk in de Arabische landen dacht ik. @Mees haha dat is een goeie, het kaartje pas over twee jaar sturen, of een bosje droogbloemen! Wat een muts zeg, eerst nooit komen en dan afspreken maar 40 minuten te laat aan komen waaien. En sorry dat ik het zeg maar wat een DOM cadeau voor een kind dat ze nooit heeft gezien! Kon ze niet gewoon een autootje mee nemen? Tjee zeg! Trouwens wat een vervelende sfeer is er bij jullie tussen de collegas. Dat mensen elkaar zo in de gaten houden en roddelen. Dat vind ik altijd zo naar. Bij ons zijn ook een paar van zulke types maar gelukkig zit op de afdeling waar ik werk een leuk en gezellig team. Dat werkt echt stukken prettiger. (niet dat er nooit wat aan de hand is hoor, dat hou je toch met een grote groep mensen bij elkaar) @Maureen wat een rare knieën heb jij. Het klinkt inderdaad meer als iets hormonaals of toch met Yoga wat verdraaid of zo. Hoop voor je dat het niet weer komt maar dat je er nu gewoon lekker vanaf bent. (of bijna dan, want je had nog wel een beetje last) En och maureen wat naar dat je ineens niets meer voelt. Maar je bent nog wel steeds heel moe, das een goed teken. Ik heb al vaak gehoord dat je moet proberen (als je de tijd en gelegenheid hebt) om daar gewoon aan toe te geven. Als je dus s avonds moe bent niet oprekken maar gewoon gaan slapen. Wat kan het jou wat schelen. Niemand heeft er toch last van wanneer jij op tijd je bed in duikt. Ik ga heel hard voor je duimen dat je snel weer het gevoel krijgt toch zwanger te zijn. Bel anders gewoon een verloskundigenpraktijk en vraag een echo. De 15e is nog héél ver weg als je onzeker bent! @Dominique hier vast een voorzichtig hoera voor jou hoor. Dit klinkt toch allemaal heel bemoedigend. Heb vandaag verscheiden keren aan je gedacht dus ik ben blij te lezen dat het allemaal weer wat meer op een zwangerschap lijkt. Je hoeft je nergens voor te schamen hoor. Dat je onzeker wordt is zo logisch als wat, zeker gezien je eerdere zwangerschappen. Maar ik denk dat ik ook heel onzeker zou worden als bij mij van de een op andere dag de klachtjes weg zouden zijn. En ik ben nog nooit zwanger geweest dus ook geen nare ervaringen gehad. Morgen nog maar 7 dagen tot je echo! @Xon, heb vandaag ook aan jou gedacht. Ik zag op het nieuws van de wateroverlast in Eindhoven en dacht nog dat dit wel akelig dicht bij Limburg ligt! Ik hoop dat je er niet al te veel last van hebt gehad en toch een leuke dag had. Ik doe geen voorspellingen over het weer meer maar je snapt nu zeker wel waarom het KNMI mij niet betaald. Hier vanmorgen toch maar weer een test gedaan maar nog steeds negatief. Ben dr nu ook wel klaar mee. :x Als het dan toch niet raak is dan maar zo snel mogelijk op rood, kan ik tenminste afpsraken maken met zh.(Ze willen voor het inplannen per sé een begindatum van menstruatie weten dus kan niet van te voren al bellen) Hopelijk kan ik de HSG dan nog in mijn vakantie krijgen, zou voor mij al een stuk minder stressen zijn omdat ik dan geen vrij hoeft te vragen en smoezen hoef te verzinnen. Dat laatste ben ik zo slecht in. Heb zon hekel aan liegen dat ik zoiets simpels als een smoesje al niet goed door mijn strot kan krijgen.
Goedenavond meiden, Ben even helemaal van slag, net te horen gekregen dat ons buurmeisje van 11 kanker heeft. Het is Hodgkin, een kankersoort die vrij goed te genezen is. Maar toch!!! Ze moet nu hele zware chemotherapie ondergaan. Hier hele drukke dagen achter de rug, veel weg geweest en niet aan reageren meer toe gekomen. Denk wel aan jullie en zal zo wel even alles weer bij lezen. Zal proberen vanaf morgen weer alles een beetje op te pakken. Dus ga niet heel veel dagen meer terug lezen. Iedereen in ieder geval even een knuf!!!
@maureen, dat ongi achtige gevoel heeft bij mij ook zeker aantal weken geduurd hoor. hoort er dus echt bij! en de boobs, denk bij een groeispurtje dat je ze voelt en soms dus niet. komt helemaal goed meid
@Boudicca: hè bah! Nog geen positieve test. Voel je ook niets wat op rood of roze kan wijzen? (alhoewel de klachten bijna hetzelfde zijn/lijken). Ja, de sfeer op het werk is niet echt optimaal. Er zijn twee collega's komen werken die anti-kind zijn. Die stoken erg dat zij heel hard moeten werken en wij (de moeders met kinderen die soms wat later beginnen) de kantjes ervan af lopen. We hebben daarom echt een soort van twee 'kampen' op de afdeling. Erg irritant. We zijn van een afdeling die heel close was, hard werkte als het nodig was, elkaar de rust gunde als het even minder druk was en altijd voor elkaar klaar stond, door de komst van 2 nieuwe collega's en een andere leidinggevende veranderd in een wantrouwende afdeling, waarin niemand meer een ander wil helpen en mensen genieten van elkaar's fouten. Heel jammer! Er zijn al heel wat gesprekken en bijeenkomsten over geweest om het te veranderen, maar helaas zonder resultaat. @Jeetje: was ook nog vergeten te zeggen dat ik inderdaad inwendig moest lachen om jullie verkeerde vast-tijd. Jij kan daar nog wel mee wegkomen, maar voor je man is het toch wel lastiger te verkopen, zeker als hij al zijn hele leven daar woont en dus al vele jaren mee vast. Maar ik ben het met Boudicca eens dat het idee van het vasten belangrijker is dan dat je alles volgens de regeltjes doet.
@Lyanna: heftig, meid! Kan me voorstellen dat dat nieuws er behoorlijk inhakt. Gelukkig zijn de vooruitzichten goed, maar toch.... zo'n arm klein meisje. Die moet het toch allemaal maar ondergaan.
Thnx meiden, 93% genezingskans. Maar is voor nu altijd nog maar afwachten. Ze kwam terug met vakantie met raar kuchje en moe, werd aan ziekte van Pfeiffer gedacht. Was het niet en op de scan zagen ze het achter haar longen zitten. Is gewoon even zo schrikken, zit gewoon met kippenvel hier.
Een echo is bij een gynaecoloog iedere 4 weken eigenlijk vrij normaal. Mijn collega loopt ook in ons ziekenhuis en zij vertelde ook iedere 4 weken een echo te krijgen. Maar niet iedereen dus; een verloskundige luisterd dan naar het hartje en voelt de grootte.
Lyanna: als ik zoiets hoor of lees, denk ik alleen maar 'dat moest niet mogen' ongelooflijk, het zal je maar overkomen. Heftig zeg. Maar hopen dat je buurmeisje bij die 93% hoort. Sterkte.
@Maureen: goed dat je je hart even lucht hoor!Ik begrijp je onzekerheid en angst.In het begin van de zwangerschap heb je die buikpijn heel vaak.Is moeilijk om daar niet aan te denken,want vje wilt geen buikpijn voelen.Probeer je niet al te erg ongerust te maken want je bent heeeeeeeel slaperig en dat is een heeeeeeel goed teken!! @ Lyanna: heftig hoor! het is en het blijft een rotziekte!:x
Gatver Lyanna wat een naar nieuws over je buurmeisje. Zo jong en dan plotseling zo ziek. Hopelijk krijgt ze genoeg steun van haar omgeving, dat zal ze nodig hebben de komende tijd. Gos het zal je overkomen zeg dat je kind zo'n ziekte krijgt. Vreselijk voor die ouders ook, wat ben je dan machteloos. Inderdaad hopelijk dat ze bij de 93% zit die beter wordt.
@Boudicca: Ja je hebt gelijk van dat vroeg gaan slapen. Wie heeft er last van. In eerste instantie dacht ik dan aan 's nachts wakker worden en wakker liggen maar zoals ik me nu vaak voel ben ik 's ochtends nog moe. En die knieën van mij Voelde dus net weer die knie die zo'n pijn deed in 't weekend. Maar het is niet meer zo pijnlijk als toen gelukkig dus ik klaag niet. Hè weer 'n witte test? Balen. Ja dan heb je wel gelijk dat het voor jou dan maar moet doorbreken (als het niet raak is) zodat je afspraken kan maken met het ziekenhuis. Ik hoop nog op goed nieuws maar anders toch op zsm afspraken met ziekenhuis kunnen maken. @Jeetje: Ik vergat nog te zeggen vanochtend wat de anderen ook zeggen; namelijk dat de intentie toch echt goed was. En dat dat geldt. @Lyanna: O wat erg zeg. Gossie wat oneerlijk altijd als kinderen ziek zijn. Maar 93% genezingskans? Dat is wel iets geruststellend. Sterkte. @Jes: O ok dat is dus bij een gynaecoloog. Hoewel niet bij iedereen... Ben benieuwd hoe dat bij mij gaat. Ik denk dat ze me morgen bellen (ze schijnen woensdag te bellen). Dan vraag ik het ook nog eens na en zal ik ook mijn onzekerheid duidelijk maken. @Justme (en Mees): Ja ik moet wel toegeven dat 't slaperige vooral mij erop wijst dat er iets anders is dan anders want normaal gesproken sliep ik absoluut niet zo veel en zo goed. Maar die krampjes zijn dus eignelijk ook 'n geruststelling begrijp ik. Nouja het is zo dubbel dat onze klachten zo op elkaar kunnen lijken. We hebben het al eens eerder gezegd maar dat is maar raar geregeld. Als het nou duidelijk te onderscheiden was van elkaar... Hoop dat je vanavond goed kan slapen Justme. En lekker je laten verwennen door je liefje. Hij heeft gekookt dus begreep ik? Lekker hoor. Rust maar goed uit. @Mees: Wat een nare sfeer op je werk dan. Ik zei gister nog dat 't als leuk werk klinkt. Maar je had inderdaad al eens eerder gezegd dat het veranderd is met de komst van nieuwe collega's en leidinggevende. En je werkt er al zo lang. Je zal de verandering wel goed gevoeld hebben. Jammer hè? Hoop dat 't nog bijtrekt ooit. En dat je 't je niet al te erg aantrekt. @Hoop: Ja inderdaad. Die 'heeeeel' klopt wel Ja het is moeilijk het te negeren maar ik word toch altijd weer gerustgesteld hier. Nou dames fijne avond nog. Bedankt voor het geruststellen. Ik ga inderdaad maar vroeg naar bed. Spreek jullie morgen weer. Liefs
Hoi meiden, Hier moe maar voldaan zal ik maar zeggen, verder nog niet veel bijzonders eigenlijk. Nog niets van dochter gehoord dus ik weet het niet, hoor het vanzelf wel.... Dominique, fijn dat je weer wat beter voelt meid, kan me voorstellen dat je je vertrouwen erin nog een beetje kwijt bent, hoop echt voor je dat het echt goed gaat komen deze keer. En dat je een dag of wat iets minder voelt hoeft natuurlijk niet altijd een teken aan de wand te zijn, maar ik begrijp je wel hoor. Sterkte met wachten op de echo, knufffff... Mees, het is ook wat met die vriendin van jou zeg en tja wat iedereen eigenlijk al zei: Tot over 2 jaar maar weer!! Zo 1 kun je toch ook missen zeg?? En dat je er niet goed uitziet?? Nou ik heb niets raars aan je gezien hoor, misschien omdat je erg druk geweest bent en daarom moe?? Trek je je toch niets van aan meis?? Je bent zo oud als je je voelt hoor.... Maureen, je niet te druk maken hoor meis en probeer idd een beetje toe te geven aan je moeheid, nu kan het nog even als je straks weer moet werken dan wordt het waarschijnlijk een stuk moeilijker om dat te doen, knuffffff Xon, wat maak je toch weer allemaal mee?? Hahaha en dan ook nog je moeder de stuipen op het lijf jagen?? Hahaha ik zie het al helemaal voor me, 2 vrouwen in een huisje in het grote enge bos wwhhahahaha, grappig hoor.... Lyanna, wat vervelend voor zo'n klein kind zeg, hoop dat ze er weer helemaal bovenop komt hoor, sterkte..... Iedereen een dikke knufffff Sillysa
Boudicca, hopelijk voor jou snel duidelijkheid meis, dit is ook niks zo in de onzekerheid, sterkte met wachten...
Thnx meiden!!! Hoop ook dat zij bij de 93% mag horen, zal zo even een kaarsje voor haar aansteken. Gewoon even met de gedachte dat ik aan haar denk.
Pff hier net terug van de eerste hulp. Mijn man had ineens na het eten vanavond pijn op zijn borst en na een uur was het nog niet veel minder geworden dus wilde hij toch maar even naar de eerste hulp. Daar hebben ze een ECG gemaakt en zijn bloeddruk opgemeten en bloed afgenomen maar er kwam eigenlijk niets uit. We hebben zo'n vier uur zitten wachten! Ik denk zelf dat het meer stress is en te veel gegeten vanavond. Stress dat hij nog steeds geen werk heeft vooral en hij pot ook al zijn gevoelens op. Het is ook bijna een jaar geleden dat zijn vader is overleden, dus dat zal ook nog wel meespelen. Maar ik schrok er wel even van zeg! Hij heeft eigenlijk nooit echt wat en nu ineens dit. De arts zei nog toen we weggingen dat hij misschien toch wat testen moet laten doen, fietstest enz. Ik begrijp wel dat ze het zekere voor het onzekere willen nemen maar of dat nu echt nodig is? Nu dus maar zo naar bed en morgen proberen mijn werk af te krijgen, gaat niet meevallen ben ik bang! Jullie hebben wel gelijk hoor dat de intentie telt bij het vasten en inderdaad onbegrijpelijk hoe mijn man dat verkeerd heeft kunnen doen! Ik moest er zelf ook wel om lachen hoor. @Lyanna: wat schrikken zeg van je buurmeisje. ik hoop heel erg dat ze geneest en goed door alle behandelingen heen komt. Het valt niet mee zoiets. Echt een rotziekte inderdaad!!
@Jeetje, ik ben blij dat het met je man niet ernstig lijkt te zijn, wat een schrik zeg! Kan me voorstellen dat je vandaag je hoofd niet bij je werk zult kunnen houden. Misschien is het voor jullie gemoedsrust nog niet eens zo gek om die testen wel te laten doen hoor. Dat kan net wat laatste twijfels wegnemen over de gezondheid. Maar inderdaad kan ook heel goed iets "onschuldigs" zijn als stress of combi van vasten en warmte. Nou ja ik ben geen arts en heb er natuurlijk geen verstand van. Hoop in ieder geval dat het niet weer gebeurd. Succes met werken vandaag.
@Boudicca: jij bent al vroeg op! Hoe is het bij jou, al iets gespot? Ik zei ook tegen mijn man, als het nu weer terugkomt of je vertrouwt het niet dan kun je die testen misschien wel laten doen. Maar het lijkt me (hoewel ik ook geen arts ben) heel onwaarschijnlijk dat hij ineens iets aan zijn hart zou hebben. Hij rookt niet, drinkt niet, leeft gezond, heeft geen overgewicht, het komt niet in de familie voor, dus dat maakt de kans al veel kleiner allemaal en hij heeft er nooit eerder last van gehad. Hoewel ik me wel kan herinneren dat hij eerder door stress wel zoiets heeft gehad, maar dat is al drie jaar geleden. Het was wel fijn dat ze hem serieus namen gisteravond, maar aan de andere kant dacht ik ook wel een beetje van als er niets afwijkends te vinden is, kun je ook tegen een patiënt zeggen, kijk even of het nog terugkomt en ga dan naar een arts. Nu kwam het op mij zo over alsof het heel ernstig was (terwijl ze toch zeiden dat het niet leek op een hartaanval) en hij echt vandaag nog zo'n fietstest moet laten doen enzo. Nou ja, we zien het wel even. Hij slaapt nog en voelde zich gisteravond toen we thuis kwamen al wat beter. Toch door de geruststelling denk ik, dus wel goed dat we waren gegaan, anders hadden we ons allebei de hele nacht zorgen zitten maken natuurlijk. Ik ben zo duf als wat. We lagen om drie uur pas op bed. Ik had gisteravond nog een 'klusavond' in de planning want het was de meest vruchtbare dag maar ja Ook erg hè dat je daar dan aan kunt denken nog! Maar we zien wel, misschien vandaag nog en anders hopen we maar dat het genoeg is geweest die dagen vantevoren. Nou, ik ga vlug weer verder met mijn werk. Tot later en fijne dag!
@Jeetje wat geruststelling al niet met je kan doen hè. En eigenlijk best wel logisch dat je toch nog even aan het klussen dacht hoor. Het zwanger proberen te worden is toch iets waar je onbewust meer mee bezig bent dan je eigenlijk zou willen toegeven. (tenminste bij mij wel). Hier nog steeds niets geen rood te bekennen. Ook niet het gevoel dat het vandaag zou kunnen beginnen of zo. Word er helemaal "tureluurs" van maar ja 't is helaas niet iets waar je veel controle over hebt dus afwachten is het devies. Misschien maar goed dat ik dan een hsg krijg kunnen ze hopelijk zien of er iets aan scheelt bij mij want echt normaal vind ik dit niet.