@Boudicca: fijn dat het is meegevallen. Moest erg lachen om je grapje , maar begreep dat ze hem daar niet snapten. Het zijn ook vaak van die droogkloten die dokters. Nu maar even lekker bij komen. En dus nog weer een keer terug voor foto's. Hopelijk kun je het toch buiten je werktijden om plannen. En frustrerend dat het systeem plat ligt. Wij hadden het vorige week ook en dan pas wordt duidelijk hoeveel je eigenlijk doet via je pc (en dus gelijk onthand bent). @Jes: fijn dat je beter slaapt. Zwanger zijn is al zo vermoeiend en als je dan ook nog eens niet voldoende nachtrust krijgt, blijf je helemaal in zo'n viceuze cirkel zitten waarin je steeds vermoeider wordt. Hoe is het nu met je moeder? Is ze weer een beetje bijgedraaid na jouw gesprek met haar van laatst? En accupunctuur. Krijg je van die accupunctuur met die naalden tijdens zo'n behandeling. Toen ik ging, kreeg ik altijd van die naaldjes in mijn oren die blijven zitten. Ook ik zou wel weer eens willen gaan, maar die van mij schrijft altijd van die energetische druppeltjes voor. Ik heb haar toen eens gevraagd of die kwaad konden als je zwanger was, maar ze reageerde zo aarzelend, dat ik daardoor ook een beetje weerstand heb om weer te gaan. @Hoop: ook ik heb zo'n kat gehad. Het eerste jaar was mevrouw 4 maanden op stap geweest en zat ineens weer op de voordeurmat of er niets aan de hand was (en goed gevoed). Het jaar erop ging mevrouw ook ineens weer van de een op andere dag op stap en bleef toen 6 maanden weg. Omdat ik er toen het langer duurde dan de 4 maanden van het jaar ervoor had ik er eigenlijk weinig hoop meer op dat ze nog terug kwam. Ik heb toen twee kittens uit het asiel gehaald. En prompt na een week of 6 zat mevrouw alsnog ook op de stoep. Dus toen had ik er ineens 3. Ja, katten zijn rare wezentjes, soms. En van die statistieken moet je maar weinig aantrekken, hoor. Mijn man en ik hebben allebei overgewicht, mijn man is altijd vrachtwagenchauffeur geweest, dus altijd veel gezeten (wat zaadtechnisch ook niet goed blijkt te zijn) en ook altijd tussen de uitlaatgassen heeft gezeten. En ik was dus al 37 toen we voor de eerste gingen (en volgens de statistieken hadden we iets van 20% kans per maand). We waren dus maar vroeg genoeg begonnen (in december) en mijn man had al gezegd dat we het maar tot de zomer moesten gaan proberen en dan maar eens naar een huisarts zouden gaan. Hij was er al helemaal van overtuigd dat het niet ging lukken nl. Nou, een maand later had ik al een positieve test in handen. Nu duurt het wel wat langer, merk ik, maar ik weet niet of mijn leeftijd daar de grootste oorzaak van is. Bij mijn tweede zwangerschap was ik zwanger in ronde 4 en ook nu zitten we in ronde 4 (en hopelijk ook de laatste). Zo lang jullie er nog plezier aan beleven om een kindje te maken, dan zou ik er lekker voor gaan en niet te veel naar cijfertjes kijken, want dat werkt zeker niet hoopvol en lustopwekkend. @Jeetje: nog 2 daagjes volhouden, hoor! Die zijn ook al weer zo voorbij en kun je testen. Ik heb zelf ook wel eens te vroeg getest en weet dat het erg frustrerend is als je er van alles van verwacht en de test blijft omo-wit. Dus ik hoop dat je het gelonk van die testen nog even kan weerstaan. Alhoewel ik uit ervaring heel goed weet wat het is om die testen in huis te hebben. Ook ik kan die lokroep uit de kast altijd moeilijk weerstaan. @Lyanna: wat is jouw maand weer snel voorbij gegaan dat jij al weer misschien ongesteld gaat worden (hoop het niet natuurlijk)? Voor mijn gevoel was je dat net geweest en was je ook net in het ziekenhuis geweest. Wat vliegt de tijd, zeg! Hier geen nieuws. Weer aan het werk, training weer gehad vanmorgen en weer losgetrokken en gekraakt door de osteopaat. Ben wel enorm duf. Heb zo'n nare droom gehad (en dat net voor het opstaan). Ik had gedroomd dat ik mijn zoontje voor adoptie afstond . Ik zal niet in detail treden, maar toen ik wakker werd, en zelfs toen ik zat te ontbijten kreeg ik die rotdroom maar niet uit mijn hoofd en schoot ik steeds vol. Nu kan ik er nog tranen van in mijn ogen krijgen als ik eraan terug denk. Was dus blij dat ik uit bed kon, maar werd dus een beetje rot en geforceerd wakker. Nu dus maar afleiding proberen te zoeken in het werk en hopen dat ik vanavond een leukere droom zal hebben.
Hoi hoi, Boudicca, fijn dat het je is meegevallen, je hoord nogal eens horrorverhalen over zo'n HSG. En dat ze je grapje niet begrepen...tja droogkloten hahahaha Wel jammer dat je nu geen IUI krijgt deze maand zeg...... Hoop, lekker he van die katten?? Hahaha heb er zelf 2 dus weet wat het is, hier knokken ze vaak met buurtkatten 's nachts ook niet echt gezellie, maarja.... Jeetje, wat spannend he meid?? Nog 2 dagen, duim duim Jes, fijn dat je weer beter slaapt, als je slecht slaapt voel je je ook niet echt fit zo'n hele dag en dan ook nog zwanger, je schiet alweer aardig op zie ik, mooi hoor.... Mees, wat naar dat je zo van slag kunt zijn he van zo'n rotdroom, maar gelukkig was het maar een droom. Zou jij toch nooit nie doen!! Hopelijk vannacht een gezelligere droom voor jou... Xon, werkse weer vandaag, we horen wel hoe het was.... Verder hier alles prima, lekker gewerkt, verder niet veel eigenlijk......Veel liefs allemaal, Sillysa
Hi dames, @Boudicca: Wat goed dat het zo meegevallen is zeg. Ik vind het wel heftig klinken hoor zoals je het beschreef. En Xon had het ook al beschreven een paar maanden geleden. Poeh poeh wat zijn jullie sterk. Moet je nou morgen ook weer in de ochtend vrij nemen? Of later komen? Kan me voorstellen dat het vervelend is om zo je nieuwe schooljaar te beginnen. Maarja dit is toch echt belangrijker dan al 't andere. @Xon: Is je eerste werkdag goed gegaan? Je zal wel bek af zijn nu. Goed eten en goed uitrusten. @Dominique: Gaat het een beetje met je? Vast niet hè? Wanneer moest je nou terug? Ik blijf toch hopen op goed nieuws die dag. Het kan toch nog? Als het bij nog kan dan ook bij jou. Anders moet ik bij mezelf ook van 't ergste uitgaan. Ik bid gewoon dat het goed nieuws wordt. Ook voor jou. Heel veel sterkte. @Iedereen: Fijne avond dames. Misschien tot later. Liefs
Meiden, ik heb hier alweer het 1e bruinverlies gesignaleerd en dan zal ik morgen wel ongi worden.:x:x Mees, zoals je ziet ik heb deze keer zo het nu lijkt een cyclus van 23 dagen en daarom is het voor het gevoel al erg snel. Zo'n beetje 1x in de 3-3,5 week ben ik ongi. Kom later nog even, nu eerst even opruimen/afwassen en de kleine klaar maken om op bed te gaan.
@jeetje, je maakt het weer spannend meid @jes, fijn dat je wat beter slaapt! en super dat je de baby voelt, daar kijk ik echt naar uit! wij hebben ook een oude kinderwagen, maar is gelukkig niet verkleurd. heb al gezien dat er voor de maxi cosi nieuwe hoesjes te krijgen zijn, is altijd nog een optie daarvoor @boudicca, fijn dat het meegevallen is en dat alles goed lijkt meid. @lyanne, sterkte met je schoonmoeder @mees, je moet niet van die nare dromen hebben hoor! hier weer lekker thuis! geloof dat de misselijkheid wat afneemt nu, zou ook prima kunnen zo rond de 11 weken. net pastasalade gehad, viel iets te zwaar.... zo maar even een boterham eten.
@Lyanna wat balen van die beginnende ongi. @Mees ik kan me voorstellen dat je de rest van de dag naar bent geweest van die droom. Hoe verzint je brein zoiets bijelkaar zeg. Brr. Ik hoop dat je vannacht lekker slaapt en droomt van leuke dingen. @Xon hoe was je eerste werkdag? Of je nooit vakantie gehad hebt gok ik zo. Hier vandaag lekker opgeschoten met schoolwerk. Het netwerk klapte er vanmorgen uit maar dat was gelukkig vrij vlot weer verholpen en mijn vrije dag is welbesteed al zeg ik het zelf. Toch wel jammer dat die heerlijke lange vakantie nu dan toch echt voorbij is. Maar och, over 6 weken heb ik al weer herfstvakantie dus ik heb niets te klagen. Morgen om 8 uur eerst weer naar zh voor een controle foto. In de loop van de dag kreeg ik toch nog wel aardig wat buikkrampen, maar ik ga ervan uit dat die morgen helemaal weg zijn. Ik denk dat ik morgen om een uur of 9 pas op school zal aankomen, dus ook de 2e schooldag loopt anders dan anders, want voordat die kids dan weer rustig en in het gareel zijn, zijn we wel weer een half dagdeel verder denk ik Maar goed dat hoort ook een beetje bij onze doelgroep. Zou ook wel heel saai worden als mijn groepje van 12 allemaal schoolse vaardigheden zouden hebben en dan ook zouden doen wat ze horen te doen
Boudicca, fijn dat het voor jou ook meeviel. Bij mij was het overigens niet zo een poespas hoor, denk je niet dat het co-assistenten waren. Ik had alleen een verpleegkundige die alle voorbereidingen deed, en toen ik helemaal klaar was, kwam de arts (een vrouw, gelukkig geen aantrekkelijke vent zoals bij jou hahaha) die deed het onderzoek. Naast mij stond het scherm waarop ik kon zien wat er gebeurde, dus ik zag zo de vloeistof in mijn baarmoeder en eilijders lopen. Mijn baarmoeder ligt ook gekanteld kwamen ze toen ook achter (ook niet eerder door iemand ontdekt). Ze zeggen dat het geen effect heeft op zwanger worden, maar na wat gegoogle kwam ik erachter dat ze dat vroeger wel dachten! Dus misschien toch wel iets? Nou ja, je hebt het achter de rug. Ik moest zo vreselijk lachen om jouw opmerking over dat die artsen 1e rang zaten!! Ik denk echt dat die er niet voor de nut zaten maar voor hun opleiding. Fijn he, die ouders? Die van mij zijn ook van die schatten. Lyanna, shit shit shit. Balen zeg, bruin. Nu jij misschien ook volgende week een HSG. Dominique ik hoop dat we nog wat van je horen, meis. Sterkte he, en ik hoop echt dat er nog een klein kansje voor je is. Impie, ook al een tijd niets van jou gehoord. Hoe is het met je? Jes, ik werk wel in het regulier onderwijs (Boudicca werkt in het s.o.), alhoewel de kinderen bij mij in de klas niet echt regulier zijn hoor. Veel van hun zijn wel te vergelijken met s.o. kinderen, wij werken ook met veel dezelfde praktische dingen uit het s.o. Bij ons worden alleen de meest extreme gevallen doorverwezen omdat we anders veel te veel kinderen door zouden moeten verwijzen. Maar 38 kinderen, en dan vooral kleuters is best heel veel! Ik heb ooit 34 kids gehad, je kon echt je kont niet keren in de klas. Maar ja, lang leve de bezuinigingen! Hier bekaf! Het was een leuke dag. Een heel ander groepje kids als vorig jaar, dus heb zomaar het idee dat het een iets relaxter jaar gaat worden. Ook al vind ik het zo aandoenlijk als die kids van vorig jaar hun nieuwe juf voorbij stormen om hun 'juffie' te knuffelen en over hun vakantie te vertellen. En het grappige is dat er in die eerste dagen altijd een paar van die kids zomaar spontaan middenin je klas staan omdat ze naar de wc zijn geweest en per ongeluk hun oude klas in lopen, hahaha. Werd vandaag gebeld door AMC, ze wilden even een afspraak maken voor een gesprek voor IUI (huh???). Ik zei dat ik nog helemaal niet wist dat het IUI zou worden maar dat ik wel heel blij was. Dus afspraak voor 27 sept. Ik denk nou ja dan hoor ik morgen dan wel tijdens het gesprek. Maar later word ik opgebeld door KID, dat het gesprek niet door gaat, want dat ze hebben besloten dat IUI beter leek en ik dus meteen naar het AMC verwezen zou worden. Dus dat ik gebeld kon worden door het AMC, hahaha, dat was dus al gebeurd! Ben echt blij, ook al is 27 sept wel weer een stuk later dan morgen, maar goed ik heb vooralsnog gewoon mijn donor tot die tijd. En ik hoop nog steeds heel erg dat dat gaat lukken! Nou ik ga nog even aan het werk. Morgen dus onverwacht 's middags niet naar A'dam. Ga maar vast even bedenken wat ik voor eten ga maken voor mijn verjaardag, de bbq die ik in gedachten had gaat niet door vanwege door de wind rondvliegende kooltjes !!
Xon ik denk inderdaad dat het een stelletje studenten waren maar ik vind dat ze dat best even hadden mogen vragen of in ieder geval even melden. Ik vond het eigenlijk wel onbeleefd. (nu hebben er dus mannen tussen mijn benen zitten koekeloeren die zich niet eens voorgesteld hebben, bah wat voelt dat goedkoop! haha) Ik kon ook alles mee kijken op het scherm en toen ik later weer aangekleed was heeft de arts de fotos nogmaals opgevraagd en alles nog eens uitgelegd en aangewezen. Wat een goed nieuws trouwens dat je voor IUI mag. De kans van slagen is dan toch net weer even wat hoger dan bij ZI. Dat van die kids die hun nieuwe juf voorbij rennen en bij jou hun verhalen komen vertellen is heel herkenbaar. Bij mijn lokaal hangt ook altijd van dat grut rond wat er eigenlijk niets meer te zoeken heeft. Maar ik vind dat meestal wel heel gezellig. Je bouwt toch echt een band met ze op en het geeft een goed gevoel wanneer je merkt dat ze je na de zomer nog niet vergeten zijn. Heb je toch het gevoel dat je wel iets goed gedaan hebt haha.
@Sillysa: de kat die vanacht zo tekeer ging was vandaag weer vertrokken,maar tot mijn grote schrik zat ie vanavond weer in de vensterbankDat word weer een k*tnacht!! @Xon: wat een goed nieuws zeg!Was een onverwachts telefoontje dus. Maar wie weet is het niet nodig en word je onverwachts nog zwanger van je donor @Lyanna: wat balen zeg dat je ongesteld geworden bent! je hebt wel een hele korte cyclus. Ben benieuwd wat de HSG uitwijst. Ik heb vanmiddag naar de gyneacoloog gebeld om een afspraak te maken voor een gesprek over IUI.Ik dacht: duurt toch nog wel even voor we terecht kunnen,maar we kunnen 3 oktober al komen.Dus ben ook erg benieuwd.We hopen natuurlijk dat IUI niet nodig is.
Hoop kun je die kat niet binnen halen en het luikje vast zetten zodat ie binnen blijft of is het dan binnen bal in plaats van buiten?
@Mees: dus jij had ook zo,n kat die maanden van huis was:xen dan zit je daar opeens met 3 katten.Vreemde beesten haha. Ik heb ook nog wel hoop hoor,dat we nog zwanger raken.We doen ons best!!
Ik denk dat het dan bal word binnen haha...de franse bulldog is niet haar grootste vriend...we wachten het maar ff af,maar hoop echt dat ik niet heel de nacht dat janken hoef te horen.
@Justme: fijn dat de misselijkheid lijkt af te nemen. Lijkt me een rotgevoel als je de hele dag door misselijk bent. Ik ben het wel eens een hele dag geweest tijdens mijn zwangerschap, maar dat was niet echt prettig. @Xon: fijn dat je een leuke eerste dag hebt gehad. Inderdaad aandoenlijk dat die kleintjes gelijk naar je toekomen. Dan ben je toch wel een errugg leuke juf! En kan me voorstellen dat je even overrompeld was door dat telefoontje, maar ook wel eens fijn dat dingen soms zomaar vanzelf verder gaan (zonder dat jij er stress van gehad hebt). We gaan er nog steeds van uit dat dat allemaal niet nodig hoeft te zijn, want jouw donor gaat deze ronde gewoon voor lucky zaadjes zorgen! We zullen ze ernstig toespreken in ieder geval! @Boudicca: fijn dat je een nuttig dagje hebt gehad met het werk. En morgenvroeg al weer vroeg naar het ziekenhuis. Hopelijk voorlopig even voor de laatste keer. Hier aan het bankhangen met mijn laptoppie. Ben vandaag naar de osteopaat geweest, maar dan heb ik naderhand altijd even wat meer last van mijn rug en bekken. Ze forceert het dan eigenlijk opzettelijk even, en je lichaam is dan even in 'verzet'. Dus maar even een warme douche genomen en hopelijk gaat het met een paar dagen weer beter. En verder hoop ik vannacht inderdaad geen nare dromen meer te hebben. Zie er gewoon tegenop om naar bed te gaan straks. Ik vertelde mijn man van mijn droom, maar barstte gelijk in snikken uit. Die droom heeft zoveel indruk op me gemaakt. Maar goed, snel vergeten en hopelijk droom ik vannacht over onschuldige bloempjes en bijtjes.
@Hoop: een beetje geslapen vannacht? Wij hebben hier ook een katrijke buurt. We horen regelmatig 's nachts dat gejank. In het begin dacht ik vaak dat er een kind lag te huilen. Nu weten we wel beter. Overigens heb ik er nog 2 (die reislustige dame is een paar jaar geleden overleden), maar de twee heren die ik nu nog heb zijn echte mietjes, dus die willen 's nachts gewoon lekker binnen blijven. @Boudicca: ik vind ook dat die studenten zich even hadden mogen voorstellen, of in ieder geval hadden kunnen vragen of je er bezwaar tegen had dat ze voor studiedoeleinden mee keken. Toen ik bij de gyn was voor een nacontrole, moest ik me van onderen even uitkleden. Hij zei dat ik dat in het hokje mocht doen, maar ik hoorde dat niet goed en stond me gewoon in zijn kamer uit te kleden. Hij wees, toen ik klaar was, dat er voor de privacy van de vrouwen een echt aankleedhokje was. Ik zei toen tegen hem, dat sinds ik bevallen ben en zoveel mensen aan mijn bed had gehad, dat ik de schaamte wel voorbij was. Ben benieuwd hoe je afspraak van vanmorgen gelopen is (hopelijk zonder communicatieproblemen). @Jeetje: hoe is het gegaan bij de KNO-arts? En heb je je testdrang nog kunnen bedwingen? Nog een dagje wachten tot je kan testen, hè? Merk wel dat ik het zelf ook altijd weer heel spannend vind als een van ons mag testen. Hier geen rare dromen gehad. Was op de bank op slaap gevallen, maar toen ik naar bed ging, kon ik niet slapen. Heel frustrerend als je man hele bomen naast je aan het doorzagen is.:x Ook ging om half 2 vannacht mijn werk telefoon ineens. Dat 06-nummer is van ene Mike geweest en, zeker in het begin, kreeg ik veel telefoontjes, en de meest vreemde sms-jes. De laatste tijd was het rustiger, dus ging ervan uit dat zijn ruime vriendenkring inmiddels wel wist dat dit nummer niet meer in gebruik was. Tot vannacht om half 2. Blijkbaar weer ene 'vriend' van die Mike, die het nodig vond om hem om half 2 even te proberen te hem te bellen. Denk dus dat ik doordat die telefoon afging ik ook ineens helemaal klaar wakker was, dat ik daardoor niet (meer) kon slapen.
Sneeuwmees, gelukkig heb je geen rare dromen meer gehad. Het kan soms zo levensecht zijn hè? Ik dacht trouwens wel even, zou je zwanger zijn als je zo levensecht droomt? Wie weet! Lyanna: hè bah toch al ongesteld geworden?? Wat vervelend! Ik hoop dat de HSG voor jou ook meevalt en dat je er wijzer van wordt en ze jullie verder kunnen helpen! Succes ermee hoor meid! Hoop: zoo da's al best snel inderdaad dat je dan terecht kunt. Maar ik hoop ook dat het allemaal niet nodig is en het gewoon deze maand raak is! Boudicca: hoe gaat het vandaag? Geen krampen meer? En hoe was de echo vanmorgen? Hoop dat je eerste werkdag op school lekker verloopt! Xon: ook weer in je ritme aan het komen lees ik. Wat schattig van die kinderen die dan ineens weer naar hun oude vertrouwde klasje lopen en naar je toekomen om hun verhalen te vertellen! Ik ben toch nog niet bij de KNO-arts geweest want we konden het gisteren niet meer halen. Die arts was maar aanwezig tot vier uur en voor ik klaar was met alles thuis was het al drie uur. Beetje krap dus want het is niet zo dichtbij. Maar nu gaan we misschien morgen want het is toch wel erg vervelend dat gevoel in mijn oor! En ik heb me kunnen inhouden met testen! Wel met moeite hoor Nog steeds geen bloed en heb nu echt al dagen het gevoel dat het ieder moment kan doorbreken. Gisteren ook al met maandverband rond gelopen omdat ik echt zo'n gevoel had van nu komt het. Vanmorgen werd ik wakker met hoofdpijn en voel me niet zo lekker eigenlijk. Maar nu wel weer minder dat menstruatiegevoel. Wel nog pijnlijke borsten en gewoon trillerig van de honger. Morgen zullen we het hopelijk weten! Nou meiden, ik moet maar eens hard aan het werk. Iedereen een fijne dag en tot later!
Lieve meiden.... ik lees wel mee, maar kan het haast niet opbrengen meer om ook te reageren... Ben heel erg veel aan t klussen in huis en erg moe s avonds elke keer...
Hoop....fijn dat je zo snel terecht kunt....en IUI, ach, het is echt bijna natuurlijk hoor....zeker de 1e 3 behandelingen, alleen 1 keer spuiten voor eisprong.