@Waxientje: herkenbaar, hoor. Het gevoel van machteloosheid. Ik ben inmiddels 40. En leek met 40 jaar weer (en voor de laatste keer moeder) te gaan worden. Dat vond ik zelf dan ook wel een mooie 'afsluiting'. Had graag eerder kinderen gehad, maar door omstandigheden is dat er niet van gekomen. Had dus jaren geleden nooit gedacht dat ik op mijn 40e 'nog bezig' zou zijn. Maar ja, toen ging het mis dit voorjaar en we zijn nog steeds (ruim 7 maanden alweer) bezig voor een brusje. Ik bedacht me gisteren nog dat zelfs al zou ik nu zwanger zijn, ik het niet meer red om in mijn 40e levensjaar moeder te worden. Ik word in augustus 41 (auw, wat klinkt dat oud), dus mocht ik zwanger worden, dan weet ik in ieder geval dat ik dan zeker al 41 zal zijn. Dat is best even slikken. Mensen vragen mij dat ook wel eens, wat voor ons de 'eindgrens' is. Ik vind het geen nare vraag als mensen dat mij stellen, alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik nog niet met stoppen bezig ben, alhoewel ik weet dat ik natuurlijk wel realistisch moet zijn. En dat ik dus door die vraag altijd een beetje schrik, omdat wij er nog zo middenin zitten. Ik hoop daarom dat ik die vraag nooit echt aan mezelf hoef te stellen en dat ik maar snel zwanger mag raken. Want mijn kinderwens opgeven, daar ben ik (geestelijk) nog lang niet aan toe.
Ik hoop het ook voor je, Sneeuwmees! Dat je die vraag nooit echt aan jezelf hoeft te stellen. Bedankt voor je verhaal! Mijn moeder heeft mij gekregen toen ze bijna 39 was, en ik realiseerde me pas ook dat als ik nu zwanger raak ik ook al ruim 39 ben als ik ga bevallen. Dus ouder dan mijn moeder destijds was, en ik vond dat vroeger altijd zo oud om nog een kind te krijgen. Raar hoe het leven lopen kan.
Thnx meiden, heb het wel even nodig. Want ik voel me nu nog k*tter, kreeg net te horen dat er een goede kennis van 21 jaar gisteren is overleden. Hij heeft woensdag een zeer ernstig ongeluk gehad en gisterochtend overleden. Ik kende hem al vanaf dat hij 1 jaar was. Sorry voor mijn egoberichtjes!!!
Wat verschrikkelijk Lyanna! Gecondoleerd en sterkte, weet verder niet zoveel te zeggen. Dit is echt heel erg. Een paar jaar geleden is mijn nichtje van 25 jaar ook door een auto-ongeluk om het leven gekomen, dus ik weet hoe het voelt.
@Lyanna: wat erg zeg!! Gecondoleerd! Dit word dus een hele moeilijke kerst.21 jaar...wat jong zeg,daar word je stil van @Waxientje: dat mag je me best vragen hoor,ik ben heel open daarin.Weet je,ik heb 4 kids uit een vorig huwelijk,daar ben ik erg blij mee!...mijn aanstaande man(we gaan 14 mei 2012 trouwen),heeft nog geen kinderen en we hebben samen besloten om er nog voor te gaan...inmiddels 2 keer zwanger geweest maar helaas twee keer geeindigd in een miskraam.....ik voel ook de druk omdat ik al 42 ben,maar we zijn nog niet van plan om op te geven.Ik weet eigenlijk niet wanneer wij ermee zullen stoppen,hangt er ook vanaf of ik het allemaal aan blijf kunnen.Als er meerdere miskramen volgen,dan weet ik niet hoelang ik het nog trek.Het is best zwaar.
@Lyanna: wat verschrikkelijk. Met name ook voor de ouders en verdere familie van die jongen. Dat soort vreselijke dingen en dan net ook nog eens in zo'n maand (alhoewel dit in geen enkele maand mag gebeuren). Gecondoleerd en veel sterkte! @Waxientje: hoop voor jullie ook dat je op je 39e moeder mag gaan worden. 2012 moet gewoon ons jaar worden! Merk wel dat hoe ouder je wordt, hoe makkelijker je je grenzen verlegt. Als je mij 10 jaar geleden had gevraagd of ik op mijn 40ste nog bezig zou zijn om zwanger te raken, had ik die mensen waarschijnlijk hard uitgelachen dat dat natuurlijk niet zo zou zijn. En ik ben het met Hoop eens. Zo lang het nog kan, gaan we ervoor. Die ene mk was erg heftig, dus hoop dat niet meer mee te maken. Dus als dat vaker zou gebeuren, weet ik ook niet of ik het nog zou trekken.
@Waxientje: mijn moeder was 43 jaar toen ze mijn jongste broertje kreeg en mijn aanstaande man zijn moeder was 46 jaar toen ze zwanger werd van hem. We hebben dus nog even te gaan! Toen we tegen de gynaecoloog zeiden dat we graag nog een kindje wilden,was hij direct heel positief.Het kon volgens hem gewoon nog,alleen moesten we rekening houden op een verhoogde kans op miskramen.
VAKANTIE! Ik heb eeeeiiiiinnndelijk vakantie! Wat een heerlijk idee, twee weken lang even niets moeten en lekker uitrusten. Oh nee, Lyanna bruinverlies en zo een naar bericht! Knuffel meid. En Hoop een negatieve test !!! Ook balen zeg. Getverdemme dat gaat niet goed. Zometeen gaat er niemand op roze! Nou waxientje wie weet jij nog. En tja, die discussie van wanneer stop je? Ik denk toch ook dat er op dit gebied vaak wel wat grenzen worden verlegd. Ik had in de eerste instantie nooit gedacht om als alleenstaande zwanger te gaan worden, daarna nooit gedacht dat het zo lang zou duren. Vantevoren nooit bedacht dat ik hormonen zou slikken en spuiten en dat ik me zou laten opereren. En nu dan na 17 pogingen met een onbekende donor IUI ga doen. En zo verleg je denk ik ook makkelijk je leeftijd. Waxientje overweeg je niet om het medische circuit te bewandelen? Dan worden je kansen in die 18 maanden wel groter. Mees, heb je je werk nog afgekregen? Lieve Syl, hoe is het met jou gegaan vandaag? Ben je meer te weten gekomen? sterkte meis, ik denk aan je. Laat even wat van je horen als het je lukt. Nou ik heb om 12.00 u. snel de deur achter me dichtgetrokken en ben naar AMC gesjeest. Collega's geen fijne vakantie meer kunnen wensen, dus maar even (hoe persoonlijk ) per mail gedaan. 1e follikelmeting gehad, en ik mocht beginnen met puregon. Net eerste injectie gedaan, is idd hetzelfde als pregnyl alleen mindere hoeveelheid. Hoop nu alleen dat ik geen broedkip word en een grote hoeveelheid aan eitjes ga produceren (het is tenslotte kerst en geen pasen!!). Woensdag terug voor nieuwe follikelmeting, hoop maar niet dat de follikels net zo snel groeien als de laatste drie maanden. Het hangt bij mij rond oud en nieuw maar ik denk dat het net in het nieuwe jaar zal zijn. Misschien qua gevoel wel goed! Zoiets als nieuwe ronden, nieuwe kansen!
dames, wat weer een hoop rood zeg, en we hadden allemaal zo gehoopt op een roze kerst. nou, 2012 wordt ook jullie jaar hoor!! hier net boodschappen gedaan en nog een leuk jurkje voor de kerst gekocht. ook een paar nieuwe maillots, die ik gekocht had zijn te klein...... te kort. vrees dat ik de vocht in mijn benen niet kwijt raak, behalve in de ochtend dan. maar eens wat tips op internet zoeken. nu staat de kip voor de kippesoep heerlijk te koken.
@Xon: nou, meid, geniet van je welverdiende vakantie! En hoe voel je je nu bij het AMC? Begint het een beetje te wennen zo'n groot en massaal ziekenhuis? Bedacht me dat je niet alleen min of meer afscheid moest nemen van je donor, maar ook van de mensen van het 'oude' zkh (zoals die leuke fertiliteitsverpleegkundige). Hoop maar dat je snel ook prettige contacten bij het AMC zult maken. Nou, hopelijk houden je eitjes zich gedeisd tot het nieuwe jaar! Zou een mooi begin zijn van 2012! @Justme: vocht vasthouden is niet prettig. Ik heb het ook bijna mijn hele zwangerschap gehad. Ik had alleen het geluk dat ik in de zomer zwanger was, dus heb ongeveer 4 maanden van mijn zwangerschap op teenslippers en een wijde zomerjurk doorgebracht. Ik heb al geen slanke benen, maar op het laatst liepen mijn benen zo recht door tot aan mijn voeten (er was geen enkel meer te zien). Mijn vk had toen als tip brandnetelthee, maar heb dat zelf nooit gedronken. Op zich met de benen omhoog liggen (als het kan) scheelt wel wat. Hier nu ook thuis. Mijn werk (wat ik moest doen) is klaar. Had nog meer willen doen, maar volgend jaar zijn er weer nieuwe rondes, nieuwe kansen! Nu een week niet aan werk (proberen te) denken!
Hoi dames, Nou gaat nie goed zo he met al dat rode nieuws?? Nou allemaal maar goed het nieuwe jaar in dan. jes, wat pijnlijk is dat he?? Ik heb het ook gehad met mijn jongste ik kree toen wel nierbekkenontsteking en lag een week aan het infuus in het ziekenhuis. Dus ik hoop voor je dat het wegblijft en een fijne verjaardag zondag met je dochter meid. Idd jammer dat je haar feestje gemist hebt maar dat komt vast helemaal goed........ Nou hier vandaag dus naar het ZH geweest, pfffff wat kan er allemaal mis gaan zeg??? Nou ja ik ga in die stoel zo van nou schiet maar op knippen met die handel, begint ie te knippen, zegt ie ooww das nie ver genoeg moet nog een keer, aaauuuwwwwwwww!!! Nou ja hij doet het dus nog een keer, zegt ie ne wordt niet wat het zit te diep.....Dusss om een lang verhaal kort te maken word ik nu dinsdag geopereerd (Hij gaat een lisexcisie doen) oftewel er een stuk vanaf branden en dan kijken of ie alle te pakken heeft en anders hoor ik 10 januari wat we verder gaan doen. Ik hoop dat het voldoende is en hij al het slechte weefsel in 1 keer eruit kan halen, zodat we nog kunnen gaan voor de IVF rond febr. We zullen zien, wordt vervolgd.. Dinsdag komt mijn dochter langs met mijn kleine muis!! JJjeeeeehhhhh ik ben zo blij! Ga ik m helemaal plat knuffelen!! Ze wilde graag nog even komen voor ik geopereerd werd, dus das wel lief en fijn ook. Sorry maar ik ga weer plat op me bankie heb nogal wat pijn van dat geknip ) en dat ook nog voor jan *** , maar gaat morgen vast een stuk beter. Denk aan jullie hoor, fijne dagen en tot gauw maar weer. Dikke knuffel van mij.........
Sil, goed om even van je te horen meid! Jeeeeetje zeg een hoop pijnlijk geknip en dan moet je alsnog onder het mes. Nou, ik hoop ook heel erg dat ze ineens alles kunnen weghalen en dat je daarna voor de IVF kunt gaan. Wat fijn dat je dochter en je kleine muis langskomen!! Inderdaad knuffel ze maar helemaal plat. Zal je wel even goed doen. Nou, dikke knuf van mij en rustig aan hè!!
@ Hoop: bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik hoop dat je wens om je a.s. man een kind te geven in 2012 uit mag komen! En mijn man's moeder was 42 toen zijn jongste broer werd geboren...maar 46 dat is me wel heel wat zeg! Wel bemoedigend om dat te horen, al weet ik niet of ik dat zelf zou willen. Denk het eerlijk gezegd niet. @ Sneeuwmees: jij ook bedankt. Een mk lijkt me vreselijk, vooral als je al een stukje verder bent in je zwangerschap zoals jij. Ik heb het gelukkig nog nooit mee hoeven maken. (alhoewel van 1 x twijfel ik of het een miskraam is geweest, maar ik weet het niet zeker en dus tel ik het niet, ik wist dan niet eens dat ik zwanger was). @ Xon: ik kan me heel goed voorstellen dat je je grenzen gaat verleggen vooral als de wens zo groot is! Zelf overweeg ik niet het medische cirquit te bewandelen omdat ik eigenlijk wel zeker denk te weten dat ik dat psyschisch niet aan zou kunnen. Ben gevoelig voor depressie. o.a. Ik denk echt dat ik ga flippen van een hormoonbehandeling. Kan mijn eigen hormonen vaak niet eens de baas. Bovendien vind ik het voor mezelf niet gerechtvaardigd omdat ik de kinderwens ook uit heb gesteld. (al had dat ook zijn redenen). Ik vind niet dat ik dan nu nog op die manier alles op alles moet gaan zetten met alle risico's van dien. Onze dochter is ook op de natuurlijke manier gekomen zeg maar. Dus wat dat betreft zie ik de noodzaak ook niet zo. Mocht zij alleen blijven denk ik ook wel dat ik ook gelukkig kan zijn met 1 kind. Scheelt wel dat ik nog een 'liefde' heb: het schilderen. @ Justme: rauwe tomaten eten schijnt ook te helpen, die zouden vochtafdrijvend werken.
@Syl: oh, dat klonk niet prettig. Zelfs bij het lezen ervan zat ik al te gruwelen. Nou, ik hoop dat de pijn snel weg zal zijn. En dinsdag al een operatie. Dat is snel. Misschien niet leuk, maar nu heb je er ook niet zoveel tijd voor om er tegenaan te hikken. En zeker als je je dochter en kleine muis weer ziet, dan is dat toch het beste medicijn tegen de zenuwen en de pijn. Een dikke knuffel! @Waxientje: tomaten ook vochtafdrijvend? Goede tip, zal het onthouden. Bleekselderij wist ik wel. Wat maak je allemaal voor een kunst? Lijkt me wel heerlijk als je zo creatief en handig bent. Ik ben op dat gebied een echte kluns. En dat van grenzen verleggen, zoals Xon, zegt, herken ik ook goed. Al zou ik mijn man moeilijk meekrijgen in een medisch circuit. Toen we voor de eerste gingen, vond hij dat logischer dat we dat zouden gaan doen als het niet mocht lukken. Nu merk ik aan hem dat hij een tweede kindje meer als een kersje op de taart ziet die we al hebben. Dus wat mijn man betreft (denk ik) onbespreekbaar dat we het medische circuit in zouden gaan. Maar ik weet hoe diep een kinderwens kan zitten en heb er dus alle begrip voor als vrouwen het uiterste proberen om een kindje te krijgen. Wat dat betreft zou ik dus ook verder gaan dan mijn man (ook al is het voor een tweede kindje). Maar hopelijk is het allemaal niet nodig en brengt 2012 ons roze nieuws. M'n zoontje ligt inmiddels in bed, maar ligt nog te kakelen en te zingen. Hij is weer snotverkouden en heeft de hele dag enorme snottebellen en hoest veel. Hopelijk knapt hij snel weer een beetje op, zodat we toch nog een beetje kerstgevoel kunnen hebben.
@Xon: spannend nu je IUI gaat doen! Hoe voel je je zelf daaronder nu? Heb je trouwens nog een kadootje gekocht voor je donor,je vroeg toen aan ons of wij ideeen hadden. Nu lekker vakantie houden! @Sillysaijnlijk lijkt me het,die behandeling en wat naar dat je nu alsnog onder het mes moet.Hopenlijk ben je er dan vanaf en kunnen jullie met IVF starten. Geweldig dat je dochter dinsdag ook nog even langskomt met de kleine muis!! Vind ik echt heel fijn voor je! Ondanks alles wens ik jullie hele fijne kerstdagen! @Waxientje: de eerste miskraam was lichamelijk niet zo heftig,maar de tweede wel,toen was ik 8,4 weken zwanger,het was een tweeling.Ik vond het net een minibevallng...heb heel heftige weeen gehad(zo voelde het echt) en ik voelde echt tot 2 keer toe een vruchtje uitgedreven worden.Het was zeer pijnlijk en veel bloedverlies,maar ook geestelijk erg zwaar.Ik heb toen echt een jasje uitgedaan....maar toch wil je graag weer verder proberen zeker als je weet dat je vruchtbare dagen eraan komen @Just: veel uitverkoop al in de stad he....heerlijk shoppen! Hoe was je kippensoepie? Dames: ik wens jullie allemaal HEEL FIJNE KERSTDAGEN en een HEEL ROZE NIEUWJAAR (en natuurlijk een gezond nieuwjaar)!!!!
@ Sneeuwmees: ik denk ook niet dat ik mijn man zover zou krijgen, eerlijk gezegd. Ik schilder vooral vrouwenportretten en vrouwenfiguren. @ Hoop: klinkt ontzettend heftig! Kan me voorstellen dat je dat niet in de koude kleren gaat zitten. Hopenlijk hoef je nooit meer een mk mee te maken. Dames, ik ga zo lekker slapen. Nadat ik hier even lekker de boel van me afgekletst heb ik nog een hele productieve dag gehad, en voel me nu al met al weer een stuk beter! Ook door jullie reacties. Dankjewel dames!!!
Na een lange dag hier eindelijk thuis. Sinds vanmiddag 12:00 uur officieel vakantie!!! En dat voelt LEKKERRRRRRRRRRRRRRRRRRRR! @Lyanna wat jammer van die witte test meid. We weten allemaal hoe het voelt helaas! En wat naar van die kennis die verongelukt is. Gecondoleerd meid. Heel veel sterkte ik kan me zo goed voorstellen dat je je zo K. voelt. @Hoop, ik stel voor dat jij toch nog voor roze nieuws gaat zorgen deze kerst @ Jes wat heftig zeg die ziekenhuis opname. Gelukkig op tijd voor de verjaardag weer thuis. Hopelijk komt het helemaal niet weer terug maar kan je dochter zondag in ieder geval gewoon met mama haar verjaardag vieren. @Waxientje wanneer ik stop is waarschijnlijk een geld kwestie. Klinkt een beetje stom misschien maar ik ben als Bammer-to-be afhankelijk van de mmm. De eerste 9 IUI pogingen worden volledig vergoed en de eerste 3 IVF pogingen ook. Daarna niets meer en ik heb helaas geen onuitputtelijke geldbron die me tot het oneindige door laat gaan. Dus zal het (als het dan nog niet raak is) voor mij tegen die tijd wel snel einde oefening zijn vrees ik. Ik ga er alleen voorlopig nog maar even vanuit dat ik voor die tijd zwanger zal zijn. Want ik wil er liever niet aan denken dat ik vanwege een stomme geldkwestie zoiets prachtigs als een kindje zou moeten missen. @Sill ah, wat laml.. zeg dat ie eerst fout knipt en daarna ontdekt dat het niet kan! Kon ie dat van te voren niet bekijken? Wat een gedoe zeg! Gatver en dan nu operatief. Gelukkig wel snel. Ik hoop echt dat alles dan weg is en je niet weer tot 10 januari hoef zitten af te wachten. Of moet je zoiezo wachten tot 10 januari voor je het eindresultaat van de ingreep hoort? Ik hoop zo dat je in februari gewoon voor de IVF kunt gaan. Wat fijn voor je dat je dochter dinsdag even kan komen. Heb je in het ziekenhuis iets leuks om je op te concentreren tijdens de ingreep. Heerlijk om dan nog even te dromen van je kleine muis. Is de behandeling voorbij voor je er erg in hebt.
@Boudicca: we hebben erg ons best gedaan,nu is het afwachten Ik verwacht er niet veel van deze maand eigenlijk. Ik ga mijn bedje in...slaap lekker!
Hallo dames, Even korte reactie van mij want val bijna in slaap. @Sill: Al lezende kromp ik ineen. Wat zal dat pijn doen. En nu dus dinsdag operatie. Ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat het in 1x lukt het weefsel te verwijderen. Gelukkig niet te ver in de toekomst zodat je niet nog meer dagen in spanning ernaar toe leeft. Ik zal aan je denken. Heel veel sterkte gewenst maar we spreken je vast daarvoor nog. En wat goed om je dochter en de kleine muis weer te zien en te kunnen knuffelen. Dat zal je goed doen. Dikke knuffel. Dames wat gebeurt er nou toch. We hadden goede hoop voor deze maand. En nu achter elkaar toch teleurgesteld. Voor de dames die helaas toch weer op rood zijn gegaan: Dikke knuffel. 2012 wordt jullie/ons jaar. Voor de dames die een naderende ongi bespeuren en/of een witte test hadden, voor jullie hetzelfde; dan maar een goed begin van het nieuwe jaar. @Jes: O dat is schrikken. En pijnlijk. Hoop dat het niet nog een keer gebeurt. Gelukkig ben je zondag dan bij je dochter, gezin. Ik hoop dat je de rest van de zwangerschap kunt genieten nog van je buik zonder pijn of complicaties. Knuffel. @Lyanna: O wat erg, gecondoleerd. En ik snap dat je je k.. voelt. Knuffel. @Iedereen: Slaap lekker (straks). Ik log morgen en overmorgen ook nog in. Maar voor het geval ik jullie niet tref: Fijne Kerstdagen allemaal!!! (ook als je het niet viert). Liefs.