Waxientje, allereerst wat een mooie dochter heb je en leuk om een beeld bij jou te hebben. Maarrrrr wat een ongelovelijk mooie realistisch geschilderde schilderijen. Zijn het zelfportretten? Onvoorstelbaar dat je met zwart/wit/grijstinten zoiets moois/beeldend kan maken. Is het verf? Ze hebben overigens wel allemaal iets wanhopigs, maar daar houd ik wel van. Ook al denk ik wel dat niet iedereen dat in zijn huis zou hangen. Verkoop je veel?
Hier niet veel Kerstsfeer! Gewon afwachten wat komen gaat! De 31e terug naar het ziekenhuis en dan gaan ze waarschijnlijk inleiden, dus spannende week! Ik heb zelf het gevoel dat we al eerder gaan beginnen.......... Fijne week dames en ik hou jullie op de hoogte hoor!
@Niala: spannend! Veel sterkte en succes! @Xon: jemig wat een verhaal!! hahaha Gelukkig die deur er toch uit gekregen. Wat een girlpower! Hoop dat je vader er iets aan kan doen nu. Hoop ook dat je antwoord krijgt op je mail. Kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt. Ik snap trouwens wel dat je zegt dat ik er gewoon naar toe moet gaan en aan de ene kant ben ik dat echt met je eens, zeker om wat meer onder de mensen te komen en meer Turks te spreken, maar... Ik kan nu al zeggen dat ik me in zo'n groep niet op mijn gemak voel en bij mij werkt dat echt averechts. Ik bedoel dus, dat ik dan heel stil word. Als we gewoon alleen zijn met die vrienden voel ik me iets meer ontspannen en dus denk ik, wat mij betreft zoeken we ze gewoon een andere dag op. Ik vind het helemaal niet erg om met zijn tweeën oud en nieuw te vieren. Komt ook omdat mijn man er weinig waarde aan hecht. Bij hem thuis hebben ze dat nooit gevierd namelijk. Zijn vriend belt dus standaard ieder jaar voor oud en nieuw en ik weet dat mijn man moeilijk nee durft te zeggen tegen hem. Ik wil dus liever gewoon doen wat WIJ zelf willen en niet iets doen omdat anderen dat van ons verwachten. Maar ja misschien gaan we wel gewoon hoor. @Waxientje: ik heb ook even gespiekt en je maakt echt prachtige dingen!! En inderdaad, wat een mooie stoere dochter heb je!
@Syl: allereerst wil ik jou heel veel succes wensen. Met kleine muis en je dochter moet je je er toch doorheen kunnen slaan! @Waxientje: wow, wat kun jij mooi schilderen. Ik moest ook even kijken of het geen foto was. Heel mooi. Meer dan een huisje tekenen met een zonnetje erbij kom ik niet, dus ik benijd mensen die zulke mooie dingen kunnen maken. @Hoop: varkenshaasje uit de oven, klinkt lekker. En ook wel even lekker om zo'n dag met zijn tweetjes mee te maken, toch? @Xon: wat een verhaal met die deur, zeg! Zag het al helemaal voor me (en moest toch wel erg lachen, sorry). Maar zulke klusjes en hilariteit scheppen wel een band, toch? Hoop dat je vader het weer kan herstellen. Goed ook dat je een mail hebt gestuurd. Hopelijk heb je snel antwoord (en ook een antwoord waar je wat mee kunt). @Jeetje: herken je tweestrijd goed. Ik ben zelf ook zo iemand die bij drukte (en mensen die ik niet ken) mezelf eerder terug trek dan actief mee praat. Vooral als er mensen zijn die daar helemaal geen last van lijken te hebben en zich leuk gedragen (dan voel ik me altijd nog kleiner). Mijn man is ook zo'n oud wijf die helemaal los gaat in gezelschap en ik moet ook altijd uitkijken niet ergens in een hoekje te blijven staan. Het nadeel is wel dat als ze het zo vaak vragen en jullie slaan de uitnodiging iedere keer af, dat ze jullie uiteindelijk ook maar helemaal nergens meer voor uitnodigen. Kun je niet uitleggen tegen je man waar je dan tegenop ziet en dat hij dat met die vrienden bespreekt. Ze zullen toch heus wel begrijpen dat als jij de taal niet zo machtig bent, je je ongemakkelijk voelt als er veel mensen zijn die allemaal Turks praten. Misschien als ze weten hoe je je voelt, dat ze er ook rekening mee kunnen houden. Ik merk wel aan mezelf dat het ook vaak gewoon een kwestie van jezelf een beetje dwingen is. Probeer op zo'n avond aansluiting te krijgen/maken bij mensen waar je je wel op je gemak bij voelt. Dus maak het wat kleiner voor jezelf en leg de lat wat lager (je hoeft niet de hele groep mensen te vermaken, maar vaak kun je met een persoon wel een heel leuk gesprek hebben). En laat ook je man je een beetje in de gaten houden, dat als hij ziet dat je je niet op je gemak voelt, dat hij je dan even wat meer erbij betrekt. Dat doet mijn namelijk ook, dat hij me op zo'n avond ook een beetje stuurt en laat kennismaken met mensen waar hij denkt dat ik me wel op m'n gemak zal voelen. @Niala: spannend dat de kleine al bijna gaat komen. Is er een reden dat ze het eerder gaan inleiden? Nou, houd ons op de hoogte en zet hem op! @Justme: wat leuk dat het wiegje er staat. Ben erg benieuwd, dus mocht je nog een keer een leuke foto van het wiegje aan ons willen showen, dan houd ik me aanbevolen. Hier zouden we gisteren gaan gourmetten. Ons zoontje was echter de hele dag al in een jengelstand en dus ook gisteren toen ik de voorbereidingen aan het treffen was, stond hij aan een stuk door te janken naast me. Hij is duidelijk niet lekker door zijn verkoudheid en had daardoor ook slechter geslapen. Want normaal is hij nooit zo. Ook had ik hem meerdere keren gewaarschuwd dat de plaat van de gourmet heet was, maar ja, toch proberen, hè! Dus weer drama en toen waren we nog niet eens begonnen! Merry Christmas, dus! Bij het eten wilde hij niet eten en wilde na 5 min. al weer de stoel uit. Ik was het even zat. was zelf ook de hele dag al niet lekker, dus kon ook minder hebben. Heb hem (heel fout) dus maar gewoon met een DVD van cars bij de televisie laten zitten, zodat wij toch nog een beetje 'normaal' konden eten. Gisterenavond was ik weer niet lekker, last van mijn maag en darmen en misselijk. Net een soort van buikgriep gevoel, alleen kwam er niets uit. Hoop dus maar dat het niet doorzet, want ik heb mijn portie nu wel gehad met griep e.d. de afgelopen weken. Nou, vandaag dus weer een nieuwe ronde, nieuwe kansen. Het ziet er wat sombertjes uit. Ben zo druk geweest met de kerst dat ik helemaal geen idee heb wat ik vandaag zou kunnen gaan doen. Nou ja, zal best goed komen.
Goedemorgen allemaal. Iedereen een goede kerst gehad lees ik. Mooi. @Sill zet em op vandaag hè. Bizarre dag hoor voor jou. Eerst zon piek omdat je dochter en kleinzoon komen en dan nog zon piek met emoties de andere kant op omdat je naar zh moet. Ik denk aan je. @Xon wat een gedoe bij jou thuis maar dit zijn vaak wel de verhalen die later nog vaak op feestjes verteld gaan worden dus gewoon weer een leuke anekdote erbij moet je maar denken @Mees jammer dat je zoontje niet lekker in zijn vel zit. Bederft toch een beetje de sfeer maar daar is niets aan te doen. @Waxientje heb even tussen je fotos zitten neuzen maar de rest heeft inderdaad niets teveel gezegd. Jemig je kunt wel tekenen zeg! En wat een mooie dochter heb je! @Justme ik kwam er achter dat wij nog geen vrienden zijn dus ga je zo even een verzoek sturen dan kan ik je buikfoto ook even bewonderen. Hier een erg gezellige eerste kersdag gehad. Wel behoorlijk diep in het glaasje zitten turen en dacht dat ik daar de hele tweede kerstdag nog wel last van had maar achteraf gezien denk ik dat ik gewoon wat in de lappenmand zit. Heb er nu nog last van en gisteren geen drup alcohol gehad. Klieren in hals en nek zijn opgezet en vannacht voor de zekerheid maar een emmer naast mijn bed want voelde me hondsberoerd. Gelukkig was de emmer niet nodig maar ik heb nog steeds de klieren in mijn hals dik en gevoelig en overal spierpijn dus ik denk toch dat het iets serieuzer is dan zomaar iets te veel gedronken, haha. Nu ja eerste kerstdag was heel gezellig en tweede kerstdag ben ik ook doorgekomen met een beetje bankhangen bij mijn ouders en verder niet te veel inspanning, dus viel wel mee. Was wel blij dat de familie op eerste kerstdag bij mij kwam en ik dus tweede kerstdag zelf geen drukte meer had. Alleen heel de familie denkt dat ik nog last van de dag ervoor en gewoon vreselijk brak was en dat viel dus toch wel mee. Vandaag en morgen maar even beetje rustig aan doen en in de warmte blijven. Dondedag moet ik weer fit zijn want dan ga ik naar Miss Saigon. Lijkt me erg leuk maar hoop niet dat ik daar zwak, ziek en sneu in het pluche hoef te hangen.
ja, als je relaxed op de bank met je laptopje zit dan gaat het snel he. ben aan het genieten van de top2000! maar ga me nu maar eens klaarmaken om de was op te hangen en daarna even de stad in. stof voor het hemeltje halen, nou ja zoeken in ieder geval.
Hier nu ongesteld Maar fijn dat het nu toch doorzet,kunnen we weer verder! @Just: top2000 is dat op veronica? @Mees: mijn kinderen waren toen ze zo klein waren altijd verkouden.Ze zijn daarom amandelen geknipt en het probleem was opgelost! Is jou kleine al amandelen geknipt of zitten ze er nog? @Boudicca: het schijnt enorm te heersen de griep,doe lekker rustig aan.Je hebt gelukkig vakantie toch? @Niala: spannend hoor! Ben erg benieuwd!
Heb niet echt de tijd om even uitgebreid achter ZP te gaan. Mijn ouders zijn er en de computer staat bij ons gewoon in de woonkamer...dus..maar ik wil even melden dat hier nog geen rood is gearriveerd. later meer!
Hallo all, Heb al antwoord gehad van zh. Het zou allemaal te maken kunnen hebben met gebruik van Puregon, maar ik moet vooral echt doorgaan met injecteren. En dan kijken ze morgen met de echo hoe het ervoor staat. Mooi dat wilde ik gewoon horen. Na gisteravond ook geen bloedverlies meer gehad, dus ben benieuwd wat er gebeurt vanavond na die injectie. Hoop balen dat het nu echt is doorgezet !! Jeetje, uiteindelijk moet je gewoon doen wat je zelf wilt, en niet teveel stil staan bij wat anderen denken wanneer je niet komt. Als jij een leukere o en n avond hebt met z'n tweeen dan moet je dat natuurlijk gewoon doen. Maar kan me juist zo goed voorstellen dat het voor jou zo fijn zou zijn als wat meer mensen om je heen verzamelt waar je af en toe eens iets leuks mee zou kunnen doen. Maar daar is een oud en nieuw feestje misschien niet de goede gelegenheid voor. Hier net als Boudicca en Mees, helemaal niet lekker. En ik heb helemaal niet gedronken. Had al een twee dagen keelpijn, maar dacht dat het kwam doordat ik te hard kerstliedjes had gezongen op kerstavond (bekend de kersthater nu ). Maar nog steeds keelpijn, moe, hoofdpijn, verkouden, verstopte neus beetje duizelig. Nu is dat in het onderwijs niet zo raar, veel collega's zijn ziek in de vakantie. De laatste weken zijn altijd zo druk en je gaat maar door, en als je dan eenmaal de rust hebt, krijgen de bacillen even lekker de kans. Nou ja, gaat wel weer over, maar even lekker een paar dagen niets doen.
@Hoop: oh meis, toch doorgebroken. Nou dan weet je maar weer waar je aan toe bent. Toch een dikke knuf! @Mees: weet je wat het is, mijn man is zelf helemaal niet duidelijk in wat hij wil. Het lijkt hem niet uit te maken of we wel of niet gaan. Als hij nu zou zeggen dat hij dolgraag wilde gaan zou ik denk ik veel sneller geneigd zijn om te zeggen dan gaan we gewoon. Maar hij zegt dat het hem niet uitmaakt. Maar ja dat weet die vriend niet en als we dus afzeggen komt het excuus op mij neer, zo van zij wil niet. Terwijl hij dat dan wel even anders zou kunnen formuleren. Zal ik hem in dat geval ook eens zeggen. Anders blijf ik steeds de 'boosdoener'. Mijn man is trouwens ook totaal niet zoals jouw man, dat hij me op mijn gemak zou stellen of extra op me zou letten. eerder juist niet! Dus daar heb ik dan op zo'n moment niks aan en voel ik me nog slechter in zo'n gezelschap. En ik heb hier in Turkije al vaak het gevoel dat ik niet mezelf ben en dat vind ik zo erg! Maar ja het dilemma is dus dat ik wel weet dat het misschien goed is om wat meer contact te maken, maar aan de andere kant, dat doe ik dan liever op een andere dag als er minder mensen bij zijn die ik niet ken. Pfff, nou ja ik denk er nog maar even over na en zal mijn man eens goed vragen of hij nu wel of niet graag wil gaan. En ik neem me maar weer eens zeer plechtig voor om wat meer Turks te gaan spreken! Ik kijk tegenwoordig wel iedere dag naar een Turkse serie a la GTST en daar leer ik best veel van. Nu in de praktijk brengen (maar dus niet in een grote groep, want dat lukt me nog niet denk ik....)
@Xon: oh jij ook niet lekker. En goed dat je al antwoord hebt gehad van het ziekenhuis. Ben ook benieuwd wat er vanavond dan gebeurt na die injectie. Iedereen die niet lekker is, beterschap hoor!!
@hoop, balen meid. maar het nieuwe jaar wordt jouw jaar hoor! en de top2000 is op radio 2. @jeetje, lastig meid. mensen leren kennen zou inderdaad wel leuk voor je zijn, maar in een grote groep is dat toch wat lastig. je hebt nog een paar daagjes om te bedenken wat je doen. beterschap meiden! we moeten niet ziek 2012 in gaan hoor. wij vieren oud en nieuw lekker thuis met z'n tweetjes. doen wel altijd. heerlijke dingen in huis halen en geen gedoe. de was is weer op de lijn en in de kast, nu eindelijk eens onder de douche stappen. vind het heerlijk om lekker lui in mijn badjes op de bank te zitten
@xon, fijn dat ze je in het zh gerust konden stellen, dat scheelt weer. en 2012 wordt ook jouw jaar hoor!
@Just; dank je wel,ik ga ook eens even luisteren dan. Meiden dank je wel voor jullie lieve woorden Ik ben zo blij met jullie!
Jemig, Boudicca en Xon ook al in de lappenmand. Ik ben zelf ook altijd een goede werknemer, want ook ik ben alleen ziek met zon- en feestdagen. Nou, lekker bankhangen, hopelijk voelen jullie je snel beter. Hier nog steeds weeïg misselijk. Een beetje zo'n bleegghh-gevoel. Moet nog van alles, maar alles is me even te veel. M'n zoontje ligt inmiddels in bed. Eet al een paar dagen niet en hoest zowat zijn longetjes uit zijn lijf. Heel zielig. We hebben van die homeopathische druppels om het los te maken en tegen de kriebel, maar ja, dat duurt altijd eventjes voordat dat echt gaat werken. @Jeetje: als je man niet duidelijk is, moet jij het maar zijn. Dus gewoon duidelijk tegen hem zijn, als je niet wilt gaan en waarom niet. Het is inderdaad niet fijn dat jij de boosdoener bent van steeds afzeggen. Waarom nodig je gewoon niet zelf wat mensen uit die jullie graag mogen en waar je je bij op je gemak voelt. Dan heb je het ook zelf in de hand en heb je geen kans dat er andere ongenodigden aanschuiven. Misschien in het nieuwe jaar eens vaker doen (als goed voornemen). @Hoop: nu toch echt op rood! Het is inderdaad balen, maar als het al dagen in de lucht hangt, dan zou ik het maar liever hebben, dan kun je weer vooruit kijken. Toch wel even een knuffel! @Waxientje: goed zo, jij hebt het rood nog buiten de deur kunnen houden. Wie weet! @Justme: zo jij ook lekker aan het bankhangen en de was al bijna klaar. Ik had, voor ik boodschappen ging doen, in de haast snel de was in de machine gegooid (60 graden was). Toen ik net thuis kwam met mijn zoontje, zag ik nog net iets geels met oranje poten door het glas van de machine. Heb ik in de haast met graaien per ongeluk de lievelingsknuffel van mijn zoontje meegepakt en mee laten wassen. Nou, hij is weer mooi geel, maar was alleen nog wat klam. Gelukkig had mijn zoontje dat niet door (en heeft hem dus ook niet die 2 uur gemist), dus hij ligt nu te slapen met zijn schone, ietwat klammige knuffel. Hier verder geen nieuws. Ga zo maar weer eens puinruimen. M'n zoontje had vanmorgen het pak hagelslag te pakken (hij kan steeds hoger reiken, wat we wel eens vergeten), dus ik heb het idee dat er overal hagelslag ligt. Dus zometeen eerst maar even stofzuigen, dweilen enz. enz.
@mees, maar goed dat de knuffel ongeschonden uit de was kwam! is ie weer lekker schoon hier ging de jacht naar een stofje niet zo super..... vond er weinig leuks tussen. en ik mocht niet naar het toilet ik dacht dat ze dat een zwangere vrouw niet zouden weigeren, nou mooi wel dus. straks even kijken of ik een mail adres van die zaak kan vinden, even mijn beklag doen. nu op internet zoeken waar er in de buurt nog meer stoffen zaken zijn.
Hallo dames, eindelijk weer even gelegenheid om eens rustig achter ZP te gaan zitten! @ Xon: klinkt wel heftig zeg, die menstruatie! En wat een inbreek-verhaal, haha! Wel fijn dat je intussen reactie hebt van het ziekenhuis. En grieperig??? het heerst enorm! Bedankt voor je leuke reactie op mijn schilderijen en foto's! Het is allemaal geschilderd met acrylverf op doek, formaat 100 x 80 cm. Het zijn geen zelfportretten, ik gebruik momenteel 2 nichtjes van manlief als modellen. Heb vroeger wel zelfportretten geschilderd. Ik verkoop niet zo veel van mijn eigen werk, wat ik mezelf ook wel voor kan stellen, het is nou eenmaal niet erg commercieel he? Maar krijg wel zo nu en dan portretten in opdracht. En dat verdient leuk, zou van mij wel vaker mogen! @ Sneeuwmees: balen van die buikpijn, kunnen ook je darmen zijn he? @ Niala: spannend! Sterkte en succes als het zover is! Jij ook bedankt voor je complimenten! @ Sneeuwmees: also thanks! Vervelend dat je kerst niet zo lekker verliep en je je niet lekker voelt. Hoe oud is je zoontje? Ik kan onze dochter ook niet zo lang aan tafel houden hoor en ik maak er geen strijd van. Als ze goed gegeten heeft en wij willen nog langer zitten, mag ze er van mij wel vanaf en even spelen. maar ik doe dus absoluut op dat moment dan geen tv aan (al kan ik eht wel begrijpen!) En daarna komt ze dan weer aan tafel voor het toetje en het afsluiten. @ Boudicca: ook al niet lekker tijdens kerst, jee balen zeg!En jij ook bedankt voor je leuke reactie op mijn foto's! @ Hoop: ik vind het echt zo balen voor je dat nu ongesteld bent! Ben even de tel kwijt van de zieke dames, drie stuks??? Pffff! Echt niet leuk met kerst! Hier nog geen rood gearriveerd, maar lekker voelen doe ik me niet. Veel vervelende klachten en nu ook echt pijn in de onderbuik, ongesteldheidspijn. En huidpijn, kennen jullie dat? Links bij mijn heup en borst en mijn litteken van de bevalling zit ook links en die is ook al pijnlijk. In mijn linkerborst weer iets van pijnlijke klieren ofzo. Heb ik allemaal wel vaker last van als ik ongesteld moet worden, dus ben bang dat dat er echt aankomt. Hoop alleen niet dat ik nu echt nog tot de 30e zo door moet klooien (dan is mijn NOD). Ik neem vanavond een paracetamol voor het slapen gaan, die huidpijn is zo irritant en dan hoop ik dat dat in elk geval morgen weer weg is! Ik merk dat de hoop bij mij altijd weer een heel klein beetje de kop opsteekt zo vlak voor mijn NOD. En dat ik dan hoop dat die klachten dat anders betekenen, maar ben daarin ook al vaak terleurgesteld. Dus ja, eigenlijk als ik met mijn verstand redeneer, denk ik niet dat het raak is.... en aan de andere kant heb ik de neiging morgen een vroeg testje te doen en dat is lang geleden dat ik dat had. Maar dat komt omdat ik 'klustechnisch' (bij wie zag ik dat geweldige woord!) ook wel hoop heb. sinds tijden niet zo goed geklust zeg maar! Dus ik word weer lekker heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees, een testje geeft misschen wel rust. Twijfel ...ben er niet zo'n voorstander van! Wat vinden jullie?
Hoi meiden, Nou heb het overleeft ppffff, de prikken deden echt pijijijijijnnnnnnn!!! Maar het snijden (branden) heb ik niets meer van gevoeld, nu wel veel pijn maar dat kon wel ff duren zei mr gyn. Het rook naar bbq, dat was wel vreemd hoor! Nu wachten tot de uitslag 10 jan. dan weten we of alles weg is.... Verder vanmorgen lekker genoten van mijn kleine muis!!!! heerlijk die kleine lachebek!! Echt beter kan niet hoor, mijn dochter weer ff lekker vastgepakt en haar nieuwe vriend ontmoet, lijkt me een leuke rustige vent afwachten maar, maar het was echt heeeeellllllll fijn!! Veel dames in de lappenmand, ben zelf vorige week ook erg ziek geweest hoor mar gelukkig weer over. Tja op dit na natuurlijk, maar allemaal beterschap gewenst!! Xon, fijn dat je duidelijkheid hebt gekregen van het ZH, altijd fijn. En wat een verhaal toch weer met die wcdeur van jou hahaha, wel grappig!! Hoop, jammer dat het toch heeft doorgezet meid, een dikke knuffel..... Just, wat een klootzakken zeg dat je niet eens even naar de wc mag, belachelijk!! Wel leuk dat je je wiegje nu ook in het kamertje hebt staan, zo komt het toch wel heel dichtbij he?? Waxientje ben ook wel benieuwd naar jou kunstwerken, zal je een verzoekje sturen... Was hier trouwens wel even raar, gisteren voelde ik mijn eisprong en dan vandaag dit, maarja het is even niet anders, nog even geduld... Iedereen die ik vergeten ben, ik zit onder zware verdovende middelen dus kan helaas niet alles onthouden maar ik denk wel aan jullie hoor, dikke knuffffffff en bedankt allemaal voor jullie steun en lieve woorden!! Liefs Silly