@Second: er staat een foto in mijn nieuwe fotoalbumook van het hondje wat we al hadden.Doe jij eerst maar even de oogjes dicht @Maureen:wat fijn dat je toch al een vroege echo krijgtNog een paar daagjes wachten dus.Maar vind het wel fijn voor je! Die onzekerheid is echt normaal,maar het is zo vervelend voor jezelf.
@Secondlife: Ja hoort er ook allemaal bij natuurlijk. Maar tot nu toe was het erge moe zijn eigenlijk mijn enige teken dat er iets anders dan anders is Maar ik heb bijvoorbeeld bij Justme juist het tegenovergestelde gelezen inderdaad (zij had juist wel moeite met slapen). Dus ik hoef het nog maar tot dinsdag vol te houden om iets meer te weten. Dat hou ik wel vol @Mees: Ja inderdaad was het toch raar om zo ineens bij een vk te zitten. Gisteren gebeld en ik kon vanochtend al terecht. Ook alle boekjes enzo mee naar huis. Toch raar hoor. En nee mijn ex weet het nog niet. Zal keihard aankomen denk ik. Hoewel we het er pas nog over gehad hebben. Maar hij is nu op vakantie (komt dinsdag terug) en we hebben wel al die tijd contact via de sms. Alleen zo iets vertel je niet over de sms natuurlijk. Ik wou ook niet zijn vakantie verpesten zeg maar. En sowieso liever face to face. Tja zal hard aankomen maar wel realistisch en we zijn beiden duidelijk geweest over ons standpunt.
Ja dat dacht ik ook, wilde ik ook vragen, vond al dat ze er zo simpel over deed, ik dacht nog d'r bul!!!!!! ze heeft het wel over d'r bul en noemt het ff tussen neus en lippen door, haha
Almika: nee hoor, doelde niet op het geslacht. Maar ik ken het gewoon niet van de andere zwangerschappen, had het gewoon niet verwacht zeg maar. Mmmm, valeriaan; ik ga maandag aan de gyn vragen wat ik wel en niet mag. Hoop: onze flatcoat is alweer 3 jaar in ons midden. Daarvoor hebben we 10 jaar ook een flatcoat gehad. Heerlijke beesten.
Zoooo, dames daar ben ik weer! Net even helemaal bijgelezen, maar ga vast veel vergeten. Secondlife, gecondoleerd met je omaatje. Ook al had ze dan een mooie leeftijd, het is altijd erg verdrietig. Gelukkgi heb je wel een beetje kunnen genieten van DLP. En je kleine assepoester, sneeuwwitje/ doornroosje ook ! Ricmar, wat ga je opeens toch hard. Dames we moeten weer even op zoek naar het lijstje. Wie is degene die als eerste van de zwangerenlijst moet gaan bevallen? Oeeeeehhhhh, spannend onze eerste 35+ baby! Maureen, wat lekker dat je nu zo snel je eerste echo hebt. Hoop voor je dat daar een mooi rijstkorreltje zit, die zich prima aan het ontwikkelen is. Wanneer ga je het de ex eigenlijk vertellen? En heb je inmiddels je familie al op de hoogte gebracht ( sorry, als je dat al had gemeld, dat ben ik dan even vergeten). Boudicca idd gewoon lekker afwachten. Hormonen zijn idd troep, I know. Dus als het niet hoeft, niet doen. Bij mij lukt het zelfs met hormonen niet, grrrrr. Slik je elke maand die rommel en krijg je er ook nog niets voor terug hahaha. Jes, wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Op een gegeven moment breekt dat zo lekker op, he? Vooral als er overdag gewoon alles van je wordt verwacht. Hoop dat je vk er iets voor weet. Almika, jij gaat ook lekker, tijd gaat voor jou nu ook al snel. Hoe is t nu eigenlijk tussen jou en je man (hoop niet dat je het erg vindt als ik dat vraag, en snap het volkomen als je er geen antwoord op wilt geven)? Hoop, zien, zien, zien, zien! Wij willen bulletje nu toch echt wel zien. Ben een enorme dierenliefhebber, vind eigenlijk alle dieren heel leuk (afgelopen dagen nog twee nestjes jonge eendjes gezien, zo leuk, maar waren natuurlijk wel een beetje in de war!). Mees, goed dat je man zijn oefeningen doet !! Is tie misschien over twee dagen helemaal in topconditie !! Heb jij altijd zo vroeg je ovulatie (als ik het goed begreep dag 12)? Dat is dan wel fijn, heb je meer kansen in een jaar. Jeetje, hoe is t nu met het vasten? Nog een klein weekje volhouden. Ik vind het knap hoor. Gaan jullie dan ook lekker het suikerfeest uitgebreid vieren? Syl, hoe is het met je? Hou je het wachten nog een beetje vol? Hier na een twee uur durende autorit, twee wassen, stofzuigen en andere nodige dingen even gecrasht in bed ( ja erg he zo midden op de dag). Maar afgelopen nachten niet heel goed geslapen en wel veel gedaan! Gelukkig geen buitenlandse mannen in auto's meer aan de telefoon gehad, en oo geen rare dingen meer voor de deur zien vliegen (vanwege het feit dat ik de slaapkamerdeur dicht heb gedaan en daardoor de voordeur niet meer kon zien, haha). Maar toch weinig geslapen. Lekker gewinkeld, en gisteren naar Safaripark Beekse Bergen geweest. We hadden prachtig weer, heb in een hemdje gelopen en daardoor zelfs een beetje verbrand! En wat een leuk dierenpark. Geen dieren in hokken, maar allemaal in de vrije natuur met veel ruimte en soortgenoten. Je mag ook met je eigen auto door de dieren heen rijden ( ik bedoel niet echt er door heen hahaha, maar langs de dieren haha). Maar wij hebben de safaribus genomen en de safariboot, en verder de wandelsafari gedaan. Mams vond het ook geweldig, maar was wel helemaal kapot! Echt een aanrader! Vanochtend gelukkig op tijd uit limburg kunnen vertrekken dus het noodweer daar achter ons gelaten. Wel wat regen onderweg gehad, maar in vergelijking tot wat ik nu op het journaal zie, was het niets! En dat is precies de plek waar wij vandaan kwamen! In ieder geval lekker genoten, niet echt uitgerust, haha, maar ik heb nog een weekje voordat ik echt aan de bak moet. Wel komende week alweer een paar keer naar school voor hetzelfde als waar Boudicca het laatst over had (al die heerlijke administratieve rompslomp). Volgende week mijn NOD. Rond inseminatie, eigenlijk zelfs ervoor al, had ik er zo een positief gevoel over. Alsof je weet dat het bijna niet anders kan. Nu is dat gevoel wel een beetje weg, waarschijnlijk ook een beetje zelfbescherming. Alhoewel het natuurlijk toch vreselijk gaat tegenvallen, maar ja. Wil er ook niet zo de nadruk op leggen, dus we wachten maar weer rustig verder. Zo dit is een lang stuk geworden. Nou ja, had ook wat in te halen van de afgelopen dagen natuurlijk, hahaha, dus dan mag het wel, toch?
xon welkom terug en wie weet heeft de rust je wat positiefs gebracht we duimen nog steeds. all foto's van mijn buik staan in album voor de liefhebbers
NOD-WACHTBANKJE: 21/23-08 Boudicca (BAM) 36 - ronde 4 d.m.v. ZI - 1e kind 31-08 Hoop42 42 - ronde 2 na MK - 5e kind 02-09 Xon (BAM) 37 - ronde 13 d.m.v. ZI - 1e kind 03-09 Sillysa 38 - ronde 12 - 3e kind 03-09- Moedervan2boys 35 - ronde 4 - 3e kind 07-09 JeetjeB 35 - ronde 2 na MK - 1e kind 07-09 Lyanna 36 - ronde 20- 2e kind 13-09 Sneeuwmees 39 - ronde 4 na mk - 2e kind ..-.. Alice 37 - ronde 13 pffff - 1e kind ZWANGER: 28-10-2011Guapetona 37 - ronde 9 - 2e kind - Verrassing 07-11-11 Barbeestenboel 39 -ronde 5 -2e kind (ZWANGER!!!) 13-11-11 Almika 36 ronde 3 - 2e kind (ZWANGER!!!) 15-11-2011 Ricmar94 38 - ronde erg veel - 1e kind KI Verrassing 23-11-2011 Salcia 40 - ronde 14 - 1e kind(ZWANGER!!!)meisje! 13-12-2011 Sayen 35 -ronde 3 - 1e kind - meisje! 13-01-2012 Niala 37 - ronde 5 - 3e kind (ZWANGER!!!)verrassing! 01-02-2012 Impie 36 - veel- 2e kind (ZWANGER!!!) verrassing 15-02-2012 Jes4 38 - veel - 4e kind (ZWANGER!!!) 28-03-2012, justme 36 - 14 - 1e kind (ZWANGER!!!) 16-04-2012, Secondlife 36 - ronde 12 - 2e kind (ZWANGER!!!) 19-04-2012, Dominique 40 - ronde 3 na mk - 2e kind(ZWANGER!!!) 21-04-2012, Maureen (BAM) 39 - ronde 6 - 1e kind (ZWANGER!!!) Zo! Dat was een hele zoektocht, maar gevonden! Guap, Bar, Almika en Ricmar, een van jullie gaat zorgen voor de eerste 35+ baby. Ben benieuwd.
@xon,fijn dat je vakantie leuk was! hopelijk snel goed nieuws! inderdaad de 1e baby dient zich al snel aan zeg..... hier eindelijk weekend, ook enorm aan toe. vandaag ging het wel redelijk, wel last van mijn lage bloeddruk..... paar dropjes gegeten, niet te veel uiteraard. nu lekker rustig op de bank, kreeg er maar een beetje eten erin helaas. straks nog maar wat fruit nemen ofzo.
justme ik heb de eerste ca 10 weken alleen maar geleefd op fruitontbijt en brood ik kon niet veel warm eten verdragen
oef, nou dan gaat het bij mij nog goed! heb wel wat kunnen eten hoor, maar erg snel vol. als ik mijn vitamientjes maar binnen krijg vind ik het wel best.
Ik heb ook dat ik erg snel vol zit als ik aan het eten ben. Krijg met moeite 2 bammen naar binnen 's ochtends. Dan hoef ik ook ff niks meer.
Goedenavond allen @Almika ik ben net als Xon en Maureen van plan Bammer te worden. Zij hebben zelf een donor opgezocht maar dat zag ik niet echt zitten. Maar ja zonder kwakje geen ukje en dus ben ik naar een ziekenhuis gestapt. Vandaar die MMM. Ik heb inmiddels 4x een iui gehad en de uitslag van de laatste laat nogal op zich wachten omdat mijn cyclus ineens gekke sprongen is gaan maken. @Secondlife zondag is de iui al 3 weken geleden. Je zou toch denken dat ik dus een week over tijd zou zijn. Maar die cyclus van mij doet sinds vorige periode zo vreemd dat ik echt niet kan zeggen of ik inderdaad over tijd ben of dat dit het nieuwe normaal voor mij is. @Hoop, Xon, Sill en Moederv2. Jullie hebben volgende week allemaal jullie NOD zie ik in het lijstje. Ik duim voor jullie hoor. Houden jullie het nog een beetje vol? @Hoop ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd want ik ben wel benieuwd naar jullie hondje. Heb zelf altijd huisdieren gehad (tot ong. 3 jaar geleden) maar vind dieren van en bij een ander vaak toch eng. Jaja ik ben stiekem gewoon bang voor de meeste dieren. Maar je eigen ken je en dat is toch anders. @Xon fijn dat je toch een leuke vakantie hebt gehad. Gek hè dat 6 weken vakantie voor je gevoel soms toch niet genoeg is om weer volledig bij te tanken voor het nieuwe schooljaar. Ik heb altijd zon respect voor de medemens die per jaar maar 3 of 4 weken heeft. Ik zou dat niet vol kunnen houden. Maar dat zit waarschijnlijk vooral tussen de oren. Misschien ben ik wel gewoon niet zon bikkel. @Maureen yes volgende week al een echo en dat wordt een hele mooie want dat is op mijn verjaardag dus dat moet wel goed gaan. Succes!
@Justme: wat vervelend dat je steeds zo snel volzit. Toen ik zwanger was leek het wel of ik een lintworm had, had continue honger. Ik was met 12 weken al 3 of 4 kilo aangekomen. Zag trouwens dat jij en Maureen op dezelfde dag een echo krijgen! Grappig! Ik dacht dat jij volgende week toch ook nog een echo had, of heb ik dat verkeerd? @Xon: ik gun je van harte een hele bladzijde hier op ZP. Je bent er even tussenuit geweest (of in ieder geval minder aanwezig geweest), dus je mag de schade inhalen. Zo te horen hebben jullie een actieve vakantie gehad en veel dingen gedaan. Leuk, hoor! En zelfs nog verbrand ook. Klinkt alsof je er helemaal uit geweest ben. Al is de realiteit met wassen draaien als je weer thuis bent weer gelijk ontnuchterend, of niet. In ieder geval welkom terug weer! Inderdaad nog een weekje wachten. Hoop op een mooi verjaardagscadeautje voor je! @Boudicca: krijg je nu ook (bij een eerstvolgende poging) een andere donor? Ik begreep dat je er maar een max. aantal pogingen per donor zitten. Heb hier een enorme wegtrekker. We zijn even heel ongezond naar de McDonalds geweest en sinds ik thuis ben, kan ik niet stoppen met gapen. En het zou vanavond nog wel onze klusavond worden. Nou, ik ben bang dat ik eerder slaap als ons zoontje. Een redelijk drukke dag gehad op het werk. Ik had laatst aangegeven bij mijn bazen dat ik belangstelling had werk van een collega over te nemen die wegging. Een van mijn bazen is steeds maar heel terughoudend en ik kan er de vinger maar niet opleggen waarom hij niet wilde dat ik dat werk zou gaan doen. Een collega had met hem gesproken en toen had hij gezegd dat hij aarzelde om mij dat werk te laten doen omdat ik fouten in een factuur had gemaakt. Nou, het is mij echt niet duidelijk waar hij het over heeft en om iemand nou door een fout in een factuur geen promotie te gunnen is toch ook wel erg. Bovendien ook raar dat hij wel met andere collega's bespreekt dat ik een fout gemaakt zou hebben, alleen niet met mij, de persoon waar het over gaat. Zou handig zijn als ik een fout heb gemaakt dat in ieder geval tegen mij gezegd word wat ik fout gedaan heb (dan kan ik er ook rekening mee houden voor een vervolg). Nou, hij zoekt het maar lekker uit. Vandaag kwam hij ineens dat hij een afspraak met mij wilde maken over dat werk. Ik zei dat het misschien handig was als ik hem even 5 min. zou uitleggen wat ik in gedachten had met dat werk, omdat ik het idee had dat hij e.e.a. anders begrepen had als ik bedoelde. Dat vond hij een goed idee, maar hij was even druk met iets afmaken en zei dat hij misschien daarna even tijd had. Ik dus tot 18.15 uur op kantoor gezeten (en zat dus al op scherp), in afwachting dat hij even tijd zou hebben. Pakt hij zijn spullen en zegt snel: prettig weekend, tot maandag! Geen sorry dat ik nu geen tijd heb of iets dergelijks. Nou dan mag je van mij in de str... zakken, hoor!:x
Mees wat onvoorstelbaar dat zo'n hork een berijf denkt te kunnen runnen als hij niet eens fatsoenlijk met zijn eigen personeel weet om te gaan. Maar wel heel herkenbaar hoor. Mijn directeur is ook niet de meest contactuele persoon op aarde. Dat kan van tijd tot tijd tot enorme frustraties lijden dus ik begrijp je helemaal. :x Voor zover ik weet krijg ik geen andere donor hoor. Ze hebben 2 jaar voor me lopen puzzelen en zoeken naar een geschikte, ik denk niet dat ze zomaar met een ander op de proppen gaan komen. Sterker nog, mocht ik zwanger raken en ik besluit met een paar jaar voor nòg een ukje te gaan dan kan dat in principe van dezelfde donor, is mij verzekerd zodat de kinderen elkaars biologische brusjes zijn. Maar laat ik maar eens beginnen met 1 dan zien we wel wat de toekomst op mijn pad brengt.
ooooowww, sneeuwmees wat een achterlijke %$#*& is die baas van jou! En wat ontzettend onprofessioneel om tegen iemand anders over een zogenaamde fout te beginnen. Als jij denkt dat je sowieso die baan niet meer krijgt, zou ik dat zeker tegen hem zeggen dat je het raar vindt om van een andere collega te horen dat je een fout hebt gemaakt. En dat je graag van je fouten zou willen leren, maar dat je dan wel moet weten wat je fout hebt gedaan. Mees, vergeet het lekker even en ga genieten van je weekend want zo een vent verdient het niet dat jij daar dan een rot weekend van hebt. Hoop dat je nog de puf hebt om te klussen, en weet je je eisprong is er nog niet, een dagje later en in een iets vrolijker humeur, is misschien wel beter. Ga je vanavond lekker vroeg slapen. Boudicca ik moest vreselijk lachen om jouw uitspraak 'geen kwakje geen ukje', en zó is het!!!!! Wat betreft die vakantie, een collega van mij zei ooit eens, 'hoe langer de vakantie, hoe moeilijker het is om weer te beginnen'. En dat is denk ik ook zo. Ik wil helemaal geen enkele andere baan tekort doen, maar ons werk is ook wel écht zwaar, veel uren en niet uitzonderlijk goed betaalt, dus daar staat dan die lange vakantie tegenover. Jij werkt ook nog in het s.o. Officieel is mijn school geen s.o. school, maar staat wel in een achterstandswijk met héél véél problemen. Wij hebben ook meerdere groepsplannen en een hp voor elk kind. Daarnaast veel drank/drugs/gevangenis/mishandeling problematiek naast het redelijk lage niveau. Helaas hebben wij dan ook nog eens gemiddeld 30 kinderen in de klas en 1 leerkracht op de groep. Wij verdienen dus echt wel die zomervakantie (vind ik, hahaha). Overigens is die laatste week niet echt vakantie meer, klas in orde maken , vergadering op vrijdagochtend. Zo gauw ik op school ben geweest is mijn vakantie al over, blegghhh. Heb ook totaal nog geen zin.
Hoi hoi meiden, Was ik weer even.. Gelukkig alles prima inorde met onze preggies en al bijna de eerste baby!! Mooi hoor, gaat erg snel allemaal... Maureen, fijn dat je dinsdag een echo krijgt, dan wordt het allemaal weer een stukje echter, ook nog op mijn dochter's verjaardag, moet wel een goeie worden!! Boudicca, tja hou het nog wel vol hoor, heb ook weinig keus eigenlijk maar het is wel zenuwslopend elke maand weer. Als het deze maand niet raak is dan moeten we weer naar de gyn. Die gaat dan ff helpen met knutselen zegt ie hahaha, klinkt wel grappig dat knutselen. Hou jij het nog een beetje vol?? Je blijft er wel aardig rustig onder als ik het zo lees, ja ik weet ook wel je kunt weinig anders, toch hoop ik dat je snel duidelijkheid hebt..... Mees, wat is dat toch met die hufterige baas van jou?? Eeerst wijst ie je keihard af en nu loopt ie ook nog jou zaken met anderen te bespreken??? Nou wat mij betreft kon ie die baan ook ergens steken waar de zon nooit schijnt!! Wat een lullo zeg, dat verdien je niet hoor. En uuhh man alweer wat soepeler in de heupen?? Hahaha anders moet jij maar bovenop kan hij rustig blijven liggen, hahaha, ja je moet toch wat?? S6 met het klussen meid..... Xon, wat fijn dat je toch nog een leuke vakantie hebt gehad, Beekse Bergen is ook heel leuk, ik kom er graag ik ben gek op leeuwen en kan dan ook echt wel een hele tijd voor dat raam gaan zitten om ze te bekijken, ik zeg altijd ik wil ook zo'n grote knuffelpoes hahaha, maar man vindt dat geen goed idee. Wat raar he?? Hahaha... Moeders ook bijgekomen van de schrik?? Justme, hopelijk gaat het gauw wat beter met eten enzo, mijn ervaring is dat met 12 weken de meeste kwaaltjes wel voorbij waren, maarja dat is voor iedereen en bij elke zwangerschap weer anders en dat je bloeddruk ook maar snel weer inorde mag zijn dan voel je je waarschijnlijk ook weer wat beter.... En ik had ook nog gelezen dat er nog iemand volgende week een echo kreeg, was jij dat Dominique?? Geloof het wel, ook voor jou hoop ik dat alles lekker prima inorde is en je eindelijk kunt gaan genieten, s6... Hoop, leuk dat je je bull opgehaald hebt, nu nog even de wenperiode door he?? Maarja zoals al eerder gezegd het leid je even af van andere dingen... Nou ik zal denk ik wel iemand vergeten zijn, sorry daarvoor hoor kan het ook niet allemaal onthouden, maar ik doe mijn best. Hier verder nog niet veel eigenlijk, nog een week tegaan naar NOD, had eigenlijk een heel positief gevoel deze maand maar nu weet ik het toch echt ff niet probeer maar zo min mogelijk na te denken want je maakt jezelf alleen maar gek.... Allemaal een dikke knufffff van mij.......
Xon ik heb inderdaad de mazzel dat ik "maar" 12 kinderen in de klas heb en ook nog eens een geweldige kl. ass. maar dat is natuurlijk niet voor niets. Maar het is wel elke dag weer een uitdaging vind ik. De laatste week is voor mij op de vrijdag na nog wel vrij. (al moeten we in principe oproepbaar zijn) We beginnen die vrijdag dan ook altijd met een vergadering en zolang je maar zorgt dat je klas op maandag startklaar is maakt het niet uit wanneer we die weer inrichten. Dat doen wij dus ook altijd met zijn tweetjes na die vergadering. Het is een paar uur flink aanpakken want onze lokalen moeten altijd he-le-maal leeg voor de vakantie. Maar het lukt ieder jaar weer. Dus eigenlijk kost het me maar 1 vakantie dag. Maar ja zodra je die schooldeur binnenstapt is het net of je niet weg geweest bent. Altijd zo jammer! En direct weer die druk van de hele papier winkel op orde zien te krijgen. We hebben inderdaad vrij veel vakantie maar ik ben wel met je eens dat we dat ook wel verdienen als compensatie.
Hi dames, Ik lees wel regelmatig, maar ben daarna vaak te moe en duik dan mijn bed in, zonder wat van mij te laten horen. Excuus! Ik lees iig goede berichten: met alle net-zwangeren "so far so good"! Gelukkig maar, en ook nog echo's voor komende week in de planning? Ik duim voor jullie dat jullie dat heerlijke opgeluchte gevoel mogen hebben, en een kloppend hartje mogen zien & horen! Xon nog lekker op vakantie? hoop dat het noodweer je bespaard is gebleven! Hoop : heel begrijpelijk hoor, ik heb een paar keer een vmk gehad, dus rond de NOD, en ook dat hakte er soms hard in bij mij! inderdaad gewoon uithuilen en van je afschrijven, die dingen helpen zeker bij de verwerking. Daarvoor is dit forum een heerlijke uitlaadklep, dus gooi het er hier maar lekker uit, meid! Syllisa: alweer wat van je dochter gehoord? Ben benieuwd hoe het nu gaat met haar en die gecompliceerde relatie, en vooral ook je kleinzoon. Maak je je over hem niet veel zorgen? Lijkt mij moeilijk voor je! Sterkte. Jeetje: wat heftig met je man zeg! Ik wens jullie ook sterkte en veel gezondheid toe. Sneeuwmees: wat een eikel die manager! BAH! Denk je er niet eens aan, om met al die ervaring die je hebt, eens ergens anders te gaan solliciteren??? Nou even een berichtje van ons thuisfront: hier supertrots op beide mannen van mij! Mijn man is vandaag geslaagd voor zijn theorie-examen (Rijbewijs)! Godzijdank! (dit was de 3e poging). Én mijn zoontje's zindelijkheidstraining begint zijn vruchten af te werpen, jaja, haha letterlijk: hij heeft nl. gepoept op de WC! (pfff, dat na bijna 10 dagen ongelukjes in zijn broek). En hij heeft ook woe- en donderdag zonder luier zijn middagdutje gedaan, en het nog droog gehouden ook! SUPERTROTSE MAMA & PAPA hier!!! Oja, en ik heb de 38 gehaald afgelopen maandag, gelukkig ik voel mij nog net zo jong als afgelopen zondag